Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2017, 20:33 uur
1
geplaatst: 20 november 2017, 20:48 uur
1
geplaatst: 21 november 2017, 08:27 uur
Haha, benieuwd hoe die nieuwe Gretz-classics die je hoorde nou precies heten?

0
geplaatst: 21 november 2017, 08:34 uur
Was weer een top muziekweekend met paar mooie ontdekkingen (Slow Show!). Bubbling Under tune ik weer in:D
3
geplaatst: 21 november 2017, 12:20 uur
Hallo allemaal,
Yoho, allemaal!
Ik ben hier echt veel te weinig geweest tijdens de V500, zeg maar gewoon 'niet' - iets wat ik volgend jaar op zeker ga veranderen. maar goed; het blijft sowieso wel een uitdaging om alle online activiteiten te volgen terwijl je bezig bent de uitzending in de beste banen te blijven leiden...
Maar in ieder geval bedankt voor alle leuke reacties weer, ik heb ze - na een dagje coma
- nu met veel plezier bijgelezen. Ben ook altijd blij met het enthousiasme rond de Bubbling After Party (vaak de reden van die dag coma ná de V500...
)
Paar hele nuttige discussies hier:
1) Lange nummers en het verknippen ervan.
2) De geringe aan- danwel grotendeels afwezigheid van niet blanke-muzieksoorten in de V500, en ik kan daar direct wel de opmerkingen over het geringe aantal vrouwen in de V500 aan toevoegen.
Uiteraard zijn daar hele lange antwoorden op mogelijk, maar ik volsta nu maar even met wat snelle reacties:
1 - Laten we daar eens een goede inhoudelijke discussie over voeren waar we voor volgend jaar iets mee kunnen. In een een gedeelte van de argumenten van Misterfool kan ik me wel vinden, maar voor dit jaar hebben we in ieder geval gewoon keuzes MOETEN maken gezien het beschikbare aantal uitzenduren, en toen is de keuze gemaakt op basis van solidariteit: alle héle lange nummers zijn ingekort. Maar er zijn andere overwegingen mogelijk natuurlijk. en wij streven er ook gewoonweg naar om alle platen in de originele staat te laten!!
Het zou echter een héle slechte ontwikkeling zijn als mensen nu hun lijst gaan samenstellen op basis van andere argumenten dan hun persoonlijke voorkeur, en dat brengt me deels op punt 2:
2- Ook iets waar we als zender best veel aandacht besteden voor de V500: er moet meer variëteit in de lijst komen! Helaas krijgen we vanuit bepaalde hoeken soms reacties in de trant van : "ik stuur denk ik maar niet in, want mijn favoriete genre komt toch niet in jullie lijst" of "Ik pas mijn lijst aan want nummers x-y en z uit genre hiphop (bv) zijn toch kansloos".
Ik kan daarop maar op 1 manier reageren en dat is: Ja, duh... Als je anticipeert op een verwachte uitkomst, krijg je... de verwachte uitkomst! En ik snap heus wel dat tot op zekere hoogte dat de lijst grotendeels bepaald zal worden op basis van de grootste gemene deler, maar er is vaak veel meer mogelijk dan je denkt. We zitten nog (lang) niet in de duizenden inzendingen, dus vertegewoordigers van élk genre maken volgens mij kans om in de lijst te komen.
En dan kun je gaan klagen tot je een ons weegt, maar als je je lijst vrijwillig manipuleert of helemaal niet instuurt, ligt het net zo hard (zo niet meer!) aan jezelf. Kortom: Hiphoppers, R&B liefhebbers, liefhebbers van vrouwenstemmen, Nederlandstalig, Death-metal en weet-ik-veel-wat-nogmeer alhier: Inzenden met die handel!
Nou, was toch al weer een aardig epistel... Maar dat zal velen niet verbazen..
Yoho, allemaal!
Ik ben hier echt veel te weinig geweest tijdens de V500, zeg maar gewoon 'niet' - iets wat ik volgend jaar op zeker ga veranderen. maar goed; het blijft sowieso wel een uitdaging om alle online activiteiten te volgen terwijl je bezig bent de uitzending in de beste banen te blijven leiden...

