Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 Editie #2: De 00s
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2012, 20:27 uur
ClassicRocker schreef:
Dat is de vooronderstelling van het geborneerde hipsterpubliek dat (ook) in dit topic oudgedienden afkraakt (hoor jij daar ook al bij?). Geloof me, voor elke artiest waarvoor je stelling opgaat, bestaat er een waarvoor het tegenovergestelde geldt. Zo vind ik Heathen (2002) -de nummer 12 in mijn lijst- qua niveau thuishoren in de subtop van Bowie's oeuvre.
(quote)
Dat is de vooronderstelling van het geborneerde hipsterpubliek dat (ook) in dit topic oudgedienden afkraakt (hoor jij daar ook al bij?). Geloof me, voor elke artiest waarvoor je stelling opgaat, bestaat er een waarvoor het tegenovergestelde geldt. Zo vind ik Heathen (2002) -de nummer 12 in mijn lijst- qua niveau thuishoren in de subtop van Bowie's oeuvre.
Ik heb Bowie's laatste 3 albums erg hoog zitten, dat was echt een return to form. Maar nu heb ik toevallig een paar dagen terug een lijstje gemaakt met m'n 10 favo Bowie platen en Heathen (de beste van die drie) kwam toch maar nipt tot de 10e plaats.
Wat dat betreft sluit ik me bij Herman aan:
herman schreef:
De subtoppers van Bowie waren in de jaren '70 al niet goed genoeg voor mijn top 20, dus nu ook niet... Er zijn teveel echte toppers. Niet alle ouwe lullen zijn uitgerangeerd natuurlijk, maar echte topalbums afleveren... dat kom ik toch zelden tegen.
De subtoppers van Bowie waren in de jaren '70 al niet goed genoeg voor mijn top 20, dus nu ook niet... Er zijn teveel echte toppers. Niet alle ouwe lullen zijn uitgerangeerd natuurlijk, maar echte topalbums afleveren... dat kom ik toch zelden tegen.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 20:45 uur
0
geplaatst: 27 juli 2012, 20:50 uur
1. Interpol - Turn on the Bright Lights
2. Bob Dylan - Modern Times
3. Johan - Pergola
4. Johnny Cash - American Recordings IV: When the Man Comes Around
5. 16 Horsepower - Secret South
6. Johnny Cash - American Recordings III: Solitary Man
7. MGMT - Oracular Spectacular
8. Motorpsycho - Phanerothyme
9. Interpol - Our Love to Admire
10. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
11. Amy Whinehouse - Back to Black
12. The Strokes - Is This It
13. Johnny Cash - American Recordings V: A Hundred Highways
14. U2 - All That You Can Leave Behind
15. The White Stripes - Elephant
16. Tool - Lateralus
17. David Bowie - Heathen
18. Nick Cave and The Bad Seeds - No More Shall We Part
19. Keane - Hopes and Fears
20. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
2. Bob Dylan - Modern Times
3. Johan - Pergola
4. Johnny Cash - American Recordings IV: When the Man Comes Around
5. 16 Horsepower - Secret South
6. Johnny Cash - American Recordings III: Solitary Man
7. MGMT - Oracular Spectacular
8. Motorpsycho - Phanerothyme
9. Interpol - Our Love to Admire
10. Coldplay - A Rush of Blood to the Head
11. Amy Whinehouse - Back to Black
12. The Strokes - Is This It
13. Johnny Cash - American Recordings V: A Hundred Highways
14. U2 - All That You Can Leave Behind
15. The White Stripes - Elephant
16. Tool - Lateralus
17. David Bowie - Heathen
18. Nick Cave and The Bad Seeds - No More Shall We Part
19. Keane - Hopes and Fears
20. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
0
geplaatst: 27 juli 2012, 21:00 uur
Ik wil niet gemeen zijn maar ik dacht serieus dat The Darkness een jokeband was net als Spinal Tap. Ik kan de clip en muziek echt niet serieus nemen! 

