Muziek / Toplijsten en favorieten / New Wave top 5 nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2010, 22:07 uur
The Sound daar zat geen muziek meer in sinds 30/7 hier.
Laten we even democratisch doen, voor de afwisseling; ik heb al tweemaal The Smiths horen noemen, Frankie nomineert Blondie (ik maak een alfabetische keuze voor 'em) en zelf nomineer ik er ook 1:
Keuze uit:
1. Blondie
2. Smiths
3. Television/Tom Verlaine/Richard Wright - Television 2 albums; RW: 1 en Tom Verlaine een heel aantal (niet allemaal even bi).
Stuur voor zaterdag 20:00 - 1,2 of 3 naar mij; de stemmen beslissen!
Laten we even democratisch doen, voor de afwisseling; ik heb al tweemaal The Smiths horen noemen, Frankie nomineert Blondie (ik maak een alfabetische keuze voor 'em) en zelf nomineer ik er ook 1:
Keuze uit:
1. Blondie
2. Smiths
3. Television/Tom Verlaine/Richard Wright - Television 2 albums; RW: 1 en Tom Verlaine een heel aantal (niet allemaal even bi).
Stuur voor zaterdag 20:00 - 1,2 of 3 naar mij; de stemmen beslissen!
0
geplaatst: 30 september 2010, 22:29 uur
Was ik alweer vergeten.. 1000 competities, 1000 hersencellen.. die helaas soms wat aangetast raken door het gulden vocht.
Blondie stem ik voor. Die andere bands heb ik in elk geval weinig mee.
Blondie stem ik voor. Die andere bands heb ik in elk geval weinig mee.
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 00:01 uur
Chameleon Day schreef:
Toch liever Smiths.
Toch liever Smiths.
JIj denkt die ene jankerd (R. Smith) hebben we gehad, kunnen we die andere jankerd (Morrissey) ook meteen wel afwerken?
No offence Orb!
Pm's is handiger; tot nu toe 2 Blond, 1 TV, 1 Smiffs en dan tel ik deze mee (mijn eigen stem nog niet). PM's blijven bewaard.
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 00:41 uur
De wereld kan niet genoeg jankerds hebben imo.. als dat de term is waar we bij beklijven. Ik vind Curtis ook een behoorlijke jankerd, maar die koos voor een (onnatuurlijke) bariton stem in D-mineur, dat klinkt meteen zo lekker toepasselijk 
Maar voor wie kiezen we nu dan?

Maar voor wie kiezen we nu dan?
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 01:03 uur
We zouden democratisch doen - dus 1 Deb, 2 Mor of 3 Tom in een pm naar mij (of hier evt) - za avond keuze bekend; volgens mij helemaal gelijk tot nu toe.
Tegenwoordig met Antony en Bon Iver lijkt de huilebalk weer helemaal terug. Qua trend is de nepjankerd, zoals een Simon Le Bonbon, helemaal passé.
Tegenwoordig met Antony en Bon Iver lijkt de huilebalk weer helemaal terug. Qua trend is de nepjankerd, zoals een Simon Le Bonbon, helemaal passé.
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 00:38 uur
Hooggeëerd publiek; jullie hebben gesproken en de uitkomst was duidelijk (Debbie dolf het onderspit, met een kleine minderheid) : we doen dus The Smiths. Gaarne jullie gewaardeerde bijdragen naar mij voor de 14e, 20:00
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 11:53 uur
Ik heb er een tijdje over nagedacht en veel naar The Smiths geluisterd de laatste tijd.
Net mijn top 5 ingestuurd, met op 1 een hartverscheurend nummer dat wat mij betreft nogal onderschat wordt.
Net mijn top 5 ingestuurd, met op 1 een hartverscheurend nummer dat wat mij betreft nogal onderschat wordt.
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 12:08 uur
herman schreef:
Ik heb er een tijdje over nagedacht en veel naar The Smiths geluisterd de laatste tijd.
Ja, heb ook ingestuurd met ook op 1 een hartverscheurend nummer,
ik vind het misschien wel het mooiste nummer ooit.
J. Marr luisterde toen Mor. zijn partij in zong en zei steeds; hij gaat toch niet en jawel hoor
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 17:35 uur
Ben benieuwd naar je nummer 1.
Ik stuitte vandaag op dit blog, een aanrader voor Smiths-fans!
The Smiths Project - thesmithsproject.blogspot.com
Ik stuitte vandaag op dit blog, een aanrader voor Smiths-fans!
The Smiths Project - thesmithsproject.blogspot.com
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 18:03 uur
Hartverscheurend en onderschat vind ik ook op mij nr. 1 van toepassing. Als we nou alledrie dezelfde hebben, maken we een goede kans op het podium
.
.
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 18:08 uur
Omsk schreef:
Hartverscheurend en onderschat vind ik ook op mij nr. 1 van toepassing. Als we nou alledrie dezelfde hebben, maken we een goede kans op het podium
.
. Ja of liquide gaven van een zekere leeftijd (> 10 jaar)kleur en herkomst (Schotland) - nudge, nudge, wink, wink - en het komt ook wel goed

0
geplaatst: 13 oktober 2010, 23:19 uur
Ook mijn lijstje ingestuurd 
Het hartverscheurende nummer (ik heb wel een vermoeden welke dat is...) staat er bij mij niet in.

