Muziek / Toplijsten en favorieten / new wave mixtape van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 3 november 2011, 19:05 uur
Nog even snel wat sterretjes voor Orbit's tape. Beetje een matig tot lichtgoede tape voor mij, mat één echte uitschieter, zijnde het nummer van Cranes, dat vind ik dat echt wel prachtig.
19* Tuxedomoon - What Use? +2
9* Slab! - Mars On Ice
0* Bauhaus – Mask
14* The Damned - In Dulce Decorum
3* The Danse Society - 2000 Light Years From Home
0* The Klinik - Moving Hands
13* Cranes - Paris and Rome +4
10* The Associates - Party Fears Two
11* Throbbing Gristle - Hot On The Heels of Love +3
1* Entertainment - Romance In The Rain +1
19* Tuxedomoon - What Use? +2
9* Slab! - Mars On Ice
0* Bauhaus – Mask
14* The Damned - In Dulce Decorum
3* The Danse Society - 2000 Light Years From Home
0* The Klinik - Moving Hands
13* Cranes - Paris and Rome +4
10* The Associates - Party Fears Two
11* Throbbing Gristle - Hot On The Heels of Love +3
1* Entertainment - Romance In The Rain +1
0
geplaatst: 3 november 2011, 20:24 uur
Met deze selectie wil ik laten zien dat ‘new wave’ qua muzikaliteit heel breed is en tevens heel internationaal. Ik heb het ook niet na kunnen laten enkele persoonlijke faves erin te fietsen.
1. Engeland, 1980: John Foxx – Underpass
Eerste frontman van Ultravoxx! (dubbele 'x' en uitroepteken); auteur van oa Hiroshima mon Amour, The Wild, the Beautiful and the Damned, I Want to Be a Machine, alle pracht U'vox - songs. Mens-machinegedachte (zie ook 10.) staat vrij centraal in zijn werk. Foxx wordt gaandeweg steeds meer een multimedia-artiest (performer). Is tegenwoordig Senior Lecturer aan London University en treedt nog regelmatig op, ook met dit nummer (in een iets gewijzigde versie), dat nog steeds past in deze tijd; destijds wel getypeerd als 'Coldwave'.
YouTube - Underpass-John Foxx
2. USA, 1979 James White and the Blacks - Contort Yourself van Off White
Neurotenfunk/wave uit de grote stad (New York), onderdeel van de bekende No Wave beweging (o.a. verder nog Lydia Lynch) op het fameuze ZE-label (waar ook Lizzie Mercoer Descloux onderdak had); not for the faint hearted!
YouTube - James White and the Blacks - Contort Yourself - Off White
3. Denemarken, 1980 - Sort Sol – Marble Station
Check mijn huidige avatar - single op 4AD van debuut-lp van Deense band die voorheen punk speelden (onder de naam The Sods).
YouTube - Sods - Marble Station (from "Under En Sort Sol")
4. Schotland, 1981 Josef K – Fun ’N Frenzy:
Op het fameuze Postcard label, The Pride of Scotland, maakt meteen duidelijk waar Franz Ferdinand en andere soundalikes de mosterd haalden. Puntig, precies raak en kort - wat wil een mens nog meer.
YouTube - Josef K - Fun 'n' Frenzy
5. Nederland, 1980: Mecano – Escape the Human Myth:
Amsterdam, Ultrabeweging, tijdschrift Vinyl, zelf geschilderde hoezen (zanger Dick Polak), stonden regelmatig als voorprogramma van allerlei bands in Paradiso - drummer Lebbink dubbelde nl ook als portier. Zelfde drummer heeft jaar daarop (81) nog een opvallend Nederlandstalig (spoken word) album uitgebracht: Luchtkastelen. Imo uiternate intrigerende band, hun lp's op Torso zijn echte collector's items- ook ver buiten Nederland.
YouTube - Mecano escape the human myth
6. Zweden, 1983: Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1:
Hele album (destijds aanvankelijk alleen op cassette) staat op YouTube; opvallend: de tempowisselingen, het gebruik van de sequencers en de (bijna organische) flow van het album. Schrik niet van de saxofoon
YouTube - Twice A Man - The Sound of a Goat In A Room Part 1
7. USA, 1980; Urban Verbs – The Next Question
New York, CBGB, zanger Rodney Frantz is familie van Chris Frantz (van Talking Heads); ze delen grote stadsneurose en nog meer.
YouTube - Urban Verbs - Next question
8. Nederland, 1983: Flue – Esamafarja
Tweede album van deze band die net als Mecano tot de zgn Ultra-beweging behoorde. Album Vista is geproduceerd door Dick Polak - als je Autorportrait van Mecano er naast legt, hoor je de verwantschap.
YouTube - Flue - Esmafarja
9. Canada, 1982:
Rational Youth- City of Light - ooit aan bod geweest in MOOWS; nu hier. Wil zeker het hele album Cold War Night Life aanbevelen, ook andersoortige nummers.
YouTube - Rational Youth - City of Night (1982)
10 . Engeland, 1993:
Clock DVA – Bitstream
Van het album man-amplified; 14 jaar na hun debuut. Ook hier weer het thema van de mens-machine (zie het werk van John Foxx), in doorontwikkelde vorm; 'ijskoude' muziek (coldwave) die je pakt of je ijskoud laat.
YouTube - Clock DVA - Bitstream
Reservenummers:
Ik heb ook twee ‘reservesnummers’ op de bank, die weliswaar niet meespelen (geen waardering geven), maar fungerenals illustratie van het internationale karakter (bij track 11 – hoor je a.h.w. de verbanden) en het bijzondere muzikale karakter (no 12): die laatste track is uitermate onheilspellend en ijskoud te noemen, al worden er geen synthesizers in gebruikt.
11. Canada, 1982: Land of Giants – Room with a View
Zonder veel moeite kan je een link leggen met Depeche Mode, maar ook met Siouxsie (stem) en Desireless (Voyage Voyage).
YouTube - Room With A View by Land Of Giants
12. Engeland, 1993:: Miranda Sex Garden – Inferno
Drie madrigalenzangeressen (in wisselende samenstelling) die met mannelijke muzikanten muziek maken zoals His Name Is Alive (US - 4AD) of This Moratl Coil (mysterieus met elementen Gothic erin).
YouTube - Beksinski (Miranda Sex Garden - Inferno)
1. Engeland, 1980: John Foxx – Underpass
Eerste frontman van Ultravoxx! (dubbele 'x' en uitroepteken); auteur van oa Hiroshima mon Amour, The Wild, the Beautiful and the Damned, I Want to Be a Machine, alle pracht U'vox - songs. Mens-machinegedachte (zie ook 10.) staat vrij centraal in zijn werk. Foxx wordt gaandeweg steeds meer een multimedia-artiest (performer). Is tegenwoordig Senior Lecturer aan London University en treedt nog regelmatig op, ook met dit nummer (in een iets gewijzigde versie), dat nog steeds past in deze tijd; destijds wel getypeerd als 'Coldwave'.
YouTube - Underpass-John Foxx
2. USA, 1979 James White and the Blacks - Contort Yourself van Off White
Neurotenfunk/wave uit de grote stad (New York), onderdeel van de bekende No Wave beweging (o.a. verder nog Lydia Lynch) op het fameuze ZE-label (waar ook Lizzie Mercoer Descloux onderdak had); not for the faint hearted!
YouTube - James White and the Blacks - Contort Yourself - Off White
3. Denemarken, 1980 - Sort Sol – Marble Station
Check mijn huidige avatar - single op 4AD van debuut-lp van Deense band die voorheen punk speelden (onder de naam The Sods).
YouTube - Sods - Marble Station (from "Under En Sort Sol")
4. Schotland, 1981 Josef K – Fun ’N Frenzy:
Op het fameuze Postcard label, The Pride of Scotland, maakt meteen duidelijk waar Franz Ferdinand en andere soundalikes de mosterd haalden. Puntig, precies raak en kort - wat wil een mens nog meer.