0
geplaatst: 27 juli 2012, 21:09 uur
Nog een lijstje van een ouwe zak vol oude zakken (vermoed ik, want heb ze nog niet geteld, intresseert me eigenlijk ook niet.)
1. Fela Kuti - The Best of the Black President (2005)
2. Amy Winehouse - Back to Black (2006)
3. Ludovico Einaudi - Divenire (2006)
4. Chris Whitley & Jeff Lang - Dislocation Blues (2007)
5. Anne Clark - The Smallest Acts of Kindness (2008)
6. Queens of the Stone Age - Lullabies to Paralyze (2005)
7. Cheb Mami - Dellali (2001)
8. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007)
9. Us3 - An Ordinary Day in an Unusual Place (2001)
10. dEUS - Pocket Revolution (2005)
11. Hazmat Modine - Bahamut (2006)
12. Zita Swoon - Big Blueville (2008)
13. Bettye LaVette - I've Got My Own Hell to Raise (2005)
14. Melechesh - Sphynx (2003)
15. Natacha Atlas - Mish Maoul (2006)
16. Five Horse Johnson - Fat Black Pussy Cat (2000)
17. Mastodon - Crack the Skye (2009)
18. J.J. Cale - Roll On (2009)
19. Tiny Vipers - Life on Earth (2009)
20. R.L. Burnside - Wish I Was in Heaven Sitting Down (2000)
Omdat ik bijlange niet alle albums van Fela ken, en een goede keuze mij onmogelijk leek, had ik geen album van hem in mijn jaren 70 top staan. Maar hier bij deze dan toch nog mijn erkenning en waardering met deze uitstekende verzamelaar van deze super-artiest op stekje nummer 1. (Ook mijn enige vijf sterren album trouwens uit de 00's.)
Back to Black op twee geeft me eigenlijk wel een beetje het gevoel van toch wat te hoog. Ik heb van dat album eigenlijk al wel een overdose gehad. Maar omdat ik slechts zelden een album uit de 00's zoveel gedraaid heb, en er zoveel luisterplezier heb aan beleefd, geef ik ze nog het voordeel van de twijfel.
Divenire heb ik waarschijnlijk nog meer gedraaid, en draai ik nog steeds. Lijkt wel overdose-resistant. Een klassieker in de ware zin dus. Mijn lijstje zal de totaaluitslag niet erg beinvloeden, maar de olympische gedachte gaat natuurlijk ook hier op. Deelnemen is belangrijker dan winnen. De leut zit hem in het erbij zijn en het evenement niet te missen. En de eindstreep binnen de limiet te behalen natuurlijk!

Mission accomplished!
2. Amy Winehouse - Back to Black (2006)
3. Ludovico Einaudi - Divenire (2006)
4. Chris Whitley & Jeff Lang - Dislocation Blues (2007)
5. Anne Clark - The Smallest Acts of Kindness (2008)
6. Queens of the Stone Age - Lullabies to Paralyze (2005)
7. Cheb Mami - Dellali (2001)
8. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007)
9. Us3 - An Ordinary Day in an Unusual Place (2001)
10. dEUS - Pocket Revolution (2005)
11. Hazmat Modine - Bahamut (2006)
12. Zita Swoon - Big Blueville (2008)
13. Bettye LaVette - I've Got My Own Hell to Raise (2005)
14. Melechesh - Sphynx (2003)
15. Natacha Atlas - Mish Maoul (2006)
16. Five Horse Johnson - Fat Black Pussy Cat (2000)
17. Mastodon - Crack the Skye (2009)
18. J.J. Cale - Roll On (2009)
19. Tiny Vipers - Life on Earth (2009)
Omdat ik bijlange niet alle albums van Fela ken, en een goede keuze mij onmogelijk leek, had ik geen album van hem in mijn jaren 70 top staan. Maar hier bij deze dan toch nog mijn erkenning en waardering met deze uitstekende verzamelaar van deze super-artiest op stekje nummer 1. (Ook mijn enige vijf sterren album trouwens uit de 00's.)
Back to Black op twee geeft me eigenlijk wel een beetje het gevoel van toch wat te hoog. Ik heb van dat album eigenlijk al wel een overdose gehad. Maar omdat ik slechts zelden een album uit de 00's zoveel gedraaid heb, en er zoveel luisterplezier heb aan beleefd, geef ik ze nog het voordeel van de twijfel.
Divenire heb ik waarschijnlijk nog meer gedraaid, en draai ik nog steeds. Lijkt wel overdose-resistant. Een klassieker in de ware zin dus. Mijn lijstje zal de totaaluitslag niet erg beinvloeden, maar de olympische gedachte gaat natuurlijk ook hier op. Deelnemen is belangrijker dan winnen. De leut zit hem in het erbij zijn en het evenement niet te missen. En de eindstreep binnen de limiet te behalen natuurlijk!

