MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )

zoeken in:
Sandokan-veld schreef:

2288 . India.Arie - I'm Not My Hair
Ja Akon is echt een neppe glijgans. Verder vind ik dit eigenlijk wel een heel leuk en lief nummer. Lekker geproduceerd ook, met die warme pianokoorden, simpel maar doeltreffend.

Ah karig, Youtube weigert dienst. Hooray for Spotify.

.

Ik bedoelde dan ook de versie zonder Akon

Heb voor de volledigheid de versie van I Am Not My Hair zonder Akon nog even beluisterd, voorspelbaar genoeg verandert er niets aan mijn bespreking, alleen kan de opmerking over Akon dus worden geschrapt. Verder met...

*2280 . Terry Callier - Love Theme from Spartacus
Kijk, dit horen we graag op een zonnige zondagmiddag! Nummer dat ondanks zijn geliktheid erin slaagt authentiek te blijven klinken, en de scherpe randjes niet te veel wegpoetst, wat misschien het probleem is wat ik heb met sommige van de wat modernere zangers die hier aan bod komen. Dansbaar als de pest ook nog!

*2279 . Asa - Fire on the Mountain
We gaan op dezelfde smooth manier verder. Hier kon ik me eigenlijk niets bij voorstellen, maar de speelse, jazzy manier waarop de vocalen om die lome beat worden gekruld is echt bijzonder sappig. Is de rest van het werk van deze act hiermee te vergelijken?

2278 . Tuomo - I Won't Worry
We komen weer terug in aardsere sferen met deze r & b volgens het boekje. Niet al te verheffend, hoewel de track zeker tot leven komt op het moment dat de damesvocalen invallen.

2277 . Raheem DeVaughn ft. Jill Scott, Bilal & Anthony Hamilton - Nobody Wins a War
Staat op Spotify. Zit een goede drive in, maar duurt minstens drie minuten te lang, sjieke gastartiesten of niet. En die goede bedoelingen vind ik vaak een beetje gemakkelijk, eerlijk gezegd. Maar ja, beter dan zingen ‘we schieten iedereen neer’, neem ik aan.

2276 . Michael Jackson - Dirty Diana
Ik heb dit altijd een beetje een standaard nummer van Jackson gevonden. Bekeken na zijn dood heeft het dan juist iets iconisch gekregen, want wie maakt nog popmuziek zoals Jackson dat deed?

2275 . Boyz II Men - Motownphilly
Hoe 1990 is dit? Verdomd sexy eigenlijk. Nummer is ook best leuk, trouwens.

2274 . Ashford & Simpson - Street Opera
Saai, overgeproduceerd, en met enige nadruk niet mijn ding.

*2273 . Ramsey Lewis - Wade in the Water
Tegen dit soort door sprankelende pianoriedeltjes heb ik weinig weerstand, zou van mij gerust nog een uur langer mogen duren. Meer van dit nog, hopelijk!

2272 . Barry White - Never, Never Gonna Give You Up
Tikkeltje belegen klassieker, van de man die zijn microfoon eerder lijkt te willen inslikken dan erin zingen. Het liedje is wel catchy en er zit een goede beat in, maar ik zou het uit mezelf niet zo snel opzetten.

2271 . Amy Winehouse - Rehab
Lage positie is een kleine verrassing. Dit zal nooit mijn favoriete zangeres worden, en de totale verafgoding na haar te jonge overlijden, op basis van twee aardige platen, nam op een bepaald moment absurde vormen aan. Toch blijft dit een fijn nummertje, al heeft ze betere. We gaan mevrouw Winehouse vaker tegenkomen in deze lijst, neem ik aan.

EDIT: Heb besloten dat ik de nummers die ik echt bovenmatig goed vind vanaf nu ga markeren met een * (zie hierboven). Is voor mij ook handig om later terug te kunnen kijken.

2270 . Ernie Hines - Electrified Love
Soms hoeft het niet te moeilijk te zijn, inderdaad. Dit had ie eigenlijk in drie minuten moeten afronden, en iets minder tegen Sam Cooke aanschuren mag wel, maar verder gewoon goed uitgevoerde romantiek.

