MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / nieuw in De Afrekening 2012 (StuBru's alternatieve lijst)

zoeken in:
2MY
weer even wat achterstand bijbenen:

Week 29.

24. The Killers - Runaways
Het is alweer een tijdje geleden dat Human het statuut van 'verfrissende ontdekking' moest inruilen voor 'guilty pleasure' nadat zowat elke zender het elk uur minimaal 5 keer moest draaien. The Killers mogen wat mij betreft nog even teren op de positieve indruk die ze toen maakten, maar om daar nog lang van te willen profiteren, zullen ze toch snel met een even leuk nummer als toen moeten afkomen.

Cijfer: 6

27. Willow - Sweater
Willow doet een poging om te ontdekken hoeveel van hun songs nu juist in een dozijn te proppen zijn.

Cijfer: 5

28. Gossip - Move In The Right Direction
Ah, weer wat poppy dance in de alternatieve top. Ongetwijfeld heeft dit ook niet zo'n lange houdbaarheidsdatum en bestaat ook hier gevaar voor overkill, maar dit kan ik vooralsnog prima pruimen. Kijk eens aan, een alliteratie!

Cijfer: 8

Week 30.

21. Bloc Party - Octopus

Doet me wat denken aan één of andere remix van een oud Das Pop-nummer. Het geflirt met electronica moet verbergen dat er eigenlijk niet echt een sterk nummer achter zit. Maar dat heb ik dus wel degelijk mooi in't snotje!

25. Marco Z - Endlessly Be Together

Uiteindelijk bleek ik 'I'm a Bird' ook redelijk snel beugeraakt, maar laten we StuBru daar voor't gemak maar de schuld van geven. Dit nummer heeft idd een aardig ritme, een boeiende clip en een leuke sound, maar al bij al gebeurt er weinig varierends.

Cijfer: 7

28. Green Day - Oh Love
De rebelse punkpoprock van hun beginjaren zijn ze al een tijdje ontgroeid en dat hoeft ook helemaal niet erg te zijn. Erg verrassend is het allemaal niet meer zo, ik hoor hier wat Clash-achtige dingen in maar dan gegreendayed, en voor de rest een nummertje dat op de radio gepasseerd is vooraleer je er erg in hebt gehad.

Cijfer: 5,4

commentaar volgt misschien nog

The Killers - Runaways 6

Willow 5,5

Gossip 8,2

Bloc Party - Octopus 8,5

Marco Z - rotnummer 3

Green Day - Oh Love 4,5

Nieuw in de Afrekening 4 augustus 2012

WEEK 31

28. Faberyayo - Een Echte
Ach ja, waarom niet. Al is het thematje van dit lied wel snel beu. Overigens een leuke groepsnaam, faberyoyo. Het klinkt als... ja als wat eigenlijk?

25. Gepetto and the whales - Duquesne's horse
De intro klinkt als een slechte imitatie van Arcade Fire. Het nummer is slechts 15 seconden interessant (tussen 2:53 en 3:08) en de zang steekt tegen. Zeer jammere zaak, hun vorige nummer vond ik zeer leuk, dit nummer is zeer teleurstellend.

Cijfer: 4

24. Noel Gallaghers high flying birds - Everybody's on the run
Noel trakteert ons weer op een goed nummer. Dit redt toch de week.

Cijfer: 7,5

2MY
WEEK 31

Faberyayo van De Jeugd van Tegenwoordig met een eigen liedje. kVond hem ook al redelijk tof in het duet met Vlaamse electro-wizzard Stijn. Deze track is chiller en niet onaardig. Maar het echte 'Waauw'-gevoel mis ik toch nog effe.

Redelijk interessante samenzang gedurende gans de song. Ideaal om mee te brullen in de auto wanneer er geen passagiers zijn, of toch geen waar je per se vrienden mee moet blijven.

Cijfer: 6,8

Noel ontdekt een nieuw knopje in de studio. Wat er op staat kan ik nét niet lezen, maar het veroorzaakt een galm of echo in de zang. Heel de tijd. En dat wordt op een bepaald moment wat irritant. Het nummer valt wel mee, maar er zijn er al straffere gepasseerd. 5de single van z'n geweldige album, maar de klad komt om het hoekje piepen. Tijd voor een nieuw album Noel!