Maar in ieder geval bedankt voor alle leuke reacties weer, ik heb ze - na een dagje coma
- nu met veel plezier bijgelezen. Ben ook altijd blij met het enthousiasme rond de Bubbling After Party (vaak de reden van die dag coma ná de V500...
)Paar hele nuttige discussies hier:
1) Lange nummers en het verknippen ervan.
2) De geringe aan- danwel grotendeels afwezigheid van niet blanke-muzieksoorten in de V500, en ik kan daar direct wel de opmerkingen over het geringe aantal vrouwen in de V500 aan toevoegen.
Uiteraard zijn daar hele lange antwoorden op mogelijk, maar ik volsta nu maar even met wat snelle reacties:
1 - Laten we daar eens een goede inhoudelijke discussie over voeren waar we voor volgend jaar iets mee kunnen. In een een gedeelte van de argumenten van Misterfool kan ik me wel vinden, maar voor dit jaar hebben we in ieder geval gewoon keuzes MOETEN maken gezien het beschikbare aantal uitzenduren, en toen is de keuze gemaakt op basis van solidariteit: alle héle lange nummers zijn ingekort. Maar er zijn andere overwegingen mogelijk natuurlijk. en wij streven er ook gewoonweg naar om alle platen in de originele staat te laten!!
Het zou echter een héle slechte ontwikkeling zijn als mensen nu hun lijst gaan samenstellen op basis van andere argumenten dan hun persoonlijke voorkeur, en dat brengt me deels op punt 2:
2- Ook iets waar we als zender best veel aandacht besteden voor de V500: er moet meer variëteit in de lijst komen! Helaas krijgen we vanuit bepaalde hoeken soms reacties in de trant van : "ik stuur denk ik maar niet in, want mijn favoriete genre komt toch niet in jullie lijst" of "Ik pas mijn lijst aan want nummers x-y en z uit genre hiphop (bv) zijn toch kansloos".
Ik kan daarop maar op 1 manier reageren en dat is: Ja, duh... Als je anticipeert op een verwachte uitkomst, krijg je... de verwachte uitkomst! En ik snap heus wel dat tot op zekere hoogte dat de lijst grotendeels bepaald zal worden op basis van de grootste gemene deler, maar er is vaak veel meer mogelijk dan je denkt. We zitten nog (lang) niet in de duizenden inzendingen, dus vertegewoordigers van élk genre maken volgens mij kans om in de lijst te komen.
En dan kun je gaan klagen tot je een ons weegt, maar als je je lijst vrijwillig manipuleert of helemaal niet instuurt, ligt het net zo hard (zo niet meer!) aan jezelf. Kortom: Hiphoppers, R&B liefhebbers, liefhebbers van vrouwenstemmen, Nederlandstalig, Death-metal en weet-ik-veel-wat-nogmeer alhier: Inzenden met die handel!

Nou, was toch al weer een aardig epistel... Maar dat zal velen niet verbazen..

0
geplaatst: 21 november 2017, 12:30 uur
Oh: Nog een inhoudelijke toevoeging n.a.v. een hele rare (wellicht provocatieve) post van Gretz: Complete onzin natuurlijk dat wij bewust bepaalde genres uit de lijst manipuleren. Jay-Z heeft wel eens in de V500 gestaan in de versie met Linkin Park samen, maar toen stonden beide versies in de lijst. Vaak is het echter niet duidelijk welke versie men wil horen omdat bv bij Alicia Keys gewoonweg "Empire state of Mind" wordt ingezonden en Jay-Z er dan ook niet uitdrukkelijk bij vermeld wordt, zoals bv. bij Alicia Keys. Het aantal keren dat hij genoemd wordt bij beide nummers is echter (beduidend) kleiner dan dat 'ie wel genoemd wordt. Dus wij kiezen ervoor om de meest gehanteerde vermelding in de basis te gebruiken en onduidelijke inzendingen daar dan maar bij op te tellen onder het motto: De inzender zal ongetwijfeld liever 1 van beide versies in de lijst horen dan geen van beide... In het geval van Jay-Z wordt zijn deelname aan die versies dus gewoon minder vaak genoemd dan de 'algemene' versie. Enige oplossing daarvoor zou dan weer een voorkeuzelijst zijn waarin je dus beide versies aangeboden krijgt. Wellicht dat dan meer mensen zich bewust zijn van hun keuze, maar een voorkeuzelijst is nog vele malen sturender dan wat we nu hanteren.... Dus ik denk dat niemand dáár op zit te wachten...
1
geplaatst: 21 november 2017, 12:42 uur
Ik denk niet dat Gretz ons er serieus van verdenkt dat we Jay-Z hebben geboycot 
Los daarvan ben ik het denk ik wel met hem eens dat zowel Empire State Of Mind als Numb erop vooruit gaan als Jay-Z meedoet

