MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Wekelijks: de singles top 20 van 50 jaar terug

zoeken in:
Twee berichten van 2,5 jaar geleden zijn als aanvulling van bovenstaande wellicht interessant.

heicro schreef:
1960-1962
Terugkijkend kunnen we nu zeggen dat er in de eerste jaren niet bijster veel vernieuwingen waren. Muziek werd steeds populairder en hierdoor ontstond er ook meer en meer een commerciële markt. Al heel snel bleek niet meer de kwaliteit van de nummers centraal te staan, maar de oplagecijfers. De Rock ‘n Roll raakte over haar hoogtepunt heen, commerciële, op de schooljeugd en brave huisvrouwen gerichte producties wonnen steeds meer terrein.
Met het verdwijnen van enkele van de grootste Rock 'n Roll-sterren (Elvis Presley in militaire dienst, Chuck Berry in de gevangenis, Buddy Holly verongelukt) werd er meer gefocust op de high school- en surf pop, dat daardoor aan populariteit won en frisse (door de platenindustrie geselecteerde) ideale ‘schoonzonen’ en ‘schoondochters’ bracht.
Marktonderzoek moest helderheid geven hoe de muziekverkoop gestimuleerd kon worden. Een proces dat zich steeds weer zou herhalen. Een nieuwe stijl ontstond meestal in een kleine groep. Zodra de commercie er lucht van kreeg, liet het de muziek zodanig aanpassen dat meer mensen de stijl gingen ‘waarderen’. Niet alleen teksten werden ‘gekuist’, ook veel scherpe kantjes werden uit de muziek gehaald. Zo ontstond de ‘twist’, ‘surfmuziek’ en ‘highschoolrock’. Een muzikaal niet erg hoogstaande periode.
Dat gold echter niet voor een relatief kleine groep R & B, Soul en Blues muzikanten. Sommige zeer getalenteerde artiesten wisten, tegen de stroom in, toch een succesvol muzikaal bestaan op te bouwen. Zij produceerden in deze periode muziek waar de moderne popartiesten tot aan de dag van vandaag zijn inspiratie vandaan haalt. Ik noem: Sam Cooke, John Lee Hooker, Ray Charles, Muddy Waters, Bo Diddley, Sonny Boy Williamson, Etta James, Bobby Bland en Howlin’Wolf.
(Jazz, en de vele jazzmuzikanten die in deze periode hoogtijdagen vierden laat ik buiten beschouwing. Hierover komt een andere bijdrage)

1963
Vanaf het begin van de jaren zestig leek het erop dat er niets nieuws was gebeurd sinds 1956, het jaar dat de Rock ’n Roll over de grote plas naar Engeland bracht. Maar, vanaf de tweede helft van dat jaar kunnen we nu zeggen dat 1963 het beginjaar was dat de rock- en popmuziek decennia lang zou bepalen. Hoewel, uitgaande van de Britse hitlijsten van begin 1963, zag je niet aankomen dat het een revolutionair jaar voor de popmuziek zou worden. In de top van de hitlijsten stonden nog steeds de gesettelde jaren vijftig sterren. Er was een overdaad aan crooners - Nat King Cole, Pat Boone, Mel Torme, Frank Ifield die zich jodelend een weg baande door Hank Williams ‘Lovesick Blues’. Verder natuurlijk Cliff Richard en de vele instrumentale (gitaar) bandjes. De hitlijsten waren ook gevuld met postume uitgaven van Buddy Holly en Eddie Cochran en nummers die zo zwaar naar het vorige decennium roken dat je ze onwillekeurig bestempelde als producten van de jaren ’50, in plaats van de jaren ’60: Susan Maughans ‘Bobby’s Girl’, Brenda Lee’s ‘Rockin’ Around the Christmas Tree’, Elvis Presley’s ‘Return to Sender’.
Toch, in de lagere regionen van de Britse Top 50, waren de eerste pogingen te zien van het iets dat ging gebeuren: The Beatles zingen ‘Love Me Do’ en Phil Spector’s spectaculaire ‘Wall of Sound’ met The Chrystals die ‘He’s a Rebel’ zingen.
Tegen het einde van het jaar waren de hitlijsten haast onherkenbaar veranderd. De top vijf werd bijna helemaal bevolkt door Britse bands – The Beatles, The Searchers, Gerry and the Pacemakers, The Tremeloes. Iets lager in de hitlijst loerden The Hollies, The Rolling Stones en Dusty Springfield met ‘I Only Want to Be with You’ op een hogere positie.
Deze verschuiving kwam vooral door toedoen van de Beatles met hun albums ‘Please Please Me’ en ‘With The Beatles’. Vier Britse muzikanten die een geslaagde poging deden om de zwarte Amerikaanse artiesten te kopiëren en een geheel eigen geluid te creëren – rauw, opschepperig en uitbundig. Het lukte en ze veroorzaakten een ware schokgolf over Engeland en niet lang daarna over de hele wereld.

Tot nu toe leek Amerika het alleenrecht te hebben op het uitvinden van nieuwe muzikale stromingen, zoals Rock ‘n Roll, Blues, Country en Rhythm and Blues, maar door de stortvloed aan vernieuwende Britse bandjes kwam daar verandering in. De Amerikaanse hitlijsten, tot dan toe uitsluitend bezet met Amerikaanse artiesten, werden overspoeld door Britse bands en de rest van de wereld volgde snel. De ‘British Invasion ‘ was niet meer te stoppen.

Met recht kan gezegd worden dat in 1963 de muziek herleefde en dat de popmuziek geboren werd. De daaropvolgende jaren waren al even glorieus waarin een nieuwe generatie de toon begon te zetten. Een generatie die naar de toekomst keek en die wilde genieten. Jonge artiesten die hun eigen stijl en cultuur ontwikkelden. Muziek weerspiegelde vooral hun vrijheidsdrang. De midden jaren 60 waren van grote betekenis in de popmuziek. Er onstonden veel nieuwe muziekstijlen. De Britse groepen en solisten waren daarbij steeds in de meerderheid, het waren voor de Britten gigantische topjaren in de popmuziek. Toch zouden Nederlandse bandjes spoedig aan de weg gaan timmeren, maar daar over later meer.

