Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 van de Jaren '00
zoeken in:
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 16:36 uur
Krezip en 3doorsdown staan erin vanwege de nostalgische waarde. Radiohead is niet mijn favoriete band maar In Rainbows is een fantastische plaat, Videotape, jigsaw falling, f*cking geniaal. Even voor de goede orde, ik dacht dat het uberhaupt wel bekend bij u was dat wij niet bepaald twee muzikale billen in een broek zijn?
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 16:52 uur
mijn top 20 wat laat maar net terug van weekje vakantie
1. yes- keystudio
2. Spocks Beard- Snow
3. Neal Morse - Testimony
4. Pendragon - Pure
5. Iq-Dark Matter
6. Marillion- Marbles
7.Camel- a nod and a wink
8. Anathema- a fine day to exit
9. Neal Morse-Solo scriptura
10.Porcupine Tree- Lightbulb sun
11.Peter Gabriel-Up
12. Dream Theater- Black clouds and silver lininings
13. Arena- Contagion
14. Dream Theater- Six greeds of turbulance
15. Pendragon- Not of this world
16. Porcuine Tree- Fear of an blanket planet
17. Transatlantc- Bridge across forever
18. Transatlantic- Whirlwind
19. IQ- Frequenzy
20. Porcupine Tree- Deadwing
1. yes- keystudio
2. Spocks Beard- Snow
4. Pendragon - Pure
5. Iq-Dark Matter
6. Marillion- Marbles
11.Peter Gabriel-Up
13. Arena- Contagion
19. IQ- Frequenzy
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 17:01 uur
Salvadore schreef:
immers de nummer 1 in jouw top10. Dat album heb je overigens niet in je 80"s lijst staan, dus misschien ben je het er wel een heel klein beetje mee eens dat die niet in de decennium-lijst thuishoort...
Alchemy staat op 1 in mijn top 10 om 2 redenen. Ik heb een gat in mijn top 10 waarvan ik nog niet zeker ben met welk album ik heb op ga vullen (Spirit of Eden of () ), maar ook omdat ik Alchemy zo (hoger) in de top 250 hou in de hoop dat er meer aandacht voor het album en de band komt.immers de nummer 1 in jouw top10. Dat album heb je overigens niet in je 80"s lijst staan, dus misschien ben je het er wel een heel klein beetje mee eens dat die niet in de decennium-lijst thuishoort...
De reden waarom die niet in mijn 80s top 20 stond, was omdat er te veel mensen zijn die live-albums mijden waardoor de notering van Alchemy geen verschil zou maken. Ik heb in bijna geen van de lijstjes live-albums gezet. Simpelweg omdat ze toch kansloos zijn.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 17:12 uur
Daar de deadline nog maar 50 minuten weg is en ik geen nieuwe albums meer ga beluisteren in de tussentijd hier alvast mijn lijstje:
01. Keane - Hopes and Fears (2004)
02. Nils Frahm - Wintermusik (2009)
03. Gazpacho - Night (2007)
04. Sigúr Ros - ( ) (2002)
05. Michael Bublé - Michael Bublé Meets Madison Square Garden (2009)
06. Marillion - Marbles (2004)
07. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007)
08. Immanu El - They'll Come, They Come (2007)
09. Nils Frahm - The Bells (2009)
10. Songs: Ohia - The Lioness (2000)
