Muziek / Toplijsten en favorieten / R&P's top 500 Hiphop
zoeken in:
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 14 april 2009, 20:15 uur
9 goede nummers en over nummer 94, tja...geen slecht nummer maar DOOM en Talib gaan naar mijn mening niet goed samen over die beat.
Verder verwacht ik nog erg veel top nummers van MF DOOM en Madvillainy, heh?
Verder verwacht ik nog erg veel top nummers van MF DOOM en Madvillainy, heh?

0
geplaatst: 14 april 2009, 20:26 uur
Die van del the funky homosapien is keihard!
Ik kan steeds maar geen downloadlink vinden van dat album
dit is een hint...
Ik kan steeds maar geen downloadlink vinden van dat album

dit is een hint...
0
Gekkenhuis
geplaatst: 14 april 2009, 20:27 uur
Dit lijkt mij het topic met de meeste
smiley's 
Als ik snel over door je lijst heen kijk, vind ik het wel leuk gedaan, maar ik mis tot nu toe wel veel echte hiphop anthems. Wellicht komen die nog
Deze youtube link van Rock Co.Kane Flow is trouwens véél vetter:
They say the good die young so I added some
bad ass to my flavor to prolong my life over the drum

smiley's 
Als ik snel over door je lijst heen kijk, vind ik het wel leuk gedaan, maar ik mis tot nu toe wel veel echte hiphop anthems. Wellicht komen die nog

Deze youtube link van Rock Co.Kane Flow is trouwens véél vetter:
They say the good die young so I added some
bad ass to my flavor to prolong my life over the drum

0
geplaatst: 14 april 2009, 21:03 uur
De echte 'hiphop anthems' komen nog
, alhoewel ik van mening ben dat deze er al genoeg instaan.
Maar bedankt voor je reactie
.
, alhoewel ik van mening ben dat deze er al genoeg instaan.Maar bedankt voor je reactie
.
0
geplaatst: 15 april 2009, 20:14 uur
90. Hieroglyphics - You Never Knew
Zalige hiphop, dit luister ik dolgraag, zeker als het zonnetje schijnt (zoals vandaag). De productie is zo heerlijk warm, het blijft in je kop hangen maar wel op een goede manier. De MC's komen allemaal uitstekend uit de verf en Del blijft gewoon een erg grote koning
.
89. Down South - Lost in Brooklyn
Een hiphopact die gewoon veel te weinig aandacht krijgt, een schande als je het mij vraagt
. Ze maken namelijk geweldige jazzy hiphop. Lost in Brooklyn kent een prachtige productie van een zeer hoog niveau en de raps zijn sterk en bovendien erg vermakelijk.
88. De La Soul - Stakes Is High
Het is niet te geloven, maar van dit geweldige nummer kan ik gewoon geen originele link vinden op youtube
. Maar ja de meeste zullen het wel kennen. Dit is mijn favoriete De La Soul nummer, het kent een prachtige productie en of dat nog niet genoeg is wordt er ook nog eens op een prachtige manier op gerapt.
87. Digable Planets - Where I'm From
Wederom jazzy hiphop, dat is dan ook helemaal mijn stijl en vaak luister ik dan ook niets liever. De Digable Plantets zijn geweldige uitvoerders van deze stijl en ze maakte geweldige tracks. Where I'm From is een van die fantastische nummers, naast de heerlijke productie bevat de track erg fijne raps.
86. KMD – Peachfuzz
Hey grappig, ik wist niet dat hier een clip van was, shame on my
. Dit is KMD op haar best én ze zijn normaal gesproken al zo sterk. Uitstekende lyricisten die bovendien geweldig kunnen flowen. Op een nummer als Peachfuzz werkt de heerlijke beat ook nog eens geweldig mee.
85. GZA ft Ghostface Killah, Killah Priest en RZA - 4th Chamber
Bijna alles wat de Wu-Tang Clan midden jaren 90 uitbracht veranderde in goud. Uit deze periode komen ontelbaar veel sterke Wu tracks en 4th Chamber is geen uitzondering
. Het is een zalig nummer met een krachtige en spannende producties en de rappers zorgen dat het niveau van de track erg hoog blijft
.
84. Vakill ft Slug – Fallen
Fallen kent een ongelofelijk gave sfeer. Naast de geweldige productie, met het prachtige pianoloopje (en de regen niet te vergeten
) kent dit nummer de meest geweldige lyrics. Vakill's woorden lijken wel de waarheid te zijn, alsof hij daadwerkelijk de man is die zelfmoord pleegt. Zo levensecht, daar kan ik alleen maar een diepe buiging voor maken. De gastbijdrage van Slug is natuurlijk ook fantastisch, maar hij is voor een keer de mindere. Vakill is gewoon te sterk op Fallen
.
83. Common Sense – Resurrection
Common is in zijn Common Sense periode mijn favoriete jaren '90 rapper (alhoewel...
). Zijn stem is al om in te lijsten en hij gebruikt zijn stem ook nog eens op een voortreffelijke manier. Resurrection, van het gelijknamige album, is een track van formaat! De raps zijn dus al briljant en de productie maakt het nummer helemaal compleet.
82. Raekwon ft Ghostface Killah, Cappadonna en Method Man - Ice Cream
Wat ik bij mijn nummer 85 zei kan ik ook op dit nummer toepassen, het is wederom Wu-Tang op haar best
. Ice Cream is een van de vele prachtige tracks op het album OB4CL... Het refrein van Method Man is gewoon legendarisch, maar er is meer dan dat. Zoals de geweldige productie van RZA en de geweldie verses van Rae, Ghost en Cappa.
81. Gang Starr - Ex Girl to Next Girl
En dan nu tijd voor een echte Gang Starr klassieker (over Anthems en
gesproken). Dit nummer is natuurlijk gewoon
. En ik vind dat ik dan al genoeg zeg
. DJ Premier en Guru flikken het gewoon weer, keer op keer. Ex Girl to Next Girl kent een uitermate zalige en relaxte productie, het refrein is subliem en Guru flowt op een geweldige manier.
Zalige hiphop, dit luister ik dolgraag, zeker als het zonnetje schijnt (zoals vandaag). De productie is zo heerlijk warm, het blijft in je kop hangen maar wel op een goede manier. De MC's komen allemaal uitstekend uit de verf en Del blijft gewoon een erg grote koning
.89. Down South - Lost in Brooklyn
Een hiphopact die gewoon veel te weinig aandacht krijgt, een schande als je het mij vraagt
. Ze maken namelijk geweldige jazzy hiphop. Lost in Brooklyn kent een prachtige productie van een zeer hoog niveau en de raps zijn sterk en bovendien erg vermakelijk.88. De La Soul - Stakes Is High
Het is niet te geloven, maar van dit geweldige nummer kan ik gewoon geen originele link vinden op youtube
. Maar ja de meeste zullen het wel kennen. Dit is mijn favoriete De La Soul nummer, het kent een prachtige productie en of dat nog niet genoeg is wordt er ook nog eens op een prachtige manier op gerapt. 87. Digable Planets - Where I'm From
Wederom jazzy hiphop, dat is dan ook helemaal mijn stijl en vaak luister ik dan ook niets liever. De Digable Plantets zijn geweldige uitvoerders van deze stijl en ze maakte geweldige tracks. Where I'm From is een van die fantastische nummers, naast de heerlijke productie bevat de track erg fijne raps.