LucM schreef:
De periode 1960-1962 zie ik als een overgangsperiode tussen de jaren '50 en '60. De hitlijsten werden inderdaad grotendeels gedomineerd door artiesten die in de jaren '50 al erg populair waren: Elvis Presley, Everly Brothers, Cliff Richard, Paul Anka, Ray Charles, Fats Domino ... Dat de blues in die periode populair werd kwam doordat de genres die de wortels vormden voor de rock'n roll ook in de belangstelling kwamen (idem met country) al associeer ik blues meer met de jaren '50 (de bluesartiesten die heirco opnoemt waren in de jaren '50 of zelfs voordien al actief). Jazz was ook nog populair (free jazz was in opgang), er werden toen vooral jazz-albums verkocht (na 1963 zou dat veranderen).

Soul (zie ik als het vervolg op R&B en blues) maakte begin jaren '60 een sterke opgang en was de interessantste stroming die tijd: Sam Cooke, Ben E. King, Drifters, Etta James, James Brown, Solomon Burke, Jerry Butler, Arthur Alexander, Ike & Tina Turner, Gene Chandler ... Twist (op de dansvloer gericht), surf (was wel vernieuwend) en highschool zie ik als varianten van de rock'n roll, de pure en authentieke rock'n roll was inderdaad bijna op sterven na dood buiten bv. Del Shannon en de instrumentale rock'n roll als Shadows, Ventures, Johnny & the Hurricanes, Tornados (waren met Telstar hun tijd ver vooruit). En inderdaad - wat heirco zegt - waren er toen al prefabartiesten met afgeborsteld imago zoals Fabian, Frankie Avalon, Bobby Rydell (Pat Boone kun je er ook bij rekenen) die even snel van het toneel verdwenen dan ze opkwamen.

De meidengroepen (Shirelles, Ronettes, Crystals) vind ik erg leuk en charmant klinken (dit is wel typisch '60) en zangers als Roy Orbison en in mindere mate Gene Pitney, Neil Sedaka waren prima vocalisten (ook hun vrouwelijke tegenhangers als Brenda Lee en Connie Francis hadden een uitstekende stem). De interessantste artiest begin jaren '60 vind ik evenwel Jacques Brel.

In 1963 was er (vooral dankzij The Beatles) een totale omwenteling in de popmuziek, men kan zelfs spreken van een brutale machtsovername omdat vrijwel alle artiesten van voor die periode van de kaart (of uit de hitlijsten) geveegd werden. Er werd niet voor niets gesproken van ‘British Invation‘ en je kunt zeggen dat de rock in de definitieve plooi werd gelegd. De jaren '60 waren écht begonnen.

LucM schreef:
Wel werden er nog niet zoveel uitstekende albums uitgebracht hoewel ik moet toegeven dat ik van deze periode minder (reguliere) albums ik mijn bezit heb dan de daaropvolgende jaren (ik ben aan een inhaalbeweging bezig). Maar hoe meer muziek uit die periode 1960-1962 beluister, hoe beter ik ze ga vinden.

Ja, de albums zijn wat minder. Behalve voor jazz liefhebbers, die komen wel aan hun trekken. Maar in het meer populaire genre is niet hoogstaand. Laten we 1961 als voorbeeld nemen. Vroeger had ik veel met Jump up Galypso van Harry Belafonte. Dat is nog steeds geen slecht album maar het is soms wat te lichtvoetig.
Nu staat Del Shannon voor mij bovenaan, Runaway with Del Shannon. Verder staan Roy Orbison met Lonely and blue en Patsy Cline met Showcase en Jacques Brel 5 hoog in mijn jaarlijst van 1961.
Maar ik moet er hier ook nog veel beluisteren. Dion - Runaround Sue bijvoorbeeld, schijnt heel goed te zijn. De singles ken ik wel maar de overige nummers nog niet. Freddie King met Freddie King sings ken ik ook onvoldoende, ook goede recensies. Het album van João Gilberto idem.

heicro schreef:
1960-1962
Terugkijkend kunnen we nu zeggen dat er in de eerste jaren niet bijster veel vernieuwingen waren.

Dit geldt vooral voor de Rock 'n' Roll . De nadruk ligt daarna in het verhaal vooral op de opkomst van de Beat Boom vooral veroorzaakt door the Beatles. De vernieuwingen in 1960-62 (en dat lees je overigens wel tussen de regels door over Soul) zaten vooral in de opkomst van Motown soul, Stax soul en Ska. Die had je voor 1960 niet. En die was er al wel voor 1963. Ska kwam vooral op tijdens de onafhankelijkheid van Jamaica. En voor wie het verschil wil horen tussen Stax soul en Motown soul moet "My girl" van Otis Redding maar eens beluisteren en die van de Temptations, allebei nummers uit 1965.
Verder mag ik de opkomst van Bob Dylan in deze periode niet vergeten. Dat zorgde voor een sterke impuls in de folkscene.
Overigens kan je de achteruitgang of stilstand van the Rock and Roll ook al leggen in 1959. Bob Stanley legt hem in zijn boek "Yeah Yeah Yeah" al op eind 1958. En laat hem eindigen in 1961. Maar die is nog veel kritischer over 1970-75. Op single-gebied vond hij die slaapverwekkend.
Interessant is dus vooral de muziek te zoeken in 1960-62 die de roots vormden voor de muziek van na 1963. En dan verwijs ik terug naar de eerdere voorbeelden die ik gegeven heb.

De periode 1960-1962 was wel het hoogtepunt voor de instrumentale rock: Shadows, Ventures, Dick Dale, Link Wray, Johnny & The Hurricans ...
De periode 1970-1975 vind ik ook best meevallen op single-gebied (als je de schlagers, smartlappen en carnavalsliedjes buiten beschouwing laat) al vond ik de jaren '60 op dat gebied beter.

LucM schreef:
De periode 1970-1975 vind ik ook best meevallen op single-gebied (als je de schlagers, smartlappen en carnavalsliedjes buiten beschouwing laat) al vond ik de jaren '60 op dat gebied beter.

Mee eens. Er zijn voor 1970-75 voldoende voorbeelden van goede singles. Ik denk dat de teruggang tussen 1969 en 1970 als groter wordt ervaren dan tussen 1957 en 1958.
Overigens richt Bob Stanley zich vooral op de Engelse hitparade. Vooral 1975 krijgt er bij hem van langs in een uiterst vermakelijk hoofdstuk met de veelzeggende titel Storm Warning. Het was het jaar van the Bay City Rollers die hun hits regelrecht uit de jaren 60 haalde. En dan heeft ook nog Tammy Wynette met Stand by me een hele grote hit, een reactionair (aldus Stanley) nummer uit 1968.

