MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 2000 besproken.

zoeken in:
Sorry het spijt me vreselijk.

Snoeperd schreef:
287 [0276] Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence (1966)

en zet ik veel sneller op dan hun klassieker,
Dan hun klassieker? Sound of Silence evenveel klassieker als Bridge Over Troubled Water, hoor.

En The Boxer zal er niet veel onder staan (die overigens nog mooier is )

Arrie schreef:
(quote)

Duidelijk gehersenspoeld door de Radio 2 top 2000.

Owja, sorry..in lijstjes van US, UK & Canada staat HC altijd heel laag. Overal, behalve Top 2000!

Dus dat betekent dat het automatisch goede nummers zijn? Of gewoon dat ze erg populair bij het grote publiek zijn?

Bij lijstjes als die van de Rolling Stone ofzo zal ie ook wel hoog staan, ja, maar er zijn echt wel genoeg lijsten waarin dat niet het geval is. En dan nog: hij staat toch gewoon in de top 500?

Arrie schreef:
maar er zijn echt wel genoeg lijsten waarin dat niet het geval is
Ik denk eerlijk gezegd in weinig democratische lijstjes. Hoe groter het publiek, hoe hoger het nummer staat.

Precies wat ik zei: populair bij het grote publiek.

Dat klinkt altijd zo snobistisch. "Kijk mee eens tegen de massa in gaan"

Waarom überhaupt zo denken?

Sebastian staat in de Top 2000 trouwens niet veel hoger dan hier.

Nee hoor, je zou beter moeten weten dan mij snobistisch noemen. Ralph deed het echter voorkomen alsof het uiteraard goede nummers zijn die sowieso hoog in elke lijst moeten staan. Dáár ga ik tegenin, ja.

Het is (lees: ik vind) het snobistisch, ongeacht wie het zegt. Dat jij dat niet bent, weet ik toch.

Maar geef toe dat het best apart is dat Hotel California (relatief) laag staat ivm de meeste lijsten. Het is ook pas sinds dit jaar dat het nummer echt hoog staat. Een aantal jaar geleden volgens mij ergens rond plek 1800.

Komt denk ik vooral doordat veel liefhebbers van een nummer als Hotel California de MuMeLadder niet zo goed trekken. Er doen maar weinig echte classic rockers mee aan de ladder. Het zijn nu eenmaal niet de meest avontuurlijke muziekliefhebbers en veel muziek uit de ladder is ook wel heel erg eng.

Door zijn reputatie van evergreen kan Hotel California nog wel top 500 halen, maar top 100 zal nooit lukken. Te veel stemmers zijn volledig uitgeluisterd op dat nummer.

Ja, het is vooral nogal een veilig nummer, en dat gaat toch relatief minder op voor de muzieksmaak van de MuMe'ers.

yeahyeahyeah schreef:
veel muziek uit de ladder is ook wel heel erg eng.

Idd, stel je voor dat je uit vrije wil naar hiphop of electronic moet luisteren!

Haha, wie luistert er nu naar muziek zonder echte instrumenten? Dat ge-boemboem en ge-yoyo kan toch iedereen?

Snoeperd schreef:
The Day I Tried to Live vond ik erg goed, maar in Jesus Christ Pose was ik diep teleurgesteld

Ik ben diep teleurgesteld.

470 [0473] Magazine - The Light Pours Out Of Me (1978)
Ditmaal een nummer dat mij minder weet te boeien. Zeker niet slecht maar van de zang hou ik niet zo al is het instrumentaal wel degelijk.
Cijfer: 6

469 [0310] Led Zeppelin - The Battle Of Evermore (1971)
Geen hardrock maar een akoestisch folkachtig nummer waarin Sandy Denny meezingt. Zeer geslaagde uitstap waar Led Zeppelin zijn veelzijdigheid bewijst.
Cijfer: 9

468 [0885] Portishead - Roads (1994)
De elektronica zorgt voor veel sfeer en de wat koele maar emotionele zang past er perfect bij. Als de violen er nog bijkomen wordt het nog mooier.

467 [0309] R.E.M. - Country Feedback (1991)
Wat een prachtig nummer, licht country getint en de sfeer is intens door de orgel en de galmende, wat grimmige gitaarsound en Michael Stipe zingt hier met veel overgave.
Cijfer: 10

466 [0382] Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2U (1990)
Geschreven door Prince die zijn songschrijverstalent nog eens bewijst maar Sinéad O'Connor brengt daar een prachtige eigen versie van.

