MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )

zoeken in:
Eindelijk internet in mijn nieuwe woning, dansen, dansen, soulmuziek beoordelen!

2175 . Ledisi - Joy
Reijersen roemt hier de vocale kwaliteiten van deze dame, waar hij geen ongelijk in heeft. Het nummer zelf vind ik echter nogal tam en zouteloos. Iets waar ik vaak soms tegenaan loop in deze lijst: ik heb dan liever iemand die er helemaal naast loopt te zingen maar wel iets wezenlijks overbrengt, bij jou lijkt soms de kwaliteit van de zang eerder doorslaggevend.

2174 . P.P. Arnold - The Time Has Come
Dit is al een stuk beter, dame met een erg mooie stem die uit dit liedje weet te halen wat erin zit. Extra knap omdat het liedje en het arrangement op mij een beetje formulematig overkomen. Ik hoop deze dame nog eens terug te zien in de lijst met een sterkere compositie.

*2173 . Beverley Knight - Everytime You See Me Smile
En omdat drie keer scheepsrecht is, deze is er precies op: prettige stembanden met de juiste hoeveelheid gruis erop, doorleefde performance en een fijne, levendige begeleiding. Mooi nummer hoor.

2172 . Bilal - You Are
Mooie muziek, niet echt mijn interessegebied verder.

2171 . Spanky Wilson & the Quantic Soul Orchestra - Don't Joke With a Hungry Man
Goede titel. Fijn nummer ook, al had een goede break ergens wel gepast, nu blijft het een beetje te veel doordouwen op hetzelfde tempo.

2170 . Shirley Brown - Woman to Woman
Dit soort muziek kan eigenlijk altijd wel, zeker op een vrijdagavond.

2169 . Betty Davis - If I'm In Luck I Might Get Picked Up
Datzelfde geldt voor deze. Vuig is het juiste woord. De nummers die ik van haar heb gehoord zijn onderling wel een beetje inwisselbaar.

*2168 . Asa - Awe
Veel variatie aan zangeressen in deze reeks. Dit soort dingen voegen wel echt iets toe aan de lijst, en zijn nog enorm fijn om naar te luisteren ook. Zou ik nog wel vaker willen horen.

2167 . Alice Russell - Crazy
Hier blijkt dan wel weer hoe een goede vocalist echt iets toe kan voegen aan een nummer, terwijl in het origineel CeeLo vooral lekker op de groove loeit, ontdekt Russell hier een hele nieuwe dimensie aan de tekst. Bijzonder gedaan.

2166 . Alicia Keys - Distance and Time
Geen singer/songwriter die me normaal gesproken weet te grijpen, maar voor haar doen best een onderhoudend liedje.

2165 . Eric Roberson - The Moon
Appelmoesmuziek, maar goed, als we in een romantische bui zijn, misschien.

2164 . Aloe Blacc - Femme Fatale
Kundig gemaakte cover, je zou in principe een boek kunnen schrijven over de verschillen tussen de originele vocaliste (Nico) en Blacc, en wat voor gevolgen dat heeft voor de lading van het nummer. Het origineel van VU heeft wat mij betreft toch wat meer... weet ik veel, textuur ofzo?

2163 . India.Arie ft. Dobet Gnahore - Pearls
Ha, daar komt India. Arie weer wat vocale gymnastiek doen over pseudo-diepzinnige hippiepraat. Begint me wel wat tegen te staan.

2162 . TLC - Waterfalls
Waarschijnlijk een van de essentiële r&b-singles van de mid-nineties, hoewel de tand des tijds toch wel wat van de waarde heeft afgebeten.

*2161 . Anthony Hamilton - Day Dreamin'
Errug goed nummer zonder dat er eigenlijk echt iets heel opvallends aan is. Alles klopt gewoon. Het hoeft niet altijd moeilijk te zijn.

*:)* Je bent weer begonnen

Sandokan-veld schreef:

2174 . P.P. Arnold - The Time Has Come
Dit is al een stuk beter, dame met een erg mooie stem die uit dit liedje weet te halen wat erin zit. Extra knap omdat het liedje en het arrangement op mij een beetje formulematig overkomen. Ik hoop deze dame nog eens terug te zien in de lijst met een sterkere compositie.

