Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen bespreekt de Sublime Top 1000
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2010, 11:17 uur
Tja, het is al eerder opgemerkt in dit topic - ze nemen het begrip 'zwarte muziek' wel erg ruim. Steely Dan zal wel in aanmerking komen omdat ze veel jazzy akkoorden gebruiken, maar qua zang klinkt hun muziek natuurlijk absoluut niet 'zwart'.
Ook ik heb er geen bezwaar tegen (Aja staat op 1 in mijn top 10, dus mij hoor je niet klagen). Het maakt de lijst op zich wel interessant en er valt voor mij heel wat in te ontdekken. Maar ik kan me voorstellen dat meer puristisch ingestelde luisteraars er moeite mee hebben dat klassiekers als van Otis Redding of Herbie Hancock worden afgewisseld met top 40-deuntjes met wat jazzy akkoorden of een zgn. blue eyed soulstem.
EDIT: Ik zie dat zelfs Hall & Oates en Lenny Kravitz erin staan. Ik ben een groot H&O fan en vind Daryl Hall ook een van de beste blanke blue-eyed soul zangers. Dus als de criteria zo ruim genomen worden, vind ik zeker ook dat zij erin horen. Maar het blijft natuurlijk gewoon blank klinkende popmuziek.
Lenny Kravitz vind ik ook een vreemde keuze. Al ben ik het met Reijersen eens dat hij in dit nummer wel een beetje (veel) wegheeft van Curtis Mayfield. Net als in dat hitje It ain't over till it's over. De eerste keer dat ik dat nummer op de radio hoorde, dacht ik echt dat het Curtis was.
Ook ik heb er geen bezwaar tegen (Aja staat op 1 in mijn top 10, dus mij hoor je niet klagen). Het maakt de lijst op zich wel interessant en er valt voor mij heel wat in te ontdekken. Maar ik kan me voorstellen dat meer puristisch ingestelde luisteraars er moeite mee hebben dat klassiekers als van Otis Redding of Herbie Hancock worden afgewisseld met top 40-deuntjes met wat jazzy akkoorden of een zgn. blue eyed soulstem.
EDIT: Ik zie dat zelfs Hall & Oates en Lenny Kravitz erin staan. Ik ben een groot H&O fan en vind Daryl Hall ook een van de beste blanke blue-eyed soul zangers. Dus als de criteria zo ruim genomen worden, vind ik zeker ook dat zij erin horen. Maar het blijft natuurlijk gewoon blank klinkende popmuziek.
Lenny Kravitz vind ik ook een vreemde keuze. Al ben ik het met Reijersen eens dat hij in dit nummer wel een beetje (veel) wegheeft van Curtis Mayfield. Net als in dat hitje It ain't over till it's over. De eerste keer dat ik dat nummer op de radio hoorde, dacht ik echt dat het Curtis was.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 11:40 uur
545 Barry White - Satin soul
Love Unlimited is dit toch? Het zal wel. Niet bijzonder guitig nummer.
544 Joss Stone - Don't cha wanna ride
Ik kon toendertijd niet geloven dat ze pas 16 was. Nu al een paar jaar bezig en vrij wisselvallig.
Dit nummer dig ik wel.
543 Prince - Strollin'
Jazzy Prince. Lekker nummer. Gaat ook terugkomen in mijn nieuwe toplijst.
542 Quincy Jones - Soul bossa nova
Ben even kwijt bij welke film dat riedeltje ook alweer zat (Austin Powers?). Heerlijke song in ieder geval.
541 Erma Franklin - Piece of my heart
Oudere zus van, maar evengoed een topstem. Een nummer dat iedereen kent.
540 Cannonball Adderley - Somethin' else
Titeltrack van mijn favoriete jazzalbum. Heerlijke muziek.
539 Michael McDonald - I keep forgettin' (everytime you're near)
Natuurlijk kennen we dit van de sample die in 'Regulate' wordt gebruikt. Als ik aan McDonald denk dan denk ik ook aan de Doobie Brothers.
Erg lekker nummer zeg! Was 'm even vergeten. Meteen genoteerd voor in mijn nieuwe toplijst.
538 Earth, Wind & Fire - Getaway
Lekker swingend nummer van EW&F. Zoals ik ze het liefst hoor.
537 Maxwell - Get to know you
Maxwell blijft toch wel één van mijn favoriete nu-soulzangers (verschrikkelijke term, maar gebruik 'm toch even).
Dit nummer is de openenr van 'Now'. Erg vol nummer, op een goede manier. Prachtig gezongen.
536 Temptations - Cloud Nine
Soms hebben ze prachtige glijballads. Maar de Temptations zijn funky pas in echt topvorm.
Getuige dit nummer.
535 Stan Getz & Charlie Byrd - Desafinado
Mengeling tussen wereld en jazz. Gemoedelijk nummer.
534 James Brown - Super bad
Superfunky het uur uit. Ongeëvenaard zoals Brown de funk maakte. En altijd maar wachten op het momten dat James "Bridge" roept.
Love Unlimited is dit toch? Het zal wel. Niet bijzonder guitig nummer.
544 Joss Stone - Don't cha wanna ride
Ik kon toendertijd niet geloven dat ze pas 16 was. Nu al een paar jaar bezig en vrij wisselvallig.
Dit nummer dig ik wel.
543 Prince - Strollin'
Jazzy Prince. Lekker nummer. Gaat ook terugkomen in mijn nieuwe toplijst.
542 Quincy Jones - Soul bossa nova
Ben even kwijt bij welke film dat riedeltje ook alweer zat (Austin Powers?). Heerlijke song in ieder geval.
541 Erma Franklin - Piece of my heart
Oudere zus van, maar evengoed een topstem. Een nummer dat iedereen kent.
540 Cannonball Adderley - Somethin' else
Titeltrack van mijn favoriete jazzalbum. Heerlijke muziek.
539 Michael McDonald - I keep forgettin' (everytime you're near)
Natuurlijk kennen we dit van de sample die in 'Regulate' wordt gebruikt. Als ik aan McDonald denk dan denk ik ook aan de Doobie Brothers.
Erg lekker nummer zeg! Was 'm even vergeten. Meteen genoteerd voor in mijn nieuwe toplijst.
538 Earth, Wind & Fire - Getaway
Lekker swingend nummer van EW&F. Zoals ik ze het liefst hoor.
537 Maxwell - Get to know you
Maxwell blijft toch wel één van mijn favoriete nu-soulzangers (verschrikkelijke term, maar gebruik 'm toch even).
Dit nummer is de openenr van 'Now'. Erg vol nummer, op een goede manier. Prachtig gezongen.
536 Temptations - Cloud Nine
Soms hebben ze prachtige glijballads. Maar de Temptations zijn funky pas in echt topvorm.
Getuige dit nummer.
535 Stan Getz & Charlie Byrd - Desafinado
Mengeling tussen wereld en jazz. Gemoedelijk nummer.
534 James Brown - Super bad
Superfunky het uur uit. Ongeëvenaard zoals Brown de funk maakte. En altijd maar wachten op het momten dat James "Bridge" roept.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 12:42 uur
Buiten dat ik het idee van je leuk vind Reijersen
, vind ik het een nogal merkwaardige selectie van 'zwarte muziek' ...
Om over de volgorde maar te zwijgen, maar goed.
, vind ik het een nogal merkwaardige selectie van 'zwarte muziek' ...Om over de volgorde maar te zwijgen, maar goed.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 13:05 uur
bedankt.En over de volgorde van de lijst ga ik natuurlijk niet, ik bespreek het alleen.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 14:01 uur
De aankomende 2 uur zijn weer voor die vervelende DJ. Oftewel Ome Willem....
533 Sam & Dave - You don't know like I know
Topduo van Stax. Soul waarbij je niet stil kan zitten.
532 Steely Dan - Hey nineteen
Hé, daar zijn ze weer. Staan er wel erg vaak in zeg! Dit nummer vind ik ietwat te gezapig
531 Thelonious Monk - Straight no chaser
Monk is een gigant. Niet altijd mijn ding, maar nu zekers wel.
530 Al Green - Call me (come back home)
Jaah! Al Green is ook al zo'n held. Geweldige eigen sound, fantastische nummers.
529 Hall & Oates - Sara smile
Daryll Hall & John Oates. Het is eigenlijk gewoon pop. Niet slecht gezongen, maar muzikaal vrij oninteressant.
528 Tito Puente - Oye como va
Nice, het zonnetje schijnt dus dan gaat dit er wel in nu. Wereldberoemd nummer natuurlijk.
527 George Benson - The masquerade is over
Zijn eerste notering pas. Zal nog wel vaker terugkomen.
Ik heb nooit zo gehad met deze man. Soms mooi, maar ietwat te sound-a-like.
526 Jimmy Cliff - The harder they come
Reggae-achtige vibes met Jimmy Cliff. Lekkere plaat is dit zeg!
525 Albert King - Oh pretty woman
Albert King is mijn favoriete bluesartiest. Dat is ook zo gekomen omdat hij bij Stax zat.
Dampend, swingend en diep.
524 Charles Mingus - Goodbye pork pie hat
Mingus is dan weer niet mijn favoriete jazzartiest. En ook nu vind ik het bijna slaapverwekkend.
523 Joe Jackson - You can't get what you want
Dit is ook al zo'n naam die ik snel had verwacht in deze lijst.
Oké de gitaartjes en de blazers doen het wel vermoeden, dat het wel in de lijst past. Maar liever niet.
Ik blijf het gewoon per uur plaatsen. Lijkt mij het meeste overzicht opleveren.
533 Sam & Dave - You don't know like I know
Topduo van Stax. Soul waarbij je niet stil kan zitten.
532 Steely Dan - Hey nineteen
Hé, daar zijn ze weer. Staan er wel erg vaak in zeg! Dit nummer vind ik ietwat te gezapig
531 Thelonious Monk - Straight no chaser
Monk is een gigant. Niet altijd mijn ding, maar nu zekers wel.
530 Al Green - Call me (come back home)
Jaah! Al Green is ook al zo'n held. Geweldige eigen sound, fantastische nummers.
529 Hall & Oates - Sara smile
Daryll Hall & John Oates. Het is eigenlijk gewoon pop. Niet slecht gezongen, maar muzikaal vrij oninteressant.
528 Tito Puente - Oye como va
Nice, het zonnetje schijnt dus dan gaat dit er wel in nu. Wereldberoemd nummer natuurlijk.
527 George Benson - The masquerade is over
Zijn eerste notering pas. Zal nog wel vaker terugkomen.
Ik heb nooit zo gehad met deze man. Soms mooi, maar ietwat te sound-a-like.
526 Jimmy Cliff - The harder they come
Reggae-achtige vibes met Jimmy Cliff. Lekkere plaat is dit zeg!
525 Albert King - Oh pretty woman
Albert King is mijn favoriete bluesartiest. Dat is ook zo gekomen omdat hij bij Stax zat.
Dampend, swingend en diep.
Mingus is dan weer niet mijn favoriete jazzartiest. En ook nu vind ik het bijna slaapverwekkend.
523 Joe Jackson - You can't get what you want
Dit is ook al zo'n naam die ik snel had verwacht in deze lijst.
Oké de gitaartjes en de blazers doen het wel vermoeden, dat het wel in de lijst past. Maar liever niet.
Ik blijf het gewoon per uur plaatsen. Lijkt mij het meeste overzicht opleveren.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 15:01 uur
Reijersen schreef:
Zelf vind ik 'Goobye Pork Pie Hat' ook niet het meest boeiende nummer van Mingus (het is dan ook bedoeld als gevoelig eerbetoon aan de overleden saxofonist Lester Young).
Maar slaapverwekkend als typerend kenmerk voor Mingus' muziek? Ik hoop niet dat je het zo bedoelde. Met een beetje gerechtigheid komen we in deze lijst nog wat voorbeelden tegen van Mingus als maker van wilde, vrij chaotische jazz die swingt als de tering. Voor de zekerheid alvast een voorproefje: Moanin'
Nu ik toch commentaar aan het leveren ben: de standard van Monk wordt gespeld met een komma: Straight, No Chaser.

