MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
Dames en heren, het is weer zover: tijd voor mijn top 500 op het gebied van hiphop. Net als vorig jaar en het jaar daarvoor. Vandaar dat dit part III is. Dus tijd voor jullie om te haten, lief te hebben en wellicht kennis te maken met mijn favoriete nummers. Ik zal om de dag 10 tracks proberen te plaatsen. Dadelijk volgen mijn nummers 500 t/m 491. Veel luisterplezier!

Ben benieuwd, Rob!

Een nieuwe Top 500. Eens kijken wat voor veranderingen er hebben plaats gevonden.

pqt
Awwwww yeahhhh

panjoe (moderator)
Altijd vet kerel.

Heb er zin in !

500. Dret & Krulle - Verder

Ik trap af met dit krachtige Nederlandstalige rapnummer. De beat werkt op mij zeer aanstekelijk en ik kan dan ook niet stilzitten op deze track. De raps van Dret & Krulle voelen gewoon erg lekker aan, tekstueel wellicht niet je van het, maar het wordt overtuigend gebracht.

499. J.Cole - Higher

Nog zo'n aanstekelijk nummer. Dit keer met dank aan een heerlijk gezongen refreintje door J. Cole. Achteloos, zo brengt hij het. Vervolgens wat fijne raps, die hij op hetzelfde gemak brengt als bijvoorbeeld Kanye West doet. Een groot talent deze J. Cole, ik verwacht veel van zijn eerste reguliere plaat.

498. Zo Moeilijk - Circels

Een vers nummer. Zo Moeilijk is denk ik mijn favoriete Nederlandstalige act. Circels kent een heerlijk dreigende beat die voor een donkere sfeer zorgt. Rosco, Nosa en Sticks (gastbijdrage) rappen met speels gemak over deze productie en zorgen voor wat tekstuele vermakelijkheden.

497. E-Life - K.I.T.A.

En we blijven nog even in Nederland, dit keer met een onvervalste klassieker van E-Life: K.I.T.A. Een nummer dat onze generatie aan hiphopliefhebbers een warm hart toedraagt. De hartelijke sample geeft je als luisteraar al een heerlijk gevoel, de raps van E-Life doen de rest.

496. Salt 'n Pepa - Push It

En over klassiekers gesproken: deze mag er ook zijn. De beat alleen al, als je daar niet vrolijk van wordt, dan zal waarschijnlijk niks meer helpen. Girl power en foute danspasjes doen de rest. Of de Jazzy Jeff look-a-like achter het keyboard. Die is ook legendarisch.

495. Hell Razah - Project Jazz

Van een hele andere orde is deze undergroundtrack van Hell Razah, MF Doom en Talib Kweli. Zoals de titel al doet vermoeden: jazz georiënteerd door toedoen van een catchy blaassample. De raps zijn van een hoog niveau, maar wat wil je ook anders met deze drie MC's achter de microfoon.

494. 50 Cent - Too Hot

En een goede track van 50 Cent op zijn tijd pompen kan natuurlijk ook totaal geen kwaad. De man is niet geliefd, maar heeft wel degelijk een aantal hiphopparels gedropt, waarvan er dit een is. Met hier nog levenslustige raps, op een ouderwets aandoende beat. Het refreintje blijft naderhand lekker in je hoofd hangen.

493. Jake One - Trap Door

Als ik hier de lyrics van MF DOOM plaats was het al genoeg geweest. Wat kan de beste man toch rijmen zeg. En op een beat van Jake One, dan kan het gewoon niet misgaan. Een goude combinatie, want beide heren voelen en vullen elkaar aan zoals frietjes dat doen met ketchup.

492. Hef - Get Money

Een van de redenen waarom hiphop ook leeft in Nederland: Hef. De man die de Amerikaanse swag van bijvoorbeeld Freeway en Sean P naar ons land heeft gebracht, zonder daarmee een karikatuur te worden. De beat op Get Money doet uiteraard ook niks onder van de betere producties uit de Verenigde Staten.

491. Skyzoo & !llmind - The Burn Notice

Een drukke beat van !llmind, en om die te temmen moet je wel een hele goede rapper zijn. Skyzoo is dat zo onderhand wel, ik wil hem niet eens meer een talent noemen, want daarmee zou ik hem te kort doen. Overigens: Rock van Heltah Skeltah komt minimaal even sterk op deze track. Zijn diepe stemgeluid is een waar genot voor de oren.

Die van J. Cole is sowieso erg fijn. Net als 494, een van 50's beste nummer.

