MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. IV

zoeken in:
Ik vond je wel sexy, Ward. Maar met dat mes in je rug niet meer helaas...

Met dat litteken is dat ook niet meer nodig, want dan heb ik gewoon de swag van een keiharde G.

Jij herstelt wel wonderbaarlijk snel. Al een litteken vier minuten nadat je een mes in je rug krijgt. Het is hier verdorie geen computerspelletje!

Ik weet toch niet hoe Ward eruitziet?

420. MF DOOM en Count Bass D - Potholderz
419. Charizma & Peanut Butter Wolf - Red Light, Green Light
418. Quasimoto - Low Class Conspiracy
417. Lauryn Hill - Doo-Wop (That Thing)
416. Clipse - When The Last Time
415. Bubba Sparxxx - Deliverance
414. The Weathermen - Reports of a Possible Kidna...
413. k-os - Man I Used To Be
412. Gang Starr - Mass Appeal
411. Abstract Rude - Thynk Eye Can

Ook dit heeft weer even wat uitleg nodig. Want waarom Abstract Rude met Thynk Eye Can? Zoals jullie weten heb ik liefde voor Jurassic 5. Ik huil elke dag omdat Jurassic 5 niet meer bij elkaar is. Maar op het nummer van Abstract Rude lijkt het wel weer of ze terug zijn. Vergelijkbare sounds. Klinkt heerlijk. Welk nummer heeft nog meer uitleg nodig? Eigenlijk geen. Want ze zijn stuk voor stuk geniaal. Of het nou de soulvolle muziek van k-os is of de countryhop van Bubbasparxxx. Wederom ook weer wat undergroundtracks die het goed doen hier op MuMe (Weatherman) en een lekkere hit (Doo-Wop).

460. Young Buck, TI, The Game, & Ludacris - Stomp

Nou, lekker positief weer allemaal. Roepen steeds met zijn allen dat ze het stom vinden. Nou, dan rap je toch lekker niet...? Ik vind het trouwens wel aardig. 7-.

459. Freeway - What We Do

Freeway vind ik wel een fijne rapper, die plaat met Jake One bevalt me bijvoorbeeld prima. Lekker agressieve flow hier, al vind ik de beat wel erg eentonig. Wrong... ong... ong... ong. Ook een 7-.

458. Young Jeezy – Soul Survivor

Liefhebbers van lelijke, cheesy, overgeproduceerde intro's en refreintjes komen op deze track ruimschoots aan hun trekken. Als ik dit wil horen, zet ik Radio 538 wel aan. 4+.

457. Birdman – Fire Flame

Over Radio 538 gesproken. Ik luister wel eens Radio Birdman. Dat is geen zender, maar een Australische band, bekend van het leuke nummer 'Aloha Steve & Danno'. Was dit maar Radio Birdman . 3,5.

456. Timbaland & Magoo – Cop That Shit

Hé, dat begin is een soort afgeleide van Try Again van Aaliyah. Ach ja, als Timbaland ergens een flinke vinger in de pap had. De Timbaland sound was in mijn Top 40-tijd best overheersend. Ik heb er zeker geen hekel aan. 6,5.

455. Ludacris – Money Maker

De naam Ludacris lijkt eigenlijk best veel op Lukas. Dat hebben wij dus al gemeen. Daarnaast zou ik ook heel graag wat meer money willen maken. Het nummer vind ik typisch iets voor een 5+.

454. Mystikal – Danger

Hé, deze kende ik nog ergens van. Waarschijnlijk uit het staartje van mijn hitparadeperiode. Leuk nummer, fijn hoe er 'danger' geschreeuwd wordt. Bovendien heb ik zelf ook shampoo van Nivea. 7.

453. Atmosphere – Paint the Canvas Brown

Toch een wat andere Atmosphere dan wat ik van ze ken. Erg lo-fi, een tikje melige beat, maar wel leuk. Doet me in de verte aan Freedom of Speech van Immortal Technique denken. 7+.

452. Mad CJ Mac - Come and Take A Ride

Mooie auto, dito trainingspak. Zou Eddy Poelmann zeggen. De betere G-funk vind ik altijd prima aan te horen, maar ik word er ook nooit helemaal wild van. Dit valt onder de betere G-funk, dus een 7+.

451. Childish Gambino - Bonfire

Kijk, dat vind ik nou leuk. Normaal als Ankie met een paard stopt, raakt dat geheel in de vergetelheid. Zo ging het ook met Bonfire toen Salinero in beeld kwam. Maar Childish Gambino heeft gelukkig nog een liedje over hem gemaakt. 6-.

Rhythm & Poetry schreef:
438. P.O.S - Drumroll
435. Joey Bada$$ x Capital STEEZ - Survival Tactics
434. Odd Future - Oldie

Jammer genoeg ken ik bijlange na niet alles. Maar na het snel opzetten van sommige nummers vind ik dat ergens ook niet per se jammer. Al worden de updates wel beter zo te zien.
DOOM had ik weliswaar niet meer verwacht in je top 500, Rob.

Een echte evangelist is vergevingsgezind.

410. GZA - Shadowboxin'
409. The Roots - How I Got Over
408. A Tribe Called Quest - Can I Kick It?
407. De La Soul - Eye Know
406. Deltron 3030 - Positive Contact
405. Kazi - A.V.E.R.A.G.E.
404. Dilated Peoples - Kindness for Weakness
403. Eminem - Guilty Conscience
402. Theory Hazit - Extra Credit
401. CYNE - First Person

Omdat ik mijn top 500 improviseer is het moeilijk om nummers in de juiste volgorde te zetten. Bovendien ga je gemakkelijk tracks vergeten. In de updates staan vaak nummers waar ik op dit moment zin in heb. En dat was nu vooral degelijke, ouderwetse, undergroundhiphop. Natuurlijk. Er zijn uitzonderingen. Eminem is mainstream. En om acts als GZA, The Roots, ATCQ en De La Soul underground te noemen gaat ook wat ver. Maar de tracks die in deze update staan ademen wel dat "authentieke" hiphopgeluid. Wat dat ook mag zijn. Theory Hazit en Kazi zijn twee artiesten die eigenlijk altijd wel in mijn toplijst terugkomen, ook met deze specfieke tracks. Haten op CYNE en Deltron 3030 gaat lastig, anders trappen we je uit de hiphopgemeenschap.