Marzipaintree schreef:

Overigens kan je de achteruitgang of stilstand van the Rock and Roll ook al leggen in 1959.

1959 vind ik duidelijk het minste (hit)jaar in de periode 1956-1965. Elvis was in het leger, Buddy Holly en Richie Valens stierven, Little Richard, Gene Vincent, Bill Haley en Jerry Lee Lewis verdwenen van het toneel. De eerder door mij genoemde prefabartiesten als Fabian en Frankie Avalon waren vooral in dat jaar actief. In 1960 werd het juist beter dankzij de soulboom, de instrumentale rock en Roy Orbison. En Elvis kwam terug met een meesterwerk.

LucM schreef:
1959 vind ik duidelijk het minste (hit)jaar in de periode 1956-1965. Elvis was in het leger, Buddy Holly en Richie Valens stierven, Little Richard, Gene Vincent, Bill Haley en Jerry Lee Lewis verdwenen van het toneel. De eerder door mij genoemde prefabartiesten als Fabian en Frankie Avalon waren vooral in dat jaar actief. In 1960 werd het juist beter dankzij de soulboom, de instrumentale rock en Roy Orbison. En Elvis kwam terug met een meesterwerk.

Op basis van de muziekgebeurtenissen kunnen we met Don McLean constateren dat de muziek in 1959 stierf. Maar we kunnen ook alle binnenkomers in de hitparades een rapportcijfer gaan geven of we selecteren zelf een lijst met bekende nummers uit een jaar en beoordelen die.

Tien jaar geleden heb ik dat laatste met een andere muziekfanaat gedaan over de periode 1954 tot 2005. Er valt veel te zeggen over de aanleiding, beoogde doelen, selectie en de gehanteerde criteria. In het kort gesteld hebben we 200 tracks per jaar geselecteerd op basis van hitparades, lijstjes van radiostations, internetsites en uit boeken. Dit waren vooral singletracks maar er zaten ook albumtracks tussen.

Alle tracks kregen een rapportcijfer en daar kwam dan een gemiddelde per jaar uit.
Dit waren toen de resultaten:
cijfer muziekjaren
5,5-6,0 1954, 1955
6,0-6,5 1959-1962, 1974
6,5-7,0 1956-1958, 1963-1964, 1975-1976, 1981-1993, 1995-2004
7,0-7,5 1970-1973, 1977-1980, 1994
7,5-8,0 1965-1969

Conclusies:
• Uit de resultaten bleek dat 1954 en 1955 voor mij slaapverwekkende jaren waren. Ik hou helaas minder van jazz.
• In de periode 1956-1965 bleek 1960 het minste jaar met vlak daarachter 1959 als één na slechtste. Bij de lijst van 200 van 1959 zat overigens 2 keer Avalon en 0 keer Fabian. "Tiger" van Fabian had natuurlijk het gemiddelde van 1959 nog verder naar beneden getrokken. Ik vraag mij trouwens af welk meesterwerk Elvis in 1960 gemaakt heeft?
• 1967, 1969 en 1965 bleken de allerbeste jaren in die volgorde.
• Voor de mensen die destijds dit topic verlieten voor 1989. Alle jaren die we tot nog toe in dit topic gehad hebben scoorden bij dit onderzoek hoger dan het jaar 1989.
• De trends die LucM en heicro zien worden wel ongeveer bevestigd. Het rapportcijfer springt vanaf 1963 flink omhoog.

We hebben nog een paar hele mooie muziekjaren tegoed.

Marzipaintree schreef:
Ik vraag mij trouwens af welk meesterwerk Elvis in 1960 gemaakt heeft?

Ik heb het over zijn album Elvis is Back!. In de vroege jaren '60 bracht Elvis trouwens nog goed werk uit maar wanneer hij zich meer toelegde op zijn films ging het snel bergafwaarts met hem om eind jaren '60 weer uit het dal te kruipen.

Overigens ben ik het volledig eens dat de jaren 1965 tot 1970 de beste hitperiode zijn (met 1967 als hoogtepunt), baserend op de Britse en Amerikaanse hitlijsten, de top-40 en later de Radio 2 top-30 en Ultratop (en dit topic geeft ook een goede indicatie). Voor 1956 weet ik echter niet veel van de hitlijsten (al werden er zeker leuke dingen uitgebracht), voor mij starten ze in 1956 met de rock'n & roll. Maar de periode 1956-1962 vind ik zeker interessant (1959 is voor mij iets minder) en vanaf 1963 ging het niveau naar omhoog. In 1971 was er een terugval (albums werden belangrijker dan singles) maar tot 1992-1993 is het niveau nog redelijk en min of meer gelijklopend. Nadien ging het (wat mij betreft) bergafwaarts met de hitlijsten (eind jaren '90 was een dieptepunt met al die boysbands en hardcore) met af en toe een lichte opleving.

Maar dat hoort in een andere topic (en genrevoorkeur en jeugdsentiment spelen ook een rol).

herman schreef:
Over 60s muziek gesproken:

Afgelopen vrijdag was ik in de Goudse Schouwburg naar The Analogues, een Nederlandse groep die integraal The Beatles' Magical Mystery Tour opvoerden en verder nog een bloemlezing deden uit het Beatles-oeuvre. Ik kan wel zeggen dat het een dikke aanrader is: het is echt een goede band , The Magical Mystery Tour blijkt live toch een veel interessanter album dan op plaat en verder werden niet de meest voor de hand liggende keuzes gemaakt. Nooit gedacht bv. nog eens Savoy Truffle of Golden Slumbers live te horen... En ook kwamen er wat nummers uit hun begin tijd dangs. Hoogtepunt was toch wel een man van in de 70 die zo enthousiast werd, dat hij van het tweede balkon naar beneden rende om daar uit zijn dak te gaan.

Was en ben altijd huiverig voor coverbands, maar wat zij doen is echt bijzonder, zeker omdat ze min of meer hetzelfde instrumentarium als de Beatles destijds gebruiken. Kortom, aanrader dus.

Ze komen o.a. nog in Zwolle, Amsterdam (Carré), etc. etc.
Agenda - theanalogues.net

Gezien in Hengelo 16 december 2015.
Soms had ik tranen in mijn ogen van ontroering. Vooral de nummers met de strijkers en de blaassektie waren indrukwekkend. En dan al die instrumenten die ze gebruikten om de Beatlessound zo nauwkeurig mogelijk na te bootsen. Chapeau!!! Ze zijn in één klap mijn favoriete live band.