86. KMD – Peachfuzz
Hey grappig, ik wist niet dat hier een clip van was, shame on my
. Dit is KMD op haar best én ze zijn normaal gesproken al zo sterk. Uitstekende lyricisten die bovendien geweldig kunnen flowen. Op een nummer als Peachfuzz werkt de heerlijke beat ook nog eens geweldig mee. 85. GZA ft Ghostface Killah, Killah Priest en RZA - 4th Chamber
Bijna alles wat de Wu-Tang Clan midden jaren 90 uitbracht veranderde in goud. Uit deze periode komen ontelbaar veel sterke Wu tracks en 4th Chamber is geen uitzondering
. Het is een zalig nummer met een krachtige en spannende producties en de rappers zorgen dat het niveau van de track erg hoog blijft
.84. Vakill ft Slug – Fallen
Fallen kent een ongelofelijk gave sfeer. Naast de geweldige productie, met het prachtige pianoloopje (en de regen niet te vergeten
) kent dit nummer de meest geweldige lyrics. Vakill's woorden lijken wel de waarheid te zijn, alsof hij daadwerkelijk de man is die zelfmoord pleegt. Zo levensecht, daar kan ik alleen maar een diepe buiging voor maken. De gastbijdrage van Slug is natuurlijk ook fantastisch, maar hij is voor een keer de mindere. Vakill is gewoon te sterk op Fallen
.83. Common Sense – Resurrection
Common is in zijn Common Sense periode mijn favoriete jaren '90 rapper (alhoewel...
). Zijn stem is al om in te lijsten en hij gebruikt zijn stem ook nog eens op een voortreffelijke manier. Resurrection, van het gelijknamige album, is een track van formaat! De raps zijn dus al briljant en de productie maakt het nummer helemaal compleet. 82. Raekwon ft Ghostface Killah, Cappadonna en Method Man - Ice Cream
Wat ik bij mijn nummer 85 zei kan ik ook op dit nummer toepassen, het is wederom Wu-Tang op haar best
. Ice Cream is een van de vele prachtige tracks op het album OB4CL... Het refrein van Method Man is gewoon legendarisch, maar er is meer dan dat. Zoals de geweldige productie van RZA en de geweldie verses van Rae, Ghost en Cappa.81. Gang Starr - Ex Girl to Next Girl
En dan nu tijd voor een echte Gang Starr klassieker (over Anthems en
gesproken). Dit nummer is natuurlijk gewoon
. En ik vind dat ik dan al genoeg zeg
. DJ Premier en Guru flikken het gewoon weer, keer op keer. Ex Girl to Next Girl kent een uitermate zalige en relaxte productie, het refrein is subliem en Guru flowt op een geweldige manier.
0
geplaatst: 16 april 2009, 19:30 uur
80. Souls of Mischief - '93 'Til Infinity
Een zalig nummer van een van de leukste hiphopacts. Het plezier straalt er gewoon van af en dat komt super over. '93 'Til Infinity is mijn inziens een absolute wereldtrack, alles klopt gewoon
. De productie is heerlijk warm en alle rappers halen een erg hoog niveau en flowen op een heerlijke manier.
79. Gorillaz ft De La Soul - Feel Good Inc
De muziek van Gorillaz vind ik eigenlijk altijd wel erg goed. Er zit heus wel een keer een mindere track tussen maar 9 van de 10 keer is het raak en maken ze weer een toptrack. Sommige van deze nummers zijn simpelweg geniaal. Feel Good Inc is een van die nummers; de productie is hemels, de zang fenomenaal en het gedeelte rap is overweldigend
.
78. Madvillain – All Caps
Madlib en MF DOOM samen vormen het duo dat verantwoordelijk is voor een van de beste 21ste eeuw albums. De sfeer die ze neer weten te zetten is groots te noemen. All Caps is een fantastische track, de productie van Madlib is zeer creatief en klinkt ook nog eens briljant
. MF DOOM rapt op een oersterke manier op de productie met zijn prachtige flow.
77. 3rd Bass - The Gas Face
Een van de fraaiste oldskool tracks die ik ooit heb beluisterd, alles klopt aan deze track. Prince Paul zijn productie is, zoals ik van hem gewend ben, van een erg hoog niveau. De raps passen er perfect bij en worden ook nog eens op de juiste wijze gebracht. The Gas Face is een parel van formaat
.
76. Gang Starr - Jazz Music
Dit is net niet mijn favoriete Gang Starr nummer, maar toch is dit Gang Starr op haar best
. Jazz Music kan ik op youtube helaas niet vinden, jammer
. Dit nummer kent een fluwele productie van Premier die perfect in het gehoor ligt en de raps van Guru maken het helemaal compleet.
75. The Roots - Can't Stop This
De productie van Dilla stond al eerder in mijn top 500, dit is de versie met raps en deze is nog net een tikkeltje beter. Ik word altijd weer emotioneel als ik dit nummer hoor en dat heeft deels met die geweldige beat te maken, ook nu krijg ik weer rillingen. The Roots hebben ook een belangrijk aandeel hierin, de raps zijn zo oprecht en worden geniaal gebracht. Ik kan niks anders dan een
te plaatsen.
74. Immortal Technique - Peruvian Cocaine
Immortal Techinique in samenwerking met heel wat geweldige MC's het levert een fantastische track op die de naam Peruvian Cocaine draagt. Aan de ene kant heb je de fraaie productie die wat vrolijk klint en aan de andere kant heb je de harde teksten die scherp gebracht worden. Juist die combinatie maakt dit voor mij tot een prachtige track.
73. Unknown Prophets ft Slug – Never
Sinds ik in aanraking gekomen ben met dit nummer draai ik het bijna dagelijks. En elke keer vind ik dat een geweldige ervaring. Hoe dat komt? Nou omdat Never een productie heeft die mij aanspreekt, het klinkt erg tragisch en de melodie is gewoon prachtig. Ik krijg er elke keer kippenvel van. Als dat nog niet genoeg is zijn er ook nog de heerlijke raps. Slug komt wederom geniaal en rapt heerlijke versen, maar ook de andere MC's staan hun mannetje
.
72. Eric B. & Rakim - Don't Sweat the Technique
Deze klassieker van formaat is mijn favoriete Eric B. & Rakim nummer, alles aan dit nummer klopt gewoon. Allereerst is er die fantastische productie van Eric, die erg fijne jazzy elementen bevat. Het is gewoon zeer authentiek. Daarnaast zijn het ook de geweldige raps van Rakim die het voor mij helemaal doen. Het totaalplaatje is gewoon perfect
.
