Muziek / Toplijsten en favorieten / Titans top 1000
zoeken in:
0
titan (crew)
geplaatst: 1 januari 2009, 13:43 uur
De afgelopen maanden heb ik zitten schaven en beitelen aan een top 1000. Hij is nu af en vanaf vandaag elke dag 10 nummers uit die lijst op deze plek, te beginnen met de onderste 10.
1000 The Beatles - Blackbird [1968] (klik)
De band die het vaakst in mijn top 1000 voorkomt mag de lijst aftrappen. Zullen ze hem ook afsluiten?
999 Chi Coltrane - You Were My Friend [1973] (klik)
998 Adamski & Seal - Killer [1990] (klik)
997 Blondie - Atomic [1980] (klik)
996 Art of Noise & Tom Jones - Kiss [1988] (klik)
995 Yes - Owner of a Lonely Heart [1983] (klik)
The Beatles zijn dus de meest voorkomende act. Ik heb het niet nageteld, maar voor de meest voorkomende producer gok ik op Trevor Horn. Dit is de eerste bijdrage waarbij hij achter de knoppen zat.
994 Jonathan King - Everyone's Gone to the Moon [1965] (klik)
993 Lene Lovich - Lucky Number [1979] (klik)
992 Headswim - Better Made [1997] (klik)
Toen deze band op grunge was uitgekeken besloten ze het over een andere (radiohead)boeg te gooien. Met net zo weinig succes overigens.
991 Falco - Der Kommissar [1982] (klik)
1000 The Beatles - Blackbird [1968] (klik)
De band die het vaakst in mijn top 1000 voorkomt mag de lijst aftrappen. Zullen ze hem ook afsluiten?
999 Chi Coltrane - You Were My Friend [1973] (klik)
998 Adamski & Seal - Killer [1990] (klik)
997 Blondie - Atomic [1980] (klik)
996 Art of Noise & Tom Jones - Kiss [1988] (klik)
995 Yes - Owner of a Lonely Heart [1983] (klik)
The Beatles zijn dus de meest voorkomende act. Ik heb het niet nageteld, maar voor de meest voorkomende producer gok ik op Trevor Horn. Dit is de eerste bijdrage waarbij hij achter de knoppen zat.
994 Jonathan King - Everyone's Gone to the Moon [1965] (klik)
993 Lene Lovich - Lucky Number [1979] (klik)
992 Headswim - Better Made [1997] (klik)
Toen deze band op grunge was uitgekeken besloten ze het over een andere (radiohead)boeg te gooien. Met net zo weinig succes overigens.
991 Falco - Der Kommissar [1982] (klik)
0
geplaatst: 1 januari 2009, 14:40 uur
Leuk Titan.
Jammer dat Der Kommissar en Atomic zo laag staan. Die komen bij mij in aanmerking voor een top 200-notering.
Wie weet ooit eens?
Jammer dat Der Kommissar en Atomic zo laag staan. Die komen bij mij in aanmerking voor een top 200-notering.
Wie weet ooit eens?
0
titan (crew)
geplaatst: 2 januari 2009, 12:52 uur
990 Spinvis - Kus Me Dan en Bijt Mijn Tong Af [2005] (klik)
989 Aphrodite's Child - It's Five O'Clock [1970] (klik)
Voordat Vangelis en (met name) Demis Roussos afgleden naar afgrijzelijke muzak zaten ze in deze band en maakten ze heel behoorlijke muziek.
988 Buffalo Springfield - Broken Arrow [1967] (klik)
987 The Beloved - Sweet Harmony [1993] (klik)
986 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me? [1983] (klik)
Waar bij nummer 987 het blote clipje in het oog sprong was het bij deze band een blote zangeres op de hoes van hun debuutalbum. Nou en zou je zeggen, ware het niet dat ze toen pas 15 was. Hoe zou het nu toch met Annabella Lwin zijn?
985 The Orb - Toxygene [1997] (klik)
Jean Michel Jarre kon deze remix van zijn Oxygene niet waarderen, maar The Orb zette het gelukkig wel gewoon op hun album.
984 A-ha - Hunting High and Low [1986] (klik)
983 The Damned - In Dulce Decorum [1987] (klik)
982 Klaatu - Calling Occupants of Interplanetary Craft [1976] (klik)
Omdat deze band bij het tekenen van een platencontract absolute anonimiteit bedong ging al snel het verhaal dat The Beatles hierachter zaten. Het bleek echter om een stelletje Canadese muzikanten te gaan.
981 Sneaker Pimps - Tesko Suicide [1996] (klik)
989 Aphrodite's Child - It's Five O'Clock [1970] (klik)
Voordat Vangelis en (met name) Demis Roussos afgleden naar afgrijzelijke muzak zaten ze in deze band en maakten ze heel behoorlijke muziek.
988 Buffalo Springfield - Broken Arrow [1967] (klik)
987 The Beloved - Sweet Harmony [1993] (klik)
986 Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me? [1983] (klik)
Waar bij nummer 987 het blote clipje in het oog sprong was het bij deze band een blote zangeres op de hoes van hun debuutalbum. Nou en zou je zeggen, ware het niet dat ze toen pas 15 was. Hoe zou het nu toch met Annabella Lwin zijn?
985 The Orb - Toxygene [1997] (klik)
Jean Michel Jarre kon deze remix van zijn Oxygene niet waarderen, maar The Orb zette het gelukkig wel gewoon op hun album.
984 A-ha - Hunting High and Low [1986] (klik)
983 The Damned - In Dulce Decorum [1987] (klik)
982 Klaatu - Calling Occupants of Interplanetary Craft [1976] (klik)
Omdat deze band bij het tekenen van een platencontract absolute anonimiteit bedong ging al snel het verhaal dat The Beatles hierachter zaten. Het bleek echter om een stelletje Canadese muzikanten te gaan.
981 Sneaker Pimps - Tesko Suicide [1996] (klik)
0
geplaatst: 2 januari 2009, 13:19 uur
Leuk topic. Ik ga hier zeker af en toe kijken. Van wat tot nu toe geweest is zou Buffalo Springfield in mijn lijst zeker voorkomen (en vooral dus ook dát nummer).
0
geplaatst: 2 januari 2009, 14:04 uur
Zeker een leuk topic, ik ga dit ook maar 's goed in de gaten houden. 
/me luistert nu Toxygene van The Orb weer eens.