Die optredens van The Analogues moeten trouwens dure producties zijn. Er werden wel 15 verschillende gitaren gebruikt en een heel scala aan toetsinstrumenten. Naast de vijfkoppige band waren er acht strijkers en blazers ingehuurd. De vraag drong zich op wie dat allemaal betaalt. Het antwoord zit waarschijnlijk achter het drumstel. Fred Gehring is de enige onbekende muzikant van de band, maar de drummer was tot vorig jaar wel topman bij Tommy Hilfiger. Een man met een vermogen van 110 miljoen die zich een dure hobby kan veroorloven dus.

LucM schreef:
Ik heb het over zijn album Elvis is Back!. In de vroege jaren '60 bracht Elvis trouwens nog goed werk uit maar wanneer hij zich meer toelegde op zijn films ging het snel bergafwaarts met hem om eind jaren '60 weer uit het dal te kruipen.
Voor 1956 weet ik echter niet veel van de hitlijsten (al werden er zeker leuke dingen uitgebracht), voor mij starten ze in 1956 met de rock'n & roll.
Voor mij startte de rock 'n roll al in 1954. Op 20 mei 1954 werd de single "Rock around the clock" uitgebracht door Bill Haley and the Comets. Dus vonden we dat we met dat jaar moesten beginnen.
Opmerkelijk was dat deze singletrack uiteindelijk niet eens in mijn top 15 eindigde. Hoogste rapportcijfer was voor Joe Turner, "Shake rattle and roll" (april 1954). Die was (ook) gecoverd door Bil Haley. Maar in de coverversie van Bil Haley (juli 1954) ontbrak de mooiste poetische zin voor mij uit 1954: "You wear those dresses, the sun comes shinin' through". Bill maakte ervan: "Wearin' those dresses, your hair done up so nice".
Erg jammer. Elvis volgde later en ook in de Engelse beat boom koos the Swinging blue Jeans voor de versie van Bill Haley.
Overigens staat op het door jou genoemde album "Elvis is Back!" uit 1960 het nummer "Such a night". Vind ik één van de beste nummers van dat album. Het origineel waar Elvis het van heeft is van "The Drifters". (jan. 1954). Daarnaast bracht Elvis zelf in 1954 ook zijn eerste single uit: "That's allright mama"(juli 1954).
Dat nummer staat ook op zijn album "For LP Fans Only" uit het voor jou mindere jaar 1959. Dat album is ook uitstekend. Het is oud materiaal maar toch minder bekend en met Elvis op zijn best.

Maar we moeten wel binnen het topic blijven zoals je al aangeeft.
Terug naar 1965.
Canned Heat was in 1965 een van de eerste bands die bovenstaande jurk-versie van Joe Turner live uitvoerde. Was de tijd er in 1965 eindelijk rijp voor? Ze zouden het twee jaar later ook op de plaat zetten.
De originele versie van "Cara mia" van David Whitfield (oktober 1954) werd door sommigen van het topic gezelschap in de uitvoering van Jay and the Americans een grote hit in de persoonlijke lijsten van 1965.

We kunnen ook precies 50 jaar terug om inspiratie op te doen uit 1954. We kunnen deze weken kiezen voor "Hurt" van Little Anthony And The Imperials (30 nov 1965). Die is geleend van het origineel van Roy Hamilton (nov. 1954).
Of voor een artiest uit 1954: Elmore James. Zijn single "Standing at the crossroads" (oktober 1954) werd in november 1965 twee jaar na zijn dood opnieuw uitgebracht (iets andere versie) dankzij de blues revival die vanaf 1965 plaatsvond.
Over drie maanden (maart 1966) gaat Clapton ook een versie van dit nummer opnemen. En verder is Them bijna klaar met het album Them again Hierop coveren ze "I've got a woman" van Ray Charles (december 1954). Het album komt over een maand (jan. 1966) uit.

Alle platen uit 1954 die ik hierboven noemde scoorden hoge rapportcijfers (Whitfield iets lager). Daarmee waren er toch behoorlijk wat leuke dingen uitgebracht en toch eindigt 1954 als slechtste jaar.
Lag het aan de jazz platen? Deels. "My funny valentine" - Chet Baker (mei 1954) bijvoorbeeld scoorde ook een hoog rapportcijfer (50 jaar geleden ook opgenomen door Billy Stewart).
Het jaar had ook de enige plaat die van de gehele periode 1954-2004 "0" punten als rapportcijfer kreeg. "The drunken driver" van Ferlin Husky (jun 1954). Wat een verschrikkelijke plaat vind ik dat!

Top-40: week 51 van 1965.

24. Het - Ik Heb Geen Zin Om Op Te Staan
Nederpopklassieker van ééndagsvlieg, er zit totaal geen sleet op en de tekst is blijft immer actueel.
Cijfer: 8,5

35. Bob Smit en het Duke City Sextet o.l.v. van Jan Bijlaart - Ik Heb Me Weer Vergist
Een smarlap (?) die ik best kan pruimen door de tekst en de wat meer moderne arrangementen. Overigens doet dit nummer mij sterk denken aan Ik Ben Verliefd op You van Paul Severs dat 5 jaar later een grote hit in Vlaanderen zou worden.
Cijfer: 6

38. Herb Alpert's Tijuana Brass - Taste Of Honey
Een overbekend nummer dat vaak werd uitgevoerd (o.a. ook door The Beatles) maar in deze jazzy versie vind ik het best passen. Heerlijke trompetsound!
Cijfer: 8,5

40. Roek Williams and The Fighting Cats & Orkest o.l.v. H. v Hoof Jr. - I'll Cry
Klinkt erg als The Searchers waarbij blazers ook dienst uitmaken met in het midden ook een Shadows-achtige gitaarsolo. Opmerkelijk kort nummer dat toch veel te bieden heeft met sterke melodie.
Cijfer: 7,5

Week 51 1965 18-12-1965

01 (01) 03 The Beatles - We Can Work It Out/ Day Tripper
02 (02) 08 The Who - My Generation
03 (03) 04 The Kinks - Till the End of the Day/ Where have all the good times gone
04 (05) 04 The Spencer Davis Group - Keep On Running
05 (04) 10 Donovan - Turquoise
06 (06) 08 Them - Mystic Eyes
07 (09) 06 The Searchers - Take Me For What I'm Worth
08 (10) 03 Lou Christie - Lightnin' Strikes
09 (16) 02 The Mamas & The Papas - California Dreamin'
10 (13) 03 The Hollies - If I Needed Someone

