Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 Editie #2: De 70s
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juni 2012, 13:52 uur
Stijn_Slayer schreef:
Je hebt gitaar (Dire Straits) en je hebt gitaar (Rory Gallagher). Kenners proeven het verschil.
Je hebt gitaar (Dire Straits) en je hebt gitaar (Rory Gallagher). Kenners proeven het verschil.

En de echte liefhebber waardeert beide smaken!

0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:02 uur
ClassicRocker schreef:
@Chevy
Kun je ook nog even de artiestenlijst posten?
Dit zijn de bovenste 20:@Chevy
168 Pink Floyd
95 Neil Young (& Crazy Horse)
87 David Bowie
77 Led Zeppelin
67 Queen
63 Bruce Springsteen
62 The Rolling Stones
52 Fleetwood Mac
45 Bob Dylan
44 Black Sabbath
44 Deep Purple
44 Joy Division
43 The Who
41 Genesis
41 The Doors
40 Stevie Wonder
38 Lou Reed
34 Nick Drake
33 Supertramp
32 Rush
CSN&Y zit niet bij Neil Young in. CSN&Y en David Crosby scoren samen 27. Zappa en MoI scoren 25.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:02 uur
Ík had wel iets van Rush en Frank Zappa / The Mothers of Invention in de lijst verwacht, die zag ik namelijk heel regelmatig in de verschillende lijstjes voorbij komen. Teleurstelling is dan ook groot. Bij Zappa kan ik het me nog enigszins voorstellen; Zoveel top albums om uit te kiezen in de 70's... Maar Rush had ik met Hemispheres of A Farewell to Kings wel hoog in de Top 40 verwacht. Scheelde uiteindelijk ook niet veel...
Ik heb me al voorgenomen volgend jaar alle Rush en Zappa stemmers eens te PM-en dat we ons op 1 of enkele albums moeten concentreren bij het stemmen. Staan ze er beiden gegarandeerd in!
Ik heb me al voorgenomen volgend jaar alle Rush en Zappa stemmers eens te PM-en dat we ons op 1 of enkele albums moeten concentreren bij het stemmen. Staan ze er beiden gegarandeerd in!

0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:03 uur
Dat krijg je met dat onzinnige '1 artiest per lijst' gedoe. Dan missen je favorieten de boot. Dom dom dom 

0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:04 uur
Tony schreef:
Ik heb me al voorgenomen volgend jaar alle Rush en Zappa stemmers eens te PM-en dat we op 1 of 2 albums moeten stemmen. Staan ze er beiden gegarandeerd in!
Moving Pictures verwacht ik in de 80s toch nog wel in de lijst. Ik heb me al voorgenomen volgend jaar alle Rush en Zappa stemmers eens te PM-en dat we op 1 of 2 albums moeten stemmen. Staan ze er beiden gegarandeerd in!

0
ClassicRocker
geplaatst: 18 juni 2012, 14:13 uur
ClassicRocker schreef:
@Chevy
@Chevy
chevy93 schreef:
Dit zijn de bovenste 20:
168 Pink Floyd
87 David Bowie
77 Led Zeppelin
67 Queen
63 Bruce Springsteen
62 The Rolling Stones
52 Fleetwood Mac
45 Bob Dylan
44 Black Sabbath
44 Deep Purple
44 Joy Division
43 The Who
41 Genesis
41 The Doors
40 Stevie Wonder
38 Lou Reed
34 Nick Drake
33 Supertramp
32 Rush
CSN&Y zit niet bij Neil Young in. CSN&Y en David Crosby scoren samen 27. Zappa en MoI scoren 25.
Dit zijn de bovenste 20:
168 Pink Floyd
87 David Bowie
77 Led Zeppelin
67 Queen
63 Bruce Springsteen
62 The Rolling Stones
52 Fleetwood Mac
45 Bob Dylan
44 Black Sabbath
44 Deep Purple
44 Joy Division
43 The Who
41 Genesis
41 The Doors
40 Stevie Wonder
38 Lou Reed
34 Nick Drake
33 Supertramp
32 Rush
Wederom bedankt, Chevy!
0
bone machine (crew)
geplaatst: 18 juni 2012, 14:13 uur
chevy93, knap werk!!! en nu op naar de jaren 80' 

0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:15 uur
Haha, ja, ik zag dat Moving Pictures met 5 punten zowaar op plaats 545 in de 70's lijst staat?? Bijzonder! Zou kunnen dat ze de opnamen in de jaren 70 gestart zijn en dat er daardoor mensen op gestemd hebben. Of iemand kon gewoon niet wachten tot vandaag om zijn/haar stem op Moving Pictures uit te brengen. Maar ik blijf dat soort fouten vreemd vinden... Een gele kaart voor laxheid en als 't nog eens gebeurt, uitbannen die slaapkop, zeg ik. 