Mission accomplished!

0
geplaatst: 27 juli 2012, 21:15 uur
Eens met bennerd. Bewijst nog maar eens dat muziek niet altijd serieus moet (kunnen) genomen worden om goed te zijn.
edit: ik zie dat bennerd zijn berichtje verwijderd heeft, @ Don Cappuccino dus.
0
ClassicRocker
geplaatst: 27 juli 2012, 21:16 uur
Don Cappuccino schreef:
Ik wil niet gemeen zijn maar ik dacht serieus dat The Darkness een jokeband was net als Spinal Tap. Ik kan de clip en muziek echt niet serieus nemen!
Ja, ze maken muziek met een vette knipoog en hebben hun tongue-in-cheek maar onweerstaanbaar zijn ze:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 juli 2012, 21:22 uur
Don Cappuccino schreef:
Ze roepen het ook wel over zichzelf af. Ik heb die verzamelaar met hun twee albums en 'Christmas Time' eens gekocht voor vier euro. Eén keer per jaar draai ik de zeven à negen nummers die ik wel leuk vind. Op z'n tijd een paar lekkere gitaarriffs en om zoals Hawkins te zingen moet je wel van goeden huize komen. Ze kunnen best goed spelen, en dan kan ik er wel om lachen.
Het is ook wel een beetje jeugdsentiment en een guilty pleasure.

Artiesten als The Darkness zijn eigenlijk een beetje de musicals onder de popmuziek.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 21:23 uur
Ze kunnen in ieder geval live spelen. De zanger zingt in ieder geval zuiver. Dat zijn al twee criteria waar een groot gedeelte van de huidige bands op struikelt.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 21:27 uur
Co Jackso schreef:
Het publiceren van de eindlijst gaat vast vuurwerk opleveren
Gelukkig is de discussie nu en niet tijdens het bekendmaken. Het publiceren van de eindlijst gaat vast vuurwerk opleveren

Stijn_Slayer schreef:
Oh kut, vorige decennium helemaal gemist en deze ook bijna.
Hoezo bijna? Het is al 2012 hoor. Oh kut, vorige decennium helemaal gemist en deze ook bijna.

0
geplaatst: 27 juli 2012, 21:30 uur
Cabeza Borradora schreef:
Eens met bennerd. Bewijst nog maar eens dat muziek niet altijd serieus moet (kunnen) genomen worden om goed te zijn.
Ik had mijn bericht inderdaad verwijderd... Maar ik zei dus dat The Darkness wel echt goede muziek maakt. Lolbroeken ten top, maar wel met sterke songs.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 21:35 uur
Het is wel een nummer dat verdomd snel in je kop blijft hangen. Maar die clip is om te gieren! 

0
ClassicRocker
geplaatst: 27 juli 2012, 21:49 uur
niels94 schreef:
Muse
Als ik ergens niks mee heb is het met die band. Overdramatische, veel te bombastische zeikmuziek.
Muse
Als ik ergens niks mee heb is het met die band. Overdramatische, veel te bombastische zeikmuziek. Om over dat zure melkhotel van jou maar te zwijgen...

