menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Wekelijks: de singles top 20 van 50 jaar terug

zoeken in:
Week 31

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=v3iruc_v7LE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

31 30 AW
01 (02) 04 James Brown - Get Up (I Feel Like Being Like a) Sex Machine (Part 1 & 2) 59 - 55
02 (06) 03 Smokey Robinson & the Miracles - The Tears Of a Clown/Promise Me 55 - 41
03 (04) 03 Golden Earring - Back Home/This Is the Time Of the Year 52 - 47
04 (01) 07 The Kinks - Lola/Berkeley Mews 45 - 59
05 (07) 02 Creedence Clearwater Revival - Lookin' Out My Back Door/Long As I Can See the Light 41 - 36
06 (05) 05 Chicago - 25 Or 6 To 4/Where Do We Go From Here 39 - 45
07 (09) 06 The Spinners - It's a Shame/Together We Can Make Such Sweet Music 35 - 33
08 (03) 07 Cat Stevens - Lady D'Arbanville 34 - 50
09 (**) 01 The Stooges - Down On the Street/I Feel Alright (1970) 33 - 8
10 (18) 02 Wim Sonneveld - Het Dorp/Wat Moet Ik Doen Zonder Jou 27 - 18
11 (14) 07 Edwin Starr - War/He Who Picks a Rose 24 - 23
11 (15) 02 Matthew's Southern Comfort - Woodstock 24 - 21
13 (15) 04 East Of Eden - Jig-a-Jig/Marcus Junior 23 - 21
14 (11) 10 Led Zeppelin - Heartbreaker/Bring It On Home 21 - 30
15 (10) 06 Marmalade - Rainbow/The Ballad Of Cherry Flavar 20 - 32
15 (12) 08 Tom Rush - Lost My Drivin' Wheel/Old Man's Song 20 - 29
17 (**) 01 Aretha Franklin - Don't Play That Song (You Lied)/Let It Be 19 - 9
18 (18) 02 Ciska Peters - De Meiden Van de Kermis 18 - 18
18 (**) 01 Chairmen Of the board - Everything's Tuesday/Patches 18 - 15
18 (**) 01 The Who - Summertime Blues/Heaven And Hell 18 - 11
18 (**) 01 Fountain - Renaissance Fair 18 - 10

Exit
(07) 06 Crosby, Stills, Nash & Young - Ohio/Find the Cost Of Freedom 15 - 36
(12) 07 The Beatles - Oh! Darling/Here Comes the Sun 8 - 29
(15) 04 Melanie - What Have They Done To My Song, Ma/Ruby Tuesday 9 - 21
(18) 02 Matt Monro - We're Gonna Change the World/You're Closer To Me 10 - 18

Natuurlijk kies ik bij de hoogste binnenkomer voor B-kantje 1970, maar de A-kant is ook sterk. En wat nou proto-punk? Dit is gewoon punk! Het mooiste nummer van het geweldige Funhouse vind ik overigens Dirt. Iggy "met die merkwaardige achternaam" heeft geen beter nummer gemaakt.

Dirt. Niet op single uitgebracht. Althans niet door the Stooges. En dat is misschien maar goed ook. Want dan krijg je weer minstens een halvering van de LP-track.

De identiteitsvraag “wie is wie” of "wat is "wat" kwam vaak voor rond 1970. Als je naar de radio luisterde kwam bij mij altijd de vraag op: is het de single of de LP-track?

herman schreef:
Ook alweer 3 jaar geleden dat ik het gelezen heb, maar zal eens herlezen!
We gaan weer verder met lezen in het hoofdstuk 1970 : Everything's gone grey van Bob Stanley.
The growing split between singles and albums is revealed by taking a look at the British number ones of 1970. Aside from the generationspanning ‘Bridge over Troubled Water’ and sore thumb ‘Voodoo child" (issued as a ‘tribute’ within days of Hendrix’s death) in the singles list and the various compilations on the album side, the split is complete and the modern pop consensus dead (pag. 286).

De analyse van Stanley is voornamelijk Brits. Dus de conclusie ook. Dat zagen we ook al in andere conclusies. Bijvoorbeeld over the Beatles. Hier is de conclusie dat er in 1970 een enorme scheiding is ontstaan tussen singles en albums. De consensus is verdwenen, je hebt uitgesproken single- en uitgesproken albumliefhebbers.