11. Gazpacho - Tick Tock (2009)
12. Dustin O'Halloran - Piano Solos (2004)
13. Ólafur Arnalds - Eulogy for Evolution (2007)
14. Coldplay - Parachutes (2000)
15. Porcupine Tree - Lightbulb Sun (2000)
16. Fleet Foxes - Fleet Foxes (2008)
17. Muse - Absolution (2003)
18. Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever (2001)
19. Kent - Vapen & Ammunition (2002)
20. Mark Knopfler - Shangri-la (2004)
Net afgevallen:
Porcupine Tree - Deadwing (2005)
Mark Knopfler - The Trawlerman's Song (2005)
1-5 zijn 5,0*; 6-12 scoren 4,5* en de rest is (dik) 4,0*. Ik kon niet kiezen welke van Kent ik moest nemen, maar deze ken ik wat langer en beter (andere was Du & Jag Joden). En normaal neem ik geen live-albums, maar deze verdient de aandacht.
01. Keane - Hopes and Fears (2004)
02. Nils Frahm - Wintermusik (2009)
03. Gazpacho - Night (2007)
04. Sigúr Ros - ( ) (2002)
05. Michael Bublé - Michael Bublé Meets Madison Square Garden (2009)
06. Marillion - Marbles (2004)
07. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007)
08. Immanu El - They'll Come, They Come (2007)
09. Nils Frahm - The Bells (2009)
10. Songs: Ohia - The Lioness (2000)
11. Gazpacho - Tick Tock (2009)
12. Dustin O'Halloran - Piano Solos (2004)
13. Ólafur Arnalds - Eulogy for Evolution (2007)
14. Coldplay - Parachutes (2000)
15. Porcupine Tree - Lightbulb Sun (2000)
16. Fleet Foxes - Fleet Foxes (2008)
17. Muse - Absolution (2003)
18. Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever (2001)
19. Kent - Vapen & Ammunition (2002)
20. Mark Knopfler - Shangri-la (2004)
Net afgevallen:
Porcupine Tree - Deadwing (2005)
Mark Knopfler - The Trawlerman's Song (2005)
1-5 zijn 5,0*; 6-12 scoren 4,5* en de rest is (dik) 4,0*. Ik kon niet kiezen welke van Kent ik moest nemen, maar deze ken ik wat langer en beter (andere was Du & Jag Joden). En normaal neem ik geen live-albums, maar deze verdient de aandacht.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 17:20 uur
Ik vind sowieso dat verzamel en ook live (ook vaak een soort greatest hits) albums niet thuis horen in dit soort lijstjes. Het gaat toch om reguliere albums? Anders had ik vrijwel alleen allerlei verzamelalbums in mijn top 20's gehad van de afgelopen decennia.
Deze keer plaats ik geen top 20 omdat ik van de albums die ik ken van dit era nog niet aan 20 4* (of meer) albums kom. De meesten staan nog in mijn ToDo lijst (en da's een flinke) en aangezien ik een behoorlijk sociaal leven (no offense) leid, krijg ik het niet spits om vele van die albums snel te beluisteren.
Deze keer plaats ik geen top 20 omdat ik van de albums die ik ken van dit era nog niet aan 20 4* (of meer) albums kom. De meesten staan nog in mijn ToDo lijst (en da's een flinke) en aangezien ik een behoorlijk sociaal leven (no offense) leid, krijg ik het niet spits om vele van die albums snel te beluisteren.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 augustus 2011, 17:43 uur
chevy93 schreef:
hier alvast mijn lijstje
hier alvast mijn lijstje