Ik heb heel wat in te halen, we zullen er eens werk van maken.

Week 28:

25. Blur - Under the Westway
Mooie, weemoedige single. Pianobegeleiding is simpel maar geslaagd.

29. Anna Sun - Walk the Moon
Leuk, zomers nummer ! Het heeft wel iets fout, het lijkt me een nummer dat even goed bij MNM en Q-Music als bij Stubru past. Maar ik word er echt goedgezind van. Beetje te vergelijken met 'We Are Young' van FUN, maar dat kwam dan weer niet in De Afrekening.
Cijfer: 8,5

Week 29:

24. The Killers - Runaways
Nieuw werk van The Killers, fijn. Niet van het niveau van 'Mr. Brightside' en 'When You Were Young' (zulke nummers schud je ook niet zomaar elke week uit je mouw), maar hij mag er wezen !

27. Willow - Sweater
Behoorlijk nummer over een zoektocht naar een sweater. Of zoiets. Moet kunnen.

28. Gossip - Move In The Right Direction
Goed, catchy nummer, ik kan het niet laten wat heen en weer te bewegen terwijl ik het beluister. Ben benieuwd of het met Beth Ditto's gewicht ook de goede kant op gaat.

Week 31.

Faberyayo van De Jeugd van Tegenwoordig brengt een eigen song. Niet onaardig rapnummer maar het is mij te vlak gezongen en ik vrees dat de verveling snel zal toeslaan.
Cijfer: 5,5

Een nieuwe Belgische band. Behoorlijke samenzang, het klinkt ook vrolijk en enthousiast met catchy gitaarriffs. Misschien een wat te vol geluid maar zeker de moeite waard.

Een sterk en sfeervol nummer maar die galm in de zang is inderdaad wat te uitdrukkelijk aanwezig. Toch wel minder dan zijn vorige singles die wij hier hebben gehad.
Cijfer: 6,5

Week 32

30. Alabama Shakes - Hang Loose
Een nieuwe van Alabama Shakes, Hold On was stukken leuker maar dit is ook niet slecht. Een groeier(tje), ik ken dit nummer al een tijdje en ik vind het vreemd dat hij nu pas in de Afrekening komt.

28. Freaky Age - Masks
Op het nieuwe album van Freaky Age wacht ik al een tijdje en dit is toch wel een sisser. Het refrein heeft wel iets, de rest van het lied laat me volledig koud. Dit is ver onder het niveau van hun eerste en zeker van hun tweede ( ) album. Maar laat het 3de toch maar komen.

25. The XX - Angels
Leve the xx, ze komen met een zeer ingetogen maar toch zeer mooi nummer. Dit haalt wel het niveau van hun vorige werk.

Cijfer: 8,8

Week 32.

Een lekker rocknummer met soulvolle zang die mij wel wat geforceerd overkomt maar de riffs blijven ongetwijfeld hangen.

28. Freaky Age - Masks
De Belgische Strokes hebben in het verleden wel prima singles uitgebracht, aanstekelijk en energiek. Dit is minder rauw en meer poppy maar het klinkt toch wat anoniem al heeft het refrein inderdaad wel iets.

25. The XX - Angels
Erg mooi nummer, ingetogen met sobere maar sublieme arrangementen die in dienst staan van de sfeer. Laat hun tweede album maar komen!

nog stemmers voor week 32

Week 33:

29. The Black Keys - Little black submarine
Ach, hier zijn ze weer, the black keys. Hoewel ik mijn best doe slaag ik er niet in hun muziek goed te vinden, ook dit niet. De intro is een slechte imitatie van Stairway to heaven, en dan wordt een nog niet zo heel slechte gitaarriff naar de kloten geholpen door slechte zang en melodie.

27. Netsky - Love has gone
Van fan wil ik nog niet spreken, maar wat Netsky maakt vind ik niet slecht. Dit is wel zijn slechtste Afrekeningnummer tot nu toe.