Komt zeker nog langs.
Ook mooi dat Hamilton bevalt en Asa natuurlijk.

2160 . Jesse Dee - Around Here
Je hebt al snel de neiging om je wenkbrauwen te fronsen over zoveel verwijzingen naar de Oude Meesters, maar het nummer op zich blijft overeind staan, vooral door de beleving die Dee erin weet te leggen.

2159 . Lyfe Jennings - 26 Years, 17 Days
Zo'n voorbeeld van een muzikant die blijkbaar best wel wat heeft meegemaakt, en die nu zijn opgedane wijsheid wil delen met de wereld, maar niet echt de diepgang of de overtuiging in zich heeft om de luisteraar in beweging te brengen. Matig nummer imo

2158 . Chic - Real People
Leuk gemaakt nummer met dat typische jaren tachtig geluid.

*2157 . Amy Winehouse - Fuck Me Pumps
Ik ken de eerste plaat van Amy Winehouse eigenlijk helemaal niet zo goed, misschien moet daar eens verandering in komen. Wat een leuk nummer is dit eigenlijk! Scherp, catchy en nog fris en vrij van de in alcohol gedrenkte zwaarmoedigheid die haar latere werk soms een beetje stroperig maakt.

2156 . Eric Roberson - The Power That Kisses Hold
Kan deze helaas even niet vinden.

2155 . Bilal - Think It Over
En daar is Bilal weer. Persoonlijk heb ik liever wat dynamischere muziek dan dit soort neosoul die de vele minuten om dezelfde groove blijft hangen, maar hier zit wel een soort eenvoud in (is eenvoud het juiste woord?) dat het makkelijk maakt binnen te treden in de groove, zogezegd.

*2154 . Leela James - Ghetto
Staat op Spotify. Uitstekend nummer, goede zangeres. Goede productie ook van Wyclef Jean, alleen waarom hij per se moet meerappen ontgaat me een beetje, voegt echt niets toe.

2153 . Bilal - Little One
In vergelijking met de meeste dingen die ik van de man hoorde veel gerichter, combinatie melodie en pianospel werken wonderwel in deze aandoenlijke ballade voor een zoon of dochter. Jammer genoeg ontbreekt een echt refrein, dat had dit nummer toch wel kunnen gebruiken, nu zweeft het op bepaalde momenten gewoon het luchtledige in.

2152 . Janelle Monáe ft. Of Montreal - Make the Bus
Die plaat zit wel ergens in het straatje van platen die ik normaal wel beluister als ze uitkomen, maar voor deze ben ik eigenlijk nooit goed gaan zitten, het was me allemaal wat te chaotisch. Ik wist niet echt wat ik ervan moest denken, en nog steeds niet eigenlijk. Wel een creatief muziekje. Misschien een keer in de herkansing.

*2151 . Jill Scott - Spring Summer Feeling
Zo'n mooie stem dat je moet blijven opletten dat je niet ingepakt wordt door gebakken lucht. Trouwens... waarom eigenlijk? Gewoon genieten toch.

Over Janelle: ik vond het eerst ook chaotisch, maar ben nu helemaal om! Net als de vrouwe des huizes by the way.

2150 . Coultrain - Playin' Catch Up
Mij volledig onbekend, klonk wel leuk op het eerste gehoor alleen de productie is een beetje druk.

*2149 . Jazzanova ft. José James - Little Bird
Ahhh Jose James, een van mijn favoriete zangers. Dadelijk voor het slapengaan nog maar eens naar zijn nieuwe album gaan. Die man heeft zo´n beleving, die mag van mij zingen over jeukende bultjes op zijn anus en dan vind ik het nog prachtig en smaakvol. Deze productie van Jazzanova past ook prima daarbij. Geen klachten, dus, pareltje.