11 (17) 02 Crispian St. Peters - You Were on My Mind
12 (12) 05 The Packers - Hole In The Wall
13 (07) 05 The Beach Boys - Then I Kissed Her
14 (08) 10 The Animals - It's My Life
15 (15) 13 The Yardbirds - Evil Hearted You/ Still I'm Sad
16 (19) 03 Otis Redding - I Can't Turn You Loose
17 (15) 03 Marc Bolan - The Wizard
18 (21) 05 The T-Bones - No Matter What Shape (Your Stomach's In)
19 (27) 02 Johnny Kendall & The Heralds - Hai Promesso
20 (18) 05 Kim Fowley - The Trip

21 (28) 02 The Bobby Fuller Four - I Fought the Law
22 (14) 09 The Leaves - Hey Joe
23 (29) 02 The Seeds - You're Pushing Too Hard
24 (30) 03 The Four Tops - Something About You Baby (Hullabaloo)
25 (20) 07 The Motions - Wasted Words
26 (36) 02 The Five Americans - I See The Light
27 (22) 06 The Shangri-Las - I Can Never Go Home Anymore
28 (31) 04 Paul Revere & The Raiders - Just Like Me
29 (23) 07 Drafi Deutscher - Marmor Stein und Eisen Bricht
30 (37) 02 Chris Montez - Call Me

31 (39) 02 Beach Boys - The Little Girl I Once Knew
32 (38) 02 Stevie Wonder - Uptight (Everything's Alright)
33 (---) 01 Evie Sands - I Can't Let Go
34 (---) 01 The Rolling Stones - As Tears Go By
35 (---) 01 The Rolling Stones - She Said Yeah/ / Gotta Get Away/ Talkin' Bout You/ The Singer Not The Song
36 (---) 01 Frank Sinatra - It Was A Very Good Year
37 (---) 01 Smokey Robinson & The Miracles - Going to The Go-Go
38 (---) 01 Herman's Hermits - A Must To Avoid
39 (40) 02 The Bintangs - You Can't Judge A Book By The Cover
40 (24 ) 05 The Lovin' Spoonful - You Didn't Have to Be So Nice

Bijna gelijktijdig werd er een single en een EP van The Rolling Stones uitgebracht.
'As Tears Go By' werd als single met als B-kant 'Gotta Get Away' uitgebracht in Amerika. Het nummer was door Jagger/ Richard geschreven en al in 1964 door Marianne Faithfull op single gezet. Op 4 februari 1966 werd het zowel in Engeland als in Nederland als B-kant van '19th Nervous Breakdown' uitgebracht.

De EP 'She Said Yeah/ Gotta Get Away/ Talkin' Bout You/ The Singer Not The Song' staat vol met covers.
Ondanks dat het de Stones zijn gaan beide releases bij mij de Top 20 niet halen.

Week 51:

01 01 10 The Animals – It’s My Life #2
02 04 03 The Beatles - We Can Work It Out
03 03 05 The Kinks - Till The End of The Day
04 02 08 The Brogues – I Ain’t No Miracle Worker #1
05 05 04 Marc Bolan – The Wizard
06 08 03 The Seeds - You're Pushing Too Hard
07 11 03 Bobby Fuller Four - I Fought the Law
08 09 03 The Beatles - Day Tripper
09 10 04 The Spencer Davis Group - Keep On Running
10 06 08 The Shangri-Las - I Can Never Go Home Anymore #2

11 07 07 The Lovin' Spoonful - You Didn't Have to Be So Nice
12 12 04 The Walker Brothers - My Ship Is Coming In
13 13 03 Stevie Wonder - Uptight (Everything's Alright)
14 16 02 The Rolling Stones - As Tears Go By
15 19 02 The Mamas & The Papas - California Dreamin'
16 20 02 The Knickerbockers - Lies
17 ---- 01 Evie Sands - I Can't Let Go
18 18 03 The Four Tops - Something About You
19 ---- 01 Joan Baez - Farewell, Angelina
20 ---- 01 Frank Sinatra - It Was a Very Good Year

verdwenen:
The Eyes – When the Night Falls (9w)
The Motions - Wasted Words (5w)
The Byrds - Turn! Turn! Turn! #4 (11w)

Hierbij de lijst van week 51:

01 (02) 02 The Beatles - We can work it out / Day tripper
02 (01) 03 Otis Redding - I can't turn you loose / Just One More Day
03 (05) 03 Bobby Fuller Four - I fought the law
04 (06) 03 The Seeds - You're Pushing Too Hard
05 (03) 05 The Kinks - Till the end of the day / Where have all the good times gone
06 (04) 04 Spencer Davis group - Keep on running
07 (07) 02 Mama's and the papa's - California dreaming
08 (08) 02 Beach boys - The little girl I once knew
09 (22) 02 The Standells - Dirty Water
10 (25) 02 The Knickerbockers - Lies

11 (10) 08 Them - Mystic eyes
12 (09) 08 The Who -My Generation
13 (18) 03 The five Americans - I see the light
14 (17) 07 Mitch Ryder and the detroit wheels - Jenny take a ride Mitch
15 (19) 03 Lou Christie - Lightning strikes
16 (28) 02 The Miracles - Going to a go-go
17 (---) 01 Evie Sands - I can't let go
18 (14) 04 Impressions - You've been cheatin
19 (---) 01 The Rolling Stones - As tears go by
20 (12) 04 Lowell Fulson - Black nights

21 (13) 04 Young Rascals - I ain't gonna eat my heart out
22 (21) 03 Marc Bolan - The Wizzard
23 (11) 06 Lovin Spoonfull - You didn't have to be so nice
24 (29) 02 Paul Revere & the Raiders - Just like me
25 (26) 07 The Eyes - When the night falls
26 (30) 02 Bob Marley and the Wailers - I'm gonna put it on
27 (27) 02 Les Fleurs de Lys - Moondreams
28 (16) 08 Donovan - Turquoise
29 (---) 01 Phil Ochs - I ain't marching anymore
30 (39) 02 Small faces - I've got mine

