Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '70
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:09 uur
Bedoelt-ie niet dat Chevy nog n stukje over die VdGG moet schrijven? 

0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:09 uur
GrafGantz schreef:
Geen Paris 1919. Onbekend maakt onbemind vrees ik
Het is ook al weer enige tijd terug...

0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:12 uur
GrafGantz schreef:
Wel top 50. Namelijk op 50.Geen Paris 1919. Onbekend maakt onbemind vrees ik
Status Seeker schreef:
Zou je trouwens nog een kort commentaar bij de plaat kunnen schrijven
?
Als je je updates in de gaten houdt, komt er binnenkort commentaar bij het album. Zou je trouwens nog een kort commentaar bij de plaat kunnen schrijven
? 
0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:13 uur
0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:15 uur
Nog 5 te gaan en dan mag Chevy een welverdiende film gaan kijken 

0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:20 uur
En de laatste update voor vandaag:
25. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975) (49 punten); 9x genoemd Nr. 1 van jori stes
Ik had Dylan in de 60s-editie minimaal één keer in de top 10 verwacht. Toen het daar niet lukte, had ik het van deze zeker verwacht. In ieder geval beter dan deze schamele 25e plek. Ik zeg schamel, omdat het album een gemiddelde van 4,34* heeft en daarmee tot een zeer select groepje behoort dat een gemiddelde van 4,30+ overhoudt na meer dan 500 stemmen. Ik zei het eerder al, Dylan is een te weinig allround artiest.
24. David Bowie - Low (1977) (49 punten); 9x genoemd Nr. 1 van BeatHoven, herman
Deze week koos ik voor Station to Station. Echter is het Low die de lijst haalt. Veel kan ik hier dus niet over zeggen, maar gezien de twee nummer 1-noteringen zal het wel terecht zijn.
23. The Doors - L.A. Woman (1971) (50 punten); 10x genoemd Hoogste positie: 3
Daar waar The Doors nog de andere albums verpulverde in de 60's, is L.A. Woman een stuk minder geliefd. Nog altijd een zeer geliefd album en Riders on the Storm eindigt steevast bovenaan in de MuMe Ladder, maar L.A. Woman blijft toch altijd het kleine broertje van. Zelf geniet ik van beide albums evenveel (beiden 4,5*).
22. Neil Young - After the Gold Rush (1970) (51 punten); 9x genoemd Nr. 1 van harm1985
Door de last-minute nummer 1-notering van harm1985 bijna in de top 20. Een veel bejubeld album van ome Neil en we zijn zeker nog niet van hem af. Zelf probeer ik het geniale van dit album nog te zien. Wijsheid komt met de jaren?
21. Queen - A Night at the Opera (1975) (51 punten); 10x genoemd Nr. 1 van ClassicRocker
ClassicRocker kan zijn geluk niet op. Nadat ik zijn geliefde Queen ten onrechte in de lijst had gestopt, moest hij een gebroken man zijn. Nu weet ik niet of deze (matige?) 21e plaats dat beter gaat maken, maar beter iets dan niets. Zelf vind ik het een zwaar overschat album met hooguit een paar uitschieters. *wacht op toorn*
25. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975) (49 punten); 9x genoemd Nr. 1 van jori stes
Ik had Dylan in de 60s-editie minimaal één keer in de top 10 verwacht. Toen het daar niet lukte, had ik het van deze zeker verwacht. In ieder geval beter dan deze schamele 25e plek. Ik zeg schamel, omdat het album een gemiddelde van 4,34* heeft en daarmee tot een zeer select groepje behoort dat een gemiddelde van 4,30+ overhoudt na meer dan 500 stemmen. Ik zei het eerder al, Dylan is een te weinig allround artiest.
24. David Bowie - Low (1977) (49 punten); 9x genoemd Nr. 1 van BeatHoven, herman
Deze week koos ik voor Station to Station. Echter is het Low die de lijst haalt. Veel kan ik hier dus niet over zeggen, maar gezien de twee nummer 1-noteringen zal het wel terecht zijn.
23. The Doors - L.A. Woman (1971) (50 punten); 10x genoemd Hoogste positie: 3
Daar waar The Doors nog de andere albums verpulverde in de 60's, is L.A. Woman een stuk minder geliefd. Nog altijd een zeer geliefd album en Riders on the Storm eindigt steevast bovenaan in de MuMe Ladder, maar L.A. Woman blijft toch altijd het kleine broertje van. Zelf geniet ik van beide albums evenveel (beiden 4,5*).
22. Neil Young - After the Gold Rush (1970) (51 punten); 9x genoemd Nr. 1 van harm1985
Door de last-minute nummer 1-notering van harm1985 bijna in de top 20. Een veel bejubeld album van ome Neil en we zijn zeker nog niet van hem af. Zelf probeer ik het geniale van dit album nog te zien. Wijsheid komt met de jaren?
21. Queen - A Night at the Opera (1975) (51 punten); 10x genoemd Nr. 1 van ClassicRocker
ClassicRocker kan zijn geluk niet op. Nadat ik zijn geliefde Queen ten onrechte in de lijst had gestopt, moest hij een gebroken man zijn. Nu weet ik niet of deze (matige?) 21e plaats dat beter gaat maken, maar beter iets dan niets. Zelf vind ik het een zwaar overschat album met hooguit een paar uitschieters. *wacht op toorn*
0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:20 uur
GrafGantz schreef:
Van de hoeveel verschillende albums?
527, een prima prestatie dus. Van de hoeveel verschillende albums?

