MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's Hip Hop Tips

zoeken in:
Ik wou zeggen channel live kende ik nog niet. Tot ik em aanzette, dikke track en erg lang geleden dat ik die nog hoorde. Kende de titel en uitvoerder ook niet echt van die basement type muziek. Die je hoort als je jong bent bij wat oudere vrienden en je altijd digt maar nooit zelf bent achter aan gegaan

Too late is inderdaad een lekkere track maar ik opteer ook voor the blast. Al kan je ook move something (live erg indrukwekkend), this means you, eternalists, love language, soul rebels... gebruiken. Damn ik kan niet begrijpen dat mensen dat album niet snappen

The Blast

Die van Kero-One vind ik ook erg lekker.

Hoe vet ook dat Hi-tek opeens op de track begint te rappen, toen bij mijn weten voor het eerst. En ik vond zijn tekst niet eens slecht (zelfs goed) en zijn flow zeker aanvaardbaar. Bet you aint even know i had flow though

Reflection Eternal - The Blast 8.0*

Sterk duo. Leuke track van Train of Thought.

Tonedeff - Porcelain 8.5*

Tonedeff ken ik nog niet zo lang. Maar met Archetype heeft hij voor mij bewezen een goede MC te zijn en goede beats te kunnen bakken. Erg goed album met een relaxte sound. Ik kijk uit naar zijn volgende album.

Kero One - In all the Wrog Places 8.0*

Hier krijg je inderdaad direct een zomers gevoel bij. Zal snel eens achter een album van hem beluisteren.

Channel Live - Mad Izm 8.5*

KRS-One komt inderdaad scherp uit de hoek op deze track. Dat zorgt er toch wel een beetje voor dat de anderen een beetje in de schaduw komen te staan vind ik. Desalniettemin een sterke track.

MAS
Een hoop nummers kende ik niet maar die heb ik zojuist beluisterd.

25, Hell Razah 7,5*
24. Evidence 8*
23. Big L 10*
22. Binary Star 8* Ik zelf vind Reality Check van dat zelfde album iets beter!
21. Brother Ali 8,5*
20. Cannibal Ox 6,5* Niet echt mijn ding.
19. Reflection Eternal 8* Vind het album niet heel speciaal maar dit nummer is zeker vet.
18. Tonedeff 9* Erg vet nummer ik moet nog steeds zijn album checken.
17. Kero One 8*
16. Channel Live 8* Weer een album dat ik nog moet checken.

Erg leuke lijst tot nu toe!

Heb zo het idee dat Come Clean van Jeru ook nog langs gaat komen... Voor de rest, dope nummers!

Rene1979
helaas geen Jeru nummers.. maar laat jullie gedachten eens dwalen en bedenk wat mijn top 10 is en plaats die hier.... Voor de winnaar een leuke prijs

Ulfat-e-Zulmat
10 keer Kempi - Buschauffeur?

Dat nummer van Kero One kende ik niet. Lekker relax (no Opin).

Rene1979
Bijna Ulfat

MAS
Cyne - First Person
Atmosphere - Dreamer
Charizma & PBW - Red Light, Green Light
JMT - Uncommon Valor
Masta Ace - Da Grind
The Pharcyde - Pack The Pipe

Dit zijn eigenlijk mijn favorieten van artiesten waarvan ik weet dat jij ze ook goed vind. Maar misschien heb ik er wel een goed.

Rene1979
Sowieso 1 helemaal, 4 groepen/artiesten (dus niet die specifieke tracks). En 1 helemaal die wel in de 15 staat maar net buiten de 10 valt.

MAS
Aha best netjes van me dus. First Person helemaal?

Ik gok Red Light, Green Light.

Rene1979

Zegt genoeg he.....
Ik zie donderdag de top 10s wel

Gokken is voor mensen met een baard waar nog stukjes kaas in hangt. Ik zie het donderdag wel lieve opa Rene.

MAS
Ik gokte niet ik ben paranormaal begaaft.

Oh. Dat is voor hippies.

MAS schreef:
Ik gokte niet ik ben paranormaal begaaft.