*2148 . Sabrina Starke - Romeo & Juliet
Dit is schijnbaar nogal een daler in je lijst, maar wat een ontzettend lekker nummertje, wil ik zeker vaker horen.

2147 . Leela James - My Joy
Lekker, maar ook weer niet bezonder genoeg om me echt zeven minuten in opperste vervoering te houden. Maar ach, waar klagen we over.

*2146 . Alicia Keys - Mr. Man
Ik heb dus he-le-maal niets met Alicia Keys maar dit is wel een lekker nummer zeg, phoeh.

2145 . Walter Jackson - A Corner in the Sun
Mmm lekker old school, dit zou je eigenlijk moeten draaien op zo'n pick-up met zo'n grote hoorn erop, zittend in een rode fauteuil. Het liedje op zich vind ik niet zo heel erg bijzonder, maar die zanger is natuurlijk wel goud.

2144 . Usher - Confessions

Zijn hoogste notering.

Godzijdank. Wat een gezever. Een nummer maken waarin je in tranen je zonden opbiecht aan je vrouw en dan klinken alsof je enorm op jezelf geilt, hoe ver kun je er naast zitten zeg. Sorry Daniel, dit vindt ik dus echt smakeloze prut.

2143 . Joss Stone - Super Duper Love (Are You Diggin' On Me?)
Ik heb een zwak voor Stone, al heb ik van na deze plaat niet meer iets van haar gehoord dat dezelfde jeugdige spontaniteit uitstraalt.

2142 . Anthony David - Sho Nuff
Ik merk dat ik toch wel een beetje slaap begin te krijgen, mag ik het deze keer houden op 'best wel mooi nummer?'

2141 . R. Kelly - Dancing With a Rich Man
Het is inmiddels wel duidelijk dat dit soort moderne r & b mij niet vaak kan bekoren. Wat niet wegneemt dat Kelly hier best aardig stoeit met oosterse genres en romantiek enzo.

Ik zal die plaat van Janelle Monáe op korte termijn eens een kans proberen te geven.

Ben al weer bezig met een nieuwe lijst. Maar ik ga deze natuurlijk pas plaatsen als Sandokan hier klaar is.

Ik was dit topic dus (obviously) weer eens helemaal uit het oog verloren, hier volgt een manmoedige poging het opnieuw op te pakken. Uiteraard hoef je niet te wachten tot ik klaar bent als je weer een lijstje hebt staan.

2240 . Georgia Anne Muldrow - Mr. President
(wel op spotify) We vallen meteen in de boter met dit pakkende nummer van een intrigerende artieste, die af en toe wel een beetje te erg verliefd lijkt op haar eigen maniertjes. Maar de frisse, in your face aanpak maakt veel goed.

2239 . Jesse Dee - Reap What You Sow
Lekker muziekje, het liedje gaat een beetje langs me heen. Categorie: best fijn als het opstaat op een zomerse dag. Het is 9 graden celcius. Mmm.

*2238 . Ruth Brown - Teardrops from My Eyes
Jaaaa hier maak je mij heel blij mee. Jammer dat die geluidsopname zo matig is. Vocale jazz zoals deze hoort te zijn.

2237 . Carolyn Franklin - The Boxer
Inmiddels schijnbaar wel op Youtube te vinden. Niet te verwarren met de evergreen van Simon and Garfunkel, schijnbaar. Beetje dertien in een dozijn liedje, leuk gitaartje wel.

2236 . Brothers of Soul - Wait For Me
Zelfs relatief aan een topic over een oud genre is dit een tikkeltje gedateerd, net of je wordt toegezongen vanuit een andere wereld. Prachtig toegezongen, dat zeker.

2235 . Brenda Holloway - Operator
Copy/ paste commentaar bij vorige nummer.

2234 . Me'Shell NdegéOcello - Loyalty
Na een rijtje nostalgie leuk om weer een zangeres te horen die met beide benen in de moderne wereld staat. Een echt pakkend refrein had dit nummer wel goed gedaan.

2233 . India.Arie - Talk to Her
India kan ik ongeveer drie nummers per week lang uitstaan, maar aangezien ik dit topic schandalig lang heb verwaarloosd, is het toch wel weer leuk haar weer eens te horen.

