Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
zoeken in:
2
geplaatst: 4 maart 2022, 19:31 uur
Marzipaintree schreef:
Als jullie graag willen dat ik deze terugtrek dan doe ik dat. Eensgezindheid is in principe ook mooi.
Als jullie graag willen dat ik deze terugtrek dan doe ik dat. Eensgezindheid is in principe ook mooi.
Dat is een hele moeilijke discussie en de vrijheid ligt wat mij betreft bij de deelnemer zelf. Er is aan E.L.O. platen in 1978 sowieso gebrek.
We kunnen wel bedenken, of we bijvoorbeeld een maand kiezen dat er even sprake is van een ELO-luwe periode. Half maart zou in de basis op zich kunnen (in mei komt Wild West Hero).
Juli zou kunnen, STW zelf zou dan van september zijn. Maar ik zie elders in de wereld in oktober ook een notering voor It's over.
De Top 40 wacht tot november met STW.
Misschien is STW volgende week of over twee weken niet eens zo'n slecht idee.
3
geplaatst: 4 maart 2022, 20:26 uur
Musician's Top 40 van zaterdag 04-03-1978:
01 (01) 05 A piece of the action - Babys
02 (03) 05 Fooling yourself - Styx
03 (02) 07 Mr blue sky - Electric Light Orchestra
04 (05) 05 What do I get? - Buzzcocks
05 (06) 05 Bakerstreet - Gerry Rafferty
06 (07) 06 Shot by both sides - Magazine
07 (09) 04 TV Glotzer - Nina Hagen Band
08 (10) 04 Spread your wings - Queen
09 (04) 07 Wuthering heights - Kate Bush
10 (08) 07 Denis - Blondie
11 (14) 04 Winter in America - Doug Ashdown
12 (15) 03 Rock 'n roll - Gruppo Sportivo
13 (26) 02 Follow you follow me - Genesis
14 (17) 04 I love the sound of breaking glass - Nick Lowe
15 (16) 04 Know your product - Saints
16 (11) 07 Dust in the wind - Kansas
17 (25) 03 Kings and queens - Aerosmith
18 (30) 02 News of the world - Jam
19 (21) 03 Everyone's a winner - Hot Chocolate
20 (32) 02 I don't want to go to Chelsea - Elvis Costello
21 (19) 04 Little one - Chicago
22 (20) 05 Nightfever - Bee Gees
23 (22) 04 I robot - The Alan Parsons Project
24 (23) 04 Is this love - Bob Marley & The Wailers
25 (36) 02 Baby come back - Player
https://images.45cat.com/ramones-do-you-wanna-dance-sire-2-s.jpg
26 (----) 01 Do you wanna dance - Ramones
27 (34) 02 Two out of three ain't bad - Meat Loaf
28 (----) 01 Mighty Quinn (live) - Manfred Mann's Earth Band
29 (24) 05 It's only a matter of time - Breeze
30 (----) 01 Movin' out - Billy Joel
31 (40) 02 Frozen ones - Ultravox!
32 (----) 01 Ku Klux Klan - Steel Pulse
33 (38) 02 Life on the line - Eddie and the Hotrods
34 (----) 01 Substitute - Clout
35 (33) 03 Clash city rockers - The Clash
36 (----) 01 If you can't give me love - Suzi Quatro
37 (12) 08 Rich kids - Rich kids
38 (----) 01 I am the fly - Wire
39 (13) 08 You really got me - Van Halen
40 (----) 01 Automatic lover - Vibrators
Verdwenen:
Ready steady go - Generation X
No time to be 21 - Adverts
That's too bad - Tubeway army
Spaceman - Bolland & Bolland
Crackers - Jan Akkerman
Fantasy - Earth, Wind & Fire
Statue of liberty - XTC
Orgasm addict - Buzzcocks
De Ramones winnen deze week, met een volgende track van hun Rocket To Russia album. Ik zeg er verder niks van. Maar ver weg hoor je wel dat het een oude beroemde cover is, gespeeld duidelijk door de Ramones.
Het is de week ook van twee 1978 pop-classics. Namelijk If you can't give me love van Suzi Quatro en Substitute van Clout. Helemaal precies hoe ver het zat weet ik niet, maar de witte dames van de band Clout kwamen natuurlijk uit Zuid-Afrika. Het land van de apartheid. Maar een boycot heeft tegen het land uiteindelijk z'n vruchten afgeworpen.
Letterlijk, zo werden sinasappels van het merk Outspan niet meer verkocht. Er was ook een culturele boycot maar om de een of andere reden wist Clout daar uit te blijven.
Maar het kan lang duren, uiteindelijk wint de boycot.
De rockster Suzi Quatro kwam, in vergelijking met Can the Can en 48 crash tot wel een heel milde popsong. Maar, indien goed geschreven, goed uitgevoerd, goed gezongen en goed geproduceerd, kan een oordeel alleen maar positief uitvallen. In het kader dan van een uitzondering moet kunnen.
Maar Suzi Quatro heeft wel hier haar finest moment, met een nummer 1 positie in heel veel landen.
Steel Pulse maakt, zo hoorde ik eerder in de lijst van 50tracks, alleraardigste en aantrekkelijke reggae. Bob Marley heeft uiteraard de naam en de faam. Steel Pulse bereikte nooit die status maar zorgt wel voor een sterk staaltje muziek van vier minuten.
01 (01) 05 A piece of the action - Babys
02 (03) 05 Fooling yourself - Styx
03 (02) 07 Mr blue sky - Electric Light Orchestra
04 (05) 05 What do I get? - Buzzcocks
05 (06) 05 Bakerstreet - Gerry Rafferty
06 (07) 06 Shot by both sides - Magazine
07 (09) 04 TV Glotzer - Nina Hagen Band
08 (10) 04 Spread your wings - Queen
09 (04) 07 Wuthering heights - Kate Bush
10 (08) 07 Denis - Blondie
11 (14) 04 Winter in America - Doug Ashdown
12 (15) 03 Rock 'n roll - Gruppo Sportivo
13 (26) 02 Follow you follow me - Genesis
14 (17) 04 I love the sound of breaking glass - Nick Lowe
15 (16) 04 Know your product - Saints
16 (11) 07 Dust in the wind - Kansas
17 (25) 03 Kings and queens - Aerosmith
18 (30) 02 News of the world - Jam
19 (21) 03 Everyone's a winner - Hot Chocolate
20 (32) 02 I don't want to go to Chelsea - Elvis Costello
21 (19) 04 Little one - Chicago
22 (20) 05 Nightfever - Bee Gees
23 (22) 04 I robot - The Alan Parsons Project
24 (23) 04 Is this love - Bob Marley & The Wailers
25 (36) 02 Baby come back - Player
https://images.45cat.com/ramones-do-you-wanna-dance-sire-2-s.jpg
26 (----) 01 Do you wanna dance - Ramones
27 (34) 02 Two out of three ain't bad - Meat Loaf
28 (----) 01 Mighty Quinn (live) - Manfred Mann's Earth Band
29 (24) 05 It's only a matter of time - Breeze
30 (----) 01 Movin' out - Billy Joel
31 (40) 02 Frozen ones - Ultravox!
32 (----) 01 Ku Klux Klan - Steel Pulse
33 (38) 02 Life on the line - Eddie and the Hotrods
34 (----) 01 Substitute - Clout
35 (33) 03 Clash city rockers - The Clash
36 (----) 01 If you can't give me love - Suzi Quatro
37 (12) 08 Rich kids - Rich kids
38 (----) 01 I am the fly - Wire
39 (13) 08 You really got me - Van Halen
40 (----) 01 Automatic lover - Vibrators
Verdwenen:
Ready steady go - Generation X
No time to be 21 - Adverts
That's too bad - Tubeway army
Spaceman - Bolland & Bolland
Crackers - Jan Akkerman
Fantasy - Earth, Wind & Fire
Statue of liberty - XTC
Orgasm addict - Buzzcocks
De Ramones winnen deze week, met een volgende track van hun Rocket To Russia album. Ik zeg er verder niks van. Maar ver weg hoor je wel dat het een oude beroemde cover is, gespeeld duidelijk door de Ramones.
Het is de week ook van twee 1978 pop-classics. Namelijk If you can't give me love van Suzi Quatro en Substitute van Clout. Helemaal precies hoe ver het zat weet ik niet, maar de witte dames van de band Clout kwamen natuurlijk uit Zuid-Afrika. Het land van de apartheid. Maar een boycot heeft tegen het land uiteindelijk z'n vruchten afgeworpen.
Letterlijk, zo werden sinasappels van het merk Outspan niet meer verkocht. Er was ook een culturele boycot maar om de een of andere reden wist Clout daar uit te blijven.
Maar het kan lang duren, uiteindelijk wint de boycot.
De rockster Suzi Quatro kwam, in vergelijking met Can the Can en 48 crash tot wel een heel milde popsong. Maar, indien goed geschreven, goed uitgevoerd, goed gezongen en goed geproduceerd, kan een oordeel alleen maar positief uitvallen. In het kader dan van een uitzondering moet kunnen.
Maar Suzi Quatro heeft wel hier haar finest moment, met een nummer 1 positie in heel veel landen.
Steel Pulse maakt, zo hoorde ik eerder in de lijst van 50tracks, alleraardigste en aantrekkelijke reggae. Bob Marley heeft uiteraard de naam en de faam. Steel Pulse bereikte nooit die status maar zorgt wel voor een sterk staaltje muziek van vier minuten.
5
geplaatst: 5 maart 2022, 11:07 uur
Mijn originele lijsten, week 9 van 1978...
Ja jonge mensen, de jeugd in die tijd had zogenaamde multomappen. Met multoblaadjes waar op kon worden geschreven, zodat alles mooi en overzichtelijk...enfin..