Los daarvan ben ik het denk ik wel met hem eens dat zowel Empire State Of Mind als Numb erop vooruit gaan als Jay-Z meedoet

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2017, 13:35 uur
Grafmat schreef:
Enige oplossing daarvoor zou dan weer een voorkeuzelijst zijn waarin je dus beide versies aangeboden krijgt. Wellicht dat dan meer mensen zich bewust zijn van hun keuze, maar een voorkeuzelijst is nog vele malen sturender dan wat we nu hanteren.... Dus ik denk dat niemand dáár op zit te wachten...
Enige oplossing daarvoor zou dan weer een voorkeuzelijst zijn waarin je dus beide versies aangeboden krijgt. Wellicht dat dan meer mensen zich bewust zijn van hun keuze, maar een voorkeuzelijst is nog vele malen sturender dan wat we nu hanteren.... Dus ik denk dat niemand dáár op zit te wachten...
Met een voorkeuze lijst kun je in theorie dat soort problemen verkleinen of zelfs wegnemen.
Ik gok dat in de context van de mensen die op de V500 stemmen de Jay-Z versie toch minimaal net zo populair moet zijn als de versie zonder deze man. Kan het mis hebben natuurlijk.
Wat volgens mij ideaal zou zijn is een website met een voorkeuzelijst die superduidelijk is waarbij je niet per se hoeft te kiezen uit die lijst maar ook net zo veel platen kunt insturen die niet in de voorkeuze lijst staan als je zelf wil en waarbij alle platen die niet in de voorkeuze lijst staan maar wel worden genoemd het jaar er op wel in de voorkeuzelijst staan.
Dit vergt echter natuurlijk wel flink wat onderhoudswerk en het grootste nadeel is nog dat het dan erg lastig wordt voor mensen om vanuit hun excel bestanden de lijst in te sturen als de voorkeuzelijst gebruikt moet worden. 15 platen voor de top 2000 kiezen op in online biljetje is nog te doen maar 250+ voor de V500 natuurlijk niet.
Wat wellicht wél een redelijk idee zou zijn is om een informatieve lijst online te zetten waarin alle platen staan vermeld waarop is gestemd of wellicht waarop minimaal door 2(?) personen is gestemd in het jaar er voor.
In zo'n lijst kun je dan ook duidelijk aangeven wat de door jullie gehanteerde spelling is zodat je minder afwijking door verschillen krijgt. Zo is het natuurlijk een feit dat Laurie weer de eindlijst niet heeft gehaald omdat sommige mensen hebben ingezonden als 'O Superman' en anderen als 'O Superman (For Massenet) en wellicht ook nog wel wat 'Oh Superman's er tussen.