22. Jack White - Freedom at 21
Goede intro, zeer goed zelfs, maar meneer White (zoals hij mag genoemd worden) zingt het dan wat naar de haaien. De solo kan me niet helemaal boeien, en de intro die doorheen het hele lied herhaalt wordt is net niet interessant genoeg om het geheel te draaien. Er staan betere nummers op zijn album dan de drie nummers die we voorgeschoteld hebben gekregen.

2MY
Week 32

Volgens mij is dit het eerste nummer van AS dat ik bewust beluister. Geen idee dus of hun andere nummers een gelijkaardige sound hebben, maar dit bevalt me wel. Ik krijg bij het stemgeluid een gelijkaardig gevoel als bij de Hotel Yorba-achtige nummers van The White Stripes. Ook lekker kort trouwens.

28. Freaky Age - Masks

Deze mannen hebben - althans toch voor dit nummer - de Tom Petty & Roy Orbison-tour gekozen. Het mist nét een je-ne-sais-quoi. Misschien een pakkend refrein ofzo - hoewel ik hier dus blijkbaar van mening verschil met mijn collegae afrekeningbesprekers.

25. The XX - Angels

Een gigantische tegenzin om het volledige nummer te moeten uitzitten overvalt me tijdens de eerste 10 á 20 seconden. Flauwezangeressenpop met vooral pretentie. Als de instrumentatie invalt in al zijn subtiliteit wint het nummer plots aan kracht. Helaas is deze 3 minuten echt wel te kort om volwaardig uit te groeien. Ik blijf een beetje op m'n honger...

2MY
en gelijk door naar

Week 33:

Ik heb onlangs in de uitverkoop dat album 'Brothers' gekocht, maar eerlijk gezegd enkel om een beetje hip te doen en af en toe eens een hype tussen mijn cd's te plaatsen. Eigenlijk knap ik volledig af op die vuile gitaren. Het klinkt allemaal zo lowbudget dat daar wel een enorme strategie achter móet zitten. Enfin. Dat album heb ik enkele keren beluisterd en staat nu ergens in mijn cd-rekje. In een ideale wereld bij de B van Black Keys, maar helaas ben ik niet zo'n ordelijke jongen en sorteer ik liever op lettertype. Staat dus bij de C van Cooper Black.

27. Netsky - Love has gone

Leuke clip. Een stelletje pre-puberale skate-kindjes gaan op stap. Een negerskatekindje steelt snoep en ze doen nog meer doldwaze dingen zoals muziek luisteren, coole handshakes en vandalisme mbv stickers. Vervolgens steelt het negerkindje een watermeloen. Tot grote onrust van de derdeleeftijd. Gelukkig blijft iederen lachen. Vrolijk nummertje ook.

De Hotel Yorba's zijn helaas al een tijdje geleden. Dit klinkt een beetje RedHotChiliPepperachtig, maar dan met een chaotisch gitaarstukje om toch effe duidelijk te maken dat dit geen commerciële muziek is dat zomaar op een commercieel radiostation gedraaid hoeft te worden. Niet echt onder de indruk... Hotel Yorba nog maar eens opgezet

arcade monkeys schreef:

nog stemmers voor week 32

Nog stemmers voor week 30 en 31 zelfs.

Week 30:

21. Bloc Party - Octopus
Leuke gitaargeluiden, maar geen geweldig nummer.

25. Marco Z - Endlessly Be Together
Net als voorganger 'I'm a Bird' vind ik dit niet meer of minder dan behoorlijk. Begint met een catchy deuntje maar mijn aandacht verslapt snel.

28. Green Day - Oh Love
Niet slecht. Maar zeker ook niet zo goed als de meeste van hun vorige singles.

Week 31:

Pfff, ik heb het nog maar een vijftal keer gehoord en ik ben het al beu. En dat terwijl ik sommige nummers pas na een tiental luisterbeurten echt super begin te vinden. Dan geef ik toch de voorkeur aan De Jeugd van Tegenwoordig, ben ik absoluut geen fan van maar is toch iets pittiger dit.