Musician 15 jaar oud, ik vind het Engels er best goed uit zien
https://i.imgur.com/o8BF1krl.jpg
https://i.imgur.com/iApvTUwl.jpg
Ja jonge mensen, de jeugd in die tijd had zogenaamde multomappen. Met multoblaadjes waar op kon worden geschreven, zodat alles mooi en overzichtelijk...enfin..
Musician 15 jaar oud, ik vind het Engels er best goed uit zien

https://i.imgur.com/o8BF1krl.jpg
https://i.imgur.com/iApvTUwl.jpg
1
geplaatst: 5 maart 2022, 11:21 uur
Ik heb vroeger op de lagere school nog gewoon "schoonschrijven" gehad als vak. Waarvoor een cijfer werd gegeven.
Alle letters moesten keurig worden opgeschreven, het moest tussen de lijntjes, inclusief hoofdletters, aanvankelijk los en later aan elkaar vast.
Ik vind dat het als verplicht vak weer moet worden ingevoerd, net als het klassikaal opdreunen van tafels, zodat geen enkele vermenigvuldiging leidt tot vraagtekens: het antwoord gelijk paraat! Altijd erg handig gebleken in de praktijk
Alle letters moesten keurig worden opgeschreven, het moest tussen de lijntjes, inclusief hoofdletters, aanvankelijk los en later aan elkaar vast.
Ik vind dat het als verplicht vak weer moet worden ingevoerd, net als het klassikaal opdreunen van tafels, zodat geen enkele vermenigvuldiging leidt tot vraagtekens: het antwoord gelijk paraat! Altijd erg handig gebleken in de praktijk

0
geplaatst: 5 maart 2022, 11:30 uur
Is schoonschrijven dan geen vak meer? Ik kreeg ook nog cijfers voor mijn handschrift in de jaren '80, meestal onvoldoende trouwens. Inmiddels heb ik ook wel een duidelijk handschrift al zeg ik het zelf. 
Leuk om te zien in ieder geval!

Leuk om te zien in ieder geval!
1
geplaatst: 5 maart 2022, 11:36 uur
Geen idee, mijn eigen kinderen zijn allemaal naar de Montessorischool gegaan, lieve mensen op die school, ik zal er niets van zeggen.
Maar schoonschrijven ho maar.
Het zou nu, voor bijvoorbeeld heel veel kinderen die niet direct een Nederlandse achtergrond hebben, een heel mooi en vooral handig vak zijn.
Maar schoonschrijven ho maar.
Het zou nu, voor bijvoorbeeld heel veel kinderen die niet direct een Nederlandse achtergrond hebben, een heel mooi en vooral handig vak zijn.
1
geplaatst: 5 maart 2022, 11:39 uur
09 08 AW Artiest - Titel
01 01 05 Patty Pravo - Pensiero Stupendo #3
02 02 05 Supercharge - I Think I'm Gonna (Fall In Love)
03 04 05 The Michael Zager Band - Let's All Chant
04 03 09 David Bowie - Beauty and the Beast #3
05 05 06 Jan Hammer Group - Don't You Know
06 06 04 Nick Lowe - I Love The Sound of Breaking Glass
07 07 06 Faramarz Aslani - Age Ye Rooz
08 ** 01 Elvis Costello - (I Don't Want To Go To) Chelsea
09 14 02 Wire - I Am The Fly
10 08 11 Brian Eno - King's Lead Hat
11 13 03 Michele - Can't You Feel It
12 10 04 War - Galaxy
13 12 12 Jacques Brel - Jaurès / Voir Un Ami Pleurer
14 09 12 Cerrone - Supernature #3
15 11 08 Magazine - Shot By Both Sides
16 18 02 Jacques Brel - Orly
17 ** 01 City - Am Fenster
18 ** 01 Nina Hagen - TV-Glotzer
19 17 03 Barry White - Playing Your Game, Babe
20 15 04 Jacques Brel - Vieillir/La Ville s'endormait*
Elvis Costello (1954, Paddington, UK) komt hoog binnen met zijn nieuwe single, eigenlijk mijn favoriete nummer van hem. Nu scoorde hij vorig jaar al 2 nummer 1 hits bij mij, dus het in de lijn der verwachting dat deze ook hard omhoog gaat. Maar de concurrentie is momenteel wel erg sterk.
Nina Hagen (1955, Oost-Berlijn, Oost-Duitsland) draaide al een paar weken mee en is langzaam omhoog gekropen. Maar zoals wel vaker als je een nummer net hebt ontdekt, komt er op een gegeven moment een omslagpunt. Dan begrijp je niet waarom je eerder nog niet hoorde dat een nummer zó goed was. Geweldig nummer qua opbouw, dynamiek en intensiteit. Die draait nog wel een tijdje mee...
City (opgericht in 1972, Oost-Berlijn) draait onderhand al 2 maanden mee. Erg fraai nummer dat eerst in Oost-Berlijn een hit werd en daarna verder uitwaaierde in Europa. Wikipedia omschrijft het als een 'rockballad met folkinvloeden' en dat klopt ook wel: het is een rustig meeslepend rocknummer met de viool als opvallende toevoeging. In 2019 werd het verkozen als beste nummer aller tijden uit Oost-Duitsland.
01 01 05 Patty Pravo - Pensiero Stupendo #3
02 02 05 Supercharge - I Think I'm Gonna (Fall In Love)
03 04 05 The Michael Zager Band - Let's All Chant
04 03 09 David Bowie - Beauty and the Beast #3
05 05 06 Jan Hammer Group - Don't You Know
06 06 04 Nick Lowe - I Love The Sound of Breaking Glass
07 07 06 Faramarz Aslani - Age Ye Rooz
08 ** 01 Elvis Costello - (I Don't Want To Go To) Chelsea
09 14 02 Wire - I Am The Fly
10 08 11 Brian Eno - King's Lead Hat
11 13 03 Michele - Can't You Feel It
12 10 04 War - Galaxy
13 12 12 Jacques Brel - Jaurès / Voir Un Ami Pleurer
14 09 12 Cerrone - Supernature #3
15 11 08 Magazine - Shot By Both Sides
16 18 02 Jacques Brel - Orly
17 ** 01 City - Am Fenster
18 ** 01 Nina Hagen - TV-Glotzer
19 17 03 Barry White - Playing Your Game, Babe
20 15 04 Jacques Brel - Vieillir/La Ville s'endormait*
Elvis Costello (1954, Paddington, UK) komt hoog binnen met zijn nieuwe single, eigenlijk mijn favoriete nummer van hem. Nu scoorde hij vorig jaar al 2 nummer 1 hits bij mij, dus het in de lijn der verwachting dat deze ook hard omhoog gaat. Maar de concurrentie is momenteel wel erg sterk.
Nina Hagen (1955, Oost-Berlijn, Oost-Duitsland) draaide al een paar weken mee en is langzaam omhoog gekropen. Maar zoals wel vaker als je een nummer net hebt ontdekt, komt er op een gegeven moment een omslagpunt. Dan begrijp je niet waarom je eerder nog niet hoorde dat een nummer zó goed was. Geweldig nummer qua opbouw, dynamiek en intensiteit. Die draait nog wel een tijdje mee...
City (opgericht in 1972, Oost-Berlijn) draait onderhand al 2 maanden mee. Erg fraai nummer dat eerst in Oost-Berlijn een hit werd en daarna verder uitwaaierde in Europa. Wikipedia omschrijft het als een 'rockballad met folkinvloeden' en dat klopt ook wel: het is een rustig meeslepend rocknummer met de viool als opvallende toevoeging. In 2019 werd het verkozen als beste nummer aller tijden uit Oost-Duitsland.
1
geplaatst: 5 maart 2022, 16:44 uur
Ranboy Top 20 5-3-1978
w10 w9 aw Titel - Artiest
1 1 6 Wuthering Heights - Kate Bush
2 2 7 Mr. Blue Sky - ELO
3 5 5 Fooling yourself - Styx
4 3 10 To the unknown man - Vangelis
5 4 6 Dans les yeux d'Emilie - Joe Dassin
6 6 5 Bakerstreet - Gerry Rafferty
7 8 5 A piece of the action - The Babys
8 12 2 Follow you, follow me - Genesis
9 10 4 Winter in America - Doug Ashdown
10 9 7 Dust in the wind - Kansas
11 11 4 Spread your wings - Queen
12 7 7 Fantasy - Earth, Wind & Fire
13 13 4 Spaceman - Bolland & Bolland
14 -- 1 Substitute - Clout
15 17 2 Every 1's a winner - Hot Chocolate
16 15 5 It's only a matter of time - Breeze
17 -- 1 I don't want to go to Chelsea - Elvis Costello
18 20 2 I love the sound of breaking glass - Nick Lowe
19 -- 1 It takes two to tango - Richard Myhill
20 19 3 Rock 'n roll - Gruppo Sportivo
w10 w9 aw Titel - Artiest
1 1 6 Wuthering Heights - Kate Bush
2 2 7 Mr. Blue Sky - ELO
3 5 5 Fooling yourself - Styx
4 3 10 To the unknown man - Vangelis
5 4 6 Dans les yeux d'Emilie - Joe Dassin
6 6 5 Bakerstreet - Gerry Rafferty
7 8 5 A piece of the action - The Babys
8 12 2 Follow you, follow me - Genesis
9 10 4 Winter in America - Doug Ashdown
10 9 7 Dust in the wind - Kansas
11 11 4 Spread your wings - Queen
12 7 7 Fantasy - Earth, Wind & Fire
13 13 4 Spaceman - Bolland & Bolland
14 -- 1 Substitute - Clout
15 17 2 Every 1's a winner - Hot Chocolate
16 15 5 It's only a matter of time - Breeze
17 -- 1 I don't want to go to Chelsea - Elvis Costello
18 20 2 I love the sound of breaking glass - Nick Lowe
19 -- 1 It takes two to tango - Richard Myhill
20 19 3 Rock 'n roll - Gruppo Sportivo
0
geplaatst: 5 maart 2022, 18:19 uur
Tipparade-lijst van week 9, 1978 - top40.nl
1. Udo Jürgens & Judy Cheeks - Einmal Wenn Du Gehst
Vrij standaard duet behalve de weinig gepaste mengeling van Duits en Engels net als de stemmen niet goed bij elkaar passen.