Nu is dat in Engeland sterker dan in Nederland of de USA. Ze brengen daar nog minder LP-tracks op single uit. Denk aan Empty pages van Traffic bijvoorbeeld die wel in Nederland of Amerika te krijgen waren. Nederland en Duitsland hebben verschillende singlereleases die Engeland niet heeft zoals van Deep Purple in Rock. We zien, nog sterker dan voorheen, dat landen als Spanje, Argentinië, Japan of Frankrijk met interessante LP-track singles komen aanzetten. In Engeland heb je dat een single maar 3 minuten mag duren maar in Frankrijk gaan ze heel vaak voor de complete LP-track ook al duurt die het dubbele.
En dan heeft Frankrijk ook nog interessant materiaal van eigen bodem.

163 Barbara - L'aigle noir / Quand Ceux Qui Vont - mei-70, Philips, FR
RYM 247
Genre: Chanson
https://img.discogs.com/x2-HM4NMkZhSOJM2hRQLMWI3ZJA=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-4387769-1365111736-5067.jpeg.jpg

Als je het intro hoort denk je dat het een nummer van Marco Borsato is. Die associatie kreeg ik toen ik dit nummer na jaren weer hoorde. Met John Newbank achter de piano.
Uiteraard is het verschil tussen Borsato en Barbara groot en het gaat ook een hele andere kant op met het nummer maar het openingsarrangement is Borsato-achtig.

In de jaren 80 heb ik iemand leren kennen die Barbara de allerbeste zangeres aller tijden vond.
En hij liet mij toen L'aigle noir horen als bewijs daarvan. Borsato was toen nog ver weg.

Maar ook hier is een andere identificatievraag aan de orde. Wie zou die grote donkere vogel uit het lied van Barbara zijn? In het lied valt Barbara aan de rand van een meer in slaap en wordt gewekt door een zwarte adelaar.

Wie die adelaar mogelijk is, werd pas duidelijk toen Borsato al heel erg populair in Nederland was. Een jaar voor haar dood in 1997 begon Barbara te schrijven aan haar biografie ‘Il était un piano noir… Mémoires interrompus’. Helaas werd het niet compleet gemaakt en verscheen het postuum. Ze heeft wel haar vroege leven kunnen beschrijven waarin ze uitlegt hoe haar vader haar jarenlang seksueel misbruikte.

Die zwarte adelaar. Zou het haar vader zijn? De Barbara-fans vermoeden het. Er zit een heimelijke dreiging in het nummer. Die vogel gaat ook duidelijk een lichamelijke band met Barbara aan. Hij neemt haar daarna weer mee naar het land uit haar kindertijd.

En Marco Borsato? Hij heeft geen schuld, maar dit is wel één van de redenen waarom ik niet meer naar zijn grote hit dochters kan luisteren.

De aanleiding voor de "wie is wie" vraag van vorige week was Johan Derksen met zijn vraag: "Zou het Akwasi kunnen zijn?". De vraag "wat is waar" lijkt mij ook interessant.
Niet zozeer de vraag naar waarheidsvinding van Marco Borsato, maar de vraag waar de muziek op de landkaart staat.

Het zal zeker bekend zijn dat deze voetbalanalist een enorme muziekliefhebber is. Grollo is zijn thuisbaken, uiteraard bekend van Cuby. Derksen is daarnaast plaatjesdraaier op lokale zenders en organisator van muziekevenementen, ook in Grollo. En hij is verzamelaar van duizenden CD's en muziekboeken.

Tussen zijn muziekboeken ontdekte ik een boek dat ik nog niet kende. Rock Atlas of the USA.
https://assets.televizier.nl/upload/j/t/Johan%20Derksen%20thuis%20in%20Grollo.jpg
Waar? Links van zijn rechterarm.

Er is ook een Britse versie van. Eigenlijk was het mijn bedoeling om voor 1970 hier ook nog een Nederbeat-atlas te maken. Met minstens 52 liedjes op de landkaart.
Marzipaintree schreef:
Over een paar maanden doe ik de volgende bulk.

Mijn favoriete nederbeat site ligt er al maanden uit waar ik mijn informatie graag een dubbel check geef. Maar het komt er aan, uiterlijk in september ook al ligt die site er dan nog uit.

Eigenlijk hebben we naast deze feitelijke atlassen in 1970 ook nog een fantasieatlas nodig. Dan zien we een kaart van het landschap van het meer van Barbara en het land van de Zwarte Adelaar. Zo’n atlas bestaat nog niet voor de muziek van 1970.
Dit is een voorbeeld van een fanatasieatlas.