2232 . Ginuwine - Same Ol'G
Niet echt mijn genre, toch wel een leuk nummer, aanstekelijk met een goede drive erin.

*2231 . Amp Fiddler, Sly & Robbie - U
De plaat staat wel op Deezer, maar daar heet het nummer ´You´? Als dat het nummer is, ik kende dit helemaal niet. Kan me wel voorstellen dat het na een tijdje ging vervelen, maar vond het wel een te gek nummer eigenlijk.

Voortvarendheid kent geen tijd etc.

2230 . Raul Midón - State of Mind
Vakkundige, rechtgeaarde muziek met een groot hart, die inderdaad live (of in dit geval, via een live opname) beter tot haar recht komt dan op de meeste studioopnames die ik van de man heb gehoord.

*2229 . Chaka Khan ft. Mary J. Blige - Disrepectful
Met twee van deze dames zou je toch overal de voetjes van de vloer moeten krijgen.

2228 . Joss Stone - Music
Stone zal ook geen groot favoriet van mij worden maar dit nummer is een fijne cocktail van warme en ontspannen klanken. De thermostaat kan een graadje lager.

*2227 . Me'Shell NdegéOcello - Soul on Ice
Tot nu toe zijn alle nominaties van deze dame wel de moeite waard geweest, maar met dit nummer wist ze me toch wel bovengemiddeld te boeien. Prikkelend, spannend, een beetje provocerend. Prima gedaan.

2226 . Michael Jackson - Bad
Hij maakte in die tijd vele toffe muziek en dit is geen uitzondering, toch heb ik Bad nooit zo'n heel erg hoogtepunt gevonden. Zelfs als kind vond ik dit al een beetje van dik hout planken zagen.

2225 . India.Arie ft. Sezen Aksu - The Cure
Dit vind ik dan weer niet zo goed. Aardig geproduceerd, maar die tenenkrommende hippietekst is er echt een beetje over, en dat pseudo-indiase gedoe op het einde doet het nummer ook weinig gunsten.

2224 . Corinne Bailey Rae - Butterfly
Mooi en zachtaardig nummer, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik slechts met grote moeite mijn aandacht erbij kon houden.

2223 . Tracy Chapman - Fast Car
Classic!

Wel een ietsie pietsie kapotgedraaid wellicht.

2222 . Lucy Pearl - Without You
Prima nummer, maar wel erg volgens het boekje. Had wel wat spannender gemogen.

2221 . Lyn Collins & James Brown - Backstabbers
Best een leuk duet van twee begenadigde vocalisten, die wel wat focus mist en daardoor een beetje blijft zwalken rondom de uitstekende uithalen.

tmoetniegekkerworde...

2220 . India.Arie - India's Song
Dit nummer valt dan weer net aan de goede kant van de lijn. Aantrekkelijk en compact liedje.

2219 . Michael Jackson - Smile
Vloeken in de kerk, maar dit vind ik helemaal niet zo'n goed nummer. Sentimenteel en saai.

2218 . Adele - Cold Shoulder
Sterke moderne soulsingle van een topzangeres die in dit stadium nog wel wat pubermaniertjes van zich af moest schudden. Het is angstaanjagend wat ze in twee platen al heeft bereikt.

*2217 . Rahsaan Patterson - The Moment
Onwijs lekker nummer, ontbreekt eigenlijk helemaal niks aan.

2216 . Arthur Alexander - Every Day I Have to Cry Some
Klinkt niet echt als iets iets dat uit 1993 komt (misschien ook de kwaliteit van het Youtube-filmpje)? Ouderwets goed, maar ook ouderwets, eh, ouderwets.

2215 . Seal - If I Could
Seal weet te boeien, maar mij niet echt te betoveren met deze invoelbare, maar een beetje te simpele ballad.

2214 . Fertile Ground - You
Erg goed gemaakt, maar na twee minuten was mijn aandacht wel al aan het verslappen. En toen kwamen er nog vijf. Ik bedoel maar.

