MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
AstroStart schreef:
Hier ook vanochtend de lijst ingezonden. De top 10 bevat twee nieuwe entries, namelijk Arcade Fire en The The. Steely Dan - Gaucho en The Smiths - How Soon Is Now hebben de top 10 verlaten.
Toe maar, zelfs je nummer 1 uit de top 10. En nogal wat MuMeLadderFinalisten.

Mijn eerste V500 (yay!) is bijna een feit, om er niet nog langer mee bezig te zijn (sogsogsog) ga ik het dit jaar met de selectie moeten doen die ik nu heb staan. Enige dat ik nog een klein beetje moet wijzigen is de volgorde, maar dat zal gepaard gaan met vingerwerk zo nat dat de rimpels er nog instaan als de gezamenlijke V500 al lang en breed bekend is. Aangezien ik in de verre toekomst nog een top 100 hier wil presenteren ga ik die volgorde ook niet verklappen, lekker puh.

Hofleveranciers:
16: Jerry Williams
15: Arctic Monkeys
12: Franz Ferdinand
8: Regina Spektor
7: Alvvays en Beau
6: Charlotte Carpenter, Coldplay, Holden (incl. remixes), Jamie T, Johnny Cash en Vampire Weekend
5: BOY, Eefje de Visser, Kendrick Lamar, Lorde, Taylor Swift en The Cure

Lijstje op alfabetische volgorde van artiest: klikker is klikker

Mooie naam voor de afspeellijst.

Mooie lijst ook.

Onweerwolf
En een mooie user.

⬆️ Eens met alle drie bovenstaande reacties

Ik vind jullie ook allemaal lief hoor!

chevy93 schreef:
Mooie naam voor de afspeellijst.

Ik heb deze associatie nog nooit voorbij zien komen, maar ik ben al op zoek naar een haan die onze nieuwe jingle kan inkraaien!

O jee, ik geloof dat ik er vandaag nog één heb opgegeten ?

Best wel veel groene pijltjes, dus ook veel overeenkomsten met mijn lijst

Nog even speciale aandacht hiervoor:
chevy93 schreef:
PrePush: 5-6-7 oktober
Deadline inzenden PrePush: 1 oktober naar [email protected] (liefst met commentaar/smeekbede/feedback/stemadvies!!)
Voor wie het concept nog niet kent: de PrePush is een weekend waarin de luisteraars ongegeneerd hun eigen smaak erdoor kunnen drukken. Overtuig anderen ervan waarom ze op plaat X en Y moeten stemmen. De ervaring leert dat ieder jaar wel een aantal platen via de PrePush de uiteindelijke V500 halen, omdat anderen deze daardoor in de lijst gezet hebben.

Er zijn een paar aandachtspunten:
- Het nummer mag niet in de V500 van vorig jaar gestaan hebben, zie Orinoco Radio: Verrukkelijke 500 - 2017 - orinocoradio.nl
- Je totale speelduur (al jouw inzendingen bij elkaar opgeteld dus) mag maximaal 20 minuten beslaan. En ja, dan wordt het nummer gewoon kei-hard afgekapt!
- Nummers mogen maximaal 15 minuten duren (en na de 15 minuten wordt het eveneens afgekapt)
- Begeleidend commentaar is zeer welkom en wordt vakkundig in zijn geheel voorgelezen. Deze tijd gaat overigens niet van je totale speelduur van 20 minuten af.

Onweerwolf
Heb je geen tijd voor of zin in de PrePush en wil je toch je steentje bijdragen aan het opfleuren van de V500 met écht goede nummers dan kun je ook stemmen voor Laurie Anderson - Oh Superman (For Massenet)!

Ik zal even wat bedenken.

Misterfool
Zal eens kijken naar wat aangename jazznummertjes voor de pre-push. . Koto song van Dave Brubeck bijvoorbeeld moet bij de meeste wel in de smaak vallen.

Vijf nummers voor de prepush ingestuurd. Totale duur: 20 minuten en zes seconden. Living over the edge, wat een gevaarlijke jongen ben ik toch.

Meee tooo

BOOGIE, King Kunta, Nelly Furtado, Lana Del Rey & ATCQ

Lekkerrrrr. Bakken met hiphop voor die ouwe knarren! Kan ik Painting nog aan toevoegen.

zaaf
123poetertjes schreef:
Lekkerrrrr. Bakken met hiphop voor die ouwe knarren! Kan ik Painting nog aan toevoegen.
deze ouwe lul heeft ook wat hiphop ingezonden First Person, A Day At The Races, Trans DF Express en One Day

chevy93, Grafmat of eenieder die het antwoord weet: worden je 20 minuten achter elkaar gespeeld? Dus 20 minuten het lijstje persoon X en daarna 20 minuten het lijstje van persoon Y, etc.?

Nee, je nummers worden (zo goed en kwaad als het gaat) verdeeld over het weekend. Hierbij wordt rekening gehouden met:
- het soort nummer (zodat je niet twintig slome ambientplaten achter elkaar krijgt of vijf keer Placebo)
- de inzender (je inzendingen worden zo evenredig mogelijk verdeeld over het weekend, zowel qua dag als qua tijd)

Thanks Ik had in mijn hoofd om er een overkoepelend thema van te maken, gevarieerd te kiezen en één tekstje te schrijven die over alle nummers gaat. Maar dat heeft dus allemaal niet zoveel zin als ze verspreid over drie dagen te horen zijn Ach, ik blijf alsnog bij mijn gekozen nummers. Uitstekende keuzes als ik zelf mag zeggen.

Ik wilde stukjes erbij zitten, maar ik durfde niet

Je zou, als je thema een meerwaarde heeft, het in je motivaties kunnen toelichten.

Onweerwolf
jordidj1 schreef:

Waren het harde stukjes?

Toch maar mijn keuzes aangepast en ik ga de luisteraar vermoeien met 10 minuten Joanna Newsom

Gedverderrie.

jordidj1 schreef:
But a rap song with no push writer, what the fuck happened?

Ik heb bij eentje een stukje dat waarschijnlijk langer is dan het nummer zelf . (oeh, over wie zou dat nou gaan zeg?)

123poetertjes schreef:
(quote)
But a rap song with no push writer, what the fuck happened?

Ik heb bij eentje een stukje dat waarschijnlijk langer is dan het nummer zelf . (oeh, over wie zou dat nou gaan zeg?)

Ik vind het altijd zo eng als de DJ mijn naam noemt, moet je nagaan als 'ie mijn stukjes voorleest #plankenkoorts

De komende 3 dagen op Orinoco - PrePush 500:

3 dagen lang jouw tips voor de Verrukkelijke500!!!!

Vrijdag 5 oktober:
20.00 - 01.00 uur: Ard & Dave

Zaterdag 6 oktober:
20.00 - 22.30 Kaj
22.30 - 01.00 Roche

Zondag 7 oktober:
15.00 - 17.30 Ard
17.30 - 20.00 Sokra
20.00 - 00.00 Ries & Timmus

Oh ja, vergeten in te sturen...

Dan maar luisteren naar de tips van anderen. Zal voor volgend jaar zijn dan, want mijn lijst is voor 99% klaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:41 uur

geplaatst: vandaag om 09:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.