YouTube - Josef K - Fun 'n' Frenzy
5. Nederland, 1980: Mecano – Escape the Human Myth:
Amsterdam, Ultrabeweging, tijdschrift Vinyl, zelf geschilderde hoezen (zanger Dick Polak), stonden regelmatig als voorprogramma van allerlei bands in Paradiso - drummer Lebbink dubbelde nl ook als portier. Zelfde drummer heeft jaar daarop (81) nog een opvallend Nederlandstalig (spoken word) album uitgebracht: Luchtkastelen. Imo uiternate intrigerende band, hun lp's op Torso zijn echte collector's items- ook ver buiten Nederland.
YouTube - Mecano escape the human myth
6. Zweden, 1983: Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1:
Hele album (destijds aanvankelijk alleen op cassette) staat op YouTube; opvallend: de tempowisselingen, het gebruik van de sequencers en de (bijna organische) flow van het album. Schrik niet van de saxofoon

YouTube - Twice A Man - The Sound of a Goat In A Room Part 1
7. USA, 1980; Urban Verbs – The Next Question
New York, CBGB, zanger Rodney Frantz is familie van Chris Frantz (van Talking Heads); ze delen grote stadsneurose en nog meer.
YouTube - Urban Verbs - Next question
8. Nederland, 1983: Flue – Esamafarja
Tweede album van deze band die net als Mecano tot de zgn Ultra-beweging behoorde. Album Vista is geproduceerd door Dick Polak - als je Autorportrait van Mecano er naast legt, hoor je de verwantschap.
YouTube - Flue - Esmafarja
9. Canada, 1982:
Rational Youth- City of Light - ooit aan bod geweest in MOOWS; nu hier. Wil zeker het hele album Cold War Night Life aanbevelen, ook andersoortige nummers.
YouTube - Rational Youth - City of Night (1982)
10 . Engeland, 1993:
Clock DVA – Bitstream
Van het album man-amplified; 14 jaar na hun debuut. Ook hier weer het thema van de mens-machine (zie het werk van John Foxx), in doorontwikkelde vorm; 'ijskoude' muziek (coldwave) die je pakt of je ijskoud laat.
YouTube - Clock DVA - Bitstream
Reservenummers:
Ik heb ook twee ‘reservesnummers’ op de bank, die weliswaar niet meespelen (geen waardering geven), maar fungerenals illustratie van het internationale karakter (bij track 11 – hoor je a.h.w. de verbanden) en het bijzondere muzikale karakter (no 12): die laatste track is uitermate onheilspellend en ijskoud te noemen, al worden er geen synthesizers in gebruikt.
11. Canada, 1982: Land of Giants – Room with a View
Zonder veel moeite kan je een link leggen met Depeche Mode, maar ook met Siouxsie (stem) en Desireless (Voyage Voyage).
YouTube - Room With A View by Land Of Giants
12. Engeland, 1993:: Miranda Sex Garden – Inferno
Drie madrigalenzangeressen (in wisselende samenstelling) die met mannelijke muzikanten muziek maken zoals His Name Is Alive (US - 4AD) of This Moratl Coil (mysterieus met elementen Gothic erin).
YouTube - Beksinski (Miranda Sex Garden - Inferno)
0
geplaatst: 3 november 2011, 20:32 uur
Twee keer Nederland en nul keer België.
Maar we zijn dat ondertussen gewoon geworden.
Ik maak dat wel goed bij een volgende belwave gelegenheid.
Leuke invalshoek en we zijn eens benieuwd, want veel onbekend en dus ook onbemind.
Maar we zijn dat ondertussen gewoon geworden.
Ik maak dat wel goed bij een volgende belwave gelegenheid.
Leuke invalshoek en we zijn eens benieuwd, want veel onbekend en dus ook onbemind.
0
geplaatst: 3 november 2011, 22:01 uur
dazzler schreef:
Maar we zijn dat ondertussen gewoon geworden
Maar we zijn dat ondertussen gewoon geworden
Deze opmerkingen ook...
0
geplaatst: 3 november 2011, 22:19 uur
Toch kon je het net als ik niet laten, Premonition.
Gewoon jammer dat een new wave reis om de wereld in 10 stappen België niet aandoet.
Gewoon jammer dat een new wave reis om de wereld in 10 stappen België niet aandoet.
0
geplaatst: 4 november 2011, 14:41 uur
Zo erg is dat toch ook niet? Ik denk dat we in dit topic tot nu toe meer uitstapjes naar Belgiè dan naar Nederland hebben gemaakt.
Ben zelf erg benieuwd in ieder geval.
Ben zelf erg benieuwd in ieder geval.
0
geplaatst: 4 november 2011, 21:31 uur
Ik telde tot de tape van Mjuman alleen Clan of Xymox (en een halfje voor Minimal Compact), dat valt toch mee (of tegen). Zoals verwacht veel neurotenwave op de tape van Mjuman
. Ik zal me er dit weekend eens over buigen
. Ik zal me er dit weekend eens over buigen
0
geplaatst: 4 november 2011, 21:49 uur
Waarom bouwen jullie mijn lichte ontgoocheling om in een wedstrijdje Nederland - België?
Het ging me er enkel om dat ik het vanuit Mjumans perspectief (een reis rond de new wave wereld)
jammer vond dat ie België links liet liggen en Nederland twee keer een plaats gunde.
Die opmerking daarna had ik beter voor mezelf gehouden.
Belgen zijn graag de calimero's van Europa.
Meer niet. En nu ga ik luisteren en beoordelen. Zullen we dat afspreken?
Het ging me er enkel om dat ik het vanuit Mjumans perspectief (een reis rond de new wave wereld)
jammer vond dat ie België links liet liggen en Nederland twee keer een plaats gunde.
Die opmerking daarna had ik beter voor mezelf gehouden.
Belgen zijn graag de calimero's van Europa.
Meer niet. En nu ga ik luisteren en beoordelen. Zullen we dat afspreken?
0
geplaatst: 4 november 2011, 22:16 uur
Ik vind dat prima, jij begon en ik haakte daarop in. Laten we het weer over wave hebben, of dat nu uit België of Nederland komt is mij om het even 

0
geplaatst: 4 november 2011, 22:28 uur
Ahem - ik heb even twee Belgische kandidaten overwogen, te weten
* Jo Lemaire - Je suis venu pour te dire que je m'en vais
* Hooverphonic - Battersea
De eerste viel af, omdat de rest van het album dat niveau verder niet haalt (zeker met mijn wave-lakmoestest). De tweede song zorgde voor een Aha-erlebnis in een club in Halifax, Canada (zomer 98), maar neigt samen met de rest van het album meer naar triphop - vandaar.
En de NL inbreng heeft kwalitatief (ondanks de vreemde uitspraak van Polak) nimmer ter discussie gestaan en dat heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik ben een groot liefhebber van Mecano én Flue.
* Jo Lemaire - Je suis venu pour te dire que je m'en vais
* Hooverphonic - Battersea
De eerste viel af, omdat de rest van het album dat niveau verder niet haalt (zeker met mijn wave-lakmoestest). De tweede song zorgde voor een Aha-erlebnis in een club in Halifax, Canada (zomer 98), maar neigt samen met de rest van het album meer naar triphop - vandaar.
En de NL inbreng heeft kwalitatief (ondanks de vreemde uitspraak van Polak) nimmer ter discussie gestaan en dat heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik ben een groot liefhebber van Mecano én Flue.
0
geplaatst: 4 november 2011, 23:17 uur
Voor mij zitten er ook weinig verrassingen bij.
Veelal in het verleden al getipt door Mjuman, daarvoor bij mij wel onbekend.
Wie Mjuman een beetje gevolgd heeft is bekend met verschillende namen.
Mooie samenstelling.
Veelal in het verleden al getipt door Mjuman, daarvoor bij mij wel onbekend.
Wie Mjuman een beetje gevolgd heeft is bekend met verschillende namen.
Mooie samenstelling.

