Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2011, 13:09 uur
Jammer dat ik nog altijd de enige ben met Felt.

Beviel het hieronder?
Sietse schreef:
Uhm, ken ik niet en volgens mij wil ik dat zo houden...
Uhm, ken ik niet en volgens mij wil ik dat zo houden...

Beviel het hieronder?

0
geplaatst: 28 december 2011, 13:24 uur
Mijn definitieve top 10:
1. Other Livers - Tamer Animals
2. The Boxer Rebellion - The Cold Still
3. Ryan Adams - Ashes & Fire
4. Airbag - All Rights Removed
5. Kasabian - Velociraptor!
6. The Twilight Singers - Dynamite Steps
7. The Horrors - Skying
8. Blind Pilot - We Are The Tide
9. Adele - 21
10. Chapel Club - Palace
1. Other Livers - Tamer Animals
2. The Boxer Rebellion - The Cold Still
3. Ryan Adams - Ashes & Fire
4. Airbag - All Rights Removed
5. Kasabian - Velociraptor!
6. The Twilight Singers - Dynamite Steps
7. The Horrors - Skying
8. Blind Pilot - We Are The Tide
9. Adele - 21
10. Chapel Club - Palace
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 28 december 2011, 13:25 uur
chevy93 schreef:
Beviel het hieronder?
(quote)
(afbeelding)Beviel het hieronder?
Erg gezellig onder zo'n steen. Vaak de beste plek om te vertoeven. Ik ben ook blij dat ik de artiest van dat linkje niet ken.
0
geplaatst: 28 december 2011, 15:01 uur
Het zei mij ook niet veel eigenlijk. Denk wel dat ze mijn jaarlijstje niet gehalen.
0
geplaatst: 28 december 2011, 16:13 uur
1. dEUS - Keep You Close

dEUS nieuwe album werd goed ontvangen. Ik denk dat ik het album veel beter vind dan de gemiddelde stemmer. Op Keep You Close staan 9 prachtnummer waarbij het ene nog mooier is dan het andere. Het hoogtepunt bewaren ze voor het laatst, Easy is het absolute hoogtepunt en een van mijn lievelingsnummers dit jaar.
2. Fleet Foxes - Helplessness Blues

Voor Fleet Foxes was het de moeilijkste opgave om mij tevreden te stellen. Na het weergaloze debuut had ik hele, hele hoge verwachtingen. Deze verwachtingen werden voor een groot deel ingelost. Mijn stoutste verwachingen misschien niet (dat het een van de beste albums ooit zou worden), maar de meeste wel. Helplessness Blues is een album waar we 10 minuten langer kunnen genieten van een Fleet Foxes die erg in vorm is. De liedjes zijn niet meer zo hapklaar als bij het debuut, maar dat zorgt er wel voor dat het album altijd leuk is om op te zetten en het een en ander nog steeds groeit.
3. The Beach Boys - The Smile Sessions

Dit album is mijn grootste ontdekking van dit jaar. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat dit het beste album ooit had kunnen worden. Fantastische ideeën worden op dit album ten gehore gebracht. Naast de bekende pareltjes is dit album een fantastische medley, een aaneenschakeling van mooie momenten. Laat je niet afschrikken door de speelduur, het album waar het om gaat duurt maar 50 minuten. Volgens mij staat het ook verkeerd op Musicmeter.
4. The Roots - Undun

The Roots worden op deze site bejubeld vanwege hun nieuwe album. Waar de pers en het buitenland nog onderhoudend is over het nieuwe album liegt het gemiddelde van 4,14 op Musicmeter er niet om. Dit is een album van grootse kwaliteit. Het heeft een mooi concept, maar vooral de kwaliteit van de nummers is ongekend hoog. Nummers als The Otherside, Kool On en Make My gaan op lange termijn uitgroeien tot hiphopklassiekers.
5. Kubus & Rico - De Muziek Trip

Het was een onderhoudend jaar voor de nederhop. Zo Moeilijk valt net buiten mijn top 10. 0118 kan ik binnenkort pas luisteren. Als dat album goed bevalt is het een erg goed jaar gebleken qua nederhop. Kubus en Rico excelleren beiden op dit album. Ik heb nog niet vaak betere producties gehoord dan op dit album. De knotsgekke geflipte producties zijn soms meesterlijk. Rico weet daar prima mee om te gaan, ook hij bereikt ongekend hoog niveau in sommige nummers zoals De Lift dat lyricaal fantastisch is. Dat het naar het einde toe wat inkakt nemen we dan maar voor lief.
6. Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer

Alamo Race Track stond halverwege op 1 in mijn top 10 van 2011. Het is nog flink gezakt. Het is ook niet meer gegroeid sinds die tijd wat de reden is voor de daling. Waar Fleet Foxes doorgroeide bleef Alamo Race Track op hetzelfde niveau. Toch is het een topalbum. Ik heb een zwak voor de stem van de zanger en de composities gaan van knap naar fantastisch. Vooral World's Sweet Trouble is een wondertje an sich.
7. Evidence - Cats & Dogs

Van R&P kreeg ik destijds het erg goede The Weatherman LP getipt. Dat zorgde er voor dat de verwachtingen al hoog waren. Die verwachtingen worden moeiteloos ingelost. Cats & Dogs staat boordevol buitengewoon lekkere nummers. You en Late For the Sky staan bijna dagelijks op. Het live optreden deed mij het album kopen, waar ik geen spijt van heb. Cats & Dogs sluit een rij van 7 albums die echt het beste van 2011 zijn.
8. Spinvis - Tot Ziens, Justin Keller

Spinvis comeback is zeer geslaagd. Na het horen van Oostende was ik razendbenieuwd naar zijn album geworden. Oostende is met Easy het beste nummer van het jaar. Oostende is prachtig en onweerstaanbaar. Het niveau van Oostende wordt nergens meer gehaald, maar het hele album is wel erg goed niveau en ook nummers als Heel Goed Nieuws en De Grote Zon zijn fantastisch.
9. Kasabian - Velociraptor!

Atmosphere brengt met The Family Sign weer een album vol mooie nummers uit. Het is alleen jammer dat er niet zulke klappers als op de vorige staan. She's Enough, Became en Who I'll Never Be zijn hele mooie nummers, maar ik mis een topnummer van Puppets-niveau.
10. Selah Sue - Selah Sue

Plek 10 is eigenlijk inwisselbaar. Hier hadden net zo goed 5 andere albums kunnen staan. Ik heb gekozen voor Selah Sue omdat dit een van mijn meest gedraaide albums was dit jaar. Selah Sue heeft een prachtig stemgeluid en componeren kan ze erg goed. Toprefreintjes worden over heerlijke funky beats en goed gitaarspel gegoten. Ik vind het uitstekend. This World is een van de beste nummers van het jaar.
11. Kasabian - Velociraptor!
12. Foo Fighters - Wasting Light
13. Arctic Monkeys - Suck It and See
14. De Staat - Machinery
15. The Strokes - Angles
16. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
17. James Blake - James Blake
18. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
19. The Black Keys - El Camino
20. Amatorski - TBC
17.

dEUS nieuwe album werd goed ontvangen. Ik denk dat ik het album veel beter vind dan de gemiddelde stemmer. Op Keep You Close staan 9 prachtnummer waarbij het ene nog mooier is dan het andere. Het hoogtepunt bewaren ze voor het laatst, Easy is het absolute hoogtepunt en een van mijn lievelingsnummers dit jaar.
2. Fleet Foxes - Helplessness Blues

Voor Fleet Foxes was het de moeilijkste opgave om mij tevreden te stellen. Na het weergaloze debuut had ik hele, hele hoge verwachtingen. Deze verwachtingen werden voor een groot deel ingelost. Mijn stoutste verwachingen misschien niet (dat het een van de beste albums ooit zou worden), maar de meeste wel. Helplessness Blues is een album waar we 10 minuten langer kunnen genieten van een Fleet Foxes die erg in vorm is. De liedjes zijn niet meer zo hapklaar als bij het debuut, maar dat zorgt er wel voor dat het album altijd leuk is om op te zetten en het een en ander nog steeds groeit.
3. The Beach Boys - The Smile Sessions

Dit album is mijn grootste ontdekking van dit jaar. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat dit het beste album ooit had kunnen worden. Fantastische ideeën worden op dit album ten gehore gebracht. Naast de bekende pareltjes is dit album een fantastische medley, een aaneenschakeling van mooie momenten. Laat je niet afschrikken door de speelduur, het album waar het om gaat duurt maar 50 minuten. Volgens mij staat het ook verkeerd op Musicmeter.
4. The Roots - Undun

The Roots worden op deze site bejubeld vanwege hun nieuwe album. Waar de pers en het buitenland nog onderhoudend is over het nieuwe album liegt het gemiddelde van 4,14 op Musicmeter er niet om. Dit is een album van grootse kwaliteit. Het heeft een mooi concept, maar vooral de kwaliteit van de nummers is ongekend hoog. Nummers als The Otherside, Kool On en Make My gaan op lange termijn uitgroeien tot hiphopklassiekers.
5. Kubus & Rico - De Muziek Trip