0
geplaatst: 6 augustus 2011, 18:34 uur
De eerste update zal iets later volgen dan normaal. Het tellen duurt iets langer dan ik verwacht had (ook logisch met ruim 120(!) deelnemers), maar bovenal hoor ik net dat we eindelijk het baby'tje van mijn neef kunnen zien. 
Tot over... een paar uurtjes(?)

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 augustus 2011, 18:58 uur
Als die baby maar geen lijstje met K3 en Samson en Gert indient is het goed.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 19:48 uur
Gert P schreef:
1. yes- keystudio
2. Spocks Beard- Snow
4. Pendragon - Pure
5. Iq-Dark Matter
6. Marillion- Marbles
11.Peter Gabriel-Up
13. Arena- Contagion
19. IQ- Frequenzy
1. yes- keystudio
2. Spocks Beard- Snow
4. Pendragon - Pure
5. Iq-Dark Matter
6. Marillion- Marbles
11.Peter Gabriel-Up
13. Arena- Contagion
19. IQ- Frequenzy
Prachtige lijst Gert!
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 19:58 uur
Svendra schreef:
(quote)
Okeee!
Ja!

Maar dan 10 plekken lager!

EDIT: POTVERDORIE NONDEJU TOM WAITS (ALICE) VERGETEN. Nog wel meer vrees ik. Maar ach..
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 20:00 uur
chevy93 schreef:
De eerste update zal iets later volgen dan normaal. Het tellen duurt iets langer dan ik verwacht had (ook logisch met ruim 120(!) deelnemers), maar bovenal hoor ik net dat we eindelijk het baby'tje van mijn neef kunnen zien.

Wat eerst moet , moet eerst

Wieg dat kind anders maar even in slaap
met ; The Lioness 
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 20:13 uur
1. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet
2. Riverside - Anno Domini High Definition
3. Lunatic Soul - Lunatic Soul
4. Karnivool - Sound Awake
5. Opeth - Watershed
6. Muse - Absolution
7. Birds of Tokyo - Birds of Tokyo
8. Dream Theater - Six Degrees Of Inner Turbulence
9. Devin Townsend - Addicted!
10. Radiohead - In Rainbows
11. Katatonia - Night Is The New Day
12. Blackfield - Blackfield II
13. Elbow - The Seldom Seen Kid
14. John Mayer Trio - Try!
15. Rush - Snakes & Arrows
16. Triggerfinger - What Grabs Ya?
17. Anathema - A Natural Disaster
18. Steven Wilson - Insurgentes
19. Red Hot Chilli Peppers - By The Way
20. Transatlantic - The Whirlwind
2. Riverside - Anno Domini High Definition
3. Lunatic Soul - Lunatic Soul
4. Karnivool - Sound Awake
5. Opeth - Watershed
6. Muse - Absolution
7. Birds of Tokyo - Birds of Tokyo
8. Dream Theater - Six Degrees Of Inner Turbulence
9. Devin Townsend - Addicted!
10. Radiohead - In Rainbows
11. Katatonia - Night Is The New Day
12. Blackfield - Blackfield II
13. Elbow - The Seldom Seen Kid
14. John Mayer Trio - Try!
15. Rush - Snakes & Arrows
16. Triggerfinger - What Grabs Ya?
17. Anathema - A Natural Disaster
18. Steven Wilson - Insurgentes
19. Red Hot Chilli Peppers - By The Way
20. Transatlantic - The Whirlwind
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 augustus 2011, 20:22 uur
Erg spijtig. Behoorde toch tot de betere lijstjes.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 21:06 uur
Ok, ik ben heb de telling nog gedaan. Nog even de opmaak en dan de eerste update. Uiteraard volgen ze elkaar nu wat sneller op. 

0
geplaatst: 6 augustus 2011, 21:19 uur
Laten we beginnen met 2 afvallers. Evenveel punten als de nummer 40, maar Demon Days valt af op basis van minder aantal notering (7 om 8.) en The Back Room valt af op basis van de hoogste positie (plek 5 om plek 2).
42 Gorillaz - Demon Days ( 41 punten) 7x genoemd Nr. 1 van Arrie, panjoe
41 Editors - The Back Room ( 41 punten) 8x genoemd Hoogste Positie: 5
42 Gorillaz - Demon Days ( 41 punten) 7x genoemd Nr. 1 van Arrie, panjoe
41 Editors - The Back Room ( 41 punten) 8x genoemd Hoogste Positie: 5
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 21:30 uur
40. Damien Rice - O (2002) ( 41 punten) 8x genoemd Hoogste Positie: 2-7
Het hing erom, maar deze zat aan de goede kant van de streep. Een mooi folkalbum dat ik deze week ontdekt heb. Lekkere sfeer en een prima zang. Is totaal niet saai of langdradig ondanks de lange speelduur.
39. Arcade Fire - Neon Bible (2007) ( 41 punten) 8x genoemd Hoogste Positie: 2-5
Neon Bible kon natuurlijk ook niet uitblijven. Zeker gezien de prestatie van Funeral geen verrassing. En toch scheelde het maar één punt of deze had er niet eens in gestaan. Zelf ken ik hem niet, dus ik heb er geen oordeel over. Echter verwacht ik geen carrièreomslag, dus zal het wel een verlengde zijn van Funeral. Correct me if I’m wrong.