Voor wat betreft alle platen integraal draaien... wat je zou kunnen doen is bijhouden wanneer welke plaat geknipt is langsgekomen en op die manier elk jaar een aantal platen selecteren die eens ongeknipt worden gedraaid. Andere oplossingen zie ik niet. 's 'nachts doorgaan of op vrijdagmiddag al beginnen is matig.
En voor wat betreft hiphop. Als iedereen nou volgend jaar op Immortal Technique - Dance With The Devil stemt dan hebben we in ieder geval het beste hiphop nummer aller tijden in de lijst. (En tevens weer een extra plaat van bijna 10 minuten.
)
0
geplaatst: 21 november 2017, 13:59 uur
En als iedereen nou ook nog stemt op King Kunta (of Kunta Kinte, het is maar net hoe de DJ het uitspreekt
) dan ben ik ook blij!
Ik snap het knippen in nummers ook enigszins wel, niet alle nummers in de V500 vindt iedereen leuk, laat staan als ze een kwartier duren. Aan de andere kant, de aanhangers van het nummer vinden het dan weer een verkrachting van het origineel. Het is beste is dan denk om een tussenweg te nemen...
) dan ben ik ook blij!Ik snap het knippen in nummers ook enigszins wel, niet alle nummers in de V500 vindt iedereen leuk, laat staan als ze een kwartier duren. Aan de andere kant, de aanhangers van het nummer vinden het dan weer een verkrachting van het origineel. Het is beste is dan denk om een tussenweg te nemen...
0
geplaatst: 21 november 2017, 14:25 uur
Onweerwolf schreef:
Ik gok dat in de context van de mensen die op de V500 stemmen de Jay-Z versie toch minimaal net zo populair moet zijn als de versie zonder deze man. Kan het mis hebben natuurlijk.
Ik vind het verschil in het voordeel van het origineel toch vrij groot. Ik vind de versie met Jay-Z ook goed, maar van het origineel vind ik zowel de strofes, het refrein als de bridge geweldig. In Numb/Encore komen die strofes en refrein pas op het einde voor (en klinken ze minder overtuigend) en de bridge helemaal niet.Ik gok dat in de context van de mensen die op de V500 stemmen de Jay-Z versie toch minimaal net zo populair moet zijn als de versie zonder deze man. Kan het mis hebben natuurlijk.
Empire State of Mind heb ik dan weer wel veel liever met Jay-Z trouwens.
0
geplaatst: 21 november 2017, 14:31 uur
Onweerwolf schreef:
Ik doelde ook vooral op Empire State of Mind.
Ik doelde ook vooral op Empire State of Mind.
Ik ga volgend jaar op voorhand al eens turven hoe veel mensen expliciet op welke van de 2 versies stemmen, kan op basis daarvan gekozen worden welke versie gedraaid wordt. Anderzijds: als je ze als 2 losse nummers beschouwt, haalt geen van beide de lijst.
Ik weet het trouwens niet zeker, maar is de versie met Jay-Z ook niet met hem als 'hoofdartiest', dus 'Jay-Z featuring Alicia Keys' en niet andersom? Dus als mensen hem er dan niet expliciet bij noemen, bedoelen ze m.i. automatisch de versie waar hij niet meedoet.
Hoewel, het is vaak nogal voor interpretatie vatbaar welke nummers mensen bedoelen...

0
geplaatst: 21 november 2017, 14:39 uur
Zowel op single als op het album van Jay-Z staat het er als Jay-Z + Alicia Keys. Mensen die het nomineren als "Alicia Keys - Empire State of Mind" hebben ze er weinig van begrepen, want de solo-versie heet Empire State Of Mind (Part II). Ik vind dat dan gewoon je hele lijst gediskwalificeerd moet worden 
Wat dus kan helpen is om te kijken hoeveel mensen expliciet Part II noemen en hoeveel mensen expliciet Jay-Z benoemen. Iedereen die iets anders doet is onduidelijk.

Wat dus kan helpen is om te kijken hoeveel mensen expliciet Part II noemen en hoeveel mensen expliciet Jay-Z benoemen. Iedereen die iets anders doet is onduidelijk.
1
geplaatst: 21 november 2017, 15:48 uur
Teunnis schreef:
Onduidelijkheid is volgens mij precies waar sommige mensen op uit zijn, anders snap ik niet waarom ik inzendingen als 'Creedence Clearwater Revival - Up around the corner' en '10cc - Born on the bayou' binnen krijg