164 Sly & The Family Stone - I Want to Take You Higher / You Can Make It If You Try, jun-70, Epic, FR
RYM 29
Genre Funk
http://images.45cat.com/sly-and-the-family-stone-i-want-to-take-you-higher-epic-serie-gemini-s.jpg
In de fantasieatlas van 1970 staan ook de hoogten van Sly op de kaart. Een berglandschap met hoge toppen.
Ze namen ons al eerder mee in 1969. En ze eindigden toen met "Stand" en "I Want to Take You Higher" op de hoogste top van mijn jaarlijst.
Maar dit is de live-opname van Woodstock. Nog ruiger en hoger. Dit is voor de echte bergbeklimmers.
Live-opname? Marzi, wat zit je te beweren? Is die in 1970 op single uitgebracht?

Ja, dat dacht ik. Op basis van de informatie van discogs. De opname van Woodstock. Maar ik werd alsnog weer in het oude, minder hoge gebergte gegidst door de kaartmakers van die site. Ik kreeg pas een deja vu gevoel om met 1970 te spreken, toen de single al lang weer vertrokken was en ik deze nabespreking begon.
En zo heb ik stiekem maar onbedoeld een LP-track van het Woodstock album bij mijn nieuwkomers meegenomen. En dat beviel goed.

We gaan hier nu dan maar voor de Franse release. Dat is ten minste een niet ingekorte LP-track van Stand.

165 East of Eden - Jig-a-Jig / Marcus Junior
RYM 347
Genre Folk
http://images.45cat.com/east-of-eden-jigajig-deram-5-s.jpg
Wat ligt er east of Eden, rechts van het paradijs op de kaart? Het land waar broedermoordenaar Kaïn naar toevluchte. Het land van Nod. Het is één van de meest geheimzinnige plekken op aarde. Want we weten niet eens precies waar Eden ligt.
Als we het Hebreeuwse woord Nod analyseren dan komen we uit op zwerfland. Het land van de zwervers, de zigeuners.
En bij zigeuners kan er een viool te voor schijn komen. Zoals ook hier. Jig-a-jig is een compilatie van een aantal Ierse fiddledeuntjes op een rijtje, The Ashplant & Drowsy, Maggie, Jenny's Chicken.

Misschien ligt Eden wel in Ierland. En dan ligt ten oosten daarvan Engeland. Nod. Die zijn ook niet altijd lief geweest voor hun kleine broertje links op de kaart. Net als Kaïn.
Jij-a-jig werd daar in Nod in ieder geval een top 10 hit.

166 Melanie - What Have They Done To My Song, Ma/Ruby Tuesday, jun-70 - Buddah, NL
RYM 197
Genre Folk
http://images.45cat.com/melanie-what-have-they-done-to-my-song-ma-1970-s.jpg
Je kan ook een landkaart maken met platenmaatschappijen en daarbinnen alle grote en kleine artiesten die een contract daar hebben in 1970. Een muziekindustrie kaart.

Dit lied is een aantijging tegen de muziekindustrie. De muziekindustrie wil maar één ding, geld verdienen. Dat is soms wel logisch want de schoorsteen moet roken. Je moet kunnen blijven voorbestaan.
Als de mensen tranen kopen dan wordt ik rijk zo stelt Melanie.

Maar zonder rook geen vuur. En je hebt ook nog zoiets als artistiek vuur.
Helaas halen ze dat vuur uit de liedjes. Of het een te korte edit is of een verkeerde mix wordt niet duidelijk. Het gaat in ieder geval fout volgens Melanie in het veranderingsproces naar het eindproduct.

Waarom Melanie tegen haar Italiaanse moeder Frans gaat zingen is mij niet duidelijk maar haar boodschap wordt nog eens in die taal herhaald.
Gecombineerd met de andere kant, de Rolling Stones cover die op een alleraardigste manier naar het eindproduct veranderd is, vind ik dit de beste single van Melanie. Die heeft in sommige landen dan ook twee A-kanten

167 Joan Manuel Serrat - La saeta / Cantares, mei-70 - Novola, SP
RYM 106
Genre Cancion
http://images.45cat.com/joan-manuel-serrat-la-saeta-novola-s.jpg
Ook hier een aantijging tegen verkeerde veranderingen waarbij een moeder betrokken is.
Alleen moeten we hier er de kaart van Spanje bijhalen en er de route van Golgotha over heen leggen.
Serrat zingt hier op een gedicht van Antonio Machado. Pikant want Machado koos in de Spaanse burgeroorlog de kant van de verliezers, de Republikeinen. We zitten in 1970 nog in de Franco-tijd. Het land van de overwinnaars.
Toen Franco de oorlog vrijwel gewonnen had vluchtte Machado met zijn moeder naar Frankrijk. Vlak over de grens stierven beiden van uitputting en ellende.

