Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's Hip Hop Tips
zoeken in:
0
Rene1979
geplaatst: 20 januari 2011, 18:25 uur
Als je op Google Hip Hop top 50 intikt ga je niet deze cd's krijgen. Dit is mijn lijst, en absoluut geen maatstaf van de algemene opinie. En je hoeft dit topic niet te bekijken alleen als je wilt. We gaan verder.
40. Murs & 9th Wonder - Murs 3:16 (9th Edition) (2004)

Beide heren waren toen in zeer goede doen. Beats van 9th waren in hun prime evenals Murs, die sowieso nooit iets fout doet.
39. Mos Def - Black on Both Sides (1999)

Wat moet ik hier nu van zeggen? In mijn ogen gewoon een klassieke plaat.
38. Edan - Primitive Plus (2002)

Edan is een rapper/producer met een zeer eigen stijl. Je vind dit of erg goed of helemaal niets. Maar een ding staat als een paal boven water, je kan je moeilijk vervelen met deze plaat. Je hoort steeds wel nieuwe samples..
37. One.Be.Lo - S.O.N.O.G.R.A.M. (2005)

One.be.Lo, is de mc van Binary Star. Dit album is niet zijn eerste solo maar wel zijn beste in mijn ogen. Het is een goede cd met alleen maar goede beats.
36. Oddisee - Foot in the Door (2006)

Oddisee en maatje Kev Brown maken samen hele vette beats. Dit is echter wel de beste uit het kamp. Oddisee met veel goede gastrappers en vette beats!
40. Murs & 9th Wonder - Murs 3:16 (9th Edition) (2004)

Beide heren waren toen in zeer goede doen. Beats van 9th waren in hun prime evenals Murs, die sowieso nooit iets fout doet.
39. Mos Def - Black on Both Sides (1999)

Wat moet ik hier nu van zeggen? In mijn ogen gewoon een klassieke plaat.
38. Edan - Primitive Plus (2002)

Edan is een rapper/producer met een zeer eigen stijl. Je vind dit of erg goed of helemaal niets. Maar een ding staat als een paal boven water, je kan je moeilijk vervelen met deze plaat. Je hoort steeds wel nieuwe samples..
37. One.Be.Lo - S.O.N.O.G.R.A.M. (2005)

One.be.Lo, is de mc van Binary Star. Dit album is niet zijn eerste solo maar wel zijn beste in mijn ogen. Het is een goede cd met alleen maar goede beats.
36. Oddisee - Foot in the Door (2006)

Oddisee en maatje Kev Brown maken samen hele vette beats. Dit is echter wel de beste uit het kamp. Oddisee met veel goede gastrappers en vette beats!
0
geplaatst: 20 januari 2011, 19:04 uur
Van nummer 45 t/m 41 ken ik alleen het Little Brother album. En dat is inderdaad een must have.
Murs & 9th Wonder - Murs 3:16 (9th Edition)
Het Murs en 9th Wonder album is erg goed. Ik denk niet dat ze dit album kunnen evenaren. Dat hebben ze in ieder geval nog niet bewezen.
Mos Def - Black On Both Sides
Mos Def heb ik altijd een fijne MC gevonden. Goede plaat.
Edan - Primitive Plus
Van Edan ken ik alleen Beauty and the Beat. Van dat album werd ik nog niet direct erg enthousiast, maar daar is later wel verandering in gekomen. Ik zal dit album ook eens luisteren.
One.Be.Lo - S.O.N.O.G.R.A.M.
Ik heb dit album wel eens geluisterd, maar nog niet goed genoeg. Ik zal binnenkort dit album weer eens opzetten. Op Masters of the Universe vind ik hem een goede MC.
Het Oddisee album ken ik niet.
Murs & 9th Wonder - Murs 3:16 (9th Edition)
Het Murs en 9th Wonder album is erg goed. Ik denk niet dat ze dit album kunnen evenaren. Dat hebben ze in ieder geval nog niet bewezen.
Mos Def - Black On Both Sides
Mos Def heb ik altijd een fijne MC gevonden. Goede plaat.
Edan - Primitive Plus
Van Edan ken ik alleen Beauty and the Beat. Van dat album werd ik nog niet direct erg enthousiast, maar daar is later wel verandering in gekomen. Ik zal dit album ook eens luisteren.
One.Be.Lo - S.O.N.O.G.R.A.M.
Ik heb dit album wel eens geluisterd, maar nog niet goed genoeg. Ik zal binnenkort dit album weer eens opzetten. Op Masters of the Universe vind ik hem een goede MC.
Het Oddisee album ken ik niet.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 20 januari 2011, 19:32 uur
Rene1979 schreef:
Als je op Google Hip Hop top 50 intikt ga je niet deze cd's krijgen. Dit is mijn lijst, en absoluut geen maatstaf van de algemene opinie. En je hoeft dit topic niet te bekijken alleen als je wilt.
Als je op Google Hip Hop top 50 intikt ga je niet deze cd's krijgen. Dit is mijn lijst, en absoluut geen maatstaf van de algemene opinie. En je hoeft dit topic niet te bekijken alleen als je wilt.
Ik denk dat Ola bedoelt dat je zou kunnen toelichten wat voor soort hiphop het is. Zodat mensen die de door jou gekozen albums niet kennen - en dat zijn er een heleboel - een idee krijgen hoe het album klinkt en of het ze aanspreekt. Dat je kort aangeeft wat voor sfeer het album heeft; de sound van het album (beats), inhoud (teksten), hoe de rappers klinken etc. Een trackpick lijkt me daar uiterst geschikt voor.
It's all good for me.

