Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe variant van de Top 40 van OOR, 1971-2011
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2011, 20:49 uur
Casartelli schreef:
Als dat laatste de insteek was (vermoed essentieel boven eigen favoriet), denk ik dat we beter mensen wat platen kunnen laten opnoemen met een betoog waarom die platen dan wel (de) essentieel(ste) zijn en daar dan een fijne discussie overhouden. Als we enkel lijstjes van essentiële platen inzamelen en die alsnog middelen, heeft dat toch weer weinig nieuwswaarde.
(quote)
Als dat laatste de insteek was (vermoed essentieel boven eigen favoriet), denk ik dat we beter mensen wat platen kunnen laten opnoemen met een betoog waarom die platen dan wel (de) essentieel(ste) zijn en daar dan een fijne discussie overhouden. Als we enkel lijstjes van essentiële platen inzamelen en die alsnog middelen, heeft dat toch weer weinig nieuwswaarde.
Maar vind dit een beetje vreemd, je kunt dan toch de MuMe top250 bekijken? Wat voegt dit dan toe verder?
0
geplaatst: 25 juni 2011, 21:10 uur
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Top 25 albums aller tijden
Ik heb hieruit mijn eigen lijstje gekopieerd.
Ik weet de toegevoegde waarde ook niet maar ben dol op lijstjes
Ik heb hieruit mijn eigen lijstje gekopieerd.
Ik weet de toegevoegde waarde ook niet maar ben dol op lijstjes

0
ClassicRocker
geplaatst: 25 juni 2011, 21:11 uur
@orbit
Het biedt een fascinerende inkijk in welke opzicht deze eindlijst verschilt van de Top 250. De users, hoe gering ook in aantal, die de moeite hebben genomen om hier een lijst te plaatsen zijn - i.t.t. de users wier Top 10's aan de basis liggen van de Top 250 - wèl allen actief. Bovendien wordt hier gewerkt met Top 20's i.p.v Top 10's.
Een dergelijke competitie waarbij users niet hun favoriete, maar de naar hun mening meest essentiële albums nomineren, is eveneens interessant. Al is de neiging om in deze smaak boven invloed te laten prevaleren natuurlijk groot. Maar goed, nooit geschoten...
Het biedt een fascinerende inkijk in welke opzicht deze eindlijst verschilt van de Top 250. De users, hoe gering ook in aantal, die de moeite hebben genomen om hier een lijst te plaatsen zijn - i.t.t. de users wier Top 10's aan de basis liggen van de Top 250 - wèl allen actief. Bovendien wordt hier gewerkt met Top 20's i.p.v Top 10's.
Een dergelijke competitie waarbij users niet hun favoriete, maar de naar hun mening meest essentiële albums nomineren, is eveneens interessant. Al is de neiging om in deze smaak boven invloed te laten prevaleren natuurlijk groot. Maar goed, nooit geschoten...
0
geplaatst: 25 juni 2011, 21:15 uur
Dat valt ook wel mee hoor, er zijn volgens mij meer actieve users die hier geen lijstje geplaatst hebben dan wel.
0
ClassicRocker
geplaatst: 25 juni 2011, 21:37 uur
Vandaar mij voorbehoud m.b.t het aantal users dat hier een lijst heeft geplaatst. Dit zijn er 52 las ik zojuist. Soit, baat het niet dan schaadt het niet.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 21:55 uur
Ataloona schreef:
Dat valt ook wel mee hoor, er zijn volgens mij meer actieve users die hier geen lijstje geplaatst hebben dan wel.
Dus noem het maar een ruime steekproef.

Enne die andere actieve users zitten die misschien hier De Site >> Gebruikers >> Op vakantie!
0
geplaatst: 25 juni 2011, 23:16 uur
Ik hecht er zelf totaal geen waarde aan en fascinerend vind ik het totaal niet, ik doe er ook niet aan mee, want ik vind alles wel prima zo. Al had ik er totaal geen probleem mee gehad als Pere Ubu op 1 komt te staan 

0
Zephyr
geplaatst: 27 juni 2011, 16:47 uur
Er is hier iets gruwelijk misgegaan ......
, op één of andere wijze is mijn spreadsheet verknald. Wsch verkeerd gekopieëërd en geplakt
. Moet ik overnieuw beginnen; dus nog enige dagen geduld a.u.b.
, op één of andere wijze is mijn spreadsheet verknald. Wsch verkeerd gekopieëërd en geplakt
0
geplaatst: 27 juni 2011, 16:53 uur
Zephyr schreef:
. Moet ik overnieuw beginnen; dus nog enige dagen geduld a.u.b. Het blijft MS - rustig aan, stap voor stap - ik ken het

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 juni 2011, 17:02 uur
orbit schreef:
Maar vind dit een beetje vreemd, je kunt dan toch de MuMe top250 bekijken? Wat voegt dit dan toe verder?
Niet bijster veel inderdaad. Mijns inziens wel marginaal meer dan een lijst waar Jantje en Pietje lukraak wat invloedrijke albums in gooiden, waar Jantje denkt dat de muziekwereld alleen uit soul bestaat, waar Pietje Oors popencyclopedie opengeslagen heeft en de eerste twintig albums die hij tegenkwam en hij hier minstens 4 sterren gaf selecteerde etc., waar Gerritje zijn eigen toptwintig wel invloedrijk genoeg vond en waar Henkie zichzelf compleet wegcijferde en alle platen die zijn autoritaire oom draaide opsomde. Dat levert per stuk misschien nog wel een soort inzicht op, maar als totaalproduct voor mij toch niet.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 18:22 uur
herman schreef:
Vaak tussentijds saven...
En ctrl + z gebruiken. Vaak tussentijds saven...