0
geplaatst: 5 november 2011, 00:45 uur
3* John Foxx – Underpass +3
Hele fijne synthwave. Meneer Foxx heeft ook nog een zeer prettige stem, met die lekkere sneer in het couplet.
1* James White and the Blacks - Contort Yourself van Off White +1
Zo neurotisch is dit niet, ik vind dit een fijn plaatje. Een dansfavoriet in de befaamde Benzinebar in stad. Zelfs de sax is leuk!
4* Sort Sol – Marble Station +4
Door Mjuman heb ik deze band ontdekt en dit is imo hun beste nummer. De Joy Division invloeden hoor je, maar de heerlijke gitaarlijnen geven het nummer het eigen gezicht. Postpunk zoals het hoort te klinken.
0* Josef K – Fun ’N Frenzy
Invloedrijk zijn ze zeker geweest, maar niet op de inhoud van mijn platenkast.
0* Mecano – Escape the Human Myth
Hun latere werk boeit me meer, hoewel dit wel veel gitaargerichter is (en dat bevalt mij). Een eigen smoel ontbreekt hier nog.
2* Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1 +2
Zweedse geluidskunstenaars. Van grote invloed geweest op Biosphere (en Belcanto). From a Northern Shore uit 1984 is een aanrader. Deze verscheen een jaar eerder, ook uiterst genietbaar.
0* Urban Verbs – The Next Question
Fijn gitaarwerk, maar jammer van de zanger.
0* Flue – Esamafarja.
Net als met het gelijknamige besturingssysteem is het nooit wat tussen ons geworden. One and a Half is één van de beste nederwave albums ooit gemaakt, Vista was en is een teleurstelling. Vista doet moeilijk waar het niet hoeft (l'art pour l'art?). Dit nummer is een positieve uitzondering, met een geraffineerde oosterse twist.
0* Rational Youth- City of Light
Simpele synthpop. Dat is beter gedaan door met name Kraftwerk en ook door OMD
0* Clock DVA – Bitstream
Dit werkje intrigeert me wel. Het is spannend gemaakt
Hele fijne synthwave. Meneer Foxx heeft ook nog een zeer prettige stem, met die lekkere sneer in het couplet.
1* James White and the Blacks - Contort Yourself van Off White +1
Zo neurotisch is dit niet, ik vind dit een fijn plaatje. Een dansfavoriet in de befaamde Benzinebar in stad. Zelfs de sax is leuk!
4* Sort Sol – Marble Station +4
Door Mjuman heb ik deze band ontdekt en dit is imo hun beste nummer. De Joy Division invloeden hoor je, maar de heerlijke gitaarlijnen geven het nummer het eigen gezicht. Postpunk zoals het hoort te klinken.
0* Josef K – Fun ’N Frenzy
Invloedrijk zijn ze zeker geweest, maar niet op de inhoud van mijn platenkast.
Hun latere werk boeit me meer, hoewel dit wel veel gitaargerichter is (en dat bevalt mij). Een eigen smoel ontbreekt hier nog.
2* Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1 +2
Zweedse geluidskunstenaars. Van grote invloed geweest op Biosphere (en Belcanto). From a Northern Shore uit 1984 is een aanrader. Deze verscheen een jaar eerder, ook uiterst genietbaar.
0* Urban Verbs – The Next Question
Fijn gitaarwerk, maar jammer van de zanger.
0* Flue – Esamafarja.
Net als met het gelijknamige besturingssysteem is het nooit wat tussen ons geworden. One and a Half is één van de beste nederwave albums ooit gemaakt, Vista was en is een teleurstelling. Vista doet moeilijk waar het niet hoeft (l'art pour l'art?). Dit nummer is een positieve uitzondering, met een geraffineerde oosterse twist.
0* Rational Youth- City of Light
Simpele synthpop. Dat is beter gedaan door met name Kraftwerk en ook door OMD
0* Clock DVA – Bitstream
Dit werkje intrigeert me wel. Het is spannend gemaakt
0
geplaatst: 6 november 2011, 13:01 uur
Update van de lijst, wie geweest is mag zich gerust onderaan weer toevoegen.
- mjuman (nu bezig)
- jellorum
- deric raven
- Benno
- vigil
- Casartelli
- Chevy
- Mat_
- El Ninjo
- dazzler
- Premonition
- mjuman (nu bezig)
- jellorum
- deric raven
- Benno
- vigil
- Casartelli
- Chevy
- Mat_
- El Ninjo
- dazzler
- Premonition
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 november 2011, 23:47 uur
3* John Foxx – Underpass
Ah, de 'andere' stem van Ultravox. Aardig, maar ik vermoed dat we nog wel beter gaan tegenkomen.
1* James White and the Blacks - Contort Yourself van Off White
Dit nummer heeft een 'gezellig' funky ritme. Daar blijft het helaas ook een beetje bij.
4* Sort Sol – Marble Station
Typische galm en nog een fijne gitaarsolo ook aan het eind. Alleen de stem is een beetje een wavecliché.
1* Josef K – Fun ’N Frenzy +1
Wel eens een album van Josef K gehoord en dat was dus het album waar dit nummer op stond. 't Klinkt verder niet bekend, maar evenmin verkeerd. Fris...
Hijo de la Luna? Nee, dat is dus een andere meccanodoos. Aardig. Ritme doet me een beetje aan The Police denken.
2* Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1
Zeven-en-een-halve minuut met eigenlijk drie totaal verschillende nummers. Als dit prog was geweest, had dat ongetwijfeld commentaar opgeleverd. Eigenlijk kan alleen het derde deel me een beetje bekoren.
4* Urban Verbs – The Next Question +4
Wat melodieuzer dan de voorgaande nummers en dat ligt me toch meer. Maar meteen de favoriet tot nu toe.
0* Flue – Esamafarja.
Het begon wel even 'anders', maar verdween op een of andere manier nogal snel naar de achtergrond.
3* Rational Youth- City of Light +3
Tja, Kraftwek, OMD... en met een beetje goede wil ook Depeche Mode en zelfs Pet Shop Boys. Ik vind het verder allemaal geen diskwalificaties en dat het de originaliteitsprijs niet zal winnen, zit me evenmin in de weg.
2* Clock DVA – Bitstream +2
Leuk dansbaar stukje muziek. Het vloeit allemaal soepel in elkaar.
Ah, de 'andere' stem van Ultravox. Aardig, maar ik vermoed dat we nog wel beter gaan tegenkomen.
Dit nummer heeft een 'gezellig' funky ritme. Daar blijft het helaas ook een beetje bij.
4* Sort Sol – Marble Station
Typische galm en nog een fijne gitaarsolo ook aan het eind. Alleen de stem is een beetje een wavecliché.
1* Josef K – Fun ’N Frenzy +1
Wel eens een album van Josef K gehoord en dat was dus het album waar dit nummer op stond. 't Klinkt verder niet bekend, maar evenmin verkeerd. Fris...
Hijo de la Luna? Nee, dat is dus een andere meccanodoos. Aardig. Ritme doet me een beetje aan The Police denken.
2* Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1
Zeven-en-een-halve minuut met eigenlijk drie totaal verschillende nummers. Als dit prog was geweest, had dat ongetwijfeld commentaar opgeleverd. Eigenlijk kan alleen het derde deel me een beetje bekoren.
4* Urban Verbs – The Next Question +4
Wat melodieuzer dan de voorgaande nummers en dat ligt me toch meer. Maar meteen de favoriet tot nu toe.
0* Flue – Esamafarja.
Het begon wel even 'anders', maar verdween op een of andere manier nogal snel naar de achtergrond.
3* Rational Youth- City of Light +3
Tja, Kraftwek, OMD... en met een beetje goede wil ook Depeche Mode en zelfs Pet Shop Boys. Ik vind het verder allemaal geen diskwalificaties en dat het de originaliteitsprijs niet zal winnen, zit me evenmin in de weg.
2* Clock DVA – Bitstream +2
Leuk dansbaar stukje muziek. Het vloeit allemaal soepel in elkaar.
