Muziek / Toplijsten en favorieten / Één artiest, zes songs
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:03 uur
En toch gaan we stug door met blanke faalhazen plaatsen. We schuiven een decennium op.
Een kameleon: Talk Talk

(Grappig, dit is de eerste keer dat ik zie hoe ze eruit zien)
Waar begin je zo'n lijst nou? Logischerwijs bij het debuut, maar die vind ik niet zo. Daarom beginnen we met hun eerste geslaagde poging. Tevens ook hun bekendste poging
01. It's My Life
Hun bekendste? Of is dat toch Such a Shame. In ieder geval bij het jonge publieker bekender in de versie van No Doubt. Zelf was dat ook de eerste versie die ik hoorde. Lange tijd heb ik die ook geprefereerd, maar de gelaagdheid van Talk Talk heeft er voor gezorgd dat ik daar inmiddels niet meer zo over denk.
02. Such a Shame
Behoeft geen uitleg denk ik zo. Een geweldig nummer en tevens hun eerste nummer 1-hit. Het zou ook gelijk de laatste zijn. Het was dan ook geen hitmachine. Bescheiden posities in de lagere regionen waren hun lot. Edit: Een nummer 1-hit van Talk Talk (het nummer) in Zuid-Afrika in '82 al. Opmerkelijk aangezien dat hun enige notering in de Zuid-Afrikaanse lijst is. (Aldus Wikipedia)
Ik had graag ook een nummer als Renée of Tomorrow Started genoemd, maar in het kader van dit topic horen deze er gewoon bij.
03. Living In Another World
We schuiven een album op. Ook dit is een voorspelbare keuze. Hoewel ik in tegenstelling tot bij It's My Life dit wel het beste nummer van Colour of Spring vind. Ik zou graag willen vertellen waar de kracht van dit nummer ligt, maar er zijn zoveel credits voor dit nummer, en het hele album, dat dat onmogelijk is.
04. The Rainbow - Eden - Desire
Ik zie dit als één nummer, dus doe ik het zo. Hun beste nummer als je het mij vraagt. Spirit of Eden, de moeder van de postrock, is één van de weinige albums die ik de volle mep heb gegeven. De eerste paar luisterbeurten vond ik het "gewoon" goed, maar de laatste paar luisterbeurten hebben mij doen realiseren dat er niks anders mogelijk is dan de hoogste score. Ook hier wederom te veel credits.
05. After the Flood
06. Runeii
Vandaag heb ik nog eens Laughing Stock gedraaid. Ook deze vind ik steeds beter worden, maar een echte verhoging zit er nog niet in. En welke nummers moet ik kiezen? Een moeilijke keus. Zeker, omdat ik morgen weer een ander nummer kan kiezen. Eentje stond vast, dat was After The Flood. Voor de andere heb ik gekozen voor Runeii. Omdat die jammer genoeg onderaan staat bij de statistieken. Terwijl Hollis zo fragiel klinkt op dit nummer. Blijkbaar is het album te goed om een duidelijke favoriet aan te wijzen.
Een kameleon: Talk Talk