25. Gepetto and the whales - Duquesne's Horse
Een teleurstelling na het verfrissende 'Juno'. En die oh's in de tweede helft van het nummer vind ik gewoon stom.

24. Noel Gallagher's High Flying Birds - Everybody's on the Run
Eindelijk nog eens een heerlijke binnenkomer. Moet ik nog zeggen dat Noel Gallagher een uitstekende songwriter is ? Nee, dat weten we ondertussen wel hè. Van de galm waar sommigen zich aan storen heb ik geen last, integendeel, het voegt iets toe aan het nummer. En de strijkers maken het helemaal af. Na 'The Death of You and Me' het beste nummer van NGHFB vind ik. Genieten geblazen !
Cijfer: 9

Week 33:

Mij doet dat ook aan Led Zeppelin denken (en meer bepaald Stairway to Heaven) mede door de opbouw en drumsound maar het peil van die legendarische band halen ze niet. Wel behoorlijke zang en gitaarsolo.

27. Netsky - Love has Gone
Hun nummers vind ik goed te pruimen (Love Has Gone waardeer ik op naar 7) hoewel dit niet echt in mijn straatje ligt (elektronische drums'n bass met vervormde stemmen). Maar het is in zijn genre wel goed gebracht, dus een ruime voldoende.

Zeer sterke gitaarriff die in je hoofd blijft hangen, het nummer klinkt energiek en een tikkeltje funky met daarbij ook een wat chaotische maar inventieve gitaarsolo. Vind ik merkelijk beter dan zijn vorige twee solosingles en haalt terug het peil van White Stripes.

Week 34:

29. 2 Door cinema club - Sleep alone
Een slap aftreksel van hun vroegere werk dat ik wel leuk vond. Dit is lang niet zo fris en leuk als Something Good can work (om maar iets te noemen).

27. Mumford and sons - I will wait
Dit vind ik wel goed, het had zo op hun debuut kunnen staan. De banjo is er weer, en hij gaat er weer stevig tegenaan.
Cijfer: 7,7

25. Asaf Avidan - One Day/Reckoning Song (Wankelmut remix)
Ik moet met spijt in mijn hart vaststellen dat er toch een vervaldatum op dit nummer staat. Vorige week vond ik het super, nu vind ik het wel nog steeds een geslaagd nummer.
Cijfer: 8,2

Week 32:

Zangeres met opvallende soulstem (en opvallend uiterlijk), maar de riffs vind ik hier nog het beste. Degelijk nummer.

28. Freaky Age - Masks
Ik ken enkel hun 'Where Do We Go Now' van een paar jaar terug, maar "Belgische Strokes" zoals LucM zei lijkt me wel een goeie omschrijving als ik dit hoor. Niet zo'n bijzonder nummer, al viel het refrein me wel direct op.

25. The XX - Angels
Ik weet het niet zo goed met The XX. Saai en mooi denk ik vaak als ik hen hoor. Iets te minimalistisch voor mij denk ik. Om echt fan te worden toch, want ik kan wel genieten van hun muziek.

2MY schreef:
Week 32

Volgens mij is dit het eerste nummer van AS dat ik bewust beluister.

Niets van

2MY schreef:

Week 12.

29. Alabama shakes - Hold on

Van het geschreeuw hou ik niet altijd tijdens dit nummer, maar het bereikt nooit mijn irritatiegrens. Goed gemiddeld nummer, idd weinig bijzonder.

Cijfer: 6,3

2MY

moet ik verdorie nog op m'n woorden gaan letten ook...

Dat nummer was ik al helemaal vergeten. Merci voor de reminder, JoaMuse!

2MY
Week 34:

Volgens wikipedia een Iers 3-mansformatie dat een mengeling brengt van Indie rock, electropop, post-punk revival en dance-punk. Ik heb het niet écht gecheckt, maar volgens mij kende ik hier nog geen eerder nummer van, hoewel - volgens diezelfde wikipedia - enkele oudere singels werden gebruikt in tv-commercials.
Deze 'sleep alone' - de eerste single van hun album Beacon - is alvast weinig verrassend, mogelijk houden ze sterker werk voor tweede en derde...? De MuMeters die het volledige album al konden beluisteren zijn niet écht enthousiast.

