Muziek / Toplijsten en favorieten / New Wave top 5 nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 13:05 uur
Mooie top 10
Ik had There Is A Light en How Soon Is Now ook als nummer 1 en 2 .
Ik had There Is A Light en How Soon Is Now ook als nummer 1 en 2 .
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 13:38 uur
0
geplaatst: 17 oktober 2010, 22:10 uur
Comsat Angels it shall be - Blondie vind ik meer iets voor tussen Sint en Kerst/Oud & Nieuw.
Send 'em in!
Send 'em in!
0
skyline
geplaatst: 17 oktober 2010, 22:13 uur
Bloody Nora. Weer zo'n moeilijke. Die gasten hebben drie en een halve elpee vol met geweldige nummers. Gaat me weer dagen kosten...
0
geplaatst: 17 oktober 2010, 23:07 uur
skyline schreef:
Bloody Nora. Weer zo'n moeilijke. Die gasten hebben drie en een halve elpee vol met geweldige nummers. Gaat me weer dagen kosten...
Melden bij CD voor bijles - een vergelijkbare uitspraak (zie Chasing Shadows) heeft mij al pijnlijke knieën bezorgd!
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 12:08 uur
Nog iedereen gefeliciteerd met de erg mooie Smiths top 10.
Gelukkig had ik er ook gekozen favorieten in staan zoals How Soon is now en Well I wonder.
Andere lievelingsnummers die ik niet genomineerd heb zag ik ook terug zoals Bigmouth en There's a light (tja je kan niet heel TQID nomineren).
Mijn favoriete Smiths nummer haalde de top 10 niet, maar ja niet erg het is ook mijn favoriet.
Sterker nog het is zelfs mijn beste liedje, het allermooiste van allemaal voor mij.
De helaas overleden journalist Mark Mijlemans noemde het destijds een ondraaglijk mooie ballade in Humo, en dat is het.
Het heeft door de bijzondere enigszins meedeinende gitaar begeleiding van Johnnie ook wel iets van een (begrafenis)mars, daar wil ik het o.a. ook persoonlijk voor bewaren.
Wat mij betreft heeft Morrissey nooit mooier en treffender gezongen, Jeff Buckley super zanger en preformer heeft deze ook geprobeerd, maar helaas.
Als Morrissey over verloren liefde kan zingen die misschien niet eens hebben bestaan dan is hij in zijn element.
Het eveneens fraaie Never had no one ever van het zelfde album is er ook eigenlijk een broertje van.
Johnny Rogan heeft nog een mooie beschrijving opgetekend:
Marr felt overwhelmed by Morrissey's vocal reading of the song, which he regards as one off his finest.
I'll never forget when he did it, "he remembers. ït's one off the highlights of my life.
It was that good, that strong. Every line he was hinting at where he was going to go.
I kept thinking, is he going to go there.
Yes, he is! It was just briliant
"
En dat is dus mijn beste liedje.
Gelukkig had ik er ook gekozen favorieten in staan zoals How Soon is now en Well I wonder.
Andere lievelingsnummers die ik niet genomineerd heb zag ik ook terug zoals Bigmouth en There's a light (tja je kan niet heel TQID nomineren).
Mijn favoriete Smiths nummer haalde de top 10 niet, maar ja niet erg het is ook mijn favoriet.
Sterker nog het is zelfs mijn beste liedje, het allermooiste van allemaal voor mij.
De helaas overleden journalist Mark Mijlemans noemde het destijds een ondraaglijk mooie ballade in Humo, en dat is het.
Het heeft door de bijzondere enigszins meedeinende gitaar begeleiding van Johnnie ook wel iets van een (begrafenis)mars, daar wil ik het o.a. ook persoonlijk voor bewaren.
Wat mij betreft heeft Morrissey nooit mooier en treffender gezongen, Jeff Buckley super zanger en preformer heeft deze ook geprobeerd, maar helaas.
Als Morrissey over verloren liefde kan zingen die misschien niet eens hebben bestaan dan is hij in zijn element.
Het eveneens fraaie Never had no one ever van het zelfde album is er ook eigenlijk een broertje van.
Johnny Rogan heeft nog een mooie beschrijving opgetekend:
Marr felt overwhelmed by Morrissey's vocal reading of the song, which he regards as one off his finest.
I'll never forget when he did it, "he remembers. ït's one off the highlights of my life.
It was that good, that strong. Every line he was hinting at where he was going to go.
I kept thinking, is he going to go there.
Yes, he is! It was just briliant
"
0
skyline
geplaatst: 18 oktober 2010, 20:36 uur
Rudi S schreef:
Sorry, welke?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2010, 10:46 uur
Toeval ik ook , alleen in omgekeerde volgorde.
Comsat Angels sla ik over, ken ik te weinig van.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 11:00 uur
DjFrankie schreef:
Heb je weer wat te verkennen: zeker 1 t/m 3; en daarna 6 - rest is imo geen eredivisiemateriaal, maar anderen denken anders daarover.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 11:06 uur
@DjFrankie, Ik ben het met MJuman eens en op basis van jou top 10 zou je aan de eerste 3 weleens veel plezier kunnen beleven.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2010, 12:49 uur
Dan zal ik eens kijken of die op kan snorren, is Day One representatief voor hun repertoire?
0
skyline
geplaatst: 19 oktober 2010, 15:08 uur
DjFrankie schreef:
Dan zal ik eens kijken of die op kan snorren, is Day One representatief voor hun repertoire?
Nee.
Dat was een knieval voor de commercie waar de eerste drie elpee's hun neus voor ophaalden. Waarvoor hulde.
Dit is more like it.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 15:39 uur
Gaan we nu ook al nummers voor de top 5 promoten als zijnde een verkapte tip 
Voor mij komt deze te laat ik had zonder al gestemd.
0
skyline
geplaatst: 19 oktober 2010, 16:08 uur
Maar dat is helemaal de bedoeling niet. (Ik zie je
ook wel hoor)Ten eerste wilde ik Frankie naar the righteous C.A. path loodsen (Day One was natuurlijk een top40 draakje) en daarbij weet iedereen toch zelf wel wat hij of zij het mooiste vindt? Al IS het Day One, moet ook kunnen.
O ja, Be Brave heb ik trouwens niet eens op één.