71. Masta Ace ft Strick – F.A.Y.
Dit nummer draai ik vaak als even alles tegenzit. En elke keer komt er weer een lach op mijn gezicht als ik dit nummer draai
. De lyrics zijn geweldig en sluiten perfect op mijn behoefte aan. De productie is dan weer heerlijk zomers en klinkt als muziek in de oren. Maar de voornaamste reden dat dit nummer zo hoog in de top 500 staat komt door het meest fantastische refrein dat ik ken:
"When you tryin' to hustle for pay and people get in your way
That's when you ready to say "Fuck all y'all"
When the job is givin' ya hell and pay is minimum scale
That's when you ready to yell "Fuck all y'all"
When it's really starting to seem that people killing your dream
That's when you ready to scream "Fuck all y'all"
I'm talkin' to you, and I'm talking to you, and I'm talking to you nigga"
Een zalig nummer van een van de leukste hiphopacts. Het plezier straalt er gewoon van af en dat komt super over. '93 'Til Infinity is mijn inziens een absolute wereldtrack, alles klopt gewoon
. De productie is heerlijk warm en alle rappers halen een erg hoog niveau en flowen op een heerlijke manier.79. Gorillaz ft De La Soul - Feel Good Inc
De muziek van Gorillaz vind ik eigenlijk altijd wel erg goed. Er zit heus wel een keer een mindere track tussen maar 9 van de 10 keer is het raak en maken ze weer een toptrack. Sommige van deze nummers zijn simpelweg geniaal. Feel Good Inc is een van die nummers; de productie is hemels, de zang fenomenaal en het gedeelte rap is overweldigend
.78. Madvillain – All Caps
Madlib en MF DOOM samen vormen het duo dat verantwoordelijk is voor een van de beste 21ste eeuw albums. De sfeer die ze neer weten te zetten is groots te noemen. All Caps is een fantastische track, de productie van Madlib is zeer creatief en klinkt ook nog eens briljant
. MF DOOM rapt op een oersterke manier op de productie met zijn prachtige flow.77. 3rd Bass - The Gas Face
Een van de fraaiste oldskool tracks die ik ooit heb beluisterd, alles klopt aan deze track. Prince Paul zijn productie is, zoals ik van hem gewend ben, van een erg hoog niveau. De raps passen er perfect bij en worden ook nog eens op de juiste wijze gebracht. The Gas Face is een parel van formaat
.76. Gang Starr - Jazz Music
Dit is net niet mijn favoriete Gang Starr nummer, maar toch is dit Gang Starr op haar best
. Jazz Music kan ik op youtube helaas niet vinden, jammer
. Dit nummer kent een fluwele productie van Premier die perfect in het gehoor ligt en de raps van Guru maken het helemaal compleet.75. The Roots - Can't Stop This
De productie van Dilla stond al eerder in mijn top 500, dit is de versie met raps en deze is nog net een tikkeltje beter. Ik word altijd weer emotioneel als ik dit nummer hoor en dat heeft deels met die geweldige beat te maken, ook nu krijg ik weer rillingen. The Roots hebben ook een belangrijk aandeel hierin, de raps zijn zo oprecht en worden geniaal gebracht. Ik kan niks anders dan een
te plaatsen. 74. Immortal Technique - Peruvian Cocaine
Immortal Techinique in samenwerking met heel wat geweldige MC's het levert een fantastische track op die de naam Peruvian Cocaine draagt. Aan de ene kant heb je de fraaie productie die wat vrolijk klint en aan de andere kant heb je de harde teksten die scherp gebracht worden. Juist die combinatie maakt dit voor mij tot een prachtige track.
73. Unknown Prophets ft Slug – Never
Sinds ik in aanraking gekomen ben met dit nummer draai ik het bijna dagelijks. En elke keer vind ik dat een geweldige ervaring. Hoe dat komt? Nou omdat Never een productie heeft die mij aanspreekt, het klinkt erg tragisch en de melodie is gewoon prachtig. Ik krijg er elke keer kippenvel van. Als dat nog niet genoeg is zijn er ook nog de heerlijke raps. Slug komt wederom geniaal en rapt heerlijke versen, maar ook de andere MC's staan hun mannetje
.72. Eric B. & Rakim - Don't Sweat the Technique
Deze klassieker van formaat is mijn favoriete Eric B. & Rakim nummer, alles aan dit nummer klopt gewoon. Allereerst is er die fantastische productie van Eric, die erg fijne jazzy elementen bevat. Het is gewoon zeer authentiek. Daarnaast zijn het ook de geweldige raps van Rakim die het voor mij helemaal doen. Het totaalplaatje is gewoon perfect
.71. Masta Ace ft Strick – F.A.Y.
Dit nummer draai ik vaak als even alles tegenzit. En elke keer komt er weer een lach op mijn gezicht als ik dit nummer draai
. De lyrics zijn geweldig en sluiten perfect op mijn behoefte aan. De productie is dan weer heerlijk zomers en klinkt als muziek in de oren. Maar de voornaamste reden dat dit nummer zo hoog in de top 500 staat komt door het meest fantastische refrein dat ik ken: "When you tryin' to hustle for pay and people get in your way
0
geplaatst: 16 april 2009, 19:34 uur
Rhythm & Poetry schreef:
. De lyrics zijn geweldig en sluiten perfect op mijn behoefte aan. De productie is dan weer heerlijk zomers en klinkt als muziek in de oren. Maar de voornaamste reden dat dit nummer zo hoog in de top 500 staat komt door het meest fantastische refrein dat ik ken:
"When you tryin' to hustle for pay and people get in your way
. De lyrics zijn geweldig en sluiten perfect op mijn behoefte aan. De productie is dan weer heerlijk zomers en klinkt als muziek in de oren. Maar de voornaamste reden dat dit nummer zo hoog in de top 500 staat komt door het meest fantastische refrein dat ik ken: "When you tryin' to hustle for pay and people get in your way
Idd
. Erg fijn nummer. Draai ik vaak als iedereen even de schijt kan krijgen
.
0
geplaatst: 16 april 2009, 19:35 uur
Zo had ik het ook kunnen omschrijven, we bedoelen iig hetzelfde
.
En Rene, ik wil ook wel een keer een cijfer van jou zien
.
.En Rene, ik wil ook wel een keer een cijfer van jou zien
.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 16 april 2009, 22:32 uur
Rhythm & Poetry schreef:
en klinkt als muziek in de oren.
Heb je dat vaker met muziek?en klinkt als muziek in de oren.
Leuke ontdekking, kende ik nog niet:
Big-up naar deze track: Van een van mijn favoriete The Roots albums trouwens.
0
geplaatst: 17 april 2009, 11:24 uur
Dat iets als muziek in de oren klinkt is mijn standaard grap mijn grote vriend Jelle
.
.
0
Lukk0
geplaatst: 17 april 2009, 18:42 uur
Geniaal nummer, erg sterk album ook. Ik ontdek nog eens iets via dit soort lijstjes. Ik had het album al wel beluisterd, maar nog niet echt bij dit nummer stilgestaan. Is samen met Gekkenhuis van Opgezwolle wel het beste hiphop nummer dat ik tot nu toe gehord heb.
0
geplaatst: 17 april 2009, 20:25 uur
70. Charizma & Peanut Butter Wolf – Methods
En jawel hoor, hier zijn ze weer, dat geweldige duo uit de jaren 90. Producer PBW en rapper Charizma (R.I.P.) maakte fantastische tracks waarvan Methods er een is. Het kent zo'n lekkere oldskool sfeer die perfect neer wordt gezet door de productie. De raps vullen de productie perfect aan en wederom komt Charizma geweldig uit de verf.