0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:17 uur
Oh ja, die was ik vergeten eruit te halen. In eerste instantie stond The River er ook in, maar die heb ik er destijds blijkbaar wel uitgehaald. 811 albums dus! Geen 812. 

0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:34 uur
Was niet bedoeld om jou te corrigeren, chevy. Je hebt weer heel puik werk afgeleverd in dit forum, dus ik val niet over een klein slippertje. Meanwhile... waar stond Zappa (tel daarbij ook the Mothers mee, okee?) dan eigenlijk in de artiestenlijst?
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:38 uur
thelion schreef:
Of Al Green, Bill Withers, Donny Hathaway om er maar eens een paar te noemen...........
(quote)
Of Al Green, Bill Withers, Donny Hathaway om er maar eens een paar te noemen...........
Volgend jaar naast de classic rockers, proggers en wavers ook maar eens de soulies charteren. Curtis onder Judas Priest en Meat Loaf kan natuurlijk niet...
0
geplaatst: 18 juni 2012, 14:39 uur
Prachtig berekend ook, al die verschillende lijstjes en overzichten
. Mooi decennium uiteraard, de jaren '70. Het beste ook voor rockmuziek. Denk ik.
. Mooi decennium uiteraard, de jaren '70. Het beste ook voor rockmuziek. Denk ik.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 15:04 uur
Geen Focus II in de top 100 bevreemd me, verder geen enkele nederlandse band, en ook geen LOW van Bowie....mmmmm
80s word niks voor mij disco era. ha ha ha.
80s word niks voor mij disco era. ha ha ha.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 18 juni 2012, 15:14 uur
Titmeister schreef:
Volgend jaar naast de classic rockers, proggers en wavers ook maar eens de soulies charteren. Curtis onder Judas Priest en Meat Loaf kan natuurlijk niet...
(quote)
Ik heb mijn soul niet 5* geclassificeerd, maar wel hoog (4 of 4,5) dus ze zullen nooit in een top-20 terecht komen.
Zelfde geldt voor jazz, blues en wereldmuziek.
Spijtig wellicht, maar rock en metal wint het altijd.
Maar dat betekent niet dat ik het allemaal niet kan waarderen.
Curtis Mayfield vind ik overigens stukken beter te behappen dan Meatloaf.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 15:28 uur
Tony schreef:
Meanwhile... waar stond Zappa (tel daarbij ook the Mothers mee, okee?) dan eigenlijk in de artiestenlijst?
Samen stonden ze rond de 25e plek.Meanwhile... waar stond Zappa (tel daarbij ook the Mothers mee, okee?) dan eigenlijk in de artiestenlijst?
titan57nl schreef:
verder geen enkele nederlandse band, en ook geen LOW van Bowie....mmmmm
Geen Nederlandse band is eigenlijk wel belachelijk als je je bedenkt dat Focus II, Moontan en Song of the Marching Children uit de jaren '70 stammen. Maar eerlijk is eerlijk, ik had ook geen van deze bands in mijn lijstje staan. Low moet je denk ik nog een keertje goed zoeken, want die stond zelfs bij de beste 40 (29 uit m'n hoofd). verder geen enkele nederlandse band, en ook geen LOW van Bowie....mmmmm