465 [0559] The Police - Message In A Bottle (1979)
Voor mij ook het beste Police-nummer mede door het ritme, de melodie en de tekst. De zang en de gitaarriff zijn ook niet te versmaden.
Cijfer: 9,5

464 [0550] Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues (1965)
De eerste keer dat Bob Dylan folk met rock'n roll vermengt, tevens zijn eerste hit. Grappig met leuk ritme en mondharmonica.

463 [1542] Tears For Fears - Change (1983)
Typisch 80's maar helemaal niet gedateerd, integendeel. De synths worden hier op gepaste wijze ingebracht en het nummer heeft een sterk refrein.
Cijfer: 8

462 [-------] Fleetwood Mac - Dreams (1977)
Dreams vind ik één van de mooiste nummers van Fleetwood Mac, deze melodie vind ik prachtig evenals de zang van Stevie Nicks (en dat is niet niks).

461 [0361] The Clash - Rock The Casbah (1982)
Erg aanstekelijk nummer van The Clash, rock met een disco-tintje. Met name ritmisch staat dit als een huis.
Cijfer: 8,5

Bonsoir, ik wou even melden dat ik denk ik toch ga stoppen met de ladder bespreken, niet om de reacties of zo (vond het meestal eigenlijk wel leuk om nog wat verder door te discussiëren - het blijft m'n hobby), maar wel omdat ik bij het neerpennen de laatste tijd merk dat ik wel heel erg veel moeite moet doen om niet in herhaling te vallen; enkele genres die me niet helemaal liggen (hoewel er ook daar weer oneindig veel uitzonderingen zijn, maar ja, die zitten te vaak weer niet in de ladder) zijn te sterk vertegenwoordigd en ik heb het gevoel dat jullie het nu allemaal wel weten, aangezien mijn smaak de afgelopen 900 tientallen redelijk duidelijk is neergepend. Om dat aantal nogmaals te bespreken + nog 200 andere nummers wordt me wat te veel denk ik, ook vanwege het feit dat ik al een tijdje wat Mume-moe ben.

Ik kom de komende tijd in ieder geval wat minder op deze nog steeds geweldige site, maar ik wil toch nog even zeggen dat Snoeperd, Chevy en LucM echt oneindig veel respect verdienen voor wat ze aan het doen zijn; het is een redelijk moeilijke taak om zo veel nummers zo treffend en boeiend te bespreken, heb ik gemerkt, maar zij gaan vrolijk en erg goed door. Een virtueel applaus van mijn kant krijgen ze in ieder geval.

Dus dankuwel aan de mensen die m'n stukjes lazen, het is erg fijn om te weten dat er personen zijn die de tijd vinden om de redelijk eigenwijze (mag ik wel zeggen, toch?) meningen van een 15-jarig jochie te lezen en het, hoop ik zo, ook nog eens leuk vinden. Tevens bedankt voor alle reacties, ik heb m'n schrijfstijl, verwoordingen en nog wat dingen die pubers nog moeten leren dankzij jullie echt verbeterd. 't Was leuk.

Jammer hoi, ik was een fan van jouw stukjes. Hopelijk heb je er ook wat ontdekkingen aan overgehouden? Respect dat je het zo lang hebt volgehouden, ik was het na 30 nummers al beu. En wie weet, misschien heb je over een paar weken al weer zin om de draad terug op te pakken? Pubers zijn wispelturige wezentjes

Dank je wel allereerst, erg fijn om te horen dus.

En ontdekkingen heb ik er zeker aan overgehouden, mijn halve stemmenlijst van de afgelopen maanden bestaat uit albums die ik ontdekt heb via dit topic. Erg fijn dus, maar ik denk niet dat ik nog erg veel ontdekkingen zal doen hier, vanwege het feit dat de "interessante" muziek onderaan staat en ik daar ongeveer voorbij ben nu. Niet dat er in de hogere regionen geen goede muziek is, integendeel, maar het grootste deel ken ik al een beetje. Ook een reden om te stoppen.

En ik denk eigenlijk niet dat ik het weer oppak, aangezien ik dan nóg verder achter ga liggen en m'n besprekingen dan een beetje achterhaald worden, maar het kan altijd nog inderdaad.