Het was een onderhoudend jaar voor de nederhop. Zo Moeilijk valt net buiten mijn top 10. 0118 kan ik binnenkort pas luisteren. Als dat album goed bevalt is het een erg goed jaar gebleken qua nederhop. Kubus en Rico excelleren beiden op dit album. Ik heb nog niet vaak betere producties gehoord dan op dit album. De knotsgekke geflipte producties zijn soms meesterlijk. Rico weet daar prima mee om te gaan, ook hij bereikt ongekend hoog niveau in sommige nummers zoals De Lift dat lyricaal fantastisch is. Dat het naar het einde toe wat inkakt nemen we dan maar voor lief.
6. Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer

Alamo Race Track stond halverwege op 1 in mijn top 10 van 2011. Het is nog flink gezakt. Het is ook niet meer gegroeid sinds die tijd wat de reden is voor de daling. Waar Fleet Foxes doorgroeide bleef Alamo Race Track op hetzelfde niveau. Toch is het een topalbum. Ik heb een zwak voor de stem van de zanger en de composities gaan van knap naar fantastisch. Vooral World's Sweet Trouble is een wondertje an sich.
7. Evidence - Cats & Dogs

Van R&P kreeg ik destijds het erg goede The Weatherman LP getipt. Dat zorgde er voor dat de verwachtingen al hoog waren. Die verwachtingen worden moeiteloos ingelost. Cats & Dogs staat boordevol buitengewoon lekkere nummers. You en Late For the Sky staan bijna dagelijks op. Het live optreden deed mij het album kopen, waar ik geen spijt van heb. Cats & Dogs sluit een rij van 7 albums die echt het beste van 2011 zijn.
8. Spinvis - Tot Ziens, Justin Keller

Spinvis comeback is zeer geslaagd. Na het horen van Oostende was ik razendbenieuwd naar zijn album geworden. Oostende is met Easy het beste nummer van het jaar. Oostende is prachtig en onweerstaanbaar. Het niveau van Oostende wordt nergens meer gehaald, maar het hele album is wel erg goed niveau en ook nummers als Heel Goed Nieuws en De Grote Zon zijn fantastisch.
9. Kasabian - Velociraptor!

Atmosphere brengt met The Family Sign weer een album vol mooie nummers uit. Het is alleen jammer dat er niet zulke klappers als op de vorige staan. She's Enough, Became en Who I'll Never Be zijn hele mooie nummers, maar ik mis een topnummer van Puppets-niveau.
10. Selah Sue - Selah Sue

Plek 10 is eigenlijk inwisselbaar. Hier hadden net zo goed 5 andere albums kunnen staan. Ik heb gekozen voor Selah Sue omdat dit een van mijn meest gedraaide albums was dit jaar. Selah Sue heeft een prachtig stemgeluid en componeren kan ze erg goed. Toprefreintjes worden over heerlijke funky beats en goed gitaarspel gegoten. Ik vind het uitstekend. This World is een van de beste nummers van het jaar.
11. Kasabian - Velociraptor!
12. Foo Fighters - Wasting Light
13. Arctic Monkeys - Suck It and See
14. De Staat - Machinery
15. The Strokes - Angles
16. Zo Moeilijk - Nieuwe Moves
17. James Blake - James Blake
18. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
19. The Black Keys - El Camino
20. Amatorski - TBC
17.
0
geplaatst: 28 december 2011, 16:16 uur
Een top 20, zonder EP's:
1. Peaking Lights - 936
2. PJ Harvey - Let England Shake
3. Grouper - A I A : Alien Observer
4. Kuedo - Severant
5. De Kift - Brik
6. Tim Hecker - Ravedeath, 1972
7. Oneohtrix Point Never - Replica
8. The Weeknd - House of Balloons
9. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
10. Conforce - Escapism
11. Gil Scott-Heron and Jamie xx - We're New Here
12. Colin Stetson - New History Warfare Vol.2: Judges
13. Steve Hauschildt - Tragedy & Geometry
14. Random Axe - Random Axe
15. Beirut - The Rip Tide
16. The Roots - undun
17. Austra - Feel It Break
18. The Field - Looping State of Mind
19. Shabazz Palaces - Black Up
20. William Fitzsimmons - Gold in the Shadow
1. Peaking Lights - 936
2. PJ Harvey - Let England Shake
3. Grouper - A I A : Alien Observer
4. Kuedo - Severant
5. De Kift - Brik
6. Tim Hecker - Ravedeath, 1972
7. Oneohtrix Point Never - Replica
8. The Weeknd - House of Balloons
9. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
10. Conforce - Escapism
11. Gil Scott-Heron and Jamie xx - We're New Here
12. Colin Stetson - New History Warfare Vol.2: Judges
13. Steve Hauschildt - Tragedy & Geometry
14. Random Axe - Random Axe
15. Beirut - The Rip Tide
16. The Roots - undun
17. Austra - Feel It Break
18. The Field - Looping State of Mind
19. Shabazz Palaces - Black Up
20. William Fitzsimmons - Gold in the Shadow
0
geplaatst: 28 december 2011, 16:31 uur
1. The Roots - undun