31 (36) 01 Bob Dylan - Can you please crawl out the window
32 (15) 09 Animals - It's my life
33 (20) 04 Stevie Wonder - Uptight
34 (24) 04 Kim Fowley - The trip
35 (---) 01 Frank Sinatra - It was a very good year
36 (---) 01 Sonics - Cinderella
37 (---) 01 Mike Softley - I'm So Confused
38 (---) 01 Jacques Brel - Jacky
39 (---) 01 The Vogues - Five O'clock world
40 (---) 01 Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich - You make it move

De hoogste nieuwkomer is deze week Evie Sands. Iedere zaterdag stel ik mijn lijst vast om deze de zaterdag daarna te publiceren. Ik verander in de tussentijd niets meer aan mijn lijst. Dan is het toch opvallend hoe eensgezind we zijn over bepaalde krenten uit de pap. Inmiddels blijkt Evie reeds bij herman, heicro en Johan de Wit de hoogste nieuwe binnenkomer. Natuurlijk kennen we de releasedata en kwam Evie Sands deze week met haar prijsnummer. Maar met dit nummer scoorde ze nergens in de wereld een hit. En ook kom je deze single nauwelijks tegen op lijstjes van popcritici.
Waar komt die eensgezindheid vandaan? Zit er misschien achter dat we een voorliefde hebben voor goede originals? De versie van Evie Sands is een mooie original van een bekend nummer. Want uiteindelijk zouden The Hollies als onderdeel van de Britse invasie met dit nummer met de eer gaan strijken door er als eerste een hit mee te scoren.

Deze voorliefde voor originals lijkt ook bevestigd te worden door mijn op één na hoogste binnenkomer. heicro geeft aan dat de Rolling Stones zijn top 20 niet gaan halen met "As tears go by". Ik wil alvast wel verklappen dat hij bij mij de top 5 niet gaat halen. Ik denk dat The Stones bij mij de top 5 zeker gehaald zouden hebben als de uitstekende versie van Marianne Faithfull er niet was geweest. Het is vergelijkbaar met het album Sticky Fingers. Het nummer Sister Morphine kreeg minder punten van mij op dat album omdat opnieuw Marianne haar versie twee jaar eerder uitkwam. En de EP van the Rolling Stones vol met covers in de lijst van heicro zal bij hem de top 20 niet halen. Dat zal bij mij ook niet gebeuren, ondanks dat het the Stones zijn. Maar als het originals geweest waren? Originaliteit is blijkbaar een belangrijk criterium om muziek te meten.
Ik kan alvast ook verklappen dat de hoogste nieuw binnenkomer volgende week net als Evie Sands weer een original is, ook weer een vrouw en dat op dit moment op wikipedia de releasedatum van het nummer eveneens afwezig is dan wel niet klopt. En ze is ook weer Amerikaans.

Want verder valt op dat, ondanks de Britse invasie waar Evie Sands "last van" had, menige lijst van ons toch bestaat uit een Amerikaanse meerderheid. Bij mij is dat zeker zo met meer dan de helft Amerikaanse singles. Ook mijn op twee na hoogste binnenkomer deze week, "I ain't marching anymore" van Phil Ochs, is Amerikaans. Maar wel één met een buitengewoon kritische tekst over Amerika. Een nummer wat één van de beste anti-oorlogsteksten heeft die ik ken en waarin de hele bloedige Amerikaanse geschiedenis voorbij komt. Je zou er vandaag zo een aantal coupletten aan toe kunnen voegen. En op het moment dat je denkt dat je met zo'n eenzijdige linkse vogel uit de folkscene te maken hebt plaatst hij ook een kritische noot bij de vakbondsleiders van zijn land.

Maar uiteindelijk gaat het om de toppositie. En ook dan blijkt bij de meeste van ons dat de Britten wel degelijk de macht hebben in veel lijstjes bij de hoogste posities. Sinds mijn deelname is mijn toppositie in ieder geval meestal Brits. En dat is deze week ook weer het geval. De Britse invasie zit hem bij ons blijkbaar meer in de kwaliteit dan in de kwantiteit.

1965 - week 51

1. (01) (7w) Marvin Gaye - Ain't That Peculiar #2
2. (13) (2w) The Beatles - We Can Work It Out
3. (---) (1w) The Rolling Stones - As Tears Go By
4. (02) (7w) Jackie DeShannon - A Lifetime of Loneliness #2
5. (04) (5w) The Eyes - When the Night Falls
6. (07) (5w) Marianne Faithfull - Yesterday
7. (09) (7w) Kim Weston - Take Me in Your Arms (Rock me a Little While)
8. (03) (7w) The Zombies - Just Out of Reach
9. (11) (3w) Spencer Davis Group - Keep On Running
10. (12) (6w) Dee Dee Sharp - I Really Love You

11. (06) (4w) The Impressions - You've Been Cheatin'
12. (14) (6w) The Miracles - My Girl Has Gone
13. (10) (2w) Bobby Fuller Four - I Fought the Law
14. (16) (4w) Kim Fowley - The Trip
15. (08) (7w) Them - Mystic Eyes #2
16. (05) (3w) Marc Bolan - The Wizard
17. (15) (3w) Stevie Wonder - Uptight (Everything's Alright)
18. (---) (1w) The Temptations - Don't Look Back
19. (17) (5w) The Beach Boys - Then I Kissed Her
20. (19) (7w) The Outsiders - You Mistreat Me

21. (20) (6w) James Brown - Papa's Got a Brand New Bag
22. (21) (2w) Les Fleur-de-Lys - Moondreams
23. (24) (5w) The Packers - Hole in the Wall
24. (35) (3w) Otis Redding - I Can't Turn You Loose
25. (18) (7w) The Shangri-Las - I Can Never Go Home Anymore #1
26. (26) (5w) Mitch Ryder and the Detroit Wheels - Jenny Take a Ride!
27. (31) (6w) The Hollies - Look Through Any Window
28. (22) (3w) Otis Redding - Just One More Day
29. (---) (1w) Etta James & Sugar Pie DeSanto - Do I Make Myself Clear
30. (34) (3w) The Spellbinders - For You

31. (32) (5w) The Spades - You're Gonna Miss Me
32. (23) (2w) Joe Tex - A Sweet Woman Like You
33. (37) (2w) Sam & Dave - You Don't Know Like I Know
34. (25) (6w) The Yardbirds - I'm a Man
35. (30) (4w) Johnny Nash - Let's Move and Groove
36. (27) (2w) The Beatles - Day Tripper
37. (33) (3w) Paul Revere and the Raiders - Just Like Me
38. (29) (3w) Andy Williams - Quiet Nights of Quiet Stars (Corcovado)
39. (---) (1w) The Small Faces - I've Got Mine
40. (28) (7w) Don Covay - Seesaw

Hier doet As Tears Go By het wel erg goed hoor. Prachtig liedje, ook in de versie van Marianne Faithfull inderdaad. The Beatles en The Rolling Stones staan nu bijna samen bovenaan, welke van hun zou volgende week de nummer 1-positie pakken (of zou het uit een andere hoek komen)? We gaan het zien!