GrafGantz schreef:
Ik heb Bowie's laatste 3 albums erg hoog zitten, dat was echt een return to form. Maar nu heb ik toevallig een paar dagen terug een lijstje gemaakt met m'n 10 favo Bowie platen en Heathen (de beste van die drie) kwam toch maar nipt tot de 10e plaats.
Ik kan die Top 10 anders nergens vinden.
http://www.musicmeter.nl/fo...
Hoewel Heathen in mijn toplijst van begin deze maand ontbreekt, zou ik dit album er vandaag zeker inzetten. Ja, een aantal recente draaibeurten kunnen een hoop teweegbrengen...
0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:03 uur
Foo Fighters vind ik een hele goede band, ook live. Wasting Light was een van mijn favoriete albums uit 2011.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:11 uur
Of we kunnen het Chevy gemakkelijk maken en weer ontopic gaan. Mijn lijst:
1. Terror - Lowest of the Low
2. Madvillain - Madvillainy
3. Richie Hawtin - DE9: Closer to the Edit
4. Liferuiner - No Saints
5. CYNE - Time Being
6. Pan American - Quiet City
7. Aesop Rock - Labor Days
8. Burial - Untrue
9. UGK - Underground Kingz
10. Coalesce - OX
11. William Basinski - Vivian & Ondine
12. Trash Talk - Walking Disease
13. Emmure - Goodbye to the Gallows
14. Sleep - Dopesmoker
15. No Turning Back - Holding On
16. Agoraphobic Nosebleed - Altered States of America
17. See You Next Tuesday - Parasite
18. Blood Stands Still - Salvation Through Struggle
19. Throwdown - Haymaker
20. Six ft Ditch - Unlicensed Cemetary
1. Terror - Lowest of the Low
2. Madvillain - Madvillainy
3. Richie Hawtin - DE9: Closer to the Edit
4. Liferuiner - No Saints
5. CYNE - Time Being
6. Pan American - Quiet City
7. Aesop Rock - Labor Days
8. Burial - Untrue
9. UGK - Underground Kingz
10. Coalesce - OX
11. William Basinski - Vivian & Ondine
12. Trash Talk - Walking Disease
13. Emmure - Goodbye to the Gallows
14. Sleep - Dopesmoker
15. No Turning Back - Holding On
16. Agoraphobic Nosebleed - Altered States of America
17. See You Next Tuesday - Parasite
18. Blood Stands Still - Salvation Through Struggle
19. Throwdown - Haymaker
20. Six ft Ditch - Unlicensed Cemetary
0
ClassicRocker
geplaatst: 27 juli 2012, 22:17 uur
Don Cappuccino schreef:
Foo Fighters vind ik een hele goede band, ook live. Wasting Light was een van mijn favoriete albums uit 2011.
Ook ik ben enthousiast over de band. Van de weinige hardrock die nog op een groot podium gespeeld wordt vind ik Foo Fighters het meest overtuigend. Samen met Steven Wilson (mijn progman) is Dave Grohl voor mij dé rockmuzikant van de 'nillies'.
Deze multi-instrumentalist en zanger haalde maar liefst viermaal mijn lijst; uiteraard met de Foo Fighters, maar ook met de Them Crooked Vultures en gedeeltelijk met David Bowie en de Queens of the Stone Age.
Ja, de Foo Fighters zijn een overweldigende live band.