Albert King groovet inderdaad de pan uit.
Keep up the good work Daniel!
0
geplaatst: 19 mei 2010, 15:03 uur
Sandokan, ik haal de spelling letterlijk uit de Excel die Radio6 beschikbaar heeft gesteld. Je denkt toch niet dat ik alle overtyp 
En Mingus is inderdaad vaker chaotisch als slaapverwekkend. Het doet me alleen beide niks.
En we gaan verder met het volgende uur:
522 Al Jarreau - Mornin'
De muziek van Al Jarreau heeft altijd iets romantisch, iets sympatieks, iets charismatisch.
Maar af en toe ook wat zeikerig.
521 St. Germain - Rose rouge
Tssss, dat dit erin staat jo.
Vroeger vond ik het fantastisch. Maar die hype is allang over.
Bevat natuurlijk wereldberoemde samples van Dave Brubeck Quartet(Take Five) en Marlena Shaw(Woman of the Ghetto)
520 India.Arie - Video
Zangeres met veel inhoud, erg muzikaal en een prachtige warme stem.
Prachtige song als een soort aanklacht tegen de schaarsgeklede dames in de muziekvideo's.
519 Corinne Bailey Rae - Like a star
Corinne Bailey Rae klinkt altijd erg breekbaar
En dit nummer is misschien wel haar kleinste, intenste en meest breekbare nummer. Mijn favoriete song van haar.
518 Chick Corea - Spain
Ik schiet even in de Mart Smeets modus:
"Mag ik dit langdradig vinden? Ja, dat mag ik."
517 Incognito - Always there
Is toch samen met Jocelyn Brown? Leuke band dat Incognito.
516 Al Wilson - The snake
Ja, dit is een nummer dat ik altijd aan iedereen probeer te verkopen. Aanrader pur-sang.
Ik geniet altijd 100% van deze song.
515 Matt Bianco - Whose side are you on
Ow, het nummer is al voorbij. Heeft mijn aandacht dus niet echt kunnen vasthouden. Op de piano-solo na dan.
514 George Duke - Brazilian love affair
Ken Duke vooral van zijn samenwerking met Clarke. (dat is toch dezelfde?).
Voortkabbelend nummer. Wel lekker bassloopje.
513 Trijntje Oosterhuis - That's what friends are for
Saaie Trijntje doet Bacharach. Afblijven en naar huis, wordt 5 en leer weer buiten de lijntjes te kleuren.
Gewoon, omdat het zo lekker fout is.

