MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )

zoeken in:
1670 . Jill Scott - Spring Summer Feeling
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Beautifully Human: Words and Sounds, Vol 2. (2004)

Dat Jill Scott tot de absolute top van de nu-soul hoort bewijst ze met dit relaxte en zomerse nummer. Laat de zon maar komen!

1669 . Jazzanova ft. José James - Little Bird

Afkomstig van het album: Off All the Things (2008)

De Duitse heren van Jazzanova samen met José James, één van de grootste ontdekkingen van het vorige jaar voor mij. Fantastisch!! En daarom een eigen filmpje.

1668 . James Carr - Row, Row Your Boat
Afkomstig van het album: The Complete Goldwax Singles (2001)

Het o zo bekende nummer, maar dan door de fantastische soulzanger James Carr.

1667 . Anthony Hamilton - Day Dreamin'
Afkomstig van het album: Soulife (2005)

Anthony Hamilton is misschien mijn absolute nu-soulfavoriet. Alleen maar fantastische albums van deze man.

1666 . Jill Scott - The Real Thing
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Real Thing: Words and Sounds, Vol. 3

En voor de 2e keer Jill Scott in deze 10. Dit keer met een wat harder funky nummer. Vet cool!

1665 . Maxwell - For Lovers Only
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Now (2001)

Een ultieme loveballad van smootsinger Maxwell. Wat is deze man toch goed zeg!

1664 . Me'Shell NdegéOcello - The Way
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Peace Beyond Passion (1996)

Altijd lastig om de naam van deze dame te schrijven. Maar ze mag wel wat meer aandacht krijgen van mij dus zal ik het nog vaak moeten schrijven.

1663 . Angie Stone ft. Calvin Richardson - More Than a Woman
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Mahogany Soul (2001)

Erg goed duet. Vooral het refrein blijft lekker hangen. De stemmen van Angie en Calvin passen uitstekend bij elkaar.

1662 . Usher - You Make Me Wanna…
Klik & Luister
Afkomstig van het album: My Way (1997)

Oldskool Usher. Heerlijk dansbaar nog steeds. Één van zijn allereerste hits en nog steeds erg sterk.

1661 . R. Kelly ft. Wyclef Jean - Ghetto Religion
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The R in R&B, Collection Volume One

En toen kwam R. Kelly met een Best Of met daarop een paar nieuwe nummers. Daaronder dit uitstekende nummer met old Fugee Wyclef.

Dat Jazzanova kende ik ook enkel maar bij naam, maar klinkt erg interessant. Met José James erbij kun je somwieso niet verkeerd gaan bij mij. Komt zijn nummer met Flying Lotus, 'Visions of Violet', ook nog? Prachtig!

'More Than A Woman' vind ik beter zonder Angie Stone, maar het blijft een mooi nummer.

Tegenwoordig mag je trouwens gewoon Meshell Ndegeocello schrijven, zonder accenten en vreemd geplaatste hoofdletters. Maar da's dus alleen voor nummers vanaf 'Comfort Woman'

Bedankt voor de reactie. Want dat maakt dit topic ook voor mij alleen maar leuker.

1660 . Alicia Keys - Mr. Man
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Songs in A Minor (2001)

Wat had Alicia Keys een knaller van een debuutalbum zeg! En wat een talent heeft deze dame ook! Op haar eerste album stond ook dit mooie nummer.

1659 . TLC - Waterfalls
Klik & Luister
Afkomstig van het album: CrazySexyCool (1994)

Een groot liefhebber van TLC ben ik nooit geweest, maar deze klassieker gaat er nog altijd goed in bij mij. Wie kan 'm immers niet meezingen?

1658 . Walter Jackson - A Corner in the Sun
Afkomstig van het album: Speak Her Name (1967)

Walter Jackson, een soulartiest die op deze site maar 3 stemmen heeft. Allen op zijn Best Of. Jammer, want deze man is echt heel erg goed. Alleen is er geen filmpje van dit nummer en kan ik het jullie helaas niet laten horen.

1657 . Wyclef Jean - Gon' Till November
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Presents the Carnival Featuring the Refugee Allstars (1997)

En weer tijd voor een R&B klassieker. Oud Fugee Wyclef Jean heeft solo bijzonder aardige muziek gemaakt. Daaronder deze kneiter van een hit!

1656 . Willie Hightower - Poor Man
Afkomstig van het album: Willie Hightower (2004)

Willie Hightower is simpelweg een topper. Wel eentje die qua naam misschien niet zo bekend is. Maar wel iemand die qua vocalen die bekendheid verdiend.

1655 . Walter Jackson - My Ship is Coming In
Afkomstig van het album: Speak Her Name (1967)

En weer een nummer van Walter Jackson. Maar ik kan jullie helaas nog steeds niks laten horen, want ook dit nummer staat niet op Youtube. Jammer

1654 . The Valadiers - Greetings (This is Uncle Sam)
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Complete Motown Singles Vol. 1: 1959-1961 (2005)

Motownsoul. De versie van the Monitors zal bij de meesten wel bekender zijn, maar ik vind deze versie beter.