La Saeta is een religieus liedje op een Paasgedicht van Machado wat Serrat al een jaar eerder, in 1969, op de LP zette. 30 jaar na de dood van Machado. Nu een jaar later is het op single uit.
Machado's tocht lijkt op de tocht van Jezus naar Golgotha. Een lijdenstocht. Het liedje roept veel vragen op zonder ze te beantwoorden. Wie trekt de spijkers uit het kruis van Jezus die zijn handen en voeten doorboorden?
Het zal lang duren voordat de wonden in Spanje geheeld zijn.

168 The Doors - Land Ho! / You Make Me Real - mei-70, Elektra, Jap
RYM 255
Genre Psychedelic Rock
http://images.45cat.com/the-doors-land-ho-elektra-s.jpg

The Doors komen in 1970 met een reislustige LP. Alleen van dat album kan je al een hele landkaart maken met een hotel, een wegrestaurant, een strand.

Er moet ook veel zee op de kaart komen. Want Land Ho! kan je het beste vertalen als land in zicht. Nadat je na een lange tocht over water eindelijk weer eens vaste grond vindt.

Maar die grond moet niet te vast worden. Dit is een lied over vrijheid. Het shuffleritme doet denken aan de golvende zee. Wij varen voort!

169 The Cats - Magical mystery morning / I Walk Through The Fields, jun-70, Imperial, NL
RYM Niet in de top 1000
Genre Psychedelic Pop
http://images.45cat.com/the-cats-magical-mystery-morning-dutch-s.jpg
We blijven een beetje aan zee hangen. Er zit iets vergelijkbaars in dit nummer met dat van Barbara.
Something threatening fills the air. Am I sleeping in some way?

Toch zie ik verder grote verschillen met Barbara's zwarte adelaar. Niet alleen in het witte poesje. Er is een overeenkomst in titel met The Magical Mystery tour van the Beatles. Een route die je tegenwoordig door Liverpool kan volgen. Maar de zee blijkt dieper dan die bij Volendam of Liverpool.

Het nummer van the Cats gaat over muziek. Some rags of music came from nowhere, nowhere.
Het is nog maar een paar jaar geleden dat de psychedelische muziek zijn intrede deed. De droom die het meedroeg. I see a little girl of two years, Walking the sea down from the sun
Spreading her arms and start to run, someone reaching out in vain, the girl is melting in the dawn rain

Het verdwijnt langzaam, smelt weg in de regen.

Bij mij roept het associaties op met websites als deze, over de dood van de jaren 60. De ruiters van de apocalyps die aan het einde van de jaren 60 dood en verderf zaaien. Two million voices seem to weep.

Waar gaat de rest van de dag naar toe? Waar gaat het met de jaren 70 naar toe?
LucM schreef:
Absoluut mijn favoriete Cats-nummer, de sfeer van een Magical Mystery Morning komt hier volledig tot uiting door de gepaste arrangementen en de geweldige samenzang en baslijn moeten ook vermeld worden.
Dit is inderdaad een geweldig nummer dat behoorlijk wat diepgang impliceert, al dan niet onbedoeld. Al was het alleen al die 2000 meter diepe oceaan waar die stemmen vandaan komen. Down from the ocean, two miles deep.
Zou het de Sargasso zee zijn? Die twee miljoen stemmen zouden toch geen palingen zijn?

Volgende week verder met de oudere nieuwkomers. Nu die van vorige week.

208 Grateful dead - Uncle John's band / New Speedway Boogie - jul-70, Warner Bros., USA
RYM 102
Genre Folk Rock
http://images.45cat.com/the-grateful-dead-uncle-johns-band-1970-8-s.jpg

Wikipedia schrijft bij dit lied.
Specific lyrics ("It's a buck dancer's choice my friend; better take my advice", "the fire from the ice", "don't tread on me", "It's the same story the crow told me") allude to various folk, mountain, or bluegrass tunes known to be in band members' repertoire
Dus ben je geneigd om de kaart van Californie erbij te pakken.