0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:18 uur
Uit 107 (bestemde) reguliere albums:
1. [01] Keane - Hopes and Fears (2004)
2. [04] Sigur Rós - ( ) (2002)
3. [02] Nils Frahm - Wintermusik (2009)
4. [06] Marillion - Marbles (2004)
5. [15] Porcupine Tree - Lightbulb Sun (2000)
6. [10] Songs: Ohia - The Lioness (2000)
7. [03] Gazpacho - Night (2007)
8. [XX] Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place (2003)
9. [08] Immanu El - They'll Come, They Come (2007)
10. [17] Muse - Absolution (2003)
11. [XX] Sophie Zelmani - Sing and Dance (2002)
12. [11] Gazpacho - Tick Tock (2009)
13. [18] Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever (2001)
14. [XX] Keane - Under the Iron Sea (2006)
15. [07] Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007)
16. [12] Dustin O'Halloran - Piano Solos (2004)
17. [XX] Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
18. [14] Coldplay - Parachutes (2000)
19. [XX] Band of Horses - Everything All the Time (2006)
20. [XX] Clint Mansell - The Fountain (2006)
Volgens mij zit ik met slechts enkelen die voor het jaar 2000 een album uitbrachten (waarvan alleen Marillion voor de 90s een album uitbrachten) ruimschoots aan de 'goede' kant. Wat dat over mij zegt, weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat het een fantastisch lijstje is!
En dat betekent, net pech voor:
21. [XX] Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now (2005)
22. Archive - Controlling Crowds (2009)
23. [16] Fleet Foxes - Fleet Foxes (2008)
24. Grandaddy - The Sophtware Slump (2000)
25. The Seven Mile Journey - The Journey Studies (2006)
26. [20] Mark Knopfler - Shangri-la (2004)
27. Neil Young & Crazy Horse - Greendale (2003)
28. Jóhann Jóhannsson - IBM 1401, A User's Manual (2006)
1. [01] Keane - Hopes and Fears (2004)
2. [04] Sigur Rós - ( ) (2002)
3. [02] Nils Frahm - Wintermusik (2009)
4. [06] Marillion - Marbles (2004)
5. [15] Porcupine Tree - Lightbulb Sun (2000)
6. [10] Songs: Ohia - The Lioness (2000)
7. [03] Gazpacho - Night (2007)
8. [XX] Explosions in the Sky - The Earth Is Not a Cold Dead Place (2003)
9. [08] Immanu El - They'll Come, They Come (2007)
10. [17] Muse - Absolution (2003)
11. [XX] Sophie Zelmani - Sing and Dance (2002)
12. [11] Gazpacho - Tick Tock (2009)
13. [18] Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever (2001)
14. [XX] Keane - Under the Iron Sea (2006)
15. [07] Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007)
16. [12] Dustin O'Halloran - Piano Solos (2004)
17. [XX] Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
18. [14] Coldplay - Parachutes (2000)
19. [XX] Band of Horses - Everything All the Time (2006)
20. [XX] Clint Mansell - The Fountain (2006)
Volgens mij zit ik met slechts enkelen die voor het jaar 2000 een album uitbrachten (waarvan alleen Marillion voor de 90s een album uitbrachten) ruimschoots aan de 'goede' kant. Wat dat over mij zegt, weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat het een fantastisch lijstje is!

En dat betekent, net pech voor:
21. [XX] Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now (2005)
22. Archive - Controlling Crowds (2009)
23. [16] Fleet Foxes - Fleet Foxes (2008)
24. Grandaddy - The Sophtware Slump (2000)
25. The Seven Mile Journey - The Journey Studies (2006)
26. [20] Mark Knopfler - Shangri-la (2004)
27. Neil Young & Crazy Horse - Greendale (2003)
28. Jóhann Jóhannsson - IBM 1401, A User's Manual (2006)
0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:22 uur
Kronos schreef:
Dat zijn ook niet de twee dingen die ik aan elkaar koppel. Het ging niet over zulke lijstjes, maar over het zich verbazen wat betreft de populariteit van Marillion als vervelende verouderde meuk terwijl je zelf ook zulks in je eigen top 5 hebt staan. Dat dan opeens 'liefde voor oudere muziek' gaan noemen is wel erg doorzichtig.
(quote)
Dat zijn ook niet de twee dingen die ik aan elkaar koppel. Het ging niet over zulke lijstjes, maar over het zich verbazen wat betreft de populariteit van Marillion als vervelende verouderde meuk terwijl je zelf ook zulks in je eigen top 5 hebt staan. Dat dan opeens 'liefde voor oudere muziek' gaan noemen is wel erg doorzichtig.
Dan heb je mij verkeerd begrepen, ik verbaasde mij alleen over Marillion zelf en niet over oude meuk. Vind het een enorme zaadband dat is alles, dat met oude meuk erbij heb je zelf bedacht.
Ik wist ook niet dat ze nog zo bezig waren met albums uitbrengen.
Wel grappig dat je alleen mijn top vijf noemt en niet mijn top tien, daar staan namelijk nog vier platen uit de zero's.
In het vervolg niet zo mijn woorden gaan verdraaien