0
geplaatst: 7 november 2011, 03:19 uur
3* John Foxx – Underpass
De stem bevalt me niet echt, komt allemaal een beetje knullig over. Vrij jammer want muzikaal kan het mij zeker boeien. Vooral de synths zorgen voor een sterke, duistere sfeer.
Net zoals vorige "funky" nummers uit andere tapes kan dit maar matig boeien. Niks meer dan aardig
8* Sort Sol – Marble Station +4
Eerste topper van deze tape. Stuwende bas, nerveuze drums en een stem die door merg en been gaat en in elke vezel kruipt. Wave zoals ik het erg graag hoor.
1* Josef K – Fun ’N Frenzy
Zoals Mju aangeeft puntig,krachtig en raak maar mist toch iets. Het nummer maakt me wel benieuwd in meer van hen, maar dit gaat me iets te snel voorbij.
Beetje ska-punk. Allemaal wat vlak. Ik heb al amateurbandjes gezien die het zeker niet veel slechter doen. Spreek me wel enkel uit over dit nummer, ik ken verder niks van hen.
5* Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1 +3
Beetje jammer van die plotselinge tempowisselingen, maar verder helemaal mijn ding. Donker en licht tegelijk. Zelfs de saxofoon midden in het nummer vond ik geweldig (is wel al eens anders geweest). Tweede topper van deze tape.
4* Urban Verbs – The Next Question
Doet me helemaal niks. Stem gaat naar het einde ook vervelen. Zelfs voor het einde van het nummer ben ik het al weer vergeten.
1* Flue – Esamafarja. +1
Ik kan het niet meteen aanwijzen maar op de één of andere manier bevalt dit nummer me erg. Constant boeiend. Klein toppertje.
5* Rational Youth- City of Light +2
Onnodig om de gelijkende groepen nog te vernoemen. Bovengemiddelde synthpop. Dit soort nummers doet het altijd wel goed bij mij.
2* Clock DVA – Bitstream
Het is me allemaal iets te veel "scifi-videogame-soundtrack".
Mooie tape!
De stem bevalt me niet echt, komt allemaal een beetje knullig over. Vrij jammer want muzikaal kan het mij zeker boeien. Vooral de synths zorgen voor een sterke, duistere sfeer.
Net zoals vorige "funky" nummers uit andere tapes kan dit maar matig boeien. Niks meer dan aardig
8* Sort Sol – Marble Station +4
Eerste topper van deze tape. Stuwende bas, nerveuze drums en een stem die door merg en been gaat en in elke vezel kruipt. Wave zoals ik het erg graag hoor.
Zoals Mju aangeeft puntig,krachtig en raak maar mist toch iets. Het nummer maakt me wel benieuwd in meer van hen, maar dit gaat me iets te snel voorbij.
Beetje ska-punk. Allemaal wat vlak. Ik heb al amateurbandjes gezien die het zeker niet veel slechter doen. Spreek me wel enkel uit over dit nummer, ik ken verder niks van hen.
5* Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1 +3
Beetje jammer van die plotselinge tempowisselingen, maar verder helemaal mijn ding. Donker en licht tegelijk. Zelfs de saxofoon midden in het nummer vond ik geweldig (is wel al eens anders geweest). Tweede topper van deze tape.
Doet me helemaal niks. Stem gaat naar het einde ook vervelen. Zelfs voor het einde van het nummer ben ik het al weer vergeten.
1* Flue – Esamafarja. +1
Ik kan het niet meteen aanwijzen maar op de één of andere manier bevalt dit nummer me erg. Constant boeiend. Klein toppertje.
5* Rational Youth- City of Light +2
Onnodig om de gelijkende groepen nog te vernoemen. Bovengemiddelde synthpop. Dit soort nummers doet het altijd wel goed bij mij.
2* Clock DVA – Bitstream
Het is me allemaal iets te veel "scifi-videogame-soundtrack".
Mooie tape!
0
geplaatst: 7 november 2011, 09:32 uur
Ik kan nu al zeggen dat ik het moeilijk zal hebben om punten uit te delen.
Het lijkt me een sterke tape te worden.
De vier eerste nummers waren al punten waard en ik had mijn commentaren al klaar
toen ik gisteren op de verkeerde knop drukte. Kan dus weer helemaal overnieuw beginnen.
Het lijkt me een sterke tape te worden.
De vier eerste nummers waren al punten waard en ik had mijn commentaren al klaar
toen ik gisteren op de verkeerde knop drukte. Kan dus weer helemaal overnieuw beginnen.
0
geplaatst: 7 november 2011, 19:04 uur
Vanavond 21.00u op Canvas. In de docureeks belpop: Luc Van Acker.
De moeite waard om het muzikale pad van deze eclectische figuur te volgen.
De moeite waard om het muzikale pad van deze eclectische figuur te volgen.
0
geplaatst: 7 november 2011, 19:44 uur
6* John Foxx – Underpass +3
Jaaahh, voor mij het bekendste nummer uit deze tape. Glasheldere synthpartijen, een emotieloze drumcomputer en monotoom zingende Foxx. Hier hou ik van!
funk-wave, makkelijk weg te luisteren zonder daarbij echt de aandacht te trekken.
10* Sort Sol – Marble Station +2
Ah, daar komt de avatar vandaan! Klinkt lekker, spannende muzikale compositie met aardige zang. Verdienen wel wat puntjes
2 minuten, check! Aardig nummer met in de 2 minuten zelfs een soort van solo. Is voorbij voordat je er erg in hebt. Niet verkeerd maar ook er ook iet ondersteboven van.
Nog geen punten maar zeker niet slecht. Lekker stuwend ritme, aardige zanger en blijft de aandacht wel vasthouden bij mij.
9* Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1 +4
Die sequencer gaat er wel in, spannend intro waarbij je eigenlijk geen idee hebt waar je gaat belanden en zijn dat eigenlijk niet de fijnste? Dit nummer kan ik erg goed waarderen. Zo schokkend zijn die tempo-wisselingen toch ook niet. Het komt op mij toch over als 1 geheel. Een prima geheel zelfs.
Mooie onderliggende gitaarpartijen, de zanger van dienst is niet helemaal mijn zanger. Het lijkt wel of hij zich de hele tijd aan het inhouden is. Ik kan hier net geen punten voor geven maar een eervolle vermelding van "best of the rest" geef ik wel weg.
2* Flue – Esamafarja. +1
mooie muzikale details zitten in de muziek verweven. Kleine uitstapjes richting andere werelddelen maakt het spannend, viooltje erbij de twist. Zit goed in elkaar, je kan horen dat er goed over na is gedacht.
5* Rational Youth- City of Light
Eigenlijk mist dit nummer 1 ding en dat is een goede zanger. Ik hoor niet direct de "duidelijke" overeenkomsten met OMD eerder met Foxx en Thomas Dolby. Geen vervelend nummer hoor maar om onduidelijke redenen had ik er meer van verwacht.
2* Clock DVA – Bitstream
Een beetje een hippe versie van Kraftwerk, die koude kille klanken kunnen mij altijd wel redelijk bekoren. Vaak is het lastig voor de makers om het spannend te houden en dat is bij dit nummer wel gelukt.
Al met al een prima tape!
Jaaahh, voor mij het bekendste nummer uit deze tape. Glasheldere synthpartijen, een emotieloze drumcomputer en monotoom zingende Foxx. Hier hou ik van!
funk-wave, makkelijk weg te luisteren zonder daarbij echt de aandacht te trekken.
10* Sort Sol – Marble Station +2
Ah, daar komt de avatar vandaan! Klinkt lekker, spannende muzikale compositie met aardige zang. Verdienen wel wat puntjes
2 minuten, check! Aardig nummer met in de 2 minuten zelfs een soort van solo. Is voorbij voordat je er erg in hebt. Niet verkeerd maar ook er ook iet ondersteboven van.
Nog geen punten maar zeker niet slecht. Lekker stuwend ritme, aardige zanger en blijft de aandacht wel vasthouden bij mij.
9* Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1 +4
Die sequencer gaat er wel in, spannend intro waarbij je eigenlijk geen idee hebt waar je gaat belanden en zijn dat eigenlijk niet de fijnste? Dit nummer kan ik erg goed waarderen. Zo schokkend zijn die tempo-wisselingen toch ook niet. Het komt op mij toch over als 1 geheel. Een prima geheel zelfs.
Mooie onderliggende gitaarpartijen, de zanger van dienst is niet helemaal mijn zanger. Het lijkt wel of hij zich de hele tijd aan het inhouden is. Ik kan hier net geen punten voor geven maar een eervolle vermelding van "best of the rest" geef ik wel weg.
2* Flue – Esamafarja. +1
mooie muzikale details zitten in de muziek verweven. Kleine uitstapjes richting andere werelddelen maakt het spannend, viooltje erbij de twist. Zit goed in elkaar, je kan horen dat er goed over na is gedacht.
Eigenlijk mist dit nummer 1 ding en dat is een goede zanger. Ik hoor niet direct de "duidelijke" overeenkomsten met OMD eerder met Foxx en Thomas Dolby. Geen vervelend nummer hoor maar om onduidelijke redenen had ik er meer van verwacht.
2* Clock DVA – Bitstream
Een beetje een hippe versie van Kraftwerk, die koude kille klanken kunnen mij altijd wel redelijk bekoren. Vaak is het lastig voor de makers om het spannend te houden en dat is bij dit nummer wel gelukt.
Al met al een prima tape!
0
geplaatst: 7 november 2011, 23:31 uur
10* John Foxx – Underpass +4
Heerlijke klassieker van Foxx, maximale score!
Popperige discowave, niet mijn ding.
12* Sort Sol – Marble Station +2
Mooi intens wavenummer.
Erg misbaar.
Prima wave van eigen bodem, heeft wel wat van early Cure en Chameleons.
9* Twice a Man – The Sound of a Goat in a Room Pt1
Redelijk slaapverwekkende organische soundscape muziek, radio100 krakerszender.
Wave uit de USA, kan nooit veel zijn.. en inderdaad.
5* Flue – Esamafarja. +3
Gaaf nummer! Het boeienste eigenlijk wel van dit rijtje, geen cliché's en een heerlijk soort van dromerige wave, een beetje denkend toch aan Psychic TV e.d., maar veel lichter.
Inderdaad, OMD heeft een broertje haha! Zou zo over kunnen gaan in Enola Gay oid..
3* Clock DVA – Bitstream +1
Clock DVA in hun electronische periode, dit bevalt me uiteraard wel, evenals Klinik of Nitzer Ebb e.d.
Heerlijke klassieker van Foxx, maximale score!
Popperige discowave, niet mijn ding.
12* Sort Sol – Marble Station +2
Mooi intens wavenummer.
Erg misbaar.
Prima wave van eigen bodem, heeft wel wat van early Cure en Chameleons.
Redelijk slaapverwekkende organische soundscape muziek, radio100 krakerszender.
Wave uit de USA, kan nooit veel zijn.. en inderdaad.
5* Flue – Esamafarja. +3
Gaaf nummer! Het boeienste eigenlijk wel van dit rijtje, geen cliché's en een heerlijk soort van dromerige wave, een beetje denkend toch aan Psychic TV e.d., maar veel lichter.
Inderdaad, OMD heeft een broertje haha! Zou zo over kunnen gaan in Enola Gay oid..
3* Clock DVA – Bitstream +1
Clock DVA in hun electronische periode, dit bevalt me uiteraard wel, evenals Klinik of Nitzer Ebb e.d.
0
geplaatst: 8 november 2011, 20:53 uur
Wat gaat de tijd snel. 4 lijstjes gemist. Ik beluister ze dit weekend en zal er dan wel wat over zeggen. Al zie ik al interessante zaken. Even gevogeld door het lijstje van Rudi, dat nummer van Raincoats is wel een domper zeg, klinkt als vele van die bandjes in het genre van Veruca Salt e.d.
0
geplaatst: 8 november 2011, 21:33 uur
Toch maar die nummers die me onbekend waren van de Misterfool-tape beluisterd, je weet wel diene mens doet de moeite enz.......
-Flash & The Pan - Waiting For a Train
Tof nummertje dat me in de verte zelfs aan Rita Mitsouko doet denken. Goed.
-Snowy Red - Never Alive
Moet ervoor in de mood zijn, zang gelijkt als 2 druppels op die van mr. Nebel. Dit nummer lijkt me echter nergens naartoe te gaan. Te kort voor hypnotiserend effect en puntig is het ook al niet m.i.
-Ultravox - We Stand Alone
-Cabaret Voltaire - Sensoria
Kraker van formaat!
-David Byrne - Under Heavy Manners
Valt me verrassend mee, de nodige groove is er wel.
-Einstürzende Neubauten - Haus der Lüge
Ooit was jellorum een tiener op ontdekkingstocht en hij nam toen een cd van dit collectief mee uit de bib, maar dat viel absoluut niet mee; dit nummer zorgt ervoor dat die onophoudelijke ontdekkingsreis nog eens uitgebreid deze halte zal aandoen! Erg goed (al is die glascontainer wel hhmm, tja wat?)
-Virgin Prunes - Caucasian Walk
Verpletterend nummer natuurlijk. Al zal ik sneller A New Form of Beauty opleggen. Dat is naar mijn zin puur wat zij beogen te zijn. Wat dat precies is weet ik niet.
-The Pop Group - Thief of Fire
Tsja erg goed gewoon.
-The Normal - TVOD
Nu blijkbaar niet meer te beluisteren maar naar ik me kan herinneren was ik er niet weg van.
-Crime & The City Solution - Six Bells Chime
Gitaren klinken van ver een beetje als die van de Triffids.
-Flash & The Pan - Waiting For a Train
Tof nummertje dat me in de verte zelfs aan Rita Mitsouko doet denken. Goed.
-Snowy Red - Never Alive
Moet ervoor in de mood zijn, zang gelijkt als 2 druppels op die van mr. Nebel. Dit nummer lijkt me echter nergens naartoe te gaan. Te kort voor hypnotiserend effect en puntig is het ook al niet m.i.
-Ultravox - We Stand Alone
-Cabaret Voltaire - Sensoria
Kraker van formaat!
-David Byrne - Under Heavy Manners
Valt me verrassend mee, de nodige groove is er wel.
-Einstürzende Neubauten - Haus der Lüge
Ooit was jellorum een tiener op ontdekkingstocht en hij nam toen een cd van dit collectief mee uit de bib, maar dat viel absoluut niet mee; dit nummer zorgt ervoor dat die onophoudelijke ontdekkingsreis nog eens uitgebreid deze halte zal aandoen! Erg goed (al is die glascontainer wel hhmm, tja wat?)
-Virgin Prunes - Caucasian Walk
Verpletterend nummer natuurlijk. Al zal ik sneller A New Form of Beauty opleggen. Dat is naar mijn zin puur wat zij beogen te zijn. Wat dat precies is weet ik niet.
-The Pop Group - Thief of Fire
Tsja erg goed gewoon.
-The Normal - TVOD
Nu blijkbaar niet meer te beluisteren maar naar ik me kan herinneren was ik er niet weg van.
-Crime & The City Solution - Six Bells Chime
Gitaren klinken van ver een beetje als die van de Triffids.
0
geplaatst: 9 november 2011, 19:13 uur
10* John Foxx – Underpass
Doet me aan Pet Shop Boys, Duran Duran en Gary Numan denken.
Grappig genoeg hoor ik de latere Ultravox weer niet terug.
Ik hou niet van die blije mix van Disco, Funk en Wave; tenzij de uitvoerende Tom Tom Club heten. Ook die saxofoon met verkouden griepvirus red het nummer niet.
12* Sort Sol – Marble Station
Spannende opbouw met die gitaar. De zang is wat zwakker, maar wordt gecompenseerd met die galm er doorheen.
Prima wave, maar hier geen hoogtepunt.
1* Mecano – Escape the Human Myth 1*
Leuk die ska er doorheen, maakt het wat origineler. Verder moet ik bij de zang denken aan Paul Weller, en heeft het een punky inslag.