Prachtig conceptalbum over het leven van Redford Stephens. De bandleden van The Roots kleuren met sombere en bombastische instrumentaties de plaat gitzwart in. Slechts zelden is er ruimte voor hoop. De vocalen van Black Thought en gastartiesten als P.O.R.N., Dice Raw en Phonte zitten vol emotie en worden met overtuiging gebracht.
2. Evidence - Cats & Dogs

Cats & Dogs is een rauw meesterwerk dat wordt gekenmerkt door een scherpe Evidence, verrassende gastbijdrages en een bont palet aan boombapbeats waarmee de plaat qua sound een logisch vervolg is op The Weatherman LP.
3. Steven Wilson - Grace for Drowning

Grace for Drowning is een heerlijk muzikaal album met veel schitterende en vooral spannende climaxen. Een mooie tentoonstelling van het grote talent dat Steven Wilson heet.
4. Long Arm - The Branches

The Branches kenmerkt zich door vredige composities. Comfortabele blaas- en hoornsamples krijgen bijval van zware baslijnen, terwijl instrumenten als de harp en piano voor nog meer diepgang zorgen. En elk track bestaat uit een groot aantal lagen, waardoor er na een aantal luisterbeurten nog altijd nieuwe ontdekkingen kunnen worden gedaan.
5. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne

Soms zijn het echte knallers (zoals Niggas in Paris, Illest Motherfucker Alive en H*A*M) die Watch the Throne zo aantrekkelijk maken. Andere momenten zijn het de zeer ingetogen tracks (zoals New Day) of de nummers met een heerlijk rauwe soullaag (zoals Otis en The Joy) die de aandacht opeisen.
6. Random Axe - Random Axe

Random Axe is een typisch boombapproject, met een atypische uitkomst doordat het niveau zo hoog ligt. Natuurlijk hebben alle drie de leden uitzonderlijke talenten, maar om er een eenheid van te maken moet er ook chemie aanwezig zijn. En dat is er: Random Axe staat zowel voor scherpte en agressie als voor levendig- en luchtigheid. Het beste van twee kanten, samengesmolten tot een geheel dat heel wat nekken van hiphopliefhebbers zal breken.
7. Atmosphere - The Family Sign

Met de twee nieuwe bandleden op The Family Sign (gitarist Nate Collis en toetsenist Eric Anderson) is de muziek van Atmosphere nog levendiger geworden dan voorheen. Ant vermengt de pop- en rockinvloeden van de nieuwelingen met zijn ouderwetse hiphopbeats en dat levert een dynamische basis op waarbij rapper Slug zich als een vis in het water voelt. Zijn poëtische raps, op kraakheldere manier gebracht, laten weinig aan de verbeelding over maar worden nog altijd even krachtig en oprecht gebracht. Daarmee is ook The Family Sign ideaal voer voor de Atmosphere-liefhebber.
8. Curren$y - Weekend at Burnie's

De ideale artiest (en plaat) voor als je heerlijk wilt ontspannen. Op rustgevende producties rapt Curren$y met veel passie over vrouwen, drugs en het goede leven. Een kleine veertig minuten aan genietbaarheid.
9. CYNE - Wasteland, Vol. 1

Behalve dat Wasteland Vol. 1 totaal anders is dan de standaard hiphopplaat, klinkt de tape door haar veelzijdigheid bijzonder creatief. Geen moment op de cassette is hetzelfde, terwijl de producers toch de rust vinden om de mixtape niet in een warrige boel te laten ontaarden. Voor elke sample wordt de tijd genomen en de balans tussen computergestuurde geluiden en tastbare muziek wordt goed gevonden. En of dat voor een absurdistische ervaring nog niet genoeg is, komen er ook nog eens de bizarre raps van Cise Star aan te pas. Wasteland Vol. 1 is een heerlijke, buitenaardse trip.
10. Gers Pardoel - Deze Wereld Is van Jou

Met over het algemeen teksten die zo van Guus Meeuwis zouden kunnen zijn. Dat is voor velen op deze site nut dun maar ik kan er van genieten. Gewoon omdat Gers Pardoel zo oprecht overkomt en op een lieve, oprechte manier rapt over zaken die voor hem belangrijk zijn. Gers komt over als een gevoelsmens die net zo makkelijk over de liefde rapt als over ellende (Eenzaam op de Bank). De veelzijdige instrumentaties maken er een fraai popgeörienteerd schouwspel van.