2213 . Rahsaan Patterson - Joy
Nee, met dit soort 'halleluja, wat kunnen wij een hoop toonladders over elkaar heen leggen' a capella bravigheid kun je mij niet echt extatisch krijgen.

*2212 . Adele - Rolling in the Deep
Hoeven we niet meer te draaien, want je hoefde de radio maar aan te zetten de laatste paar jaar en hij kwam voorbij. Jammer, want mits gedoseerd wordt deze topsingle alleen maar beter naarmate je hem weer terughoort.

2211 . Cody ChesnuTT - Do Better to the Young
Chesnutt in zijn overgangsfase van geile schizofreen naar vrome kerkvader. Een bewezen multitalent, wiens vele persoonlijkheden zich misschien ooit nog gaan verenigen om een van de beste platen ooit te maken. In afwachting vermaken wij ons uitstekend met dit soort puike deuntjes.

Afwisselende commentaren zie ik. Keep up the good work!

'De oplettende lezer zal gemerkt hebben...' Ehm, nou nee, na een stilte van een half jaar had zelfs Reijersen zelf niet door dat ik gebleven was bij #2141, en dat ik de draad weer oppakte bij #2240, waarmee ik dus drie rijtjes dubbel heb besproken. Ik heb nog niet kunnen kijken of er veel verschil zat tussen de besprekingen, het zou op zich wel humor zijn als ik een nummer de ene keer de grond in heb geboord en de tweede keer ineens heb opgehemeld, maar goed. In de categorie: Ik ben ook maar een mens. Vanaf heden weer vanaf waar we écht waren gebleven.

2140 . Patrice Rushen - All We Need
Leuk deuntje, fijne groove, maar buiten de dansvloer had het best een minuut of twee korter mogen duren.

2139 . Dwele - Subject
Aan het begin vond ik het allemaal wat te 'modern klef' en nergens heen gaand, na een paar minuten komt het nummer toch wat los en wist het me toch wel te boeien.

2138 . The Brand New Heavies - We've Got
De lekker moddervette groove zorgt ervoor dat de vijf minuten al voorbij zijn voordat je de tijd krijgt om je af te vragen waar het nou eigenlijk over gaat.

2137 . Seal - Kiss from a Rose
Ah ja, Val Kilmer als Batman Ontzettend kleffe ballad, maar eerlijk gezegd heb ik er wel een enorme zwak voor. Het liedje zit ook gewoon sterk in elkaar.

2136 . Sabrina Starke - Electric Blue
Fris en eigenzinnig liedje, dat misschien net iets te subtiel is ingekleed. Daar had best wat maar pit in gemogen hier en daar.

2135 . Seal - Violet
Seal in een meer introspectieve, groovende modus. Zeer boeiend nummer, al vind ik het op het einde wel weer erg lang dooremmeren. Maar misschien ben ik in een ongeduldige bui vanavond.

*2134 . Leela James - Good Time
Ook weer erg lang, maar bij deze perfect uitgevoerde nu soul dansvloerkraker zou ik het niet in mijn hoofd halen te gaan kniesoren. Achteloos subliem.

2133 . Van Hunt - Your Love
Hij kan best leuk zingen, maar het nummer is zo'n lappendeken van aan elkaar gelijmde gemeenplaatsen (zowel muzikaal als vocaal) dat ik er nauwelijks zonder ergernis naar kon luisteren.

*2132 . Anthony Hamilton - Ball and Chain
Ja, dit is eigenlijk gewoon heel erg goed, er valt nauwelijks iets anders over te zeggen.

2131 . Leela James - Rain
Ook weer erg leuk gedaan, maar na een knaller als haar vorige liedje wel een stukje minder.

Haha, niet opgemerkt nee.

2130 . Lizz Wright - Trouble
Beetje matte compositie. Jammer, want verder is eigenlijk alles uitstekend: prachtige stem, goed gekozen instrumentatie, warme productie. Top. Maar het liedje stelt gewoon niet al te veel voor.