Belooft heel wat als je het begin hoort; blijft echter te lang in het intro hangen. Op het moment dat je je afvraagt: is dit het nou? Begint de zang.
Lijkt alsof ze The Cure willen nadoen in hun langere stukken, maar dan is dit wel wat minder.
Op het eind lijkt het alsof er een fout is toegetreden als je All Saints met Pure Shores er doorheen hoort. Rare overgang.
De Amerikaanse wave invloeden zijn duidelijk hoorbaar, toch een mooi eigen geluid.
9* Flue – Esamafarja 4*
Sterk Nederlands product vooral muzikaal mooi met die violen. Doet me op de een of andere manier aan Siouxsie & the Banshees denken.
7* Rational Youth- City of Light 2*
Beetje OMD en Visage, een van de betere nummers op de mixtape.
6* Clock DVA – Bitstream 3*
Rustige EBM, zo kan het dus ook.
Room With a View zou ook punten krijgen, moet hierbij meer aan Theatre Of Hate denken dan aan Depeche Mode.
Miranda Sex Garden is zelfs het hoogtepunt van de tape, jammer dat deze er uiteindelijk niet tussen staat, al mis ik de engelenzang van de dames.
Doet me aan Pet Shop Boys, Duran Duran en Gary Numan denken.
Grappig genoeg hoor ik de latere Ultravox weer niet terug.
Ik hou niet van die blije mix van Disco, Funk en Wave; tenzij de uitvoerende Tom Tom Club heten. Ook die saxofoon met verkouden griepvirus red het nummer niet.
12* Sort Sol – Marble Station
Spannende opbouw met die gitaar. De zang is wat zwakker, maar wordt gecompenseerd met die galm er doorheen.
Prima wave, maar hier geen hoogtepunt.
1* Mecano – Escape the Human Myth 1*
Leuk die ska er doorheen, maakt het wat origineler. Verder moet ik bij de zang denken aan Paul Weller, en heeft het een punky inslag.
Belooft heel wat als je het begin hoort; blijft echter te lang in het intro hangen. Op het moment dat je je afvraagt: is dit het nou? Begint de zang.
Lijkt alsof ze The Cure willen nadoen in hun langere stukken, maar dan is dit wel wat minder.
Op het eind lijkt het alsof er een fout is toegetreden als je All Saints met Pure Shores er doorheen hoort. Rare overgang.
De Amerikaanse wave invloeden zijn duidelijk hoorbaar, toch een mooi eigen geluid.
9* Flue – Esamafarja 4*
Sterk Nederlands product vooral muzikaal mooi met die violen. Doet me op de een of andere manier aan Siouxsie & the Banshees denken.
7* Rational Youth- City of Light 2*
Beetje OMD en Visage, een van de betere nummers op de mixtape.
6* Clock DVA – Bitstream 3*
Rustige EBM, zo kan het dus ook.
Room With a View zou ook punten krijgen, moet hierbij meer aan Theatre Of Hate denken dan aan Depeche Mode.
Miranda Sex Garden is zelfs het hoogtepunt van de tape, jammer dat deze er uiteindelijk niet tussen staat, al mis ik de engelenzang van de dames.
0
geplaatst: 9 november 2011, 21:31 uur
Helaas niet aan toegekomen vandaag. Had vandaag mijn vrije dag en had me voorgenomen om deze vandaag te beluisteren. Maar je weet hoe het gaat. Je plant nog 10 dingen en uiteindelijk vallen er daar 5 van af. Wellicht heb ik er morgen nog tijd voor.
0
geplaatst: 9 november 2011, 23:06 uur
14 * John Foxx - Underpass 4
Een waanzinnig sterke synthlijn als binnenkomer.
Klinkt lekker primitief in de ritmebox en de bijhorende geluiden.
De vocalen zijn geen sterk punt. Ik maak ook de Gary Numan link.
1 * James White and the Blacks - Contort Yourself - Off White
Het grappige is dat ik deze James White enkel ken van zijn foto.
Wellicht uit één van mijn oude Oor jaargangen. Vette funk groove
met half rappende vocalen Joe Jackson meets Tom Tom Club.
14 * Sort Sol - Marble Station 2
Een kaleidoscopisch nummer dat aan The Cure doet denken.
Met een heel donkere baslijn en behoorlijk interessant drumwerk.
Een open postpunk geluid. En hoor die jongens eens musiceren.
1 * Jozef K - Fun 'n' Frenzy
Ik weet dat Mjuman heer Jozef (Kafka?) hoog in het vaandel draagt.
De neurotische wavegeluiden maken me lichtjes zenuwachtig (en zo hoort het).
Maar ik moet hier voor in de stemming zijn. Ik hoor jazz referenties in het soleerwerk.
1 * Mecano - Escape the Human Myth
De Nederlanders zijn niet gul met punten voor deze nederwave act.
Ik hoor het intrigerende niet waar Mjuman over schrijft. Ik hoor wel een energetisch
collectief dat vanuit de buik speelt maar me muzikaal onvoldoende weet te overtuigen.
9 * Twice a Man - The Sound of a Goat in a Room Pt1
Een voor mij onbekend gebleven bandje dat het goed doet op deze site.
En voorwaar al 9 punten gescoord. Laten we dit alvast een experimenteel nummer noemen.
Maar qua opbouw en spanning zo leeg dat ik even dacht dat ik naar een noise tape luisterde.
4 * Urban Verbs - The Next Question
Amerikaanse wave blijft vaak een variant van rock en dat is hier niet anders.
De zanger in kwestie heeft goed naar David Byrne geluisterd. Niet onaardig allemaal.
Maar beklijven doet dit nummer me net niet hard genoeg om punten te rechtvaardigen.
10 * Flue - Esamafarja 1
Op basis van de beschrijving ligt dit in het verlengde van Mecano.
Ik hoor alvast een song die heel wat creatiever is vorm gegeven.
Dit kan ik wel waarderen, ook dankzij die oosterse insteek.
7 * Rational Youth - City of Light
En plots hoor ik een leuke popsong die wat aan New Musik doet denken.
Hier kan je me altijd voor wakker maken, al vind ik hem mooier vormgegeven
dan dat hij me muzikaal weet te overtuigen. Valt daarom erg nipt buiten de prijzen.
9 * Clock DVA - Bitstream 3
4 Hours is een absolute topper en dat nummer had hier 4* gehaald.
Bitstream blijft een erg avontuurlijk nummer, maar is timider van opbouw.
Toch vind ik dat je bij Clock DVA de muzikaliteit wel hoort die elders ontbreekt.
Eigenlijk vielen enkel Mecano en Twice a Man me tegen.
James White en Rational Youth waren even sterk als Flue.
Maar bij deze toch een verdiend punt voor de nederwave.
Een waanzinnig sterke synthlijn als binnenkomer.
Klinkt lekker primitief in de ritmebox en de bijhorende geluiden.
De vocalen zijn geen sterk punt. Ik maak ook de Gary Numan link.
1 * James White and the Blacks - Contort Yourself - Off White
Het grappige is dat ik deze James White enkel ken van zijn foto.
Wellicht uit één van mijn oude Oor jaargangen. Vette funk groove
met half rappende vocalen Joe Jackson meets Tom Tom Club.
14 * Sort Sol - Marble Station 2
Een kaleidoscopisch nummer dat aan The Cure doet denken.
Met een heel donkere baslijn en behoorlijk interessant drumwerk.
Een open postpunk geluid. En hoor die jongens eens musiceren.
1 * Jozef K - Fun 'n' Frenzy
Ik weet dat Mjuman heer Jozef (Kafka?) hoog in het vaandel draagt.
De neurotische wavegeluiden maken me lichtjes zenuwachtig (en zo hoort het).
Maar ik moet hier voor in de stemming zijn. Ik hoor jazz referenties in het soleerwerk.
1 * Mecano - Escape the Human Myth
De Nederlanders zijn niet gul met punten voor deze nederwave act.
