menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1989 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen

zoeken in:
AngeloV schreef:

03 — 01 soul II soul / do'reen - feel free
wow wat een fantastisch nummer en wat een stem

nummer lijkt wel van september 1988 te zijn

edit: al neem ik het misschien wel gewoon in mijn lijst aangezien het nummer nog niet vroeger in dit topic werd vermeld.
edit 2: blijkbaar haalde het pas de charts ergens in 1989, yep deze komt zeker binnen in mijn lijst !!!

ranboy schreef:
The Supremes scoren een opvallende hit in de re-release.
Had alles te maken met het feit dat het als thema werd gebruikt voor de tv-serie China Beach. Heb de serie zelf nooit gezien, maar het intro wel vaak deels voorbij zien komen.

ranboy schreef:
Chris Isaak scoort met het aardige Wicked game, dat wel vaak overgewaardeerd wordt op MuMe, waarschijnlijk vanwege de clip),
Ik mag dan toch echt hopen vanwege de muziek, want het nummer an sich is al goed. Dat de clip nog meer fraais laat zien, is een bijkomstigheid, maar zal bij mij nooit extra waarde toekennen aan een nummer.

Poeha schreef:
(quote)
Had alles te maken met het feit dat het als thema werd gebruikt voor de tv-serie China Beach. Heb de serie zelf nooit gezien, maar het intro wel vaak deels voorbij zien komen.
Klopt, die serie kwam altijd laat op Veronica (22.30 of 23 uur ofzo?) . Ik heb er volgens mij wel enkele afleveringen van gezien.

jassn schreef:
(quote)
wow wat een fantastisch nummer en wat een stem

edit: al neem ik het misschien wel gewoon in mijn lijst aangezien het nummer nog niet vroeger in dit topic werd vermeld.
edit 2: blijkbaar haalde het pas de charts ergens in 1989, yep deze komt zeker binnen in mijn lijst !!!

Dan ga ik dat ook doen, want Get a life is nog ver weg

jassn schreef:

aangezien AngeloV niet elke dag reageert zijn lijst is net als die van ranboy en van mij van echt van toen, dus als het nu binnenkomt is het blijkbaar in Nederland niet eerder te horen geweest.

week 31 van 1989 met 6 binnenkomers, dat werd ook wel tijd na een paar slappe weken, en eindelijk Transvision Vamp op 1.
Hoogste nieuwe is van Paula Abdul, na 2 enorme hits nu een die wat minder scoorde in de top 40. Bij mij lijst die wel op weg om het succes van de vorige 2 te benaderen, sowieso is het nu al haar 4e top 15 single bij mij. Muzikaal past het naadloos in het verlengde van de vorige.
Ook hoog binnen het muzikale konijn, door velen verguisd destijds maar hij scoorde een flinke hit en daar bleef het niet bij, een opvolger, en nog een... In Nederland bleef het bij 3, in de UK kwam zelfs deel 4 nog op 1 en werd de top 40 9 keer gehaald. Het concept is duidelijk, 50s rock'n'roll aan elkaar gemixt met een moderne beat er onder en met Glenn Miller als in- en outtro.
Tish. Eh wie. Ja geen idee. Het enige dat te vinden is online zijn vermeldingen van de single, hoesfoto ook... gelukkig heb ik de 7" dus hoef ik niet te diep in m'n geheugen te graven. Overigens van 7" op youtube zetten, zo geavanceerd is mijn apparatuur niet. Het nummer is een cover van ene Heinz, bekender als bandlid van the Tornados (ja die van Telstar). Het komt uit 1963 en is een ode aan Eddie Cochran en werd toen ook gespeld met 'ie'. Waarom nu met 'y' geen idee, het klinkt een beetje als Transvision Vamp en Darling Buds maar dan ultralight.
Bryan Adams heeft de vreemde gewoonte om op onduidelijke momenten re-releases van z'n single ste hebben, zo komt nu Somebody ineens mijn lijst binnen, waarom weet ik niet meer maar er is vast een goede reden voor.
Paul MacCartney scoorde al eerder dit jaar, nu is er This One, dat is een nummer wat me zo afgezien van de titel niks meer zei. Bij beluistering is het, hoe toepasselijk, wel 'oh deze'. Het lijkt er wel op dat hij in deze periode meer op de Beatles ging lijken dan eerder, volgens mij had ik bij de vorige ook al Beatles-associaties. Wel rustige Beatles dan.
Onderin dan ook nog de al genoemde Supremes, opnieuw uitgebracht vanwege het gebruik in de de tv-serie China Beach.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=o7aShcmEksw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