Cijfer: 4
10. Raydio - Jack and Jill
Degelijke soulvolle pop met veelbelovende intro waarbij vooral de synthesizer blijft hangen.
Cijfer: 7
11. Kate Bush - Wuthering Heights
Dit nummer was een opbaring voor mij door de aparte hoge en lenige stem en de mystieke oosterse sfeer. Terecht ook een vaste klant in de MuMe-finale.
Cijfer: 10
18. Joe Dassin - Dans les yeux d'emilie
Joe Dassin was in de jaren '70 een vaste waarde in het Franse chanson. Vrij krachtig maar toch innemend met sterk refrein.
Cijfer: 8
22. Joe Bourne - Bourne To Satisfy
Wat funky soul maar ook vrij clichématig in dit genre en het kabbelt eerder voorbij dan het swingt.
Cijfer: 4,5
23. Sheila & Black Devotion - I don't need a Doctor
Dit nummer is ook eerder matig, verschilt nauwelijks van hun vorige hits en melodisch is het vrij eentonig.
Cijfer: 5
24. Richard Clayderman - Ballade Pour Adeline
Een romantische piano, echt wild ben ik er nooit van geweest maar de sfeer zit er wel in.
25. The Internationals - Boom, Boom
Een vrolijk niemendalletje (heb ik nog op een oude compilatie-LP), stelt op zich weinig voor maar het refrein blijft wel hangen na één keer gehoord te hebben.
Cijfer: 5,5
26. Jan Akkerman Crackers
Dit nummer is ooit eens een herkenningtune geweest maar ik weet niet meer van wat. Verzorgde productie waarbij de gitaar en piano goed bij elkaar aansluiten.
Cijfer: 7,5
27. Gruppo Sportivo - Rock 'n Roll
Vlotte en aanstekelijke rocksong door de orgel en gitaarriff met ook de nodige humor. Toch wel één van de leukste Nederlandse bands eind jaren '70.
28. Mieke - Charlie Chaplin
Eén van haar betere nummers met heldere zang, een gepaste ode aan de legendarische filmkomiek en net niet te melig.
29. Fania All Stars - Ella Fue (She Was The One)
Kende ik niet, verzorgd geproduceerde latin die klinkt vrij standaard klinkt en ook aan de vlakke kant.
30. Commodores - Too Hot Ta Trot
The Commodores in hun funky periode voordat ze onder de hoede van Lionel Richie aan ballades begonnen. Swingt lekker.
1. Udo Jürgens & Judy Cheeks - Einmal Wenn Du Gehst
Vrij standaard duet behalve de weinig gepaste mengeling van Duits en Engels net als de stemmen niet goed bij elkaar passen.
Cijfer: 4
10. Raydio - Jack and Jill
Degelijke soulvolle pop met veelbelovende intro waarbij vooral de synthesizer blijft hangen.
11. Kate Bush - Wuthering Heights
Dit nummer was een opbaring voor mij door de aparte hoge en lenige stem en de mystieke oosterse sfeer. Terecht ook een vaste klant in de MuMe-finale.
Cijfer: 10
18. Joe Dassin - Dans les yeux d'emilie
Joe Dassin was in de jaren '70 een vaste waarde in het Franse chanson. Vrij krachtig maar toch innemend met sterk refrein.
22. Joe Bourne - Bourne To Satisfy
Wat funky soul maar ook vrij clichématig in dit genre en het kabbelt eerder voorbij dan het swingt.
Cijfer: 4,5
23. Sheila & Black Devotion - I don't need a Doctor
Dit nummer is ook eerder matig, verschilt nauwelijks van hun vorige hits en melodisch is het vrij eentonig.
24. Richard Clayderman - Ballade Pour Adeline
Een romantische piano, echt wild ben ik er nooit van geweest maar de sfeer zit er wel in.
25. The Internationals - Boom, Boom
Een vrolijk niemendalletje (heb ik nog op een oude compilatie-LP), stelt op zich weinig voor maar het refrein blijft wel hangen na één keer gehoord te hebben.
Cijfer: 5,5
26. Jan Akkerman Crackers
Dit nummer is ooit eens een herkenningtune geweest maar ik weet niet meer van wat. Verzorgde productie waarbij de gitaar en piano goed bij elkaar aansluiten.
27. Gruppo Sportivo - Rock 'n Roll
Vlotte en aanstekelijke rocksong door de orgel en gitaarriff met ook de nodige humor. Toch wel één van de leukste Nederlandse bands eind jaren '70.
28. Mieke - Charlie Chaplin
Eén van haar betere nummers met heldere zang, een gepaste ode aan de legendarische filmkomiek en net niet te melig.
29. Fania All Stars - Ella Fue (She Was The One)
Kende ik niet, verzorgd geproduceerde latin die klinkt vrij standaard klinkt en ook aan de vlakke kant.
30. Commodores - Too Hot Ta Trot
The Commodores in hun funky periode voordat ze onder de hoede van Lionel Richie aan ballades begonnen. Swingt lekker.
2
geplaatst: 6 maart 2022, 09:18 uur
50Tracks Top 40 1978 Week 09
01 - 02 - 05 - The Babys - A Piece Of The Action
02 - 01 - 06 - Styx - Fooling Yourself (The Angry Young Man)
03 - 08 - 03 - John Cougar - I Need A Lover
04 - 03 - 07 - Kansas - Dust In The Wind
05 - 05 - 07 - Blondie - Denis
06 - 07 - 04 - Queen - Spread Your Wings / Sheer Heart Attack
07 - 04 - 07 - Earth, Wind & Fire - Fantasy
08 - 12 - 02 - Genesis - Follow You Follow Me
09 - ---- - 01 - Elvis Costello And The Attractions - ( Don't Want To Go To) Chelsea
10 - ---- - 01 - Journey - Wheel In The Sky
11 - 06 - 08 - Van Halen - You Really Got Me
12 - 09 - 08 - Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
13 - 18 - 05 - Gerry Rafferty - Baker Street
14 - 14 - 05 - Bee Gees - Night Fever
15 - 15 - 03 - Rod Stewart - Hot Legs / I Was Only Joking
16 - 10 - 07 - Sad Café - Hungry Eyes
17 - 23 - 02 - Steel Pulse - Ku Klux Klan
18 - 22 - 02 - Player - This Time I'm In It For Love
19 - 19 - 06 - Alessi - All For A Reason
20 - 20 - 07 - Abba - Take A Chance On Me
21 - 24 - 03 - The Clash - Clash City Rockers
22 - 26 - 02 - The Jam - News Of The World
23 - ---- - 01 - Blue Öyster Cult - Godzilla
24 - ---- - 01 - Manfred Mann's Earth Band - Mighty Quinn (Live)
25 - 28 - 03 - Hot Chocolate - Everyone's A Winner
26 - 29 - 05 - The Alan Parsons Project - I Robot
27 - 27 - 04 - Scorpions - The Sails Of Charon / Steamrock Fever
28 - 30 - 04 - Nick Lowe - I Love The Sound of Breaking Glass
29 - 17 - 06 - Andrew Gold - Thank You For Being A Friend
30 - 16 - 06 - Jackson Browne - Running On Empty
31 - 11 - 09 - Firefall - So Long
32 - 13 - 09 - Sweet - Love Is Like Oxygen
33 - 34 - 02 - Gruppo Sportivo - Rock 'N Roll
34 - 35 - 03 - Wreckless Eric - Reconnez Cherie
35 - 37 - 03 - Nina Hagen Band - TV-Glotzer
36 - 36 - 04 - Bob Marley & The Wailers - Is This Love?
37 - ---- - 01 - Shyhooks - Women In Uniform
38 - ---- - 01 - Rush - Cinderella Man
39 - ---- - 01 - Clout - Substitute
40 - ---- - 01 - Suzi Quatro - If You Can't Give Me Love
01 - 02 - 05 - The Babys - A Piece Of The Action
02 - 01 - 06 - Styx - Fooling Yourself (The Angry Young Man)
03 - 08 - 03 - John Cougar - I Need A Lover
04 - 03 - 07 - Kansas - Dust In The Wind
05 - 05 - 07 - Blondie - Denis
06 - 07 - 04 - Queen - Spread Your Wings / Sheer Heart Attack
07 - 04 - 07 - Earth, Wind & Fire - Fantasy
08 - 12 - 02 - Genesis - Follow You Follow Me
09 - ---- - 01 - Elvis Costello And The Attractions - ( Don't Want To Go To) Chelsea
10 - ---- - 01 - Journey - Wheel In The Sky
11 - 06 - 08 - Van Halen - You Really Got Me
12 - 09 - 08 - Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
13 - 18 - 05 - Gerry Rafferty - Baker Street
14 - 14 - 05 - Bee Gees - Night Fever
15 - 15 - 03 - Rod Stewart - Hot Legs / I Was Only Joking
16 - 10 - 07 - Sad Café - Hungry Eyes
17 - 23 - 02 - Steel Pulse - Ku Klux Klan
18 - 22 - 02 - Player - This Time I'm In It For Love
19 - 19 - 06 - Alessi - All For A Reason
20 - 20 - 07 - Abba - Take A Chance On Me
21 - 24 - 03 - The Clash - Clash City Rockers
22 - 26 - 02 - The Jam - News Of The World
23 - ---- - 01 - Blue Öyster Cult - Godzilla
24 - ---- - 01 - Manfred Mann's Earth Band - Mighty Quinn (Live)
25 - 28 - 03 - Hot Chocolate - Everyone's A Winner
26 - 29 - 05 - The Alan Parsons Project - I Robot
27 - 27 - 04 - Scorpions - The Sails Of Charon / Steamrock Fever
28 - 30 - 04 - Nick Lowe - I Love The Sound of Breaking Glass
29 - 17 - 06 - Andrew Gold - Thank You For Being A Friend
30 - 16 - 06 - Jackson Browne - Running On Empty
31 - 11 - 09 - Firefall - So Long
32 - 13 - 09 - Sweet - Love Is Like Oxygen
33 - 34 - 02 - Gruppo Sportivo - Rock 'N Roll
34 - 35 - 03 - Wreckless Eric - Reconnez Cherie
35 - 37 - 03 - Nina Hagen Band - TV-Glotzer
36 - 36 - 04 - Bob Marley & The Wailers - Is This Love?