/me luistert nu Toxygene van The Orb weer eens.
0
geplaatst: 2 januari 2009, 16:29 uur
984 A-ha - Hunting High and Low [1986] is de leukste van de 1e 20 ! 

0
geplaatst: 2 januari 2009, 16:34 uur
The Beloved - Sweet Harmony had wat mij betreft wel wat hoger mogen staan. Typischer voor de jaren 90 wordt het voor mij niet.
Verder bedankt voor het wijzen op dat nummer van Klaatu, klinkt erg fijn.
Verder bedankt voor het wijzen op dat nummer van Klaatu, klinkt erg fijn.
0
Lost Highway
geplaatst: 2 januari 2009, 16:56 uur
Leuk, ik ga dit wat proberen volgen want titan's muzieksmaak heeft me altijd wel aangesproken. Komt er ook een compilatie-cd?:-)
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 januari 2009, 16:59 uur
Leuk dit Titan!
De Carpenters cover van "Calling occupants.." is ook een aanrader.
De Carpenters cover van "Calling occupants.." is ook een aanrader.
0
titan (crew)
geplaatst: 3 januari 2009, 11:24 uur
980 Stonecake - Tuesday Afternoon [1993] (klik)
Dit is nu wat men bedoelt met Beatlesque.
979 The Mission - Wasteland [1986] (klik)
978 Maria McKee - Absolutely Barking Stars [1996] (klik)
Ik vind het jammer dat Mari McKee zich vooral begeeft in de countryhoek, want als rockzangeres vind ik haar beter uit de verf komen. Dit nummer is duidelijk geïnspireerd door Suede.
977 Cake - The Distance [1997] (klik)
976 Donovan - Hurdy Gurdy Man [1968] klik)
975 Then Jerico - The Motive [1987] (klik)
Erg origineel is dit nummer zeker niet (denk aan Simple Minds, U2, The Waterboys en The Alarm), maar wel verdomd goed!
974 Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow [1983] (klik)
973 Beck - Sunday Sun [2002] (klik)
972 Electric Light Orchestra - Here Is The News [1981] (klik)
Dit nummer is vooral bekend als tune van de VPRO, maar er zit nog een minuut of 3 aan vastgeplakt.
971 The Verve - Sonnet [1997] (klik)
Dit is nu wat men bedoelt met Beatlesque.
979 The Mission - Wasteland [1986] (klik)
978 Maria McKee - Absolutely Barking Stars [1996] (klik)
Ik vind het jammer dat Mari McKee zich vooral begeeft in de countryhoek, want als rockzangeres vind ik haar beter uit de verf komen. Dit nummer is duidelijk geïnspireerd door Suede.
977 Cake - The Distance [1997] (klik)
976 Donovan - Hurdy Gurdy Man [1968] klik)
975 Then Jerico - The Motive [1987] (klik)
Erg origineel is dit nummer zeker niet (denk aan Simple Minds, U2, The Waterboys en The Alarm), maar wel verdomd goed!
974 Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow [1983] (klik)
973 Beck - Sunday Sun [2002] (klik)
972 Electric Light Orchestra - Here Is The News [1981] (klik)
Dit nummer is vooral bekend als tune van de VPRO, maar er zit nog een minuut of 3 aan vastgeplakt.
971 The Verve - Sonnet [1997] (klik)
0
geplaatst: 3 januari 2009, 12:33 uur
Ik heb al heel veel goede nummers voorbij zien komen, titan. Dat maakt me toch erg nieuwsgierig naar - laten we zeggen - de bovenste 250.
En dat je clipjes bijvoegd:
En dat je clipjes bijvoegd:

0
titan (crew)
geplaatst: 4 januari 2009, 11:43 uur
970 Sagittarius - My World Fell Down [1967] (klik)
The Beach Boys staan een aantal keer in mijn top 1000, maar het aantal nummers dat overduidelijk door de Beach Boys is geïnspireerd is veel groter. Dit is een goed voorbeeld hiervan.
969 Jeff Wayne - The Eve of the War [1978] (klik)
968 Anne Clark - Sleeper in Metropolis [1983] (klik)
967 Kitchens of Distinction - Now It's Time to Say Goodbye [1994] (klik)
966 Elbow - The Loneliness of a Tower Crane Driver [2008] (klik)
Volgens jullie en ook mijzelf maakte Elbow het beste album van 2008. Dit is een mooi nummer hiervan.
965 The Charlatans - The Only One I Know [1990] (klik)
964 M83 - * [2005] (klik)
Als Kevin Shields (My Bloody Valentine) electronische muziek zou maken zou het waarschijnlijk zo klinken.
963 Francoise Hardy - Comment te Dire Adieu [1968] (klik)
962 The Ronettes - Be My Baby [1963] (klik)
Wanneer je muzikanten, producers, platenbazen en andere mensen die aan muziek hun brood verdienen vraagt wat het beste liedje aller tijden is eindigt dit nummer bijna altijd in de top 10.
961 Joy Division - Dead Souls [1979] (klik)
The Beach Boys staan een aantal keer in mijn top 1000, maar het aantal nummers dat overduidelijk door de Beach Boys is geïnspireerd is veel groter. Dit is een goed voorbeeld hiervan.
969 Jeff Wayne - The Eve of the War [1978] (klik)
968 Anne Clark - Sleeper in Metropolis [1983] (klik)
967 Kitchens of Distinction - Now It's Time to Say Goodbye [1994] (klik)
966 Elbow - The Loneliness of a Tower Crane Driver [2008] (klik)
Volgens jullie en ook mijzelf maakte Elbow het beste album van 2008. Dit is een mooi nummer hiervan.
965 The Charlatans - The Only One I Know [1990] (klik)
Als Kevin Shields (My Bloody Valentine) electronische muziek zou maken zou het waarschijnlijk zo klinken.
963 Francoise Hardy - Comment te Dire Adieu [1968] (klik)
962 The Ronettes - Be My Baby [1963] (klik)
Wanneer je muzikanten, producers, platenbazen en andere mensen die aan muziek hun brood verdienen vraagt wat het beste liedje aller tijden is eindigt dit nummer bijna altijd in de top 10.
961 Joy Division - Dead Souls [1979] (klik)
0
titan (crew)
geplaatst: 5 januari 2009, 07:12 uur
960 Unit Gloria - The Last Seven Days [1969] (klik)
In deze Nederlandse band zaten o.a. Bonnie StClaire en Robert Long. Laatstgenoemde zingt dit nummer en zoals je kan horen was het geen slecht idee dat hij jaren later overschakelde op Nederlandstalig werk, want zijn Engels was niet zo best.
959 X-mal Deutschland - Polarlicht [1987] (klik)
958 Warm Sounds - Birds and Bees [1967] (klik)
Bij dit nummer moet ik altijd direct aan radio Tour de France denken. In een bepaald jaar was dit zelfs de vaste uuropener in het eerste uur met Felix Meurders, die het nummer waarschijnlijk wel kan dromen nu.
957 Tindersticks - Sometimes it Hurts [2003] (klik)
956 Alanis Morissette - Uninvited [1999] (klik)
955 Daryl Hall - Dreamtime [1986] (klik)