01 (03) 06 Transvision Vamp - The Only One 1x1
02 (01) 07 Bangles - Be With You 5x1
03 (04) 07 Richard Marx - Satisfied
04 (02) 12 Melissa Etheridge - Like the Way I Do 3x1
05 (06) 10 Tambourine - High Under the Moon
06 (30) 02 Martika - Toy Soldiers
07 (07) 04 Bon Jovi - Lay Your Hands on Me
08 (08) 04 Mike Oldfield - Innocent
09 (09) 03 Dire Straits - Money for Nothing
10 (05) 06 Pet Shop Boys - It's Allright
11 (--) 01 Paula Abdul - Cold Hearted
12 (10) 07 Roxette - Dressed for Succes
13 (--) 01 Jive Bunny & the Master Mixers - Swing the Mood
14 (11) 09 Prince - Bat Dance
15 (13) 03 Don Henley - End of the Innocence
16 (--) 01 Tish - Just Like Eddie
17 (12) 17 Lois Lane - It's the First Time
18 (--) 01 Bryan Adams - Somebody
19 (20) 05 Nancy Boyd - Sooner or Later
20 (23) 04 Eric & The Good Good Feeling - Good Good Feeling
21 (14) 07 Kirsty MacColl - Days
22 (19) 06 Gloria Estefan - Don't Wanna Lose You
23 (15) 11 Lisa Lisa & Cult Jam - Little Jackie Wants to Be a Star
24 (17) 07 Doobie Brothers - The Doctor
25 (16) 07 Skingames - Your Luck's Changed
26 (35) 02 Wild Weekend - Breaking Up, Breaking Down
27 (--) 01 Paul MacCartney - This One
28 (22) 06 10.000 Maniacs - Trouble Me
29 (25) 05 U2 - All I Want Is You
30 (21) 16 Edie Brickell & New Bohemians - Circle
31 (24) 13 Texas - Thrill Has Gone
32 (27) 15 Paula Abdul - Forever Your Girl
33 (31) 21 Roxette - The Look 7x1
34 (32) 16 Debbie Gibson - Electric Youth 1x1
35 (28) 15 Wendy & Lisa - Lolly Lolly
36 (29) 16 Stevie Nicks - Rooms on Fire
37 (--) 01 Diana Ross & The Supremes - Refelections
38 (26) 14 Cyndi Lauper - I Drove All Night
39 (34) 09 Kristy Rose & The Midnight Walkers - House of the Rising Sun
40 (18) 07 Soulsister - Like a Mountain

verdwenen:
(33) 08 UB40 - I Would Do for You
(36) 10 Fuzzbox - Pink Sunshine
(37) 08 Joe Cocker - When the Night Comes
(38) 13 REM - Stand
(39) 03 Miquel Brown - So Many Men
(40) 13 Sheena Easton - 101

https://www.youtube.com/watch?v=kAFpsa2dMmo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpvTsTl0z1I

Week 31 1989

01 05 05 Jody Watley/Eric B & Rakim-Friends 1x #1
02 03 05 De La Soul-Say no go
03 01 08 Frankie Knuckles-Tears 4x #1
04 08 03 Sydney Youngblood-If only I could
05 02 06 Queen Latifah/Monie Love-Ladies first
06 12 02 Malcolm McLaren-Deep in vogue
07 06 06 The Cult-Edie (Ciao baby)
08 13 03 Public Enemy-Fight the power
09 04 10 Gladys Knight-Licence to kill 2x #1
10 10 04 Pet Shop Boys-It's alright

11 NE 01 SUENO LATINO-THE LATIN DREAM
12 16 02 Bobby Brown-On our own
13 07 09 Soul II Soul ft. Caron Wheeler-Back to life
14 11 05 Richard Marx-Satisfied
15 NE 01 ALEXI SHELBI-VERTIGO
16 09 07 EPMD-So watcha sayin'
17 19 02 Shakespear's Sister-You're history
18 NE 01 BLACK BOX-RIDE ON TIME
19 18 07 MC Lyte-Cha cha cha
20 14 12 Malcolm McLaren-Waltz darling 1x #1

Weg:
Melissa Etheridge-Like the way I do 5wkn
D-Mob-It is time to get funky 6wkn
Madonna-Express yourself 8wkn

Het aanbod is belachelijk groot op dit moment, deze week alleen maar sterke danceplaten.
Black Box is de grote hit, Alexi Shelbi was voor mij totaal onbekend en zijn tijd ver vooruit lijkt het.
Sueno Latino zit tussen hit en club in, zeker een bekend nummer voor de Turn up the bass generatie

Top 20 05-08-1989 week 31

01 03 03 Diesel Park West - When the hoodoo comes
02 02 05 Simple Minds - Kick it in
03 05 03 Tom Petty - Running down a dream
04 01 07 The Cult - Edie
05 10 03 U2 - God part II
06 06 06 Bad English - Forget me not
07 08 05 Mike Oldfield - Innocent
08 17 02 Grapes of Wrath - All the things I wasn't
09 04 09 Pogues - Misty morning, Albert bridge
10 18 02 James - Sit down
11 11 04 Waterboys - And a bang on the ear
12 07 09 U2 - All I want is you
13 15 03 Paul McCartney - This one
https://img.discogs.com/fL-LUiu0D5eoCQBRI5pmNCLjrE8=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-74250-1267144827.jpeg.jpg

14 --- 01 Cure - Lovesong
15 16 03 Guns n' Roses - Nighttrain
16 14 04 Alice Cooper - Poison
17 19 02 Margaret Singana - We are growing
18 20 02 Lilac Time - American eyes
19 --- 01 Stevie Nicks - Long way to go
20 --- 01 Queen - Invisible man

Verdwenen:

Queen - Breakthru
Hummingbirds - Blush
Anderson, Bruford, Wakeman & Howe - Brother of mine

Prima nieuwe noteringen, waarbij de nieuwe van The Cure de meest opvallende is. Echt een klein meesterwerkje, óók (of juist, in te vullen naar persoonlijke voorkeur) in het gehele oeuvre van The Cure.

Ook Stevie Nicks laat zichzelf van haar beste kant zien. Ze rockt er niet alleen lekker op los, de melodie en de productie maken het allemaal een geweldige Nicks song.
Queen heeft wederom een goede track van The Miracle. Eind jaren '80 was de band weer goed op weg. Jammer dat ze voor deze nieuwe notering een vorige single uit de lijst moesten laten vallen. Maar weinig kritiek van mijn kant.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:24 uur

geplaatst: vandaag om 16:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.