2269 . Chic - Chip Off the Old Block
Als je naar de platenhoes kijkt dan bestaat het risico op de slappe lach, maar luisterend zonder visuele afleiding neemt de overtuiging het over dat dit vocaal toch zeer serieus moet worden genomen. De productie vind ik helaas niet zoveel aan.

2268 . Jaguar Wright - Do Your Worst
Mooi opgebouwd en met veel gevoel ingespeeld, maar na een minuut of zes begint er toch wel enige adlib-inflatie op te treden.

2267 . Blackstreet - Don't Leave Me
Als deze niet voorkomt in dat prachtige topic van Kemm moet hij zeker genoemd worden. Dit is een en al jatwerk en slijmerigheid, maar bij Blackstreet pik je het om een of andere reden. Omdat het werkt, ofzo. Stoer!

2266 . Amos Lee - Arms of a Woman
Er zijn altijd wel artiesten die precies in je hokje passen en voor wie je toch niet echt warme gevoelens weet te ontwikkelen. Voor mij is Amos Lee zo’n artiest. Allemaal best mooi enzo, maar het wil me gewoon niet echt pakken. Dit liedje zou denk ik ook baat hebben bij een iets minder timide arrangement.

2265 . Giovanca - Joyride
Badu light, maar binnen dat hokje zeker niet vervelend.

2264 . India.Arie - Slow Down
Dit is eigenlijk zo’n verhalend en rustig nummer dat ik het een keer vaker zou moeten draaien om iets zinnigs te zeggen over de kwaliteit ervan. Scherpe beat wel.

*2263 . Fertile Ground - A Blues for Me
Hoera voor Spotify, ook dit heb ik kunnen beluisteren. Erg fijn, want dit is een mooie ontdekking. Muzikaal veelzijdig en heerlijk flowend, maar de slagroom op de taart is toch de fantastische zangeres, die precies aanvoelt hoe ze het nummer moet brengen.

2262 . Tuomo - My Thing
Tweede nummer wat ik vandaag van hen beluister, de vorige wist met goede achtergrondkoortjes en breaks nog mijn aandacht vast te houden, dat is bij deze helaas minder het geval. Beetje

2261 . The Emotions - Show Me How
Ook dit is een beetje volgens het boekje. In dit geval niet zo erg, want het is een erg mooi boekje, maar ik neem aan dat er nog mooiere voorbeelden van dit soort damesgroepjessoul langskomen.

Hoera voor Sandokan

Sandokan-veld schreef:

*2279 . Asa - Fire on the Mountain
We gaan op dezelfde smooth manier verder. Hier kon ik me eigenlijk niets bij voorstellen, maar de speelse, jazzy manier waarop de vocalen om die lome beat worden gekruld is echt bijzonder sappig. Is de rest van het werk van deze act hiermee te vergelijken?

Ik ken haar debuutalbum en daarop is Fire on the Mountain naar mijn mening wel het leukst, maar als je die leuk vindt, zal het album je wel prima bevallen, denk ik

Nu wel even doorpakken Sandokan

Zal de komende weken nog wat traag vooruit gaan ivm allerlei andere zaken, daarna een week vakantie om hopelijk wat soul te beluisteren

@ Arrie nog bedankt voor de reactie.

2260 . Al Green - Happy
Gewoon te beluisteren op Spotify. Alle muziek van Green uit die tijd is wel dik oké, dit is niet bepaald het meest bijzondere nummer maar staat dan natuurlijk ook niet zo hoog.

2259 . Georgia Anne Muldrow - Blackman
Zo kort dat het meer lijkt op een middenstukje tussen twee nummers, maar dan wel een erg goede.

2258 . The Stylistics - People Make the World Go Round
Paar keer naar moeten luisteren voordat het kwartje viel, maar dan ontvouwt zich ook een waar meesterwerkje.

2257 . The Radiants - Baby You've Got It
Lekker luchtig liedje dat verder niet echt er bovenuit steekt in het niveau hier.

2256 . Little Ann - Deep Shadows
Lief hoor.

2255 . Cody ChesnuTT - Come Back Like Spring
De vorige keer dat ik dit nummer ‘te makkelijk’ noemde kreeg ik op mijn kop van Kemm, helaas voor hem ben ik nog niet van mening veranderd.