27. Mumford and sons - I will wait

Deze Londense folkrockband komt eind september ook met een nieuw album op de proppen: Babel, er staat al een 4 sterrengemiddelde van 1 stem . De banjo's zijn weer niet van de lucht, af en toe heb ik zin om Rednex-gewijs door de kamer te stompen. Maar aangezien er geen gordijnen hangen, en de buren hier continu alles hebben gezien, verdruk ik deze neiging en hou het voorlopig op goedkeurend geknikkebol.

Deze Israëlische folkrocker (amper te horen in deze remix, behalve dan weer wat gebanjo) raakte bekend nadat de Duitse DJ Wankelmut zijn Reckoning Song remixte. Staat al een tijdje in de hitparade, en ik dacht eigenlijk dat het een vrouw was die het zong. Zo'n hese lekkere milf ofzo. Helaas. Had ik de originele versie maar niet moeten opzoeken...

En aangezien StuBru zelf geen bonusfilmpjes meer plaatst, heb ik er voor deze week zelf eentje gezocht: de originele versie van Asaf's Reckoning Song!

Week 33:

29. The Black Keys - Little Black Submarine
Sterk nummer, dat na een rustige opbouw halverwege ontploft met gitaargeweld. Nu ja, ontploft. Niet dat ik omver geblazen wordt, maar het is toch goed gedaan. Het nummer wordt wel eens vergeleken met 'Stairway to Heaven' van Led Zeppelin, maar dat is toch nog een tweetal niveaus hoger.

27. Netsky - Love Has Gone
De vorige singles van Netsky waren wat beter dan dit, die vervormde stem vind ik maar niets.

Toch echt wel een uitstekende gitarist, die Jack White. Van z'n zang hou ik minder, al heeft het wel iets als zijn stem in de hoogte gaat. Ik moet eens naar The White Stripes gaan luisteren.
Leuke randinformatie: In de clip zie je op 2:38 Josh Homme (das die roodharige meneer van Queens of the Stone Age en een hoop andere projecten).

Week 34:

29. Two Door Cinema Club - Sleep Alone
Doordeweeks nummertje. Valt niet op maar is daarom niet slecht. Al is het geen nummer dat me lang zal bijblijven.

27. Mumford and Sons - I will wait
Aha, daar is de rockgroep zonder vaste drummer weer. De banjo heeft zoals gewoonlijk wel een hoofdrol. Typisch Mumford & Sons, waardoor het nummer snel vertrouwd in de oren klinkt. Ik hoop wel dat er op hun komende album wat betere nummers staan, want dit is toch niet zo goed als hun eerdere hits 'Little Lion Man' en 'Winter Winds'.

Een nummer dat meteen opvalt na 1 keer luisteren. Best origineel dus, maar zo'n geweldig nummer vind ik het niet. Dat dit in de tweede week meteen van 25 naar 7 stijgt, verrast me.

Oef, achterstand ingehaald.

29. AKS - Closer
Pfff, wat kan ik hier over zeggen? Het doet me niets, en ik heb niet het gevoel dat het dat ooit zal doen.

27. Muse - Madness
Dit nummer doet me echt likkebaardend uitkijken naar het nieuwe album, eerst was dit nummer even slikken. Maar met wat doorzettingsvermogen en een rotsvast geloof in de genialiteit van Muse begon ik dit te appreciëren. Ik ga het zowaar nog een 9 geven ook, dat had ik vorige week niet gedacht.

26. Selah Sue - Fade Away
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik hoor een nummer van Selah Sue en ik vind het nog best OK. Ik stoor me niet aan de zang en het zit goed in mekaar. Er zijn geen zekerheden meer in het leven.