0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:38 uur
Tut tut, het lijkt er eerder op dat jij je eigen woorden verdraait. Toen er werd geschreven dat Marillion niet bepaald muziek is die mensen met de 00's associëren schreef jij in reactie daarop:
Dat is zoveel als zeggen dat het oude meuk is en dan valt het toch wel op dat jouw top 5 eveneens uit oude meuk bestaat. Daar veranderen de 4 platen uit de 00's die onderaan je top 10 bengelen niets aan en dus hoefden ze hier ook niet vermeld te worden.
Nu jij weer.
trebremmit schreef:
Dat bedoelde ik dus ook, alleen de fanclubleden zijn nogal op hun teentjes getrapt merk ik.
Dat bedoelde ik dus ook, alleen de fanclubleden zijn nogal op hun teentjes getrapt merk ik.
Dat is zoveel als zeggen dat het oude meuk is en dan valt het toch wel op dat jouw top 5 eveneens uit oude meuk bestaat. Daar veranderen de 4 platen uit de 00's die onderaan je top 10 bengelen niets aan en dus hoefden ze hier ook niet vermeld te worden.
Nu jij weer.

0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:39 uur
Cabeza Borradora schreef:
Verzamelaars van opnames voor 00, doen we dat wel? Fela was in 1997 al overleden.
Niet dat hij geen geniale artiest was trouwens