Een beetje een vergeten juweeltje uit de jaren '80, deze pompeuze popsong van Daryl Hall.
954 Thelonius Monster - Body and Soul? [1993] (klik)
953 The Tears - Apollo 13 [2005] (klik)
De reünie van Bernard Butler en Brett Anderson beperkt zich vooralsnog tot 1 (vertrouwd klinkend) album, waarvan dit het prijsnummer is.
952 Procol Harum - A Salty Dog [1969] (klik)
951 Ochre - Infotain Me [2006] (klik)
In deze Nederlandse band zaten o.a. Bonnie StClaire en Robert Long. Laatstgenoemde zingt dit nummer en zoals je kan horen was het geen slecht idee dat hij jaren later overschakelde op Nederlandstalig werk, want zijn Engels was niet zo best.
959 X-mal Deutschland - Polarlicht [1987] (klik)
958 Warm Sounds - Birds and Bees [1967] (klik)
Bij dit nummer moet ik altijd direct aan radio Tour de France denken. In een bepaald jaar was dit zelfs de vaste uuropener in het eerste uur met Felix Meurders, die het nummer waarschijnlijk wel kan dromen nu.
957 Tindersticks - Sometimes it Hurts [2003] (klik)
956 Alanis Morissette - Uninvited [1999] (klik)
955 Daryl Hall - Dreamtime [1986] (klik)
Een beetje een vergeten juweeltje uit de jaren '80, deze pompeuze popsong van Daryl Hall.
954 Thelonius Monster - Body and Soul? [1993] (klik)
953 The Tears - Apollo 13 [2005] (klik)
De reünie van Bernard Butler en Brett Anderson beperkt zich vooralsnog tot 1 (vertrouwd klinkend) album, waarvan dit het prijsnummer is.
952 Procol Harum - A Salty Dog [1969] (klik)
951 Ochre - Infotain Me [2006] (klik)
0
geplaatst: 5 januari 2009, 11:24 uur
Toch wel erg leuk dit om dit nauwgezet te volgen en (in ieder geval) de mij onbekende liedjes te luisteren. Zo ontdek je nog 's wat: uit de eerste 10 al Chi Coltrane, Jonathan King (staat nog niet eens op MuMe) en Lene Lovich. Ook het hitje van Der Kommissar, mij niet echt bekend, is wel erg leuk.
|
|
0
geplaatst: 5 januari 2009, 11:41 uur
Leuk! Ik ben ook zoiets aan het voorbereiden, alleen dan soulgericht.
Leuk om ook the Ronettes terug te vinden, evenals Seal. Verder toch ook maar een beluisteren en kijken of er verder nog wat leuks tussenstaat.
Keep up the good work mister titan!
Leuk om ook the Ronettes terug te vinden, evenals Seal. Verder toch ook maar een beluisteren en kijken of er verder nog wat leuks tussenstaat.
Keep up the good work mister titan!
0
geplaatst: 5 januari 2009, 11:52 uur
Misschien dat jij Chi Coltrane ook wel kunt waarderen, Reijersen. 
Een project als dit lijkt me ook wel leuk, maar wel een *gigantisch* karwei. Ik zou als de dood zijn dat ik een nummertje zou vergeten (zelfs al zou het de nummer 743 zijn).
Inmiddels wat verder met luisteren:
-Aphrodite's Child -> die albums (zeker de 3de) moet ik toch maar 's oppikken
-Bow Wow Wow -> geweldig 80's hitje dat ik wel kende, maar niet bij titel
-The Damned -> hier vind ik weinig aan eerlijk gezegd.
-Klaatu -> grappig die akkoordenprogressie uit The Phantom of the Opera. verder klinkt het een beetje als een progressieve versie van een ELO-nummer uitgevoerd door de Bee Gees