(Grappig, dit is de eerste keer dat ik zie hoe ze eruit zien)
Waar begin je zo'n lijst nou? Logischerwijs bij het debuut, maar die vind ik niet zo. Daarom beginnen we met hun eerste geslaagde poging. Tevens ook hun bekendste poging
01. It's My Life
Hun bekendste? Of is dat toch Such a Shame. In ieder geval bij het jonge publieker bekender in de versie van No Doubt. Zelf was dat ook de eerste versie die ik hoorde. Lange tijd heb ik die ook geprefereerd, maar de gelaagdheid van Talk Talk heeft er voor gezorgd dat ik daar inmiddels niet meer zo over denk.
02. Such a Shame
Behoeft geen uitleg denk ik zo. Een geweldig nummer en tevens hun eerste nummer 1-hit. Het zou ook gelijk de laatste zijn. Het was dan ook geen hitmachine. Bescheiden posities in de lagere regionen waren hun lot. Edit: Een nummer 1-hit van Talk Talk (het nummer) in Zuid-Afrika in '82 al. Opmerkelijk aangezien dat hun enige notering in de Zuid-Afrikaanse lijst is. (Aldus Wikipedia)
Ik had graag ook een nummer als Renée of Tomorrow Started genoemd, maar in het kader van dit topic horen deze er gewoon bij.
03. Living In Another World
We schuiven een album op. Ook dit is een voorspelbare keuze. Hoewel ik in tegenstelling tot bij It's My Life dit wel het beste nummer van Colour of Spring vind. Ik zou graag willen vertellen waar de kracht van dit nummer ligt, maar er zijn zoveel credits voor dit nummer, en het hele album, dat dat onmogelijk is.
04. The Rainbow - Eden - Desire
Ik zie dit als één nummer, dus doe ik het zo. Hun beste nummer als je het mij vraagt. Spirit of Eden, de moeder van de postrock, is één van de weinige albums die ik de volle mep heb gegeven. De eerste paar luisterbeurten vond ik het "gewoon" goed, maar de laatste paar luisterbeurten hebben mij doen realiseren dat er niks anders mogelijk is dan de hoogste score. Ook hier wederom te veel credits.
05. After the Flood
06. Runeii
Vandaag heb ik nog eens Laughing Stock gedraaid. Ook deze vind ik steeds beter worden, maar een echte verhoging zit er nog niet in. En welke nummers moet ik kiezen? Een moeilijke keus. Zeker, omdat ik morgen weer een ander nummer kan kiezen. Eentje stond vast, dat was After The Flood. Voor de andere heb ik gekozen voor Runeii. Omdat die jammer genoeg onderaan staat bij de statistieken. Terwijl Hollis zo fragiel klinkt op dit nummer. Blijkbaar is het album te goed om een duidelijke favoriet aan te wijzen.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:05 uur
Neen, Talk Talk is wel degelijk goed. Met je keuze ben ik het overigens niet eens. Waar is Life's What You Make It? Happiness is Easy? Ascension Day? Taphead?
0
Misterfool
geplaatst: 27 juli 2011, 17:05 uur
mooie top 6 chevyEnige nummer wat ik zou veranderen is living in another world. Die zou ik vervangen voor time it's time.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:07 uur
Time It's Time is ook een verdomd goede track. Hoe vinden jullie mijn The Roots-lijstje? En het shirt van de meneer rechts? En mijn Leonard Cohen-lijstje van een tijd terug?
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:07 uur
chevy93 schreef:
02. Such a Shame
02. Such a Shame
Ben je niet in de war met het nummer Talk Talk? Die was volgens Wikipedia een nummer 1-hit in Zuid-Afrika... en Such a Shame was een nummer 1-hit in Zwitserland.
0
Yann Samsa
geplaatst: 27 juli 2011, 17:08 uur
Aha, chevy. Een Talk Talk compilatie, daar kan ik al meer mee leven 
Zelf één maken is nutteloos: ik zou gewoon Spirit Of Eden nemen, met als bonustrack Tomorrow Started
Alles van Talk Talk vind ik goed, maar Spirit Of Eden heerst zo sterk. 'Baasnummers' boven andere 'baasnummers' 
Die van Cohen was verrassend, en goed. The Roots laat ik voor later, het T-shirt is episch.

Zelf één maken is nutteloos: ik zou gewoon Spirit Of Eden nemen, met als bonustrack Tomorrow Started
Alles van Talk Talk vind ik goed, maar Spirit Of Eden heerst zo sterk. 'Baasnummers' boven andere 'baasnummers' 
Slowgaze schreef:
Dire Straits kan niet door de beugel. Naast ethiek heeft men ook zoiets als esthetiek.
Akkoord. Het enige wat MuMe nog niet aan mijn smaakopvatting veranderd heeft, en ze heeft veel veranderd, is m'n mening dat men over muziek wel objectief discussiëren kan.Dire Straits kan niet door de beugel. Naast ethiek heeft men ook zoiets als esthetiek.
Slowgaze schreef:
Time It's Time is ook een verdomd goede track. Hoe vinden jullie mijn The Roots-lijstje? En het shirt van de meneer rechts? En mijn Leonard Cohen-lijstje van een tijd terug?
Die van Cohen was verrassend, en goed. The Roots laat ik voor later, het T-shirt is episch.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:10 uur
Steven Wilson

Steven Wilson – Salvaging
I.E.M. – The Gospel According to the IEM
Blackfield – End of the World
No Man – Photographs In Black And White
Bass Communion –Ghosts On Magnetic Tape Part II
Porcupine Tree – Voyage 34 – Phase 1
Omdat ik vind dat de andere projecten van hem meer aandacht mogen krijgen hier en van Porcupine Tree mogen hun 1ste albums ook wat meer aandacht krijgen dus daarom deze 6 liedjes.
Steven Wilson – Salvaging
I.E.M. – The Gospel According to the IEM
Blackfield – End of the World
No Man – Photographs In Black And White
Bass Communion –Ghosts On Magnetic Tape Part II
Porcupine Tree – Voyage 34 – Phase 1
Omdat ik vind dat de andere projecten van hem meer aandacht mogen krijgen hier en van Porcupine Tree mogen hun 1ste albums ook wat meer aandacht krijgen dus daarom deze 6 liedjes.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:12 uur
Oeh Steven Wilson. Die ga ik zeker een keer beluisteren! 