37 - ---- - 01 - Shyhooks - Women In Uniform
38 - ---- - 01 - Rush - Cinderella Man
39 - ---- - 01 - Clout - Substitute
40 - ---- - 01 - Suzi Quatro - If You Can't Give Me Love
0
geplaatst: 6 maart 2022, 09:20 uur
50Tracks Polderpop Top 15 1978 Week 09
01 - 02 - 03 - Gruppo Sportivo - Rock 'N Roll
02 - 01 - 05 - Breeze - It's Only A Matter Of Time
03 - 03 - 07 - Tol Hansse - Big City
04 - 04 - 04 - Peter Koelewijn - KL 204
05 - 05 - 05 - Luv' - U.o. Me
06 - 07 - 04 - Bolland & Bolland - Spaceman
07 - 08 - 03 - The Blitzz - So Free
08 - 09 - 04 - Door Mekaar - Voor Mekaar
09 - ---- - 01 - Speedtwins - My Generation
10 - 06 - 14 - Partner - Kayuta Hill
11 - ---- - 01 - Jan Akkerman - Crackers
12 - 10 - 09 - Solution - Empty Faces
13 - 11 - 07 - Flavium - Come On
14 - ---- - 01 - Pussycat - Same Old Song
15 - ---- - 01 - Harmony - It's Ok
01 - 02 - 03 - Gruppo Sportivo - Rock 'N Roll
02 - 01 - 05 - Breeze - It's Only A Matter Of Time
03 - 03 - 07 - Tol Hansse - Big City
04 - 04 - 04 - Peter Koelewijn - KL 204
05 - 05 - 05 - Luv' - U.o. Me
06 - 07 - 04 - Bolland & Bolland - Spaceman
07 - 08 - 03 - The Blitzz - So Free
08 - 09 - 04 - Door Mekaar - Voor Mekaar
09 - ---- - 01 - Speedtwins - My Generation
10 - 06 - 14 - Partner - Kayuta Hill
11 - ---- - 01 - Jan Akkerman - Crackers
12 - 10 - 09 - Solution - Empty Faces
13 - 11 - 07 - Flavium - Come On
14 - ---- - 01 - Pussycat - Same Old Song
15 - ---- - 01 - Harmony - It's Ok
3
geplaatst: 6 maart 2022, 11:27 uur
Week 9 1978
01 01 05 Bee Gees-Night fever 5x #1
02 03 04 Gerry Rafferty-Bakerstreet
03 02 08 Peter Allen-I go to Rio
04 08 09 Heatwave-The grooveline 2x #1
05 16 02 The Babys-Piece of the action
06 06 09 Melba Moore-Standing right there
07 09 05 Kate Bush-Wuthering heights
08 04 07 Electric Light Orchestra-Mr.Blue sky
09 11 03 Player-Baby come back
10 05 07 Abba-Take a chance on me
11 12 06 Kansas-Dust in the wind
12 07 09 Imperials-Who's gonna love me
13 17 03 Donna Summer-Love's unkind
14 13 04 Tubeway Army-That's too bad
15 19 02 The Real Thing-Whenever you want my love
16 14 09 Tavares-More than a woman
17 NE 01 MICHAEL ZAGER BAND-LET'S ALL CHANT
18 10 06 Earth, Wind & Fire-Fantasy
19 20 05 Andrew Gold-Thank you for being a friend
20 NE 01 GENESIS-FOLLOW YOU, FOLLOW ME
Weg:
Rose Royce-Wishing on a star 8wkn
Cerrone-Supernature 2x #1 8wkn
2
geplaatst: 6 maart 2022, 18:53 uur
Week 9 (4 maart)
01 (01) 06 Kate Bush - Wuthering Heights/Kite #2
02 (03) 06 Earth, Wind & Fire - Fantasy/Be Ever Wonderful
03 (04) 06 Blondie - Denis/In the Flesh
04 (09) 04 Luv’ - U.O.ME (You Owe Me)/Hang On
05 (12) 03 Nina Hagen Band - TV Glotzer/Heiss
06 (05) 07 ABBA - Take a Chance On Me/I'm a Marionette
07 (02) 09 The Neon Hearts - Venus Eccentric/Regulations #2
08 (11) 04 Buzzcocks - What Do I Get?/Oh Shit
09 (15) 03 Queen - Spread Your Wings/Sheer Heart Attack*
10 (07) 05 The Michael Zager Band - Let's All Chant/Love Express
11 (13) 05 Waylon & Willie - Mammas Don't Let Your Babies Grow Up To Be Cowboys/I Can Get Off On You
12 (06) 08 Chrisma - Lola/Black Silk Stocking*
13 (08) 06 Tol Hansse - Big City/Met Z'n Alle Op een Bol
14 (21) 03 Peter Koelewijn - KL 204 (Als Ik God Was)/Zie Je
15 (10) 07 Magazine - Shot By Both Sides/My Mind Ain't So Open
16 (14) 08 XTC - Statue Of Liberty/Hang On To the Night
17 (19) 04 Bee Gees - Night Fever/Down the Road
18 (27) 02 Crystal Gayle - Ready For the Times To Get Better/Beyond You
19 (22) 05 The Congos - Congoman
20 (24) 04 Johnny Guitar Watson - It's a Damn Shame/Love That Will Not Die
21 (26) 04 The Carpenters - Sweet Sweet Smile/I Have You
22 (25) 03 Bob Marley And The Wailers - Is This Love/Crisis (Version)
23 (29) 03 Nick Lowe - I Love the Sound Of Breaking Glass/They Called It Rock
24 (17) 11 Wayne County And The Electric Chairs - (If You Don't Wanna Fuck Me, Baby) Fuck Off/On the Crest #2
25 (**) 01 Meat Loaf - Two Out Of Three Ain't Bad/For Crying Out Loud
26 (18) 11 The Stranglers - Sometimes/Go Buddy Go
27 (**) 01 Elvis Costello - (I Don't Want To Go To) Chelsea/You Belong To Me
28 (**) 01 Steel Pulse - Ku Klux Klan/Dub Version
29 (35) 02 The Blitzz - So Free/Degeneration
30 (36) 02 The Clash - Clash City Rockers/Jail Guitar Doors
31 (23) 09 Judge Dread - Up With the Cock!/Big Punk
32 (37) 02 Gruppo Sportivo - Rock 'n Roll/I Shot My Manager
33 (**) 01 Devo - Jocko Homo/Mongoloid
34 (32) 02 Judas Priest - Better By You, Better Than Me/Invader
35 (33) 02 KISS - Rocket Ride/Tomorrow And Tonight
36 (**) 01 Hot Chocolate - Every 1's a Winner/Power of Love
37 (20) 07 Van Halen - You Really Got Me/Atomic Punk
38 (30) 04 Gerry Rafferty - Baker Street/Big Change In the Weather
39 (**) 01 Aerosmith - Kings And Queens/Critical Mass
40 (16) 07 Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky/One Summer Dream
Exit
(28) 04 The Trammps - Disco Inferno/That's Where the Happy People Go
(31) 05 Kansas - Dust In the Wind/Paradox
(34) 08 American Gypsy - YoYo Part 1/Part 2
(38) 02 The Saints - Know Your Product/Run Down
(39) 06 Rod Stewart - Hot Legs/I Was Only Joking
(40) 01 Nottingham Forest & Paper Lace - We've Got the Whole World In Our Hands/The Forest March
01 (01) 06 Kate Bush - Wuthering Heights/Kite #2
02 (03) 06 Earth, Wind & Fire - Fantasy/Be Ever Wonderful
03 (04) 06 Blondie - Denis/In the Flesh
04 (09) 04 Luv’ - U.O.ME (You Owe Me)/Hang On
05 (12) 03 Nina Hagen Band - TV Glotzer/Heiss
06 (05) 07 ABBA - Take a Chance On Me/I'm a Marionette
07 (02) 09 The Neon Hearts - Venus Eccentric/Regulations #2
08 (11) 04 Buzzcocks - What Do I Get?/Oh Shit
09 (15) 03 Queen - Spread Your Wings/Sheer Heart Attack*
10 (07) 05 The Michael Zager Band - Let's All Chant/Love Express
11 (13) 05 Waylon & Willie - Mammas Don't Let Your Babies Grow Up To Be Cowboys/I Can Get Off On You
12 (06) 08 Chrisma - Lola/Black Silk Stocking*
13 (08) 06 Tol Hansse - Big City/Met Z'n Alle Op een Bol
14 (21) 03 Peter Koelewijn - KL 204 (Als Ik God Was)/Zie Je
15 (10) 07 Magazine - Shot By Both Sides/My Mind Ain't So Open
16 (14) 08 XTC - Statue Of Liberty/Hang On To the Night
17 (19) 04 Bee Gees - Night Fever/Down the Road
18 (27) 02 Crystal Gayle - Ready For the Times To Get Better/Beyond You
19 (22) 05 The Congos - Congoman
20 (24) 04 Johnny Guitar Watson - It's a Damn Shame/Love That Will Not Die
21 (26) 04 The Carpenters - Sweet Sweet Smile/I Have You
22 (25) 03 Bob Marley And The Wailers - Is This Love/Crisis (Version)
23 (29) 03 Nick Lowe - I Love the Sound Of Breaking Glass/They Called It Rock
24 (17) 11 Wayne County And The Electric Chairs - (If You Don't Wanna Fuck Me, Baby) Fuck Off/On the Crest #2
25 (**) 01 Meat Loaf - Two Out Of Three Ain't Bad/For Crying Out Loud
26 (18) 11 The Stranglers - Sometimes/Go Buddy Go