Begint goed, de nummers die ik ken ( Cirkels, Get Money, Trap Door, Project Jazz, Too Hot ) zijn allemaal vet. De andere nummers ga ik dadelijk eens beluisteren.

Ken je K.I.T.A. en Push It niet?

Het spijt me, misschien bij het horen...

Ja ja, 50 heeft vroeger een flink aantal goede nummers gemaakt

Hij heeft het imo nog niet verleerd hoor.

Vette track van Skyzoo & !llmind, Live From the Tape Deck behoort waarschijnlijk tot mijn top 5 hip-hopalbums van 2010.

toris
Ah vet, ik verwacht dit jaar veel Kanye, of heb ik het mis? Vet dat je Verder erin hebt.

MAS
Nondeju alweer een top500. Dit keer met meer Nederhop en "commerciële" hiphop?

Harco
MAS schreef:
Nondeju alweer een top500. Dit keer met meer Nederhop en "commerciële" hiphop?

Rob leert het wel.

Ik kan niet te veel prijsgeven natuurlijk. Volg de top 500 van begin tot eind en je komt er zelf achter. Omdat het vandaag de openingsdag is, zal ik vanavond nog eens 10 nummers plaatsen.

toris
Rhythm & Poetry schreef:

Rhythm & Poetry schreef:
499. J.Cole - Higher

Kende ik nog niet, wel een leuk nummer.

Rhythm & Poetry schreef:

Dit nummer draai ik de afgelopen 2 weken 5 keer per dag. Rosco

Rhythm & Poetry schreef:
497. E-Life - K.I.T.A.

Klassieker natuurlijk.

Rhythm & Poetry schreef:

Niet mijn ding, sorry

Rhythm & Poetry schreef:

Doom De beat is gewoon vet, dat kan Doom dan weer wel. Kweli komt hier als enige goed op.

Rhythm & Poetry schreef:
494. 50 Cent - Too Hot

50 is niet mijn favoriete MC, Nas rapt goed.

Rhythm & Poetry schreef:

Kut Doom, waarom moet je nou al die vette beats verpesten?

Rhythm & Poetry schreef:
492. Hef - Get Money

Hef is wel grappig, leuk nummer.

Rhythm & Poetry schreef:

Ook een prima nummer, vooral Sean P.

MAS
Vooruit dan maar, ik ben benieuwd.

Too Hot is zo dope Get Money is ook wel grappig.

panjoe (moderator)
Trap Door is m.i. de topper hier . K.I.T.A. kende ik nog niet en is een leuke ontdekking, evenals Higher (met name de beat al rapt J. Cole lekker toegankelijk).

toris
Ik kan part 1 eigenlijk niet vinden. Bestaat dat topic nog wel?

pqt
Volgens mij niet nee; kon hem ook niet vinden.

Op 500? Jammer, vind dit echt een heel erg lekkere track.
499. J.Cole - Higher
Wat een verschrikkelijke beat zeg... Niet afgeluisterd O.o
Op zich redelijke track, heb me laten vertellen dat Zo Moeilijk wel zo belachelijk slecht was, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit duo aardig kan waarderen (het is een duo toch?)
497. E-Life - K.I.T.A.
Kende ik ook nog niet. Klinkt zeker lekker! Tekst klinkt na een keertje luisteren niet super, maar ook zeker niet slecht.
Nee... Gewoon, nee. Nee.
Talib ript em wel heel hard eigenlijk! Wat een heeeerlijk nummer. Ga dat album van hem toch maar eens pindakazen
494. 50 Cent - Too Hot
Tsja, zeker niet slecht, maarjah... vind 50 nog steeds niet erg vermakelijk.
Heeeel vette beat, vind de raps niet super na één keer luisteren.
492. Hef - Get Money
Geen fan van. Echt niet. Om een of andere rede vind ik hem gewoon erg irritant.
Vette track! Erg, erg vet. Sean outshinet toch eigenlijk wel bijna iedereen.

Zo Moeilijk bestaat uit twee rappers (Nosa en Rosco) en 1 producer (Nikes). Ra (rapper) is volgens mij ook nog lid, maar deed niet mee op het laatste album.

Elohim schreef:

Vette track! Erg, erg vet. Sean outshinet toch eigenlijk wel bijna iedereen.

Daar ben ik het mee eens Verdomme, ik betrap mij echt keer op keer op Sean P-verheerlijking.

Harco
Weinig bijzonder nummer en een weinig bijzondere verse van P. Sowieso vind ik 'm de laatste tijd een stuk minder.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:58 uur

geplaatst: vandaag om 04:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.