MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / New Wave top 5 nummers

zoeken in:
Mooie top 10 Ik had There Is A Light en How Soon Is Now ook als nummer 1 en 2 .

Mjuman schreef:
Zullen we nu Comsat Angels doen?

Kan ik ook weer eens mee doen

Blondie daarna dan? This Night Has Opened My Eyes

Comsat Angels : prima !

Comsat Angels: is fijn.

Gaan we spelen?

Comsat Angels it shall be - Blondie vind ik meer iets voor tussen Sint en Kerst/Oud & Nieuw.

Send 'em in!

skyline
Bloody Nora. Weer zo'n moeilijke. Die gasten hebben drie en een halve elpee vol met geweldige nummers. Gaat me weer dagen kosten...

skyline schreef:
Bloody Nora. Weer zo'n moeilijke. Die gasten hebben drie en een halve elpee vol met geweldige nummers. Gaat me weer dagen kosten...

Melden bij CD voor bijles - een vergelijkbare uitspraak (zie Chasing Shadows) heeft mij al pijnlijke knieën bezorgd!

Nog iedereen gefeliciteerd met de erg mooie Smiths top 10.
Gelukkig had ik er ook gekozen favorieten in staan zoals How Soon is now en Well I wonder.
Andere lievelingsnummers die ik niet genomineerd heb zag ik ook terug zoals Bigmouth en There's a light (tja je kan niet heel TQID nomineren).
Mijn favoriete Smiths nummer haalde de top 10 niet, maar ja niet erg het is ook mijn favoriet.
Sterker nog het is zelfs mijn beste liedje, het allermooiste van allemaal voor mij.
De helaas overleden journalist Mark Mijlemans noemde het destijds een ondraaglijk mooie ballade in Humo, en dat is het.
Het heeft door de bijzondere enigszins meedeinende gitaar begeleiding van Johnnie ook wel iets van een (begrafenis)mars, daar wil ik het o.a. ook persoonlijk voor bewaren.
Wat mij betreft heeft Morrissey nooit mooier en treffender gezongen, Jeff Buckley super zanger en preformer heeft deze ook geprobeerd, maar helaas.
Als Morrissey over verloren liefde kan zingen die misschien niet eens hebben bestaan dan is hij in zijn element.
Het eveneens fraaie Never had no one ever van het zelfde album is er ook eigenlijk een broertje van.

Johnny Rogan heeft nog een mooie beschrijving opgetekend:
Marr felt overwhelmed by Morrissey's vocal reading of the song, which he regards as one off his finest.
I'll never forget when he did it, "he remembers. ït's one off the highlights of my life.
It was that good, that strong. Every line he was hinting at where he was going to go.
I kept thinking, is he going to go there.
Yes, he is! It was just briliant
"
En dat is dus mijn beste liedje.

skyline
Rudi S schreef:
En dat is dus mijn beste liedje.

Sorry, welke?

DjFrankie (moderator)
ArthurDZ schreef:
Mooie top 10 Ik had There Is A Light en How Soon Is Now ook als nummer 1 en 2 .

Toeval ik ook , alleen in omgekeerde volgorde.

Comsat Angels sla ik over, ken ik te weinig van.

DjFrankie schreef:
Comsat Angels sla ik over, ken ik te weinig van.

Heb je weer wat te verkennen: zeker 1 t/m 3; en daarna 6 - rest is imo geen eredivisiemateriaal, maar anderen denken anders daarover.

@DjFrankie, Ik ben het met MJuman eens en op basis van jou top 10 zou je aan de eerste 3 weleens veel plezier kunnen beleven.

DjFrankie (moderator)
Dan zal ik eens kijken of die op kan snorren, is Day One representatief voor hun repertoire?

skyline
DjFrankie schreef:
Dan zal ik eens kijken of die op kan snorren, is Day One representatief voor hun repertoire?

Nee.
Dat was een knieval voor de commercie waar de eerste drie elpee's hun neus voor ophaalden. Waarvoor hulde.

Dit is more like it.

Gaan we nu ook al nummers voor de top 5 promoten als zijnde een verkapte tip
Voor mij komt deze te laat ik had zonder al gestemd.

skyline
Rudi S schreef:
Gaan we nu ook al nummers voor de top 5 promoten als zijnde een verkapte tip

Maar dat is helemaal de bedoeling niet. (Ik zie je ook wel hoor)

Ten eerste wilde ik Frankie naar the righteous C.A. path loodsen (Day One was natuurlijk een top40 draakje) en daarbij weet iedereen toch zelf wel wat hij of zij het mooiste vindt? Al IS het Day One, moet ook kunnen.

O ja, Be Brave heb ik trouwens niet eens op één.

PM naar Mjuman? Deadline? Be Brave gaat bij mij scoren

Deadline do 28/10 20:00 - later op d'avond uitslag.

Qua promoten: DJ Frankie (zoekt en gij zult vinden) had al eerder hier van mij vernomen dat de eerste drie verplicht zijn, evt aangevuld met het zesde album (op Island, m.m.v Robert Palmer).

CSA en Tivoli (net als The Sound): een mooie verkering.

Dat waren nog eens tijden

(afbeelding)

Helemaal vergeten: hedenavond naar Tivoli, Trentemöller - ik post dan morgen begin van de avond!!

Sorry guys (and dolls) - helemaal vergeten; en ik moet nu ook nog de keuken in!! Stress-level is hoog!

Overigens mis ik nog een aantal vast klanten van deze winkel. Komen jullie nog? Inzenden tot morgen 19:00 daarna plaats ik resultaten.

Ik stuur dadelijk in. Erg moeilijk de 5 beste nummers te kiezen. Ik vind trouwens de meeste sessie-versies op Time Considered beter dan de LP-versies.
Ik heb op de VPRO ooit een akoestische versie gehoord van Citadel. Ik denk dat die uit een VPRO-sessie kwam, maar die staat niet op die Unravelled CD. Heeft of kent iemand die versie?

Ben benieuwd naar de uitslag, maar Mjuman is waarschijnlijk nog stressverhogend druk met andere dingen

Borrelen, koken, eten, opruimen - quality time, kent u dat?

Even mjulady pamperen met een cappucino, met iets lekkers erbij en u leest mij in ca 20 mins!

Ah, Mjuman is een ECHT mens.
Zo hoort het Lady voor de lad's.
spanneeeeeeeeeeeed

Sinds wanneer is "opruimen" onderdeel van quality time? Overigens vind ik dat Mjulady dat opruimen wel voor haar rekening kan nemen, na al dat geploeter van Mju in de keuken (en alle voorbereidende werkzaamheden daartoe, zoals boodschappen e.d.). En de lads maar wachten.....geef me dan nog maar een lauwwarm biertje Rudi.

CD: who's talking? Sinds wanneer lauwwarm bier op vrij avond?

Toffelhjälte!

Even wat statistieken: 11 participanten, w.o. een zeer actieve newbie: Pygmydanny, welkom alhier!

Geert zou zeggen: salem aleikum

25 verschillende titels genoemd en een verrassende winnaar!

8 nummers eenmaal genoemd
7 nummers tweemaal genoemd
7 nummers driemaal genoemd

De winnaar: klip en klaar 7 * genoemd

Nummers die het niet redden, zeg maar 5 -1 0 (alfabetisch dan):

Dark Parade
Now I Know
Our Secret
Pray for Rain
Total War

Zo meer, even inschenken!

Zo dadelijk ....

Ik dacht anders dat 'Total War' wel een CSA klassiekertje was. Kennelijk niet dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:16 uur

geplaatst: vandaag om 07:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.