Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 Magical Second(s)
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 02:13 uur
24. Amon Tobin - People Like Frank
Als er na ongeveer 2 minuten die jazzdrum erin komt, aaaa heerlijk gewoon.
Als er na ongeveer 2 minuten die jazzdrum erin komt, aaaa heerlijk gewoon.
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 02:41 uur
Ik doe ook maar een duit in het zakje.
23. Cage - Grand Ol Party Crash
Twee momenten. 1) Na 1.50 komt er melodietje bij de stevige beat en 2) wanneer de muziek na 3.07 even 2 sec. stil valt en een duistere stem "I Hunger" zegt, vervolgens knalt de beat er weer in.
Ik moet het helaas wel met een vervelende promo versie doen
23. Cage - Grand Ol Party Crash
Twee momenten. 1) Na 1.50 komt er melodietje bij de stevige beat en 2) wanneer de muziek na 3.07 even 2 sec. stil valt en een duistere stem "I Hunger" zegt, vervolgens knalt de beat er weer in.
Ik moet het helaas wel met een vervelende promo versie doen

0
dutch2
geplaatst: 31 augustus 2005, 12:46 uur
22. Peter Gabriel - San Jacinto
Op het moment dat hij voor de eerste keer 'I Hold the Line' zingt. Sowieso waanzinnig mooi nummer!
Op het moment dat hij voor de eerste keer 'I Hold the Line' zingt. Sowieso waanzinnig mooi nummer!
0
geplaatst: 31 augustus 2005, 13:12 uur
wavanbuuren schreef:
27 The Police Roxanne
Het hahaha in het intro. Ik kan het niet laten om dit mee te "lachen"
27 The Police Roxanne
Het hahaha in het intro. Ik kan het niet laten om dit mee te "lachen"
Hahaha

0
geplaatst: 31 augustus 2005, 14:27 uur
dutch2 schreef:
Goede keuze!!
0
geplaatst: 31 augustus 2005, 14:33 uur
21. U-Ziq - Grape Nut Beats Pt. 1
Als na pakweg 1.23 aan geratel, gebliep en anders moois, de melodie die voorheen nog vakkundig doormidden werd gehakt wél helemaal doorkomt. De stilte na én voor de storm, want even later gaat de track weer vrolijk verder met beuken.
Als na pakweg 1.23 aan geratel, gebliep en anders moois, de melodie die voorheen nog vakkundig doormidden werd gehakt wél helemaal doorkomt. De stilte na én voor de storm, want even later gaat de track weer vrolijk verder met beuken.

0
geplaatst: 31 augustus 2005, 14:39 uur
20. Manic street preachers - 1985
Op ongeveer 1 minuut het stukje muziek tussen de volgende regels:
In 1985, in 1985.
(dit bedoel ik)
So God is dead, like Nietzsche said,
Op ongeveer 1 minuut het stukje muziek tussen de volgende regels:
In 1985, in 1985.
(dit bedoel ik)
So God is dead, like Nietzsche said,
0
dutch2
geplaatst: 14 september 2005, 22:05 uur
19. Steely Dan - Gaucho
Toch al zo'n Goddelijk nummer, maar het wordt helemaal Goddelijk als na de laatste zin van het kippenvelrefrein de saxofoon weer invalt.
Toch al zo'n Goddelijk nummer, maar het wordt helemaal Goddelijk als na de laatste zin van het kippenvelrefrein de saxofoon weer invalt.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 15 september 2005, 00:13 uur
18. Slowdive - 40 Days
Het nummer is eigenlijk een en al magical. Ik zit er ook over te denken om een recensie over het Souvlaki-album te schrijven waarbij ik mijn 5,0* toelicht m.b.v. alleen maar magical moments.
Bij dit nummer is in ieder geval bijvoorbeeld magisch hoe de zwevende drum (bij 1:04) het refrein inzet. Deze 'hangende' drum lijkt nét voldoende zwaartekracht en vaart te bezitten (of is het toch slow-motion?) om het refrein op tijd aan te kunnen laten vangen. Ook enkele gitaartonen nog voor dit stukje blijven hangen en halen juist net niet de gewenste toonhoogte. Superieur!!
Het nummer is eigenlijk een en al magical. Ik zit er ook over te denken om een recensie over het Souvlaki-album te schrijven waarbij ik mijn 5,0* toelicht m.b.v. alleen maar magical moments.

