Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '70
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juli 2011, 19:46 uur
Op soulseek voortaan eerst maar even kijken of jij aanwezig bent voor ik binnenstap
.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 19:49 uur
Hm, ik denk dat U2 wel mee zal vallen. The Cure - Disintegration maakt een heel grote kans (maar niet dankzij mij, want ik vind Faith veul beter
). Sonic Youth - Daydream Nation misschien? Of Pixies.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 19:52 uur
Dat U2 wel mee zal vallen? Ik kan me nog een ander spelletje herinnen, waarbij een top 100 van albums van de jaren '80 werd gevormd, ik geloof dat er drie keer U2 in de top 5 stond. Joshua Tree, Unforgettable Fire, en War ofzo. 

0
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Hm, ik denk dat U2 wel mee zal vallen. The Cure - Disintegration maakt een heel grote kans (maar niet dankzij mij, want ik vind Faith veul beter
). Sonic Youth - Daydream Nation misschien? Of Pixies. Of Brothers in Arms of Thriller of The Queen is Dead of een andere
0
ClassicRocker schreef:
The Smiths? Metallica? Dolly Dots?
The Smiths? Metallica? Dolly Dots?
Zeker weten dat de Dolly Dots hoge ogen zullen gaan gooien

0
geplaatst: 15 juli 2011, 20:00 uur
Thanx Chevy, voor tellen en spanning en etc, 
Mijn jaren 80 lijst is al klaar, met TQID op 1 .
Waar is het topic Chevy

Mijn jaren 80 lijst is al klaar, met TQID op 1 .
Waar is het topic Chevy
0
geplaatst: 15 juli 2011, 20:16 uur
0
geplaatst: 15 juli 2011, 20:22 uur
GrafGantz schreef:
Remain in Light, bitches...
Daar heb ik nou nooit wat aangevonden. Once in a Lifetime verpest het voor me Remain in Light, bitches...