4
geplaatst: 21 november 2017, 15:56 uur
Grafmat: ik wilde enkel een beetje dollen, wat hopelijk wel naar voren kwam uit de toon van m'n post. Ik vermoedde al dat de afwezigheid van Jay-Z te maken had met de redenen die jij net opsomde. Als niet duidelijk is welke versie bedoeld wordt kun je ze inderdaad maar beter bij elkaar optellen. Zou wel goed zijn als mensen zich wat meer bewust worden van de officiële spelling/schrijfwijze van een nummer. Als je twijfelt heb je het binnen enkele seconden opgezocht.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 november 2017, 17:37 uur
Ik heb het eindresultaat net ook even bewonderd. Is hij ook ergens gewoon in Excel beschikbaar?
0
geplaatst: 22 november 2017, 10:15 uur
De Bubbling Under is zo goed als rond voor aankomend weekend. De nummers 650 t/m 501 komen vrij- en zaterdag voorbij.
Vrijdag: 19.00 - 21.00 uur DJRies en dan van 21 tot 01.00 uur DJGrafmat
Zaterdag: 17.00 - 21.00 uur DjDaveEvans en dan van 21 tot 01.00 uur DJKaj
Zondag is er dan nog vanaf 20.30 De Kelder van de V500 met DJRies
Zaterdag: 17.00 - 21.00 uur DjDaveEvans en dan van 21 tot 01.00 uur DJKaj
1
geplaatst: 22 november 2017, 12:06 uur
Wie het leuk vindt, kan hier mijn Top 500 terugvinden: Tim’s Verrukkelijke 500 – Editie 2017 – MuMeLadder . Ik heb overigens alleen de eerste 100 ingediend bij Ocorina, aangezien ik toen nog niet klaar was met de volledige top 500.
Top 3
1. Steely Dan - Gaucho
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
3. Kate Bush - Wuthering Heights
De oudste nummers
1. Buddy Holly - Peggy Sue (1958, positie 191)
2. Chuck Berry - Johnny B. Goode (1958, positie 291)
3. Bo Diddley - You Can’t Judge A Book By It’s Cover (1962, positie 338)
De jongste nummers
1. Wolf Alice - Don’t Delete The Kisses (2017, positie 101)
2. Cloud Nothings - Enter Entirely (2017, positie 108)
3. Jens Lekman - Evening Prayer (2017, positie 112)
De kortste nummers
1. Rodrigo Amarante - Tuyo (positie 221)
2. Neutral Milk Hotel - The King Of Carrot Flowers Pt. One (positie 24)
3. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (positie 299)
De langste nummers
1. Camel - Lady Fantasy - Medley (positie 181)
2. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið) (positie 36)
3. The Stone Roses - Fools Gold (positie 66)
Nummers per decennium
2010-2017 - 113 nummers
2000-2009 - 69 nummers
1990-1999 - 64 nummers
1980-1989 - 94 nummers
1970-1979 - 127 nummers
1960-1969 -31 nummers
1950-1959 - 2 nummers
Hofleveranciers
1. Steely Dan - 19 nummers
2. Belle & Sebastian - 18 nummers
3. The Smiths - 17 nummers
4. Eefje de Visser - 15 nummers
5. Elton John - 9 nummers
Hoogste one-hit-wonders
1. Gorki - Mia (positie 4)
2. Flash and the Pan - Hey St Peter (positie 23)
3. Band Of Horses - The Funeral (positie 26)
Top 3
1. Steely Dan - Gaucho
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
3. Kate Bush - Wuthering Heights
De oudste nummers
1. Buddy Holly - Peggy Sue (1958, positie 191)
2. Chuck Berry - Johnny B. Goode (1958, positie 291)
3. Bo Diddley - You Can’t Judge A Book By It’s Cover (1962, positie 338)
De jongste nummers
1. Wolf Alice - Don’t Delete The Kisses (2017, positie 101)
2. Cloud Nothings - Enter Entirely (2017, positie 108)
3. Jens Lekman - Evening Prayer (2017, positie 112)
De kortste nummers
1. Rodrigo Amarante - Tuyo (positie 221)
2. Neutral Milk Hotel - The King Of Carrot Flowers Pt. One (positie 24)
3. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (positie 299)
De langste nummers
1. Camel - Lady Fantasy - Medley (positie 181)
2. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið) (positie 36)
3. The Stone Roses - Fools Gold (positie 66)
Nummers per decennium
2010-2017 - 113 nummers
2000-2009 - 69 nummers
1990-1999 - 64 nummers
1980-1989 - 94 nummers
1970-1979 - 127 nummers
1960-1969 -31 nummers
1950-1959 - 2 nummers
Hofleveranciers
1. Steely Dan - 19 nummers
2. Belle & Sebastian - 18 nummers
3. The Smiths - 17 nummers
4. Eefje de Visser - 15 nummers
5. Elton John - 9 nummers
Hoogste one-hit-wonders
1. Gorki - Mia (positie 4)
2. Flash and the Pan - Hey St Peter (positie 23)
3. Band Of Horses - The Funeral (positie 26)
0
geplaatst: 22 november 2017, 13:30 uur
Casartelli schreef:
Ik heb het eindresultaat net ook even bewonderd. Is hij ook ergens gewoon in Excel beschikbaar?
Ik kan hem uiteraard aan je doorsturen, PB even je mailadres als je wilt!