Prachtig conceptalbum over het leven van Redford Stephens. De bandleden van The Roots kleuren met sombere en bombastische instrumentaties de plaat gitzwart in. Slechts zelden is er ruimte voor hoop. De vocalen van Black Thought en gastartiesten als P.O.R.N., Dice Raw en Phonte zitten vol emotie en worden met overtuiging gebracht.
2. Evidence - Cats & Dogs

Cats & Dogs is een rauw meesterwerk dat wordt gekenmerkt door een scherpe Evidence, verrassende gastbijdrages en een bont palet aan boombapbeats waarmee de plaat qua sound een logisch vervolg is op The Weatherman LP.
3. Steven Wilson - Grace for Drowning

Grace for Drowning is een heerlijk muzikaal album met veel schitterende en vooral spannende climaxen. Een mooie tentoonstelling van het grote talent dat Steven Wilson heet.

The Branches kenmerkt zich door vredige composities. Comfortabele blaas- en hoornsamples krijgen bijval van zware baslijnen, terwijl instrumenten als de harp en piano voor nog meer diepgang zorgen. En elk track bestaat uit een groot aantal lagen, waardoor er na een aantal luisterbeurten nog altijd nieuwe ontdekkingen kunnen worden gedaan.
5. Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne

Soms zijn het echte knallers (zoals Niggas in Paris, Illest Motherfucker Alive en H*A*M) die Watch the Throne zo aantrekkelijk maken. Andere momenten zijn het de zeer ingetogen tracks (zoals New Day) of de nummers met een heerlijk rauwe soullaag (zoals Otis en The Joy) die de aandacht opeisen.
6. Random Axe - Random Axe

Random Axe is een typisch boombapproject, met een atypische uitkomst doordat het niveau zo hoog ligt. Natuurlijk hebben alle drie de leden uitzonderlijke talenten, maar om er een eenheid van te maken moet er ook chemie aanwezig zijn. En dat is er: Random Axe staat zowel voor scherpte en agressie als voor levendig- en luchtigheid. Het beste van twee kanten, samengesmolten tot een geheel dat heel wat nekken van hiphopliefhebbers zal breken.

Met de twee nieuwe bandleden op The Family Sign (gitarist Nate Collis en toetsenist Eric Anderson) is de muziek van Atmosphere nog levendiger geworden dan voorheen. Ant vermengt de pop- en rockinvloeden van de nieuwelingen met zijn ouderwetse hiphopbeats en dat levert een dynamische basis op waarbij rapper Slug zich als een vis in het water voelt. Zijn poëtische raps, op kraakheldere manier gebracht, laten weinig aan de verbeelding over maar worden nog altijd even krachtig en oprecht gebracht. Daarmee is ook The Family Sign ideaal voer voor de Atmosphere-liefhebber.
8. Curren$y - Weekend at Burnie's

De ideale artiest (en plaat) voor als je heerlijk wilt ontspannen. Op rustgevende producties rapt Curren$y met veel passie over vrouwen, drugs en het goede leven. Een kleine veertig minuten aan genietbaarheid.
9. CYNE - Wasteland, Vol. 1

Behalve dat Wasteland Vol. 1 totaal anders is dan de standaard hiphopplaat, klinkt de tape door haar veelzijdigheid bijzonder creatief. Geen moment op de cassette is hetzelfde, terwijl de producers toch de rust vinden om de mixtape niet in een warrige boel te laten ontaarden. Voor elke sample wordt de tijd genomen en de balans tussen computergestuurde geluiden en tastbare muziek wordt goed gevonden. En of dat voor een absurdistische ervaring nog niet genoeg is, komen er ook nog eens de bizarre raps van Cise Star aan te pas. Wasteland Vol. 1 is een heerlijke, buitenaardse trip.
10. Gers Pardoel - Deze Wereld Is van Jou

Met over het algemeen teksten die zo van Guus Meeuwis zouden kunnen zijn. Dat is voor velen op deze site nut dun maar ik kan er van genieten. Gewoon omdat Gers Pardoel zo oprecht overkomt en op een lieve, oprechte manier rapt over zaken die voor hem belangrijk zijn. Gers komt over als een gevoelsmens die net zo makkelijk over de liefde rapt als over ellende (Eenzaam op de Bank). De veelzijdige instrumentaties maken er een fraai popgeörienteerd schouwspel van.
0
Sietse
geplaatst: 28 december 2011, 18:07 uur
chevy93 schreef:
Beviel het hieronder?
(quote)
(afbeelding)Beviel het hieronder?
En dat van iemand wiens gemiddelde smaak niet onderdoet voor de gemiddelde opa die al 30 jaar zijn grot niet uit is gekomen