0
geplaatst: 18 juni 2012, 15:54 uur
Soms vergeet je ook gewoon wat he, kan niet alles zo ff naar voren halen uit het blote hoofd, er zijn zoveel klassiekers gemaakt in die tijd. CCR heb ik ook niet in mijn lijst, maar vroeger wel veel gedraait om maar wat te noemen, verder ben ik carpenters fanaat maar die hebben ook geen plaatsje in de lijst, er zijn eigenlijk teveel goede platen gemaakt in die jaren. (free heartbreaker b.v. gentle giant, Foreigner, UK, Cream? Eric Clapton )
Volgende keer een top 50 laten maken denk ik, dan zouden er wel eens wat andere albums naar voren kunnen komen die nu gewoon in het top 20 lijstje niet opgenomen worden, en daardoor nooit in de top 100 kunnen komen, dan krijg je toch een hele andere lijst denk ik. (Ja eigenlijk ben ik voor een nieuwe stemming, dan komen ook andere albums aan bod.)
Maar nogmaals dank voor al het werk en inzet Chevy.
Volgende keer een top 50 laten maken denk ik, dan zouden er wel eens wat andere albums naar voren kunnen komen die nu gewoon in het top 20 lijstje niet opgenomen worden, en daardoor nooit in de top 100 kunnen komen, dan krijg je toch een hele andere lijst denk ik. (Ja eigenlijk ben ik voor een nieuwe stemming, dan komen ook andere albums aan bod.)
Maar nogmaals dank voor al het werk en inzet Chevy.
0
geplaatst: 18 juni 2012, 16:49 uur
Zo, en dan waarschijnlijk mijn laatste berichtje in dit topic. De spotify-afspeellijst is ook weer up to date. 
Decennialijstjes (60s, 70s) by Chevy van Dorresteijn on Spotify - open.spotify.com

Decennialijstjes (60s, 70s) by Chevy van Dorresteijn on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:25 uur
Heerlijk al die statistieken, kan ik me nog wel een paar uurtjes op vermaken, en dat ga ik ook zeker doen. Bedankt voor alle moeite, ik ben er een volgende keer graag weer bij!
0
geplaatst: 18 juni 2012, 17:33 uur
Titmeister schreef:
En de wavers niet te vergeten. Over het geheel genomen staan er wel abums in die ik had verwacht, maar mainstream is wel erg truttig en saai.
PF: verwacht, maar drie bij de eerste 10 en slechts één enkele Bowie - terwijl die man de grote vernieuwer in de popmuziek was in de 70's - dat doet wel pijn; net zoals Fleetwood Mac (retebrave MOR) dat met Rumours bijv. Night at the Opera ernstig klop geeft. En imo - let op - voegde Queen in da 70's meer toe aan popmuziek als theater/spektakel dan Fleetwood Mac (waarmee ik overigens niet zeg dat Rumours een slechte plaats is).
Chevkovy: er zal veel werk in zijn gaan zitten en dat verdient een pluim. Laten we elkaar weer zien in de 80's

0
geplaatst: 18 juni 2012, 19:28 uur
Jammer dat ik de 60s gemist heb, maar ga zeker meedoen aan de 80s. Viel mij inderdaad ook op dat er deze lijst geen enkele NLse plaat in staat (ik had er 4 in de top 20).
0
geplaatst: 18 juni 2012, 21:22 uur
Mjuman schreef:
net zoals Fleetwood Mac (retebrave MOR) dat met Rumours bijv. Night at the Opera ernstig klop geeft. En imo - let op - voegde Queen in da 70's meer toe aan popmuziek als theater/spektakel dan Fleetwood Mac (waarmee ik overigens niet zeg dat Rumours een slechte plaats is).
net zoals Fleetwood Mac (retebrave MOR) dat met Rumours bijv. Night at the Opera ernstig klop geeft. En imo - let op - voegde Queen in da 70's meer toe aan popmuziek als theater/spektakel dan Fleetwood Mac (waarmee ik overigens niet zeg dat Rumours een slechte plaats is).
Nee, dat had er nog bij moeten komen.
Het beoordelen van muziek in "retebrave MOR" houdt altijd de suggestie in dat makers, producenten, onderliggende platenmaatschappijen en alle daarmee verband houdende belanghebbenden willens en wetens een album afleveren dat commercieel berekend en muzikaal/tekstueel volledig aan de veilige kant van de weg is. Met als opzet miljoenenverkopen van hun albums.
In tegenstelling uiteraard tot de van wanhoop schreeuwende teksten, vaak lelijke muziek van "niet commerciële" daar niet aan verwante punk/newwave bands, die keurig in een ander laatje worden opgeborgen.
Dat is het stempel dat dan wordt opgedrukt, zo is het en niet anders.
Je zou denken dat de tand des tijds inmiddels tot andere, mildere en aangepaste inzichten zou hebben geleid maar nee, dagelijks wordt het ons nog steeds met de paplepel ingegoten en tot in den treure herhaald.
Ja, zou elke new waver (muzikant en liefhebber) oprechter zijn (geweest) dan die van Queen en Fleetwood Mac? Was hun leed beter? Bewandelden zij de enige echte ware muzikale weg? Ik laat Queen en Fleetwood Mac overigens niet tegen elkaar uitspelen, ieder huisje heeft z'n eigen kruisje en verdient een eigen benadering.
Het feit is wel dat beide acts grote menigten tot beroering hebben weten te brengen waarbij (persoonlijk) leed, tragedie, hebben geleid tot een buitengewoon hoog theater gehalte met ijzersterke rockshows. Dat er (onvoorzien, de band was nagenoeg failliet in 1974 en had geen vooruitzichten) miljoenenverkopen volgde voor Fleetwood Mac in 1977 was puur op basis van muzikale prestaties en talent en had niets te maken met carriére planning of vantevoren ingeschatte grote verkopen.
En dat die verkopen ook golden voor Queen, Pink Floyd e.a. in die tijd mag dan weliswaar als buitengewoon zuur worden beschouwd voor de generatie punkliefhebbers die juist in "het jaar van de punk" deze ontwikkelingen ongetwijfeld met lede ogen zullen hebben aangezien. Dat geeft nog niet het recht om over alle andere muziek dan punk (en aanverwante stromingen) al snel te praten over "retebrave MOR".
Dus enige verdieping i.p.v. de standaard kwalificaties van alle andere muziek behalve punk/new wave lijkt mij, 35 jaar na dato, inmiddels wel op z'n plaats. Zeker op een site als de onze