En Mingus is inderdaad vaker chaotisch als slaapverwekkend. Het doet me alleen beide niks.
En we gaan verder met het volgende uur:
522 Al Jarreau - Mornin'
De muziek van Al Jarreau heeft altijd iets romantisch, iets sympatieks, iets charismatisch.
Maar af en toe ook wat zeikerig.
521 St. Germain - Rose rouge
Tssss, dat dit erin staat jo.
Vroeger vond ik het fantastisch. Maar die hype is allang over.
Bevat natuurlijk wereldberoemde samples van Dave Brubeck Quartet(Take Five) en Marlena Shaw(Woman of the Ghetto)
520 India.Arie - Video
Zangeres met veel inhoud, erg muzikaal en een prachtige warme stem.
Prachtige song als een soort aanklacht tegen de schaarsgeklede dames in de muziekvideo's.
519 Corinne Bailey Rae - Like a star
Corinne Bailey Rae klinkt altijd erg breekbaar
En dit nummer is misschien wel haar kleinste, intenste en meest breekbare nummer. Mijn favoriete song van haar.
518 Chick Corea - Spain
Ik schiet even in de Mart Smeets modus:
"Mag ik dit langdradig vinden? Ja, dat mag ik."
517 Incognito - Always there
Is toch samen met Jocelyn Brown? Leuke band dat Incognito.
516 Al Wilson - The snake
Ja, dit is een nummer dat ik altijd aan iedereen probeer te verkopen. Aanrader pur-sang.
Ik geniet altijd 100% van deze song.
515 Matt Bianco - Whose side are you on
Ow, het nummer is al voorbij. Heeft mijn aandacht dus niet echt kunnen vasthouden. Op de piano-solo na dan.
514 George Duke - Brazilian love affair
Ken Duke vooral van zijn samenwerking met Clarke. (dat is toch dezelfde?).
Voortkabbelend nummer. Wel lekker bassloopje.
513 Trijntje Oosterhuis - That's what friends are for
Saaie Trijntje doet Bacharach. Afblijven en naar huis, wordt 5 en leer weer buiten de lijntjes te kleuren.
Gewoon, omdat het zo lekker fout is.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 15:26 uur
Reijersen schreef:
Wisten jullie dat Reijersen 'Blue Train' een beter album vindt dan 'Giant Steps'? Reijersen heeft dus helemaaaal geen verstand van jazz (schop, schop
)Verder: The Snake: één persoon overtuigd hier! Dit is het soort aanraders waarvoor ik je topics op de voet volg!

Bedankt dat je Trijntje saai noemt, ik heb altijd het idee dat ik een slechte Nederlander ben als ik haar geen 'props geef', maar ik kan helemaal niets met haar stem. En dan nog: Bacharach lukt de meeste technisch adequate zangers nog wel, maar heb je gehoord wat ze ooit heeft gedaan met Sir Duke? Grof schandalig...
0
geplaatst: 19 mei 2010, 15:32 uur
Is Blue Train geen jazz dan? 
En Trijntje die Stevie doet? Ik weet dat het bestaat, maar ik luister er niet naar. Ben te bang voor het resultaat.
De composities van Bacharach vind ik btw vaak best aardig.

En Trijntje die Stevie doet? Ik weet dat het bestaat, maar ik luister er niet naar. Ben te bang voor het resultaat.
De composities van Bacharach vind ik btw vaak best aardig.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 15:40 uur
Reijersen schreef:
You should be.
En Bacharach is een prima songschrijver, maar Bacharach zingen is toch iets heel anders dan Stevie zingen, lijkt me, net zoals Blue Train kunnen waarderen iets heel anders is dan de pure emotie en muzikaliteit kunnen horen in de latere Coltrane of de beste platen van Charles Mingus

0
geplaatst: 19 mei 2010, 15:44 uur
Ja, Bacharach zingen is wat anders als Wonder zingen. Dat is zeker.
En ik houd gewoon meer van de minder chaotische, ingewikkelde jazz (Cannonball Adderley's Somethin Else is mijn favoriete jazzplaat)
En ik houd gewoon meer van de minder chaotische, ingewikkelde jazz (Cannonball Adderley's Somethin Else is mijn favoriete jazzplaat)
0
geplaatst: 19 mei 2010, 15:51 uur
512 Big Mama Thornton - Hound dog
Hell Yeah! Wat een fantastisch nummer is dit zeg! Wow!
En ik bedoel het niet negatief, maar dit is echt slavenmuziek. (back in the days)
Ik zeg: "Dit komt in mijn nieuwe toplijst. En hoog."
Aanrader!!!!
511 Alain Clark - This ain't gonna work
In het begin vond ik dit nog wel leuk. Maar ik heb het nu zo vaak gehoord dat het steeds meer tegenvalt.
510 Art Blakey & The Jazz Messengers - Blues march
Laten we marcheren dacht ik, en toen pas bedacht ik me dat het ook in de titel stond: March.
Art Blakey is the jazz I like
509 Marlena Shaw - Woman of the ghetto
Wow! Top10 materiaal. Staat natuurlijk veel te laag.
Aan de andere is ze natuurlijk niet zo bekend en ben ik al blij dat ze boven die sample van St. Germain staat.
Geweldige soulzangeres! Samen met Ann Peebles misschien wel mijn favoriet onder de zangeressen.
508 Michael Buble - Feeling good
Grmmbl. Ik skip.
507 Meters - Cissy strut
Een skip die fantastisch is, want The Meters zijn retegoed, retestrak en retefunky.
Favoriete funkband? Denk het wel.
506 Room Eleven - One of these days
Introotje is lekker, maar dan zakt het nummer zó in! Jammer, want vind dat deze groep best wat potentie heeft.
505 Sam Cooke - Only sixteen
Ik zeg Otis Redding op 1, daarna Marvin Gaye en dan vervolmaakt Sam Cooke het podium.
Al heeft hij wel het allermooiste nummer ooit gemaakt. Maar dat is niet deze.
504 Labi Siffre - I got the…
Eminem? Juist, hier heeft hij de sample vandaan. Wel ongeveer het enige interessante nummer van Sifre.
Ownee, ik herstel. Hij heeft ook nog 'Vulture' gemaakt.
503 Thelonious Monk - Monk's dream
Relaxed, voort durende jazz, daar houd ik wel van. En dat is precies de vibe die ik van dit nummer oppas.
Heerlijke fris ingespeeld.
502 Gap Band - Oops upside your head
Vrolijk plaatje zeg
Tekstueel wel wat repetetief, maar de groove zit er goed in.
501 Celia Cruz - Guantanamera
Bekend? Jo! Leuk, dat wel. Maar misschien wat te vaak gehoord.
Hell Yeah! Wat een fantastisch nummer is dit zeg! Wow!
En ik bedoel het niet negatief, maar dit is echt slavenmuziek. (back in the days)
Ik zeg: "Dit komt in mijn nieuwe toplijst. En hoog."
Aanrader!!!!
511 Alain Clark - This ain't gonna work
In het begin vond ik dit nog wel leuk. Maar ik heb het nu zo vaak gehoord dat het steeds meer tegenvalt.
510 Art Blakey & The Jazz Messengers - Blues march
Laten we marcheren dacht ik, en toen pas bedacht ik me dat het ook in de titel stond: March.
Art Blakey is the jazz I like
509 Marlena Shaw - Woman of the ghetto
Wow! Top10 materiaal. Staat natuurlijk veel te laag.
Aan de andere is ze natuurlijk niet zo bekend en ben ik al blij dat ze boven die sample van St. Germain staat.
Geweldige soulzangeres! Samen met Ann Peebles misschien wel mijn favoriet onder de zangeressen.
508 Michael Buble - Feeling good
Grmmbl. Ik skip.
507 Meters - Cissy strut
Een skip die fantastisch is, want The Meters zijn retegoed, retestrak en retefunky.
Favoriete funkband? Denk het wel.
506 Room Eleven - One of these days
Introotje is lekker, maar dan zakt het nummer zó in! Jammer, want vind dat deze groep best wat potentie heeft.
505 Sam Cooke - Only sixteen
Ik zeg Otis Redding op 1, daarna Marvin Gaye en dan vervolmaakt Sam Cooke het podium.
Al heeft hij wel het allermooiste nummer ooit gemaakt. Maar dat is niet deze.
504 Labi Siffre - I got the…
Eminem? Juist, hier heeft hij de sample vandaan. Wel ongeveer het enige interessante nummer van Sifre.
Ownee, ik herstel. Hij heeft ook nog 'Vulture' gemaakt.
503 Thelonious Monk - Monk's dream
Relaxed, voort durende jazz, daar houd ik wel van. En dat is precies de vibe die ik van dit nummer oppas.
Heerlijke fris ingespeeld.
502 Gap Band - Oops upside your head
Vrolijk plaatje zeg
Tekstueel wel wat repetetief, maar de groove zit er goed in.501 Celia Cruz - Guantanamera
Bekend? Jo! Leuk, dat wel. Maar misschien wat te vaak gehoord.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 15:51 uur
Even goede forumgenoten. Mag ik als vredespijp nog eens benadrukken dat ik The Snake van Al Wilson echt heel erg fantastisch vind? 