69. Brother Ali - Forest Whitiker
Mijn favoriete albino rapper, zonder twijfel
. Brother Ali op zijn best, de lyrics zijn zo geweldig. Heerlijk hoe hij over al zijn 'mankementen' rapt, zo heb ik dat een rapper nog nooit horen doen. De productie vind ik ook erg vermakelijk, sterker nog ik vind de productie briljant.
68. MF DOOM - Doomsday
DOOM's nieuwe start, het album Operation: Doomsday. Een zeer succesvolle comeback, het album stond vol met geweldige tracks. MF DOOM op zijn best, slechts met projecten als Madvillain en Viktor Vaughn kon hij op gelijke hoogte komen met zijn debuutalbum. Doomsday kent geweldige lyrics die prachtig geflowd worden door de rapper. De productie op haar beurt klinkt super.
67. CYNE – Haze
Mijn favoriete viertal is CYNE, bestaande uit twee geweldige producers (Speck & Enoch) en twee fantastische rappers (Cise Star & Akin). Haze is een briljante track van de groep, de productie klinkt hemels en is heerlijk warm. De raps zijn van een erg hoog niveau en worden prachtig gebracht.
66. Jeru the Damaja - D. Original
Een klassieker van Jeru the Damaja, de samenwerking met DJ Premier (die de productie op zich neemt) is werkelijk waar prachtig. D. Original kent een aparte maar o zo fraaie beat, DJ Premier zoals ik hem niet ken, maar ik hou er wel van
. Jeru rapt op een uitstekende manier en zorgt voor deze absolute parel.
65. O.C. - Word...Life
Het origineel van dit nummer kan ik op youtube niet vinden, erg jammer want dit is toch echt een van die hiphop anthems. Een nummer dat eigenlijk elke liefhebber van muziek moet hebben beluisterd. Word...Life, van het gelijknamige album, is een fantastische track met een erg sterk rappende O.C. Maar ook de productie is heerlijk en van een erg hoog niveau.
64. Lootpack ft Dilated Peoples - Long Awaited
Dit krijg je als je twee ziekelijk goede acts samen laat werken. Aan de ene kant Lootpack met onder meer de fantastische Madlib en Wildchild en aan de andere kant Dilated Peoples met de altijd geweldige Evidence. Van het nummer Long Awaited geniet ik keer op keer, de productie is legendarisch en hetzelfde kan ik van de raps zeggen
.
63. Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Funky Technician
Ook deze diamant kan ik niet vinden op youtube, wederom erg jammer want ook deze track zou elke liefhebber moeten kennen
. Zoals jullie weten (of niet) ben ik een groot fan van de geweldig rappende Lord Finesse. Samen met DJ Mike Smooth zorgt hij voor het fantastische Funky Technician
.
62. MF Grimm – Howl
Howl kent een fantastische productie, een van de mooiste die ik ken. Eerst kende ik het alleen van een Atmosphere nummer, maar dit is dus het origineel
. Fraaier dan dit kan voor mij bijna niet
. MF Grimm is een geweldig rapper en dat laat hij ook nog eens zien op het fantastische Howl.
61. Digable Plantets - 9th Wonder (Blackitolism)
Digable Planets op haar best en ik kan je vertellen dat is behoorlijk goed (wederom een understatement). 9th Wonder vind ik zo goed vanwege de prachtige productie die het nummer kent. Het is zo lekker funky en ik kan er moeilijk op stil blijven zitten. Ik krijg het altijd warm van dit nummer, 9th Wonder bevat namelijk ook nog eens geweldige raps.
En jawel hoor, hier zijn ze weer, dat geweldige duo uit de jaren 90. Producer PBW en rapper Charizma (R.I.P.) maakte fantastische tracks waarvan Methods er een is. Het kent zo'n lekkere oldskool sfeer die perfect neer wordt gezet door de productie. De raps vullen de productie perfect aan en wederom komt Charizma geweldig uit de verf.
69. Brother Ali - Forest Whitiker
Mijn favoriete albino rapper, zonder twijfel
. Brother Ali op zijn best, de lyrics zijn zo geweldig. Heerlijk hoe hij over al zijn 'mankementen' rapt, zo heb ik dat een rapper nog nooit horen doen. De productie vind ik ook erg vermakelijk, sterker nog ik vind de productie briljant. 68. MF DOOM - Doomsday
DOOM's nieuwe start, het album Operation: Doomsday. Een zeer succesvolle comeback, het album stond vol met geweldige tracks. MF DOOM op zijn best, slechts met projecten als Madvillain en Viktor Vaughn kon hij op gelijke hoogte komen met zijn debuutalbum. Doomsday kent geweldige lyrics die prachtig geflowd worden door de rapper. De productie op haar beurt klinkt super.
67. CYNE – Haze
Mijn favoriete viertal is CYNE, bestaande uit twee geweldige producers (Speck & Enoch) en twee fantastische rappers (Cise Star & Akin). Haze is een briljante track van de groep, de productie klinkt hemels en is heerlijk warm. De raps zijn van een erg hoog niveau en worden prachtig gebracht.
66. Jeru the Damaja - D. Original
Een klassieker van Jeru the Damaja, de samenwerking met DJ Premier (die de productie op zich neemt) is werkelijk waar prachtig. D. Original kent een aparte maar o zo fraaie beat, DJ Premier zoals ik hem niet ken, maar ik hou er wel van
. Jeru rapt op een uitstekende manier en zorgt voor deze absolute parel.65. O.C. - Word...Life
Het origineel van dit nummer kan ik op youtube niet vinden, erg jammer want dit is toch echt een van die hiphop anthems. Een nummer dat eigenlijk elke liefhebber van muziek moet hebben beluisterd. Word...Life, van het gelijknamige album, is een fantastische track met een erg sterk rappende O.C. Maar ook de productie is heerlijk en van een erg hoog niveau.
64. Lootpack ft Dilated Peoples - Long Awaited
Dit krijg je als je twee ziekelijk goede acts samen laat werken. Aan de ene kant Lootpack met onder meer de fantastische Madlib en Wildchild en aan de andere kant Dilated Peoples met de altijd geweldige Evidence. Van het nummer Long Awaited geniet ik keer op keer, de productie is legendarisch en hetzelfde kan ik van de raps zeggen
.63. Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Funky Technician
Ook deze diamant kan ik niet vinden op youtube, wederom erg jammer want ook deze track zou elke liefhebber moeten kennen
. Zoals jullie weten (of niet) ben ik een groot fan van de geweldig rappende Lord Finesse. Samen met DJ Mike Smooth zorgt hij voor het fantastische Funky Technician
.62. MF Grimm – Howl
Howl kent een fantastische productie, een van de mooiste die ik ken. Eerst kende ik het alleen van een Atmosphere nummer, maar dit is dus het origineel
. Fraaier dan dit kan voor mij bijna niet
. MF Grimm is een geweldig rapper en dat laat hij ook nog eens zien op het fantastische Howl.61. Digable Plantets - 9th Wonder (Blackitolism)
Digable Planets op haar best en ik kan je vertellen dat is behoorlijk goed (wederom een understatement). 9th Wonder vind ik zo goed vanwege de prachtige productie die het nummer kent. Het is zo lekker funky en ik kan er moeilijk op stil blijven zitten. Ik krijg het altijd warm van dit nummer, 9th Wonder bevat namelijk ook nog eens geweldige raps.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 18 april 2009, 12:00 uur
Omdat de heer R&P er om smeekt dat ik er wat over zeg zal ik maar weer mijn oordeel vellen over de volgende tracks. Ik had ze gister al beluisterd maar geen zin om er woorden aan vies te maken
. Het is trouwens onmogelijk om aan deze wonderschone nummers woorden vies te maken. Ja, of het moet regenen natuurlijk. Het is trouwens ook een lekker weertje buiten
.