1653 . The Ronettes - (The Best Part of) Breakin' Up
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Presenting the Fabulous Ronettes Featuring Veronica (1964)

Wat meer oude soul in deze 10. Ook the Ronettes komen weer gezellig voorbij. Erg goede groep. Dit nummer is één van mijn favorieten van hen.

1652 . The Elgins - Heaven Must Have Sent You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Darling Baby (1966)

En weer een Motownsoul hit. The Elgins hadden hiermee zo ongeveer hun enige hit. Wel een lekker nummer.

1651 . Raul Midón - Peace on Earth
Klik & Luister
Afkomstig van het album: A World Within a World (2007)

Raul Midon is een bijzondere artiest die bij zijn liveoptredens de energie van het publiek helemaal naar zich toe weet te trekken. Ook al staat er hij daar helemaal alleen.

Die van Usher is het enige nummer wat ik kan waarderen van hem. Het swingt de pan uit De Usher van de laatste jaren trekt mij totaal niet..

Die van TLC is ook leuk, maar ze hebben betere (Creep en Red Light Special).

1650 . Patrice Rushen - All We Need
Afkomstig van het album: Straight From the Heart (1982)

Patrice Rushen, een geweldige artieste. Dat de 80's ook funky soul hebben voortgebracht bewijst deze dame keer op keer.

1649 . Usher - U Remind Me
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 8701 (2001)

Heerlijke single van Usher. Al zal musicfriek hier wat minder blij mee zijn Ik vind het een lekker dansbaar nummer en één van zijn beste singles.

1648 . R. Kelly - Relief
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 12 Play - Fourth Chapter [unreleased]

De stepping style van R. Kelly vind ik bijzonder prettig. Dit nummer staat op een nooit uitgebracht album van de man. In de trant van het album Happy People.

1647 . Destiny's Child - No No No
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Destiny's Child (1998)

En zowaar DC nog een keer in de lijst. Hierna nog één keer. Maar deze eerdere single is wel nog steeds een toptrack.

1646 . Divine Brown - Without You
Afkomstig van het album: Divine Brown (2005)

Divine Brown is ook al niet zo heel bekend, maar verdiend wel wat meer props. Dat kan ik helaas niet ondersteunen met een geluidje.

1645 . Earth, Wind & Fire - Shining Star
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Gratitude (1975)

De lijst zo geen goede lijst zijn zonder Earth, Wind and Fire. Dus hier zijn ze, voor de eerste keer. Heerlijke swingsoul.

1644 . Angie Stone - Coulda Been You
Afkomstig van het album: Black Diamond (1999)

En Angie Stone komt weer even om het hoekje kijken, Ondanks dat dit geen single was is het wel een vrij bekend nummer van deze dame.

1643 . R. Kelly - Feelin' on Yo Booty
Klik & Luister
Afkomstig van het album: TP-2.com (2000)

En weer R. Kelly. Dit keer met een funsong. Stelt tekstueel echt helemaal niks voor dit, maar het sfeertje is erg relaxing.

1642 . Wyclef Jean ft. Youssou N'Dour & MB2 - Diallo

Afkomstig van het album; The Ecleftic: 2 Sides II a Book (2000)

Even uw aandacht voor dit nummer. Daarom ook een apart filmpje. Fantastisch nummer ter ere van Amadou Diallo. En man die wij natuurlijk allemaal kennen van zijn treurige verhaal. Hij werd zonder pardon door een viertal agenten doorgeschoten. Ze hadden daar maar liefst 41 kogels voor nodig! En Diallo zelf was ongewapend. Dit gebeurde op 4 februari 1999 in NY en zorgde voor een bom onder de discriminatie-discussies in Amerika.

1641 . Wilson Pickett - Sugar Sugar
Afkomstig van het album; The Deifinitive Wilson Pickett (2006)

Na de serieuze toon van net tijd voor wat meer dansbare soul met Wilson Pickett. De man met de prachtige en krachtige rauwe stem.

Dit vind ik zelf een van je mindere updates; DC, Wyclef, Usher en beide R. Kelly nummers doen mij niet zoveel.

Zelfs dat nummer van Wyclef niet?

De reggae vibe is nog wel lekker, maar ik vind de zang niet goed.

1640 . Willie Hutch - A Love That's Worth Having
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Soul Portrait (1969)

Deze 10 worden vooral wat meer oude soul. Dus misschien wat meer reacties dit keer.
We beginnen met Willie Hutch. Deze man is vooral bekend van een stel soundtracks, maar met Soul Portrait heeft hij een uitstekend album gemaakt. Louter sterke soulsongs die daarop staan. Waaronder deze.

1639 . Carolyn Crawford - Forget About Me
Klik & Luister

Het album van dit nummer staat niet op de site. Zoals jullie van de verzorger van het fimpje op YouTube horen is zij al 14-jarige leeftijd bij Motown gekomen. Ongekend talent dat niet al te bekend is geworden.

1638 . Tower of Power - We Came to Play
Klik & Luister
Afkomstig van het album: We Came to Play! (1978)

Tower of Power, een groep die zijn weerga niet kent. Funky en swingend op en top. Nog steeds! Een groep uit Oakland die steengoed zijn.