Ik hoor het intrigerende niet waar Mjuman over schrijft. Ik hoor wel een energetisch
collectief dat vanuit de buik speelt maar me muzikaal onvoldoende weet te overtuigen.
9 * Twice a Man - The Sound of a Goat in a Room Pt1
Een voor mij onbekend gebleven bandje dat het goed doet op deze site.
En voorwaar al 9 punten gescoord. Laten we dit alvast een experimenteel nummer noemen.
Maar qua opbouw en spanning zo leeg dat ik even dacht dat ik naar een noise tape luisterde.
4 * Urban Verbs - The Next Question
Amerikaanse wave blijft vaak een variant van rock en dat is hier niet anders.
De zanger in kwestie heeft goed naar David Byrne geluisterd. Niet onaardig allemaal.
Maar beklijven doet dit nummer me net niet hard genoeg om punten te rechtvaardigen.
10 * Flue - Esamafarja 1
Op basis van de beschrijving ligt dit in het verlengde van Mecano.
Ik hoor alvast een song die heel wat creatiever is vorm gegeven.
Dit kan ik wel waarderen, ook dankzij die oosterse insteek.
7 * Rational Youth - City of Light
En plots hoor ik een leuke popsong die wat aan New Musik doet denken.
Hier kan je me altijd voor wakker maken, al vind ik hem mooier vormgegeven
dan dat hij me muzikaal weet te overtuigen. Valt daarom erg nipt buiten de prijzen.
9 * Clock DVA - Bitstream 3
4 Hours is een absolute topper en dat nummer had hier 4* gehaald.
Bitstream blijft een erg avontuurlijk nummer, maar is timider van opbouw.
Toch vind ik dat je bij Clock DVA de muzikaliteit wel hoort die elders ontbreekt.
Eigenlijk vielen enkel Mecano en Twice a Man me tegen.
James White en Rational Youth waren even sterk als Flue.
Maar bij deze toch een verdiend punt voor de nederwave.
0
geplaatst: 10 november 2011, 12:35 uur
Zou jellorum al wakker zijn?
- jellorum
- deric raven
- Benno
- vigil
- Casartelli
- Chevy
- Mat_
- El Ninjo
- dazzler
- Premonition
Ik stuur wel even een pm voor de zekerheid.
- jellorum
- deric raven
- Benno
- vigil
- Casartelli
- Chevy
- Mat_
- El Ninjo
- dazzler
- Premonition
Ik stuur wel even een pm voor de zekerheid.
0
geplaatst: 10 november 2011, 20:25 uur
01.Yellow Magic Orchestra - Seoul Music http://www.youtube.com/watc...
02.Flying Lizards - New Voice http://www.youtube.com/watc...
03.Eyeless in Gaza - Rose Petal Knot http://www.youtube.com/watc...
04. Ballistic Kisses - Domestic Servants http://www.youtube.com/watc...
05.Kowalski - Eine Peinsame Zeit http://www.youtube.com/watc...
06.Richard Strange - International Language http://www.youtube.com/watc...
07.Biting Tongues - Aair Care http://www.youtube.com/watc...
08.Blurt - Some Come http://www.youtube.com/watc...
09.Liliput - Split http://www.youtube.com/watc...
10. Shriekback - Clear Trails http://www.youtube.com/watc...
voor alle duidelijkheid:
01.Yellow Magic Orchestra - Seoul Music
02.Flying Lizards - New Voice
03.Eyeless in Gaza - Rose Petal Knot
04.Ballistic Kisses - Domestic Servants
05.Kowalski - Eine Peinsame Zeit
06.Richard Strange - International Language
07.Biting Tongues - Aair Care
08.Blurt - Some Come
09.Liliput - Split
10.Shriekback - Clear Trails
Zoek geen lijn, die zit er niet in (of toch niet bewust). Favorieten en/of erg representatieve liedjes.
Veel plezier.
Harakiri!
02.Flying Lizards - New Voice http://www.youtube.com/watc...
03.Eyeless in Gaza - Rose Petal Knot http://www.youtube.com/watc...
04. Ballistic Kisses - Domestic Servants http://www.youtube.com/watc...
05.Kowalski - Eine Peinsame Zeit http://www.youtube.com/watc...
06.Richard Strange - International Language http://www.youtube.com/watc...
07.Biting Tongues - Aair Care http://www.youtube.com/watc...
08.Blurt - Some Come http://www.youtube.com/watc...
09.Liliput - Split http://www.youtube.com/watc...
10. Shriekback - Clear Trails http://www.youtube.com/watc...
voor alle duidelijkheid:
01.Yellow Magic Orchestra - Seoul Music
02.Flying Lizards - New Voice
03.Eyeless in Gaza - Rose Petal Knot
04.Ballistic Kisses - Domestic Servants
05.Kowalski - Eine Peinsame Zeit
06.Richard Strange - International Language
07.Biting Tongues - Aair Care
08.Blurt - Some Come
09.Liliput - Split
10.Shriekback - Clear Trails
Zoek geen lijn, die zit er niet in (of toch niet bewust). Favorieten en/of erg representatieve liedjes.
Veel plezier.
Harakiri!
0
geplaatst: 12 november 2011, 13:06 uur
Een goeie tape na een eerste beluistering.
Veel onbekend werk, maar muzikaal met sterke arrangementen.
Na een volgende luisterbeurt kleef ik er punten op.
Veel onbekend werk, maar muzikaal met sterke arrangementen.
Na een volgende luisterbeurt kleef ik er punten op.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 november 2011, 11:13 uur
0 Yellow Magic Orchestra - Seoul Music
Wat verzamelde goede bedoelingen. Dat er in Japan ook zoiets als een electronic/new wave stroming bestond en dat Ryuichi Sakamoto (van wiens naam ik de spelling altijd moet controleren) van een dergelijke band deel uitmaakte, zijn wel twee aardige leermomenten.
4 Flying Lizards - New Voice +4
Goed, ik geloof dat electronic een behoorlijke rol toebedeeld krijgt op deze tape vol artiesten waar ik nog nooit van gehoord had. In tegenstelling tot de voorganger vind ik dit een erg sterk nummer trouwens.
2 Eyeless in Gaza - Rose Petal Knot +2
Tja, wat zal ik ervan zeggen... het waren twee fantastische minuten!
0 Ballistic Kisses - Domestic Servants
Grappig nummertje, maar 't ging wat onopvallender voorbij dan de vorige twee.
1 Kowalski - Eine Peinsame Zeit +1
Lekker lawaaiig, alleen het refrein is wat minder.
0 Richard Strange - International Language
Meest poppy nummer tot nu toe. Jammer dat meneer Strange een beetje een zeurderige stem heeft.
0 Biting Tongues - Aair Care
Tja, zo elke mixtape duikt er wel zo'n, wie sage ich das jetzt, bonk-bonk-nummer met praatzang op. Vind er niks aan.
0 Blurt - Some Come
En daar is de saxofoon weer. Altijd fijn, jammer dat het verder een beetje veel geschreeuw en weinig wol is.
0 Liliput - Split
Hm is dit een grap...?
3 Shriekback - Clear Trails +3
Toch nog één vrij gewoon, net wave-pop nummer. En zo sluiten we toch nog met een hoogtepunt af.
Wat verzamelde goede bedoelingen. Dat er in Japan ook zoiets als een electronic/new wave stroming bestond en dat Ryuichi Sakamoto (van wiens naam ik de spelling altijd moet controleren) van een dergelijke band deel uitmaakte, zijn wel twee aardige leermomenten.
4 Flying Lizards - New Voice +4
Goed, ik geloof dat electronic een behoorlijke rol toebedeeld krijgt op deze tape vol artiesten waar ik nog nooit van gehoord had. In tegenstelling tot de voorganger vind ik dit een erg sterk nummer trouwens.
2 Eyeless in Gaza - Rose Petal Knot +2
Tja, wat zal ik ervan zeggen... het waren twee fantastische minuten!
0 Ballistic Kisses - Domestic Servants
Grappig nummertje, maar 't ging wat onopvallender voorbij dan de vorige twee.
