MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Jelle's top 50 geen hiphop

zoeken in:
Dj2Jelle
Van het ene genre via het andere genre naar de Nederlandse progrock band Focus.

47. Focus - Hocus Pocus

Van hun album uit '71. Dit vind ik de mooiste track van het album samen met Eruption. Alleen die duurt 22 minuten dus heb ik deze maar uitgekozen. Enjoy

Deze prog vind ik toch nog wel een stukje beter dan Camel, al scheelt het niet veel. Omdat ik nog net wakker blijf wordt het een:

5.45

Ben het wel met Pooiertje eens. Al vind ik deze prog toch wel een stuk beter dan het ultieme slaapliedje van Camel. 5*

Een nummer dat soms gewoon lachwekkend wordt, maar ondanks dat wordt deze Rob er niet veel vrolijker van. Ik val er niet van in slaap, maar vind het wel een ergelijke track.

4

Sorry Jelle, op dit nummer moet ik altijd kotsen,
Shit, toetsenbord weer vies.

2.

Social_Mask
Dj2Jelle schreef:
48. Dusty Springfield - Son of a preacher man

Erg mooi nummer! Fijne ontdekking.

En met Hocus Pocus kan ik ook leven, vind het zeker niet zo slecht als de anderen vinden. Sterker nog: vind het best een aardig nummer.

Dj2Jelle
Het is dat MuMe met de schaal van 5 werkt, anders zou ik denken dat jullie allemaal slechte cijfers geven .

Alleen Bram snapt het weer niet.
grapje brammie

Focus van Hocus Pocus heb ik altijd verschrikkelijk gevonden.

En Hocus Pocus van Focus dan?

Dj2Jelle

Als ik me niet vergis is er weer een dag voorbij. Komt er weer een nieuwe track klaar om afgekraakt te worden .

46. Lauryn Hill - So Much Things to Say

Leuke track van Lauryn Hill. Ze heeft vrij veel leuke nummers gemaakt, maar dit is er eentje die toch in mijn hoofd blijft hangen en die ik erg leuk vind .

Lauryn Hill vind ik wel een goede zangeres, althans bij vlagen. Met sommige nummers heb ik vrij weinig, andere tracks mag ik erg graag beluisteren. So Much Things to Say is zeker niet mijn favoriete Lauryn Hill track, ze zingt aardig, maar het gitaarspel op de achtergrond vind ik maar magertjes.

6

Social_Mask
Ja, dit nummer ken ik. Ook in de versie van Bob Marley. Goed nummer, maar vind Lauryn Hill nog wat beter. Hill is idd een uitstekende zangers en kan ik altijd wel naar luisteren. En 'So Much Things to Say' geeft aan waarom.

ben het met R&P eens: 5,8

Social_Mask
Dj2Jelle schreef:

Als ik me niet vergis is er weer een dag voorbij. Komt er weer een nieuwe track klaar om afgekraakt te worden .

Arme ziel..

Ik vind het iets teveel voortkabbelend. Ook te nietszeggend. Een beetje op een gitaar tokkelen, dat stelt weinig voor. Pluspunt is dat ze wel een erg goede stem heeft, en het nummer dus ook mooi zingt. Jammer is dan weer dat het nummer verder weinig heeft te bieden.

5.5

musicfriek schreef:
En Hocus Pocus van Focus dan?

En Lauryn Hill is bijna altijd wel goed.

Dj2Jelle
45. Moby - Porcelain

Een track die je doet nadenken over trekken alsof de trekker nooit getrokken heeft.

Moby is stoer en dit nummer is aan.

een dikke 9 van mijn kant

Improvision
Mooi nummer inderdaad.

'Porcelain' is inderdaad erg mooi.

Porcelain is een van mijn favoriete Moby tracks. Hier ga ik dus echt niks negatiefs over zeggen.

8,5

Inderdaad mooi nummer! 8,5

Mooi nummer inderdaad. Ik mis iets wan emotie, maar het heeft wel wat ... 7,5.
En Focus krijgt postuum nog een 8 voor Hocus Pocus (leuk nummer, maar Focus heeft betere gemaakt). Uit de tijd dat "progrock" nog gewoon symphonische rock heette.

Een van de mooiste nummers ooit.

Mb.
Niet zijn beste, maar wel een van zijn betere. Erg mooi.

Dat nummer is geniaal.
9*

Dj2Jelle
44. Propellerheads - Bigger

Het filmpje is bijna nog briljanter dan de muziek zelf. Desondanks een erg harde track van de Propellerheads.

Die clip is echt briljant. Helaas is de muziek waardeloos in de slechte zin van het woord. Zelfs het verwisselen van een tampon heeft meer melodie. En ja mensen ik draag tampons in mijn oren.

3,5 voor het nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:11 uur

geplaatst: vandaag om 11:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.