27 (**) 01 Elvis Costello - (I Don't Want To Go To) Chelsea/You Belong To Me
28 (**) 01 Steel Pulse - Ku Klux Klan/Dub Version
29 (35) 02 The Blitzz - So Free/Degeneration
30 (36) 02 The Clash - Clash City Rockers/Jail Guitar Doors
31 (23) 09 Judge Dread - Up With the Cock!/Big Punk
32 (37) 02 Gruppo Sportivo - Rock 'n Roll/I Shot My Manager
33 (**) 01 Devo - Jocko Homo/Mongoloid
34 (32) 02 Judas Priest - Better By You, Better Than Me/Invader
35 (33) 02 KISS - Rocket Ride/Tomorrow And Tonight
36 (**) 01 Hot Chocolate - Every 1's a Winner/Power of Love
37 (20) 07 Van Halen - You Really Got Me/Atomic Punk
38 (30) 04 Gerry Rafferty - Baker Street/Big Change In the Weather
39 (**) 01 Aerosmith - Kings And Queens/Critical Mass
40 (16) 07 Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky/One Summer Dream
Exit
(28) 04 The Trammps - Disco Inferno/That's Where the Happy People Go
(31) 05 Kansas - Dust In the Wind/Paradox
(34) 08 American Gypsy - YoYo Part 1/Part 2
(38) 02 The Saints - Know Your Product/Run Down
(39) 06 Rod Stewart - Hot Legs/I Was Only Joking
(40) 01 Nottingham Forest & Paper Lace - We've Got the Whole World In Our Hands/The Forest March
2
geplaatst: 6 maart 2022, 21:08 uur
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1B_TL05NuxuqD1MiJ8Po9fg2k5cS8DYcLFJ1jTPlg7XLFqgRV
Top 40 1978 - week 09: (04 maart 1978)
01 (01) [07wk] Heatwave - The Groove Line #4
02 (03) [05wk] Bee Gees - Night Fever
03 (02) [05wk] Donna Summer - I Love You
04 (04) [07wk] Firefall - So Long
05 (06) [03wk] Supercharge - I Think I'm Gonna Fall (in Love)
06 (10) [07wk] Mother's Finest - Baby Love
07 (07) [06wk] Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
08 (08) [05wk] Jay Ferguson - Thunder Island
09 (05) [08wk] War - Galaxy
10 (09) [06wk] Sweet - Love Is Like Oxygen
11 (11) [04wk] Kate Bush - Wuthering Heights
12 (12) [03wk] Peter Allen - I Go to Rio
13 (14) [03wk] Scorpions - The Sails Of Charon
14 (00) [01wk] Gerry Rafferty - Bakerstreet
15 (15) [03wk] Bob Welch - Ebony Eyes
16 (20) [02wk] England Dan & John Ford Coley - We'll Never Have to Say Goodbye Again
17 (19) [02wk] Bob Marley & the Wailers - Is This Love?
18 (00) [01wk] Squeeze - Take Me I'm Yours
19 (13) [09wk] The Trammps - (The Nights The Lights Went Out In) New York City #4
20 (18) [04wk] Lenny Williams - Choosing You
Verdwenen:
Kansas - Dust in the Wind (03 wk)
Andrew Gold - Thank You For Being a Friend (03 wk)
Top 40 1978 - week 09: (04 maart 1978)
01 (01) [07wk] Heatwave - The Groove Line #4
02 (03) [05wk] Bee Gees - Night Fever
03 (02) [05wk] Donna Summer - I Love You
04 (04) [07wk] Firefall - So Long
05 (06) [03wk] Supercharge - I Think I'm Gonna Fall (in Love)
06 (10) [07wk] Mother's Finest - Baby Love
07 (07) [06wk] Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
08 (08) [05wk] Jay Ferguson - Thunder Island
09 (05) [08wk] War - Galaxy
10 (09) [06wk] Sweet - Love Is Like Oxygen
11 (11) [04wk] Kate Bush - Wuthering Heights
12 (12) [03wk] Peter Allen - I Go to Rio
13 (14) [03wk] Scorpions - The Sails Of Charon
14 (00) [01wk] Gerry Rafferty - Bakerstreet
15 (15) [03wk] Bob Welch - Ebony Eyes
16 (20) [02wk] England Dan & John Ford Coley - We'll Never Have to Say Goodbye Again
17 (19) [02wk] Bob Marley & the Wailers - Is This Love?
18 (00) [01wk] Squeeze - Take Me I'm Yours
19 (13) [09wk] The Trammps - (The Nights The Lights Went Out In) New York City #4
20 (18) [04wk] Lenny Williams - Choosing You
Verdwenen:
Kansas - Dust in the Wind (03 wk)
Andrew Gold - Thank You For Being a Friend (03 wk)
0
geplaatst: 6 maart 2022, 21:17 uur
Het restant van vorige week.
31 (38) 03 Queen - Spread Your Wings / Sheer Heart Attack - EMI, UK
32 (---) 01 The Jam - News Of The World / Aunties And Uncles (Impulsive Youths) / Innocent Man - Polydor, UK
33 (---) 01 Gruppo Sportivo - Rock and Roll / I Shot My Manager - Ariola, NL
34 (40) 02 Luv’ - U.O.ME (You Owe Me) / Hang On - Philips, NL
35 (---) 01 Peter Koelewijn - KL 204 / Zie je - Philips, NL
36 (---) 01 The Vibrators - Automatic Lover / Destroy
37 (33) 05 Andrew Gold - Thank You For Being A Friend / Still You Linger On - Asylum, USA
38 (39) 02 Advertising - Stolen Love / Suspender Fun - EMI, UK
39 (---) 01 Aerosmith - Kings and Queens / Critical Mass
40 (---) 01 Jackson Browne - Running on Empty / Nothing but Time
Verdwenen
08 {15} Rose Royce - Wishing on a Star / Funk Factory - Whitfield, UK
09 {08} Partner - Kayuta Hill / City Lights, Philips, NL
02 {37} Squeeze - Take Me I'm Yours / Night Nurse - A&M, UK
06 {24} Rich Kids - Rich kids / Empty Words - EMI, UK
07 {12} José E Los Reyes - Lailola / Voi Voi Voi - Injection, NL
09 {05} Randoms - ABCD / Let's Get Rid of New York * - Dangerhouse, USA
Aangezien ik met de disco inferno te laat was en deze nu een jaar eerder laat afspelen is Luv uit de TV-serie `het is weer zo laat`met terugwerkende kracht de nieuwkomer van twee weken geleden. Beter laat dan nooit.
31 (38) 03 Queen - Spread Your Wings / Sheer Heart Attack - EMI, UK
32 (---) 01 The Jam - News Of The World / Aunties And Uncles (Impulsive Youths) / Innocent Man - Polydor, UK
33 (---) 01 Gruppo Sportivo - Rock and Roll / I Shot My Manager - Ariola, NL
34 (40) 02 Luv’ - U.O.ME (You Owe Me) / Hang On - Philips, NL
35 (---) 01 Peter Koelewijn - KL 204 / Zie je - Philips, NL
36 (---) 01 The Vibrators - Automatic Lover / Destroy
37 (33) 05 Andrew Gold - Thank You For Being A Friend / Still You Linger On - Asylum, USA
38 (39) 02 Advertising - Stolen Love / Suspender Fun - EMI, UK
39 (---) 01 Aerosmith - Kings and Queens / Critical Mass
40 (---) 01 Jackson Browne - Running on Empty / Nothing but Time
Verdwenen
08 {15} Rose Royce - Wishing on a Star / Funk Factory - Whitfield, UK
09 {08} Partner - Kayuta Hill / City Lights, Philips, NL
02 {37} Squeeze - Take Me I'm Yours / Night Nurse - A&M, UK
06 {24} Rich Kids - Rich kids / Empty Words - EMI, UK
07 {12} José E Los Reyes - Lailola / Voi Voi Voi - Injection, NL
09 {05} Randoms - ABCD / Let's Get Rid of New York * - Dangerhouse, USA
Aangezien ik met de disco inferno te laat was en deze nu een jaar eerder laat afspelen is Luv uit de TV-serie `het is weer zo laat`met terugwerkende kracht de nieuwkomer van twee weken geleden. Beter laat dan nooit.
1
geplaatst: 6 maart 2022, 22:13 uur
musician schreef:
musician schreef:
Ik heb vroeger op de lagere school nog gewoon "schoonschrijven" gehad als vak. Waarvoor een cijfer werd gegeven.
Prachtig, schoonschrijven. Ook nog met inktpot en kroontjespen? Ik heb vroeger op de lagere school nog gewoon "schoonschrijven" gehad als vak. Waarvoor een cijfer werd gegeven.
Wat niet onvermeld mag blijven is dat hier de labels ook vermeld staan. Daar hou ik van.