1637 . The Soul Searchers - Windsong
Afkomstig van het album: Salt of the Earth (1974)

If ya searching for soul y'all will find the Soul Searchers. Ja ja, voor echte funky groovende soul moet je bij deze groep. zijn.

1636 . The Downbeats - Your Baby's Back
Klik & Luister
Afkomstig: The Complete Motown Singles Vol. 2: 1962 (2005)

Motown was een echt singleslabel in het begin. Dat bewijzen deze Downbeats. Fantastisch hoe mooi oude soul kan zijn. Maar zo ongeveer wel alleen bekend van dit nummer. (als dit nummer al bekend is )

1635 . Wilson Pickett - Funk Factory
Afkomstig van het album: The Definitive Wilson Pickett (2006)

Jammer dat er van Wilson Pickett niet zoveel nummers op Youtube staan. Want nu kan ik jullie niet dit fantastische nummer laten ervaren. Raw soul like it should be.

1634 . Van Hunt - Your Love
Klik & Luister

Dit nummer hoort bij een soundtrack. Ben alleen even kwijt welke. Zowaar ook wat nieuwere soul in deze 10, maar Van Hunt gaat wel ongelooflijk uit van de oldschool vibe. Uitstekende artiest.

1633 . Dusty Springfield - Losing You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Ooooooweeee!!! (1965)

Al die soulzangeressen van nu, zoals Duffy, worden met deze dame vergeleken. Al zullen ze nog niet in de schaduw staan van Dusty. En dat is niet erg, want deze dame is groots, zeer groots.

1632 . Willie Hutch - Slick
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Mack (1973)

Bij de eerste notering van Hutch in deze 10 had ik het over zijn soundtracks. Daaronder ook voor The Mack. Daar hoort dit ijzersterke nummer bij.

1631 . Anthony Hamilton - Ball and Chain

Er bestaan 2 versies van dit nummer. Die van Anthony alleen en die van Anthony samen met R&B zanger Trey Songz. Ik prefereer de eerste versie.

'Feelin On Your Booty' is zo'n R. Kelly-nummer dat ik wel kan appreciëren. Geen idee waarom...

The Soul Seachers wordt een van m'n volgende aankopen. Ik ga wel voor We the People, denk ik.

We the People vind ik ook beter.

Tien nieuwe. Dit keer wat meer nieuwer werk. Maar daartussen natuurlijk goed werk.
Reacties zijn welkom, want daar doe ik het natuurlijk ook een beetje voor

1630 . Dwele - Subject
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Subject (2003)

We beginnen met de titelsong van Dwele's 2e album. Fantastich hoe mooi de muziek is die deze man maakt. Vocaal zeer warm en overtuigend. Muzikaal laidback en relaxed.

1629 . Diana Ross and the Supremes - I Hear a Symphony
Klik & Luister
Afkomstig van het album: I Hear a Symphony (1966)

Ook dit is een titeltrack. Jazzy ballad van uberdiva Diana Ross en haar kornuiten. Ik vind het echt prachtig.

1628 . Jamie Lidell - Figured Me Out
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Jim (2008)

Jamie Liddel volg ik pas sinds Multiply. Dus vanaf het moment dat hij richting de soul ging. 'Jim' staat vol met goede soulnummers, waaronder deze.

1627 . Joe Tex - A Sweet Woman Like You
Afkomstig van het album; The Love You Save (1966)

De variatie tussen nieuw en oud zit er nog lekker in nu. Weer een nummer uit '66. Dit keer van swing-soul-man Joe Tex.

1626 . Jill Scott - Cross My Mind
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Beautifully Human: Words and Sounds, Vol. 2 (2004)

Wat valt er nog over Jill Scott te zeggen? Dat ze een topper is lijkt me zo onderhand wel duidelijk. Dat bewijst ze namelijk ook weer met dit sterke nummer.

1625 . The Isley Brothers - (At Your Best) You are Loved
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Harvest for the World (1976)

En weer terug naar old soul. Dit keer met de smooth-soul van veteranen Isley Brothers. Geweldige muziek maakten zij toendertijd.

1624 . The Brand New Heavies - We've Got
Afkomstig van het album: Get Used to It (2006)

Brand New Heavies, funky soul zoals het nog steeds gemaakt kan worden. Dat doen ze namelijk ook. Lekker funky R&B nummer.

1623 . Usher - My Way
Klik & Luister
Afkomstig van het album: My Way (1997)

Ook Usher komt weer even voorbij. Wederom met een ouder nummer van hem. Vond vooral ook de clip bij dit nummer erg leuk.

1622 . Lizz Wright - Trouble
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Dreaming Wide Awake (2005)

Lizz Wright vind ik een uitstekende zangers en verdiend zeker meer stemmen als ze hier nochtans op MuMe heeft. Kijk maar eens hoe fantastisch ze live is met haar warme stem.

1621 . Divine Brown - Old Skool Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Divine Brown (2005)

Ik heb deze R&B-soul zangeres ontdekt via dit nummer, dus verdiende het zeker een plaatsje in de lijst. Want het is gewoon heerlijke toegankelijke muziek.