0
geplaatst: 18 juni 2012, 22:53 uur
musician schreef:
Dus enige verdieping i.p.v. de standaard kwalificaties van alle andere muziek behalve punk/new wave lijkt mij, 35 jaar na dato, inmiddels wel op z'n plaats. Zeker op een site als de onze
Dominee Musician van de Fundamentalistische Fleetwood Mac kerk is echt de weg kwijt in de wereld van het muzikale geloof - het hedendaagse muzikale evangelie slaat een heel andere toon aan dan dat van de 70's.
Mijn muzieksmaak is oecumenischer dan die van hem - kijk maar eens naar ons beider evangelies (ons beider top20 van de 70's), en dat blijkt ook uit mijn waarderingen en besprekingen elders. Al zijn categorische verwijten/vooroordelen kunnen hiermee wel naar de prullenbak.
In mijn kerk is nog wel plaats, als ie tenminste zijn roeptoetertje thuis laat. Een wide open mind wil wel helpen en anders raad ik hem aan te doen wat Christine Perfect/McVie heeft gedaan: zich terugtrekken uit de publieke muzikale wereld op het platteland (voorzover bij Kent daarvan sprake kan zijn).

0
geplaatst: 19 juni 2012, 01:09 uur
Even kijken hoe mijn top 20 het hier heeft gedaan.
1. Can - Tago Mago [26]
2. Neil Young - On the Beach [40]
3. Nick Drake - Bryter Layter [44]
4. Big Star - 3rd [284]
5. Curtis Mayfield - Curtis [101]
6. The Modern Lovers - The Modern Lovers [78]
7. Judee Sill - Judee Sill [467]
8. Gene Clark - No Other [107]
9. Television - Marquee Moon [39]
10. Can - Ege Bamyasi [267]
11. Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day [216]
12. Wire - Chairs Missing [346]
13. Joy Division - Unknown Pleasures [03]
14. Alice Coltrane - Journey in Satchidananda [612]
15. Shuggie Otis - Inspiration Information [610]
16. Kate Bush - The Kick Inside [23]
17. Nick Drake - Pink Moon [22]
18. The Clash - London Calling [16]
19. Brian Eno - Here Come the Warm Jets [381]
20. Can - Future Days [146]
Oei, hier wijk ik wel erg af. Had sommige albums wel in de Top 100 verwacht: Curtis Mayfield, Brian Eno, de twee andere van Can, Big Star, Gene Clark. Wel leuk dat The Modern Lovers hoog staan, die plaat kan nog eens een serieuze top 10 kandidaat worden.
1. Can - Tago Mago [26]
2. Neil Young - On the Beach [40]
3. Nick Drake - Bryter Layter [44]
4. Big Star - 3rd [284]
5. Curtis Mayfield - Curtis [101]
6. The Modern Lovers - The Modern Lovers [78]
7. Judee Sill - Judee Sill [467]
8. Gene Clark - No Other [107]
9. Television - Marquee Moon [39]
10. Can - Ege Bamyasi [267]
11. Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day [216]
12. Wire - Chairs Missing [346]
13. Joy Division - Unknown Pleasures [03]
14. Alice Coltrane - Journey in Satchidananda [612]
15. Shuggie Otis - Inspiration Information [610]
16. Kate Bush - The Kick Inside [23]
17. Nick Drake - Pink Moon [22]
18. The Clash - London Calling [16]
19. Brian Eno - Here Come the Warm Jets [381]
20. Can - Future Days [146]
Oei, hier wijk ik wel erg af. Had sommige albums wel in de Top 100 verwacht: Curtis Mayfield, Brian Eno, de twee andere van Can, Big Star, Gene Clark. Wel leuk dat The Modern Lovers hoog staan, die plaat kan nog eens een serieuze top 10 kandidaat worden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 juni 2012, 08:36 uur
Hier ook maar even:
01 [---] Rush - A Farewell to Kings (1977)
02 [---] Mike Oldfield - Hergest Ridge (1974)
03 [---] Boudewijn de Groot - Hoe Sterk Is de Eenzame Fietser (1973)
04 [---] Camel - Moonmadness (1976)