38. Boards of Canada - Geogaddi (2002) ( 41 punten) 8x genoemd Nr. 1 van Poa
Een bekende naam, maar geen naam waar ik een beeld bij heb.

En een iets positiever bericht:
37. Amy Winehouse - Back to Black (2006) ( 42 punten) 8x genoemd Hoogste Positie: 2-3
Toch wel dus. Leek lange tijd net buiten de top 40 te gaan eindigen, maar door de notering van jeroentjuhh alsnog in de top 40 terecht gekomen. Zou ze zonder haar dood ook erin gekomen zijn? Laten we maar denken van wel. Zelf heb ik niet zo veel met haar. Ik typ ook nog altijd (onbewust) whinehouse ipv winehouse. :’)
Het hing erom, maar deze zat aan de goede kant van de streep. Een mooi folkalbum dat ik deze week ontdekt heb. Lekkere sfeer en een prima zang. Is totaal niet saai of langdradig ondanks de lange speelduur.
guitarwally schreef:
Het eindoordeel is dat ik van al die droge strijkers echt ontzettende dorst heb gekregen en nu even een dikke bluesy piano solo nodig heb, om dit weg te krijgen. Is het dan zo slecht? Nee, integendeel! De nummers zijn op zichzelf echt geniaal, alleen omdat het hele album sterk dezelfde sound heeft, is het soms wat lastig om je aandacht erbij te houden.
Het eindoordeel is dat ik van al die droge strijkers echt ontzettende dorst heb gekregen en nu even een dikke bluesy piano solo nodig heb, om dit weg te krijgen. Is het dan zo slecht? Nee, integendeel! De nummers zijn op zichzelf echt geniaal, alleen omdat het hele album sterk dezelfde sound heeft, is het soms wat lastig om je aandacht erbij te houden.
39. Arcade Fire - Neon Bible (2007) ( 41 punten) 8x genoemd Hoogste Positie: 2-5
Neon Bible kon natuurlijk ook niet uitblijven. Zeker gezien de prestatie van Funeral geen verrassing. En toch scheelde het maar één punt of deze had er niet eens in gestaan. Zelf ken ik hem niet, dus ik heb er geen oordeel over. Echter verwacht ik geen carrièreomslag, dus zal het wel een verlengde zijn van Funeral. Correct me if I’m wrong.
Martin Visser schreef:
Het debuut was geen toevalstreffer, Arcade Fire is here to stay. Want critici worden het er niet over eens welke plaat van beide nu de beste is. Oftewel: het ongekend sterke debuut is stomweg geëvenaard. En dat zonder dat de band een Funeral 2 heeft gemaakt.
Zo te zien had ik het verkeerd. Het debuut was geen toevalstreffer, Arcade Fire is here to stay. Want critici worden het er niet over eens welke plaat van beide nu de beste is. Oftewel: het ongekend sterke debuut is stomweg geëvenaard. En dat zonder dat de band een Funeral 2 heeft gemaakt.