0
Rene1979
geplaatst: 20 januari 2011, 22:05 uur
Dan zal ik ipv de albumhoes een jijbuis clip erin zetten.
0
geplaatst: 20 januari 2011, 22:06 uur
Murs & 9th: geniale samenwerking, zeer dope plaat.
Mos Def: Een net niet klassieker, wel erg gaaf.
Edan: Altijd tof, kun je me s'nachts wakker voor maken.
One.Be.Lo: Ook muziek waar ik op raak uitgekeken. Gaat toch op den duur wat vervelen.
Oddisee: Beetje hetzelfde als One.Be.Lo, plaat duurt me ook gewoon te lang.
Totaal: 7
Mos Def: Een net niet klassieker, wel erg gaaf.
Edan: Altijd tof, kun je me s'nachts wakker voor maken.
One.Be.Lo: Ook muziek waar ik op raak uitgekeken. Gaat toch op den duur wat vervelen.
Oddisee: Beetje hetzelfde als One.Be.Lo, plaat duurt me ook gewoon te lang.
Totaal: 7
0
geplaatst: 20 januari 2011, 23:03 uur
Rene1979 schreef:
Ik vind linkjes wel genoeg eigenlijk. Misschien wat meer persoonlijke argumenten, maar door op de link te klikken kom je toch ook al veel te weten over het album?
Leuke albums trouwens, Rene. Er staan al veel in mijn playlist voor komende tijd!

0
geplaatst: 20 januari 2011, 23:18 uur
Ik ken ze allemaal wel maar van deze platen heb ik alleen nog maar Black On Both Sides geluisterd. Dat vind ik wel een vet album.
0
haveman
geplaatst: 21 januari 2011, 17:01 uur
Goeie initiatief van je René. Zeker voor iemand als ik die op zoek is naar goede hiphop. Heb van de nummers 50 t/m 41 het meeste geluisterd. Het zit allemaal aardig in elkaar en hier en daar ook goede lyrics. Ik vind het bij de meeste alleen vocaal zo vlak, waardoor ik vaak wat emotie mis( o.a. Common Market en Lone Catalysts). Daardoor gaan de tracks imo nogal veel op elkaar lijken.
En als ik tracks als Father's Day en The Set Up van Q-Unique hoor kan ik niet anders dan denken aan hele, hele matige versies van Cleaning Out My Closet.
Maar nogmaals, goed initiatief en ik hoop dat er wat voor me tussenzit.
En als ik tracks als Father's Day en The Set Up van Q-Unique hoor kan ik niet anders dan denken aan hele, hele matige versies van Cleaning Out My Closet.
Maar nogmaals, goed initiatief en ik hoop dat er wat voor me tussenzit.
0
Rene1979
geplaatst: 21 januari 2011, 21:00 uur
Dit keer geen commentaar maar tracks van het album.
35. J-Live - All of the Above (2002)
34. Deltron 3030 - Deltron 3030 (2000)
33. Decompoze - Decomposition (2007)
32. Blackalicious - NIA (1999)
31. Channel Live - Station Identification (1995)
35. J-Live - All of the Above (2002)
34. Deltron 3030 - Deltron 3030 (2000)
33. Decompoze - Decomposition (2007)
32. Blackalicious - NIA (1999)
31. Channel Live - Station Identification (1995)
0
geplaatst: 22 januari 2011, 11:07 uur
Goede update, met alleen een wat mindere nummer 33. Hoewel, Decompoze is zo nu en dan ook best leuk om te beluisteren. Deltron 3030 is met afstand mijn favoriet.
7,25
7,25
0
geplaatst: 22 januari 2011, 12:15 uur
Ik vind Deltron persoonlijk niet zo speciaal. Channel Live heb ik niet zo vaak gehoord maar het is een vet album. Die van Blackalicious moet ik ook nog checken.
0
haveman
geplaatst: 22 januari 2011, 12:45 uur
Mijn 'probleem' met hiphop is dat ik het vaak allemaal wel erg veel op elkaar vind lijken. Tel daarbij op de vaak lange speeltijd en het wordt nogal saai. Daarom vind ik Murs 3;16 wel lekker, niet te lang.
Ik heb het niet alleen met albums, maar ook met artiesten. Ik vind heel veel, veel van hetzelfde. Als ik dit soort lijsten in rockforums zie, heb ik het idee dat er veel meer variatie is.
Deltron 3030 en Primitive Plus zijn hier de meer 'aparte' albums en die bevallen mij dan ook het best.
Ik heb het niet alleen met albums, maar ook met artiesten. Ik vind heel veel, veel van hetzelfde. Als ik dit soort lijsten in rockforums zie, heb ik het idee dat er veel meer variatie is.
Deltron 3030 en Primitive Plus zijn hier de meer 'aparte' albums en die bevallen mij dan ook het best.
0
geplaatst: 22 januari 2011, 17:12 uur
Hele goede albums weer. Alleen het Decompoze album moet ik nog eens wat vaker luisteren. J-Live -All of the Above is mijn favoriet van deze vijf albums.
0
geplaatst: 23 januari 2011, 14:33 uur
Hey, hier kende (en heb) ik toevallig alle albums. Behalve die van Decompoze.
@MAS: ga Blackalicious nou eens heel snel checken!
@MAS: ga Blackalicious nou eens heel snel checken!