Misterfool schreef:
Enige nummer wat ik zou veranderen is living in another world. Die zou ik vervangen voor time it's time.
Buiten het feit dat ik Living in Another World beter vind, zou je dan dus geen een nummer van Colour of Spring hebben. Daar bovenop komt nog dat Living in Another World toch wel een visitekaartje van Talk Talk is.Enige nummer wat ik zou veranderen is living in another world. Die zou ik vervangen voor time it's time.
Arrie schreef:
Ben je niet in de war met het nummer Talk Talk? Die was volgens Wikipedia een nummer 1-hit in Zuid-Afrika... en Such a Shame was een nummer 1-hit in Zwitserland.
Ja, inderdaad, dat staat er toch ook?Ben je niet in de war met het nummer Talk Talk? Die was volgens Wikipedia een nummer 1-hit in Zuid-Afrika... en Such a Shame was een nummer 1-hit in Zwitserland.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:13 uur
Slowgaze schreef:
Met je keuze ben ik het overigens niet eens. Waar is Life's What You Make It? Happiness is Easy? Ascension Day? Taphead?
Op de eerste twee: Ik neig meer naar hun laatste 2 albums en van Colour of Spring was het een keus tussen die 3 nummers. Waarvan ik Living In Another World veruit de beste vind. Ascension Day is gesneuveld voor Runeii, omdat ik vind dat die ook wel eens genoemd mag worden. Zelfde geldt voor Taphead.Met je keuze ben ik het overigens niet eens. Waar is Life's What You Make It? Happiness is Easy? Ascension Day? Taphead?
Ferre Clabau schreef:
Snel geëdit, sluwe vos
Dat stond er al. Snel geëdit, sluwe vos

0
Misterfool
geplaatst: 27 juli 2011, 17:17 uur
Ferre Clabau schreef:
Akkoord. Het enige wat MuMe nog niet aan mijn smaakopvatting veranderd heeft, en ze heeft veel veranderd, is m'n mening dat men over muziek wel objectief discussiëren kan.
.
Akkoord. Het enige wat MuMe nog niet aan mijn smaakopvatting veranderd heeft, en ze heeft veel veranderd, is m'n mening dat men over muziek wel objectief discussiëren kan.
.
Bullshit

chevy93 schreef:
Buiten het feit dat ik Living in Another World beter vind, zou je dan dus geen een nummer van Colour of Spring hebben. Daar bovenop komt nog dat Living in Another World toch wel een visitekaartje van Talk Talk is.
Buiten het feit dat ik Living in Another World beter vind, zou je dan dus geen een nummer van Colour of Spring hebben. Daar bovenop komt nog dat Living in Another World toch wel een visitekaartje van Talk Talk is.
Time it's Time is van colour of spring.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:19 uur
Is er iemand die er eentje van King Crimson, Porcupine Tree (beginperiode) en/of Marrilion (Hogart-periode) kan maken?
0
Misterfool
geplaatst: 27 juli 2011, 17:20 uur
van King crimson heb ik al een lijstje gemaakt samen met KC-kenner Aquila, staat op pagina 2.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:20 uur
Ok, dan ga ik die ook eens luisteren.

Misterfool schreef:
Time it's Time is van colour of spring.
Oh ja, stom. Duidelijk weer een luisterbeurt nodig dus.. Time it's Time is van colour of spring.

0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:30 uur
Ah, verkeerd gelezen. Maar je stelt dat Such a Shame de eerste nummer 1-hit is (nouja tweede dus), maar dan kan je er ook wel bij vermelden dat dat alleen in Zwitserland is... in Nederland haalde het slechts de elfde plek. Maargoed, gemierenneuk, en ik las inderdaad verkeerd. My bad.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:35 uur
Ik vind het een nogal rare nummer 1-notering die in Zuid-Afrika. Er staat "re-issue" en het is de enige notering die überhaupt die lijst heeft gehaald. Ik ben benieuwd in hoeverre dat klopt. Of de rest is onvolledig en dat er dus nog een heleboel noteringen missen.
Edit: Wikipedia heeft het over een remixed version
(The remixed version of the single "Talk Talk" reached #1 in South Africa in 1983)
Edit: Wikipedia heeft het over een remixed version
(The remixed version of the single "Talk Talk" reached #1 in South Africa in 1983)
0
geplaatst: 27 juli 2011, 17:49 uur
Primal Scream: van de jaren '80 Byrds-esque jangly pop naar de jaren '00 electro.