38. Boards of Canada - Geogaddi (2002) ( 41 punten) 8x genoemd Nr. 1 van Poa
Een bekende naam, maar geen naam waar ik een beeld bij heb.
Onderhond schreef:
Amper te bevatten voor mij. Wat een intriest, neerslachtig, vervelend en beteuterd album is dit. En wat een hoge score daarvoor. Is iedereen depressief, kicken mensen op het zich wentelen in zelfmedelijden, zien ze zichzelf hangen aan de hoogste tak met een strop om hun nek als ze wegdromen ? Want dat gevoel krijg ik bij het horen van dit album. Allesbehalve iets waar ik op zit te wachten.
Amper te bevatten voor mij. Wat een intriest, neerslachtig, vervelend en beteuterd album is dit. En wat een hoge score daarvoor. Is iedereen depressief, kicken mensen op het zich wentelen in zelfmedelijden, zien ze zichzelf hangen aan de hoogste tak met een strop om hun nek als ze wegdromen ? Want dat gevoel krijg ik bij het horen van dit album. Allesbehalve iets waar ik op zit te wachten.

En een iets positiever bericht:
herman schreef:
De nummers waar ik in het begin voor viel (de eerste twee) klinken niet langer buitenaards, maar zijn nu meer een voorbode voor wat komen gaat. Ik val nu vooral voor het organische karakter van de plaat, de fijne ritmes, de trommeltjes (Alpha and Omega!), de verknipte stemmetjes, de wegdroom-factor en uiteraard de melancholie waar Boards of Canada om bekend staat. Dawn Chorus: ik krijg meteen visioenen van draaimolens uit vervlogen tijden.
De nummers waar ik in het begin voor viel (de eerste twee) klinken niet langer buitenaards, maar zijn nu meer een voorbode voor wat komen gaat. Ik val nu vooral voor het organische karakter van de plaat, de fijne ritmes, de trommeltjes (Alpha and Omega!), de verknipte stemmetjes, de wegdroom-factor en uiteraard de melancholie waar Boards of Canada om bekend staat. Dawn Chorus: ik krijg meteen visioenen van draaimolens uit vervlogen tijden.
37. Amy Winehouse - Back to Black (2006) ( 42 punten) 8x genoemd Hoogste Positie: 2-3
Toch wel dus. Leek lange tijd net buiten de top 40 te gaan eindigen, maar door de notering van jeroentjuhh alsnog in de top 40 terecht gekomen. Zou ze zonder haar dood ook erin gekomen zijn? Laten we maar denken van wel. Zelf heb ik niet zo veel met haar. Ik typ ook nog altijd (onbewust) whinehouse ipv winehouse. :’)
Maartenn schreef:
Amy Winehouse is prima in staat om over het heerlijk volle geluid wat Ronson weet te produceren heen te zingen en met haar, hier nog relatief onbedwelmde, bevlogenheid en geweldige stemgeluid, weet ze nummers tot een hoger platform te trekken.
Amy Winehouse is prima in staat om over het heerlijk volle geluid wat Ronson weet te produceren heen te zingen en met haar, hier nog relatief onbedwelmde, bevlogenheid en geweldige stemgeluid, weet ze nummers tot een hoger platform te trekken.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 21:48 uur
Geogaddi! Alvast één geweldig electronic album in de lijst
. En pff... wat een onzin staat er in die 1e quote zeg. Deze muziek is ontregelend, maar 'depressief' ??
. En pff... wat een onzin staat er in die 1e quote zeg. Deze muziek is ontregelend, maar 'depressief' ??
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 21:50 uur
Geogaddi 
edit: 5 albums met 41 punten. Had ik hem 1 plekje lager gezet, dan had ie 42ste en misschien nog wel lager gestaan...