Niet doen wat mij betreft. Je moet de hele kaart van de USA erbij pakken. Die begint in het Noord-Oosten waar Uncle John's band speelt. Het zijn the New Lost City Ramblers waar Uncle John Cohen in speelde begin jaren 60. Een echte folk band.
Vervolgens reizen we langs het huis van de dichter Robert Frost met zijn gedicht the fire from the ice. Een apocalyptisch gedicht a la the Cats.
Daarna trekken we door de Appalachen waar buck dancer's choice vandaan komt. Vervolgens naar Philadelpia waar de eerste vlag van de onafhankelijkheid van de USA de woorden bevat: Don't thread on me.
En dat verhaaltje van die kraai vinden we pas mijlen verder. Dat kennen we natuurlijk van Carlo's Castenada's psychedelische boek "The teachings of Don Juan" over de Yaqui Indianen. We zitten dan al in Arizona.
Het einddoel van de reis is uiteraard Fillmore Auditorium in San Francisco waar de Grateful dead hun eerste versie van dit nummer lieten horen. Geheel instrumentaal zodat ze later de route konden uitstippelen.

En dan is de singleversie van dit nummer toch een gemiste kans. Alsof je een rondreis door de Verenigde Staten hebt geboekt en je krijgt een tripje door een paar staten. De singleversie van 3 minuten wordt door Jerry Garcia afgedaan als mislukt.
Je moet voor de LP-track gaan. En deze versie van bijna 5 minuten krijgt in de USA ook veel meer airplay.

Ik mag zo'n advies in dit singletopic helemaal niet geven. Dus ben ik op de wereldkaart gaan zoeken naar een land dat voor die langere versie gaat. En dat is Japan. Daar komt die wel pas in september uit.
Dus voorlopig nog maar even de Amerikaanse versie.

209 Steve Miller band - Going To The Country / Never Kill Another Man, jul-70, Capitol, USA
RYM 526
Genre Rock
http://images.45cat.com/steve-miller-band-going-to-the-country-capitol-3-s.jpg
Steve Miller is een provinciaal. Dat wordt wel duidelijk als hij in 1970 een interview weggeeft met het tijdschrift Crawdaddy.

Steve houdt niet van the Rolling Stones en Led Zeppelin die hij te egoistisch en te geldbelust vindt. Steve houdt niet van de folk die vanuit het Noordoosten naar Los Angeles in de muziekscene daar terecht kwam. Hij houdt niet van de Grateful Dead. Hij houdt niet van Filmore waar ze zwaar onder de drugs zitten. Hij houdt niet van linkse mensen die alleen maar aan het relschoppen zijn.
People in the city are goin' insane.

Steve houdt van the Beatles en the Birds. Abbey Road is een meesterwerk. Steve houdt van Texas. Hij houdt vooral van de blues uit zijn geboortestreek. Hij houdt van zijn ouderlijk huis in Dallas waar zijn vader arts was en bluesartiesten als T-Bone Walker een medische behandeling van papa kregen als ze hem betaalden met een huiskameroptreden.
People in the country really let themselves go.

Steve noemt de dingen graag bij naam en maakt duidelijke keuzes. Hij is een soort groeten uit Grollo jongen. RYM rekent "Going to the country" tot de Folk Rock. Ik denk dat Steve het er helemaal niet mee eens is en voor de Blues Rock gaat. En Marzi gaat voor safe.

Week 32 1970: (08-08-70)
01 (03) 04 Smokey Robinson & The Miracles - The Tears of a Clown / Promise Me
02 (05) 03 The Stooges - Down in the street / I Feel Alright (1970)
03 (01) 06 25 or 6 to 4 - Chicago / Where Do We Go From Here
04 (02) 06 James Brown - Get Up (I Feel Like Being A) Sex Machine
05 (06) 03 Aretha Franklin - Don't play that song (you lied) / Let it be
06 (04) 04 Creedence Clearwater Revival - Lookin' Out My Back Door / Long as I Can See the Light
07 (07) 05 Chairmen of the board - Everything's Tuesday / Patches *
08 (08) 06 Exuma - The Obeah Man / You Don't Know What's Going On
09 (21) 02 Grateful dead - Uncle John's band / New Speedway Boogie
10 (09) 05 Golden Earring - Back home / This Is The Time Of The Year