Leuk dat er al wat meer oude soul (Joe Tex! Willie Hutch! Isley Brothers! Dusty Springfield! Wilson Pickett!) tussenzit, misschien wat snobistisch maar die nieuwe nummers doen mij toch heel wat minder, en van 90's r& b blijf ik liever heel ver weg.

1620 . Kelis - Good Stuff
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Kaleidoscope (1999)

Kelis werd al schreeuwend bekend, maar daarvoor had ze ook dit nummer nog uitgebracht. Ben geen man die haar albums graag beluister en het bij individueel goede nummers houdt.

1619 . Diana Ross and the Supremes - The Happening
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Motown: The Complete #1s (2008)

Singles label Motown had een hitmachine met deze act. De meeste nummers 1 van alle Motown-artiesten.

1618 . Lizz Wright - Hit the Ground
Klik & Luister

En daar is ook Lizz Wright. Ze heeft een prachtige warme stem. Het filmpje is wederom live, want dat overtuigd zo ongelooflijk.

1617 . Lionel Richie/Commodores - Three Times a Lady
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Natural High (1978)

In mijn tienerjaren deed ik aan stijldansen en danste ik de Engelse wals vaak op dit nummer. Een prachtige ballad van the Commodores waar superster Lionel Richie uit voort kwam.

1616 . Darius Rucker - Butterfly
Afkomstig van het album: Back to Then (2002)

Hootie & the Blowfish zanger die solo gaat en het prachtige Butterfly schrijft en zingt. Erg jammer dat hier geen audio van is.

1615 . Angie Stone ft. Musiq Soulchild - The Ingredients of Love
Afkomstig van het album: Mahogany Soul (2001)

De prachtige stemmen van Angie en Musiq komen mooi samen op dit duet. Één van de betere songs van haar beste album.

1614 . Carleen Anderson - Leopards in the Temple
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Blessed Burden (1998)

Ik denk dat ik deze dame met dit album maar eens voor ga dragen voor het soulalbum van de week. Carleen blinkt uit met haar eigen geluid en de makkelijke manier waarop ze de meest prachtige noten eruit gooit.

1613 . Leela James - Ghetto
Afkomstig van het album: A Change Is Gonna Come (2005)

Leela James is een toptalent waarbij we lang moesten teren op één fantastisch album. Op dat ene album staat dit uitstekende nummer.

1612 . Georgia Anne Muldrow - Patience
Afkomstig van het album: Olesi: Fragments of an Earth (2006)

Georgia Anne Muldrow is een geval apart. Een zeer eigenzinnige artieste die niet bekend staat om haar supervocalen, maar wel bekend staat om haar topmuziek.

1611 . Leela James - My Joy
Klik & Luister
Afkomstig van het album: A Change Is Gonna Come (2005)

En nog een keer Leela James. Het filmpje is een video van het optreden op het NSJF dat ze een paar jaar geleden gaf. Wat een stem!

Weer wat meer recenter werk, maar wel allemaal toppers!
Het solowerk van Carleen Anderson lijkt me idd interessant (ze is trouwens de dochter van Vicki Anderson). Haar plaat met de Young Disciples is echt fantastisch! Misschien maak ik die dan eens Soulalbum vd Week.

Poeh, aardig wat nieuw werk dit keer. Maar wel maar één echte 90's R&B hit Voor de rest rauw oud en goed nieuwe dus. Ik hoor wel of jullie het leuk vinden:

1610 . Rufus Thomas - The Dog
Afkomstig van het album: Walking the Dog (1964)

Stax staat voor de rauwe soul en qua artiesten krijg je het dan qua stem niet snel rauwer als deze Rufus Thomas. Ben groot liefhebber van zijn stijl.

1609 . Sabrina Starke - Romeo & Juliet
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Yellow Brick Road (2008)

De eerste keer dat ik wat Sabrina Starke hoorde was op het Mighty 8 schijfje. En dat was dan ook precies dit nummer. Erg goed talent. Ik hoop dat we nog veel van deze dame gaan horen.

1608 . Seal - Kiss from a Rose
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Seal (1994)

Te vaak gehoord? Waarschijnlijk wel, maar nog steeds een bijzonder mooi nummer. En tsja, wie kent 'm niet?

1607 . Sade - No Ordinary Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Love Deluxe (1992)

Ik ken weinig zangeres met zo'n mooie stem als die van Sade. Warm, teder en intigrerend tegelijk. Voor het album waar dit nummer op staat is fantastisch!

1606 . Diana Ross and the Supremes - Reflections
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Reflections (1968)

Samen met 'Baby Love' is dit waarschijnlijk de bekendste single van the Supremes. Blijft lekker sfeervol.

1605 . Seal - Crazy
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Seal (1991)

Knaller van een hit voor Seal en daarmee tevens een absolute klassieker. Blijft het altijd goed doen dit nummer.

1604 . Joe Tex - The Love You Save (May Be Your Own)
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Love You Save (1966)

Meer dan prachtig nummer van Joe Tex. Heeft hij een mooier nummer gemaakt? Ik denk het haast niet, maar wel betere. In die komen nog

1603 . Jill Scott - Still Here
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Beautifully Human: Words and Sounds, Vol. 2 (2004)

En daar hebben we ook Jilly from Philly weer. Dat ze goed is weten jullie nu onderhand wel. Maar ga dit nummer toch nog maar beluisteren hoor!