edit: 5 albums met 41 punten. Had ik hem 1 plekje lager gezet, dan had ie 42ste en misschien nog wel lager gestaan...
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 21:56 uur
36. Saybia - The Second You Sleep (2002) (42 punten) 8x genoemd Hoogste Positie: 2-2
Nog zo eentje die ik gisteren beluisterd heb. Een album dat eigenlijk gelijk raak was. Het album klonk gelijk vertrouwd en lekker warm. Met name de openingsnummers en de slotnummers. Iets wat een plaat vaak ten goede komt (goed beginnen en goed eindigen). Haalde mijn lijst net niet, maar wellicht dat deze na vaker beluisteren de volgende keer het wel haalt.
35. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot (2002) (44 punten) 8x genoemd Hoogste Positie: 2
Deze is mij eigenlijk een beetje ontschoten. Ik heb de naam onbewust wel opgenomen en het is een artiest waar ik me echt een keer in wil verdiepen, maar ik heb hem deze week genegeerd. Raar, want ik heb niks tegen Wilco en zou graag een keer een album beluisteren.
34. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now (2005) (46 punten) 8x genoemd Nr. 1 van aERodynamIC
Een album wat nog wel op lijst gestaan heeft (en nog steeds staat), maar zoveel albums te beluisteren en zo weinig tijd. Helaas is het er bij deze niet van gekomen.
Edit: Met terugwerkende kracht nu aan het draaien.
33. Bruce Springsteen - Magic (2007) (47 punten) 8x genoemd Nr. 1 van Rogyros
Ik kan niet zeggen dat ik deze net zo goed vind als bv. Born to Run en Darkness On the Edge of Town. Het mist gewoon de feeling. De feeling die zijn andere albums wel hebben en waardoor het toch weer een uniek meesterwerk(je) wordt. Ik vind het iets te karig. Tevens is Bruce dus wel de eerste die in 3 decennia de top 40 gehaald heeft.
Nog zo eentje die ik gisteren beluisterd heb. Een album dat eigenlijk gelijk raak was. Het album klonk gelijk vertrouwd en lekker warm. Met name de openingsnummers en de slotnummers. Iets wat een plaat vaak ten goede komt (goed beginnen en goed eindigen). Haalde mijn lijst net niet, maar wellicht dat deze na vaker beluisteren de volgende keer het wel haalt.
Marco van Lochem schreef:
Lekker galmen en de melodiën zijn aanstekelijk. De opvolgers zijn ook goed, maar het niveau en het gevoel van dit album hebben ze niet meer gehaald. Dit blijft een uniek stukje Deense ambacht.
Lekker galmen en de melodiën zijn aanstekelijk. De opvolgers zijn ook goed, maar het niveau en het gevoel van dit album hebben ze niet meer gehaald. Dit blijft een uniek stukje Deense ambacht.
35. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot (2002) (44 punten) 8x genoemd Hoogste Positie: 2
Deze is mij eigenlijk een beetje ontschoten. Ik heb de naam onbewust wel opgenomen en het is een artiest waar ik me echt een keer in wil verdiepen, maar ik heb hem deze week genegeerd. Raar, want ik heb niks tegen Wilco en zou graag een keer een album beluisteren.
Zandkuiken schreef:
De schoonheid van deze onverwoestbare plaat vertoont na al die luisterbeurten nog geen enkel barstje, wel integendeel: 't groeipareltje hecht zich steeds dieper vast in m'n ziel om almaar dichter te kruipen in mijn virtuele top-10. YHF wemelt van de persoonlijke Wilco-lievelingen en die worden op hun beurt dan nog 'ns aangevuld door uitstekende nummers die mijn belangstelling hoog houden. Het songmateriaal zelf is uiteraard van grote klasse, maar wordt dankzij de hemelse sfeerschepping pas écht naar ongekende hoogten getild.
De schoonheid van deze onverwoestbare plaat vertoont na al die luisterbeurten nog geen enkel barstje, wel integendeel: 't groeipareltje hecht zich steeds dieper vast in m'n ziel om almaar dichter te kruipen in mijn virtuele top-10. YHF wemelt van de persoonlijke Wilco-lievelingen en die worden op hun beurt dan nog 'ns aangevuld door uitstekende nummers die mijn belangstelling hoog houden. Het songmateriaal zelf is uiteraard van grote klasse, maar wordt dankzij de hemelse sfeerschepping pas écht naar ongekende hoogten getild.
34. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now (2005) (46 punten) 8x genoemd Nr. 1 van aERodynamIC
Een album wat nog wel op lijst gestaan heeft (en nog steeds staat), maar zoveel albums te beluisteren en zo weinig tijd. Helaas is het er bij deze niet van gekomen.
Tompie schreef:
Pijn, verdriet, angst, hoop, dromen, liefde en verwarring gekristalliseerd in 35 minuten en 25 seconden. Het gevolg laat zich raden: ontroering ten top. Een nachtelijke rit met de auto na een bewogen dag wordt met dit album als warm gezelschap een hemelse ervaring.
Dank u Antony, om me meermaals echt te doen ervaren dat er
bloed door mijn aderen stroomt, dat mijn adem nog kan stokken, dat mijn hart meer is dan een bloedpomp, dat de haren over mijn hele lijf nog kunnen opveren, dat ik leef.
Pijn, verdriet, angst, hoop, dromen, liefde en verwarring gekristalliseerd in 35 minuten en 25 seconden. Het gevolg laat zich raden: ontroering ten top. Een nachtelijke rit met de auto na een bewogen dag wordt met dit album als warm gezelschap een hemelse ervaring.
Dank u Antony, om me meermaals echt te doen ervaren dat er
bloed door mijn aderen stroomt, dat mijn adem nog kan stokken, dat mijn hart meer is dan een bloedpomp, dat de haren over mijn hele lijf nog kunnen opveren, dat ik leef.
Edit: Met terugwerkende kracht nu aan het draaien.
33. Bruce Springsteen - Magic (2007) (47 punten) 8x genoemd Nr. 1 van Rogyros
Ik kan niet zeggen dat ik deze net zo goed vind als bv. Born to Run en Darkness On the Edge of Town. Het mist gewoon de feeling. De feeling die zijn andere albums wel hebben en waardoor het toch weer een uniek meesterwerk(je) wordt. Ik vind het iets te karig. Tevens is Bruce dus wel de eerste die in 3 decennia de top 40 gehaald heeft.