*2129 . Coultrain - Screw
Met zo'n verwijzing in je bandnaam wil je ook een beetje freaky doen, en toch ook wel lief gevonden worden (zo te horen). Geslaagd soepje dit, zou ik vaker moeten (en willen) horen.

2128 . Aloe Blacc - Mama Hold My Hand
Mmm ja, vooruit dan maar, omdat het zo smaakvol wordt ingekleed. Wel een beetje een smartlap, dit.

2127 . Alicia Keys - Pray for Forgiveness
Ik heb nooit zoveel met de muziek van Alicia Keys gekund, een hoop gebakken lucht vind ik. Door dit nummer ben ik niet van mening veranderd helaas.

2126 . The Soul Searchers - We The People
Ik zal vrees ik nooit een echte funkfan worden. Lekker om te luisteren, hier zou ik ook best op kunnen dansen, maar toch was ik al snel met andere dingen bezig in mijn hoofd. Verder niets ten nadele van deze track, waar ik niet zo veel verkeerds aan kon ontdekken.

*2125 . Patti Jo - Ain't No Love Lost
Eigenlijk helemaal niet zo bijzonder, maar toch behoorlijk fijn gedaan. Alleen: is dat meisje oud genoeg om voor geld te zingen? En moet ze dat per se zo lang blijven doen? Twee minuten eraf knippen en je hebt net zo goed een pareltje. It's a disco thing, waarschijnlijk.

2124 . Black Ivory - It's Time To Say Goodbye
Aardig, maar er worden geen paden betreden die inmiddels niet al vol met voetsporen staan.

*2123 . Jimmy McGriff - Chris Cross
Ja, hallo, zit ik net een beetje funk af te zeiken, plaats jij meteen daarna zo'n heerlijk stukje als dit. Zo wordt het nooit wat met die voorspelbaarheid natuurlijk.

*2122 . Bettye Crutcher - A Little Bit More Won't Hurt
Een van mijn lievelings-soulliedjes. Waarom zo laag?

2121 . R. Kelly - My Body's Callin'
Ja, op zich wel uit te houden voor glijgans r & b

Crutcher mocht inderdaad wel hoger.

2120 . Doris Allen - Hanging Heavy in My Head
Staat wel gewoon op Spotify volgens mij, maar het nummer heet daar 'Hanging Heavy in my Mind', wellicht verkeerd in de lijst? Hoe dan ook een fijn nummer met een fijn jazzy band en een lekker rauwe zangeres.

2119 . Brenton Wood - Gimme a Little Sign
Playbacken is niet zijn sterkste kant, verder wel een leuk nummer al had de productie wel wat feller gemogen. Nu hangt er een bepaalde gezapigheid overheen die het nummer niet per se ten goede komt.

2118 . Sabrina Starke - Do for Love
Leuk popliedje waar je eigenlijk niet zo heel veel tegen kunt hebben, of interessants over kunt zeggen.

2117 . Brothers of Soul - I Guess That Don't Make Me a Loser
En we blijven dus even in de wat gezaperige sferen. Niks mis mee, al denk ik niet dat ik me dit nummer morgen nog zal kunnen herinneren.

2116 . Barbara Mason - Caught in the Middle
Zangeres top, liedje wel aardig.

*2115 . Anna King - I Don't Want to Cry
Erg leuk nummer! Zeer goede zangeres inderdaad, en de begeleiding is ook fantastisch gekozen, met dat orgeltje en die blazers. Jammer dat ik weinig informatie kan terugvinden over deze vrouw, ook in jouw stukje wordt alleen de verzamelaar (?) genoemd waarop het nummer te vinden is. Ik zou het wel leuk vinden om wat meer te weten te komen over deze mensen, de tijd waar uit de nummers stammen, de labels, etc. Misschien een tip/verzoek voor een volgende lijst?

2114 . Sade - No Ordinary Love
Overbekend nummer, best slim in elkaar gestoken. Heeft de tand des tijds best goed overleefd ook. Ik hou wel van haar stem maar verder is dit niet echt mijn genre.

