MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
bennerd schreef:
(quote)

Daar ben ik het mee eens Verdomme, ik betrap mij echt keer op keer op Sean P-verheerlijking.

Ik vind het gegrom en gebrom van Rock harder.

Goede lijst. Trap Door is mijn favoriet, maar Get Money is altijd al mijn favoreite Hef plaat geweest en had hem hier niet verwacht tegen te komen. Die tack van Zo Moeilijk ligt me niet, maar ben nooit een liefhebber geweest van hun muziek. Laat de volgende 10 maar komen.

490. Wu-Tang Clan - Wolves

Wu-Tang Clan is de laatste tijd niet heel erg boeiend meer. Dit nummer is een van hun weinige gave nummers van deze eeuw (als collectief Wu-Tang, solo droppen ze soms nog wel wat dopes). George Clinton maakt dit nummer tot een bazenanthem, hoewel Method Man ook superieur is.

489. The Mighty Underdogs - Gunfight

Een samenwerking (die van The Mighty Underdogs) die wat tegenviel. Maar dit nummer stond wel al snel als een huis. Gave rockbeat, met fraaie raps van onder meer MF DOOM (de uitblinker op deze track). De grappige clip zorgt voor een extra bonuspunt.

488. Evidence - To Be Continued...

Van als het goed is zijn aanstaande album: Cats & Dogs. De verwachtingen zijn uiteraard hoog gespannen, zeker toen deze eerste single uitkwam. De beat is ongelofelijk hard en blijft heerlijk in je hoofd dreunen. Evidence zijn grappige lines die hij op zijn kenmerkende langzame manier brengt maken deze track compleet.

487. Eazy-E - Eazy Er Said Than Dunn

Legendarische productie, nostalgie van begin tot eind. Eazy-E zijn rijmelarij is fijn van de partij.

486. Freeway - All My Life

Freeway is een baard. Uhh, Freeway is een baas. Hij heeft sowieso een gaaf stemgeluid en die gebruikt hij ook nog eens goed. Altijd heerlijk nadrukkelijk aanwezig op nadrukkelijk aanwezige beats. Nate Dogg op het refrein maakt het feest compleet.

485. Xzibit - My Name Is

Toen ik dit onlangs weer hoorde viel ik bijna langs mijn stoel. Ik vind dat Eminem zo waar fijn komt op een track, wat zeg ik: hij rapt op een zeer hoog niveau. Sowieso past de beat uitstekend bij hem. Xzibit voegt wat swag toe en Nate Dogg op het refrein maakt het feest compleet.

484. Kid Frost - La Raza

Heerlijk nummer, helemaal als het weer een beetje meewerkt. Zomerse productie en grappige raps van Kid Frost. Nummer doet het goed bij een barbecue, mits je blanke ouders, tantes, ooms en grootouders niet van de partij zijn.

483. MC Esoteric - I Need a Dope Beat

En die dope beat krijgt hij op dit nummer. Damn, kan wederom weinig anders zeggen dan: wat een harde shit. Esoteric is een onderschatte rapper. Hij heeft een fijn stemgeluid, doet een beetje denken aan Jay-Z, en is lyricaal vermakelijk als Kud.

482. Opgezwolle - Hoedenplank

Een van de eerste Nederhop tracks die ik dope vond. Voer voor je hoedenplank, en dat is het. Sticks weet wel hoe hij moet omgaan met dergelijke luide producties. Klassieker.

481. Army of the Pharaohs - Seven

Catchy, dreigende beat van Ill Bill & Sick Nature en de heren van AOtP murderen. Misschien wel de meest beluisterde track door mij, begon een beetje te vervelen, maar nu ik hem al een tijd niet meer beluisterd heb komt het wel degelijk weer erg goed op me over.

Zet ook even de plaats van vorig en eervorig jaar erachter.

panjoe (moderator)
Rhythm & Poetry schreef:
Ik vind dat Eminem zo waar fijn komt op een track, wat zeg ik: hij rapt op een zeer hoog niveau.

Dat ik dit nog mee mag maken . Kende die track nog niet maar ik vind de beat echt des Eminems.

To Be Continued Gunfight Hoedenplank

@chevy

Ja dáág. Dan ben ik de komende 54 jaar nog wel zoet.

Hoezo? Even ctrl + f en klaar.

Zet Seven effe een plaats of 450 hoger, Rob.

Oh ja, en Hoedenplank ook.

Verder is ie weer .

chevy93 schreef:
Hoezo? Even ctrl + f en klaar.

Be my guest.

Ik heb jouw word/excel/watdanook-documentje niet. Daarbij is het jouw lijst.

Ik heb die ook niet. Het is niet iets wat ik bewaar. Het is een top 500, geen familiefoto. Niet dat ik die wel bewaar.

Hoe doe je het dan? Gewoon willekeurig 10 tracks kiezen?

Nee, wel via word. Maar ik bewaar het na afloop niet.

De video voor La Raza is hard, Kid Frost is pure swag (3:44 in de video). This is for the razzzaa, rolt lekker van de tong. De rest vind ik allemaal wel lekker, maar niet super (no hatin).

Hoedenplank

La Raza staat altijd te laag.

De beat van Seven is toch van Ill Bill?

pqt
En Sicknature, volgens mij.

Jullie hebben helemaal gelijk, ach ja: het is familie.

Toris is nogal een MF hater.

Tsja, aangezien Paz op het einde zegt: "Ill Bill on the beat", dacht ik dat Ill Bill die beat had gemaakt .

Btw: Ik hoop dat het topic weer zo gezellig als de vorige top 500 wordt.

Ik denk dat de moderators dat ook hopen.

Nog meer MF haters of is de rest liefhebber?

De liefhebbers hebben problemen met de netwerkverbinding van hun iPad, dus die kunnen het topic nog niet bereiken.

Ik weet niet hoe de vorige top 500 was (schijnbaar was er iets mee ) maar ik ga deze zeker volgen

My Name
Hoedenplank
Seven

Push It in je top 500

Foute jaren '90-muziek

Harco
'86 zelfs.

Jeetje, is dat nummer al zo oud?

Push it real good

toris
Eveningguard schreef:
Toris is nogal een MF hater.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:39 uur

geplaatst: vandaag om 01:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.