2MY
WEEK 35

29. AKS - Closer

AKS is blijkbaar het 'peterkindje' van Selah Sue in De Poulains, een StudioBrussel-programma waar bekendere groepen of artiesten een 'nieuwkomer' promootten. Deze 'Closer' doet me niet neig veel... beetje popudance die me soms aan Anastacia doet denken
Misschien moet het allemaal nog wat wennen en vind ik het over een paar weken geweldig.

Cijfer: 5,9

27. Muse - Madness

Andersom had het misschien nog een leuk ska-plaatje opgeleverd, maar 't is dus de nieuwe van Muse. De mannen smijten er wat electro in en zijn blijkbaar klaar om in da clubs te gaan scoren. Het heeft de subtiliteit van Numb (U2), maar dan met een electro-gitaar (of wat is het juist) van Queen (I want to break free). Eigenlijk is het dus gewoon de nieuwe van The Killers.

Cijfer: 8 (want stiekem vind ik Human nog altijd fak)

Selah daarentegen doet een Portishead-achtig iets. In de USA staat dit op haar debuutalbum. Beetje abrupt einde, maar daar zal ik niet over zeuren. Selah Sue doetague

Clip Van De Week volgens 2MY (want ik mag dat beslissen):

Aangezien zowel AKS als Selah deze week binnenkomen, een fijn liedje dat ze samen speelden tijdens De Poulains!

2MY
NIEUW IN DE AFREKENING van 8 SEPTEMBER - WEEK 36

28. Jessie Ware - Wildest Moment

24. The Opposites - Slapeloze Nachten

21. Green Day - Kill the DJ

19. dEUS - the Soft Fall

bonusclipje?

2MY
kmoet ze ook nog beluisteren en bespreken he, arcade.

2MY

Jessie Ware is een verse singer-songwriter uit de UK. Ze had al een eerdere single die al flink wat airplay kreeg, Running, (bron wikipedia) maar het deed niet écht veel belletjes rinkelen. Maar wat! een! geweldige! single! deze Wildest Moment! En als iemand me nu ook nog zou kunnen vertellen aan welk ander nummer mij die drum-intro doet denken, dan ben ik helemaal euforisch.

Dit doet me nogal hard denken aan dat tijdmachinelied van een aantal jaar geleden, en dat vond ik helemaal niks. Deze doet me ook al niet zoveel. Het refrein klinkt nogal kinderliedjesachtig en die hoor ik niet zo graag in De Afrekening.

Green Day is al lang geen punk of punkrock meer, en dat hoeven die ouwe rakkers ook al helemaal niet meer te zijn. Maar ze moeten ook niet te veel richting P!nk en Busted gaan afglijden. En ze zingen 'fuck', want dat is hip.

Cijfer: 5,9

19. dEUS - the Soft Fall

Opvolger van Quatre Mains - dat alweer de Afrekening stilletjes verlaten heeft. 't Is ook geen verrassende dEUS, maar wel een hele degelijke. Er worden geen nieuwe zieltjes gewonnen, en de oude fans zullen ook nog wel content zijn.

BONUSCLIP VAN DE WEEK:

omdat dEUS zowel de lijst binnenkomt, als ook weer moet verlaten (samen met oa. Faberyayo's 'Een Echte') heb ik een kruisbestuiving dEUS - Jeugd van Tegenwoordig opgesnord als bonusclipje van de week. Het behoorlijk onbekende projectje Coevorduh - ook op MuMe dus nog maar een handjevol stemmers en exact 0 besprekingen - heeft met Vjeze Fur (De Jeugd) en gastvocalist Tom Barman (dEUS) toch enkele ronkende namen... Enfin.

Coevorduh featuring Tom Barman - He's Alive, met in de clip een soort van kaboutertje dat 's nachts (dmv de meestgeavanceerde special effects ever) via uw keelgat tot in uw maag kruipt om daar uw broccoli op te eten. Echt gebeurd.

Even inhalen ...

Week 34:

Redelijk rocknummer dat mij wat aan Killers doet denken maar de zang is beter. Toch niet origineel genoeg en te gladgestreken om bij te blijven.

27. Mumford and Sons - I will wait
Mumford and Sons hebben meer een eigen geluid, dit klinkt energiek en dynamisch, schijnbaar vrolijk maar met een tikkeltje weemoed en niet zonder diepgang. De banjo speelt natuurlijk een erg belangrijke rol.