Het hartverscheurende nummer (ik heb wel een vermoeden welke dat is...) staat er bij mij niet in.
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 15:27 uur
Smiths-fans opgelet: Vanavond om 20 uur de (verplaatste) deadline.
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 16:32 uur
Tot nu toe 17 deelnemers - maar een aantal vaste klanten nog niet gezien in de winkel. We zitten nu al bijna aan hetzelfde aantal deelnemers als bij Talking Heads (18), maar XTC (13) en Echo & The Bunnymen (15) zijn we al voorbij.
Er kunnen nog meer stemmers bij!
Er kunnen nog meer stemmers bij!
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 21:48 uur
Uitslag Smith Top5:
Uiteindelijk 19 deelnemers en 33 verschillende songs genoemd; de nr 1 was een close race, believe it or not!
En datzelfde - de close race - geldt voor verderop: de plaatsen 5 - 10 zijn alle ex aequo, alle 8 punten (tussen haakjes het aantal nominaties):
Headmaster Ritual (3)
Rubber Ring (3)
William It Was Really Nothing (3)
Girlfriend in a Coma (2)
Well I Wonder (2)
Top5 - tussen haakjes aantal punten (persoonlijke nr1: 6; 2: 4; 3: 3; 4: 2; 5: 1)
5: This Charming man - de eerste single! (18)
4. This Night Has Opened My Eyes (19)
3. Bigmouth Strikes Again (20)
2. How Soon Is Now (52)
1. There Is a Light That Never Goes Out (55)
Het was écht spannend tot het allerlaatste, spannender dan alle voorgaande - thanx guys!
Uiteindelijk 19 deelnemers en 33 verschillende songs genoemd; de nr 1 was een close race, believe it or not!
En datzelfde - de close race - geldt voor verderop: de plaatsen 5 - 10 zijn alle ex aequo, alle 8 punten (tussen haakjes het aantal nominaties):
Headmaster Ritual (3)
Rubber Ring (3)
William It Was Really Nothing (3)
Girlfriend in a Coma (2)
Well I Wonder (2)
Top5 - tussen haakjes aantal punten (persoonlijke nr1: 6; 2: 4; 3: 3; 4: 2; 5: 1)
5: This Charming man - de eerste single! (18)
4. This Night Has Opened My Eyes (19)
3. Bigmouth Strikes Again (20)
2. How Soon Is Now (52)
1. There Is a Light That Never Goes Out (55)
Het was écht spannend tot het allerlaatste, spannender dan alle voorgaande - thanx guys!
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 22:22 uur
Ah, mijn nummer 1 (This Night) nog in de top 5 ook. Wordt blijkbaar toch best wel goed gewaardeerd nog. 
There is a light... is ook mooi, al had ik hem niet in mijn top 5.

0
geplaatst: 15 oktober 2010, 22:24 uur

0
geplaatst: 15 oktober 2010, 22:25 uur
Ja, This Night was ook mijn nummer 3, had hem niet zo hoog verwacht!
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 22:38 uur
Zelf had ik een vrij hoog hitpercentage; alleen Hand in Glove viel er bij mij uit. This Night had ik dan weer niet. Opvallend dat How Soon 1 * vaker werd genoemd (13*) dan de winnaar, There's Light; de waardering daarvan lag beduidend hoger: 6* een eerste plaats en How Soon 5*.
Nogmaals: echt een hele close race, lang niet wat de eerdere afleveringen brachten.
Nogmaals: echt een hele close race, lang niet wat de eerdere afleveringen brachten.
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 22:42 uur
herman schreef:
Ah, mijn nummer 1 (This Night) nog in de top 5 ook.
Ah, mijn nummer 1 (This Night) nog in de top 5 ook.
Inderdaad ook mijn nummer 1. Dacht ik het niet.
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 23:37 uur
How Soon Is Now ... niet mijn ding.
Jammer dat Panic en Asleep niet zo hoog scoorden.
Maar ook mijn nummer 1 is gewonnen.
Jammer dat Panic en Asleep niet zo hoog scoorden.
Maar ook mijn nummer 1 is gewonnen.
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 01:01 uur
Reel Around the Fountain had ik graag hoger gezien, niet eens bij de eerste 10.
Zullen we nu Comsat Angels doen?
Zullen we nu Comsat Angels doen?
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 01:43 uur
Mijn nummer 1 op de tweede plaats 
Mijn nummers 2 tot en met 5 niet in de top 10

Mijn nummers 2 tot en met 5 niet in de top 10

0
geplaatst: 16 oktober 2010, 10:25 uur
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 13:01 uur
* denotes required fields.