Gentle Tuesday (Sonic Flower Groove, 1987)
I'm Losing More Than I'll Ever Have (Primal Scream, 1989)
Slip Inside This House (Screamadelica, 1991)
Kowalski (Vanishing Point, 1997)
Accelerator (XTRMNTR, 2000)
Some Velvet Morning ft. Kate Moss (losse single, 2003)
playlist

Gentle Tuesday (Sonic Flower Groove, 1987)
I'm Losing More Than I'll Ever Have (Primal Scream, 1989)
Slip Inside This House (Screamadelica, 1991)
Kowalski (Vanishing Point, 1997)
Accelerator (XTRMNTR, 2000)
Some Velvet Morning ft. Kate Moss (losse single, 2003)
playlist
0
geplaatst: 27 juli 2011, 18:01 uur
Dit ziet eruit als een interessant topic, dus als ik binnenkort tijd over heb, zal ik een paar postjes maken.
Wat me niet helemaal duidelijk is, of er ook bands zijn die eigenlijk buiten de scope (kan even niet op het Nederlandse woord komen, sorry *schaamrood*) van dit topic vallen. Mag ik bijvoorbeeld met mijn geliefde Black Sabbath aan komen, of zijn die te bekend?
Wat me niet helemaal duidelijk is, of er ook bands zijn die eigenlijk buiten de scope (kan even niet op het Nederlandse woord komen, sorry *schaamrood*) van dit topic vallen. Mag ik bijvoorbeeld met mijn geliefde Black Sabbath aan komen, of zijn die te bekend?
0
geplaatst: 27 juli 2011, 19:05 uur
chevy93 schreef:
Is er iemand die er eentje van King Crimson, Porcupine Tree (beginperiode) en/of Marrilion (Hogart-periode) kan maken?
Hier de Porcupine Tree beginperiode ( live uit 1996 !! )
http://www.youtube.com/watch?v=A_y6yNvNkNk
http://www.youtube.com/watch?v=3OH5O_pJP14&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=D0DEdvhKLJY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=zdWu3HooHrA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Jst7_UlH_kM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=LWMC2owDQA0&feature=related
Totale concert tracklist :
1. The Sky Moves Sideways (Pt.1)
2. Waiting (Pt.1)
3. Is...Not (transition) Radioactive Toy
4. Moonloop
5. Dislocated Day
6. Moon Touches Your Shoulder
7. Always Never
8. Burning Sky
9. Signify (Encore)
Genieten geblazen zou ik zeggen !! Hierdoor baal je er wel van dat je ze in die periode niet kende; wat had ik daar graag bijgeweest ( concerten uit die periode dan )
0
geplaatst: 27 juli 2011, 20:06 uur
En dan nu een Marillion beginperiode ( en het is Hogarth of als dat te lastig gewoon H
) :
Easter ( live ) http://www.youtube.com/watch?v=wDHk81KTsKE
Berlin http://www.youtube.com/watch?v=8ecCX7CE06E
100 Nights http://www.youtube.com/watch?v=HYGJ9EAZTEw ( niet mijn video hoor; maar het oog wil ook wat ; maar laat je er niet door afleiden van de muziek
The Party http://www.youtube.com/watch?v=AzDiXQZJ69U
The Great Escape http://www.youtube.com/watch?v=3Q13_b_ye94&feature=fvsr
Living With The Big Lie
http://www.youtube.com/watch?v=KfOBcne-Mg0&feature=related
Ook genieten toch?

) :Easter ( live ) http://www.youtube.com/watch?v=wDHk81KTsKE
Berlin http://www.youtube.com/watch?v=8ecCX7CE06E
100 Nights http://www.youtube.com/watch?v=HYGJ9EAZTEw ( niet mijn video hoor; maar het oog wil ook wat ; maar laat je er niet door afleiden van de muziek

The Party http://www.youtube.com/watch?v=AzDiXQZJ69U
The Great Escape http://www.youtube.com/watch?v=3Q13_b_ye94&feature=fvsr
Living With The Big Lie
http://www.youtube.com/watch?v=KfOBcne-Mg0&feature=related
Ook genieten toch?