0
geplaatst: 28 december 2011, 18:20 uur
Mijn (voorlopige) lijstje van 2011:
1. Kate Bush - 50 Words for Snow (2011)
2. Fleet Foxes - Helplessness Blues (2011)
3. Elbow - Build a Rocket Boys! (2011)
4. Bombay Bicycle Club - A Different Kind of Fix (2011)
5. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
6. Wilco - The Whole Love (2011)
7. Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer (2011)
8. dEUS - Keep You Close (2011)
9. PJ Harvey - Let England Shake (2011)
10. Thurston Moore - Demolished Thoughts (2011)
Beste concert 2011:
Een gedeelde eerste plek voor Sufjan Stevens in Eindhoven & Wilco in Tilburg
1. Kate Bush - 50 Words for Snow (2011)
2. Fleet Foxes - Helplessness Blues (2011)
3. Elbow - Build a Rocket Boys! (2011)
4. Bombay Bicycle Club - A Different Kind of Fix (2011)
5. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
6. Wilco - The Whole Love (2011)
7. Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer (2011)
8. dEUS - Keep You Close (2011)
9. PJ Harvey - Let England Shake (2011)
10. Thurston Moore - Demolished Thoughts (2011)
Beste concert 2011:
Een gedeelde eerste plek voor Sufjan Stevens in Eindhoven & Wilco in Tilburg
0
Alucard
geplaatst: 28 december 2011, 19:52 uur
1. Demdike Stare - Tryptych
2. Thousands - The Sound Of Everything
3. Colin Stetson - New History Warfare Vol.2: Judges
4. Andy Stott - Passed By Me
5. Robag Wruhme - Thora Vukk
6. Haxan Cloak - Haxan Cloak
7.The Field - Looping State Of Mind
8. Emptyset - Demiurge
9. Thee Oh Sees - Carrion Crawler/ The Dream
10. Pyschic Paramount - II
2. Thousands - The Sound Of Everything
3. Colin Stetson - New History Warfare Vol.2: Judges
4. Andy Stott - Passed By Me
5. Robag Wruhme - Thora Vukk
6. Haxan Cloak - Haxan Cloak
7.The Field - Looping State Of Mind
8. Emptyset - Demiurge
9. Thee Oh Sees - Carrion Crawler/ The Dream
10. Pyschic Paramount - II
0
geplaatst: 28 december 2011, 19:56 uur
Ik heb geen verzamelaars meegenomen... Anders had Tryptich er bij mij ook wel in gestaan.
0
Sietse
geplaatst: 28 december 2011, 20:50 uur
Helemaal langs me heen gegaan dat hier een nieuw album van was (mits dezelfde Thousands als op Digitalis dingen heeft uitgebracht).
0
marco-1968
geplaatst: 29 december 2011, 00:38 uur
mijn lijsje 2011:
1.Staind - staind
2.Face Tomorrow- Face Tomorrow
3.Snow Patrol- Fallen Empire'
4.Eefje de Visser- De Koek
5.Bayside -Killing time
6.K's choice - Little echo's
7.Spinvis- Tot ziens Justin Keller
8.Cold - Superfiction
9.Parabelle -These Electric Pages Have Been Unplugged
10.Gers Pardoel- Deze wereld is van jou
1.Staind - staind
2.Face Tomorrow- Face Tomorrow
3.Snow Patrol- Fallen Empire'
4.Eefje de Visser- De Koek
5.Bayside -Killing time
6.K's choice - Little echo's
7.Spinvis- Tot ziens Justin Keller
8.Cold - Superfiction
9.Parabelle -These Electric Pages Have Been Unplugged
10.Gers Pardoel- Deze wereld is van jou
0
geplaatst: 29 december 2011, 10:42 uur
Update. The Antlers zijn de lijst binnengekomen en Kate Bush is een plekje gestegen.
1. Floex - Zorya

2. Akt - Blemmebeya

3. Kate Bush - 50 Words for Snow

4. Le Orme - La Via della Seta
5. Motis - Ripaille
6. Ske - 1000 Autunni
7. Gluid - Twee
8. The Antlers - Burst Apart
9. Dominik Eulberg - Diorama
10. The Jayhawks - Mockingbird Time
1. Floex - Zorya