05 [---] Genesis - Nursery Cryme (1971)
06 [---] Eloy - Inside (1973)
07 [---] Rainbow - Rising (1976)
08 [26] Supertramp - Crime of the Century (1974)
09 [09] Pink Floyd - Animals (1977)
10 [---] Van Der Graaf Generator - Godbluff (1975)
11 [35] King Crimson - Red (1974)
12 [---] Kansas - Song for America (1974)
13 [---] Steeleye Span - All Around My Hat (1975)
14 [04] Fleetwood Mac - Rumours (1977)
15 [---] Yes - Close to the Edge (1972)
16 [---] Styx - The Grand Illusion (1977)
17 [15] The Who - Who's Next (1971)
18 [39] Jethro Tull - Thick as a Brick (1972)
19 [---] Roxy Music - For Your Pleasure (1973)
20 [---] Magazine - Secondhand Daylight (1979)
Nou, dat was geen heel denderend succes... al stonden Camel en Genesis wel met andere platen in de top-40. Bij Camel vind ik de eerste vier sowieso tamelijk inwisselbaar qua kwaliteit. Al met al zou Camel zelfs wel mijn favoriete band van het decennium kunnen zijn. Godbluff en Close to the Edge stonden er vorig jaar nog wel in, maar dit jaar niet meer. Waar die veel beklaagde progdominantie in de editie van dít jaar zit, is mij derhalve niet geheel duidelijk.
Ofschoon ik alleen matches met de top-40 genoteerd heb, heb ik wel naar de top-100 gekeken en dat daar geen enkel Roxy Music album bij stond, vond ik toch wel erg opvallend. Dan kan de onderlinge concurrentie nog zo sterk zijn...
01 [---] Rush - A Farewell to Kings (1977)
02 [---] Mike Oldfield - Hergest Ridge (1974)
03 [---] Boudewijn de Groot - Hoe Sterk Is de Eenzame Fietser (1973)
04 [---] Camel - Moonmadness (1976)
05 [---] Genesis - Nursery Cryme (1971)
06 [---] Eloy - Inside (1973)
07 [---] Rainbow - Rising (1976)
08 [26] Supertramp - Crime of the Century (1974)
09 [09] Pink Floyd - Animals (1977)
10 [---] Van Der Graaf Generator - Godbluff (1975)
11 [35] King Crimson - Red (1974)
12 [---] Kansas - Song for America (1974)
13 [---] Steeleye Span - All Around My Hat (1975)
14 [04] Fleetwood Mac - Rumours (1977)
15 [---] Yes - Close to the Edge (1972)
16 [---] Styx - The Grand Illusion (1977)
17 [15] The Who - Who's Next (1971)
18 [39] Jethro Tull - Thick as a Brick (1972)
19 [---] Roxy Music - For Your Pleasure (1973)
20 [---] Magazine - Secondhand Daylight (1979)
Nou, dat was geen heel denderend succes... al stonden Camel en Genesis wel met andere platen in de top-40. Bij Camel vind ik de eerste vier sowieso tamelijk inwisselbaar qua kwaliteit. Al met al zou Camel zelfs wel mijn favoriete band van het decennium kunnen zijn. Godbluff en Close to the Edge stonden er vorig jaar nog wel in, maar dit jaar niet meer. Waar die veel beklaagde progdominantie in de editie van dít jaar zit, is mij derhalve niet geheel duidelijk.
Ofschoon ik alleen matches met de top-40 genoteerd heb, heb ik wel naar de top-100 gekeken en dat daar geen enkel Roxy Music album bij stond, vond ik toch wel erg opvallend. Dan kan de onderlinge concurrentie nog zo sterk zijn...
0
geplaatst: 19 juni 2012, 09:23 uur
Casartelli schreef:
Dat valt me inderdaad erg tegen. Had zelf Country Life op #15 maar als ik dit topic zo'n beetje doorspeur naar Roxy albums valt me vooral op dat er nauwelijks sprake is van enige consensus. Elk album wordt wel een keertje genoemd, inclusief het live album Viva!. Een band als Floyd is populair genoeg om te profiteren van versnippering maar Roxy Music dus duidelijk niet. Misschien volgend jaar afspreken om allemaal voor dezelfde release te gaan?