Je bazelt, Rob. Je wordt oud.

Hipheid, deze update. Niets dan hipheid, eigenlijk. First Person is mijn favoriet, gevolgd door Positive Contact.

Ik bazel altijd maar wat Niels. Daar hoef je de nadruk niet meer op te leggen.

Bazige update. Zowaar allemaal nummers die ook echt goed zijn.

Hierna moet ik wel weer een keer een update met Waka Flocka Flame doen hoor.

Rhythm & Poetry schreef:
460. Young Buck, TI, The Game, & Ludacris - Stomp.
Dit is overigens echt een zware bazentrack, was ik even vergeten te zeggen.

Laatste update is natuurlijk ook puur genieten.

Laatste update is misschien wel je beste update tot nu toe. Mijn favorieten zijn Guilty Conscience en A.V.E.R.A.G.E., maar zijn eigenlijk alle 10 gewoon heel lekker

400. Bilal - Fast Lane
399. Pharoahe Monch - Simon Says
398. Living Legends - Never Fallin'
397. Gorillaz - Stylo
396. The Cinematic Orchestra ft Roots Manuva - All Things To All Men
395. The Streets - Turn the Page
394. Mobb Deep - The Start of Your Ending (41st Side)
393. Damian Marley - Road to Zion
392. Common - The People
391. Earl Sweatshirt - Chum

Een nieuwe dag, een nieuwe update. We beginnen met wat heerlijke soul van Bilal - en gastbijdrages van Jadakiss en Dre voor de hiphop - om vervolgens uit ons dak te gaan met Simon Says. En wat zegt Simon? Dat we onze mond moeten houden. Autoritair. Vervolgens gaan we ondergronds, naar een sterk nummer van Living Legends. Daarna moeten we weer commercieel gaan en komen we de figuren van Gorillaz tegen met een pakkende track. Lekker meezingen. Daarna gaan we door naar Engeland voor bijdragen van Roots Manuva en The Streets, twee van mijn favoriete acts uit de UK. Waarom? Dat laten ze horen op de tracks die ik heb uitgekozen. Vervolgens gaan we terug in de tijd met Mobb Deep (onderschat nummer vind ik, top 3 materiaal van Mobb Deep). Nog even heerlijk viben met Damian Marley en Nas. Om vervolgens de oprechten raps van Common tot ons te nemen. En we sluiten af met mijn favoriete single van het afgelopen jaar. Denk ik.

Simon Says Verder had Chum misschien wel een wat betere positie mogen hebben, geweldig nummer.

Aldus Stefan uit Groningen.

Dat je het weet.

Ik dacht uit Harderwijk aan Zee

390. Black Star - Thieves in the Night
389. Little Brother - The Listening
388. Digable Planets - Rebirth of Slick (Cool Like Dat)
387. Cage - Grand Ol' Party Crash
386. Massive Attack – I Against I
385. UGK – The Game Belongs to Me
384. Nine – Whutcha Want?
383. Onyx – Slam
382. Salt ‘n Pepa – Push It
381. Us3 - Cantaloop (Flip Fantasia)

Weet je wat het is met deze update? Ik was een beetje raar. Eerst had ik zin in van die rustige, soulvolle hiphop. Van Black Star, Little Brother en Digable Planets. Maar toen verveelde ik mij en wilde ik er meer leven inpompen met Cage en Massive Attack ft Mos Def. Maar ja, dat was weer teveel leven en toen had ik ineens zin om te chillen. Dus ik UGK opzetten met The Game Belongs to Me. En toen ging ik maar gewoon door mijn eigen stemlijsten neuzen en kwam ik Nine tegen. En als je Nine checkt krijg je automatisch zin in Onyx met Slam. Lekker rauwe hiphop. Maar, het moet allemaal ook weer niet te rauw worden. Bovendien mocht de hitgevoeligheid ook weer eens wat hoger komen te liggen. En dan kom je dus uit bij Salt 'n Pepa en Us3. Hopelijk kunnen jullie genieten van deze update. Er staat denk ik voor ieder wat wils in. En anders moet je zelf maar een top 500 maken.

Mooie updates. Ik zou best wat meer feedback willen geven, maar daar ben ik te lui voor. Ik wil alleen wel nog even zeggen dat ik trots op je ben omdat je UGK in je lijst heb gezet. En ik wil nog even zeggen dat Slam harder harder is dan Slam.

Ha Hessel. Bedankt voor je feedback. Wij van de EO stellen het zeer op prijs dat jij de Heer zo hoog in het vaandel hebt staan.

Onyx en DMX samen. Dat is pas hard.

Rebirth of Slick en Slam.
Salt-N-Pepa vind ik dan weer helemaal niks.
Cage klinkt wel leuk. Moet ik eens opzoeken.
En UGK is nog steeds te baas voor mij.

MAS
Dope update. Die US3 track is geweldig!

Vandaag even geen update. Morgen wel weer twee.

Heeft Lukas ook even de tijd om nog een update te verzorgen.

Vinden jullie mij niet meer lief of zo?

Beetje een drukke week, maar ik zal nog eens mijn best doen...

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.