2254 . Lee Fields - Honey Dove
Prachtige stem heeft die man, het nummer vind ik een beetje te veel open deuren intrappen.

2253 . Leon Thomas - L.O.V.E.
Kan me niet echt bekoren, eerlijk gezegd. Beetje leeghoofdig nummer.

2252 . Margo Thunder - Expressway to Your Heart
Met een goede productie en fantastische zang is dit moeiteloos top.

2251 . Ural Thomas - Pain is the Name of Your Game
Indrukwekkend. Hier vind je een oorspronkelijkheid en diepgang die ik toch een beetje mis bij een artiest als Lee Fields.

*2250 . Candi Staton - You Don't Have Far to Go
Na afwezigheid ivm drukte en vakantie val ik meteen weer met mijn neus in de spreekwoordelijke boter. Men zou hele relaties kunnen samenvatten met één noot die Staton zingt. Meteen mijn -in de vorige post vergeten- gewoonte van het sterretjes zetten weer even van stal halen.

*2249 . Steve Reid - Lions of Juda
Met de wat nerveuze blazers had ik eigenlijk niet verwacht dat dit iets voor jou zou zijn, Daniel, je verrast me ;p. Om eerlijk te zijn wordt ik er zelf - als de grotere jazzfan van ons beiden- een beetje kregel van soms, maar toch genoeg interessants te horen voor alweer het tweede sterretje.

2248 . Ohio Players - Ectasy
Het is inderdaad net alsof je naar een verzameling aan elkaar geplakte samples zit te luisteren, zo vaak als deze geluidjes zijn terug gekomen. Mooi maar niet direct favoriet, al is het wel geplaatst na twee uitschieters. Deze update heeft het karakter van een erg fijne radiouitzending.

2247 . Eric Burdon & War - Spill the Wine
Lekkere groove, maar een beetje te overdreven aangezet en langdradig om echt positief op te vallen in dit lekkere tiental (sorry Kemm). Typische Tour Of Duty-muziek.

2246 . Inez Foxx - Let Me Down Easy
Indrukwekkend gezongen en gespeeld maar niet al te oorspronkelijk soulnummer zoals we er velen vinden in deze lijst. Zeker geen straf om naar te luisteren.

2245 . Eric Roberson - She
Lichtelijk aanhoorbare maar meer dat een beetje sentimentele r & b.

2244 . Beverley Knight - Ain't That a Lotta Love
Wel fantastisch om zo live te kunnen zingen, wat een performer! Iets moderner zou wel mogen, maar deze mevrouw zien we graag nog een paar keer terug!

2243 . Al Green - I'm Wild About You
Over het algemeen vind ik dat de ?uestlove-producties voor Al Green het niet halen bij de klassieke Mitchell-producties uit de jaren zeventig, al komt deze redelijk dicht in de buurt.

*2242 . Anthony Hamilton ft. Macy Gray - Love and War
Vocaal een match made in heaven en ook nog zo lekker geproduceerd ook, zo zo zo... Ach wat, we gooien er gewoon een derde sterretje tegenaan!

2241 . Eric Roberson ft Lalah Hathaway - Dealing
Mooi liedje, wederom had de productie wel iets bescheidener mogen zijn om de details goed uit te laten komen. Maar voelt minder overtrokken aan dan de vorige notitie van Roberson.

Weer leuk om te lezen Sandokan Je hebt nog wat nummers te gaan, hopelijk ga je het redden.

Mmm voortvarend doen dan maar

2240 . Georgia Anne Muldrow - Mr. President
(Staat op Spotify) Weer die lekker tegendraadse beat van haar. Daar hou ik wel van, verder had dit nummer wel iets meer structuur kunnen gebruiken. Al met al heeft mevrouw Muldrow mij echter nog niet verveeld in deze lijst.

2239 . Jesse Dee - Reap What You Sow
Energiek en met veel plezier gespeeld, maar als ze het na twee minuten hadden afgeklokt had ik het ook prima gevonden.

2238 . Ruth Brown - Teardrops from My Eyes
We komen in de contreien waar de zojuist voorbijgekomen Beverley Knight haar mosterd vandaan haalt. Jammer dat het Youtube-filmpje van zulke bedroevende kwaliteit is. Verder valt hier weinig op aan te merken, behalve misschien dat ook dit wel vaker en soms beter is gedaan.