1602 . Something For the People - My Love is the Shhhh
Klik & Luister

Old school classic. Iedereen kent dit nummer wel en geef toe het blijft lekker.

1601 . Usher - Confessions
Klik & Luister
Afkomstig van het album; Confessions (2004)

Het allerlaatste nummer van Usher in deze lijst. Jullie blij
Niet van zijn beste album, maar deze single vind ik gewoon zwaar relaxed.

kArIzMa_TuRk
Wat leuk, Reijersen. Als ik zo'n kijkje neem, zie ik wel wat interessante nummers eerlijk gezegd. Ik ga het lijstje de aankomende dagen nauwkeurig af. Ben benieuwd.

Usher heeft betere nummers gemaakt overigens.

Jullie krijgen natuurlijk nog een overzichtje van deze 100 van mij

1700 . Floetry - Sometimes You Make Me Smile
1699 . Eric Roberson - The Moon
1698 . Fats Domino - It Keeps Rainin'
1697 . India.Arie - Slow Down
1696 . Willie Hightower - Because I Love You
1695 . Seal - Future Love Paradise
1694 . Frank McComb - Never Letting Go
1693 . India.Arie - India's Song
1692 . Frank McComb - If This is love
1691 . Four Tops - I'll Turn to Stone

1690 . Floety ft. Common - SupaStar
1689 . India.Arie - Talk to Her
1688 . Chico DeBarge - Everybody Knew But Me
1687 . Estelle ft. John Legend - You Are
1686 . India.Arie ft. Dobet Gnahore - Pearls
1685 . Chaka Khan - So Naughty
1684 . Betty Davis - In the Meantime
1683 . Al Green - Dream
1682 . Isaac Hayes - Man's Temptation
1681 . India.Arie - Headed in the Right Direction

1680 . Lyn Collins - Women's Lib
1679 . Lyfe Jennings - 26 Years, 17 Days
1678 . Pete Philly & Perquisite - Time Flies
1677 . Robin Thicke - Magic
1676 . Diana Ross and the Supremes - Baby Love
1675 . Jazzanova ft Dwele & Leon Ware - Rockin' You Eternally
1674 . Jill Scott - Celebacy Blues
1673 . Chic - Real People
1672 . Amy Winehouse - Fuck Me Pumps
1671 . Dwele - Twuneanunda

1670 . Jill Scott - Spring Summer Feeling
1669 . Jazzanova ft. José James - Little Bird
1668 . James Carr - Row, Row Your Boat
1667 . Anthony Hamilton - Day Dreamin'
1666 . Jill Scott - The Real Thing
1665 . Maxwell - For Lovers Only
1664 . Me'Shell NdegéOcello - The Way
1663 . Angie Stone ft. Calvin Richardson - More Than a Woman
1662 . Usher - You Make Me Wanna…
1661 . R. Kelly ft. Wyclef Jean - Ghetto Religion

1660 . Alicia Keys - Mr. Man
1659 . TLC - Waterfalls
1658 . Walter Jackson - A Corner in the Sun
1657 . Wyclef Jean - Gon' Till November
1656 . Willie Hightower - Poor Man
1655 . Walter Jackson - My Ship is Coming In
1654 . The Valadiers - Greetings (This is Uncle Sam)
1653 . The Ronettes - (The Best Part of) Breakin' Up
1652 . The Elgins - Heaven Must Have Sent You
1651 . Raul Midón - Peace on Earth

1650 . Patrice Rushen - All We Need
1649 . Usher - U Remind Me
1648 . R. Kelly - Relief
1647 . Destiny's Child - No No No
1646 . Divine Brown - Without You
1645 . Earth, Wind & Fire - Shining Star
1644 . Angie Stone - Coulda Been You
1643 . R. Kelly - Feelin' on Yo Booty
1642 . Wyclef Jean ft. Youssou N'Dour & MB2 - Diallo
1641 . Wilson Pickett - Sugar Sugar

1640 . Willie Hutch - A Love That's Worth Having
1639 . Carolyn Crawford - Forget About Me
1638 . Tower of Power - We Came to Play
1637 . The Soul Searchers - Windsong
1636 . The Downbeats - Your Baby's Back
1635 . Wilson Pickett - Funk Factory
1634 . Van Hunt - Your Love
1633 . Dusty Springfield - Losing You
1632 . Willie Hutch - Slick
1631 . Anthony Hamilton - Ball and Chain

1630 . Dwele - Subject
1629 . Diana Ross and the Supremes - I Hear a Symphony
1628 . Jamie Lidell - Figured Me Out
1627 . Joe Tex - A Sweet Woman Like You
1626 . Jill Scott - Cross My Mind
1625 . The Isley Brothers - (At Your Best) You are Loved
1624 . The Brand New Heavies - We've Got
1623 . Usher - My Way
1622 . Lizz Wright - Trouble
1621 . Divine Brown - Old Skool Love