0
geplaatst: 19 mei 2010, 15:52 uur
Sandokan-veld schreef:
Even goede forumgenoten. Mag ik als vredespijp nog eens benadrukken dat ik The Snake van Al Wilson echt heel erg fantastisch vind?
Moet je nu eens naar Big Mama Thornton gaan luisteren

edit: Giant Steps komt btw in het volgende overzichtje langs

0
geplaatst: 19 mei 2010, 16:47 uur
500 Sabrina Starke - A woman's gonna try
Is het geheugen van de mens echt zo kortzichtig als het aankomt op muziek?
Een erg nieuwe artiest als Starke heeft meer stemmen gehad als vele klassiekers. Toch raar.
Of zijn er dan toch veel jonge stemmers, die niet beter of meer kennen/weten?
Met Sabrina Starke zelf en haar muziek is weinig mis hoor.
499 Buena Vista Social Club - Dos gardenias
Het is weer tijd voor de oude mannetjes van Buena Vista. Lekker zomers weer.
498 John Coltrane - Giant steps
Hé, had Sandokan het hier net niet over?
Pfff, werkt toch wel wat op mijn zenuwen. Niet slecht hoor, niet slecht.
497 James Ingram & Michael McDonald - Yah Mo B there
Die titel is echt verschrikkelijk. En dat wordt toch aardig doorgetrokken in het nummer.
Het klinkt gewoon erg goedkoop.
496 Kool & The Gang - Jungle boogie
Dit is ook vaak gesampled zeg. Geweldig dat loopje. Swingend de dag uit!
495 India.Arie - Can I walk with you
Het refrein van dit nummer is ongemeen catchy. Gegarandeerd dat het nu de hele dag in mijn hoofd blijft hangen.
Heerlijk toch!
494 Sarah Vaughan & Clifford Brown - Lullaby of birdland
Die warmte die stem van Vaughan uitstraalt heb ik altijd al fantastisch gevonden.
Daar is dit nummer een groot pleitbezorger voor.
493 Level 42 - Love games
Level 42 in de lijst? Heb sowieso nooit veel met dit nummer gehad.
Next please!
492 Sammy Davis Jr. - Keep your eye on the sparrow (Baretta's theme)
Mmmm, apart nummer. Aan ene kant vrij funky, maar in het refrein erg glad. Middelmatige song.
Sammy heeft natuurlijk wel een mooie stem.
491 Selah Sue - Black part love
Wat een lekker sfeertje zeg! Aparte stem, daar houd ik wel van. Lekker nummer. Toch wel ontdekkertje, want echt het gevoel dat ik dit al kende heb ik niet.
490 Buddy Rich - The beat goes on
Dat loopje is natuurlijk wereldberoemd. Geinig nummer heb ik dit altijd gevonden.
489 Prince - Chelsea Rodgers
Als Prince ballads zingt zet ik vaak de muziek uit. Maar deze volle funkmuziek is cool!
aERodYnamic weet vast wel wie die zangeres is. Topstem.
488 Rogier van Otterloo & Toots Thielemans - Turks fruit
Deze is natuurlijk van die film met Hauer en v.d. Ven.
Toots niet op mondharmonica maar met fluit. Wel geinig.
....Zodoende zijn we weer wat uurtjes verder en hebben jullie weer wat leesvoer....
Is het geheugen van de mens echt zo kortzichtig als het aankomt op muziek?
Een erg nieuwe artiest als Starke heeft meer stemmen gehad als vele klassiekers. Toch raar.
Of zijn er dan toch veel jonge stemmers, die niet beter of meer kennen/weten?
Met Sabrina Starke zelf en haar muziek is weinig mis hoor.
499 Buena Vista Social Club - Dos gardenias
Het is weer tijd voor de oude mannetjes van Buena Vista. Lekker zomers weer.
498 John Coltrane - Giant steps
Hé, had Sandokan het hier net niet over?

Pfff, werkt toch wel wat op mijn zenuwen. Niet slecht hoor, niet slecht.
497 James Ingram & Michael McDonald - Yah Mo B there
Die titel is echt verschrikkelijk. En dat wordt toch aardig doorgetrokken in het nummer.
Het klinkt gewoon erg goedkoop.
496 Kool & The Gang - Jungle boogie
Dit is ook vaak gesampled zeg. Geweldig dat loopje. Swingend de dag uit!
495 India.Arie - Can I walk with you
Het refrein van dit nummer is ongemeen catchy. Gegarandeerd dat het nu de hele dag in mijn hoofd blijft hangen.
Heerlijk toch!
494 Sarah Vaughan & Clifford Brown - Lullaby of birdland
Die warmte die stem van Vaughan uitstraalt heb ik altijd al fantastisch gevonden.
Daar is dit nummer een groot pleitbezorger voor.
493 Level 42 - Love games
Level 42 in de lijst? Heb sowieso nooit veel met dit nummer gehad.
Next please!
492 Sammy Davis Jr. - Keep your eye on the sparrow (Baretta's theme)
Mmmm, apart nummer. Aan ene kant vrij funky, maar in het refrein erg glad. Middelmatige song.
Sammy heeft natuurlijk wel een mooie stem.
491 Selah Sue - Black part love
Wat een lekker sfeertje zeg! Aparte stem, daar houd ik wel van. Lekker nummer. Toch wel ontdekkertje, want echt het gevoel dat ik dit al kende heb ik niet.
490 Buddy Rich - The beat goes on
Dat loopje is natuurlijk wereldberoemd. Geinig nummer heb ik dit altijd gevonden.
489 Prince - Chelsea Rodgers
Als Prince ballads zingt zet ik vaak de muziek uit. Maar deze volle funkmuziek is cool!
aERodYnamic weet vast wel wie die zangeres is. Topstem.
488 Rogier van Otterloo & Toots Thielemans - Turks fruit
Deze is natuurlijk van die film met Hauer en v.d. Ven.
Toots niet op mondharmonica maar met fluit. Wel geinig.
....Zodoende zijn we weer wat uurtjes verder en hebben jullie weer wat leesvoer....
0
geplaatst: 19 mei 2010, 20:35 uur
Wow, staat Selah Sue erin, onze Belgische soultrots?
Haar debuutalbum zou normaal dit jaar ergens uitkomen...
Haar debuutalbum zou normaal dit jaar ergens uitkomen...

0
Mb.
geplaatst: 19 mei 2010, 22:12 uur
Dat nieuwe artiesten boven 'klassiekers van weleer' staan moet op zich best kunnen. Goede muziek is goede muziek en als dat toevallig recent gemaakt is, kan dat best boven de oude garde belanden. Dit betekent overigens niet dat ik de frustratie niet kan begrijpen, want veel van die recente nummers zijn natuurlijk inderdaad niet beter als de 'klassiekers van weleer', maar op zich kan een goed recent nummer best boven de oudere garden geplaatst worden. Dat wilde ik toch even kwijt. Overigens snap ik niet wat mensen goed vinden aan Sabrina Starke. Nu moet ik de kanttekening maken dat ik het album nooit geluisterd heb, maar op basis van de singles en live-optredens die ik gezien heb heeft ze een uitermate zwak bereik. Enfin, ik zeur waarschijnlijk. 
EDIT: En een nieuwe toplijst? Yay!