Een project als dit lijkt me ook wel leuk, maar wel een *gigantisch* karwei. Ik zou als de dood zijn dat ik een nummertje zou vergeten (zelfs al zou het de nummer 743 zijn).

Inmiddels wat verder met luisteren:
-Aphrodite's Child -> die albums (zeker de 3de) moet ik toch maar 's oppikken
-The Damned -> hier vind ik weinig aan eerlijk gezegd.

-Klaatu -> grappig die akkoordenprogressie uit The Phantom of the Opera. verder klinkt het een beetje als een progressieve versie van een ELO-nummer uitgevoerd door de Bee Gees

0
geplaatst: 5 januari 2009, 11:57 uur
herman schreef:
Geweldig nummer idd

0
titan (crew)
geplaatst: 5 januari 2009, 12:24 uur
herman schreef:
Een project als dit lijkt me ook wel leuk, maar wel een *gigantisch* karwei.
Een project als dit lijkt me ook wel leuk, maar wel een *gigantisch* karwei.
Dat is het ook wel, ik heb er dan ook ruim de tijd voor genomen. Het scheelt ook wel dat ik al jaren een aller tijden lijst bijhou. De laatste (van 2 jaar geleden) was een top 400. Ik zal best wel iets vergeten zijn, maar dat verwerk ik dan wel in een volgende update van mijn allertijdenlijst. Het is tenslotte een immer voortschrijdende lijst.
0
geplaatst: 5 januari 2009, 12:43 uur
Dat is ook zo. Als je er eenmaal eentje hebt, is het niet zo erg die eens te updaten. Er blijven toch altijd nummers bijkomen en afvallen.
0
pretfrit
geplaatst: 5 januari 2009, 15:29 uur
Prachtige lijst tot zover. Al een hoop verloren en/of onbekende juweeltjes gezien
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2009, 16:55 uur
herman schreef:
verder klinkt het een beetje als een progressieve versie van een ELO-nummer uitgevoerd door de Bee Gees
verder klinkt het een beetje als een progressieve versie van een ELO-nummer uitgevoerd door de Bee Gees

0
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2009, 18:11 uur
titan schreef:
954 Thelonius Monster - Body and Soul? [1993]
954 Thelonius Monster - Body and Soul? [1993]
Vaak geziene spelfout: het is Thelonious Monster.
Niet lullig bedoeld hoor maar alles ziet er verder zo netjes verzorgd uit, vandaar dat ik je er even op wijs.

0
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2009, 18:27 uur
titan schreef:
Klopt! Long was niet zo'n ster in de Engelse uitspraak.
Niettemin vind ik dit één van de mooiste en charmantste Nederlandse platen uit de '60's. De melodie en opbouw zijn gewoon erg goed. Het galmt en jengelt hier en daar wel enigszins maar dat geeft het wel een bepaalde vrij unieke sfeer vind ik. Bovendien maakt het feit dat het gewoon een echt protestlied is, dat het nummer perfect aansluit bij de tijd waarin het werd gemaakt.
Wat mij betreft een onderschat juweeltje.
Ik heb nog nooit iets anders van deze band gehoord trouwens. Ben wel benieuwd of ze nog meer hebben uitgebracht wat de moeite waard is.
0
Sietse
geplaatst: 5 januari 2009, 19:06 uur
titan schreef:
Toen ik ze live zag had ik echt zoiets van "als Kevin Shields dood zou zijn zou hij zich nu omdraaien in zijn graf"

(heb het dan ook maar 5 nummers uitgehouden, de albums zijn wel ok tot zover ik ze heb gehoord)
Any how, grappig idee, kijk het zo af en toe wel eens door.
0
geplaatst: 5 januari 2009, 20:13 uur
zekers.En dat nummer van Elbow vind ik ook mooi, dus het nieuwe album ook maar eens opzoeken.
0
FatBottomedGirl
geplaatst: 5 januari 2009, 21:25 uur
Leuk initiatief! Je oude lijst Titans toonaangevende 200 was al een van de betere op deze site. Ik ga deze lijst nauwgezet volgen. Leuk ook alle clips erbij!
Adamski, Beloved en Cake zouden in mijn top 250 passen.
Adamski, Beloved en Cake zouden in mijn top 250 passen.
* denotes required fields.