0
geplaatst: 15 juli 2011, 20:54 uur
Spannende lijst uiteindelijk. Slechts twee uit mijn lijstje die genomineerd zijn, maar meer verwachtte ik niet. De winnende plaat vind ik persoonlijk wel een erge teleurstelling.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:02 uur
Nou, mijn nominaties hebben weinig gedaan, zelfs degenen waar ik nog enige verwachting van had (Queen II en vooral Selling England by the Pound), teleurstellend. De voorliefde voor sommige albums (bijvoorbeeld Ziggy Stardust ipv Station of Low) is me al lang een raadsel maar ze worden hier vaak weer bevestigd.
Krijgen we nog een lijstje met de punttotalen per artiest?
Krijgen we nog een lijstje met de punttotalen per artiest?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 juli 2011, 21:06 uur
herman schreef:
Het is goed dat er op sites als deze niet klakkeloos het erkende (DWDD-)canon wordt overgenomen
Het is goed dat er op sites als deze niet klakkeloos het erkende (DWDD-)canon wordt overgenomen
chevy93 schreef:
Overigens kan ik nu ook de ... invullen bij Animals. Daarmee bedoelde ik The Wall.
Overigens kan ik nu ook de ... invullen bij Animals. Daarmee bedoelde ik The Wall.
Dus... driemaal Pink Floyd in de toptien is naar mijn smaak een beetje overdreven, maar dat die drie platen het trio Dark Side / WYWH / Animals zijn en dat de holle DWDD-canon-ofzoiets The Wall groots en meeslepend buiten de boot valt, is dan wel weer aardig.
Verder is het een mooie lijst geworden; jammer van de nummer 1, maar op tweemaal VDGG in een topveertig van de jaren '70 mogen we oprecht trots zijn.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:21 uur
Casartelli schreef:
Verder is het een mooie lijst geworden; jammer van de nummer 1, maar op tweemaal VDGG in een topveertig van de jaren '70 mogen we oprecht trots zijn.
Opnieuw geel: direct tandenpoetsen en naar bed - geen toetje, geen neut en geen sex het weekend. Dit vergt drastische maatregelen; beste progsokker dat JIJ moeite hebt met de nr 1 is best; voor mij had ie ookwel elders mogen staan,als die f* Pink Floyd ermaar niet 3* in had gestaan - ipv daarvan had wat mij betreft best het debuut van Mink Deville, de Dire Straits of Bitches Brew (1970) erin gekund.
Deze top20 is sowieso macho (Kate Bush op 20 - nou nou, da's een vette plek) en blank (2 zwartmannen met relatief slick soul, GEEN funk, GEEN jazz, GEEN reggae - terwijl je daarop veel beter sex kunt hebben dan op rock - "mama just killed man"). 't scheelde weinig of er hing een tegeltje; "slegs vir blankies".
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:25 uur
Wie even een middagje moest werken heeft een uur nodig om alle ontwikkelingen en meningen door te nemen.
Hulde Chevy!
Herman! Het is te kwalificeren een normaal rockalbum, net als David Bowie, Roxy music en wie er nog meer in dat genre allemaal voorbij kwamen.
Gitarist staat op hetzelfde hoge niveau als bijvoorbeeld David Gilmour, is alleen wat meer ADHD-erig.
Misschien bedoel je het goed, maar popmuziek vind ik inzake Rumours nogal denigrerend. Vooral omdat er zeer vele lijstjes zijn/worden gemaakt door sites als de onze, maar ook van erkende internationale vakbladen e.a. waar dit album zelden in ontbreekt.
Dat mag sommigen een doorn in het oog zijn, feit is dat hier een rockalbum betreft van zeldzame klasse dat ongetwijfeld de geschiedenis met gemak zal overleven. Dat er tientallen miljoenen albums van zijn verkocht maakt het niet opeens minderwaardig.
Hulde Chevy!
Herman schreef:
Zoals Fleetwood Mac?
Da's toch echt wel popmuziek, maar wel heel erg puur en daarom een fantastische plaat. The Chain is echt
Zoals Fleetwood Mac?
Da's toch echt wel popmuziek, maar wel heel erg puur en daarom een fantastische plaat. The Chain is echt
Herman! Het is te kwalificeren een normaal rockalbum, net als David Bowie, Roxy music en wie er nog meer in dat genre allemaal voorbij kwamen.
Gitarist staat op hetzelfde hoge niveau als bijvoorbeeld David Gilmour, is alleen wat meer ADHD-erig.
Misschien bedoel je het goed, maar popmuziek vind ik inzake Rumours nogal denigrerend. Vooral omdat er zeer vele lijstjes zijn/worden gemaakt door sites als de onze, maar ook van erkende internationale vakbladen e.a. waar dit album zelden in ontbreekt.
Dat mag sommigen een doorn in het oog zijn, feit is dat hier een rockalbum betreft van zeldzame klasse dat ongetwijfeld de geschiedenis met gemak zal overleven. Dat er tientallen miljoenen albums van zijn verkocht maakt het niet opeens minderwaardig.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:27 uur
Waar is uw top 20 te vinden meneer Mjuman?
Ben het verder wel met je eens, een wat saaie top veertig.
0
k.grubs
geplaatst: 15 juli 2011, 21:28 uur
Ik vind het nogal een treurige, conservatieve lijst. Hoe hip zullen de 80's hier wel niet worden?
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:31 uur
Heel veilig en mainstream allemaal, valt me erg tegen. We zitten toch op MuMe, of is dit stiekem toch een OOR-site?
Nu kun je de jaren 80 ook wel alvast invulen: U2, JD, REM, Cure.
Zo levert dit forum natuurlijk weinig nieuws op...
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:34 uur
musician schreef:
Merkwaardig om de kwalificatie "pop" als denigrerend te beschouwen. Je punt inzake andere lijstjes begrijp ik overigens niet, nemen die standaard geen "pop" op dan?
Overigens ben ik het met Herman eens: ik vind het ook eerder pop dan rock.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:37 uur
Ik had ook wel verwacht dat Kraftwerk erin zou komen, zag hem wel in veel lijstjes staan.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:37 uur