Ook bonuspunten voor deze man!
0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:42 uur
Kronos schreef:
Tut tut, het lijkt er eerder op dat jij je eigen woorden verdraait. Toen er werd geschreven dat Marillion niet bepaald muziek is die mensen met de 00's associëren schreef jij in reactie daarop:
Nu jij weer.
(quote)
Nu jij weer.
Dus dan vind ik het oude meuk?
Echt, je bent erg goed in anderen woorden in de mond te leggen maar voor mij houdt deze discussie nu op.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:56 uur
Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen uitleggen wat je anders bedoelt met dat het niet meteen muziek is die mensen met de 00's associëren.
Een mogelijkheid had kunnen zijn dat je het zo progressief vindt dat mensen het niet met de 00's maar met de toekomstige 10's of 20's associëren. Echter rekening gehouden met onderstaande zal het dat zeker niet zijn:
Aangezien je letterlijk schrijft dat je verbaasd bent dat zulke muziek nog zo populair is lijkt het me dus meer voor de hand te liggen dat je het (ver)oude(rde) meuk vindt.
Een mogelijkheid had kunnen zijn dat je het zo progressief vindt dat mensen het niet met de 00's maar met de toekomstige 10's of 20's associëren. Echter rekening gehouden met onderstaande zal het dat zeker niet zijn:
trebremmit schreef:
Uiteraard blijft het vervelende muziek, zelfs Sky Radio is nog progressiever.
Uiteraard blijft het vervelende muziek, zelfs Sky Radio is nog progressiever.
Aangezien je letterlijk schrijft dat je verbaasd bent dat zulke muziek nog zo populair is lijkt het me dus meer voor de hand te liggen dat je het (ver)oude(rde) meuk vindt.
trebremit schreef:
Ik was enkel verbaasd dat zulke muziek nog zo populair is
Ik was enkel verbaasd dat zulke muziek nog zo populair is
0
geplaatst: 27 juli 2012, 23:08 uur
1. Portishead – Third (2008)
2. Sigur Rós – ( ) (2002)
3. Joanna Newsom – Ys (2006)
4. Arcade Fire- Funeral (2004)
5. Sufjan Stevens – Illinois (2005)
6. Archive – Controlling Crowds (2009)
7. Songs: Ohia – Didn’t Rain (2002)
8. Radiohead – In Rainbows (2007)
9. Atmosphere – When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
10. Songs: ohia – The Lioness (2000)
11. Porcupine Tree- Fear of a Blank Planet (2007)
12. Bon Iver – For Emma, Forever Ago (2007)
13. Antony and the Johnsons – I am a Bird Now (2005)
14. The National –Boxer (2007)
15. Alice in Chains – Black Gives Way To Blue (2009)
16. Gazpacho – Night (2007)
17. Gorki – Eindelijk Vakantie (2000)
18. The Black Angels – Passover (2006)
19. Het Zesde Metaal – Akattemets (2008)
20. The xx – xx (2009)
13 nieuwe albums ten opzichte van vorig jaar, waarvan 6 van mijn top 7 van vorig jaar.
2. Sigur Rós – ( ) (2002)
3. Joanna Newsom – Ys (2006)
4. Arcade Fire- Funeral (2004)
5. Sufjan Stevens – Illinois (2005)
6. Archive – Controlling Crowds (2009)
7. Songs: Ohia – Didn’t Rain (2002)
8. Radiohead – In Rainbows (2007)
9. Atmosphere – When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
10. Songs: ohia – The Lioness (2000)
11. Porcupine Tree- Fear of a Blank Planet (2007)
12. Bon Iver – For Emma, Forever Ago (2007)
13. Antony and the Johnsons – I am a Bird Now (2005)
14. The National –Boxer (2007)
15. Alice in Chains – Black Gives Way To Blue (2009)
16. Gazpacho – Night (2007)
17. Gorki – Eindelijk Vakantie (2000)
18. The Black Angels – Passover (2006)
19. Het Zesde Metaal – Akattemets (2008)
20. The xx – xx (2009)
13 nieuwe albums ten opzichte van vorig jaar, waarvan 6 van mijn top 7 van vorig jaar.
0
geplaatst: 28 juli 2012, 01:01 uur
Kan ik nog? We proberen het gewoon:
1. Arcade Fire - Funeral (2004)
2. Radiohead - In Rainbows (2007)
3. The Avalanches - Since I Left You (2000)
4. The Cinematic Orchestra - Every Day (2002)
5. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
6. Sigur Rós - ( ) (2002)
7. Trentemøller - The Last Resort (2006)
8. Amon Tobin - Out from Out Where (2002)
9. Röyksopp - Melody A.M. (2001)
10. Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)
11. Elbow - The Seldom Seen Kid (2008)
12. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002)
13. Modest Mouse - Good News for People Who Love Bad News (2004)
14. Sufjan Stevens - Illinois (2005)
15. Grizzly Bear - Veckatimest (2009)