2
geplaatst: 6 maart 2022, 23:01 uur
Top 40 Week 09 (03-03-1978)
01 (01) 06 Kate Bush - Wuthering Heights / Kite - EMI, UK
02 (03) 03 Nick Lowe - I Love The Sound Of Breaking Glass / They Called It Rock - Radar, UK
03 (05) 06 Styx - Fooling Yourself (The Angry Young Man) / The Grand Finale - A&M, USA
04 (04) 07 Buzzcocks - What Do I Get? / Oh Shit - United Artists UK
05 (02) 06 Magazine - Shot by Both Sides / My Mind Ain't So Open - Virgin, UK
06 (07) 03 Babys - Piece of the action / Read My Stars - Chrysalis, NL
07 (11) 03 Electric Light Orchestra - Sweet Talkin' Woman / Fire on High - Jet, USA
08 (09) 03 Hot Chocolate - Every 1's a Winner / Power of Love - RAK, UK
09 (---) 01 Elvis Costello - (I Don't Want To Go To) Chelsea / You Belong To Me - Radar, UK
10 (06) 08 E.L.O. - Mr. Blue Sky / One Summer Dream - Jet, UK
11 (06) 06 Earth, wind & fire - Fantasy / Runnin' - CBS, UK
12 (10) 04 Gerry Rafferty - Bakerstreet / Big Change In The Weather - United Artists, UK
13 (12) 06 The Michael Zager Band - Let's All Chant / Love Express - Private Stock, USA
14 (---) 01 Warren Zevon - Werewolves Of London / Tenderness On The Block - Asylum, UK
15 (13) 09 Heatwave - Groove line / Happiness Togetherness - Epic, USA
16 (31) 02 The Jam - News Of The World / Aunties And Uncles (Impulsive Youths) / Innocent Man - Polydor, UK
17 (33) 02 Gruppo Sportivo - Rock and Roll / I Shot My Manager - Ariola, NL
18 (20) 03 Bob Marley & The Wailers - Is this love / Crisis (Version) - Island, UK
19 (16) 04 Supercharge - I Think I'm Gonna (Fall In Love) Part 1 /2 - Virgin, UK
20 (18) 05 Beegees - Night fever / Down The Road, RSO, USA
21 (30) 02 Genesis - Follow You Follow Me / Ballad Of Big - Charisma, UK
22 (23) 03 Clash - City Rockers / Jail Guitar Doors - CBS, UK
23 (22) 03 Donna Summer - Rumour Has It / Once Upon A Time - Casablanca, USA
24 (21) 03 Devo - Jocko homo / Mongoloid - Stiff, UK
25 (14) 09 The Sweet - Love is like oxygen / Cover girl - Polydor, UK
26 (36) 02 The Vibrators - Automatic Lover / Destroy - EPC, UK
27 (31) 04 Queen - Spread Your Wings / Sheer Heart Attack - EMI, UK
28 (39) 02 Aerosmith - Kings and Queens / Critical Mass - Columbia, USA
29 (---) 01 Peter Brown - Dance with me / For Your Love - Drive, USA
30 (34) 03 Luv’ - U.O.ME (You Owe Me) / Hang On - Philips, NL
31 (19) 06 Blondie - Denis / In The Flesh - Chrysalis, NL
32 (15) 07 Kansas - Dust In The Wind / Paradox - Kirshner, USA
33 (35) 02 Peter Koelewijn - KL 204 / Zie je - Philips, NL
34 (17) 07 The Adverts - No Time to Be 21 / New Day Dawning - Bright, UK
35 (40) 02 Jackson Browne - Running on Empty / Nothing but Time - Asylum, USA
36 (29) 06 Brian Eno - King's Lead Hat / R.A.F. - Polydor, UK
37 (---) 01 Destroy All Monsters - Bored / You're Gonna Die, Cherry Red, UK
38 (17) 06 Parliament - Flash Light / Swing Down, Sweet Chariot - Casablanca, USA
39 (---) 01 Nina Hagen Band - TV Glotzer (White Punks on dope) / Heiß - CBS, DU
40 (37) 06 Andrew Gold - Thank You For Being A Friend / Still You Linger On - Asylum, USA
Verdwenen
08 {11} David Bowie - Beauty and the Beast / Sense of Doubt - RCA, USA
05 {14} The Stranglers - Five Minutes / Rok It To The Moont Stinks - United Artists, UK
06 {19} Yvonne Elliman - If I Can't Have You / Good Sign - RSO, UK
02 {38} Advertising - Stolen Love / Suspender Fun - EMI, UK
07 {16} Abba - Take a chance on me / I'm A Marionette - Epic, ZWE
De twee nummers die het hoogst in mijn lijst weten door te dringen hebben iets met bepaalde delen van de Engelse hoofdstad, maar het nodigt niet uit om er heen te gaan.
Er staat verder al een paar weken veel top 40-waardig materiaal te wachten aan de grens van mijn lijstje. Dat nodigt eigenlijk uit om uitbreiding maar ik geef er niet aan toe. Ik laat alles wat langzamer omhoog kruipen zodat ze allemaal hun beurt krijgen. Jackson Brown en Aersomith waren vorige week aan de beurt en deze week is het de beurt voor Destroy All Monsters en Nina Hagen.
Daar stond op 5 februari 1977 Heatwave met Boogie nights. Die ging een heel tijdje mee. Dat is met 12 weken in mijn top 40 tot nog toe de langst genoteerde plaat uit de jaren 70. Groove line doet het wederom weer lang bij mij en ook bij pureshores en Poeha doet ie het heel goed. Ik ken weinig muziek die zo uitnodigt om de dansvloer op te gaan. Wat vinden zij van mijn huidige nr. 29?
01 (01) 06 Kate Bush - Wuthering Heights / Kite - EMI, UK
02 (03) 03 Nick Lowe - I Love The Sound Of Breaking Glass / They Called It Rock - Radar, UK
03 (05) 06 Styx - Fooling Yourself (The Angry Young Man) / The Grand Finale - A&M, USA
04 (04) 07 Buzzcocks - What Do I Get? / Oh Shit - United Artists UK
05 (02) 06 Magazine - Shot by Both Sides / My Mind Ain't So Open - Virgin, UK
06 (07) 03 Babys - Piece of the action / Read My Stars - Chrysalis, NL
07 (11) 03 Electric Light Orchestra - Sweet Talkin' Woman / Fire on High - Jet, USA
08 (09) 03 Hot Chocolate - Every 1's a Winner / Power of Love - RAK, UK
09 (---) 01 Elvis Costello - (I Don't Want To Go To) Chelsea / You Belong To Me - Radar, UK
10 (06) 08 E.L.O. - Mr. Blue Sky / One Summer Dream - Jet, UK
11 (06) 06 Earth, wind & fire - Fantasy / Runnin' - CBS, UK
12 (10) 04 Gerry Rafferty - Bakerstreet / Big Change In The Weather - United Artists, UK
13 (12) 06 The Michael Zager Band - Let's All Chant / Love Express - Private Stock, USA
14 (---) 01 Warren Zevon - Werewolves Of London / Tenderness On The Block - Asylum, UK
15 (13) 09 Heatwave - Groove line / Happiness Togetherness - Epic, USA
16 (31) 02 The Jam - News Of The World / Aunties And Uncles (Impulsive Youths) / Innocent Man - Polydor, UK
17 (33) 02 Gruppo Sportivo - Rock and Roll / I Shot My Manager - Ariola, NL
18 (20) 03 Bob Marley & The Wailers - Is this love / Crisis (Version) - Island, UK
19 (16) 04 Supercharge - I Think I'm Gonna (Fall In Love) Part 1 /2 - Virgin, UK
20 (18) 05 Beegees - Night fever / Down The Road, RSO, USA
21 (30) 02 Genesis - Follow You Follow Me / Ballad Of Big - Charisma, UK
22 (23) 03 Clash - City Rockers / Jail Guitar Doors - CBS, UK
23 (22) 03 Donna Summer - Rumour Has It / Once Upon A Time - Casablanca, USA
24 (21) 03 Devo - Jocko homo / Mongoloid - Stiff, UK
25 (14) 09 The Sweet - Love is like oxygen / Cover girl - Polydor, UK
26 (36) 02 The Vibrators - Automatic Lover / Destroy - EPC, UK
27 (31) 04 Queen - Spread Your Wings / Sheer Heart Attack - EMI, UK
28 (39) 02 Aerosmith - Kings and Queens / Critical Mass - Columbia, USA
29 (---) 01 Peter Brown - Dance with me / For Your Love - Drive, USA
30 (34) 03 Luv’ - U.O.ME (You Owe Me) / Hang On - Philips, NL
31 (19) 06 Blondie - Denis / In The Flesh - Chrysalis, NL
32 (15) 07 Kansas - Dust In The Wind / Paradox - Kirshner, USA
33 (35) 02 Peter Koelewijn - KL 204 / Zie je - Philips, NL
34 (17) 07 The Adverts - No Time to Be 21 / New Day Dawning - Bright, UK
35 (40) 02 Jackson Browne - Running on Empty / Nothing but Time - Asylum, USA
36 (29) 06 Brian Eno - King's Lead Hat / R.A.F. - Polydor, UK
37 (---) 01 Destroy All Monsters - Bored / You're Gonna Die, Cherry Red, UK
38 (17) 06 Parliament - Flash Light / Swing Down, Sweet Chariot - Casablanca, USA
39 (---) 01 Nina Hagen Band - TV Glotzer (White Punks on dope) / Heiß - CBS, DU
40 (37) 06 Andrew Gold - Thank You For Being A Friend / Still You Linger On - Asylum, USA
Verdwenen
08 {11} David Bowie - Beauty and the Beast / Sense of Doubt - RCA, USA
05 {14} The Stranglers - Five Minutes / Rok It To The Moont Stinks - United Artists, UK
06 {19} Yvonne Elliman - If I Can't Have You / Good Sign - RSO, UK
02 {38} Advertising - Stolen Love / Suspender Fun - EMI, UK
07 {16} Abba - Take a chance on me / I'm A Marionette - Epic, ZWE
De twee nummers die het hoogst in mijn lijst weten door te dringen hebben iets met bepaalde delen van de Engelse hoofdstad, maar het nodigt niet uit om er heen te gaan.