2237 . Carolyn Franklin - The Boxer
Helaas ook niet kunnen luisteren. Cover van het gelijknamige Simon & Garfunkel nummer toevallig?

2236 . Brothers of Soul - Wait For Me
Dat soort jongens, met hun harmonieuze stemmetjes, waarschijnlijk waren ze allemaal aan de drugs of sloegen ze hun vrouwen. Nou ja, het mag de pret niet drukken. Prettig luistermateriaal, maar ook weer niet zo heel veel meer.

2235 . Brenda Holloway - Operator
Mooie vocalen, geinig liedje.

2234 . Me'Shell NdegéOcello - Loyalty
Ik vind dat deze dame erg mooie muziek maakt, met een hoop karakter en muzikaliteit. Als ik eraan toekom, moet ik binnenkort maar eens gaan zitten voor een heel album.

2233 . India.Arie - Talk to Her
De muziek van India.Arie begint me lichtelijk te vervelen. Maar zingen kan ze wel, en het gaat ook wel ergens over dus tsja...

2232 . Ginuwine - Same Ol'G
Geen seconde van onthouden, sorry. Men kan merken dat de tijd nadert om deze lijst even te laten voor wat het is en morgen (of z.s.m.) weer verder te gaan. Maar het is ook wel een beetje een erg glad nummer, dus het ligt niet helemaal aan mij.

2231 . Amp Fiddler, Sly & Robbie - U
Niet kunnen vinden.

2230 . Raul Midón - State of Mind
Weer een liedje van de sympathieke blinde zanger. Leuk gebracht, maar de compositie glijdt een beetje langs me heen.

*2229 . Chaka Khan ft. Mary J. Blige - Disrepectful
Twee topzangeressen en nog een goede beat ook. Lekker pittig nummer, dat speelt op de kwaliteiten van de dames. Eigenlijk gewoon fantastisch gedaan.

2228 . Joss Stone - Music
Niet zo overweldigend als de vorige samenwerking maar relaxt genoeg om fijn het hoofd bij te knikken tijdens de schemering.

2227 . Me'Shell NdegéOcello - Soul on Ice
Ik wordt er zelf ook een beetje moe van om het bij deze mevrouw te moeten herhalen, maar dit is gewoon weer een heel goed nummer. Leuk hoe ze een beetje schakelt tussen verschillende stijlen en daartussen haar eigen geluid weet te vinden.

2226 . Michael Jackson - Bad
Die groove is meesterlijk, en het liedje zit stevig in het collectieve geheugen, net als de dansmoves uit de clip. Toch krijg je lichtelijk het idee dat Jackson hier aansluiting probeerde te zoeken bij een soort urban-stoerheid die niet echt bij hem paste.

2225 . India.Arie ft. Sezen Aksu - The Cure
Ondanks de wat al te heilige tekst voor de verandering weer eens een redelijk boeiend nummer van India. Arie plus vriendin.

2224 . Corinne Bailey Rae - Butterfly
Lief met veel gevoel gezongen nummer. Je omschrijving van haar als 'fragile' (kwetsbaar) snijdt hout.

*2223 . Tracy Chapman - Fast Car
Een beetje laag voor zo'n absolute klassieker. Te vaak gedraaid misschien, maar op een onbewaakt moment kan dit nummer me nog net zo hard bij mijn keel grijpen als de eerste keer.

2222 . Lucy Pearl - Without You
Wellicht meer iets voor bij het haardvuur met je grote geliefde dan achter de laptop op de koptelefoon, laten we het daar op houden.

2221 . Lyn Collins & James Brown - Backstabbers
Gezellig nummer, dat doet denken aan oude revue-muziek, een traditie waarin een zanger en zangeres samen een verhaaltje zingen. Waarom horen we dat tegenwoordig niet vaker? Dit nummer moet het verder vooral hebben van de vocale kwaliteiten van de betrokkenen.

Nog van plan dit verder op te pakken Sandokan? Lees je stukjes namelijk met groot plezier.

Haha, ja, het bleek wat ambitieus om de hele lijst in een jaar te gaan doen. Excuses voor de lange intervals, wees gerust dat dit komt door allerlei andere bezigheden die mijn aandacht opeisen, en niet door een afgenomen enthousiasme voor deze lijst.