0
geplaatst: 19 oktober 2010, 21:51 uur
Deadline do 28/10 20:00 - later op d'avond uitslag.
Qua promoten: DJ Frankie (zoekt en gij zult vinden) had al eerder hier van mij vernomen dat de eerste drie verplicht zijn, evt aangevuld met het zesde album (op Island, m.m.v Robert Palmer).
CSA en Tivoli (net als The Sound): een mooie verkering.
Qua promoten: DJ Frankie (zoekt en gij zult vinden) had al eerder hier van mij vernomen dat de eerste drie verplicht zijn, evt aangevuld met het zesde album (op Island, m.m.v Robert Palmer).
CSA en Tivoli (net als The Sound): een mooie verkering.
0
geplaatst: 28 oktober 2010, 18:33 uur
Helemaal vergeten: hedenavond naar Tivoli, Trentemöller - ik post dan morgen begin van de avond!!
Sorry guys (and dolls) - helemaal vergeten; en ik moet nu ook nog de keuken in!! Stress-level is hoog!
Overigens mis ik nog een aantal vast klanten van deze winkel. Komen jullie nog? Inzenden tot morgen 19:00 daarna plaats ik resultaten.
Sorry guys (and dolls) - helemaal vergeten; en ik moet nu ook nog de keuken in!! Stress-level is hoog!
Overigens mis ik nog een aantal vast klanten van deze winkel. Komen jullie nog? Inzenden tot morgen 19:00 daarna plaats ik resultaten.
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 16:32 uur
Ik stuur dadelijk in. Erg moeilijk de 5 beste nummers te kiezen. Ik vind trouwens de meeste sessie-versies op Time Considered beter dan de LP-versies.
Ik heb op de VPRO ooit een akoestische versie gehoord van Citadel. Ik denk dat die uit een VPRO-sessie kwam, maar die staat niet op die Unravelled CD. Heeft of kent iemand die versie?
Ik heb op de VPRO ooit een akoestische versie gehoord van Citadel. Ik denk dat die uit een VPRO-sessie kwam, maar die staat niet op die Unravelled CD. Heeft of kent iemand die versie?
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 21:24 uur
Ben benieuwd naar de uitslag, maar Mjuman is waarschijnlijk nog stressverhogend druk met andere dingen 

0
geplaatst: 29 oktober 2010, 21:35 uur
Borrelen, koken, eten, opruimen - quality time, kent u dat?
Even mjulady pamperen met een cappucino, met iets lekkers erbij en u leest mij in ca 20 mins!
Even mjulady pamperen met een cappucino, met iets lekkers erbij en u leest mij in ca 20 mins!
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 21:41 uur
Ah, Mjuman is een ECHT mens.
Zo hoort het Lady voor de lad's.
spanneeeeeeeeeeeed
Zo hoort het Lady voor de lad's.

spanneeeeeeeeeeeed
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 21:48 uur
Sinds wanneer is "opruimen" onderdeel van quality time? Overigens vind ik dat Mjulady dat opruimen wel voor haar rekening kan nemen, na al dat geploeter van Mju in de keuken (en alle voorbereidende werkzaamheden daartoe, zoals boodschappen e.d.). En de lads maar wachten.....geef me dan nog maar een lauwwarm biertje Rudi. 

0
geplaatst: 29 oktober 2010, 22:11 uur
CD: who's talking? Sinds wanneer lauwwarm bier op vrij avond?
Toffelhjälte!
Even wat statistieken: 11 participanten, w.o. een zeer actieve newbie: Pygmydanny, welkom alhier!
Geert zou zeggen: salem aleikum
25 verschillende titels genoemd en een verrassende winnaar!
8 nummers eenmaal genoemd
7 nummers tweemaal genoemd
7 nummers driemaal genoemd
De winnaar: klip en klaar 7 * genoemd
Nummers die het niet redden, zeg maar 5 -1 0 (alfabetisch dan):
Dark Parade
Now I Know
Our Secret
Pray for Rain
Total War
Zo meer, even inschenken!
Zo dadelijk ....
Toffelhjälte!
Even wat statistieken: 11 participanten, w.o. een zeer actieve newbie: Pygmydanny, welkom alhier!
Geert zou zeggen: salem aleikum

25 verschillende titels genoemd en een verrassende winnaar!
8 nummers eenmaal genoemd
7 nummers tweemaal genoemd
7 nummers driemaal genoemd
De winnaar: klip en klaar 7 * genoemd
Nummers die het niet redden, zeg maar 5 -1 0 (alfabetisch dan):
Dark Parade
Now I Know
Our Secret
Pray for Rain
Total War
Zo meer, even inschenken!
Zo dadelijk ....
0
geplaatst: 29 oktober 2010, 22:25 uur
Ik dacht anders dat 'Total War' wel een CSA klassiekertje was. Kennelijk niet dus.
* denotes required fields.