Overigens wil ik het ook wel proberen. Met Excel is het toch zo gepiept?
0
geplaatst: 27 juni 2011, 19:42 uur
O ja, chevy, probeer jij het eens.
Heb je meteen een idee hoeveel tijd er kruipt in stemmen tellen.
Zo gepiept ... misschien piep je nadien dan wel anders ...

Heb je meteen een idee hoeveel tijd er kruipt in stemmen tellen.
Zo gepiept ... misschien piep je nadien dan wel anders ...

0
geplaatst: 27 juni 2011, 20:08 uur
Excel is wel een fijn hulpmiddel, maar het blijft toch nog steeds wel aardig karwei inderdaad.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 20:27 uur
Ik ben er nu klaar mee. Had al een PM gestuurd naar Zephyr.
Overigens hoef je mij niet te vertellen hoeveel werk er in een KO zit... Maar een aantal dagen voor iets als deze lijkt mij erg overdreven.
Overigens hoef je mij niet te vertellen hoeveel werk er in een KO zit... Maar een aantal dagen voor iets als deze lijkt mij erg overdreven.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 20:31 uur

Sommige mensen hebben het misschien wel druk Chevy, dat gebeurt ook nog welleens...
0
geplaatst: 27 juni 2011, 20:34 uur
Dus heb ik hem gevraagd of ik de puntentelling zou doen, maar dat wilde hij niet. Nu dient mijn lijst als back-up, ik zie het probleem niet.
Jezus, waarom vallen jullie mij zo aan...
Jezus, waarom vallen jullie mij zo aan...

0
geplaatst: 27 juni 2011, 20:35 uur
Niemand valt je aan, als ik dat wel deed was ik een stuk harder geweest 

0
Zephyr
geplaatst: 27 juni 2011, 20:45 uur
Waarschijnlijk ben ik een oen met Excel. Maar goed, als jullie Chevy's lijst willen zien, dan kan dat.
Ik snap niet hoe hij het zo snel doet.
Maar, Chevy93, ga je gang maar.
Ik snap niet hoe hij het zo snel doet.
Maar, Chevy93, ga je gang maar.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 20:47 uur
Ik heb je mijn excel-document gestuurd. Dan kun je zien hoe ik het gedaan heb. Verder blijft het natuurlijk "onze" lijst. 
Het leukste vind ik overigens om het een beetje aan te kleden. Gezien de uitslag lijkt me dat best interessant.

Het leukste vind ik overigens om het een beetje aan te kleden. Gezien de uitslag lijkt me dat best interessant.
0
Zephyr
geplaatst: 27 juni 2011, 21:09 uur
Chevy93 heeft het supersnel voor mekaar gekregen....
De totaallijst is op een haar na gevild.
Om de spanning op te voeren, gaan we niet alles in één keer bekend maken.
Maar eerst applaus voor Chevy's werk; ik neem mijn hoed af.
Dank, dank, dankuwel.
De totaallijst is op een haar na gevild.
Om de spanning op te voeren, gaan we niet alles in één keer bekend maken.
Maar eerst applaus voor Chevy's werk; ik neem mijn hoed af.

Dank, dank, dankuwel.
0
Zephyr
geplaatst: 27 juni 2011, 22:15 uur
Net zoals in OOR wordt hier een top-40 gepubliceerd.
Tot morgen voor het vervolg.
Tot morgen voor het vervolg.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:34 uur
chevy93 schreef:
Ik bedoelde het niet kwaad, Chevy. Weet ook niet wat Zephyr nog meer aan zijn pet heeft hangen. Maar goed dat jullie er samen uit zijn gekomen. Ben erg benieuwd naar de uitslag.

0
Zephyr
geplaatst: 27 juni 2011, 22:42 uur
herman schreef:
Weet ook niet wat Zephyr nog meer aan zijn pet heeft hangen
Weet ook niet wat Zephyr nog meer aan zijn pet heeft hangen
Met dit loeihete weer hangt mijn pet toch echt aan de kapstok

En de Debuutalbums 90's moet ik in de gaten houden, tennis kijken, veel water drinken, etc, etc, etc

Gelukkig heb ik vakantie.........
0
geplaatst: 27 juni 2011, 22:51 uur
Zephyr voor het topic 
chevy voor hand en spandiensten

Ik snap zowiezo niet dat er ooit iemand boos op Chevy kan worden

chevy voor hand en spandiensten

0
geplaatst: 27 juni 2011, 23:49 uur
....nee inderdaad, daar snap ik geen snars van...
0
geplaatst: 28 juni 2011, 00:01 uur
Meh, de overgang begint tegenwoordig steeds vroeger heb ik het idee. 

0
Zephyr
geplaatst: 28 juni 2011, 09:24 uur
Zoals gisteren reeds meegedeeld, ga ik de top-40 hier posten.
Eerst wat cijfers voor de liefhebbers :
52 deelnemers geteld.
609 verschillende albums genoemd.
De top-40 is als volgt verdeeld over de tijdvakken :
70's : 12 stuks
80's : 10 stuks
90's : 11 stuks
00's : 7 stuks
Eerst wat cijfers voor de liefhebbers :
52 deelnemers geteld.
609 verschillende albums genoemd.
De top-40 is als volgt verdeeld over de tijdvakken :