Dan maar even ontopic: Het mooiste nummer van dit tiental is voor mij het nummer van Cyne; lekker luchtig en warm. Net als het weer van vandaag trouwens. Wat kan ik nog meer zeggen. Het lelijkste nummer zou ik niet weten, het zijn allemaal lekkere tracks. Net als het weer trouwens; best lekker
.
Genoeg over de top 500. Ik ga Koreanen verzamelen.
. Het is trouwens onmogelijk om aan deze wonderschone nummers woorden vies te maken. Ja, of het moet regenen natuurlijk. Het is trouwens ook een lekker weertje buiten
. Dan maar even ontopic: Het mooiste nummer van dit tiental is voor mij het nummer van Cyne; lekker luchtig en warm. Net als het weer van vandaag trouwens. Wat kan ik nog meer zeggen. Het lelijkste nummer zou ik niet weten, het zijn allemaal lekkere tracks. Net als het weer trouwens; best lekker
. Genoeg over de top 500. Ik ga Koreanen verzamelen.
0
geplaatst: 18 april 2009, 12:01 uur

En dan wil ik er nog speciaal bij vermelden dat Jelle de grootste Koreaan van heel musicmeter is. Mijn dag is weer goed!
0
geplaatst: 18 april 2009, 18:54 uur
60. Charizma & Peanut Butter Wolf – Devotion
Dit is mijn tweede favoriet van het duo, slechts een nummer van hen vind ik nog net een stapje beter. Maar goed ook dit nummer is al erg geniaal, de productie van PBW is heerlijk catchy en geeft mij een heerlijk oldskool gevoel. Devotion is verder het nummer waar Charizma zijn hoogste niveau haalt en op een prachtige manier flowt.
59. Mr. Lif - Live from the Plantation
Dit is wel mijn favoriete nummer van Mr. Lif, een man die als hij zijn hoogste niveau haalt (zoals op dit nummer) bijna niet te evenaren is. Ik vind de productie zeer interessant, veel verschillende geluiden bijelkaar en dat zorgt voor een prachtig effect.
58. Ice Cube - It Was a Good Day
Een echte klassieker, Ice Cube zoals ik hem nog nooit eerder hoorde. Met afstand is dit zijn beste nummer en dat wil toch wel wat zeggen want hij heeft genoeg moois op de aarde gebracht. It Was a Good Day kent naast een geweldige Cube ook nog eens een te heerlijke productie
.
57. Common - The 6th Sense
Ook van dit nummer krijg ik kippenvel, simpelweg omdat dit hiphop is zoals het moet zijn. DJ Premier levert een fantastische productie, het klinkt zo heerlijk
. En tsja als een rapper als Common daar op mag rappen dan kan het niet mis gaan. En dat gaat het ook niet, The 6th Sense is keer op keer weer genieten.
56. Method Man - Bring the Pain
Tical is een van mijn favoriete Wu-Tang albums, Method Man is dan ook een geweldig rapper die in de jaren '90 toch wel uitblonk. Bring the Pain is Method Man op zijn best, hij rapt op een heerlijke manier, dat kan ook bijna niet anders met zo'n stem. De productie helpt ook een aardig handje mee
, sterker nog ik smul ervan!
55. Kazi - A.V.E.R.A.G.E
Madlib op zijn allerbest? Ik denk het wel, ik kan me niet voorstellen dat hij een beat heeft gemaakt die zieker is dan deze
. Dit is zo'n heerlijk vage productie die nooit gaat vervelen
. Tsja en die Kazi kan er ook wat van zeg, het is misschien niet de beste rapper maar op A.V.E.R.A.G.E levert hij een prestatie van formaat.
54. Mood – Karma
Ook dit is een echte hiphop anthem, de productie van Hi-Tek is wel van een heel erg hoog niveau
. Met zijn productie, die heerlijk warm en soulvol is, legt hij de perfecte basis voor de geweldige rappers die hun zegje doen op de track. En de raps zijn uiteindelijk ook fantastisch.
53. The Roots - The Next Movement
Ja dat The Roots mijn favoriete hiphopgroep is heb ik al een paar keer verteld, met nummers als The Next Movement laten ze ook zien waarom ze dat zijn. Als eerste is het de verrukelijke productie, het is zo warm en het voelt heerlijk aan. De raps zijn, zoals ik ken van The Roots, van een geweldig (buitenaards) niveau.
52. Outerspace ft Immortal Technique - Angels of Death
Dit nummer is zo krachtig, dat ik ook nu weer weggeblazen word. En dan is dit nog de versie op youtube die ik momenteel beluister
. De productie is grandioos, de stijl is helemaal perfect. Angels of Death kent bovendien ook een van de beste verses die ik ooit gehoord heb. Namelijk die van Immortal Technqiue, niet alleen tekstueel is hij geweldig maar ook de manier waarop hij het brengt is groots.
51. Lord Finesse ft Percee P - Kicking Flavor with My Man
Lord Finesse is zonder twijfel een van mijn favoriete oldskool artiesten. Met Return of the Funky Man heeft hij zelfs een tijdje in mijn top 10 gestaan. Van dit nummer kan ik helaas geen link vinden op youtube
. Het is echter een legendarische track met twee geweldige MC's op hun hoogste niveau.
Dit is mijn tweede favoriet van het duo, slechts een nummer van hen vind ik nog net een stapje beter. Maar goed ook dit nummer is al erg geniaal, de productie van PBW is heerlijk catchy en geeft mij een heerlijk oldskool gevoel. Devotion is verder het nummer waar Charizma zijn hoogste niveau haalt en op een prachtige manier flowt.
59. Mr. Lif - Live from the Plantation
Dit is wel mijn favoriete nummer van Mr. Lif, een man die als hij zijn hoogste niveau haalt (zoals op dit nummer) bijna niet te evenaren is. Ik vind de productie zeer interessant, veel verschillende geluiden bijelkaar en dat zorgt voor een prachtig effect.