Wel jammer dat je paranormale gaven niet gepaard gaan met een basiskennis van de Nederlandse taal

Binary Star - Masters Of The Universe. 7. Degelijk; niks mis mee en niet een instant-classic.
Brother Ali - Blah Blah Blah. 7. Wel een lekker nummer, maar toch mis ik wat. De beat is wel relaxed en orgineel.
Canibal Ox - Atom. 7. Beat heeft bizarre elementen, maar een mooie dreigende sfeer. Lijkt erg op Company Flow (maar ik begrijp dat El-P hierbij betrokken is). Dit is waarschijnlijk een groeinummer (was CF bij mij).
Reflection Eternal - The Blast. 7,5. Ah. Eindelijk weer 1 die ik ken. Goed en relaxed nummer. Goede HiTek productie.
Tonedeff - Porcelain. 6. Dit is het niet echt voor mij. Niet slecht of vervelend, maar het doet me niks.
Kero One - In All The Wrong Places. 8. Dit is wel een nummer dat ik fijn vind. Lekker Common-achtige piano.
Channel Live - Mad Izm. 9,5. Tsja, wederom een (90's) klassieker. Dit ken ik natuurlijk ook en dit soort nummers juich ik altijd toe. Helaas is het album waar deze op staat wat minder (zeker niet slecht). Vooral de beperkte speelduur viel me tegen.

28. Blue Scholars - Blue School 7.5* Leuk nummertje. Niet meer, niet minder.
27. El-P - Deep Space 9mm 6* Niet mijn ding.
26. Mobb Deep - Shook Ones Pt.II 10* Top 3 materiaal.
25. Hell Razah - Project Jazz 8.5* De rappers passen goed bij elkaar, alleen vind ik de beat niet geweldig (wel goed ).
24. Evidence - Mr. Slow Flow 9* Die beat.
23. Big L - Put it On 8.5* Tja classic .
22. Binary Star - Masters of the Universe 7* Leuk nummertje.
21. Brother Ali - Blah Blah Blah (met Slug) 8* 2 van mij (vele) favorieten rappers en een dope beat.
20. Cannibal Ox - Atom 7.5* Ik moet altijd even wennen aan de nummers van Cannibal Ox, maar uiteindelijk vind ik ze wel goed.
19. Reflection Eternal - The Blast 8*
18. Tonedeff - Porcelain 8.5* Niet mijn favoriete nummer van Tonedeff, maar wel een goed nummer.
17. Kero One - In all the Wrog Places 7.5* Heerlijke sfeer op dit nummer.
16. Channel Live - Mad Izm 8* Dope beat en dope raps: dope nummer.

Ulfat-e-Zulmat
FlyLo schreef:
(quote)

Wel jammer dat je paranormale gaven niet gepaard gaan met een basiskennis van de Nederlandse taal

Zoals het eindigen van een zin met een smiley i.p.v. een punt, uitroepteken of vraagteken?

Ik bezit dan ook geen paranormale gaven.

MAS
FlyLo schreef:
(quote)

Hahaha beetje dom van me.

Hmmm tis toch al vrijdag...

Mijn gok top 10

CYNE : Steady
Masta Ace: Good ol' Love of Beautiful
The pharcyde : Runnin'
Atmosphere: Painting of Trying to find a balance
Cunninlynguists: Lynguistics
The Loyalists: This is for hip hop
Madvillain: Figaro
GZA: Liquid Swords
Deltron 3030 : Mastermind

Charizma & PBW - Red Light, Green Light (min of meer weggeven)

Het zou allessinds een mooie lijst zijn

Rene1979
Ja ja daar zijn we weer

15. Charizama & PB Wolf - Red Light, Green Light

Eeuwig zonde dat deze man zo jong overleden is. Maar PB Wolf bracht een mooie ode in 2003 door de volledige cd uit te brengen.

14. Black Star - Respiration

Misschien niet hun beste track.. Maar jezus wat flowt Tonedeff de boel kapot hier. En die beat

3 legendes op 1 track..

13. Cunninlynguists - Love Ain't

Geweldige nummers rene

Ja, zeker dope shit.

Charizma & PBW: 9,5
Black Star: 9,25
CunninLynguists: 9

Charizma & PBW: 8,5. Spijt dat ik deze indertijd niet eens heb geluisterd. Waarschijnlijk had ik het album dan nu al in mijn bezit. Maar wat nog niet is kan nog komen.
Black Star: 9,5. Ik zag dat ik dit album nog niet eens had toegevoegd. Ik luister dit ook veel te weinig. Een van de beste tracks op hun album vind ik. Goede keuze.
CunninLynguists: 7,5. Dit is het eerste nummer dat ik ooit van deze mensen hoor (ja, ik weet dat er nu bij mensen de mond van verbazing open valt). Ik ben zeker nog niet weggeblazen, maar het is wel een goed nummer. Misschien komt er nog wel meer van hen voorbij waardoor ik (ook) lyrisch wordt.

MAS
Charizma: 10
Black Star: 8
CL: 9,5

panjoe (moderator)
Beste updeet tot nu toe

Charizma: 9+
Black Star: 9+
CL: 9

Gast
geplaatst: vandaag om 03:23 uur

geplaatst: vandaag om 03:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.