0
geplaatst: 27 juli 2011, 20:07 uur
Oh ja; en wil iemand anders even King Crimson voor zijn rekening nemen????
0
geplaatst: 27 juli 2011, 20:12 uur
chevy93 schreef:
Op pagina 2 staan er liefst 3 verschillende van KC... Op pagina 3 heb ik er 2 van Marillion geplaatst (1x F en 1x H)
@ Bravejester graag even de url knop gebruiken want daar knapt het bericht vast van op.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 20:18 uur
Mike Oldfield:

1. Tubular Bells Pt.1
2. Tubular Bells Pt.2
3. Ommadawn Pt.1: 1/2 - 2/2
4. Ommadawn Pt.2: 1/2 - 2/2
5. Incantations Pt.3 (Excerpt)
6. Incantations Pt.4: 1/2 - 2/2
Ik heb deze 6 gekozen omdat ik dit zijn beste stukken vind. Tubular Bells en Ommadawn bestaan maar uit 2 nummers dus dat kwam goed uit. Tubular Bells is het bekendste en waarschijnlijk herkennen veel het thema van Bassie en Adriaan. Lange stukken maar wel prachtig. Heerlijk om bij te relaxen maar ook om te horen hoe goed de composities in elkaar zitten en zeer gedetailleerd. Maak kennis met de wondere wereld van Mike Oldfield. Ik hoop dat je het mooi zal vinden. Ik ben ook nog lang niet klaar.

1. Tubular Bells Pt.1
2. Tubular Bells Pt.2
3. Ommadawn Pt.1: 1/2 - 2/2
4. Ommadawn Pt.2: 1/2 - 2/2
5. Incantations Pt.3 (Excerpt)
6. Incantations Pt.4: 1/2 - 2/2
Ik heb deze 6 gekozen omdat ik dit zijn beste stukken vind. Tubular Bells en Ommadawn bestaan maar uit 2 nummers dus dat kwam goed uit. Tubular Bells is het bekendste en waarschijnlijk herkennen veel het thema van Bassie en Adriaan. Lange stukken maar wel prachtig. Heerlijk om bij te relaxen maar ook om te horen hoe goed de composities in elkaar zitten en zeer gedetailleerd. Maak kennis met de wondere wereld van Mike Oldfield. Ik hoop dat je het mooi zal vinden. Ik ben ook nog lang niet klaar.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 21:17 uur
vigil schreef:
@ Bravejester graag even de url knop gebruiken want daar knapt het bericht vast van op.
Eens even kijken hoe dat werkt .....
Maoruatte Jam - Marillion By Massimo Jester Dalkeyth - YouTube
Prima zo te zien!! In mijn haast de links te posten niet meer aangedacht. Wel eerder gebruikt ( ergens in dit topic. ).
Ik had trouwens jouw post van Marillion gezien; maar Chevy vroeg om beginperiode en bij jouw post stond ook nog veel later werk toch? En trouwens; er kan hier eigenlijk niet genoeg Marillion op staan toch?

0
geplaatst: 27 juli 2011, 21:41 uur
Don Cappuccino schreef:
Tubular Bells is het bekendste en waarschijnlijk herkennen veel het thema van Bassie en Adriaan.
Dat is inderdaad mijn associatie, maar ik denk dat velen het beter kennen van The Excorsist. Tubular Bells is het bekendste en waarschijnlijk herkennen veel het thema van Bassie en Adriaan.

Overigens: Persoonlijk zou ik de nummers gewoon als één nummer zien. Nu heb je eigenlijk gewoon 3 albums genoemd.
vigil schreef:
Op pagina 3 heb ik er 2 van Marillion geplaatst (1x F en 1x H).
Ah, mijn fout. Ik herinnerde me alleen die van de Fish-periode.Op pagina 3 heb ik er 2 van Marillion geplaatst (1x F en 1x H).
0
geplaatst: 27 juli 2011, 21:46 uur
Ik ken 'Tubular Bells' van Bassie en Adriaan én van The Exorcist. Krijg ik nu een prijs? 
Nee, heel goeie artiest natuurlijk, Oldfield. Heeft veel meer gemaakt dan enkel 'Tubular Bells'. Me er binnenkort nog maar eens tegenaan smijten.

Nee, heel goeie artiest natuurlijk, Oldfield. Heeft veel meer gemaakt dan enkel 'Tubular Bells'. Me er binnenkort nog maar eens tegenaan smijten.
* denotes required fields.