58. Ice Cube - It Was a Good Day
Een echte klassieker, Ice Cube zoals ik hem nog nooit eerder hoorde. Met afstand is dit zijn beste nummer en dat wil toch wel wat zeggen want hij heeft genoeg moois op de aarde gebracht. It Was a Good Day kent naast een geweldige Cube ook nog eens een te heerlijke productie
.57. Common - The 6th Sense
Ook van dit nummer krijg ik kippenvel, simpelweg omdat dit hiphop is zoals het moet zijn. DJ Premier levert een fantastische productie, het klinkt zo heerlijk
. En tsja als een rapper als Common daar op mag rappen dan kan het niet mis gaan. En dat gaat het ook niet, The 6th Sense is keer op keer weer genieten.56. Method Man - Bring the Pain
Tical is een van mijn favoriete Wu-Tang albums, Method Man is dan ook een geweldig rapper die in de jaren '90 toch wel uitblonk. Bring the Pain is Method Man op zijn best, hij rapt op een heerlijke manier, dat kan ook bijna niet anders met zo'n stem. De productie helpt ook een aardig handje mee
, sterker nog ik smul ervan!55. Kazi - A.V.E.R.A.G.E
Madlib op zijn allerbest? Ik denk het wel, ik kan me niet voorstellen dat hij een beat heeft gemaakt die zieker is dan deze
. Dit is zo'n heerlijk vage productie die nooit gaat vervelen
. Tsja en die Kazi kan er ook wat van zeg, het is misschien niet de beste rapper maar op A.V.E.R.A.G.E levert hij een prestatie van formaat.54. Mood – Karma
Ook dit is een echte hiphop anthem, de productie van Hi-Tek is wel van een heel erg hoog niveau
. Met zijn productie, die heerlijk warm en soulvol is, legt hij de perfecte basis voor de geweldige rappers die hun zegje doen op de track. En de raps zijn uiteindelijk ook fantastisch.53. The Roots - The Next Movement
Ja dat The Roots mijn favoriete hiphopgroep is heb ik al een paar keer verteld, met nummers als The Next Movement laten ze ook zien waarom ze dat zijn. Als eerste is het de verrukelijke productie, het is zo warm en het voelt heerlijk aan. De raps zijn, zoals ik ken van The Roots, van een geweldig (buitenaards) niveau.
52. Outerspace ft Immortal Technique - Angels of Death
Dit nummer is zo krachtig, dat ik ook nu weer weggeblazen word. En dan is dit nog de versie op youtube die ik momenteel beluister
. De productie is grandioos, de stijl is helemaal perfect. Angels of Death kent bovendien ook een van de beste verses die ik ooit gehoord heb. Namelijk die van Immortal Technqiue, niet alleen tekstueel is hij geweldig maar ook de manier waarop hij het brengt is groots. 51. Lord Finesse ft Percee P - Kicking Flavor with My Man
Lord Finesse is zonder twijfel een van mijn favoriete oldskool artiesten. Met Return of the Funky Man heeft hij zelfs een tijdje in mijn top 10 gestaan. Van dit nummer kan ik helaas geen link vinden op youtube
. Het is echter een legendarische track met twee geweldige MC's op hun hoogste niveau.
0
geplaatst: 18 april 2009, 19:04 uur
Nieuwe ondekking gedaan: Outerspace ft Immortal Technique - Angels of Death
Super dope nummer en een super verse van Immortal Technique.
Super dope nummer en een super verse van Immortal Technique.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 19 april 2009, 15:41 uur
Gegroet Heilige Hoofdman. Ook vandaag zal ik weer even mededelen dat deze lijst mijn oren veel plezier geeft. Met name het nummer van Ice Cube, en die had ik hier niet verwacht 

0
geplaatst: 19 april 2009, 18:40 uur
1. Waarom knutsel je geen youtube video inelkaar R&P?
2. Waarom heeft iedereen dezelfde avatar
3. Waarom is Pooiertje gesneuvelt, is hij inmiddels al gereacarneerd in een nieuwe Mume?
2. Waarom heeft iedereen dezelfde avatar
3. Waarom is Pooiertje gesneuvelt, is hij inmiddels al gereacarneerd in een nieuwe Mume?
0
geplaatst: 19 april 2009, 18:41 uur
Wij zijn lid van de Bitches Love Clowns crew. En ik zei al eerder dat ik niet handig ben in het maken van youtube links
.
Iemand had het wachtwoord van Pooiertje, onder zijn naam ingelogd en vervolgens Pooiertje uitgeschreven. Pooiertje komt binnenkort weer terug.
. Iemand had het wachtwoord van Pooiertje, onder zijn naam ingelogd en vervolgens Pooiertje uitgeschreven. Pooiertje komt binnenkort weer terug.
0
geplaatst: 19 april 2009, 19:11 uur
50. Reflection Eternalists – Eternalists
Hier weer dat gouden duo en dit is mijn favoriete nummer van Talib Kweli in samenwerking met Hi-Tek. Hi-Tek krijgt het voor elkaar om een van de meest aangrijpende producties te maken, ik geniet er tot nu toe elke keer evenveel van. En tsja Talib Kweli rapt gewoon op een gruwelijke manier
.
49. GZA ft Method Man - Shadowboxin'
Ik heb drie favoriete rappers binnen de Wu-Tang Clan, de eerste is Raekwon en de andere twee zijn GZA en Method Man. Dus als die samen een track opnemen dan kan het voor mij eigenlijk al niet meer mis gaan. Beide rappers hebben zo'n heerlijke stem en flow en dat bewijzen ze ook op het fantastische Shadowboxin'.
48. CunninLynguists ft Braille - Missing Children
De tekst van dit nummer is enorm aangrijpend, dit is CunninLynguisys zoals ik ze graag hoor. Kno zorgt voor een uitstekende, tragische productie en de raps passen daar prima bij. Braille zorgt voor net dat beetje extra met zijn hemelse verse
. Raps vanuit het hart kan ik altijd sterk waarderen.
47. A Tribe Called Quest - Can I Kick It?
Dan maak ik nu plaats voor de ATCQ klassieker, Can I Kick It? is denk ik de bekendste en misschien ook wel meest geliefde track van ATCQ. Ik smul er iig keer op keer weer van. De raps zijn uitstekend, maar ja wat verwacht je anders van ATCQ
. De productie is heerlijk jazzy en doet het bij mij erg goed.
46. Atmosphere - The Woman with the Tatooed Hands
Nog niet het beste nummer van Atmosphere, maar dit is wel Atmosphere op haar best
. Slug zijn raps zijn van een erg hoog niveau en ik vind zijn stem ook helemaal geweldig. Een producer als Ant kan het nummer alleen nog wat extra's geven, en dat doet hij dan ook. Een heerlijk nummer van het beste duo uit de 21ste eeuw.
45. Army of the Pharaohs – Seven
Van een heel ander kaliber is dit fantastische AOtP nummer. Ill Bill zorgt met zijn productie voor een daverende verrassing. Het is zijn beste productie tot nu toe
. De beat zorgt voor een dramatische sfeer en de raps passen hier prima bij. Voor mij is dit het beste JMT gerelateerde nummer.
44. The Notorious B.I.G. ft Method Man - The What
Ja een klassieke samenwerking, Notorious B.I.G. die samen met Method Man op een track rapt. Een samenwerking waar je eigenlijk alleen maar van kunt dromen, gelukkig is het werkelijkheid geworden. Beide heren laten zien hoe fenomenaal ze kunnen flowen en dat op een heerlijke beat.