Bij dit nummer is in ieder geval bijvoorbeeld magisch hoe de zwevende drum (bij 1:04) het refrein inzet. Deze 'hangende' drum lijkt nét voldoende zwaartekracht en vaart te bezitten (of is het toch slow-motion?) om het refrein op tijd aan te kunnen laten vangen. Ook enkele gitaartonen nog voor dit stukje blijven hangen en halen juist net niet de gewenste toonhoogte. Superieur!!
0
geplaatst: 21 september 2005, 23:31 uur
*schop*
17. Kathryn Williams - We Dug A Hole
Na zo'n twee minuten valt het toch al prachtige nummer even stil, en gaat het couplet over in een soort van fluister-refreintje: Older than woods, bold and safe, older than woods, bold and safe, voortdurend herhaald, en vervolgens waaieren alle instrumenten één voor één weer terug. Op het moment dat de trommels erin komen en Kathryn twee, drie stemmen voor haar rekening neemt kun je me echt afvoeren, allejezus wat mooi.
17. Kathryn Williams - We Dug A Hole
Na zo'n twee minuten valt het toch al prachtige nummer even stil, en gaat het couplet over in een soort van fluister-refreintje: Older than woods, bold and safe, older than woods, bold and safe, voortdurend herhaald, en vervolgens waaieren alle instrumenten één voor één weer terug. Op het moment dat de trommels erin komen en Kathryn twee, drie stemmen voor haar rekening neemt kun je me echt afvoeren, allejezus wat mooi.
0
geplaatst: 21 september 2005, 23:52 uur
16. Jimi Hendrix Experience - Bold as Love
2:47.........de drums nemen het over (lekker vervormd) en die vormen de inleiding voor een prachtig stukje gitaarwerk van Jimi dat mij telkens weer te grazen neemt
2:47.........de drums nemen het over (lekker vervormd) en die vormen de inleiding voor een prachtig stukje gitaarwerk van Jimi dat mij telkens weer te grazen neemt
0
geplaatst: 21 september 2005, 23:57 uur
15. Prince & the Revolution - The Beautiful Ones
Vanaf 4.21 krijst de kleine man de longen uit zijn lijf "Baby I want you". Simpele woorden, maar als je het er zo uitperst, wow !
Vanaf 4.21 krijst de kleine man de longen uit zijn lijf "Baby I want you". Simpele woorden, maar als je het er zo uitperst, wow !
0
geplaatst: 22 september 2005, 00:12 uur
14. Porcupine Tree - Arriving Somewhere, But Not Here
Dit nummer hangt aan elkaar van de magische momenten, maar twee springen eruit. Na een zestal mooie melodieuze minuten wordt langzaam een gitaarmuur opgebouwd, om na 6.55 de metalkraan even helemaal open te draaien. Kicken! De tap wordt vervolgens langzaam weer dichtgedraaid en op 8.50 weerklinkt verstilde, minimale percussie en een akoustische snarenexercitie om bij weg te zweven. Eigenlijk is er nog een derde magisch moment in dit meesterwerk, na ruim twaalf minuten, als je denkt: hè, nu al afgelopen?
Dit nummer hangt aan elkaar van de magische momenten, maar twee springen eruit. Na een zestal mooie melodieuze minuten wordt langzaam een gitaarmuur opgebouwd, om na 6.55 de metalkraan even helemaal open te draaien. Kicken! De tap wordt vervolgens langzaam weer dichtgedraaid en op 8.50 weerklinkt verstilde, minimale percussie en een akoustische snarenexercitie om bij weg te zweven. Eigenlijk is er nog een derde magisch moment in dit meesterwerk, na ruim twaalf minuten, als je denkt: hè, nu al afgelopen?
0
geplaatst: 29 september 2005, 12:24 uur
13. Tori Amos - Mother
5.26 'Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeere'
5.26 'Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeere'
0
geplaatst: 29 september 2005, 12:32 uur
12. Tori Amos - Icicle
4.21 'I could have, I should have, I could have flown, you know...' Jippie.
4.21 'I could have, I should have, I could have flown, you know...' Jippie.
0
geplaatst: 29 september 2005, 12:41 uur
11. Tori Amos - Yes, Anastasia
8.18 'We'll seeeeeeeeeeeeeeeeeeeee'
Wat kan dat meiske toch lekker zingen.
8.18 'We'll seeeeeeeeeeeeeeeeeeeee'
Wat kan dat meiske toch lekker zingen.
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 september 2005, 16:23 uur
Dit begint TOTO-reske vormen aan te nemen met Tori Amos, Paalhaas 