Er staat verder al een paar weken veel top 40-waardig materiaal te wachten aan de grens van mijn lijstje. Dat nodigt eigenlijk uit om uitbreiding maar ik geef er niet aan toe. Ik laat alles wat langzamer omhoog kruipen zodat ze allemaal hun beurt krijgen. Jackson Brown en Aersomith waren vorige week aan de beurt en deze week is het de beurt voor Destroy All Monsters en Nina Hagen.
herman schreef:
Wat vind je van de originele versie van the Tubes (1972, San Francisco), White Punks on Dope? Deze deed het ook heel aardig bij de anderen in dit topic en stond op 13 september 1975 bij mij bovenaan het lijstje.Nina Hagen (1955, Oost-Berlijn, Oost-Duitsland) draaide al een paar weken mee en is langzaam omhoog gekropen. Maar zoals wel vaker als je een nummer net hebt ontdekt, komt er op een gegeven moment een omslagpunt. Dan begrijp je niet waarom je eerder nog niet hoorde dat een nummer zó goed was. Geweldig nummer qua opbouw, dynamiek en intensiteit. Die draait nog wel een tijdje mee...
Daar stond op 5 februari 1977 Heatwave met Boogie nights. Die ging een heel tijdje mee. Dat is met 12 weken in mijn top 40 tot nog toe de langst genoteerde plaat uit de jaren 70. Groove line doet het wederom weer lang bij mij en ook bij pureshores en Poeha doet ie het heel goed. Ik ken weinig muziek die zo uitnodigt om de dansvloer op te gaan. Wat vinden zij van mijn huidige nr. 29?
1
geplaatst: 6 maart 2022, 23:55 uur
Marzipaintree schreef:
Wat vind je van de originele versie van the Tubes (1972, San Francisco), White Punks on Dope? Deze deed het ook heel aardig bij de anderen in dit topic en stond op 13 september 1975 bij mij bovenaan het lijstje.
Wat vind je van de originele versie van the Tubes (1972, San Francisco), White Punks on Dope? Deze deed het ook heel aardig bij de anderen in dit topic en stond op 13 september 1975 bij mij bovenaan het lijstje.
In het begin even wennen, omdat ik de versie van Nena nu gewoon ben. Maar ben snel overtuigd, absoluut een geweldig nummer. Als ik in 1975 had meegedaan had 'ie ook kans gemaakt op de eerste plek.
1
geplaatst: 7 maart 2022, 08:02 uur
Marzipaintree schreef:
Wat vinden zij van mijn huidige nr. 29?
Geweldig nummer, samen met de ons helaas in 2020 ontvallen Betty Wright. Dat was de laatste afvaller voor mijn weeklijst, gisteravond. Ik gunde Lenny Williams nog een week.Wat vinden zij van mijn huidige nr. 29?
1
geplaatst: 7 maart 2022, 17:01 uur
We zijn al behoorlijk opgeschoten!
Alleen johan de witt en de lijst is klaar!
Alleen johan de witt en de lijst is klaar!
1
geplaatst: 7 maart 2022, 17:23 uur
Week 8
1. Blondie - Denis
2. David Bowie - Beauty and the Beast
3. Magazine - Shot By Both Sides
4. Nina Hagen Band - TV Glotzer
5. Buzzcocks - What Do I Get?
6. Chrisma - Black Silk Stockings
7. Luv’ - U.O.ME (You Owe Me)
8. Nick Lowe - I Love The Sound of Breaking Glass
9. The Michael Zager Band - Let's All Chant
10. Tubeway Army - That's Too Bad
11. Wire - I Am The Fly
12. Gruppo Sportivo - Rock 'N Roll
13. Elvis Costello - I Don't Want To Go To Chelsea
14. The Jam - News Of The World
15. Hot Chocolate - Every 1's A Winner
16. Patty Pravo - Pensiero Stupendo
17. Genesis - Follow You Follow Me
18. Warren Zevon - Werewolves Of London
19. Harmony - It's Ok
20. Suzi Quatro - If You Can't Give Me Love
1. Blondie - Denis
2. David Bowie - Beauty and the Beast
3. Magazine - Shot By Both Sides
4. Nina Hagen Band - TV Glotzer
5. Buzzcocks - What Do I Get?
6. Chrisma - Black Silk Stockings
7. Luv’ - U.O.ME (You Owe Me)
8. Nick Lowe - I Love The Sound of Breaking Glass
9. The Michael Zager Band - Let's All Chant
10. Tubeway Army - That's Too Bad
11. Wire - I Am The Fly
12. Gruppo Sportivo - Rock 'N Roll
13. Elvis Costello - I Don't Want To Go To Chelsea
14. The Jam - News Of The World
15. Hot Chocolate - Every 1's A Winner
16. Patty Pravo - Pensiero Stupendo
17. Genesis - Follow You Follow Me
18. Warren Zevon - Werewolves Of London
19. Harmony - It's Ok
20. Suzi Quatro - If You Can't Give Me Love
0
geplaatst: 7 maart 2022, 17:35 uur
En onze support act dan? Die gaf aan ook weer in te stappen. Hij houdt de boot nog wat af?
2
geplaatst: 7 maart 2022, 19:04 uur
Poeha schreef:
(quote)
Geweldig nummer, samen met de ons helaas in 2020 ontvallen Betty Wright. Dat was de laatste afvaller voor mijn weeklijst, gisteravond. Ik gunde Lenny Williams nog een week. Peter maakt zich klaar voor week 10
1
geplaatst: 7 maart 2022, 19:31 uur
Poeha schreef:
En onze support act dan? Die gaf aan ook weer in te stappen. Hij houdt de boot nog wat af?
ik respecteer de freelance status van luigifort En onze support act dan? Die gaf aan ook weer in te stappen. Hij houdt de boot nog wat af?

2
geplaatst: 7 maart 2022, 20:37 uur
De Music Meter Top 20 van 04-03-1978, week 9!
https://images.45cat.com/kate-bush-wuthering-heights-1978-42-s.jpg
01 (02) 06 Wuthering heights - Kate Bush (96) -3
02 (05) 04 A piece of the action - Babys (85) +14
03 (01) 07 Mr blue sky - Electric Light Orchestra (84) -17
04 (06) 05 Fooling yourself - Styx (74) +4
05 (08) 04 Bakerstreet - Gerry Rafferty (74) +12
06 (07) 06 Denis - Blondie (65) -2
07 (10) 05 What do I get? - Buzzcocks (63) +3
08 (04) 07 Shot by both sides - Magazine (61) -11
09 (03) 06 Fantasy - Earth, Wind & Fire (55) -21
10 (13) 03 I love the sound of breaking glass - Nick Lowe (54) +5
11 (12) 03 Let's all chant - Michael Zager Band (53) +3
12 (11) 05 Nightfever - Bee Gees (51) 0
13 (19) 02 TV Glotzer - Nina Hagen Band (50) +16
14 (15) 02 Spread your wings - Queen (50) +9
https://images.45cat.com/elvis-costello-and-the-attractions-i-dont-want-to-go-to-chelsea-radar-4-s.jpg
15 (----) 01 I don't want to go to Chelsea - Elvis Costello (50)
16 (14) 09 The Groove line - Heatwave (43) +2
17 (09) 06 Dust in the wind - Kansas (43) -17
18 (----) 01 Follow you follow me - Genesis (39)
19 (16) 02 I think I'm gonna fall in love - Supercharge (37) -2
20 (17) 07 Beauty and the beast - David Bowie (36) -2
Verdwenen:
Take a chance on me - Abba
Black silk stocking - Chrisma
En weer veel dank aan iedereen voor alle lijsten die er weer zijn gemaakt, voor de negende week van 1978! 50tracks, ranboy, herman, Poeha, Marzipaintree, Justus18, pureshores en johan de witt. luigifort voor support!
LucM dank voor alles wat er voorbij is gekomen in de Tipparade.
Onweerwolf voor de radio-uitzending van de top 40!
Twee nieuwe binnenkomers, het lijkt niet veel, toch hebben we wel onze verschuivingen te pakken. Nina Hagen, The Babys en Gerry Rafferty maakten de meeste puntenwinst en stijgen stug door.
Terwijl het verlies deze week duidelijk zit bij Earth, Wind & Fire, Electric Light Orchestra en Kansas.
We hebben deze week 89 nummers genoteerd staan, 6 meer dan vorige week. En goede vooruitzichten, zowel Elvis Costello als Genesis lijken op aardige steun te kunnen rekenen. Terwijl de Babys op weg lijken naar de hoogste plek van onze lijst.
https://images.45cat.com/kate-bush-wuthering-heights-1978-42-s.jpg
01 (02) 06 Wuthering heights - Kate Bush (96) -3
02 (05) 04 A piece of the action - Babys (85) +14
03 (01) 07 Mr blue sky - Electric Light Orchestra (84) -17
04 (06) 05 Fooling yourself - Styx (74) +4
05 (08) 04 Bakerstreet - Gerry Rafferty (74) +12
06 (07) 06 Denis - Blondie (65) -2
07 (10) 05 What do I get? - Buzzcocks (63) +3
08 (04) 07 Shot by both sides - Magazine (61) -11
09 (03) 06 Fantasy - Earth, Wind & Fire (55) -21
10 (13) 03 I love the sound of breaking glass - Nick Lowe (54) +5
11 (12) 03 Let's all chant - Michael Zager Band (53) +3
12 (11) 05 Nightfever - Bee Gees (51) 0
13 (19) 02 TV Glotzer - Nina Hagen Band (50) +16
14 (15) 02 Spread your wings - Queen (50) +9
https://images.45cat.com/elvis-costello-and-the-attractions-i-dont-want-to-go-to-chelsea-radar-4-s.jpg
15 (----) 01 I don't want to go to Chelsea - Elvis Costello (50)
16 (14) 09 The Groove line - Heatwave (43) +2
17 (09) 06 Dust in the wind - Kansas (43) -17
18 (----) 01 Follow you follow me - Genesis (39)
19 (16) 02 I think I'm gonna fall in love - Supercharge (37) -2
20 (17) 07 Beauty and the beast - David Bowie (36) -2
Verdwenen:
Take a chance on me - Abba
Black silk stocking - Chrisma
En weer veel dank aan iedereen voor alle lijsten die er weer zijn gemaakt, voor de negende week van 1978! 50tracks, ranboy, herman, Poeha, Marzipaintree, Justus18, pureshores en johan de witt. luigifort voor support!