Jammer Roeland, ook ik vond je stukjes - en de discussies die ze soms opleverden - erg amusant Maar ik kan het heel goed begrijpen.

hoi123 schreef:
een 15-jarig jochie
Owww...

Wel jammer. Zolang het jouw favorieten naar waren, was het leuk om te lezen.

890 [1548] Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising (1969)
Het zal inmiddels ruim een jaar terug zijn dat ik Chronicle voor het eerst hoorde. Zo overbluft van de kwaliteit zette ik hem zelfs in mijn top 10. Individueel stellen de meeste nummers niet heel veel voor, maar tezamen vormen ze een schitterende geheel. Bad Moon Rising vind ik individueel ook niet zo heel erg boeiend. Ondanks de korte duur wel één van de betere nummers, maar ook vanwege diezelfde speelduur onmogelijk een topfavoriet.

Cijfer: 6,8

889 [0792] The Prodigy - Smack My Bitch Up (1997)
Eén van de weinige dance-nummers in deze lijst. Helaas. Helaas ook, omdat er veel betere dance-nummers zijn. Beetje druk geproduceerd en vooral het gebrek aan een duidelijke beat maakt het nummer wat rommelig. Nu geef ik toe dat ik er niet echt voor in de stemming was en vandaar nog een voorzichtige voldoende.

Cijfer: 5,8

888 [0731] Tindersticks - Dying Slowly (2001)
Sloom, traag, zwoel en mooi. Maar niet op de manier dat ik hoop. Het glijdt aangenaam voorbij, maar er blijft echt 0,0 hangen. Zoals wel vaker met deze band tot nu toe.

Cijfer: 6,3

887 [0829] Tom Petty And The Heartbreakers - Refugee (1979)
Toch een band waar ik me eens moet wagen aan een volledig album. Net zoals bij The Band snap ik de ophef niet zo, maar er zitten zeker goede nummers tussen. Vooral live een erg sterke band, geloof ik. The Refugee is een uitstekende ‘eerste’ kennismaking. Heerlijke rock en die Tom Petty heeft een stem van goud. Jaja, gitaar, kom er maar in!

Cijfer: 8,2

886 [0824] Pet Shop Boys With Dusty Springfield - What Have I Done To Deserve This (1987)
Een rare combinatie die Dusty’s carrière een nieuwe boost gaf. Niet de beste productie van de beste heren, maar een nipt geslaagde combinatie. Te plat om tot hun beste nummers te horen. Van mij mag die productie wel wat pittiger (meer bas/beat).

Cijfer: 5,9

885 [1195] Depeche Mode - Somebody (1984)
Erg mooie piano ballad. Een beetje goedkoop klinkt het misschien, maar dat doet niets af aan het feit dat de schitterende klanken mij stil hebben gekregen. En wtf, is dit Depeche Mode . Eens te meer een reden om Some Great Reward te beluisteren.

Cijfer: 7,2

884 [1088] Depeche Mode - Wrong (2009)
Ik had zo durven wedden dat dit niet nummer niet van dezelfde band zou komen als het vorige nummer. Hier weer de Depeche Mode die ik ken. Bombastisch en met die unieke DM-factor. Een beetje te theatraal naar mijn smaak, dat dan weer wel.

Cijfer: 6,2

883 [-------] Procol Harum - Conquistador (1972)
Sterk rocknummer met het nodige 60s-geweld. Want laten we wel wezen, ondanks dat het nummer uit 1972 komt, is dit een nummer van een typische 60s-band. Het schitterende spel op de Hammond (althans, ik ga er even vanuit dat het een Hammond is) is daar grotendeels verantwoordelijk voor. De zanger kan me echter niet zo heel erg bekoren (op geen van hun nummers, overigens). Een paar goede stukjes verspreid over het nummer, maar als geheel kan het beter.

Cijfer: 6,5

882 [-------] In Tua Nua - Seven In To The Sea (1986)
Het tiental van de sterke rocknummers. Wat een opzwepende bas en wat een heerlijk gitaarwerk. Ook leuk dat de Ierse roots nog even om de hoek komen kijken. Sowieso veel leuks ontdekt uit Ierland, misschien in de toplijst van Ierland duiken. Dit was in ieder geval weer eens een geslaagde ontdekking!