43. MF DOOM - Dead Bent
Dit is mijn favoriete MF DOOM solo track, een geweldige prestatie weet hij met het prachtige Dead Bent te leveren. De productie zorgt voor een ijzersterke basis, het kan eigenlijk al niet meer mis gaan
. En dat gaat het ook niet, want op Dead Bent rapt MF DOOM op een gruwelijke manier met zijn fantastische flow
.
42. The Roots - What They Do
Ja ook vandaag staat er een geweldig nummer van The Roots in mijn top 500. Dit is nog net niet mijn favoriete The Roots track, maar we komen al aardig in de buurt
. De productie is zalig, zo uitermate relaxt en elke keer kan ik er weer perfect op chillen. Het refrein wordt op een prachtige manier gezongen en de raps maken dit nummer helemaal af.
41. Gang Starr - Just to Get a Rep
En we komen ook steeds dichter bij mijn favoriete Gang Starr nummer. Met name de wat oudere nummers van Gang Starr vind ik helemaal het einde, oldskool op zijn allerbest. DJ Premier komt wederom met een heerlijke productie op de proppen en Guru rapt er op een fantastische manier overheen
.
Hier weer dat gouden duo en dit is mijn favoriete nummer van Talib Kweli in samenwerking met Hi-Tek. Hi-Tek krijgt het voor elkaar om een van de meest aangrijpende producties te maken, ik geniet er tot nu toe elke keer evenveel van. En tsja Talib Kweli rapt gewoon op een gruwelijke manier
.49. GZA ft Method Man - Shadowboxin'
Ik heb drie favoriete rappers binnen de Wu-Tang Clan, de eerste is Raekwon en de andere twee zijn GZA en Method Man. Dus als die samen een track opnemen dan kan het voor mij eigenlijk al niet meer mis gaan. Beide rappers hebben zo'n heerlijke stem en flow en dat bewijzen ze ook op het fantastische Shadowboxin'.
48. CunninLynguists ft Braille - Missing Children
De tekst van dit nummer is enorm aangrijpend, dit is CunninLynguisys zoals ik ze graag hoor. Kno zorgt voor een uitstekende, tragische productie en de raps passen daar prima bij. Braille zorgt voor net dat beetje extra met zijn hemelse verse
. Raps vanuit het hart kan ik altijd sterk waarderen.47. A Tribe Called Quest - Can I Kick It?
Dan maak ik nu plaats voor de ATCQ klassieker, Can I Kick It? is denk ik de bekendste en misschien ook wel meest geliefde track van ATCQ. Ik smul er iig keer op keer weer van. De raps zijn uitstekend, maar ja wat verwacht je anders van ATCQ
. De productie is heerlijk jazzy en doet het bij mij erg goed.46. Atmosphere - The Woman with the Tatooed Hands
Nog niet het beste nummer van Atmosphere, maar dit is wel Atmosphere op haar best
. Slug zijn raps zijn van een erg hoog niveau en ik vind zijn stem ook helemaal geweldig. Een producer als Ant kan het nummer alleen nog wat extra's geven, en dat doet hij dan ook. Een heerlijk nummer van het beste duo uit de 21ste eeuw.45. Army of the Pharaohs – Seven
Van een heel ander kaliber is dit fantastische AOtP nummer. Ill Bill zorgt met zijn productie voor een daverende verrassing. Het is zijn beste productie tot nu toe
. De beat zorgt voor een dramatische sfeer en de raps passen hier prima bij. Voor mij is dit het beste JMT gerelateerde nummer.44. The Notorious B.I.G. ft Method Man - The What
Ja een klassieke samenwerking, Notorious B.I.G. die samen met Method Man op een track rapt. Een samenwerking waar je eigenlijk alleen maar van kunt dromen, gelukkig is het werkelijkheid geworden. Beide heren laten zien hoe fenomenaal ze kunnen flowen en dat op een heerlijke beat.
43. MF DOOM - Dead Bent
Dit is mijn favoriete MF DOOM solo track, een geweldige prestatie weet hij met het prachtige Dead Bent te leveren. De productie zorgt voor een ijzersterke basis, het kan eigenlijk al niet meer mis gaan
. En dat gaat het ook niet, want op Dead Bent rapt MF DOOM op een gruwelijke manier met zijn fantastische flow
.42. The Roots - What They Do
Ja ook vandaag staat er een geweldig nummer van The Roots in mijn top 500. Dit is nog net niet mijn favoriete The Roots track, maar we komen al aardig in de buurt
. De productie is zalig, zo uitermate relaxt en elke keer kan ik er weer perfect op chillen. Het refrein wordt op een prachtige manier gezongen en de raps maken dit nummer helemaal af.41. Gang Starr - Just to Get a Rep
En we komen ook steeds dichter bij mijn favoriete Gang Starr nummer. Met name de wat oudere nummers van Gang Starr vind ik helemaal het einde, oldskool op zijn allerbest. DJ Premier komt wederom met een heerlijke productie op de proppen en Guru rapt er op een fantastische manier overheen
.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 19 april 2009, 20:06 uur
Wederom weer een gouden lijst, alleen het nummer van Gang Starr behoort niet tot mijn Gang Starr favorieten.
0
geplaatst: 19 april 2009, 20:46 uur
Ik zie dit topic nu pas, maar respect dat je dit doet Rhythm & Poetry. Hier ga ik veel vette nummers uit halen!
0
geplaatst: 20 april 2009, 00:45 uur
Wat een lijsten
Je kiest de tracks wel uit zeg RP. Army of the Pharaohs - Seven kon ik nog niet, wat een geniaal nummer zeg ! Die beat blijft ook echt hangen pff
Je kiest de tracks wel uit zeg RP. Army of the Pharaohs - Seven kon ik nog niet, wat een geniaal nummer zeg ! Die beat blijft ook echt hangen pff
0
geplaatst: 20 april 2009, 19:43 uur
40. Masta Ace - Good Ol Love
Op youtube staat de volgende beschrijving: This track reminds me of summer. Daar sluit ik me bij aan
. Hiphop zoals ik het graag hoor, een heerlijke productie die te relaxt voor woorden is. Masta Ace is een geweldig rapper en klinkt op dit nummer geweldig. A Long Hot Summer kan weer uit de kast gehaald worden
.
39. Pete Rock & C.L. Smooth - I Get Physical
Uit deze geweldige samenwerking rolde enkele klassiekers van formaat. Dit nummer, I Get Physical, is een van de vele geweldige nummers die ze samen gemaakt hebben. Wederom is het een masterlijke productie van Pete en weet C.L. er geweldig op te rappen
.
38. Percee P - Throwback Rap Attack
Percee P laat op deze track echt zien waarom hij tot de beste MC's van de wereld hoort. De oldskool rapper die het deze eeuw ook erg goed doet (beter dan ooit) laat zien waarom hij rapper is geworden
. Woorden stromen zijn mond uit en hij flowt echt op een zalige manier. De productie van Madlib past er precies bij en klinkt gewoon erg lekker
.
37. CYNE – Papermate
Ja daar hebben we weer mijn favoriete viertal
. God wat hou ik van deze muziek zeg. Wederom een uit het oog springende productie die als het fijnste deken van de wereld aanvoelt, zo lekker warm en zacht
. Ik word er bijna emotioneel van, zo goed! En tsja over de rappers Akin en Cise Star heb ik al genoeg vermeld, nog een ding: voor mij zijn het helden.