0
geplaatst: 19 mei 2010, 22:32 uur
Mb. schreef:
Overigens snap ik niet wat mensen goed vinden aan Sabrina Starke. Nu moet ik de kanttekening maken dat ik het album nooit geluisterd heb, maar op basis van de singles en live-optredens die ik gezien heb heeft ze een uitermate zwak bereik. Enfin, ik zeur waarschijnlijk.
Overigens snap ik niet wat mensen goed vinden aan Sabrina Starke. Nu moet ik de kanttekening maken dat ik het album nooit geluisterd heb, maar op basis van de singles en live-optredens die ik gezien heb heeft ze een uitermate zwak bereik. Enfin, ik zeur waarschijnlijk.

Sabrina Starke inderdaad

0
geplaatst: 20 mei 2010, 11:16 uur
487 Harold Melvin & The Blue Notes - Satisfaction guaranteed
Moet zeggen dat ik de muziek van deze band nog niet zo heel lang ken.
Wel wat losse nummers, maar geen albums. En tot nog toe bevalt het mee zeer. Net als dit nummer.
De zanger is natuurlijk Teddy Pendergrass.
486 Incognito - Don't you worry 'bout a thing
Dit nummer ken ik zo onderhand in de meest uiteenlopende versies. Deze versie voegt niet echt iets toe.
485 Al Green - Here I am (come and take me)
Ik heb voor mij altijd het gevoel dat ik niet fout kan zitten met Al Green.
Is het zijn eigen sound? Of de strakke producties? De muziek van Al Green is altijd goed.
484 Isley Brothers - Brother, brother
Zingen ze over elkaar?
Altijd sit back en relax bij de Isley Brothers. Mooie falsetstem en lekker gitaartje. Zit wel goed.
Vooral dit oudere werk van hun.
483 Frank Sinatra - Theme from New York New York
Heb dit nummer in zoveel versies gehoord. Maar dit is toch wel de beste.
482 Jazzanova feat. Ben Westbeech - I can see
Lekker nummer van de laatste plaat van Jazzanova. Maar zal volgend jaar vast de lijst alweer uit zijn.
Is nu hot, dan weer vergeten.
481 Bill Withers - Harlem
In mijn toplijst zij ik al over dit nummer: "Bill Withers met Harlem! "
Ben altijd erg overdonderd geweest door dit nummer.
Er zit muzikaal en in de zang een soort ondoorgrondelijk gedrevenheid waardoor het nummer als een gek opgestuwd wordt.
Je wordt er helemaal in mee gezogen en komt er niet meer uit.
Zelfs niet een uur na het beluisteren. Wereldklasse"
480 Gare du Nord feat. Marvin Gaye - You're my medicine
Geef mij maar de versie zonder Gare Du Nord.
479 Chaka Khan - And the melody still lingers on (night in Tunisia)
Ik ben niet een groot fan van de muziek uit de jaren 80. Chaka is daar toch wel een uitzondering op.
478 Brothers Johnson - Stomp
Cool dat dit er ook in staat. Heb het zelf pas ontdekt. ]
80's funk die ik ook wel kan behappen.
477 Erykah Badu - On & on
Kijk, Badu komt ook weer eens voorbij. Het refrein blijft altijd lekker in mijn hoofd hangen.
Gewoon een goed nummer.
476 Lou Donaldson - Blues walk
Let's jazz. Lou Donaldson is een artiest waarvan ik vooral losse nummers ken.
En die nodigen allemaal uit tot het beluisteren van albums. Zoals deze dat ook doet.
475 Minnie Riperton - Les fleur
De sfeer die in dit nummer zit is prachtig. Daar ga ik altijd helemaal inzitten.
Prachtige, breekbare stem ook.
Moet zeggen dat ik de muziek van deze band nog niet zo heel lang ken.
Wel wat losse nummers, maar geen albums. En tot nog toe bevalt het mee zeer. Net als dit nummer.
De zanger is natuurlijk Teddy Pendergrass.
486 Incognito - Don't you worry 'bout a thing
Dit nummer ken ik zo onderhand in de meest uiteenlopende versies. Deze versie voegt niet echt iets toe.
485 Al Green - Here I am (come and take me)
Ik heb voor mij altijd het gevoel dat ik niet fout kan zitten met Al Green.
Is het zijn eigen sound? Of de strakke producties? De muziek van Al Green is altijd goed.
484 Isley Brothers - Brother, brother
Zingen ze over elkaar?