Cijfer: 7,7

881 [0653] Pink Floyd - Money (1973)
Dat het inmiddels uitgekotst wordt, snap ik wel. Puur een hitnummer, maar is hij daarom slecht? Nee, zeker niet. Het basloopje ken je op een gegeven moment wel en Moooooooney ook wel en recentelijk heb ik het nummer ook amper meer beluisterd, maar als je het dan een tijdje links laat liggen, slaan die gitaarsolo en die tekst weer even hard in. Niet voor niets heb ik afgelopen week Wish You Were Here weer ingeruild voor Dark Side of the Moon in mijn top 10.

Cijfer: 8,9

chevy93 schreef:
889 [0792] The Prodigy - Smack My Bitch Up (1997)
Eén van de weinige dance-nummers in deze lijst. Helaas. Helaas ook, omdat er veel betere dance-nummers zijn. Beetje druk geproduceerd en vooral het gebrek aan een duidelijke beat maakt het nummer wat rommelig. Nu geef ik toe dat ik er niet echt voor in de stemming was en vandaar nog een voorzichtige voldoende.

Ben je wel voorbij de eerste 50 seconden gekomen? Komt toch een behoorlijke beat dit nummer binnengeknald.

Wel jammer inderdaad dat alleen die afgezaagde jaren '90 dance het een beetje goed doet in de ladder.

Inderdaad jammer. Heb toevallig laatst nog de meeste Prodigy-albums met een half puntje verlaagd. Was er vroeger helemaal weg van, maar merk toch wel dat ik niet alles meer zó geweldig vind. Of dat te maken heeft met het feit dat ik meer dance ken, waaronder ook wat minder mainstream dingen weet ik niet, maar ik ben het er wel mee eens dat het jammer is dat er alleen wat hits van The Prodigy en The Chemical Brothers enzo instaan, hoe goed ik die ook vind. Smack My Bitch Up staat namelijk nog steeds overeind, en vind ik nog altijd een geweldig nummer.

hoi123 schreef:
aangezien mijn smaak de afgelopen 900 tientallen redelijk duidelijk is neergepend.

Je hebt reeds 9000 nummers van de top 2000 besproken bedoel je?

herman schreef:
Ben je wel voorbij de eerste 50 seconden gekomen? Komt toch een behoorlijke beat dit nummer binnengeknald.
Ja, je hebt ook wel gelijk, maar dat oogt toch meer als een toevallig steeds kerend stukje dan echt een beat die de basis van het nummer moet zijn. Of misschien vind ik het gewoon niet zo goed. Ik ben meer van de (simpele) eenduidige beat. Dat drukke gedoe maakt het alleen maar kil en koud.

280 [-------] Pixies - Gouge Away (1989)

Gouge Away is vooral door toedoen van Kurt Cobain zeer populair geworden onder de Amerikaanse bevolking geworden. Hij noemde zijn imitatie Smells Like Teen Spirit erg mislukt. Dat vind ik wel meevallen, er zijn zelfs veel raakvlakken, al gaat het bij Nirvana allemaal een stuk harder. Maar de structuur is hetzelfde, coupletten rustig om vervolgens uit te barsten in een spetterend refrein. Allebei de nummers, zowel die van Nirvana als deze van de Pixies vind ik geweldig. Dit nummer is retestrak gespeeld en de scherpe gitaarpartijen zijn geniaal, evenals de besproken structuur van couplet en refrein.

279 [0109] Talking Heads - Slippery People (1983)

Slippery People is denk ik het lekkerste nummer van deze band. Alle achtergrondgeluidjes en heerlijke riffjes geven een fraaie drive aan het nummer. Het is allemaal een erg vrolijke bedoening, er wordt echt een feest van gemaakt. Een erg leuk feest welteverstaan.

278 [0117] Coldplay - Yellow (2000)
277 [0127] Coldplay - Trouble (2000)

Nu komt een duo van de mooiste Coldplay-nummers die er zijn. Er zijn er echt maar enkelen beter. Deze twee nummers vallen in de categorie 'perfecte pianopop-nummers. Beide nummers bestaan uit een onwaarschijnlijk mooie melodie, waarbij Trouble een nog mooiere melodie dan Yellow heeft. Waar Yellow dan weer in uitblinkt is het hemelse refrein dat het heeft.