11 (---) 01 Black Sabbath - Paranoid / The Wizard
12 (12) 06 Amon Düül II - Archangels Thunderbird / Excerpt From Soap Shop
13 (23) 02 Steve Miller band - Going To The Country / Never Kill Another Man
14 (13) 03 Clarence Carter - Patches / Say It One More Time
15 (14) 04 Rare Earth - (I Know) I'm Losing You / When Joanie Smiles
16 (---) 01 Charles Wright And The Watts 103rd Street Rhythm Band - Express yourself / Living On Borrowed Time
17 (24) 02 Grand funk Railroad - Closer to home (I'm your captain) / Aimless Lady
18 (18) 04 Aphrodite's Child - Such a funny night / Annabella
19 (19) 05 The Who - Summertime Blues / Heaven and hell
20 (26) 02 Spooky Tooth - Better By You, Better Than Me / Waitin' For The Wind

21 (10) 08 Marmalade - Rainbow / The Ballad Of Cherry Flavar
22 (22) 03 Poco - You better think twice / Anyway Bye Bye
23 (30) 02 Sugarloaf - Green-eyed lady / West Of Tomorrow
24 (31) 05 Deep Purple - Flight of the Rat / And the Address
25 (29) 02 Micheal Nesmith - Joanne / One Rose
26 (35) 02 Neil Diamond - Cracklin' Rosie / Lordy
27 (36) 02 Flying burrito Bros - The Older Guys / Down The Churchyard
28 (37) 02 Matthews Southern Comfort - Woodstock / Scion
29 (34) 03 Uriah Heep - Gypsy / Bird Of Prey
30 (16) 09 The Kinks - Lola / Berkeley Mews

31 (---) 01 Caravan - Hello Hello / If I Could Do It All Over Again I'd Do It All Over You
32 (40) 02 Hawkwind - Hurry on sundown / Liberty
33 (20) 08 Crosby, Stills Nash & Young - Ohio / Find The Cost Of Freedom
34 (---) 01 Flying burrito Bros - Man In The Fog / Cody, Cody
35 (---) 01 Funkadelic - I Wanna Know If It's Good to You? / I Wanna Know If It's Good to You? (Instrumental)
36 (---) 01 The Four Tops - Still water (love) / Still water (peace)
37 (25) 03 Bob Dylan - Wigwam / Copper Kettle (The Pale Moonlight)
38 (15) 07 Matt Monro - We're Gonna Change The World / You're Closer to Me
39 (17) 10 The Beatles - Oh! Darling / Here Comes the Sun *
40 (11) 08 The Spinners - It's a Shame / Together We Can Make Such Sweet Music

Verdwenen
08 {16} Sly & The Family Stone - I Want to Take You Higher / You Can Make It If You Try
06 {26} Zendik - Is there peace / Aesop
08 {07} Edwin Starr - War / He Who Picks a Rose
09 {04} Deep Purple - Black night / Living wreck
08 {09} Cat Stevens - Lady d'Arbanville / Time - Fill My Eyes
08 {11} Melanie - What Have They Done To My Song, Ma/Ruby Tuesday