0
Rene1979
geplaatst: 23 januari 2011, 16:04 uur
30. Common - Like Water for Chocolate (2000)
Beste Common album IMO
29. Buckwild - Diggin' in the Crates: Rare Studio Masters 1993 - 1997 (2007)

Classic album van deze producer. Eigenlijk is er geen slechte track te ontdekken. Pure Oldschool dit album die very RARE is.
28. Reks - Grey Hairs (2008)
Ik ging kiezen tussen zijn eerste album en deze. Toch op deze uitgekomen omdat Reks heer en meester is op deze plaat. Misschien wel een van de sterkste Hip Hop platen van 2008.
27. Souls of Mischief - '93 'Til Infinity (1993)

Als groep is dit het beste wat het Heiroglypics kamp te bieden heeft. Helaas zijn de solo artiesten niet altijd on point, maar dit album is een klassieker.
26. Show & A.G. - Goodfellas (1995)
Wat is en blijft dit toch een geweldige cd!
Beste Common album IMO
29. Buckwild - Diggin' in the Crates: Rare Studio Masters 1993 - 1997 (2007)

Classic album van deze producer. Eigenlijk is er geen slechte track te ontdekken. Pure Oldschool dit album die very RARE is.
28. Reks - Grey Hairs (2008)
Ik ging kiezen tussen zijn eerste album en deze. Toch op deze uitgekomen omdat Reks heer en meester is op deze plaat. Misschien wel een van de sterkste Hip Hop platen van 2008.
27. Souls of Mischief - '93 'Til Infinity (1993)

Als groep is dit het beste wat het Heiroglypics kamp te bieden heeft. Helaas zijn de solo artiesten niet altijd on point, maar dit album is een klassieker.
26. Show & A.G. - Goodfellas (1995)
Wat is en blijft dit toch een geweldige cd!
0
geplaatst: 23 januari 2011, 16:52 uur
Reks past niet tussen deze goede albums. De enige misser in dit rijtje, de overige platen zijn namelijk dope tot zeer dope.
7,25
7,25
0
Rene1979
geplaatst: 23 januari 2011, 17:13 uur
En als beloofd de volgende 5
25. The Roots - Illadelph Halflife (1996)

Beste Roots album wat er is, misschien op de laatste na die ook wel weer erg legendarisch was. Al kan het bij The Roots bijna nooit fout gaan. Deze mannen leggen zoveel zorg, ziel en zaligheid in hun muziek dat je er zelfs al hou je niet van hip hop van kan genieten.
24. Y Society - Travel at Your Own Pace (2007)
Meest talentvolle producer Damu en de altijd goede MC Insight leveren hier een parel en tijdloos album af. Dit is iets wat je moet luisteren.
23. Nujabes - Modal Soul (2005)