276 [0529] R.E.M. - E-Bow The Letter (1996)

Deze R.E.M. is weer eens ergens mooi. De zanger van deze band kan fantastisch zingen. Erg mooie stem en een fijne rustige melodie. Na een jaar afwezigheid in de top 500 keert dit mooie plaatje terug naar een mooie 276ste plek.

Cijfer: 8

275 [0266] Joy Division - New Dawn Fades (1979)

En dan nu weer eens een van mijn lievelingsnummers. New Dawn Fades prijkt hoog in mijn top 100-lijstje. New Dawn Fades is Joy Division op zijn sterkst. New Dawn Fades is verschrikkelijk deprimerend en kil en alleen de slepende melodie geeft je nog de kans om je door het nummer heen te slepen. De gitaarpartijen en melodieën zijn grandioos. De tekst is nogal indrukwekkend en de manier waarop het gezongen wordt is ongelooflijk. Ian Curtis perst een veelvoud aan prachtige zinnen uit waarvan 'We'll share a drink and step outside, an angry voice and one who cried' misschien wel een van de mooiste zinnen is die ik ken.

Cijfer: 10

274 [0038] The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties (1967)

De ene na de andere klassieker komt voorbij, All Tomorrow's Parties is op Musicmeter een erg grote klassieker. Alleen dit jaar daalt hij jammerlijk van 38 naar 274. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de groepenindeling en de kans is groot dat hij volgend jaar zo de top 100 weer in vliegt. Eerst vond ik dit niet veel, maar met het groeien van The Velvet Underground & Nico bij mij, is deze ook erg meegegroeid en waardeer ik het veel meer. Dit nummer heeft een behoorlijk creepy sfeertje die wordt opgewekt door de gitaren en de praatzang van Lou Reed klinkt erg mooi.

273 [0094] The Doors - The Crystal Ship (1967)

The Doors past zeker in dit rijtje van goede nummers. The Crystal Ship is in alle opzichten ijzersterk. Instrumentaal steekt het geweldig in elkaar. Het instrumentgebruik is altijd een van de dingen geweest waardoor ik The Doors zo waardeer. Het sfeertje is laidback maar tegelijkertijd ook een beetje donker, uitstekende combinatie. Jim Morrison laat zien erg jazzy te kunnen klinken en grijpt je aandacht wanneer het nodig is, bijv. als hij ineens hard 'The Crystal Ship' zingt.

Cijfer: 8,8

YouTube - The Doors ~ The Crystal Ship

272 [0165] Black Sabbath - Paranoid (1970)

Paranoid ken ik al héel erg lang, nog voordat ik op Musicmeter kwam. Ik weet nog dat ik dit tijdens mijn folderwijk erg veel draaide. Eigenlijk eerst omdat ik de klassiekerstatus niet helemaal begreep, maar daarna omdat ik het extreem lekker ging vinden, alleen die intro al! Wat een geniaal gitaarspel heeft dit nummer. Echt geweldig. Ook Ozzy steelt de show, hij zingt eigenlijk geweldige coupletten, dat hij op een fijne rauwe manier, hij bespeelt de fantastische gitaarpartijen perfect met zijn zang.

271 [0353] Johnny Cash - Hurt (2002)

Hurt heb ik nooit gesnapt. Of misschien heb ik het nog niet vaak genoeg gehoord. Ik hoor er, en dat vind ik jammer, niet het hartverscheurende in dat anderen er in horen. Het begint wel erg mooi met 'I Hurt myself today'. Maar daarna weet ik het niet, het pakt me niet helemaal. Aardig nummer, daar blijft het bij. Dan vind ik een 'Ring of Fire' stiekem veel leuker.

Cijfer: 6,5

chevy93 schreef:
(quote)
Ja, je hebt ook wel gelijk, maar dat oogt toch meer als een toevallig steeds kerend stukje dan echt een beat die de basis van het nummer moet zijn. Of misschien vind ik het gewoon niet zo goed. Ik ben meer van de (simpele) eenduidige beat. Dat drukke gedoe maakt het alleen maar kil en koud.

Ik snap wel wat je bedoelt, de meeste dancenummers zijn anders opgebouwd wat dat betreft. Die draaien om beat + percussie en de rest wordt daar omheen gebouwd. Hier is dat inderdaad wat anders. Moet zeggen dat ik zelf ook wel een beetje uitgeluisterd ben op The Prodigy, al jaren. 15 jaar geleden vond ik dit wel gave muziek, maar het krijgt nu van mij ook maar een zesje denk ik.