36. Immortal Technique - The Point of No Return
We zijn nu aangekomen bij mijn favoriete Immortal Technique nummer, The Point of No Return
. De beat is angstaanjagend en zorgt dus voor een geweldige sfeer die perfect bij IT past. Tsja en IT flowt gewoon als een beest, zo goed; er is weinig menselijks aan
.
35. D.I.T.C. – Thick
Een crew die eigenlijk veel legendarischer had moeten worden. Aan de rappers en producers lag het niet, het kwam er gewoon niet helemaal uit (solo boekte de artiesten wel succes). Dit is een nummer dat wel laat zien hoe geweldig, fantastisch en geniaal D.I.T.C. kan zijn. De productie van Primo is om te smullen en de raps maken het nummer helemaal af (Big L blinkt voor mij uit
).
34. The Roots - The Seed (2.0)
Mag ik trommelgeroffel? We zijn nu aangekomen bij mijn favoriete The Roots nummer
. Welke smiley is nou toepasselijk bij dit nummer? Nou wat dacht je van deze:
. Dit nummer zal iedereen wel kennen en volgens mij gaat iedereen er wel op los
. The Seed (2.0) heeft alles wat goed is aan muziek
. Een te goede productie
, geweldige coupletten en een o zo fraai refrein.
33. Outkast - ATliens
Now throw your hands in the air
And wave 'em like you just don't care
And if you like fish and grits and all that pimp shit
Everybody let me hear you say O-Yea-yer
Een klassieke Outkast track, hiphop zoals het moet zijn
. ATliens kent een heerlijke productie en Andre 3000 en Big Boi zorgen voor geweldige raps en een legendarisch refreintje
.
32. Nas - N.Y. State of Mind
Een klassieker van Nas, tevens een van mijn favoriete Nas tracks (toch heeft hij nog twee nummers die ik beter vind). Illmatic is een klassieker (en terecht). N.Y. State Of Mind kent een prachtige productie met een heerlijke piano deuntje, dit doet het erg goed bij mij
. En Nas rapt op een geweldige manier, lyricaal is hij sterk en alles aan zijn flow klopt.
31. The Last Emperor ft Poetic - One Life
Eigenlijk is dit nummer te mooi om vaak te draaien, ik word er ook verdrietig van als ik dit nummer hoor. Dit is zo prachtig en oprecht. Dat alles komt door de verse van Poetic, die met de meest gevoellige raps komt over zijn eigen ziekte. Niet veel later is hij aan zijn ziekte overleden. Ook nu krijg ik tranen in mijn ogen en heb ik kippenvel. Poetic R.I.P. (Ik hou een minuut stilte...)
Op youtube staat de volgende beschrijving: This track reminds me of summer. Daar sluit ik me bij aan
. Hiphop zoals ik het graag hoor, een heerlijke productie die te relaxt voor woorden is. Masta Ace is een geweldig rapper en klinkt op dit nummer geweldig. A Long Hot Summer kan weer uit de kast gehaald worden
.39. Pete Rock & C.L. Smooth - I Get Physical
Uit deze geweldige samenwerking rolde enkele klassiekers van formaat. Dit nummer, I Get Physical, is een van de vele geweldige nummers die ze samen gemaakt hebben. Wederom is het een masterlijke productie van Pete en weet C.L. er geweldig op te rappen
.38. Percee P - Throwback Rap Attack
Percee P laat op deze track echt zien waarom hij tot de beste MC's van de wereld hoort. De oldskool rapper die het deze eeuw ook erg goed doet (beter dan ooit) laat zien waarom hij rapper is geworden
. Woorden stromen zijn mond uit en hij flowt echt op een zalige manier. De productie van Madlib past er precies bij en klinkt gewoon erg lekker
.37. CYNE – Papermate
Ja daar hebben we weer mijn favoriete viertal
. God wat hou ik van deze muziek zeg. Wederom een uit het oog springende productie die als het fijnste deken van de wereld aanvoelt, zo lekker warm en zacht
. Ik word er bijna emotioneel van, zo goed! En tsja over de rappers Akin en Cise Star heb ik al genoeg vermeld, nog een ding: voor mij zijn het helden.36. Immortal Technique - The Point of No Return
We zijn nu aangekomen bij mijn favoriete Immortal Technique nummer, The Point of No Return
. De beat is angstaanjagend en zorgt dus voor een geweldige sfeer die perfect bij IT past. Tsja en IT flowt gewoon als een beest, zo goed; er is weinig menselijks aan
.35. D.I.T.C. – Thick
Een crew die eigenlijk veel legendarischer had moeten worden. Aan de rappers en producers lag het niet, het kwam er gewoon niet helemaal uit (solo boekte de artiesten wel succes). Dit is een nummer dat wel laat zien hoe geweldig, fantastisch en geniaal D.I.T.C. kan zijn. De productie van Primo is om te smullen en de raps maken het nummer helemaal af (Big L blinkt voor mij uit
).34. The Roots - The Seed (2.0)
Mag ik trommelgeroffel? We zijn nu aangekomen bij mijn favoriete The Roots nummer
. Welke smiley is nou toepasselijk bij dit nummer? Nou wat dacht je van deze:
. Dit nummer zal iedereen wel kennen en volgens mij gaat iedereen er wel op los
. The Seed (2.0) heeft alles wat goed is aan muziek
. Een te goede productie
, geweldige coupletten en een o zo fraai refrein.33. Outkast - ATliens
Now throw your hands in the air
And wave 'em like you just don't care
And if you like fish and grits and all that pimp shit
Everybody let me hear you say O-Yea-yer
Een klassieke Outkast track, hiphop zoals het moet zijn
. ATliens kent een heerlijke productie en Andre 3000 en Big Boi zorgen voor geweldige raps en een legendarisch refreintje
.32. Nas - N.Y. State of Mind
Een klassieker van Nas, tevens een van mijn favoriete Nas tracks (toch heeft hij nog twee nummers die ik beter vind). Illmatic is een klassieker (en terecht). N.Y. State Of Mind kent een prachtige productie met een heerlijke piano deuntje, dit doet het erg goed bij mij
. En Nas rapt op een geweldige manier, lyricaal is hij sterk en alles aan zijn flow klopt.31. The Last Emperor ft Poetic - One Life
Eigenlijk is dit nummer te mooi om vaak te draaien, ik word er ook verdrietig van als ik dit nummer hoor. Dit is zo prachtig en oprecht. Dat alles komt door de verse van Poetic, die met de meest gevoellige raps komt over zijn eigen ziekte. Niet veel later is hij aan zijn ziekte overleden. Ook nu krijg ik tranen in mijn ogen en heb ik kippenvel. Poetic R.I.P. (Ik hou een minuut stilte...)
0
Dj2Jelle
geplaatst: 20 april 2009, 20:11 uur
Had verwacht dat je favoriete The Roots nummer toch wel in je top 10 had gestaan. Verder ben ik benieuwd welke tracks er nog meer in komen te staan. 

* denotes required fields.