Inmiddels al vaak gehoord, ik vind het een apart nummer zeker wat de arrangementen betreft maar de stem ligt mij niet en komt mij te gemaakt over.

Week 35.

29. AKS - Closer
Een elektronisch nummer dat instrumentaal wel goed zit maar de zang mist pit en melodisch kan het na een tijd ook vervelen.

27. Muse - Madness
Zopas besproken in het top-40-topic. Een elektronisch nummer waarin Muse de kenmerkende bombast overboord heeft gegooid maar het is een subliem nummer dat langzaam naar een climax groeit.

Zij heeft beslist een aardige stem en zingt met de nodige passie en het wat jazz-getinte nummer mag er ook zijn maar de drums zijn in sommige passages te nadrukkelijk op de voorgrond.

Week 36.

Mooie gevoelige en vrij aparte zang, prachtige melodie die beklijft ... Jessie Ware wordt een ontdekking. Als enig minpunt kan ik de te bombastische drums aanhalen maar dit krijgt van mij een hoog cijfer.

Sterke melodie en productie, behoorlijk boeiende tekst, dit hoort beslist tot de betere Nederhiphop hoewel ik niet zoveel heb met deze stroming.

Mij doet dat sterk aan Arctic Monkeys denken door de zang en baslijn. Het swingt wel, de riff is best aanstekelijk maar de tekst vind ik vrij goedkoop.

19. dEUS - the Soft Fall
Dit klinkt iets meer poppy dan wij van dEUS gewoon zijn maar het is aangename popsong met sublieme violen dat niet gauw zal vervelen. Anno 2012 is dEUS nog steeds één van de meest toonaangevende Belgische bands.

2MY
2MY schreef:

...En als iemand me nu ook nog zou kunnen vertellen aan welk ander nummer mij die drum-intro doet denken, dan ben ik helemaal euforisch.

Hebbes! Het is hetzelfde drumpatroontje, van Fun - We are young vanaf 0:26, maar dan flink vertraagd.

Die drumpatroon deed mij ook denken aan We are Young maar daar past dit wel prima bij.

Mijn top-10 tot nu toe:

1. Django Django - Default
2. Absynthe Minded - Space
3. dEUS - Keep You Close
4. School Is Cool - The Underside
5. Mumford and Sons - I will wait
6. Muse - Madness
7. Kasabian - Goodbye Kiss
8. Arid – Seven Odd Years
9. The XX - Angels
10. Jessie Ware - Wildest Moment

Gemiddelde: 6,62

Week 35:

29. AKS - Closer
Matig nummer, hun vorige hit 'Round & Round' was stukken beter. Ik zie net dat ik 'Round & Round' 5,5 heb gegeven, daar verschiet ik van want nu vind ik dat wel een heel goed nummer.
Ondertussen is zangeres Lola weg bij AKS en hebben ze een vervangster (maar in dit nummer zingt Lola nog).
Cijfer: 4,5

27. Muse - Madness
Toen ik dit nummer hoorde enkele uren voor het officieel gereleased zou worden, hoopte ik nog tegen beter weten in dat dit fake was, zo teleurgesteld was ik. Maar ondertussen ben ik helemaal gevallen voor 'Madness'. Het nummer bouwt mooi op naar een prachtige climax. Dat 'M-m-m-m-m-m-madness'-stuk vond ik eerst stom, maar nu erg leuk. 'Madness' is een hemels nummer en met kleine voorsprong op 'Survival' het beste wat ik al gehoord heb van het nieuwe album van Muse.

Goed nummer, staat niet op haar debuutalbum maar wel op de versie die in Amerika uitkomt geloof ik. Ben benieuwd of ze potten kan breken aan de andere kant van de oceaan.

2MY
JoaMuse schreef:
...Ben benieuwd of ze potten kan breken aan de andere kant van de oceaan.

Die uitdrukking heb ik altijd al iets 'gay bashing'-achtig vinden hebben

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.