https://www.top40.nl/bundles/top40frontend/img/global/top40logo_small.png

WEEK 32

01 | 01 | 03 | Matthew's Southern Comfort | Woodstock
02 | 03 | 04 | Smokey Robinson & The Miracles | The Tears Of A Clown
03 | 02 | 05 | Golden Earring | Back Home
04 | 04 | 06 | The Spinners | It's A Shame
05 | 05 | 04 | Creedence Clearwater Revival | Lookin' Out My Back Door | Long As I Can See The Light
06 | 12 | 02 | The Stooges | Down On The Street
07 | 07 | 03 | Fountain | Renaissance Fair
08 | 08 | 05 | James Brown | Get Up (I Feel Like Being Like A) Sex Machine (Part 1 & 2)
09 | 09 | 04 | September | Little Sister
10 | 11 | 05 | Zendik | Is There No Peace
11 | 16 | 03 | The Peddlers | Tell The World We're Not In
12 | 06 | 08 | The Kinks | Lola
13 | ** | 01 | Black Sabbath | Paranoid
https://media.hitparade.ch/cover/200/black_sabbath-paranoid_s.jpg
14 | 14 | 04 | Wim Sonneveld | Het Dorp
15 | ** | 01 | Earth & Fire | Wild And Exciting
https://media.hitparade.ch/cover/200/earth_fire-wild_and_exciting_s.jpg
16 | 19 | 02 | Hawkwind | Hurry On Sundown
17 | 23 | 03 | Mashmakhan | As The Years Go By
18 | 24 | 04 | Steve Miller Band | Going To The Country
19 | 10 | 07 | Chicago | 25 Or 6 To 4
20 | 21 | 03 | Morning After | I Don't Need You Today | Dream
21 | 26 | 02 | Neil Diamond | Cracklin' Rosie
22 | 22 | 04 | Blood, Sweat & Tears | Hi-De-Ho
23 | 30 | 04 | Michael Nesmith & The First National Band | Joanne
24 | 13 | 08 | Cat Stevens | Lady D'Arbanville
25 | 18 | 05 | The Guess Who | Hand Me Down World
26 | ** | 01 | Jimmy Cliff | Wild World
https://media.hitparade.ch/cover/200/jimmy_cliff-wild_world_s.jpg
27 | 30 | 03 | Bonnie St. Claire | I Won't Stand Between Them
28 | 31 | 04 | Poco | You Better Think Twice
29 | 17 | 09 | The Cats | Magical Mystery Morning
30 | 39 | 02 | Grand Funk Railroad | Closer To Home | I'm Your Captain
31 | 20 | 06 | The Marmalade | Rainbow
32 | 40 | 02 | The 5th Dimension | On The Beach
33 | 34 | 02 | Aphrodite's Child | Spring, Summer, Winter & Fall
34 | ** | 01 | The Seeds | Bad Part Of Town
35 | 15 | 08 | Crosby, Stills, Nash & Young | Ohio
36 | ** | 01 | Bearded Clam | Please Don't Leave Me Blue| I Wish I Could Be Here
37 | 25 | 09 | Deep Purple | Black Night
38 | 27 | 07 | Tom Rush | Lost My Drivin' Wheel
39 | ** | 01 | Bobby Bloom | Montego Bay
40 | 32 | 06 | Traffic | Empty Pages

Uit de lijst:

* Aphrodite's Child | Such A Funny Night
* Bedpost Oracle | The Break Of Dawn | Love Isn't Dead
* Led Zeppelin | Heartbreaker
* Mungo Jerry | In The Summertime
* The Who | Summertime Blues
* Edwin Starr | War

Voor het moment mijn TOP20. Morgen volgt de rest en de gezamenlijke lijst.

Week 32 (8 augustus)
32 31 AW
01 (02) 08 East Of Eden - Jig-a-Jig/Marcus Junior*
02 (01) 09 Edwin Starr - War/He Who Picks a Rose
03 (06) 05 James Brown - Get Up (I Feel Like Being Like a) Sex Machine (Part 1 & 2)
04 (03) 08 Cat Stevens - Lady D'Arbanville/Time - Fill My Eyes
05 (09) 05 Wim Sonneveld - Het Dorp/Wat Moet Ik Doen Zonder Jou
06 (14) 03 Smokey Robinson & the Miracles - The Tears Of a Clown/Promise Me
07 (07) 06 Ciska Peters - De Meiden Van de Kermis
08 (12) 05 Golden Earring - Back Home/This Is the Time Of the Year
09 (05) 09 Tom Rush - Lost My Drivin' Wheel/Old Man's Song*
10 (13) 05 The Who - Summertime Blues/Heaven And Hell
11 (04) 11 Led Zeppelin - Heartbreaker/Bring It On Home
12 (15) 05 The Band - Whispering Pines/Lonesome Suzie*
13 (17) 03 Blood, Sweat & Tears - Hi-De-Ho
14 (11) 06 Jan Boezeroen - De Fles/Lena, Waar Zit Je Nou
15 (10) 07 The Illusion - Let's Make Each Other Happy
16 (08) 08 The Kinks - Lola/Berkeley Mews
17 (20) 04 Dionne Warwick - Paper Maché
18 (21) 05 Amon Düül II - Archangels Thunderbird/Excerpt From Soap Shop
19 (29) 02 The Stooges - Down On the Street/I Feel Alright (1970)
20 (27) 02 Mountain - Mississippi Queen

Gast
geplaatst: vandaag om 09:02 uur

geplaatst: vandaag om 09:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.