De helaas te vroeg overleden producer Nujabes levert een top product af. Deel instrumentaal, maar ook de beste track allertijden Feather staat op deze cd.!
22. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother (1992)

Dit heeft een typische jaren 90 New York sound over zich heen. Het album is een klassieker! Pete Rock the Soul Brother is boven zichzelf uitgestegen op dit album.
21. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
.....
25. The Roots - Illadelph Halflife (1996)

Beste Roots album wat er is, misschien op de laatste na die ook wel weer erg legendarisch was. Al kan het bij The Roots bijna nooit fout gaan. Deze mannen leggen zoveel zorg, ziel en zaligheid in hun muziek dat je er zelfs al hou je niet van hip hop van kan genieten.
24. Y Society - Travel at Your Own Pace (2007)
Meest talentvolle producer Damu en de altijd goede MC Insight leveren hier een parel en tijdloos album af. Dit is iets wat je moet luisteren.
23. Nujabes - Modal Soul (2005)

De helaas te vroeg overleden producer Nujabes levert een top product af. Deel instrumentaal, maar ook de beste track allertijden Feather staat op deze cd.!

22. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother (1992)

Dit heeft een typische jaren 90 New York sound over zich heen. Het album is een klassieker! Pete Rock the Soul Brother is boven zichzelf uitgestegen op dit album.
21. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)
.....
0
toris
geplaatst: 23 januari 2011, 17:51 uur
vreemd, deze ken ik wél alle 5.
5. Y Society 3* ( zit tegen 3,5* aan )
4. Nujabes 3,5* ( die moet ik snel weer eens luisteren want een 4* zit er zeker in )
3. Pete Rock & C.L. Smooth 4*
2. The Roots 4,5* ( The Roots' beste )
1. Wu-Tang Clan 5* (
)
5. Y Society 3* ( zit tegen 3,5* aan )
4. Nujabes 3,5* ( die moet ik snel weer eens luisteren want een 4* zit er zeker in )
3. Pete Rock & C.L. Smooth 4*
2. The Roots 4,5* ( The Roots' beste )
1. Wu-Tang Clan 5* (
)
0
geplaatst: 23 januari 2011, 18:21 uur
Alle 10 weer erg tof. Ik heb ze volgens mij alle 10 wel beoordeeld met vier sterren of hoger. Ik ben benieuwd wat er nog gaat komen.
0
Rene1979
geplaatst: 24 januari 2011, 12:40 uur
20. Artifacts - Between a Rock and a Hard Place (1994)
El da Sensei heeft Solo twee hoogstaande albums uitgebracht. Wat heel veel mensen niet wisten is dat hij in de jaren 90 met maatje Tame One, de bezetting van de groep The Artifacts vormde. Het album Between a Rock and a Hard Place is in mijn ogen een regelrechte klassieker.
19. Kazi - The Plague (2004)

Velen zullen dit album niet kennen. En toch staat het bij mij garant voor het beste wat Hip Hop te bieden heeft. De plaat is volledig geproduceerd door OhNo, en Kazi rapt met een mooie zeer verfijnde stijl over de beats van OhNo. Dit is iets wat je geluisterd moet hebben.
18. Cannibal Ox - The Cold Vein (2001)

17. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
Voor mij het beste Tribe album, PUNT
16. DANGERDOOM - The Mouse and the Mask (2005)
Dit is de nummer 3 van MF Doom projecten.. Gewoon geniaal..
El da Sensei heeft Solo twee hoogstaande albums uitgebracht. Wat heel veel mensen niet wisten is dat hij in de jaren 90 met maatje Tame One, de bezetting van de groep The Artifacts vormde. Het album Between a Rock and a Hard Place is in mijn ogen een regelrechte klassieker.
19. Kazi - The Plague (2004)

Velen zullen dit album niet kennen. En toch staat het bij mij garant voor het beste wat Hip Hop te bieden heeft. De plaat is volledig geproduceerd door OhNo, en Kazi rapt met een mooie zeer verfijnde stijl over de beats van OhNo. Dit is iets wat je geluisterd moet hebben.
18. Cannibal Ox - The Cold Vein (2001)

17. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)
Voor mij het beste Tribe album, PUNT
16. DANGERDOOM - The Mouse and the Mask (2005)
Dit is de nummer 3 van MF Doom projecten.. Gewoon geniaal..
0
geplaatst: 24 januari 2011, 12:43 uur
Wederom dikke shit. Die van Kazi is duidelijk het minste van deze 5, maar de andere vier zijn zo hard dat je er een huis van kunt maken.
8,5
8,5
* denotes required fields.