Muziek / Toplijsten en favorieten / Jelle's top 50 geen hiphop
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2009, 20:35 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Niet haten op mijn swagger kemm.
Niet haten op mijn swagger kemm.
Ik haat maar op een deel van je swagger. Die swagger was leuk voor mss een keertje. En ik nomineer hierbij 'swagger' tot het verschrikkelijkste modewoord van het decennium.
0
geplaatst: 8 december 2009, 21:39 uur
Ik ook, maar ik gebruik woorden die ergeren. Omdat dat mijn ding is.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 8 december 2009, 23:28 uur
Ik weet dat mijn topic wat wegheeft van een chatroom maar R&P kun je af en toe je mond houden? Dankjewel 

0
Dj2Jelle
geplaatst: 10 december 2009, 16:11 uur
2 dagen verder, iedereen is ouder en wijzer, is het tijd voor de nummer 7 in mijn lijst. Maar wees niet getreurd!
7. Faunts - M4 part 1
Het geniale stuk muziek dat komt voor het bekendere part 2. Het heeft wat weg van de post-rock die ik eerder in dit topic heb geplaatst, met name de dromerigheid en de lange tonen. Maar dit is wat electronischer; geprogrammeerde beat en mooie lange heldere synths.
Wat ik erg sterk vind aan dit nummer is de opbouw, het duurt 9 minuten, en het word nergens saai, zonder dat er veel verandert in het nummer.
Ik wens jullie succes bij het luisteren van het nummer en ik hoop dat jullie hem afkrijgen
.
7. Faunts - M4 part 1
Het geniale stuk muziek dat komt voor het bekendere part 2. Het heeft wat weg van de post-rock die ik eerder in dit topic heb geplaatst, met name de dromerigheid en de lange tonen. Maar dit is wat electronischer; geprogrammeerde beat en mooie lange heldere synths.
Wat ik erg sterk vind aan dit nummer is de opbouw, het duurt 9 minuten, en het word nergens saai, zonder dat er veel verandert in het nummer.
Ik wens jullie succes bij het luisteren van het nummer en ik hoop dat jullie hem afkrijgen
.
0
geplaatst: 10 december 2009, 22:19 uur
Morgen ga ik het beluisteren en beoordelen. Vandaag maar heel even achter de pc.
0
geplaatst: 11 december 2009, 16:33 uur
Een aardig nummer, het valt alleen niet heel erg op en ik ben wel van mening dat het na een tijdje genoeg is geweest.
7-
7-
0
Social_Mask
geplaatst: 11 december 2009, 16:36 uur
Ach, je moet sommige muziek ook in een bepaalde sfeer draaien. Soms moet je het in de context horen, dus gewoon de hele plaat. Zoals jij, R&P, ervaren hebt bij Damien Rice, terwijl je de door mij gekozen nummers als saai bestempelde.
Op mij maken dit soort post-rock niet zo heel erg veel indruk.
Vond Kansas en David Bowie overigens wel alleraardigst.
Op mij maken dit soort post-rock niet zo heel erg veel indruk.
Vond Kansas en David Bowie overigens wel alleraardigst.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 12 december 2009, 14:53 uur
6. Genesis - The Carpet Crawlers
Een prachtig nummer van Genesis. Ik denk niet dat je dit wat vind als je het nu voor het eerst hoort, deze is nogal gegroeid bij mij.
Een prachtig nummer van Genesis. Ik denk niet dat je dit wat vind als je het nu voor het eerst hoort, deze is nogal gegroeid bij mij.
0
geplaatst: 12 december 2009, 14:57 uur
Genesis: ik heb er niks mee. Dit nummer is behoorlijk kitscherig.
3
3
0
geplaatst: 12 december 2009, 15:09 uur
Genesis kan ik wel smaken, deze is ook een van mijn favoriete tracks...
0
Social_Mask
geplaatst: 12 december 2009, 15:29 uur
Oei, nee, dit vind ik niet veel soeps. Misschien moet het groeien? Nog geen 'relaxe shit' voor mij, zoals JuJu dat zo mooi weet te verwoorden.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 12 december 2009, 15:58 uur
Rhythm & Poetry schreef:
3
3
Rob, ik weet dat jij soms moeite hebt met nummers die de muzikaliteit van de Backstreet Boys ontstijgen maar soms moet je het gewoon een kans geven en nog een keer beluisteren. Dat is mijn advies bij dit nummer.
0
geplaatst: 12 december 2009, 17:26 uur
Ik ken het al een hele tijd, mijn ouders zijn min of meer een heel klein beetje weg van Genesis muziek. Ik hoor echt niet wat er goed aan moet zijn. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je er de BSB bij moet halen, ik denk dat bijna iedere user op de site wel weet dat ik wat meer gerespecteerde muziek beluister. Alhoewel ik de BSB fans graag in hun waarde wil laten, het is niet aan ons om te zeggen dat die muziek kwalitatief minder is.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 15 december 2009, 00:13 uur
Woeps was dit even vergeten.
5. Gas - Microscopic
Geweldig nummer, werkelijk elk minuscule geluidje dat voorbij komt in deze 9 minuten is uitgedacht. Zodanig dat het een sfeer creëert waarbij wakker blijft terwijl je slaapt. Grandioze track, hulde aan de maker.
5. Gas - Microscopic
Geweldig nummer, werkelijk elk minuscule geluidje dat voorbij komt in deze 9 minuten is uitgedacht. Zodanig dat het een sfeer creëert waarbij wakker blijft terwijl je slaapt. Grandioze track, hulde aan de maker.
0
geplaatst: 15 december 2009, 19:29 uur
Ja, clip past er ook wonderbaarlijk goed bij ook al is die er niet voor gemaakt. Op het album staan nog een paar van dit soort prachtige tracks. Eigenlijk vrij simpele insteek qua muziek, maar zo fijn uitgevoerd in de details.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 17 december 2009, 00:57 uur
4. King Crimson - Providence
Van het album Red, in de tijd dat John Wetton de bassist van King Crimson was. Een geweldig trippend nummer dat al je zintuigen overneemt. Leg je werk even aan de kant en luister naar deze waanzin. Nogmaals hands down voor John Wetton maar ook Bill Bruford die hier geweldige ritme's neerlegt.
Edit: Het einde is een beetje abrupt bij deze versie van Youtube.
Van het album Red, in de tijd dat John Wetton de bassist van King Crimson was. Een geweldig trippend nummer dat al je zintuigen overneemt. Leg je werk even aan de kant en luister naar deze waanzin. Nogmaals hands down voor John Wetton maar ook Bill Bruford die hier geweldige ritme's neerlegt.
Edit: Het einde is een beetje abrupt bij deze versie van Youtube.
0
geplaatst: 17 december 2009, 01:16 uur
Lekker ziek nummer (en clip ook!) ja. King Crimson moet ik nodig meer luisteren (want dat album In the Court... smaakt zeker naar meer). Als je deze gitaar en drums vet vindt, is Jimi Hendrix luisteren aan te raden, maar daar ken je hopelijk al genoeg van. 

