MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Funky 45

zoeken in:
kemm schreef:
Wel een heerlijk chill nummertje!

28. Cyril Neville - Gossip

(afbeelding)
Afkomstig van het album: What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006)

Hier te beluisteren

Volgens mij zit deze ook in top45 van kemm. Heerlijk nummer. Sowieso een muzikale familie van wereldniveau met die Neville Brothers.

Deze staat ook in de lijst van kemm inderdaad.
het blijft een lekker nummer

Inderdaad, wel een heel pak lager geloof ik. Onterecht, want wat een topsong toch!

Mb.
Reijersen schreef:

Afkomstig van het album: What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006)

Grote inspiratiebron tot nu toe. Aanrader dus?

27. The Gaturs ft. Willie Tee - Get Up

Afkomstig van het album: "Wasted" (1970)

Wederom een nummer dat afkomstig is van een soulalbum van de week. Ik heb Willie Tee leren kennen via zijn solo-album en hem als een bijzonder goed zanger bevonden.
Later kwam ik achter deze plaat. New Orleans Funk!

26. Lou Johnson - Rock Me Baby

(afbeelding)
Afkomstig van het album: Sweet Southern Soul (1969)

Hier te beluisteren

Leuke soulartiest, deze Lou Johnson. En al is zijn muziek wel meer soul als funk, maar dit nummer swingt toch wel erg lekker.
Mooie stem ook.

Twee fijne nummers weer!
Al kun je met New Orleans funk bij mij ook moeilijk fout zitten

Lou Johnson kende ik nog niet, toch wel een mooie ontdekking.

25. Maceo Parker - Pass the Peas

Afkomstig van het album: Life on Planet Groove (1992)

Ja, een makkelijke keuze. Vrij simpel ook natuurlijk, want dit kan altijd wel goedkeuring wegdragen. Maar ja, het is dan ook zo verdomde lekker!

Commentaar van mij over Maceo Parker is natuurlijk volledig overbodig, alleen dat dit nummer veel te laag in de lijst staat natuurlijk !

Ik vind het overigens wel opvallend, dat je voor deze live-versie gekozen hebt en niet voor het origineel van de JB's. Maar ik kan er wel mee leven hoor

24. Sir Joe Quarterman & Free Soul - (I Got) So Much Trouble In My Mind

Afkomstig van het album: Sir Joe Quarterman & Free Soul (1973)

Een bont gezelschap dit. Ken die plaat van hun nog niet zo lang, maar vooral dit nummer heeft meteen veel indruk op me gemaakt. Lekker sfeertje!

Grote klassieker, dit laatste nummer! Heerlijk.

Die van Lou Johnson vond ik ook verrassend lekker. Oorspronkelijk een bluesnummer geloof ik.

Natuurlijk ken ik dat laatste nummer ook, hoogste tijd dat ik die plaat een keer aanschaf denk ik!

23. Malone & Barnes and Spontaneous Simplicity - Warp Ten

Afkomstig van het album: Freedom Serenade (1976)

Erg leuk album die ik iedereen kan aanraden. Vol van dit soort vage en leuke nummers.

Klinkt inderdaad erg intrigerend, echt top is het niet, maar het album benieuwt me wel. (is het normaal dat het nummer plots stopt op 3:30?)

Nee dat is volgens mij niet normaal, maar had alleen deze versie.

22.Shuggie Otis - Aht Uh Mi Hed

Afkomstig van het album: Inspiration Information (1974)

Wat is immers een funklijstje van mij zonder Shuggie Otis"?

Mb.
Een funklijstje van jou zonder Shuggie Otis, gok ik.

Mooi nummer, maar ik krijg niet het 'funk' gevoel. Kemm, straf me niet!

Ik moet echt een geschifte funk-psycho zijn voor Mb. denk ik. Shuggie Otis is inderdaad veel meer dan funk alleen, maar past hier prachtig in het lijstje! Het heeft destijds trouwens even geduurd voor ik de titel doorhad..

Mb.
Nee hoor, kemm. Ik je plaag je maar wat.

kemm schreef:
I Het heeft destijds trouwens even geduurd voor ik de titel doorhad..

Ik ben ook schuldig

Dat nummer op 23 is niet mijn ding, misschien iets te vaag, ik kan er in ieder geval niet lekker inkomen.

Shuggie Otis?
Ik vind het een prachtig nummer,maar het zou mijn keuze niet zijn.
Het misstaat zeker niet in de lijst, maar ik prefereer toch meer uptempo funky nummers.

21. 24-Carat Black - Mothers Day

Afkomstig van het album: Ghetto: Misfortune's Wealth (1973)

Heb dit leren kennen via kemm.
Fantastisch album waarvan dit het beste nummer is.

Er veel moois gemist blijkbaar. Ik ben tegenwoordig erg into New Orleansbased funk en soul, dus Gaturs, Cyril Neville en Junior Mance(doet me heel hard aan Allen Toussaint denken) gaan er als zoete broodjes in, net als classics zoals "(I Got) So Much Trouble in My Mind" en Funky Music Sho...". Ook voor de rest niks dan lof voor je keuzes.
Ik moet dringend What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006) aanschaffen.

zinulzki schreef:
Ik moet dringend What It Is! Funky Soul and Rare Grooves 1967-1977 (2006) aanschaffen.

dat roep ik ook al een hele tijd

On topic : mooie keuze die laatste

20. Little Richard - Nuki Suki

(afbeelding)
Afkomstig van het album: King of Rock and Roll: The Complete Reprise Recordings (2005)

Hier te beluisteren

Luisteren naar Little Richard is gegarandeerd swingen. Heerlijk old-school.

Mother's Day is ook het nummer waar ik nu voor zou gaan, al is het hele album een groot hoogtepunt vol emotie en breaks!

Bij Little Richard zou je haast vergeten dat hij ook dit soort werk heeft gemaakt. Misschien iets minder straf als enkele songs uit z'n begindagen, maar toch ook bijzonder lekker!

Vond zelf die foto wel mooi

19. MFSB - T.S.O.P.

Afkomstig van het album: Love Is the Message (1975)

We gooien er wat Philly Soul met een lekker funksausje in! Gaat dit beluisteren en stemmen op de albums.

18. Harlem River Drive - Idle Hands

Afkomstig van het album: Harlem River Drive (1971)

Heeft natuurlijk veel te weinig stemmen op onze site, want de muziek is in ieder geval meer dan heerlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:02 uur

geplaatst: vandaag om 22:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.