0
geplaatst: 11 oktober 2005, 12:07 uur
Magische momenten van de gevestigde klassiekers:
Led Zeppelin - Stairway to Heaven : het moment dat de drums erin komen
Deep Purple - Child in Time: als het gillen zijn climax bereikt
Led Zeppelin - Stairway to Heaven : het moment dat de drums erin komen
Deep Purple - Child in Time: als het gillen zijn climax bereikt
0
erwku
geplaatst: 11 oktober 2005, 16:23 uur
De drums van Collins net voor het begin van de synthesizer solo In the Cage, the lamb lies down on broadway, Kunst!!!
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 16:36 uur
Zet er eens een nummertje voor, jongens, dan komen we ook nog ooit aan de nummer 1 toe. 

0
geplaatst: 11 oktober 2005, 16:45 uur
Als het goed is zijn we bij 6
6. Alice Cooper - Halow Of Flies
het einde van het volgen de couplet
And while a middle Asian lady
she really came as no surprise
But I still did destroy her
and I will smash halo of...
...FLIES
6. Alice Cooper - Halow Of Flies
het einde van het volgen de couplet
And while a middle Asian lady
she really came as no surprise
But I still did destroy her
and I will smash halo of...
...FLIES
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 16:51 uur
dutch2 schreef:
Wat mij betreft op nr 1. Voorkeur voor de versie van Plays Live.
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 16:54 uur
5. Marillion- King...als na de stilte Steve Rothary's gitaar bloedstollend mooi de draad weer op pakt.
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 19:29 uur
Dan wordt de volgende:
5. Interpol - Hands Away
het instrumentale stuk van 0.47 tot 1.41, geniaal gewoon, en dan met name het moment bij 50 seconden, dat voor het eerst die echoende gitaar erin komt, heerlijk.
5. Interpol - Hands Away
het instrumentale stuk van 0.47 tot 1.41, geniaal gewoon, en dan met name het moment bij 50 seconden, dat voor het eerst die echoende gitaar erin komt, heerlijk.
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 20:27 uur
Kyuss : Phototropic
Het nummer begint met een prachtige zichzelf moeizaam voortslepende riff, na 2.15 minuten breekt de hel helemaal los als de heren er een paar loeiharde gitaren ingooien. Genieten geblazen!
Het nummer begint met een prachtige zichzelf moeizaam voortslepende riff, na 2.15 minuten breekt de hel helemaal los als de heren er een paar loeiharde gitaren ingooien. Genieten geblazen!
0
geplaatst: 12 oktober 2005, 22:52 uur
3. Peter Gabriel - A different drum
Op ongeveer 1.34 als Peter zelf wat begint te zingen. Vooral in combinatie met de muziek is dit voor mij een magical moment. Overigens komt dit in vergelijkbare vorm later terug in het nummer.
Het nummer is natuurlijk afkomstig van de geweldige CD Passion.
Op ongeveer 1.34 als Peter zelf wat begint te zingen. Vooral in combinatie met de muziek is dit voor mij een magical moment. Overigens komt dit in vergelijkbare vorm later terug in het nummer.
Het nummer is natuurlijk afkomstig van de geweldige CD Passion.
0
geplaatst: 12 oktober 2005, 22:54 uur
2. goodbye yellow brick road - Elton John
de 2e aaaaaaaaa aaaa haa a aaaaaaaaaa
duidelijk zo?
echt rillingen, elke keer weer
en de nummer 1........
de 2e aaaaaaaaa aaaa haa a aaaaaaaaaa
duidelijk zo?
echt rillingen, elke keer weer
en de nummer 1........
0
wavanbuuren
geplaatst: 13 oktober 2005, 09:39 uur
Oke, aan mij de eer dan......
1. De drums in "in the air tonight" van Phil Collins.
Tussen de laatste zin van het laatste couplet ("It's no stranger to you and me") en het reffrein.......
Pa dam pa dam pa dampadam pam pam......
1. De drums in "in the air tonight" van Phil Collins.
Tussen de laatste zin van het laatste couplet ("It's no stranger to you and me") en het reffrein.......
Pa dam pa dam pa dampadam pam pam......
* denotes required fields.