0
Dj2Jelle
geplaatst: 17 december 2009, 13:05 uur
Ja Jimi Hendrix is voor mij niet echt te vergelijken hiermee. Zit ook niet in mijn top 50. Hij kan geweldig goed gitaar spelen maar ik mis vaak de emotionele klik.
Dit filmpje is trouwens niet de clip maar een fanmade video.
Dit filmpje is trouwens niet de clip maar een fanmade video.
0
Social_Mask
geplaatst: 19 december 2009, 15:53 uur
Gas is niet helemaal mijn muziek, moet ik zeggen.
King Crimson ken ik alleen van naam. Een prog rock band, als ik zo de muziek hoor. Punt is dat ik de composities wel knap vind enzo, maar echt boeiend wordt het zelden. Providence is een uitzondering, erg mooi nummer! Heerlijk onheilspellend en fijn opgebouwd. Ja, dit kan ik wel waarderen. Erg meeslepend.
King Crimson ken ik alleen van naam. Een prog rock band, als ik zo de muziek hoor. Punt is dat ik de composities wel knap vind enzo, maar echt boeiend wordt het zelden. Providence is een uitzondering, erg mooi nummer! Heerlijk onheilspellend en fijn opgebouwd. Ja, dit kan ik wel waarderen. Erg meeslepend.
0
geplaatst: 19 december 2009, 16:32 uur
Ik dacht de laatste 4 filmpjes hier efkes in te halen, maar dan ben ik een halve dag bezig. King Crimson heb ik nu gehoord en daar ben ik best wel van onder de idruk: mooi nummer! Verdiende vierde plek. Hier ga ik eens meer van opzoeken. Benieuwd wat de top 3 zal geven...
0
Dj2Jelle
geplaatst: 22 december 2009, 10:16 uur
Mensen ik ben op vakantie in Tenerife dus zal de eerstkomende week niks meer posten. En daarnaast ben ik er achter gekomen dat ik 4 nummers heb voor de laatste 3 plekken. Ik moet gestenigd worden
.
.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 29 december 2009, 14:45 uur
Ik heb een weekje vergadert over deze kwestie en ik heb een manier gevonden om mijn nummer 1 toch nog op 1 te laten komen. We gaan door met mijn nummer 4. Die komt nu op plek nr.:
3,25. Soft Machine - Moon in June
De beste versie die ik op Youtube kon vinden.
3,25. Soft Machine - Moon in June
De beste versie die ik op Youtube kon vinden.
0
geplaatst: 29 december 2009, 15:27 uur
Voor een nummer 3,25 best goed, maar niet goed genoeg voor een 3,26. Gewoon een 3,24 zonder beargumentering.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 29 december 2009, 19:39 uur
Wat moet ik nou met een cijfer
Zeg dan liever niks.
Zeg dan liever niks.
0
geplaatst: 29 december 2009, 20:08 uur
Waarom niet gewoon 3,5 ipv 3,25? Of komen er nog meer dan 3 nummers? Ach ja, het is allemaal niet zo simpel, tot 50 tellen enzo. Leuk nummer wel. 

0
Dj2Jelle
geplaatst: 30 december 2009, 01:24 uur
Hierna komt 2,5 daarna 1,75 en dan 1. Dat is toch veel logischer.
* denotes required fields.