2
geplaatst: 23 november 2017, 08:41 uur
De Bubbling Under is zo goed als rond voor aankomend weekend. De nummers 650 t/m 501 komen vrij- en zaterdag voorbij.
Zaterdag: 18.00 - 21.00 uur DjDaveEvans en dan van 21 tot 01.00 uur DJKaj
En dit zijn de goede tijden! Weest er weer bij zou ik zeggen!
Zaterdag: 18.00 - 21.00 uur DjDaveEvans en dan van 21 tot 01.00 uur DJKaj
En dit zijn de goede tijden! Weest er weer bij zou ik zeggen!
1
geplaatst: 23 november 2017, 09:23 uur
Onweerwolf schreef:
In zo'n lijst kun je dan ook duidelijk aangeven wat de door jullie gehanteerde spelling is zodat je minder afwijking door verschillen krijgt. Zo is het natuurlijk een feit dat Laurie weer de eindlijst niet heeft gehaald omdat sommige mensen hebben ingezonden als 'O Superman' en anderen als 'O Superman (For Massenet) en wellicht ook nog wel wat 'Oh Superman's er tussen.

Dat soort schrijfvariaties zijn niet alleen voor dit soort spelletjes hinderlijk, maar ook voor bijvoorbeeld collectiebeheerders. Er zijn dan ook gewoon (gratis) applicaties waarmee je de variaties heel makkelijk op kunt laten sporen vervangen, bijvoorbeeld OpenRefine.
0
geplaatst: 24 november 2017, 18:27 uur
Nog een half uur geduld en dan knalt de nummer 650 uit de speakers!
2
geplaatst: 24 november 2017, 21:54 uur
Grafmat heeft het inmiddels overgenomen maar dit waren door de door mij gedraaide nummers
627 metallica - the unforgiven
628 pixies - debaser
629 ayreon - isis and osiris
630 genesis - land of confusion
631 national - afraid of everyone
632 david bowie - rock n roll suicide
633 depeche mode - personal jesus
634 joy division - decades
635 depeche mode - never let me down again
636 saybia - i surrender
637 queen - these are the days of our lives
638 men at work - down under
639 arctic monkeys - i bet you look good on the dancefloor
640 bush - glycerine
641 sonic youth - teenage riot
642 queens of the stone age - go with the flow
643 human league - dont you want me
644 blof - mooie dag
645 marillion - lavender
646 procol harum - grand hotel
647 placebo - loud like love
648 steven wilson - postcard
649 staind - outside
650 nick drake - river man
627 metallica - the unforgiven
628 pixies - debaser
629 ayreon - isis and osiris
630 genesis - land of confusion
631 national - afraid of everyone
632 david bowie - rock n roll suicide
633 depeche mode - personal jesus
634 joy division - decades
635 depeche mode - never let me down again
636 saybia - i surrender
637 queen - these are the days of our lives
638 men at work - down under
639 arctic monkeys - i bet you look good on the dancefloor
640 bush - glycerine
641 sonic youth - teenage riot
642 queens of the stone age - go with the flow
643 human league - dont you want me
644 blof - mooie dag
645 marillion - lavender
646 procol harum - grand hotel
647 placebo - loud like love
648 steven wilson - postcard
649 staind - outside
650 nick drake - river man
2
geplaatst: 25 november 2017, 09:23 uur
En bij Grafmat kwamen de volgende nummers voorbij.
581 cars - drive
582 police - roxanne
583 mad season - wake up
584 jeff wayne justin hayward - forever autumn
585 band - the weight
586 eric burdon war - they cant take away our music
587 snow patrol ft martha wainwright - set the fire to the third bar
588 specials - gangsters
589 placebo - pure morning