0
geplaatst: 19 juni 2012, 09:57 uur
Ook even de match gemaakt, eveneens 6 matches (gek genoeg ook 6 'echte' wave/postpunk) - Roxy inderdaad, een tegenvaller, had gehoopt Curtis Mayfield, Gene Clark en Bob Marley terug te kunnen vinden; en bij Patti stem ik volgende keer dus gewoon op Horses. De aanwezigheid van Televison - Marquee Moon verbaast me dan weer een beetje - alhoewel, met de gitaaraccenten van dat album
01. [29] David Bowie - Low (1977)
02. [03] Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
03. [13] Marvin Gaye - What's Going On (1971)
04. [---] Linton Kwesi Johnson – Voices of Victory (1979)
05. [---] Magazine – Secondhand Daylight (1979)
06. [---] Roxy Music – Stranded (1973)
07. [47] Stevie Wonder – Innervisions (1973)
08. [---] The Durutti Column – The Return of the Durutti Column (1979)
09. [---] Curtis Mayfield – Curtis (1970)
10. [---] Terje Rypdal – Odyssey (1975)
11. [21] Lou Reed – Berlin (1973)
12. [39] Television – Marquee Moon (1977)
13. [---] The Jam – All Mod Cons (1978)
14. [---] Annette Peacock – The Perfect Release (1979)
15. [---] Stanley Clarke - S/T (1974)
16. [---] Cockney Rebel – Psychomodo (1974)
17. [---] Patti Smith – Easter (1978)
18. [---] Bob Marley & The Wailers – Live (1975)
19. [---] Chick Corea – Return to Forever (1972)
20. [---] Gene Clark – No Other (1974)
01. [29] David Bowie - Low (1977)
02. [03] Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
03. [13] Marvin Gaye - What's Going On (1971)
04. [---] Linton Kwesi Johnson – Voices of Victory (1979)
05. [---] Magazine – Secondhand Daylight (1979)
06. [---] Roxy Music – Stranded (1973)
07. [47] Stevie Wonder – Innervisions (1973)
08. [---] The Durutti Column – The Return of the Durutti Column (1979)
09. [---] Curtis Mayfield – Curtis (1970)
10. [---] Terje Rypdal – Odyssey (1975)
11. [21] Lou Reed – Berlin (1973)
12. [39] Television – Marquee Moon (1977)
13. [---] The Jam – All Mod Cons (1978)
14. [---] Annette Peacock – The Perfect Release (1979)
15. [---] Stanley Clarke - S/T (1974)
16. [---] Cockney Rebel – Psychomodo (1974)
17. [---] Patti Smith – Easter (1978)
18. [---] Bob Marley & The Wailers – Live (1975)
19. [---] Chick Corea – Return to Forever (1972)
20. [---] Gene Clark – No Other (1974)
0
Cured
geplaatst: 19 juni 2012, 10:19 uur
Mjuman schreef:
Dominee Musician.......
Dominee Musician.......
Roept iemand die deze kwalificatie beter voor zichzelf kan benoemen, want hij predikt zijn mening nogal hooghartig naar user Musician als een dominee van de zwarte (wave) kousenkerk, die hun mening niet zozeer willen voordragen, maar opleggen. Alhoewel ik ook wel van wave houd, is dat in deze lijst, eerlijk is eerlijk, nogal geknipt en geschoren. Dat uitgerekend Unknown Pleasures zo hoog staat , vind ik nogal overdreven. Tussen al dit vakwerk, is UK nogal "wakwerk": wel fris en energiek, maar kwalitatief matig, want die zakt zo door het ijs heen.

P.S. die smiley is Mume correct geloof ik

* denotes required fields.