Altijd sit back en relax bij de Isley Brothers. Mooie falsetstem en lekker gitaartje. Zit wel goed.
Vooral dit oudere werk van hun.
483 Frank Sinatra - Theme from New York New York
Heb dit nummer in zoveel versies gehoord. Maar dit is toch wel de beste.
482 Jazzanova feat. Ben Westbeech - I can see
Lekker nummer van de laatste plaat van Jazzanova. Maar zal volgend jaar vast de lijst alweer uit zijn.
Is nu hot, dan weer vergeten.
481 Bill Withers - Harlem
In mijn toplijst zij ik al over dit nummer: "Bill Withers met Harlem! "
Ben altijd erg overdonderd geweest door dit nummer.
Er zit muzikaal en in de zang een soort ondoorgrondelijk gedrevenheid waardoor het nummer als een gek opgestuwd wordt.
Je wordt er helemaal in mee gezogen en komt er niet meer uit.
Zelfs niet een uur na het beluisteren. Wereldklasse"
480 Gare du Nord feat. Marvin Gaye - You're my medicine
Geef mij maar de versie zonder Gare Du Nord.
479 Chaka Khan - And the melody still lingers on (night in Tunisia)
Ik ben niet een groot fan van de muziek uit de jaren 80. Chaka is daar toch wel een uitzondering op.
478 Brothers Johnson - Stomp
Cool dat dit er ook in staat. Heb het zelf pas ontdekt. ]
80's funk die ik ook wel kan behappen.
477 Erykah Badu - On & on
Kijk, Badu komt ook weer eens voorbij. Het refrein blijft altijd lekker in mijn hoofd hangen.
Gewoon een goed nummer.
476 Lou Donaldson - Blues walk
Let's jazz. Lou Donaldson is een artiest waarvan ik vooral losse nummers ken.
En die nodigen allemaal uit tot het beluisteren van albums. Zoals deze dat ook doet.
475 Minnie Riperton - Les fleur
De sfeer die in dit nummer zit is prachtig. Daar ga ik altijd helemaal inzitten.
Prachtige, breekbare stem ook.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 11:52 uur
474 Martha & The Vandellas - Nowhere to run
Klassiekertje natuurlijk.
473 Raul Midon - State of mind
Was helemaal gek van zijn muziek, maar dat is toch wat ingetoomt.
472 Ray Charles - Hallelujah I love her so
Ray is een held! Klaar!
471 Randy Crawford - You might need somebody
Haha, dit wist ik dus niet. Ik dacht aan Shola Ama. Maar wat blijkt.
470 Paolo Nutini - Pencil full of lead
Heb nooit zoveel met deze man gehad.
469 James Morrison - You give me something
En dit nummer is ook uitgekauwd.
468 Aretha Franklin - Today I sing the blues
Damn! Wat trekt dit nummer mij toch mee in de diepe gronden van de gevoelige soul.
Prachtig gezongen. Die stem! Ongelooflijk.
467 Joss Stone - Tell me 'bout it
En wat een domper dat dit daarna komt. Mag zo 300 plaatsen lager van mij.
466 D'Angelo - Untitled (how does it feel)
Die clip is natuurlijk wereldberoemd. Maar het nummer is ook gewoon fantastisch.
Erg jammer dat nieuw werk zo lang op zich laat wachten.
Ruim 7 minuten pure sex.
465 Lou Rawls - Groovy people
Mooie stem heeft deze man. Wordt toch tijd dat ik eens wat meer ga zoeken naar zijn albums.
464 Quincy Jones feat. James Ingram - One hundred ways
Mmm, James Ingram is niet mijn favoriet. Maar dit is toch wel een mooi ingetogen nummer.
463 Rickie Lee Jones - Chuck E's in love
Kan me niet herinneren dat ik dit nummer ooit gehoord heb. Is toch wel een poppy soulsong met bluesinvloeden.
Best aardig.
462 Young Disciples - Apparently nothin'
Klinkt goed dit. Beetje jaren 90 funk, met veel hook & swing.
461 Roberta Flack - Feel like makin' love
Één van de beste soulstemmen overtuigd ook hier
Klassiekertje natuurlijk.
473 Raul Midon - State of mind
Was helemaal gek van zijn muziek, maar dat is toch wat ingetoomt.
472 Ray Charles - Hallelujah I love her so
Ray is een held! Klaar!
471 Randy Crawford - You might need somebody
Haha, dit wist ik dus niet. Ik dacht aan Shola Ama. Maar wat blijkt.
470 Paolo Nutini - Pencil full of lead
Heb nooit zoveel met deze man gehad.
469 James Morrison - You give me something
En dit nummer is ook uitgekauwd.
468 Aretha Franklin - Today I sing the blues
Damn! Wat trekt dit nummer mij toch mee in de diepe gronden van de gevoelige soul.
Prachtig gezongen. Die stem! Ongelooflijk.
467 Joss Stone - Tell me 'bout it
En wat een domper dat dit daarna komt. Mag zo 300 plaatsen lager van mij.
466 D'Angelo - Untitled (how does it feel)
Die clip is natuurlijk wereldberoemd. Maar het nummer is ook gewoon fantastisch.
Erg jammer dat nieuw werk zo lang op zich laat wachten.
Ruim 7 minuten pure sex.
465 Lou Rawls - Groovy people
Mooie stem heeft deze man. Wordt toch tijd dat ik eens wat meer ga zoeken naar zijn albums.
464 Quincy Jones feat. James Ingram - One hundred ways
Mmm, James Ingram is niet mijn favoriet. Maar dit is toch wel een mooi ingetogen nummer.
463 Rickie Lee Jones - Chuck E's in love
Kan me niet herinneren dat ik dit nummer ooit gehoord heb. Is toch wel een poppy soulsong met bluesinvloeden.
Best aardig.
462 Young Disciples - Apparently nothin'
Klinkt goed dit. Beetje jaren 90 funk, met veel hook & swing.
461 Roberta Flack - Feel like makin' love
Één van de beste soulstemmen overtuigd ook hier
0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:08 uur
460 Van Morrison - Into the mystic
Ja, dit is ook een twijfelgeval. Is dit zwarte muziek?
Van Morisson vind ik wel goed.
459 Adele - Cold shoulder
Een goede stem is genoeg. En dat heeft Adele
458 Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - A foggy day
Mooi combinatie is dit. Cool nummer.
457 Paul Simon - Late in the evening
Wat doet dit hier? Doe me ook weinig.
456 Mavis Staples - Down in Mississippi
Mooie stem, lekker doorleefd.
455 Roy Ayers - Everybody loves the sunshine
Ja, dit vind ik ook wel een lekker nummer.
454 Trijntje Oosterhuis - Do you know the way to San Jose
Nee, die weg ken ik niet. Net zo min als jij. Net als jij de weg naar bezielde muziek niet kent. Trijntje!
453 Angie Stone - Brotha
De versie met Eve en Alicia Keys is cool. Deze heeft net wat minder energie.
452 Buena Vista Social Club - Candela
Zelfde verhaal bij al hun nummers. Lekker voor in de zomer.
451 Herbie Hancock - Watermelon man
Funky topper van deze toetsenvirtuoos.
450 Quincy Jones - Stuff like that
Aardig nummer van deze wereldberoemde man. Vind zijn producties voor anderen vaak overtuigender.
449 Ann Peebles - I'm gonna tear your playhouse down
Misschien wel mijn favoriete zangeres. Geweldig nummer!