Van The Temptations stond eerder My Baby in mijn lijst. Ik geloof dat de radio echter uiteindelijk meer de B-kant is gaan draaien, Don't Look Back, wat een grotere klassieker is geworden, voornamelijk bekend in de versie van Mick Jagger en Peter Tosh. Het is in ieder geval los een op zichzelf staande hit geworden. Dat gebeurt soms, dat de B-kant de A-kant overklast. Er zijn grote klassiekers als B-kant begonnen.

De onderste twee binnenkomers zijn ook van grote namen, maar wel totaal geflopte singles. Raar, want er is niets mis met deze singles van Etta James en The Small Faces.

Arrie schreef:
Hier doet As Tears Go By het wel erg goed hoor. Prachtig liedje, ook in de versie van Marianne Faithfull inderdaad. The Beatles en The Rolling Stones staan nu bijna samen bovenaan, welke van hun zou volgende week de nummer 1-positie pakken (of zou het uit een andere hoek komen)? We gaan het zien!
Als het maar niet The Beatles zijn. Een beetje alternatief tegengeluid past goed in de tijdgeest van 1965.

1965 - Week 51

1. Mama's And The Papa's - California Dreaming
2. Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking
3. The Green Beans - (Don't Give Me No) Friction
4. Race Marbles - Like A Dribbling Fram
5. The Go Betweens - Have You For My Own
6. The Easybeats - Sad And Lonely And Blue
7. The Uniques - Strange
8. The Magicians - An Invitation To Cry
9. The Savages - No No No
10. The Answer - Why You Smile

11. The Jujus - You Treat Me Bad
12. The Lyrics - So What!!
13. Bob Lind - Elusive Butterfly
14. The Sorrows - You've Got What I Want
15. The Leaves - Hey Joe Where You Wanna Go
16. The Fortunes - Here It Comes Again
17. The Seeds - You're Pushing Too Hard
18. The Dovers - She's Gone
19. Them - Mystic Eyes
20. The Knickerbockers - Lies

Goed bezig, Luigi

Welkom luigifort
Ik zag dat je ook al in de 1971 topic bent ingestapt. Je gaat het nog druk krijgen. Maar dat is geen straf, toch?

Marzipaintree schreef:

De hoogste nieuwkomer is deze week Evie Sands. Iedere zaterdag stel ik mijn lijst vast om deze de zaterdag daarna te publiceren. Ik verander in de tussentijd niets meer aan mijn lijst. Dan is het toch opvallend hoe eensgezind we zijn over bepaalde krenten uit de pap. Inmiddels blijkt Evie reeds bij herman, heicro en Johan de Wit de hoogste nieuwe binnenkomer. Natuurlijk kennen we de releasedata en kwam Evie Sands deze week met haar prijsnummer. Maar met dit nummer scoorde ze nergens in de wereld een hit. En ook kom je deze single nauwelijks tegen op lijstjes van popcritici.
Waar komt die eensgezindheid vandaan? Zit er misschien achter dat we een voorliefde hebben voor goede originals? De versie van Evie Sands is een mooie original van een bekend nummer. Want uiteindelijk zouden The Hollies als onderdeel van de Britse invasie met dit nummer met de eer gaan strijken door er als eerste een hit mee te scoren.

Deze voorliefde voor originals lijkt ook bevestigd te worden door mijn op één na hoogste binnenkomer. heicro geeft aan dat de Rolling Stones zijn top 20 niet gaan halen met "As tears go by". Ik wil alvast wel verklappen dat hij bij mij de top 5 niet gaat halen. Ik denk dat The Stones bij mij de top 5 zeker gehaald zouden hebben als de uitstekende versie van Marianne Faithfull er niet was geweest. Het is vergelijkbaar met het album Sticky Fingers. Het nummer Sister Morphine kreeg minder punten van mij op dat album omdat opnieuw Marianne haar versie twee jaar eerder uitkwam. En de EP van the Rolling Stones vol met covers in de lijst van heicro zal bij hem de top 20 niet halen. Dat zal bij mij ook niet gebeuren, ondanks dat het the Stones zijn. Maar als het originals geweest waren? Originaliteit is blijkbaar een belangrijk criterium om muziek te meten.

Ja, ik heb zeker een voorliefde voor originals. Sommigen werden nooit een echte hit, maar ook nooit overtroffen. Ik noem bijvoorbeeld Bettye Lavette met 'Let Me Down Easy'. Coveren is vaak zo makkelijk, tenzij een artiest of band er de moeite voor neemt om een eigen draai aan het nummer te geven. Dat resulteert soms in juweeltjes van covers die het origineel overtreffen.
Enkele voorbeelden uit de jaren zestig:
The Animals - House of the Rising Sun
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
Joe Cocker - With A Little Help From My Friends
The Byrds - Mr. Tambourine Man
Them - It's All Over Now, Baby Blue
Creedence Clearwater Revival - Susie Q

en zo kunnen we nog wel even door gaan.