1 Kowalski - Eine Peinsame Zeit +1
Lekker lawaaiig, alleen het refrein is wat minder.
0 Richard Strange - International Language
Meest poppy nummer tot nu toe. Jammer dat meneer Strange een beetje een zeurderige stem heeft.
Tja, zo elke mixtape duikt er wel zo'n, wie sage ich das jetzt, bonk-bonk-nummer met praatzang op. Vind er niks aan.
0 Blurt - Some Come
En daar is de saxofoon weer. Altijd fijn, jammer dat het verder een beetje veel geschreeuw en weinig wol is.
0 Liliput - Split
Hm is dit een grap...?
3 Shriekback - Clear Trails +3
Toch nog één vrij gewoon, net wave-pop nummer. En zo sluiten we toch nog met een hoogtepunt af.
0
geplaatst: 13 november 2011, 13:54 uur
Hoor hier inderdaad wat vlagen Forbidden Colours doorheen, dus die link met Ryuichi Sakamoto snap ik wel. Klinkt verder als een Japanse Japan (de band van David Sylvian).
Niet verkeerd.
4 Flying Lizards - New Voice
Ik ken deze band eigenlijk alleen van Money (That's What I Want), waarbij ik vooral aan de band Yello moet denken.
Met New Voice kan ik helemaal niks. Beetje tegen bomen praten muziek voor mij.
4 Eyeless in Gaza - Rose Petal Knot 2
Dit pakt mij dan weer wel.
Mooi up-tempo.
Doet denken aan een snelle variant van OMD.
Nummer is helaas aan de korte kant, prettig geluid.
3 Ballistic Kisses - Domestic Servants 3
Vervelende bliepjes, maar wel heerlijk ondersteund door de percussie.
Ook naar de zang valt goed te luisteren.
1 Kowalski - Eine Peinsame Zeit
Blijkbaar zijn ze live erg goed, en spelen ze snoeihard.
Rammstein Light, met wat EBM invloeden.
Ben best in voor Deutsche Neue Welle en Industrial, maar dit boeit me minder.
1 Richard Strange - International Language 1
Hierbij moet ik aan Jarvis Cocker van Pulp denken.
Ik hou wel van deze sound.
Sax met Adam Ant.
Totaal onbekend, en dat is begrijpelijk.
0 Blurt - Some Come
En weer de saxofoon.
Mooi instrument, maar een overvloed is ook weer overbodig.
Klinkt af en toe als het goedkope telefoontje dat mijn dochtertje laatst op de kermis gewonnen heeft.
0 Liliput – Split
Teveel geschreeuw, ten koste van de prima muziek.
7 Shriekback - Clear Trails 4
Prachtige muziek van deze onderschatte band.
Steekt hier ruim boven de rest uit.
Hoor hier wel Kraftwerk invloeden in terug (Trans European Express).
Hoor hier inderdaad wat vlagen Forbidden Colours doorheen, dus die link met Ryuichi Sakamoto snap ik wel. Klinkt verder als een Japanse Japan (de band van David Sylvian).
Niet verkeerd.
4 Flying Lizards - New Voice
Ik ken deze band eigenlijk alleen van Money (That's What I Want), waarbij ik vooral aan de band Yello moet denken.
Met New Voice kan ik helemaal niks. Beetje tegen bomen praten muziek voor mij.
4 Eyeless in Gaza - Rose Petal Knot 2
Dit pakt mij dan weer wel.
Mooi up-tempo.
Doet denken aan een snelle variant van OMD.
Nummer is helaas aan de korte kant, prettig geluid.
3 Ballistic Kisses - Domestic Servants 3
Vervelende bliepjes, maar wel heerlijk ondersteund door de percussie.
Ook naar de zang valt goed te luisteren.
Blijkbaar zijn ze live erg goed, en spelen ze snoeihard.
Rammstein Light, met wat EBM invloeden.
Ben best in voor Deutsche Neue Welle en Industrial, maar dit boeit me minder.
1 Richard Strange - International Language 1
Hierbij moet ik aan Jarvis Cocker van Pulp denken.
Ik hou wel van deze sound.
Sax met Adam Ant.
Totaal onbekend, en dat is begrijpelijk.
0 Blurt - Some Come
En weer de saxofoon.
Mooi instrument, maar een overvloed is ook weer overbodig.
Klinkt af en toe als het goedkope telefoontje dat mijn dochtertje laatst op de kermis gewonnen heeft.
0 Liliput – Split
Teveel geschreeuw, ten koste van de prima muziek.
7 Shriekback - Clear Trails 4
Prachtige muziek van deze onderschatte band.
Steekt hier ruim boven de rest uit.
Hoor hier wel Kraftwerk invloeden in terug (Trans European Express).
0
geplaatst: 14 november 2011, 20:02 uur
Hier hou ik wel van, zit aardig in elkaar en heeft precies de goede tijdsduur. Vaak zie je bij dit soort composities dat ze het eindeloos blijven herhalen.
7 Flying Lizards - New Voice +3
Bijna psychedelisch, ook hier kan ik goed naar luisteren. Een fijne spanningsboog
4 Eyeless in Gaza - Rose Petal Knot
Leuk! Niet legendarisch maar gewoon leuk.
5 Ballistic Kisses - Domestic Servants +2
Een hoop piep-bliep enzo, ik snap het als het op je zenuwen werkt maar ik vind het zeer aardig. Een beetje een kakofonie maar wel een leuke met een fijne bas en percussie
Het intro is zeer aardig, spannend en doordacht. Daarna wordt het wat chaotisch en "fout". Wel blijft het zijn goede momenten houden.
2 Richard Strange - International Language +1
Ook ik hou wel van dit soort werk. Lekkere drive en ik kan hier wel een puntje aan kwijt.
Ik snap dat er wat instrumenten afgesteld moesten worden en beetje moesten warm draaien maar zou je dat opnemen en uitbrengen?
0 Blurt - Some Come
He, een sax leuk. Zo, dat is wel een erg lange sax. Nou begint die sax wel wat te vervelen. Kan die sax niet uit! Dat gebeurde en daar werd het helaas niet beter van...
0 Liliput – Split
Nee, da's niks...
11 Shriekback - Clear Trails +4
Na een paar mindere liedjes weer een fijn nummer. Een fraai gedragen werkje welke veel mooie gedetailleerde muzikale hoogtepuntjes bevat.
Hier hou ik wel van, zit aardig in elkaar en heeft precies de goede tijdsduur. Vaak zie je bij dit soort composities dat ze het eindeloos blijven herhalen.
7 Flying Lizards - New Voice +3
Bijna psychedelisch, ook hier kan ik goed naar luisteren. Een fijne spanningsboog
4 Eyeless in Gaza - Rose Petal Knot
Leuk! Niet legendarisch maar gewoon leuk.
5 Ballistic Kisses - Domestic Servants +2
Een hoop piep-bliep enzo, ik snap het als het op je zenuwen werkt maar ik vind het zeer aardig. Een beetje een kakofonie maar wel een leuke met een fijne bas en percussie
Het intro is zeer aardig, spannend en doordacht. Daarna wordt het wat chaotisch en "fout". Wel blijft het zijn goede momenten houden.
2 Richard Strange - International Language +1
Ook ik hou wel van dit soort werk. Lekkere drive en ik kan hier wel een puntje aan kwijt.
Ik snap dat er wat instrumenten afgesteld moesten worden en beetje moesten warm draaien maar zou je dat opnemen en uitbrengen?
0 Blurt - Some Come
He, een sax leuk. Zo, dat is wel een erg lange sax. Nou begint die sax wel wat te vervelen. Kan die sax niet uit! Dat gebeurde en daar werd het helaas niet beter van...
0 Liliput – Split
Nee, da's niks...
11 Shriekback - Clear Trails +4
Na een paar mindere liedjes weer een fijn nummer. Een fraai gedragen werkje welke veel mooie gedetailleerde muzikale hoogtepuntjes bevat.
* denotes required fields.