Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top X: Debuutalbums
zoeken in:
0
geplaatst: 12 november 2011, 13:53 uur
herman schreef:
5? Dat is wel heel somber gesteld. De 100 lijstjes zullen we wel nooit meer halen, maar 30/40 toch wel met NL albums?
5? Dat is wel heel somber gesteld. De 100 lijstjes zullen we wel nooit meer halen, maar 30/40 toch wel met NL albums?
Ik had over Belgische albums, en vijf was natuurlijk maar een willekeurig laag getal. BBij Nederlandse platen lijkt een 40tal deelneemers inderdaad goed haalbaar. Maar een toplijst met songwriters lijkt me ook een heel leuk idee.
0
geplaatst: 12 november 2011, 13:56 uur
herman schreef:
Een verschil met live-albums en debuut-albums is ook dat je met de zoekfunctie makkelijk kunt achterhalen op welke relevante albums je hebt gestemd, dat maakt de drempel om mee te doen ook wat lager.
Een verschil met live-albums en debuut-albums is ook dat je met de zoekfunctie makkelijk kunt achterhalen op welke relevante albums je hebt gestemd, dat maakt de drempel om mee te doen ook wat lager.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb deze keer niet meegedaan omdat ik de vraagstelling niet boeiend vind. Plaats en tijd zijn dat voor mij wel, volgnummer in het oeuvre of plek in het alfabet weer niet.
0
geplaatst: 12 november 2011, 14:21 uur
chevy93 schreef:

Ik kan de uitslag misschien wat theatraler presenteren ("meer na de commercials!"), zoals bij de decennialijstjes, maar dat ben ik niet van plan zodra er meer deelnemers zijn en de uitslag ook leuker wordt om te presenteren.
(quote)
Wat voor spelelement had je in gedachte dan? 
Ik kan de uitslag misschien wat theatraler presenteren ("meer na de commercials!"), zoals bij de decennialijstjes, maar dat ben ik niet van plan zodra er meer deelnemers zijn en de uitslag ook leuker wordt om te presenteren.
Och, geen idee. Ik ken die andere spelletjes niet zo waarnaar verwezen wordt. Nu staat mijn hele lijst van 20 albums niet in de eindrangschikking en krijgen ze zodoende geen aandacht.
Maar je zou nog kunnen denken aan een KO tussen alle debuutalbums (top 128 of 256) waarbij je de huidige eindlijst opdeelt in 4 groepen (naar rangschikking) van 32 of 64 albums waarbij je met een KO begint van de laagst genoteerden en de hoogste 16 zich kwalificeren voor de hogere groep oid.
Maar ik ga het niet organiseren, om maar alvast antwoord op de vraag van Vigil te geven

0
geplaatst: 12 november 2011, 16:30 uur
Sunderland schreef:
Maar je zou nog kunnen denken aan een KO tussen alle debuutalbums (top 128 of 256) waarbij je de huidige eindlijst opdeelt in 4 groepen (naar rangschikking) van 32 of 64 albums waarbij je met een KO begint van de laagst genoteerden en de hoogste 16 zich kwalificeren voor de hogere groep oid.
In dat geval komen jouw albums waarschijnlijk evenmin bovenaan. Voor het onder de aandacht brengen van albums verwijs ik graag naar dit topic: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Top 5 Beste Debuut.Maar je zou nog kunnen denken aan een KO tussen alle debuutalbums (top 128 of 256) waarbij je de huidige eindlijst opdeelt in 4 groepen (naar rangschikking) van 32 of 64 albums waarbij je met een KO begint van de laagst genoteerden en de hoogste 16 zich kwalificeren voor de hogere groep oid.
0
geplaatst: 12 november 2011, 16:33 uur
herman schreef:
5? Dat is wel heel somber gesteld. De 100 lijstjes zullen we wel nooit meer halen, maar 30/40 toch wel met NL albums? Misbruik desnoods het 'vraag van de dag'-topic een keer ervoor om de aandacht op het topic te vestigen.
Vergeet niet dat die 100 lijstjes gehaald werden door een steeds groter wordende aandacht voor het spel. Die aandacht kwam echt niet uit de lucht vallen. Daar heb ik een heleboel pm's voor moeten versturen. Om dat voor dit te doen, zie ik niet zitten. Zo kan ik aan de gang blijven.5? Dat is wel heel somber gesteld. De 100 lijstjes zullen we wel nooit meer halen, maar 30/40 toch wel met NL albums? Misbruik desnoods het 'vraag van de dag'-topic een keer ervoor om de aandacht op het topic te vestigen.
herman schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat het aantal gebruikers dat door een drempel als deze afziet, op één hand te tellen is.Een verschil met live-albums en debuut-albums is ook dat je met de zoekfunctie makkelijk kunt achterhalen op welke relevante albums je hebt gestemd, dat maakt de drempel om mee te doen ook wat lager.
herman schreef:
Andere varianten op het spel zijn lijsten per (sub)genre, albums van zangeressen, albums per land icm decennium (bv. brits en jaren '60), etc.
En het is daarom dat ik ook nog niet warm of koud wordt van een Nedertop.Andere varianten op het spel zijn lijsten per (sub)genre, albums van zangeressen, albums per land icm decennium (bv. brits en jaren '60), etc.
0
geplaatst: 12 november 2011, 17:25 uur
Je denkt wel heel commercieel.
Wat is nu eigenlijk het doel: zoveel mogelijk deelnemers of een leuk lijstje?
Dat je geen zin hebt weer een heleboel mensen te pm'en is logisch, ik vind het al bewonderswaardig dat je daar de vorige keren zo enorm veel moeite in hebt gestoken.
Wat is nu eigenlijk het doel: zoveel mogelijk deelnemers of een leuk lijstje?Dat je geen zin hebt weer een heleboel mensen te pm'en is logisch, ik vind het al bewonderswaardig dat je daar de vorige keren zo enorm veel moeite in hebt gestoken.
0
geplaatst: 12 november 2011, 19:46 uur
Het een gaat (helaas) niet zonder het ander. Als de deelnemerslijst te klein is, slaat het uiteindelijk lijstje ook nergens op en wordt de lijst bepaald een paar toevalligheden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 november 2011, 20:23 uur
Kan/mag er geen reclame worden gemaakt op de homepage?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 november 2011, 23:00 uur
Als compromis NL-BE kunnen we nog Nederlandstalige albums behandelen, maar daar zal de toeloop wel niet veel groter van worden.
* denotes required fields.