Momenteel heb ik wat problemen met mijn router thuis, zodra internet weer naar behoren werkt zal ik mezelf weer eens een schop geven v.w.b. dit topic.

Computerproblemen aanhoudend, toch tijd gevonden voor een mini-update:

2220 . India.Arie - India’s Song
Beetje braaf liedje (maar ja, dat is India.Arie) (meestal), dat het vooral van warme flexibele stem moet hebben

2219 . Michael Jackson - Smile
Kans voor Jackson om zijn niet misselijke vocale spieren te oefenen. Het liedje zelf vind ik nogal banaal, of een beetje te Disney denk ik. Dat einde is dan wel weer mooi gedaan.

2218 . Adele - Cold Shoulder
Ondanks de hype vind ik haar nog steeds leuk. Het leuke aan die eerste plaat is ook dat het allemaal wat ‘Britser’ is.

2217 . Rahsaan Patterson - The Moment
Tsja, dit is eigenlijk gewoon 4 ½ minuut pure kwaliteit.

2216 . Arthur Alexander - Every Day I Have to Cry Some
Echt waar? Ik wist niet eens dat de man nog leefde. Klinkt niet alsof het in 1993 is gemaakt, maar vooruit. De klassiekers slijten nooit, zullen we maar zeggen.

Gestaag verders

2215 . Seal - If I Could
Mooi gezongen en aardig geproduceerd, maar allemaal net iets te veel op de vlakte om echt bij de lurven te grijpen.

2214 . Fertile Ground - You
(Stond op Spotify) Een lange jam eigenlijk, waarbij de muziek op een gegeven moment lijkt te verdwijnen in de achtergrond, die een roodbruinere kleur lijkt te krijgen. Of althans, zo’n echte soulkleur. Mahonie ofzo. Aangenaam? Best wel eigenlijk.

2213 . Rahsaan Patterson - Joy
Dit is dan weer glijerig op een aardige manier, misschien omdat het hier puur met vocalen wordt gedaan. Vocale gymnastiek.

2212 . Adele - Rolling in the Deep
Niet per se mijn favoriet van Adele, maar desondanks een uitstekende single, die de hype verbazend goed heeft overleefd. Leuk om de video ook eens te zien, dit was de eerste keer.

2211 . Cody ChesnuTT - Do Better to the Young
Die beat is redelijk genial gedaan, helaas gaat het nummer niet echt ergens heen verder. Wel vaker het probleem met meneer ChesnuTT, maar we moeten natuurlijk wel blij zijn met elke muzikant die zijn eigen weg volgt.

Woei, it goes on! Leuk om te lezen weer.

Macafee down, draadloos internet up, whoop whoop, laten we het vieren met een update.

2210 . Erykah Badu - The Healer / Hip Hop
New Amerykah is een plaat die ik ooit een paar kansen heb gegeven maar nooit goed heb kunnen behapstukken. Dat heb ik bij deze mevrouw wel vaker. Dit is verder wel een boeiend en origineel nummer, echter wel met een hoog 'er zal vast wel een diepere betekenis achter zitten...' gehalte.

2209 . Eli 'Paperboy' Reed & the True Loves - Won't Give Up Without a Fight
Tsja, ik heb niet echt veel toe te voegen aan mijn commentaren bij zijn eerdere noteringen.

2208 . Duffy - Oh Boy
Weer een nummer dat in het grensgebied zit van soul en singer songwriter, zover je dingen per se in hokjes moet plaatsen. Die hele Duffy kan me gestolen worden, al valt op de kwaliteit van dit nummer niet veel af te dingen.

*2207 . Michael Jackson - Ben
Beetje apart nummer, en hoewel het een goed liedje is heb je een zanger van grote kunde nodig om dit soort sentiment niet kleverig laten worden. Gelukkig was dat Jackson, zelfs op die leeftijd, al wel toevertrouwd. Zijn performance op deze klassieker benadert de perfectie.

2206 . Seal - Future Love Paradise
Ik kende dit nummer al wel maar het was me nooit eerder echt zo opgevallen. Helemaal geen onaardige track, eigenlijk, beschaafde pop met een fijn psychedelisch randje en dan die aangename stem van Seal.