1620 . Kelis - Good Stuff
1619 . Diana Ross and the Supremes - The Happening
1618 . Lizz Wright - Hit the Ground
1617 . Lionel Richie/Commodores - Three Times a Lady
1616 . Darius Rucker - Butterfly
1615 . Angie Stone ft. Musiq Soulchild - The Ingredients of Love
1614 . Carleen Anderson - Leopards in the Temple
1613 . Leela James - Ghetto
1612 . Georgia Anne Muldrow - Patience
1611 . Leela James - My Joy

1610 . Rufus Thomas - The Dog
1609 . Sabrina Starke - Romeo & Juliet
1608 . Seal - Kiss from a Rose
1607 . Sade - No Ordinary Love
1606 . Diana Ross and the Supremes - Reflections
1605 . Seal - Crazy
1604 . Joe Tex - The Love You Save (May Be Your Own)
1603 . Jill Scott - Still Here
1602 . Something For the People - My Love is the Shhhh
1601 . Usher - Confessions

En zelfs nog 10 extra vandaag

1600 . Seal - Violet
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Seal (1991)

Vond dit ruim 8 minuten durende nummer altijd een opvallende track van Seal's eerste album. Bijzonder mooi geïnstrumenteerd en gezongen.

1599 . Anthony David - Sho Nuff
Afkomstig van het album: The Red Clay Chronicles (2006)

Sho Nuff is één van de weinig uptempo nummers van Anthony David. Deze man vervalt namelijk vaak in slow- en midtempo. Leuke song dit.

1598 . R. Kelly - Dancing With a Rich Man
Klik & Luister
Afkomstig van het album: R. (1998)

Leuk hoor al die singles van R. Kelly die een ieder wel kent. Maar ik probeer juist te verrassen en geef de voorkeur aan vele van zijn goede onbekendere nummers.

1597 . Leela James - Good Time
Klik & Luister
Afkomstig van het album: A Change is Gonna Come (2005)

Big momma Leela is weer in town en dik met het funkende Good Time. De sfeer in dit nummer is altijd zo lekker uplifting. I Love it.

1596 . Lizz Wright - Leave Me Standing Alone
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Orchard (2008)

Lizz Wright is een regelrechte topper, al is dat nog niet echt te zien aan het aantal stemmen op MusicMeter. Dit keer een meer bluesy nummer van haar.

1595 . Lefties Soul Connection - Paul Newman
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Skimming the Skum (2007)

Funk van Neerlandse bodem? Ja, het bestaat echt. En hoe. De stijl van deze band is zeer vergelijkbaar met the Meters in mijn ogen, maar daarmee niet minder lekker.

1594 . Leela James - Rain

Let it rain great vocalism. Dat is in ieder geval hetgeen wat Leela James op dit nummer doet.

1593 . Sabrina Strake - Electric Blue

En wederom Nederlands talent in deze lijst. En niet voor de eerste keer deze dame. Sabrina Starke is gonna make it y'all.

1592 . Seal - People Asking Why
Afkomstig van het album: Seal (1994)

En daar is ook Seal weer. We begonnen ermee en zo aan het eind nog eentje. Prachtige song van zijn 2e album.

1591 . R. Kelly - Spirit
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Happy People / U Saved Me (2004)

Op het U Saved Me album gaat R. Kelly gospel. En dat doet hij utistekend. Die gehele dubbelaar is zowiezo één van zijn beste werk. Laat je lekker meevoeren door dit nummer.

1590 . Steve Spacek - 3 Hours of Fun
Afkomstig van het album: Space Shift (2005)

Funky nu-soul van de bovenste plank. Daarnaast productioneel ook wat electronic invloeden. Spacek is een goede artiest met een uitstekend album.

1589 . Soul II Soul - Missing You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Vol. II (1990)

90's pop/soul van Soul II Soul. Heerlijke muziek blijft het toch van deze groep. Altijd fijn om te beluisteren.

1588 . R. Kelly - My Body's Callin'
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 12 Play (1993)

Één van de eerste hits van R&B-grootheid R. Kelly. Blijft een heerlijke sfeervolle R&B song. Lekker laidback.

1587 . Georgia Anne Muldrow - Demise
Afkomstig van het album: Worthnothings (2006)

En ook weer een nummer van Georgia Anne Muldrow in de lijst. Echt zo'n artieste die gewoon lekker haar eigen ding doet.

1586 . Jimmy Ruffin - Gonna Keep on Tryin' Till I Win Your Love
Afkomstig van het album: Ruff 'n Ready (1969)

Ruffin, dat is een bekende naam in de soulwereld. Broertje David zat namelijk in de wereldbekende groep The Temptations. Maar dat Jimmy er ook wat van kan bewijst hij onder andere met dit nummer.

1585 . Jhelisa - Journey of Life (in 9 Minutes)
Afkomstig van het album: A Primitive Guide to Being There (2006)

Genre-overschreidende muziek, dat is wat Jhelisa met dit album gemaakt heeft. Lange nummers die weten te boeien, waaronder deze toptrack.

1584 . Joe Tex - I'm a Man
Afkomstig van het album:The Love You Save (1966)

De 60´s soul van Joe Tex is fantastisch. Bijzonder energieke muziek gemaakt door een energieke man. Helaas geen audio.