trebremmit schreef:
Heb het al aangegeven - glad vergeten; mijn long list - met o.m.Gram Parsons, Sandy Denny, Roxy Music, Terje Rypdal, Joni Mitchell, Funkadelic, Parliament, Culture en veel anderen - is onder mijn toetsenbord blijven liggen; had zelfs al een 2 play selectie met lp's gemaakt; maar gewoon vergeten.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:38 uur
Als je naar mijn lijstje kijkt zie je dat ik dit een mooie uitkomst vindt. Tago mago onwijs hoog, groeit snel op mume. ik hoop dat hij niet overal zo snel groeit, nu is het nog een beetje mijn geheime schat ipv de blackberry onder de telefoons. The Who ook heel mooi uitgekomen. Ik ga de lijst na mijn vakantie nog eens doorkijken.
jaren '80 the stone roses op 1 mensen. (reminder mailtje is altijd zeer welkom/gewaardeerd hoor)
jaren '80 the stone roses op 1 mensen. (reminder mailtje is altijd zeer welkom/gewaardeerd hoor)
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:39 uur
Mjuman schreef:
Heb het al aangegeven - glad vergeten; mijn long list - met o.m.Gram Parsons, Sandy Denny, Roxy Music, Terje Rypdal, Joni Mitchell, Funkadelic, Parliament, Culture en veel anderen - is onder mijn toetsenbord blijven liggen; had zelfs al een 2 play selectie met lp's gemaakt; maar gewoon vergeten.
(quote)
Aha, oke jammer. Nieuwe kansen bij de top veertig van de jaren tachtig!
0
geplaatst: 15 juli 2011, 21:55 uur
fatima schreef:
Heel veilig en mainstream allemaal, valt me erg tegen. We zitten toch op MuMe, of is dit stiekem toch een OOR-site?
Dat krijg je, als je meerdere mensen mee laat doen aan een competitie in favo-lijsten. Als je een sterk afwijkende mening hebt vind je die keuzes meestal niet meer terug.
Dan kun je zeggen dat het aan al die anderen ligt, maar hoogstwaarschijnlijk is je eigen smaak hier dan toch echt debet aan. Overigens, de goede muziek (volgens vele anderen dan) "heel veilig en mainstream" noemen is jouw kwalificatie en een poging om een negatief sentiment op te roepen rondom de groepen die je noemt.
Als goede/ alternatieve muziek grote groepen mensen aanspreekt, grote verkoopcijfers haalt, hoeft het echt niet bijvoorbaat te worden afgeserveerd. Zou het misschien niet toevallig goed kunnen zijn?
Ik ben best wel geïnteresseerd in wat onbekendere muziek uit de jaren '80, maar dat gaat nooit lukken in een Topic-spel als dit. Dan moet daar een ander topic voor komen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 juli 2011, 21:59 uur
Mjuman schreef:
Deze top20 is sowieso macho (Kate Bush op 20 - nou nou, da's een vette plek) en blank (2 zwartmannen met relatief slick soul, GEEN funk, GEEN jazz, GEEN reggae - terwijl je daarop veel beter sex kunt hebben dan op rock - "mama just killed man"). 't scheelde weinig of er hing een tegeltje; "slegs vir blankies".
Tja, ik weet dat er op deze site meteen Heilige Verontwaardiging geplengd dient te worden als het aantal zwarte artiesten per vierkante centimeter niet hoog genoeg is, maar misschien geeft de MuMe-goegemeente er gewoon niet zoveel om?
Overigens gaf ik zelf ook al aan dat ik drie keer Pink Floyd in de toptien een beetje overdreven vond, dus waarom ik daar nog een keer mee om de oren geslagen moet worden, is me ook niet geheel duidelijk.
0
geplaatst: 15 juli 2011, 22:03 uur
Tja, de plaat met de meeste punten wint, en dan is het logisch dat er een dergelijke lijst uitrolt. Of niet, hadden er wat meer alternatievelingen een lijstje ingestuurd, had het er heel anders uit kunnen zien.
0
Misterfool
geplaatst: 15 juli 2011, 22:03 uur
De 80's/ouwewavers doen huilie huile, boe boe, maar dit is toch echt een prachtige lijst met een goede steekproef van wat de jaren 70 voor moois te bieden heeft. Allereerst is prog lekker goed voor de dag gekomen. 3 maal pink floyd, Can, Yes, King crimson,supertramp en 2 maal VDGG. Deze jonge progliefhebber ging compleet uit zijn dak bij het zien van zoveel moois. 
Ook post-punk is goed vertegenwoordigd met Pere ubu, The Clash, Talking heads en de in deze lijst toch wel wat te hoog geplaatste Joy Division(plaats 8 of zo was beter geweest). Verder heeft deze lijst zich gelukkig helemaal niks aangetrokken van het predicaat veilig, waar punkers in hun midlifecrisis zo graag mee strooien. Fleetwood mac, Queen, led zeppelin en The who blijken ook nu nog voldoende populair om een plaatsje te bemachtigen. Ook nog eens met erg sterke albums.
Stevie wonder en Marvin Gaye vertegenwoordigen soulmuziek op deze lijst. Er zou inderdaad wat meer jazz, soul en funk in de lijst mogen. Aan de andere kant wat verwacht je. Ook op musicmeter hebben deze genre's niet de populariteit die ze wel verdienen.
Zeer content met deze toplijst. Vooral de hoge notitie van Can was prachtig. Niets dan lof!

Ook post-punk is goed vertegenwoordigd met Pere ubu, The Clash, Talking heads en de in deze lijst toch wel wat te hoog geplaatste Joy Division(plaats 8 of zo was beter geweest). Verder heeft deze lijst zich gelukkig helemaal niks aangetrokken van het predicaat veilig, waar punkers in hun midlifecrisis zo graag mee strooien. Fleetwood mac, Queen, led zeppelin en The who blijken ook nu nog voldoende populair om een plaatsje te bemachtigen. Ook nog eens met erg sterke albums.
Stevie wonder en Marvin Gaye vertegenwoordigen soulmuziek op deze lijst. Er zou inderdaad wat meer jazz, soul en funk in de lijst mogen. Aan de andere kant wat verwacht je. Ook op musicmeter hebben deze genre's niet de populariteit die ze wel verdienen.
Zeer content met deze toplijst. Vooral de hoge notitie van Can was prachtig. Niets dan lof!
* denotes required fields.