LucM dank voor alles wat er voorbij is gekomen in de Tipparade.
Onweerwolf voor de radio-uitzending van de top 40!
Twee nieuwe binnenkomers, het lijkt niet veel, toch hebben we wel onze verschuivingen te pakken. Nina Hagen, The Babys en Gerry Rafferty maakten de meeste puntenwinst en stijgen stug door.
Terwijl het verlies deze week duidelijk zit bij Earth, Wind & Fire, Electric Light Orchestra en Kansas.
We hebben deze week 89 nummers genoteerd staan, 6 meer dan vorige week. En goede vooruitzichten, zowel Elvis Costello als Genesis lijken op aardige steun te kunnen rekenen. Terwijl de Babys op weg lijken naar de hoogste plek van onze lijst.
1
geplaatst: 11 maart 2022, 22:01 uur
Musician's Top 40 van zaterdag 11-03-1978:
01 (01) 06 A piece of the action - Babys
02 (02) 06 Fooling yourself - Styx
03 (07) 05 TV Glotzer - Nina Hagen Band
04 (08) 05 Spread your wings - Queen
05 (05) 06 Bakerstreet - Gerry Rafferty
06 (04) 06 What do I get? - Buzzcocks
07 (03) 08 Mr blue sky - Electric Light Orchestra
08 (13) 03 Follow you follow me - Genesis
09 (12) 04 Rock 'n roll - Gruppo Sportivo
10 (11) 05 Winter in America - Doug Ashdown
11 (06) 07 Shot by both sides - Magazine
12 (18) 03 News of the world - Jam
13 (14) 05 I love the sound of breaking glass - Nick Lowe
14 (20) 03 I don't want to go to Chelsea - Elvis Costello
15 (15) 05 Know your product - Saints
16 (26) 02 Do you wanna dance - Ramones
17 (17) 04 Kings and queens - Aerosmith
18 (25) 03 Baby come back - Player
19 (09) 08 Wuthering heights - Kate Bush
20 (28) 02 Mighty Quinn (live) - Manfred Mann's Earth Band
21 (10) 08 Denis - Blondie
22 (27) 03 Two out of three ain't bad - Meat Loaf
23 (19) 04 Everyone's a winner - Hot Chocolate
24 (32) 02 Ku Klux Klan - Steel Pulse
https://images.45cat.com/robert-palmer-every-kinda-people-1978-9-s.jpg
25 (----) 01 Every kinda people - Robert Palmer
26 (34) 02 Substitute - Clout
27 (30) 02 Movin' out - Billy Joel
28 (36) 02 If you can't give me love - Suzi Quatro
29 (----) 01 I must be in love - Rutles
30 (31) 03 Frozen ones - Ultravox!
31 (38) 02 I am the fly - Wire
32 (----) 01 Wonderful tonight - Eric Clapton
33 (33) 03 Life on the line - Eddie and the Hotrods
34 (40) 02 Automatic lover - Vibrators
35 (----) 01 Werewolves of London - Warren Zevon
36 (35) 04 Clash city rockers - The Clash
37 (----) 01 Come away - Jona Lewie
38 (----) 01 It takes two to tango - Richard Myhill
39 (----) 01 Never let her slip away - Andrew Gold
40 (----) 01 Follow me - Amanda Lear
Verdwenen
Little one - Chicago
Nightfever - Bee Gees
I robot - The Alan Parsons Project
Is this love - Bob Marley & The Wailers
It's only a matter of time - Breeze
Dust in the wind - Kansas
Rich kids - Rich kids
You really got me - Van Halen
Ik heb zo maar eens het idee, dat de originele Wonderful tonight van Eric Clapton wel eens hoge ogen zou kunnen gaan gooien in onze gezamenlijke lijst. Destijds toch eigenlijk door menigeen over het hoofd gezien en het nummer zou hier ook geen enkele notering halen. Misschien was het, met alles wat we voorgeschoteld kregen, geen tijd voor Eric Clapton. Die meer in afkick klinieken zat dan dat je er muzikaal nog wat van kon verwachten.
Maar het is een klein schandaal dat Wonderful tonight toen over het hoofd is gezien. Ja, later is het gerehabiliteerd. Maar later is het te laat.
Echt een bizarre band is de Rutles. Een Engels kwartet rond Eric Idle (Monty Python) dat een soort van Beatles nummers op Beatleske wijze presenteerde en dus ook gewoon zo een beetje klonk. Het was een parodie. Ik wilde er toch nog even naar luisteren maar was alleraardigst verrast bij wat ik hoorde. Erg sterk gedaan, ik kan er niets anders van maken.
1978 is ook het jaar van de doorbraak van Robert Palmer, zijn album Double Fun en een handvol singles die daar van af werden gehaald. Every Kinda People is nu de eerste.
01 (01) 06 A piece of the action - Babys
02 (02) 06 Fooling yourself - Styx
03 (07) 05 TV Glotzer - Nina Hagen Band
04 (08) 05 Spread your wings - Queen
05 (05) 06 Bakerstreet - Gerry Rafferty
06 (04) 06 What do I get? - Buzzcocks
07 (03) 08 Mr blue sky - Electric Light Orchestra
08 (13) 03 Follow you follow me - Genesis
09 (12) 04 Rock 'n roll - Gruppo Sportivo
10 (11) 05 Winter in America - Doug Ashdown
11 (06) 07 Shot by both sides - Magazine
12 (18) 03 News of the world - Jam
13 (14) 05 I love the sound of breaking glass - Nick Lowe
14 (20) 03 I don't want to go to Chelsea - Elvis Costello
15 (15) 05 Know your product - Saints
16 (26) 02 Do you wanna dance - Ramones
17 (17) 04 Kings and queens - Aerosmith
18 (25) 03 Baby come back - Player
19 (09) 08 Wuthering heights - Kate Bush
20 (28) 02 Mighty Quinn (live) - Manfred Mann's Earth Band
21 (10) 08 Denis - Blondie
22 (27) 03 Two out of three ain't bad - Meat Loaf
23 (19) 04 Everyone's a winner - Hot Chocolate
24 (32) 02 Ku Klux Klan - Steel Pulse
https://images.45cat.com/robert-palmer-every-kinda-people-1978-9-s.jpg
25 (----) 01 Every kinda people - Robert Palmer
26 (34) 02 Substitute - Clout
27 (30) 02 Movin' out - Billy Joel
28 (36) 02 If you can't give me love - Suzi Quatro
29 (----) 01 I must be in love - Rutles
30 (31) 03 Frozen ones - Ultravox!
31 (38) 02 I am the fly - Wire
32 (----) 01 Wonderful tonight - Eric Clapton
33 (33) 03 Life on the line - Eddie and the Hotrods
34 (40) 02 Automatic lover - Vibrators
35 (----) 01 Werewolves of London - Warren Zevon
36 (35) 04 Clash city rockers - The Clash
37 (----) 01 Come away - Jona Lewie
38 (----) 01 It takes two to tango - Richard Myhill
39 (----) 01 Never let her slip away - Andrew Gold
40 (----) 01 Follow me - Amanda Lear
Verdwenen
Little one - Chicago
Nightfever - Bee Gees
I robot - The Alan Parsons Project
Is this love - Bob Marley & The Wailers
It's only a matter of time - Breeze
Dust in the wind - Kansas
Rich kids - Rich kids
You really got me - Van Halen
Ik heb zo maar eens het idee, dat de originele Wonderful tonight van Eric Clapton wel eens hoge ogen zou kunnen gaan gooien in onze gezamenlijke lijst. Destijds toch eigenlijk door menigeen over het hoofd gezien en het nummer zou hier ook geen enkele notering halen. Misschien was het, met alles wat we voorgeschoteld kregen, geen tijd voor Eric Clapton. Die meer in afkick klinieken zat dan dat je er muzikaal nog wat van kon verwachten.
Maar het is een klein schandaal dat Wonderful tonight toen over het hoofd is gezien. Ja, later is het gerehabiliteerd. Maar later is het te laat.
Echt een bizarre band is de Rutles. Een Engels kwartet rond Eric Idle (Monty Python) dat een soort van Beatles nummers op Beatleske wijze presenteerde en dus ook gewoon zo een beetje klonk. Het was een parodie. Ik wilde er toch nog even naar luisteren maar was alleraardigst verrast bij wat ik hoorde. Erg sterk gedaan, ik kan er niets anders van maken.
1978 is ook het jaar van de doorbraak van Robert Palmer, zijn album Double Fun en een handvol singles die daar van af werden gehaald. Every Kinda People is nu de eerste.
1
geplaatst: 12 maart 2022, 16:34 uur
Ranboy Top 20 12-3-1978
w11 w10 aw Titel - Artiest
1 1 7 Wuthering Heights - Kate Bush
2 2 8 Mr. Blue Sky - ELO
3 3 6 Fooling yourself - Styx
4 8 3 Follow you, follow me - Genesis
5 7 6 A piece of the action - The Babys
6 6 6 Bakerstreet - Gerry Rafferty
7 4 11 To the unknown man - Vangelis
8 5 7 Dans les yeux d'Emilie - Joe Dassin