Wat betekenen de sterretjes voor de nummers, Sander?

Ik gebruik die om aan te geven welke dingen ik buitengewoon goed vind, ook voornamelijk als geheugensteuntje voor mezelf (al is dat laatste natuurlijk niet echt nodig bij een overbekend nummer als 'Ben').

En dan is de laatste alweer drie weken geleden...

2205 . James Hunter - Carina
Fluffy zomers tussendoortje met verrassend subtiele blazers.

2204 . India.Arie - Headed in the Right Direction
Net zoals de andere noteringen van mevrouw .Arie tot nu toe muzikaal prima te verteren maar misschien naar mijn smaak iets te... beschaafd.

2203 . James Carr - Row, Row Your Boat
Ja dit is op zich wel leuk gedaan, maar dit soort variaties op overbekende thema's vind ik live altijd beter tot zijn recht komen dan op plaat. Qua productie wel echt mijn soort soul.

2202 . Michael Jackson - Little Suzie
De correcte titel is Little Susie met twee keer 's' (dit stond ook verkeerd op Mume, inmiddels correctie ingediend). Iets heel interessants heb ik verder niet te zeggen over deze aardige maar een beetje sippe track, die wat mij betreft een beetje te gemakzuchtig leunt op een stuk orkestrale muziek (Duruflé's Opus #9).

2201 . Gwen McCrae - Rockin' Chair
Nog nooit van deze mevrouw gehoord, maar van mij mag ze vaker langskomen. De energieke productie is hier een duidelijke plus.

Matige ronde dus

Ach, we geven het nog een kans...

2200 . J.J. Barnes - Good Men Don't Grow in Trees
Deze kan ik helaas ook nergens op het internet vinden.

2199 . Harold Melvin & the Blue Notes - Bad Luck
Best aardig dweepnummer, maar de meisjes in de danszalen destijds zullen vast meer onder de indruk zijn geweest dan ik bij herbeluistering enige jaren later.

*2198 . Fugi - Revelations
Echt nog nooit gehoord van deze man/ band (?), maar dit is een indringend nummer, lekker smooth maar tegelijkertijd met genoeg textuur om meer dan vijf minuten te blijven boeien. I like!

2197 . Gene Chandler - Duke of Earl
Hahaha! Dit is wel een beetje flauw maar zo leuk gedaan dat je eigenlijk alleen maar kan grijnzen.

2196 . Ginji James - Love is a Merry Go Round
Verdorie, en deze ook al niet. Zijn we wel snel klaar.

Nou vooruit, nog vijf dan maar:

2195 . Ntjam Rosie - In Your Hands
Ah, deze staat dan wel weer op Spotify. Bij het album lees ik dat ze Nederlandse is, en dat het album volgens een ander lid van Mume vooral geschikt is om in zijn geheel te beluisteren. Vind ik hier alleszins meevallen, mooi nummer. Met wat meer tekstuele en muzikale diepgang was het zelfs een erg mooi nummer geweest.

2194 . Edwin Starr - Funky Music Sho Nuff Turns Me On
Hij gooit zich er wel helemaal in, die man. Op een of andere manier heeft zijn stem me nooit echt kunnen grijpen.

*2193 . Jimmy Norman - Gangster of Love
Qua funkproductie nadert dit welhaast de perfectie. Onmogelijk hier stil op te blijven zitten toch?

2192 . Bell & James - The Fish That Saved Pittsburgh
Gezellig nummer, weet verder niet zo goed wat ik ervan moet denken.

2191 . Willie Tee - Mirror
Helaas ook niet meer te achterhalen…

*2190 . Cymande - Anthracite
Het enige dat ik ken van Cymande is 'For Baby Ooh', nooit de tijd gevonden om me verder in deze band te verdiepen, hoe fantastisch voorgenoemde nummer ook is. Door deze handige ranglijst leer ik zo toch wat meer nummers kennen, zij het één tegelijk. Dit nummer is wat minder minimaal dan For Baby Ooh, maar wel net zo spontaan en levendig. En dan ook nog opgefleurd door geweldige blazers. Say no more, say no more, dit is echt helemaal mijn soort muziek.