0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:23 uur
chevy93 schreef:
Zelf vind ik het een zwaar overschat album met hooguit een paar uitschieters. *wacht op toorn*
Zelf vind ik het een zwaar overschat album met hooguit een paar uitschieters. *wacht op toorn*
Mwa, Queen heeft veel slechtere albums gemaakt, hoewel ik daar bij dit topic geen discussie over ga voeren.
Low is een goed idee voor later vanavond.
Prima gedaan tot nu toe, chevy!
0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:38 uur
Mooi werk, Chevy. 
Jammer wel dat Low zo laag staat, maar misschien komt Ziggy nog. Sowieso zitten Harmonia en The Pop Group nog in de race en heeft Can de top 20 gehaald.

Jammer wel dat Low zo laag staat, maar misschien komt Ziggy nog. Sowieso zitten Harmonia en The Pop Group nog in de race en heeft Can de top 20 gehaald.

0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:41 uur
Rudi S schreef:
Close to the edge had nog Rock-Rick punten te goed ?
Hoe zou het met Titmeister zijn
Panne gefixed en weer veilig thuis onder de pannen

0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:42 uur
dat Low zo laag staat

Zeg chevy, namens mij een beetje punten aan Queen toekennen? Het is je vergeven, je doet het goed

0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:43 uur
herman schreef:
Mooi werk, Chevy.
Mag ook wel met een stuk of 7x top 4 Mooi werk, Chevy.

0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:44 uur
ik verwacht Can wel in de top 10, mss zelfs top 5. Ben ook benieuwd hoe vaak Pink Floyd nog langs komt 

Rudi S schreef:

0
geplaatst: 14 juli 2011, 22:45 uur
hpdewin schreef:
20. Electric Light Orchestra - Out of the Blue
Mijn nummer 20 wilde ik eigenlijk niet delen met jullie maar aangezien sommige ook toe geven dat ze dire straits luisteren, waarschijnlijk meefluiten met walk of life en misschien nog niet eens boven de 50 zijn, heb ik weinig te vrezen
20. Electric Light Orchestra - Out of the Blue
Mijn nummer 20 wilde ik eigenlijk niet delen met jullie maar aangezien sommige ook toe geven dat ze dire straits luisteren, waarschijnlijk meefluiten met walk of life en misschien nog niet eens boven de 50 zijn, heb ik weinig te vrezen
Ik zou niet weten waarom jij je daarvoor zou moeten schamen

0
geplaatst: 14 juli 2011, 23:08 uur
Hm. Top 5 lijkt me te hoog. Er zijn niet heel erg veel stemmers geloof ik, maar de stemmers die er waren hadden m wel allemaal heel hoog staan. Ik verwacht tussen 15-10
0
geplaatst: 14 juli 2011, 23:19 uur
rock-rick schreef:
Zeg chevy, namens mij een beetje punten aan Queen toekennen? Het is je vergeven, je doet het goed
Het was alleen maar in mijn nadeel hoor, ik prefereer Pawn Hearts boven Queen II. Toegegeven, beiden ken ik amper.Zeg chevy, namens mij een beetje punten aan Queen toekennen? Het is je vergeven, je doet het goed
herman schreef:
maar misschien komt Ziggy nog.
Misschien zegt 'ie. maar misschien komt Ziggy nog.

0
ClassicRocker
geplaatst: 15 juli 2011, 06:43 uur
chevy93 schreef:
Blijmoedig ben ik altijd, maar het is evident dat een rangschikking in de middenmoot voor ANatO, één van de grootste creatieve hoogtepunten die een halve eeuw rockmuziek voortbracht, naar mijn opinie manifest te laag is. Desalniettemin produceerde Queen gedurende de 70's maarliefst 7 meesterwerken, waarvan er welgeteld 6 één of meerdere nominaties ontvingen. Goedbeschouwd is de band voorgedragen in 1 op de 3 ingediende lijsten. Een prominente standing in de nog te publiceren artiestenlijst valt 'rock's reigning monarch' dus hoogstwaarschijnlijk wèl ten deel. En voorwaar, dat is ook wat waard.
Verder komt jouw beoordeling van Opera exact overeen met de mijne inzake Brothers in Arms. *wacht op bijval*