590 kristin hersh michael stipe - your ghost
591 sex pistols - anarchy in the uk
592 bruce springsteen - dancing in the dark
593 dusty springfield - i close my eyes and count to ten
594 outlaws - green grass and high tides
595 led zeppelin - immigrant song
596 pink floyd - the great gig in the sky
597 amy winehouse - you know im no good
598 midlake - head home
599 evanescence - bring me to life
600 bob marley the wailers - no woman no cry
601 simple minds - theme for great cities
602 sia - chandelier
603 jimi hendrix experience - the wind cries mary
604 boudewijn de groot - avond
605 led zeppelin - since ive been loving you
606 crowded house - dont dream its over
607 michael jackson - thriller
608 peter gabriel - biko
609 novastar - never back down
610 golden earring - when the lady smiles
611 prodigy - firestarter
612 radiohead - how to disappear completely
613 rolling stones - i cant get no satisfaction
614 marc almond - the stars we are
615 mark ronson bruno mars - uptown funk
616 queen - love of my life
617 fleetwood mac - oh well
618 tom waits - martha
619 thin lizzy - roisin dubh black rose
620 damned - in dulce decorum
621 fischer z - marliese
622 tears for fears - mad world
623 led zeppelin - dazed and confused
624 soft cell - tainted love
625 system of a down - toxicity
626 van halen - jump
581 cars - drive
582 police - roxanne
583 mad season - wake up
584 jeff wayne justin hayward - forever autumn
585 band - the weight
586 eric burdon war - they cant take away our music
587 snow patrol ft martha wainwright - set the fire to the third bar
588 specials - gangsters
589 placebo - pure morning
590 kristin hersh michael stipe - your ghost
591 sex pistols - anarchy in the uk
592 bruce springsteen - dancing in the dark
593 dusty springfield - i close my eyes and count to ten
594 outlaws - green grass and high tides
595 led zeppelin - immigrant song
596 pink floyd - the great gig in the sky
597 amy winehouse - you know im no good
598 midlake - head home
599 evanescence - bring me to life
600 bob marley the wailers - no woman no cry
601 simple minds - theme for great cities
602 sia - chandelier
603 jimi hendrix experience - the wind cries mary
604 boudewijn de groot - avond
605 led zeppelin - since ive been loving you
606 crowded house - dont dream its over
607 michael jackson - thriller
608 peter gabriel - biko
609 novastar - never back down
610 golden earring - when the lady smiles
611 prodigy - firestarter
612 radiohead - how to disappear completely
613 rolling stones - i cant get no satisfaction
614 marc almond - the stars we are
615 mark ronson bruno mars - uptown funk
616 queen - love of my life
617 fleetwood mac - oh well
618 tom waits - martha
619 thin lizzy - roisin dubh black rose
620 damned - in dulce decorum
621 fischer z - marliese
622 tears for fears - mad world
623 led zeppelin - dazed and confused
624 soft cell - tainted love
625 system of a down - toxicity
626 van halen - jump
0
geplaatst: 25 november 2017, 09:24 uur
Vanavond vanaf 18.00 uur het vervolg, DJDave en DJKaj tellen dan af van 580 t/m 501!
0
geplaatst: 25 november 2017, 11:01 uur
Volgend jaar dan maar een volle week uitzending? Gelijk het probleem van het tijdstekort opgelost en dan haalt al dit moois ook gewoon de lijst. 

* denotes required fields.