1583 . Jill Scott - A Long Walk
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Who Is Jill Scott? Words and Sounds, Vol. 1 (2000)

Heerlijk relaxing en laidback nummer van Jilly from Philly. Groot gemaakt door ?uestlove van the Roots. Maar ze staat volledig op eigen benen. En dat wil ze weten ook.

1582 . Javier ft. Anthony Hamilton - Count on Me
Afkomstig van het album: Left of Center (2006)

Jammer dat er geen audio van dit nummer is, want het is echt een hele goede samenwerking van Javier en Anthony Hamilton.

1581 . James Carr - Love Attack

Afkomstig van het album: You Got My Mind Messed Up (1966)

James Carr is één van mijn soulhelden en is mijn inziens makkelijk te noemen in het rijtje met Isaac Hayes, Otis Redding en andere grootheden. Om dit kracht bij te zetten een eigen videootje.

Jammer dat er wat linkjes ontbreken maar Steve Spacek en Georgia Anne Muldrow vind ik bijna altijd wel goed .

1580 . Jamie Lidell - What's the Use?
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Multiply (2005)

Jamie Lidell went soul, maar dan wel met herkenbare electronic invloeden. Dat zorgde voor prachtige nummers waarvan deze song een goed voorbeeld is.

1579 . The J.B.'s - Gimme Some More
Afkomstig van het album: Food for Thought (1972)

The JB's, de band van soulgrootheid James Brown. Zij maakten muziek die we nog steeds veelvuldig terughoren. Vooral in hiphopsamples.

1578 . The Tony Rich Project - Hey Blue
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Words (1995)

Dat Tony Rich buiten 'Nobody Knows' nog meer mooie nummers heeft gemaakt bewijst hij met deze song.

1577 . Sabrina Starke - Do for Love
Klik & Luister

Hitsingle van Sabrina Starke. Hiermee kwam ze in o zo verdiende aandacht. Supercatchy.

1576 . Lizz Wright - Wake Up Little Sparrow

Ik vind het echt bijzonder jammer dat ik geen audio bij dit nummer heb. Want het is zo ongelooflijk mooi!

1575 . Lefties Soul Connection - Doin' the Thing
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Hutspot (2006)

Wederom de strakke Nederlandse funk van Lefties Soul Connection in deze lijst. Een retestrakke band is dit.

1574 . Leela James - Long Time Coming
Klik & Luister

Dat optreden van Leela op het NSJF in 2005 was echt fantastisch. Daarom dat ik die filmpjes ook bij al haar nummers plaats.

1573 . Van Hunt - Ur a Monster
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Popular (2008)

Dit nummer is fucking cool. Van Hunt is zowiezo één van de beste funkers nowadays.

1572 . Tonettes - Teardrop Sea
Afkomstig van het album: The Complete Stax-Volt Singles 1959-1968 (1991)

The Tonettes zijn een echte Stax/Volt groep. Lekker rauwe soul zoals het gemaakt moet worden.

1571 . The Detroit Wheelers - Linda Sue Dixon
Afkomstig van het album: The Complete Motown Singles Vol. 8: 1968 (2007)

En dan nu een act van de Stax tegenhanger Motown. Detroit Wheelers waren een uitstekende soulgroep.

James Carr

Sabrina Starke . Verder ken ik heel wat nummers niet, zal ze binnenkort eens beluisteren kijken of er nog meer leuke tracks tussen zitten (reijersen kennende kan dat niet anders ).

1570 . Van Hunt - Turn My TV On

Afkomstig van het album: Popular (2008)

Dit nummer van Van Hunt is overheerlijk. Het funkt als een tiet. Daarom een eigen video.

1569 . The Underdogs - Love's Gone Bad
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Complete Motown Singles Vol. 7: 1967 (2007)

Een opvallende groep deze Underdogs. Stonden onder contract van Motown, maar hebben eigenlijk helemaal niet zo die Motown sound. Het is allemaal veel meer bluesy en R&B. En ook nog eens een blanke groep.

1568 . The Impressions - Dedicate My Song to You
Afkomstig van het album: Keep on Pushing (1964)

The Impressions kennen we natuurlijk allemaal als de band van Curtis Mayfield. Fantastische muziek dan ook.

1567 . Van Hunt - Highlights
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Van Hunt (2004)

Meer dan fantastisch nummer van het debuutalbum van nowadays funker Van Hunt. Deze man heeft een totaal eigen stijl en dat vind ik cool.

1566 . Sade - Your Love is King
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Diamond Life (1984)

Smooth, de perfecte muziek voor met z'n tweetjes. Maar o zo lekker. Sade is een topper.

1565 . Soul II Soul - Back to Life
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Club Classics Volume 1 (1989)

Swing R&B van Soul II Soul. Old school and still cool.

1564 . Anthony Hamilton - Exclusively

Anthony Hamilton is één van mijn favoriete nu-soulzangers. Geweldige stem, mooie producties en ook tekstueel vaak sterk en origineel.

1563 . Bettye Swann - Willie & Laura Mae Jones
Afkomstig van het album: Bettye Swann (2004)

Capitol bracht in 2004 een drietal cd's uit van een drietal toppers in de soulmuziek. Willie Hightower, Candi Staton en deze Bettye Swann. Beautiful voice.