vielip schreef:
Tsja, ik ben dan weer niet iemand die verrassing en vernieuwing verkiest boven gewoon 'goed' en 'prima'. Voor mij hoeft een artiest niet telkens met iets vernieuwends te komen om een hoog cijfer te scoren. Dit album is daar een prima voorbeeld van.
Tsja, ik ben dan weer niet iemand die verrassing en vernieuwing verkiest boven gewoon 'goed' en 'prima'. Voor mij hoeft een artiest niet telkens met iets vernieuwends te komen om een hoog cijfer te scoren. Dit album is daar een prima voorbeeld van.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 21:56 uur
Demon Days had ik er op voorhand wel in verwacht, eigenlijk. Dat een album trouwens aan 8 stevige nominaties genoeg heeft de top 40 te halen in een veld met 120 deelnemers zegt wel wat over de diversiteit van onze lijstjes.
edit1: chevy houdt het tempo erin
edit2: wat een schitterende quote van Tompie
edit1: chevy houdt het tempo erin

edit2: wat een schitterende quote van Tompie

0
geplaatst: 6 augustus 2011, 21:59 uur
Hé, een van mijn gekozen albums (wilco) staat er in!
En inderdaad een erg mooie quote van Tompie. Zou haast vergeten dat ik Antony's muziek niet mooi vind..
En inderdaad een erg mooie quote van Tompie. Zou haast vergeten dat ik Antony's muziek niet mooi vind..

0
geplaatst: 6 augustus 2011, 22:06 uur
20 albums. Heb nu updates per 4 ipv per 5. Per 30 minuten een update. Dan ben ik om half 12 klaar. 

0
geplaatst: 6 augustus 2011, 22:20 uur
Ik heb veel waardering voor wat je doet chevy
Dat enorme aantal lijstjes verwerken, en nu telkens die persoonlijke toelichting erbij ...
Dat enorme aantal lijstjes verwerken, en nu telkens die persoonlijke toelichting erbij ...
* denotes required fields.