880 [1537] The Byrds - Goin' Back (1968)
We komen hoger en hoger en dat merk je. In de bovenkant van de oude groep B vinden we een schitterend nummer van The Byrds. Schitterende melancholieke sfeer en prachtig harmonieuze samenzang. The Byrds is één van de weinige bands die mij in een paar minuten helemaal in kunnen pakken.

Cijfer: 7,8

879 [0825] Prince - The Cross (1987)
Wat begint als een soort ballad eindigt in een prima nummer met ronkende gitaren. Prince heeft een wat ruimere broek aangetrokken en doet waar hij het beste in is: gitaar spelen (verbeter me als hij hier geen gitaar speelt). Als zanger vind ik hem maar niks, maar hij staat hier z’n mannetje en z’n zang heeft me geen moment gestoord.

Cijfer: 6,3

878 [0823] Suede - Beautiful Ones (1996)
Een moderne Byrds. Ook hier die dromerige sfeer en wie zelfs met lalala wegkomt, moet wel een verdomd goed nummer gemaakt hebben.

Cijfer: 7,6

877 [0799] R.E.M. - The Sidewinder Sleeps Tonite (1992)
Eén van de betere nummers van Automatic for the People. Zoals bij veel R.E.M.-nummers zijn ze het vaak toch net niet, maar het blijft aangenaam om naar te luisteren.

Cijfer: 6,8

876 [1173] Marillion - Grendel (1982)
Grootse epic van Marillion. B-kant klinkt zo oneerbiedig en die benaming zal ik dan ook vermijden. Alles zit erin, mooie zang, weergaloos gitaarspel en gebruik van de synths zoals alleen Marillion dat zo goed kan.

Cijfer: 7,3

Grendel (als die nog niet paraat was)

875 [0640] Jean-Michel Jarre - Équinoxe (Part IV) (1978)
Eén van de nummers in mijn vooralsnog 36-nummers tellende MuMe Ladder 2012 (ontdekkingen)-lijstje. Het conventionele icm het gestoorde komt uitstekende tot uiting in dit nummer. Wellicht wat gedateerd, maar dat drukt de pret echt niet. Sterk nummer!

Cijfer: 7,3

874 [1080] Fine Young Cannibals - Johnny Come Home (1985)
Redelijk kort nummer dat veel sympathie opwekt, maar waarvan ik niet weet of het nou erg plat is of juist een lekkere groove heeft. Is het de bas die ik hoor? Het losse pianospel is in ieder geval een sterke toevoeging!

Cijfer: 6,6

873 [0539] Louis Armstrong - What A Wonderful World (1968)
Eén van de grootste soulklassiekers komt er maar bekaaid vanaf. De stem van Louis gaat hier bij tijd en wijle door merg en been. Soms raakt hij de snaar precies, soms net daarnaast. Zojuist net ernaast, maar ik ken het nummer goed genoeg om te weten dat het een dijk van een nummer is.

Cijfer: 7,4

872 [0742] Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes (1984)
Ondanks de drukke productie een aangenaam nummer. Hoewel de retro 80s-productie af en toe te veel doorschijnt, hoor ik genoeg leuke dingen. Zoals het gitaarspel.

Cijfer: 6,4

871 [1052] Fleet Foxes - Your Protector (2008)
Een hype die ik destijds gemist heb, maar later heb opgepakt. Wat er nou zo goed aan is, is moeilijk aan te duiden. Vandaar dat ik mij er gemakkelijk vanaf ga maken met deze quote die boekdelen spreekt:
sebas schreef:
Mannen met gitaren en mandolines, harmonieuze samenzang, hemelse koortjes, frivool getokkel. De muziek van Fleet Foxes heeft iets traditioneels. Hun liederen, want dat zijn het, klinken alsof ze al honderden jaren oud zijn. All time Classics uit het American Songbook. Of een best of van een stel minestrelen uit de middeleeuwen.

Cijfer: 7,0

Overigens, even totaal wat anders: sinds wanneer moet Bee Gees met The ervoor? (zie bv. 1837. Tragedy)

Snoeperd schreef:

274 [0038] The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties (1967)

de praatzang van Lou Reed klinkt erg mooi.

Ik vind toch vooral de vocalen van Nico de show stelen hier. Maar goed, wie ben ik...

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.