448 Brand New Heavies - Dream on dreamer
Mwa. Meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt.
Ja, dit is ook een twijfelgeval. Is dit zwarte muziek?
Van Morisson vind ik wel goed.
459 Adele - Cold shoulder
Een goede stem is genoeg. En dat heeft Adele
458 Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - A foggy day
Mooi combinatie is dit. Cool nummer.
457 Paul Simon - Late in the evening
Wat doet dit hier? Doe me ook weinig.
456 Mavis Staples - Down in Mississippi
Mooie stem, lekker doorleefd.
455 Roy Ayers - Everybody loves the sunshine
Ja, dit vind ik ook wel een lekker nummer.
454 Trijntje Oosterhuis - Do you know the way to San Jose
Nee, die weg ken ik niet. Net zo min als jij. Net als jij de weg naar bezielde muziek niet kent. Trijntje!
453 Angie Stone - Brotha
De versie met Eve en Alicia Keys is cool. Deze heeft net wat minder energie.
452 Buena Vista Social Club - Candela
Zelfde verhaal bij al hun nummers. Lekker voor in de zomer.
451 Herbie Hancock - Watermelon man
Funky topper van deze toetsenvirtuoos.
450 Quincy Jones - Stuff like that
Aardig nummer van deze wereldberoemde man. Vind zijn producties voor anderen vaak overtuigender.
449 Ann Peebles - I'm gonna tear your playhouse down
Misschien wel mijn favoriete zangeres. Geweldig nummer!
448 Brand New Heavies - Dream on dreamer
Mwa. Meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:13 uur
447 Temptations - Ain't to proud to beg
Fantastisch nummer van de best verkopende Motown artiesten.
446 Wouter Hamel - In between
Nederlandse crooner doet het aardig. Was eerst wel leuk, nu toch al een stuk minder.
445 Bill Evans - Waltz for Debby
Classic!
444 Rufus & Chaka Khan - Once you get started
Altijd een leuke combo geweest.
443 Seal - I can't stand the rain
Ja daaag, ik was dus totaal niet te spreken over dat coveralbum van Seal.
Dit was wel de beste, maar nog steeds ondermaats.
Voegt echt niks toe aan het origineel van Ann Peebles.
442 Frank Sinatra - The lady is a tramp
Sinatra was niet voor niks "The Voice"
441 Etta James - At last
Dit had toch dik 400 plaatsen hoger mogen staan.
Die stem is geweldig. Vooral die eerste noot....Kippenvel!!
440 Staple Singers - I'll take you there
Wereldbekend denk ik zo. Gewooon een leuk nummer.
439 Boz Scaggs - What can I say
Ontdekking voor mij. Ken het vaag, maar het bevalt me zeker.
438 Elmore James - Dust my broom
Zelfde verhaal als de vorige song eingelijk. Vond die vorige wel wat beter.
437 Donny Hathaway - What's going on
Hathaway doet Gaye. Meestal zijn zijn covers erg goed. Deze heb ik altijd wat overbodig gevonden.
436 Dave Brubeck - Unsquare dance
Nee, dit doet het 'm niet vor mij.
435 Mary Wells - My guy
Klassieker die ik altijd vrij matig heb gevonden.
Fantastisch nummer van de best verkopende Motown artiesten.
446 Wouter Hamel - In between
Nederlandse crooner doet het aardig. Was eerst wel leuk, nu toch al een stuk minder.
445 Bill Evans - Waltz for Debby
Classic!
444 Rufus & Chaka Khan - Once you get started
Altijd een leuke combo geweest.
443 Seal - I can't stand the rain
Ja daaag, ik was dus totaal niet te spreken over dat coveralbum van Seal.
Dit was wel de beste, maar nog steeds ondermaats.
Voegt echt niks toe aan het origineel van Ann Peebles.
442 Frank Sinatra - The lady is a tramp
Sinatra was niet voor niks "The Voice"
441 Etta James - At last
Dit had toch dik 400 plaatsen hoger mogen staan.
Die stem is geweldig. Vooral die eerste noot....Kippenvel!!
440 Staple Singers - I'll take you there
Wereldbekend denk ik zo. Gewooon een leuk nummer.
439 Boz Scaggs - What can I say
Ontdekking voor mij. Ken het vaag, maar het bevalt me zeker.
438 Elmore James - Dust my broom
Zelfde verhaal als de vorige song eingelijk. Vond die vorige wel wat beter.
437 Donny Hathaway - What's going on
Hathaway doet Gaye. Meestal zijn zijn covers erg goed. Deze heb ik altijd wat overbodig gevonden.
436 Dave Brubeck - Unsquare dance
Nee, dit doet het 'm niet vor mij.
435 Mary Wells - My guy
Klassieker die ik altijd vrij matig heb gevonden.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:18 uur
434 James Brown - The boss
He's the boss of funk. That's for sure.
433 Sonny Rollins - St. Thomas
Kon ik maar zo blazen als Sonny
432 Macy Gray - Do something
Rivella-stem doet het ook op dit nummer wel voor mij.
431 Guru feat. Donald Byrd - Loungin'
Leuke combinatie die goed uitpakt.
430 Carla Thomas - B-A-B-Y
The Queen of Stax blaast je hier weg.
429 Billie Holiday - Night and day
Eigenlijk is er weinig mis met Lady Day.
428 Van Morrison - Jackie Wilson said (I'm in heaven when you smile)
Leuk nummer, vooral qua thema. Van Morisson is wel een popfavorietje hier.
Komt vast door mijn pa.
427 Impressions - People get ready
Curtis Mayfield en Jerry Butler. Zomaar 2 namen van The Imperssions.
Klassiekert.
426 Corinne Bailey Rae - Put your records on
Zomers plaatje. Aanstekelijke eerste single van Corinne.
425 Aretha Franklin - Rock steady
Ja, niemand kon zo zingen als zij.
424 Chet Baker - There will never be another you
Lekker wegluisterliedje van Chet.
423 Bo Diddley - Bo Diddley
Leuk jo, zingen over je zelf
Wel een goed nummer.
422 Charles Mingus - Better git it in your soul
En daar is Mingus weer. Ik houd mijn mond wel Sandokan.
He's the boss of funk. That's for sure.
433 Sonny Rollins - St. Thomas
Kon ik maar zo blazen als Sonny
432 Macy Gray - Do something
Rivella-stem doet het ook op dit nummer wel voor mij.
431 Guru feat. Donald Byrd - Loungin'
Leuke combinatie die goed uitpakt.
430 Carla Thomas - B-A-B-Y
The Queen of Stax blaast je hier weg.
429 Billie Holiday - Night and day
Eigenlijk is er weinig mis met Lady Day.
428 Van Morrison - Jackie Wilson said (I'm in heaven when you smile)
Leuk nummer, vooral qua thema. Van Morisson is wel een popfavorietje hier.
Komt vast door mijn pa.
427 Impressions - People get ready
Curtis Mayfield en Jerry Butler. Zomaar 2 namen van The Imperssions.
Klassiekert.
426 Corinne Bailey Rae - Put your records on
Zomers plaatje. Aanstekelijke eerste single van Corinne.
425 Aretha Franklin - Rock steady
Ja, niemand kon zo zingen als zij.
424 Chet Baker - There will never be another you
Lekker wegluisterliedje van Chet.
423 Bo Diddley - Bo Diddley
Leuk jo, zingen over je zelf