*2113 . Georgia Anne Muldrow - Patience
Daar is ze weer. Aparte stijl heeft ze toch. Dit werkt bijzonder goed, met de sobere inkleuring met ruimte voor stem, bas en gitaar en verder geen overbodige frustels.

2112 . Angie Stone ft. Musiq Soulchild - The Ingredients of Love
Fijn nummer hoor. Kwam op mij verder niet al te ambitieus over.

*2111 . Anna King - Make Up Your Mind
Ja dit is wel echt mijn ding. Die Back to Soulplaat gaat op het lijstje denk ik.

Allmusic biedt wat extra informatie over Anna King

Kijk eens aan, daar had ik nog niet gekeken. Tnx

Volgend jaar maar weer verder Sandokan-veld

decemberdrukte
Ik ga waarschijnlijk nog wel een paar lijstjes doen voordat het jaar voorbij is.

Mijn bedoeling is weer een lijst te maken. Wil weer vanaf scratch beginnen en tot een top1000 komen. Daarbij wil ik jullie in dit topic graag meenemen in de reis, mijn werkwijze en de vorderingen.

Welkom bij mijn 2014 Editie van Reijersen's Ranglijst. Na twee eerdere lijsten is het tijd voor een nieuwe en ik ga het toch redelijk anders aanpakken. Borduurde de vorige keer de ene lijst verder op de ander, zal ik nu op 0 beginnen. Een lege sheet en gaan met de banaan (al zitten er natuurlijk veel titels in mijn hoofd). Verder wordt het wat uitgebreider. Hadden de vorige lijsten vooral betrekking op soul, funk en R&B. Dit jaar komen daar zeker jazz en wat hiphop bij.

In dit topic ga ik jullie graag meenemen in het selectie- en beslissingsproces. Hoe pak selecteer ik de nummers? Op hoeveel ga ik uitkomen? Wat valt er af? En natuurlijk wat teasers met wat er mogelijkerwijs in de lijst kan komen, zodat jullie ook actief zullen meelezen (en hopelijk reageren) als ik de daadwerkelijk Ranglijst presenteer

Ik ga dit zeker volgen Reijersen

Ik uiteraard ook

Laat maar komen!

Ik begin bij het begin en dat ik mijn Cd-kast. Ik ga alle cd's langs om te kijken wel essentiële titels daarvan in mijn Ranglijst moeten komen. Ik probeer de nummers zoveel mogelijk meteen in de juiste volgorde te zetten, dat scheelt weer geschuif achteraf.

Inherent aan het doornemen van je eigen cd-kast is dat je platen tegenkomt die echt al heel lang niet meer geluisterd hebt. Platen waarvan songs toch echt wel in de lijst gaan komen, zoals deze.

Totaal heb ik nu 255 nummers op een kwart van mijn platencollectie. Waaronder dit nummer. Waar ze uiteindelijk komt te staan is natuurlijk de vraag. En hiphop zei ik? Jazeker, onder andere Blackalicious

Tevens staat D'Angelo er nu 9 keer in. Welk nummer hopen jullie als hoogste notering van hem?

Doe maar Untitled (How Does It Feel) dan, in de volleidge albumversie uiteraard, niet de clipedit. Mij stemt al het vrolijk te weten dat hij er 9 keer instaat, want met amper 2 albums is er toch keuze genoeg!

Mmm oké, maar dan zet ik mijn eigen gezever even definitief on hold, om de continuïteit van het topic niet te storen. Uiteraard zal ik meelezen en zoveel mogelijk reageren op je lijst terwijl die wordt geplaatst.

Dat nummer van Fontella Bass is tof. De muziek van D'angelo heb ik altijd een tikkie langdradig gevonden, dus ik heb geen bijzonder grote voorkeur voor specifieke nummers.

Ga gewoon door! Dat houdt het levend.

Zit ondertussen op 287 nummers. Waaronder deze:

Ook heb ik al 9 keer Van Hunt. Wat zou jullie favoriet zijn?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:17 uur

geplaatst: vandaag om 06:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.