2. Akt - Blemmebeya

3. Kate Bush - 50 Words for Snow

4. Le Orme - La Via della Seta
5. Motis - Ripaille
6. Ske - 1000 Autunni
7. Gluid - Twee
9. Dominik Eulberg - Diorama
10. The Jayhawks - Mockingbird Time
0
Sietse
geplaatst: 29 december 2011, 11:12 uur
Ok, moet ik eens checken dan want die dingen op Digitalis zijn leuk.
0
Sietse
geplaatst: 29 december 2011, 11:13 uur
10: Nils Rostad - Ujamt (Tallerk Plater)
Top 10 2011 #10: Nils Rostad – Ujamt (Tallerk Plater, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
09: The Julie Mittens - Recorded 23|24072011 (Self-Released)
Top 10 2011 #09: The Julie Mittens – Recorded 23|24072011 (Self-Released, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
08: Simon Whetham - Unheard Prayers (Dragon's Eye Recordings)
Top 10 2011 #08: Simon Whetham – Prayers Unheard (Dragon’s Eye Recordings, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
07: Six Organs of Admittance - Maria Kapel (Pavilion Records)
Top 10 2011 #07: Six Organs Of Admittance – Maria Kapel (Pavilion Records, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
06: BJ Nilsen & Stilluppsteypa - Big Shadow Montana (Helen Scarsdale Agency)
Top 10 2011 #06: BJ Nilsen & Stilluppsteypa – Big Shadow Montana (Helen Scarsdale Agency, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
05: Richard Youngs - Long White Cloud (Grapefruit Records Club)
Top 10 2011 #05: Richard Youngs – Long White Cloud (Grapefruit Records, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
04: Gregg Kowalsky – Battery Townsley
Top 10 2011 #4 Gregg Kowalsky – Battery Townsley (Senufo Editions, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
03: Cam Deas - Quadtych Volume One (Present Time Excercises)
Top 10 2011 #03: Cam Deas – Quadtych Volume One (Present Time Excercises, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
02: Amelia Cuni & Werner Durand – Already Awake In The Night (Ini.Itu, 2011)
Top 10 2011 #2: Amelia Cuni & Werner Durand – Already Awake In The Night (Ini.Itu, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
01: Friday
Bijna!!!
Top 10 2011 #10: Nils Rostad – Ujamt (Tallerk Plater, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
09: The Julie Mittens - Recorded 23|24072011 (Self-Released)
Top 10 2011 #09: The Julie Mittens – Recorded 23|24072011 (Self-Released, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
08: Simon Whetham - Unheard Prayers (Dragon's Eye Recordings)
Top 10 2011 #08: Simon Whetham – Prayers Unheard (Dragon’s Eye Recordings, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
07: Six Organs of Admittance - Maria Kapel (Pavilion Records)
Top 10 2011 #07: Six Organs Of Admittance – Maria Kapel (Pavilion Records, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
06: BJ Nilsen & Stilluppsteypa - Big Shadow Montana (Helen Scarsdale Agency)
Top 10 2011 #06: BJ Nilsen & Stilluppsteypa – Big Shadow Montana (Helen Scarsdale Agency, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
05: Richard Youngs - Long White Cloud (Grapefruit Records Club)
Top 10 2011 #05: Richard Youngs – Long White Cloud (Grapefruit Records, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
04: Gregg Kowalsky – Battery Townsley
Top 10 2011 #4 Gregg Kowalsky – Battery Townsley (Senufo Editions, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
03: Cam Deas - Quadtych Volume One (Present Time Excercises)
Top 10 2011 #03: Cam Deas – Quadtych Volume One (Present Time Excercises, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
02: Amelia Cuni & Werner Durand – Already Awake In The Night (Ini.Itu, 2011)
Top 10 2011 #2: Amelia Cuni & Werner Durand – Already Awake In The Night (Ini.Itu, 2011) | Collecting Records - collectingrecords.wordpress.com
01: Friday
Bijna!!!
0
geplaatst: 29 december 2011, 12:45 uur
1. CunninLynguists - Oneirology

2. Shlohmo - Bad Vibes

3. Blue Sky Black Death - NOIR

5. The Roots - undun
6. CYNE - Wasteland, Vol. 1
7. Wu Lyf - Go Tell Fire to the Mountain
9. Shabazz Palaces - Black Up
10. Atmosphere - The Family Sign

2. Shlohmo - Bad Vibes

3. Blue Sky Black Death - NOIR

5. The Roots - undun
6. CYNE - Wasteland, Vol. 1
7. Wu Lyf - Go Tell Fire to the Mountain
9. Shabazz Palaces - Black Up
10. Atmosphere - The Family Sign
0
geplaatst: 29 december 2011, 16:52 uur
1. Fountains of Wayne - Sky Full of Holes

2. Sloan - The Double Cross
3. The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines?
4. R.E.M. - Collapse Into Now
5. Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds
6. John Paul Keith - The Man That Time Forgot
7. The Cars - Move Like This
8. Beady Eye - Different Gear, Still Speeding
9. The Jayhawks - Mockingbird Time
10. Het Goede Doel - Liefdewerk

2. Sloan - The Double Cross
3. The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines?
4. R.E.M. - Collapse Into Now
5. Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds
6. John Paul Keith - The Man That Time Forgot
7. The Cars - Move Like This
8. Beady Eye - Different Gear, Still Speeding
9. The Jayhawks - Mockingbird Time
10. Het Goede Doel - Liefdewerk
0
geplaatst: 29 december 2011, 16:59 uur
1. PJ Harvey - Let England Shake