Wel een goed nummer.
422 Charles Mingus - Better git it in your soul
En daar is Mingus weer. Ik houd mijn mond wel Sandokan.

0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:19 uur
0
geplaatst: 20 mei 2010, 14:09 uur
En we gooien er weer een uur in:
421 Jackson 5 - The love you save
Blijft mooi op de jonge MJ te horen.
420 Jamie Lidell - Another day
Zomers niemendalletje van Jamie Lidell.
419 Michael Buble - Home
Ach, ga toch weg. Hier is niks zwart aan.
Zouden er echt mensen zijn die denken dat dit jazz is?
418 Lee Morgan - The sidewinder
Tien minuten lang een koperoorgasme. Mijn kennismaking met de jazz en voorloper van de funk?
417 Temptations - Ball of confusion (that's what the world is today)
Ken dit nummer in veel verschillende versies. Dit is toch wel de beste. Die drive is fantastisch.
416 Raul Midon & Trijntje Oosterhuis - Where is the love
Roberta Flack en Donny Hathway deden dit wel 1000x beter.
Midon was vroeger achtergrondzanger bij Stevie Wonder.
415 Dr. John - Right place wrong time
Één van de vele exponenten van New Orleans. Moet nodig eens in de discografie van deze man duiken.
414 Erykah Badu - Apple tree
De eigenzinnige Badu staat er toch best vaak in.
Heerlijk nummer is dit.
413 Style Council - My ever changing moods
Nee, de Style Council doet het nooit voor mij. Pakt me echt totaal niet.
Maar dat geldt voor merendeel van hun nummers.
412 Deniece Williams - Free
Gezapig nummertje. Kan niet echt mijn aandacht vasthouden.
411 Aaron Neville - Hercules
Die stem, dat is ongeëvenaard. Niet de beste vocalist, maar die eigen sound is schier perfect.
410 Caro Emerald - Back it up
De hype is er nu, daarom natuurlijk al die stemmen. Maar over een paar jaar zal dit zomaar verdwenen kunnen zijn.
409 Grover Washington & Bill Withers - Just the two of us
"Hij zingt elke keer hetzelfde." Hoor ik vaak bij deze plaat.
So what! Weet je hoe fantastisch het vooral muzikaal in elkaar zit. En dan de sfeer die uitademt. Prachtig!
421 Jackson 5 - The love you save
Blijft mooi op de jonge MJ te horen.
420 Jamie Lidell - Another day
Zomers niemendalletje van Jamie Lidell.
419 Michael Buble - Home
Ach, ga toch weg. Hier is niks zwart aan.
Zouden er echt mensen zijn die denken dat dit jazz is?
418 Lee Morgan - The sidewinder
Tien minuten lang een koperoorgasme. Mijn kennismaking met de jazz en voorloper van de funk?
417 Temptations - Ball of confusion (that's what the world is today)
Ken dit nummer in veel verschillende versies. Dit is toch wel de beste. Die drive is fantastisch.
416 Raul Midon & Trijntje Oosterhuis - Where is the love
Roberta Flack en Donny Hathway deden dit wel 1000x beter.
Midon was vroeger achtergrondzanger bij Stevie Wonder.
415 Dr. John - Right place wrong time
Één van de vele exponenten van New Orleans. Moet nodig eens in de discografie van deze man duiken.
414 Erykah Badu - Apple tree
De eigenzinnige Badu staat er toch best vaak in.
Heerlijk nummer is dit.
413 Style Council - My ever changing moods
Nee, de Style Council doet het nooit voor mij. Pakt me echt totaal niet.
Maar dat geldt voor merendeel van hun nummers.
412 Deniece Williams - Free
Gezapig nummertje. Kan niet echt mijn aandacht vasthouden.
411 Aaron Neville - Hercules
Die stem, dat is ongeëvenaard. Niet de beste vocalist, maar die eigen sound is schier perfect.
410 Caro Emerald - Back it up
De hype is er nu, daarom natuurlijk al die stemmen. Maar over een paar jaar zal dit zomaar verdwenen kunnen zijn.
409 Grover Washington & Bill Withers - Just the two of us
"Hij zingt elke keer hetzelfde." Hoor ik vaak bij deze plaat.
So what! Weet je hoe fantastisch het vooral muzikaal in elkaar zit. En dan de sfeer die uitademt. Prachtig!
0
geplaatst: 20 mei 2010, 15:08 uur
408 Kool & The Gang - Funky stuff
Kwam deze laatst niet voorbij in het "Ontdek Soul...." topic?
407 George Benson - The greatest love of all
Dit is wel mierzoet. Maar Benson heeft wel een eigen stijl
406 Weather Report - Birdland
Weather Report is ook al zo'n band waarvan ik al heel lang meer wil gaan beluisteren.
En dit nummer bekrachtigd dat alleen maar.
405 Hall & Oates - I can't go for that
De La Soul en Simply Red gebruikten dit. Best saai nummer dit
404 Fela Kuti - Shakara
Afrobeat uit Nigeria. 13 minuten genieten.
Als je hier van houdt moet je misschien eens het album van Anthony Joseph & the Spasm Band proberen.
403 Jamiroquai - Too young to die
Vind de muziek Jamoriquai wel cool. Maar had het niet echt in deze lijst gezet.
402 Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - April in Paris
Ouderwets lekker.
401 Al Jarreau - We're in this love together
Dacht eerst even naar George Michael te luisteren. Maar het is dus Al Jarreau.
Zijn stem is wel erg soepel, verder wat zoetsappige muziek.
400 Staple Singers - Respect yourself
Ook al zo wereldbekend. Had dit nummer toch ook wel wat hoger verwacht. Lekker funky.
399 Al Green - L.O.V.E. (love)
Love, zoals alleen Al Green er over kan zingen.
Kwam deze laatst niet voorbij in het "Ontdek Soul...." topic?
407 George Benson - The greatest love of all
Dit is wel mierzoet. Maar Benson heeft wel een eigen stijl
406 Weather Report - Birdland
Weather Report is ook al zo'n band waarvan ik al heel lang meer wil gaan beluisteren.
En dit nummer bekrachtigd dat alleen maar.
405 Hall & Oates - I can't go for that
De La Soul en Simply Red gebruikten dit. Best saai nummer dit
404 Fela Kuti - Shakara
Afrobeat uit Nigeria. 13 minuten genieten.
Als je hier van houdt moet je misschien eens het album van Anthony Joseph & the Spasm Band proberen.
403 Jamiroquai - Too young to die
Vind de muziek Jamoriquai wel cool. Maar had het niet echt in deze lijst gezet.
402 Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - April in Paris
Ouderwets lekker.
401 Al Jarreau - We're in this love together
Dacht eerst even naar George Michael te luisteren. Maar het is dus Al Jarreau.
Zijn stem is wel erg soepel, verder wat zoetsappige muziek.
400 Staple Singers - Respect yourself
Ook al zo wereldbekend. Had dit nummer toch ook wel wat hoger verwacht. Lekker funky.
399 Al Green - L.O.V.E. (love)
Love, zoals alleen Al Green er over kan zingen.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 15:46 uur
0
geplaatst: 20 mei 2010, 15:59 uur
398 Raphael Saadiq - 100 yard dash
I simply love this song.
397 Wouter Hamel - Breezy
En dan staat dit dus hoger als voorgaande nummer. Erg jammer. Niet vervelend verder hoor, de muziek van Hamel.
396 Candi Staton - Young hearts run free
Topstem, topwijf, topsoul.
395 Manu Chao - Clandestino
Zat er eigenlijk een beetje op te wachten. Manu Chao had ik toch wel verwacht. Niet qua muziekstijl, maar wel als je naar de rest van de lijst kijkt.
Beste leuke muziek by the way.
394 Waylon - Hey
Ja, een topzanger. Vooral live erg goed. Maar o zo middelmatig album gemaakt.
Zit zeker potentie in. Dit nummer is vrij aanstekelijk.
393 Jackson Sisters - I believe in miracles
Geen familie van. En volgens mij vind Giel Beelen dit cool.
392 Van Morrison - Crazy love
Het origineel is toch niet van Morrison? Heb het in ieder geval in veel verschillende versies gehoord.
391 Sharon Jones & The Dap-Kings - 100 days, 100 nights
Ik heb Daptone weleens het Stax van nu genoemd. En als je nowadays op zoek bent naar kwaliteitsoul dan moet je gewoon bij Daptone zijn.
390 Sade - Jezebel
Denk dat ik dit toch wel Sade's mooiste vind.
389 Stevie Wonder - He's misstra know-it-all
Ja, één van de vele pareltjes die Stevie Wonder gemaakt heeft. Prachtige tekst ook.
...en de DJ leest een reactie van een luisteraar op: "Stevie Wonder laat Marvin Gaye mijlenver achter zich. Marvin met zijn slechte glijerige violenarrangementen"
Het moet niet gekker worden...
388 Maceo & The Macks - Soul power '74
De huissaxofonist van James Brown. I like this kind of funk.
387 Leela James - Music
Een eerbetoon aan de muziek in het algemeen van Leela 'Big Hair' James. Fantastische zangeres.
Kijk uit naar haar nieuwe plaat die in 2010 uitkomt.
386 Nina Simone - Lilac wine
Aparte stem heeft ze toch. Prachtig nummer is dit.
385 Solomon Burke - Everybody needs somebody to love
Deze kennen we natuurlijk allemaal van de film Blues Brothers. Blijft swingen.
I simply love this song.
397 Wouter Hamel - Breezy
En dan staat dit dus hoger als voorgaande nummer. Erg jammer. Niet vervelend verder hoor, de muziek van Hamel.
396 Candi Staton - Young hearts run free
Topstem, topwijf, topsoul.
395 Manu Chao - Clandestino
Zat er eigenlijk een beetje op te wachten. Manu Chao had ik toch wel verwacht. Niet qua muziekstijl, maar wel als je naar de rest van de lijst kijkt.
Beste leuke muziek by the way.
394 Waylon - Hey
Ja, een topzanger. Vooral live erg goed. Maar o zo middelmatig album gemaakt.
Zit zeker potentie in. Dit nummer is vrij aanstekelijk.
393 Jackson Sisters - I believe in miracles
Geen familie van. En volgens mij vind Giel Beelen dit cool.
392 Van Morrison - Crazy love
Het origineel is toch niet van Morrison? Heb het in ieder geval in veel verschillende versies gehoord.
391 Sharon Jones & The Dap-Kings - 100 days, 100 nights
Ik heb Daptone weleens het Stax van nu genoemd. En als je nowadays op zoek bent naar kwaliteitsoul dan moet je gewoon bij Daptone zijn.
390 Sade - Jezebel
Denk dat ik dit toch wel Sade's mooiste vind.
389 Stevie Wonder - He's misstra know-it-all
Ja, één van de vele pareltjes die Stevie Wonder gemaakt heeft. Prachtige tekst ook.
...en de DJ leest een reactie van een luisteraar op: "Stevie Wonder laat Marvin Gaye mijlenver achter zich. Marvin met zijn slechte glijerige violenarrangementen"
Het moet niet gekker worden...
388 Maceo & The Macks - Soul power '74
De huissaxofonist van James Brown. I like this kind of funk.
387 Leela James - Music
Een eerbetoon aan de muziek in het algemeen van Leela 'Big Hair' James. Fantastische zangeres.
Kijk uit naar haar nieuwe plaat die in 2010 uitkomt.
386 Nina Simone - Lilac wine
Aparte stem heeft ze toch. Prachtig nummer is dit.
385 Solomon Burke - Everybody needs somebody to love
Deze kennen we natuurlijk allemaal van de film Blues Brothers. Blijft swingen.
* denotes required fields.