16. Burial - Untrue (2007)
17. Xploding Plastix - Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents (2001)
18. The Strokes - Is This It (2001)
19. The Antlers - Hospice (2009)
20. Bonobo - Days to Come (2006)
Deze vallen er net buiten:
Phoenix - Wolfgang Amadeus Phoenix (2009)
The Boxer Rebellion - Union (2009)
The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
Fleet Foxes - Fleet Foxes (2008)
The xx – xx (2009)
1. Arcade Fire - Funeral (2004)
2. Radiohead - In Rainbows (2007)
3. The Avalanches - Since I Left You (2000)
4. The Cinematic Orchestra - Every Day (2002)
5. Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
6. Sigur Rós - ( ) (2002)
7. Trentemøller - The Last Resort (2006)
8. Amon Tobin - Out from Out Where (2002)
9. Röyksopp - Melody A.M. (2001)
10. Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)
11. Elbow - The Seldom Seen Kid (2008)
12. Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002)
13. Modest Mouse - Good News for People Who Love Bad News (2004)
14. Sufjan Stevens - Illinois (2005)
15. Grizzly Bear - Veckatimest (2009)
16. Burial - Untrue (2007)
17. Xploding Plastix - Amateur Girlfriends Go Proskirt Agents (2001)
18. The Strokes - Is This It (2001)
19. The Antlers - Hospice (2009)
20. Bonobo - Days to Come (2006)
Deze vallen er net buiten:
Phoenix - Wolfgang Amadeus Phoenix (2009)
The Boxer Rebellion - Union (2009)
The Shins - Chutes Too Narrow (2003)
Fleet Foxes - Fleet Foxes (2008)
The xx – xx (2009)
0
geplaatst: 28 juli 2012, 06:04 uur
Als Chevy alle buiten de top 20 genoemde albums in dit topic ook meerekent, dan gaat Jethro nog hele hoge ogen gooien.
0
geplaatst: 28 juli 2012, 10:33 uur
trebremmit schreef:
(quote)
Ah, nu valt het op zijn plaats, en maar roepen en denigreren...
Als jij je er ook maar 1 moment in had verdiept had je kunnen horen dat de band compleet van stijl zijn veranderd en vrijwel niks meer gemeen hebben (behoudens een stuk of 4 leden) met de neo-prog vanuit de 80's.
0
geplaatst: 28 juli 2012, 13:17 uur
Nou, de telling is klaar. Wanneer de presentatie zal starten, weet ik nog niet, maar eerst nog even het aandacht voor het volgende:
Bij wijze van proef ga ik eens proberen om de uitslag LIVE te presenteren. Dit ga ik doe met behulp van Soundrop, een app voor Spotify. Over de app zelf kun je hier meer lezen. En laat je daarna inspireren door de vele positieve reactie van de medegebruikers.
Dit is de room: De MuMe Top 40 Editie #2-Room – Soundrop - open.soundrop.fm.
Ik zal zelf de nummers kiezen en het zal een afwisseling zijn van nummers van de albums uit de top 40 en tussendoor nummers van afvallers.
Voorlopig is de room er nog bij wijze van proef. Zo staan er nu bv. nog nummers in van mijn bespreking van de MuMe Ladder, maar ik verwacht zo rond 15.00 uur te beginnen met het daadwerkelijk in leven blazen van deze lijst.
Edit: zelf zit ik wel in de room, maar ben niet aanwezig. Rond een uur of 3 zal ik er weer zijn.
Edit2: Een betaald Spotify-account is niet nodig, dan zal er wel af en toe reclame tussendoor komen. Maar sowieso kan je de app gebruiken om gezellig mee te chatten!
Bij wijze van proef ga ik eens proberen om de uitslag LIVE te presenteren. Dit ga ik doe met behulp van Soundrop, een app voor Spotify. Over de app zelf kun je hier meer lezen. En laat je daarna inspireren door de vele positieve reactie van de medegebruikers.

Dit is de room: De MuMe Top 40 Editie #2-Room – Soundrop - open.soundrop.fm.
Ik zal zelf de nummers kiezen en het zal een afwisseling zijn van nummers van de albums uit de top 40 en tussendoor nummers van afvallers.
Voorlopig is de room er nog bij wijze van proef. Zo staan er nu bv. nog nummers in van mijn bespreking van de MuMe Ladder, maar ik verwacht zo rond 15.00 uur te beginnen met het daadwerkelijk in leven blazen van deze lijst.

Edit: zelf zit ik wel in de room, maar ben niet aanwezig. Rond een uur of 3 zal ik er weer zijn.
Edit2: Een betaald Spotify-account is niet nodig, dan zal er wel af en toe reclame tussendoor komen. Maar sowieso kan je de app gebruiken om gezellig mee te chatten!

0
geplaatst: 28 juli 2012, 15:06 uur
En we zijn begonnen in de chat. Nu nog een rijtje afvallers (o.a. Keane, Common, The Knife, Typhoon en Muse).
* denotes required fields.