*2189 . Mel & Tim - Carry Me
Ik had deze bijna niet gevonden omdat ik zocht op 'Mel & Kim' (het damesduo bekend van o.a. 'Respectable'). Dit is toch wel heel wat anders. Soul volgens het boekje, maar vocaal en qua productie zo goed in elkaar gezet dat ik warempel alweer mijn tweede sterretje van de avond moet uitdelen.

2188 . Little Richard - Nuki Suki
Little Richard, toen nog mafkees, speelt hier redelijk standaard funk. Leuk muziekje voor op de achtergrond, maar ik hoor deze man toch liever rock 'n roll spelen.

2187 . Luther Allison - Bad News is Coming
Dreutelt iets te lang in hetzelfde tempo door om -zelfs met deze fantastische vocalen- de aandacht de volle zeven minuten vast te houden, maar help me herinneren aan het bestaan van dit nummer als je me ooit met liefdesverdriet aan de bar ziet zitten.

2186 . The Jackson 5 - I'll Be There
Dit is zo'n gemeenplaats dat ik graag een kritische noot had gekraakt, maar buiten het nogal zoetsappige karakter kon ik bij herbeluistering niets slechts erin vinden eigenlijk.

2185 . The Temptations - Let Your Hair Down
Lekker gevarieerd en muzikaal, niet zo goed als hun prijsnummer 'Ball Of Confusion' die ik ongetwijfeld nog zal tegenkomen, maar erg lekker.

*2184 . The Whole Darn Family - Seven Minutes of Funk
Duidelijke titels, altijd leuk. Prima funk, zou je nog kunnen zeggen, maar ze hebben zich bescheiden op willen stellen, blijkbaar.

2183 . Barbara Stephens - Wait a Minute
Staat op Spotify. Mevrouw Stephens valt vocaal vooral op als ze nét een beetje uit de bocht vliegt, verder is in deze wat matte productie eigenlijk alleen het drumwerk top. Aardig liedje.

*2182 . The Staple Singers - Give a Hand, Take a Hand
Mavis Staples en haar familie mogen zuchten en steunen zoveel ze willen, het blijft een genot om naar te luisteren. Ik had dit wel liever iets soberder geproduceerd willen zien, maar dat is detailkritiek. Magnefiek nummer.

2181 . Dwele - Twuneanunda
Lekker zwoele leunsteulplaat. Niet al te hoogstaand, maar ik kan dit soort dingen altijd wel goed hebben. Vooral omdat deze lekker op tijd wordt afgerond.

Prima tiental!

Mel & Tim, haha. Is dat toeval?

Even snel een paar:

2180 . The Soul Children - I'll Be the Other Woman
Aparte tekst... Verder een erg mooi gemaakt nummer, dat nog geen hemelbestormende indruk op me maakt, maar misschien kan groeien na meerdere keren horen.

2179 . Rufus & Chaka Khan - Heaven Bound
Dit soort nummers zijn altijd wel goed, hoewel niet helemaal mijn gebied.

2178 . Larry Williams & Johnny Guitar Watson - Too Late
Nummer dat bruist van de energie en virtuositeit, maar bij gebrek aan een echt goed idee toch een beetje doodslaat.

2177 . Raul Midón - Tembererana
Zoals de meeste nummers die ik van deze man gehoord heb erg zacht en lief maar niet meteen heel urgent.

*2176 . Al Green - Hangin' On
Ik vind eigenlijk alles uit deze periode van de man superextramegafantastisch! Een van mijn favoriete zangers.

Nog van deze dit jaar af te maken Sandokan?

Haha gaat vrees ik dit jaar niet meer lukken, had mijn excuses hier al aangeboden voor het compleet falen van dit plan voor 2012. Omstandigheden bepaalden anders, nogmaals mijn excuses, hoop dat het niet al te lullig overkomt richting je mooie lijst...

Ben je van plan op korte termijn met een nieuwe versie te beginnen? Ben zeker wel van plan deze af te maken, alleen de komende twee a drie weken zal ik niet echt gelegenheid hebben om hier op terug te komen...

Haha, boeiend, het maakt mij echt niet uit. Neem de tijd ervoor, ik ben iig niet van plan zeer korststondig de lijst te vernieuwen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:51 uur

geplaatst: vandaag om 07:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.