1562 . Destiny's Child - Independent Women
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Survivor (2001)

Volgens mij is dit de hoogste notering van DC. Niet een groot fan van hun muziek maar dit nummer blijft toch wel erg catchy.

1561 . Alicia Keys - Girlfriend
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Songs in A Minor (2001)

Van Alicia Keys ben ik wel weer een groot liefhebber. Topwijf met een topstem. Mooie composities en vooral slow beter als uptempo.

1560 . Daniel Lemma - Alive
Afkomstig van het album: Morning Train (2001)

Soul afkomstig uit Zweden. En het niet alleen soul. De stijl van Daniel Lemma heeft ook iets singer-songwriter en folk achtigs. Maar het heerlijke muziek.

1559 . Brian McKnight - Back at One
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Back at One (1999)

Zonder twijfel de allergrootste hit van deze goede R&B-zanger. Heerlijke meezingrefrein en een typische McKnight ballad.

1558 . Marvin Gaye - Sexual Healing
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Midnight Love (1982)

Een soullijst zonder Marvin Gaye zou geen goede lijst natuurlijk. Dit is één de grootste hits van deze soulkoning. Sommigen zweren bij dit nummer. Dat heb ik wat minder, daarom dat het vrij laag staat.

1557 . Van Hunt - Her December
Afkomstig van het album: Van Hunt (2004)

Weer een groovende song van Van Hunt. Goede funker van nu,

1556 . Wilson Pickett - You're So Fine
Afkomstig van het album: The Exciting Wilson Pickett (1966)

En wat voor Mr. Gaye geldt, dat geldt natuurlijk ook voor Mr. Pickett. Alleen is dit vele malen rauwer. Topzanger!

1555 . Willie Hutch - Ain't Gonna Stop

De soulgrootheden volgen elkaar nu in rap tempo op. De lijst vordert het niveau wordt hoger.

1554 . The Originals - The Bells
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Portrait of the Originals (1970)

The Originals waren meer een single-groep voor Motown. De albums kwamen nooit echt super van de grond. Dit is wel een heerlijke single.

1553 . Al Green - I'm Hooked On You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Explores Your Mind (1974)

En wederom een grootheid uit de lijst. Het wordt alleen maar mooier en mooier. Net zo mooi als de stem van Al Green in ieder geval.

1552 . The Meters - Here Comes the Meter Man
Afkomstig van het album: The Meters (1969)

The Meters zijn een begrip in de funk- en soulmuziek. Geweldige groovende, voorstuwende funkmelodieën die als album perfect bij elkaar passen, maar ook als los nummer uit de pan swingen.

1551 . The Isley Brothers - This Old Heart of Mine(Is Weak For You)
Klik & Luister
Afkomstig van het album: This Old Heart of Mine (1966)

Wie kent dit nummer niet? Dat is de vraag. Of het dan deze versie is is dan weer een tweede, want het is heel vaak gecoverd. Maar het origineel van Isley is top.

10 extra vandaag. Het is een wisselend gezelschap:

1550 . Aretha Franklin - People Get Ready
Afkomstig van het album: Lady Soul (1968)

Aretha is natuurlijk de Lady of Soul. Daarom staat zij ook meerdere malen in deze lijst.

1549 . The Meters - Oh, Calcutta!
Afkomstig van het album: Look-Ka Py Py (1970)

Dit nummer heeft een wereldberoemd ritme. Miljoenen keren gesampled, maar dat is de muziek van the Meters zowiezo.

1548 . Willie Hutch - Good to the Last Drop

Het houdt nog niet echt over met de filmpjes hier. Maar jullie mogen van mij aannemen dat het stuk voor stuk fantastische soulsongs zijn.

1547 . Tower of Power - Souled Out
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Souled Out (1995)

Tower of Power is echt zo'n band waar ik veel nummers van kende, maar dat ik nooit wist van wie ze waren. Nou, van deze funkband zijn genoeg topsongs.

1546 . Tony! Toni! Toné! - Boys & Girls
Uitstekende groep van nu-soulgrootheid Raphael Saadiq

1545 . Soul II Soul - Joy
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Vol. III (1992)

Feel-good R&B van Soul II Soul, het blijdt lekker.

1544 . Anthony Hamilton - Lucille
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Comin' from Where I'm From (2003)

En daar is de topper van nu ook weer. Hamilton heeft echt dé soul, wat een geweldige zanger is hij toch!

1543 . Erykah Badu - Drama
Afkomstig van het album: Baduizm (1997)

In het Artiestenbattle topic bestaat nog al wat discussie omtrent de muziek van deze dame. Het is gewoon freakin' goed.

1542 . Sade - The Sweetest Taboo
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Promise (1985)

Prachtige stem heeft deze dame toch! Zo mooi, relaxing en verwarmend. Heerlijk!

1541 . Adele - Chasing Pavements
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 19 (2008)

De eerste hit van dit Engelse dikkertje met de gouden strot. Dat deze het gaat maken lijkt mij duidelijk.

Erykah en Anthony maken mijn dag altijd goed .

The Meters!
Het niveau stijgt met elke post!

Alleen jammer: veel filmpjes 'are not available in my country'.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:02 uur

geplaatst: vandaag om 13:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.