2. Nicolas Jaar - Space Is Only Noise

3. Gang Gang Dance - Eye Contact

4. Fleet Foxes - Helplessness Blues

5. The War on Drugs - Slave Ambient

6. Radiohead - The King of Limbs

7. Mikal Cronin - Mikal Cronin

8. Chad VanGaalen - Diaper Island

9. Real Estate - Days

10. Destroyer - Kaputt

2. Nicolas Jaar - Space Is Only Noise

3. Gang Gang Dance - Eye Contact

4. Fleet Foxes - Helplessness Blues

5. The War on Drugs - Slave Ambient

6. Radiohead - The King of Limbs

7. Mikal Cronin - Mikal Cronin

8. Chad VanGaalen - Diaper Island

9. Real Estate - Days

10. Destroyer - Kaputt

0
Magick1
geplaatst: 29 december 2011, 19:00 uur
Eindstand 2011:
1. The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines?
2. Arctic Monkeys - Suck It and See
3. Foster the People - Torches
4. Kasabian - Velociraptor!
5. Foo Fighters - Wasting Light
6. Miles Kane - Colour of the Trap
7. Noah and the Whale - Last Night on Earth
8. The Strokes - Angles
9. Coldplay - Mylo Xyloto
10. White Lies - Ritual
1. The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines?
2. Arctic Monkeys - Suck It and See
3. Foster the People - Torches
4. Kasabian - Velociraptor!
5. Foo Fighters - Wasting Light
6. Miles Kane - Colour of the Trap
7. Noah and the Whale - Last Night on Earth
8. The Strokes - Angles
9. Coldplay - Mylo Xyloto
10. White Lies - Ritual
0
geplaatst: 29 december 2011, 19:48 uur
Dit gaat het worden:
1. Pain of Salvation - Road Salt Two (2011)
2. Ghost Brigade - Until Fear No Longer Defines Us (2011)
3. Leprous - Bilateral (2011)
4. Krux - III - He Who Sleeps Amongst the Stars (2011)
5. Insomnium - One for Sorrow (2011)
6. ICS Vortex - Storm Seeker (2011)
7. Opeth - Heritage (2011)
8. Haken - Visions (2011)
9. Mastodon - The Hunter (2011)
10. Steven Wilson - Grace for Drowning (2011)
1. Pain of Salvation - Road Salt Two (2011)
2. Ghost Brigade - Until Fear No Longer Defines Us (2011)
3. Leprous - Bilateral (2011)
4. Krux - III - He Who Sleeps Amongst the Stars (2011)
5. Insomnium - One for Sorrow (2011)
6. ICS Vortex - Storm Seeker (2011)
7. Opeth - Heritage (2011)
8. Haken - Visions (2011)
9. Mastodon - The Hunter (2011)
10. Steven Wilson - Grace for Drowning (2011)
0
geplaatst: 29 december 2011, 20:45 uur
ICS Vortex moet ik ook nog een keer de revu laten passeren, misschien nog wel een kanshebber voor mijn top 10.
0
geplaatst: 29 december 2011, 21:47 uur
Ik heb nog een kanshebber voor mn top 10 in de wachtrij staan. Gaat 't waarschijnlijk niet halen 

0
geplaatst: 29 december 2011, 21:52 uur
De laatste paar dagen van het jaar zijn bezig, en ik ben al bijna de hele week druk bezig (nou ja, druk) met het herbeluisteren en beoordelen van enkele kanshebbers op een top 10 plaats. Eentje gaat het zeker halen, dat kan ik wel zeggen.
0
geplaatst: 29 december 2011, 22:04 uur
Ik heb nu 9 zekerheidjes in mijn top 10, verder ben ik nog onzeker over de volgorde bovenin.
Morgen nog een paar platen herdraaien om de laatste knopen door te hakken...
Morgen nog een paar platen herdraaien om de laatste knopen door te hakken...
0
geplaatst: 30 december 2011, 00:11 uur
Dit is de lijst zoals ik hem nu heb ingevuld en die ga ik niet meer in 2011 veranderen:
1. Amatorski - TBC
2. Destroyer - Kaputt
3. Giles Corey - Giles Corey
4. Anna Calvi - Anna Calvi
5. The Roots - undun
6. PJ Harvey - Let England Shake
8. De Kift - Brik
9. Bill Callahan - Apocalypse
10. Long Arm - The Branches
Ergens in januari maak ik een verbeterde en grotere lijst, toegevoegd met wat andere lijstjes (artiesten, singles, e.d.).
1. Amatorski - TBC
2. Destroyer - Kaputt
3. Giles Corey - Giles Corey
4. Anna Calvi - Anna Calvi
5. The Roots - undun
6. PJ Harvey - Let England Shake
8. De Kift - Brik
9. Bill Callahan - Apocalypse
10. Long Arm - The Branches
Ergens in januari maak ik een verbeterde en grotere lijst, toegevoegd met wat andere lijstjes (artiesten, singles, e.d.).
* denotes required fields.