0
ClassicRocker
geplaatst: 15 juli 2011, 08:47 uur
musician schreef:
Mwa, Queen heeft veel slechtere albums gemaakt, hoewel ik daar bij dit topic geen discussie over ga voeren.
Maar ook een negental eveneens meesterwerken.
Ter volledigheid: Bob Dylan heeft veel slechtere albums gemaakt dan Blood on the Tracks. David Bowie heeft veel slechtere albums gemaakt dan Low. The Doors hebben veel slechtere albums gemaakt dan L.A. Woman. Neil Young heeft veel slechtere albums gemaakt dan After the Gold Rush. Rembrandt heeft veel slechtere schilderijen gemaakt dan De Nachtwacht...
0
ClassicRocker
geplaatst: 15 juli 2011, 08:55 uur
Van welke 70's klassieker zou Chevy gisteravond genoten hebben? Onderstaande misschien?
http://www.moviemeter.nl/fi...

0
geplaatst: 15 juli 2011, 09:16 uur
ClassicRocker schreef:
Van welke 70's klassieker zou Chevy gisteravond genoten hebben? Onderstaande misschien?
(quote)
No way. deze dus Night at the Opera, A (1935) - MovieMeter.nl

0
geplaatst: 15 juli 2011, 10:06 uur
Hey chevy, Big Star op 20 of misschien wel 19 dan? Kom maar door!!
Aandoenlijk ook hoe ClassicRocker en chevy elkaar de loef proberen af te steken met Queen en Dire Straits, typisch geval van modder gooien, letterlijk dan. Ik vind ze allebei even slecht en kan niet beslissen wiens vuilnisbakje nou voller zit met rotzooi. Dat van Queen denk ik dan toch, want die hebben er veel meer van geproduceerd...
Aandoenlijk ook hoe ClassicRocker en chevy elkaar de loef proberen af te steken met Queen en Dire Straits, typisch geval van modder gooien, letterlijk dan. Ik vind ze allebei even slecht en kan niet beslissen wiens vuilnisbakje nou voller zit met rotzooi. Dat van Queen denk ik dan toch, want die hebben er veel meer van geproduceerd...
0
geplaatst: 15 juli 2011, 10:22 uur
En toen,... opeens hadden ClassicRocker en Chevy een gemeenschappelijke vijand 

0
Misterfool
geplaatst: 15 juli 2011, 10:32 uur
Queen en dire straits hebben beiden sterke albums en een sterke live-status. Maar over het algemeen zijn het bands waar enkele nummers erg sterk zijn, maar er ook op bijna elk album wel wat muzak staat.
0
ClassicRocker
geplaatst: 15 juli 2011, 10:37 uur
Tony schreef:
Aandoenlijk ook hoe ClassicRocker en chevy elkaar de loef proberen af te steken met Queen en Dire Straits, typisch geval van modder gooien, letterlijk dan. Ik vind ze allebei even slecht en kan niet beslissen wiens vuilnisbakje nou voller zit met rotzooi. Dat van Queen denk ik dan toch, want die hebben veel meer geproduceerd...
Aandoenlijk ook hoe ClassicRocker en chevy elkaar de loef proberen af te steken met Queen en Dire Straits, typisch geval van modder gooien, letterlijk dan. Ik vind ze allebei even slecht en kan niet beslissen wiens vuilnisbakje nou voller zit met rotzooi. Dat van Queen denk ik dan toch, want die hebben veel meer geproduceerd...
Meine Ruh' ist hin, Mein Herz ist schwer, daar verschijnt Tony weer.
Getuige zijn onderstaande stembeoordelingen, is er hoop voor de (beste) man.

4,0 Queen - A Day at the Races (1976)
geplaatst: 20 mei
4,0 Queen - A Night at the Opera (1975)
3,5 Queen - Innuendo (1991)
0
geplaatst: 15 juli 2011, 10:54 uur
Day at the Races en Night at the Opera zijn a-typische Queen platen die ik in een ver verleden heb aangeschaft en toen goed vond, maar nu met 4,0 eigenlijk te positief heb beoordeeld. En voor de volledigheid; Brothers in Arms kreeg van mij ooit een 3,0.
Maar voor de rest heb ik me bij Queen en Dire Straits wijselijk van stemmen onthouden, vind het niet nodig om met 2,0 en 2,5 te strooien. Want geloof me, hoger kom ik bij beide bands niet meer, voor zover door mij beluisterd. Ben eigenlijk al lang geleden afgehaakt, veel teveel goede muziek voorhanden om naar te luisteren.
Maar voor de rest heb ik me bij Queen en Dire Straits wijselijk van stemmen onthouden, vind het niet nodig om met 2,0 en 2,5 te strooien. Want geloof me, hoger kom ik bij beide bands niet meer, voor zover door mij beluisterd. Ben eigenlijk al lang geleden afgehaakt, veel teveel goede muziek voorhanden om naar te luisteren.
* denotes required fields.