MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. IV

zoeken in:
Fijn rijtje weer

Niks mis mee inderdaad.

320. Talib Kweli & Madlib – The Show
319. Blackalicious – Blazing Arrow
318. CYNE – Arrow of God
317. Deltron 3030 – 3030
316. Evidence – Mr. Slow Flow
315. Rakim – When I B On tha Mic
314. Freeway & Jake One – Throw Ya Hands Up
313. Ghostface Killah – Winter Warz
312. KMD – Peach Fuzz
311. Marco Polo ft Masta Ace - Nostalgia

Dit is ook een opvallende update, al zeg ik het zelf. En zonder dat het mijn intentie was zie ik ook dat dit wat opgedeeld lijkt te zijn. Nummer 320 tot en met 316 zijn stuk voor stuk moderne hiphopparels (uiteraard undergroundshizzle). Daarna volgen twee nummers waarbij de beats een opvallende rol spelen. Natuurlijk: met name Rakim kan ook geweldig rappen, maar zonder die krachtige beat zou When I B On Tha Mic toch heel wat minder indruk maken. Tot slot volgen drie nummers van de oude stempel. Nostalgia is natuurlijk een nummer uit de 21ste eeuw, maar Marco Polo en Masta Ace brengen de luisteraar terug naar het verleden.

En ik kijk uit naar de volgende update van Lukas!

3030 Is veel beter dan Mastermind...

Maar een mooie update. 3030, Slow Flow, When I Be on tha Mic en Winter Warz zijn allemaal gewoon erg lekker. Nostalgia is ook mooi, maar ik heb daar nooit echt de klassieker in gezien die veel mensen er wel in zien.

Throw Ya Hands up is een lekkere banger.

Eigenlijk heb je wel gelijk. Maar ja. Ik kan nu niet meer terug.

Wanneer gaan we samen eens naar die kille kermis van je?

Ik heb er nu nog een flinke kater van, dus de komende dagen ga ik maar even niet.

Maar komt goed hoor.

Verrassing! Ik kon nog wel terug.

Het is ongelofelijk.

Ga je nu hier 3030 ook omwisselen voor Mastermind zodat je 3030 nog hoger kan zetten?

Een atheïst? Godverdomme, je weet dat ik slecht ben in raadsels.

Atheïst is altijd een goed antwoord. Behalve als de vraag is: Wie gelooft er in god of iets in die strekking, dan is atheïst niet een goed antwoord.

Of toch wel? Nog een raadsel... Dit topic wordt steeds lastiger.

Ik ben blij dat jij zo'n goede supporter bent van dit topic. De andere users laten het weer eens goed afweten. Terwijl ik al tevreden ben met een geplaatste smiley of een leuke foto.

Sommige mensen kunnen ook gewoon niet het fatsoen opbrengen om een beetje interesse te tonen.

Maar geef ze nog wat tijd. Ik heb vertrouwen in ze.

Ja, dan krijg je als het topic bijna klaar is weer van die reacties: o, ik zie dit nu pas. Terwijl ik al heel vaak spamberichten heb geplaatst.

Ik haat ze. Stuk voor stuk geen knip voor de neus waard.

Ze kunnen nu ook niet zeggen dat dit topic te laag in hun updates staat.

Mooie lijst. Volg hem met veel plezier. Keep going on dude

Rhythm & Poetry schreef:
Ik ben blij dat jij zo'n goede supporter bent van dit topic. De andere users laten het weer eens goed afweten. Terwijl ik al tevreden ben met een geplaatste smiley of een leuke foto.

(afbeelding)

Deltron 3030 Alles van dat album

Hier posten in ieder geval alleen de slimme hiphoppers.

panjoe (moderator)
Dit vind ik, net zoals jij, misschien wel de beste update tot nu toe. Sorry dat ik het slimmehiphoppersniveau omlaag haal. Het nummer van Madlib en Kweli kende ik trouwens nog niet en die is ook vet.

Als troost ook van mij een plaatje:
(afbeelding)

Improvision

(afbeelding)

Kijk, hier ben ik dus tevreden mee. Nu volhouden jongens. En als jullie het een keer een mindere update vinden gewoon foto's plaatsen van slakken of iets dergelijks.

310. Jurassic 5 - A Day at the Races
309. Devin the Dude - Lacville' 79
308. Big Daddy Kane - Any Type of Way
307. Jaylib – Raw Shit
306. Method Man - Mr. Sandman
305. Count Bass D - Seven Years
304. InI - To Each His Own
303. Lootpack - Long Awaited
302. Nas - Halftime
301. D.I.T.C. – Thick

Lekker weer zo'n stoffige update waar niks op aan te merken is omdat het stuk voor stuk hiphopparels zijn. Vaak met die kenmerkende klassieke hiphoptint. Er is plaatsgemaakt voor de echte woordkunstenaars en de rappers die het rauw en oprecht houden. Er is plaatsgemaakt voor de oude hiphop en de moderne hiphop. Er was weinig plaats in de herberg dit keer voor de absolute mainstreamartiesten. Hoewel: Nas boert natuurlijk erg goed, is een van de bekendste rappers en zit ook nog eens bij Def Jam. En Devin the Dude is natuurlijk ook behoorlijk mainstream. Maar wat maakt het uit? Het gaat om de muziek. En of die nu door obscure bandjes gemaakt wordt of door grootverdieners, er is maar een ding belangrijk: dat het goed klinkt. Of nou ja. Er zijn vast meer dingen belangrijk. Hoi iedereen, vergeet de doldwaze foto's en smileys niet.

Oke, zonder Devine is dit echt een keiharde update. D.I.T.C. blijft zo goed . Goed bezig jongeman.

Devine? De vrouw van?

panjoe (moderator)
Wijze woorden worden waarachtig gewasemd, mijn waarde, wijze woorden. Mainstream is muziek die veel wordt beluisterd, underground weinig. Hoort verder helemaal geen waardeoordeel aan te zitten. Toevallig is veel van mijn favoriete muziek in de ondergrond te vinden, maar dat komt ook omdat er maar voor nog geen 1% van de muziek ruimte is in de hoofdstroom. Snuituit naar 302-304.

Deze is niet slakwaardig, dus vandaar een extra wijs plaatje:

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 12:14 uur

geplaatst: vandaag om 12:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.