Dankje ja tis n bende zo druk..hopelijk kan ik t allemaal bijbenen

50 Tracks Rearviewmirror Top 40 week 51 1965

01 01 03 The Beatles - We Can Work It Out / Day Tripper
02 04 03 Bobby Fuller Four - I Fought The Law
03 08 04 Young Rascals - I Ain't Gonna Eat My Heart Out
04 15 06 The Shangri-Las - I Can Never Go Home Anymore
05 05 04 The Spencer Davis Group - Keep On Running
06 06 06 The Searchers - Take Me For What I'm Worth
07 02 10 The Animals - It’s My Life
08 16 03 The Seeds - Pushin' Too Hard
09 03 08 The Zombies - Just Out Of Reach
10 10 05 The Kinks - Till The End of The Day

11 17 02 Evie Sands - I Can't Let Go
12 25 02 The Impressions - You've Been Cheatin
13 13 06 Ike & Tina Turner - Stagger Lee And Billy
14 09 08 The Who - My Generation
15 26 02 The Miracles - Going To A Go-Go
16 11 06 The Brogues - I Ain’t No Miracle Worker
17 ---- 01 Small Faces - I've Got Mine
18 18 05 The Eyes - When the Night Falls
19 19 07 The Motions - Wasted Words
20 29 02 Mamas & The Papas - California Dreamin

21 ---- 01 Jackson C. Frank - Blues Run The Game
22 21 12 James Brown - I Got You (I Feel Good)
23 23 04 Het - Ik Heb Geen Zin Om Op Te Staan
24 20 12 Byrds - Turn! Turn! Turn!
25 37 02 The Wailers - I'm Gonna Put It On
26 40 02 Ellie Greenwich - You Don't Know
27 27 06 The Beach Boys - Then I Kissed Her
28 28 06 John Mayall & The Bluesbreakers - I'm Your Witchdoctor
29 12 10 The Temptations - My Baby / Don't Look Back
30 30 03 The Missing Links - You're Driving Me Insane

31 31 07 The Standells - Dirty Water
32 22 14 Simon & Garfunkel - The Sounds of Silence
33 33 04 Paul Revere & The Raiders - Just Like Me
34 34 02 The Ronettes - He Did It
35 35 03 The Hollies - If I Needed Someone
36 36 03 Beau Brummels - Good Time Music
37 32 04 Marc Bolan - The Wizard
38 14 08 The Beatles - I Need You
39 39 02 Four Tops - Something About You Baby (Hullabaloo)
40 ---- 01 The Rolling Stones - As Tears Go By

Mooie folk single van de man die door het noodlot achtervolgt werd: Jackson C. Frank. Blues Run The Game zou in 1966 gecoverd worden door Simon & Garfunkel. Een keer luisteren en je snapt waarom.

Marzipaintree schreef:
De hoogste nieuwkomer is deze week Evie Sands. Iedere zaterdag stel ik mijn lijst vast om deze de zaterdag daarna te publiceren. Ik verander in de tussentijd niets meer aan mijn lijst. Ik kan alvast ook verklappen dat de hoogste nieuw binnenkomer volgende week net als Evie Sands weer een original is, ook weer een vrouw en dat op dit moment op wikipedia de releasedatum van het nummer eveneens afwezig is dan wel niet klopt. En ze is ook weer Amerikaans.
Er bestaat bijna niets arroganters dan jezelf te quoten maar het moet wel kloppen wat ik schrijf. Ik wil jullie er op wijzen dat ik dankzij 50tracks in de tussentijd mijn lijst toch ga veranderen. De hoogste binnenkomer blijft wel staan en deze staat ook al in de lijst van luigifort.

heicro schreef:
Coveren is vaak zo makkelijk, tenzij een artiest of band er de moeite voor neemt om een eigen draai aan het nummer te geven. Dat resulteert soms in juweeltjes van covers die het origineel overtreffen.
Enkele voorbeelden uit de jaren zestig:
The Animals - House of the Rising Sun
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
Joe Cocker - With A Little Help From My Friends
The Byrds - Mr. Tambourine Man
Them - It's All Over Now, Baby Blue
Creedence Clearwater Revival - Susie Q

en zo kunnen we nog wel even door gaan.
Volledig mee eens. En er zullen er ook nog heel wat in die categorie voorbij komen.

heicro schreef:
(quote)

Gezien in Hengelo 16 december 2015.
Soms had ik tranen in mijn ogen van ontroering. Vooral de nummers met de strijkers en de blaassektie waren indrukwekkend. En dan al die instrumenten die ze gebruikten om de Beatlessound zo nauwkeurig mogelijk na te bootsen. Chapeau!!! Ze zijn in één klap mijn favoriete live band.

Die optredens van The Analogues moeten trouwens dure producties zijn. Er werden wel 15 verschillende gitaren gebruikt en een heel scala aan toetsinstrumenten. Naast de vijfkoppige band waren er acht strijkers en blazers ingehuurd. De vraag drong zich op wie dat allemaal betaalt. Het antwoord zit waarschijnlijk achter het drumstel. Fred Gehring is de enige onbekende muzikant van de band, maar de drummer was tot vorig jaar wel topman bij Tommy Hilfiger. Een man met een vermogen van 110 miljoen die zich een dure hobby kan veroorloven dus.

Mooi om te lezen dat je zo hebt genoten. En dat van de drummer wist ik niet, maar dat verklaart wel het een en ander. Volgens mij is het plan ook de latere Beatles-albums integraal op te voeren. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met The White Album, maar ik ga daar zeker ook heen.

Week 51:

01 (02) 03 The Seeds - Pushin' Too Hard #1
02 (01) 06 The Brogues - I Ain't No Miracle Worker #1
03 (04) 06 Het - Ik Heb Geen Zin Om Op Te Staan
04 (13) 02 Marc Bolan - The Wizard
05 (03) 08 The Shangri-Las - I Can Never Go Home Anymore #3
06 (07) 06 The Wild Ones - Wild Thing
07 (06) 07 The Statler Brothers - Flowers On The Wall
08 (10) 04 The Kinks - Till The End of the Day
09 (12) 03 Armand - En Nou Ik
10 (08) 05 Kim Fowley - The Trip
11 (11) 04 Stevie Wonder - Uptight (Everything's Alright)
12 (**) 01 The Miracles - Going To A Go-Go
13 (05) 06 Mitch Ryder & The Detroit Wheels - Jenny Takes A Ride!
14 (18) 02 The Lovin' Spoonful - You Didn't Have To Be So Nice
15 (09) 14 Marvin Gaye - Ain't That Peculiar #3
16 (**) 01 Tammi Terrell - I Can't Believe You Love Me
17 (**) 01 The Velvelettes - A Bird In The Hand (Is Worth Two In The Bush)
18 (**) 01 The Beau Brummels - Good Time Music
19 (14) 07 The Who - My Generation
20 (19) 03 The Beatles - Daytripper

exit:
The Standells - Dirty Water
The Spades - You're Gonna Miss Me
The Animals - It's My Life
Them - Mystic Eyes

Druk weekje. Niet al het nieuws beluisterd, maar dan nog is er een hoop moois om uit te kiezen. Deze week wat soul erin bij, met name de nieuwe single van The Miracles is erg goed. Verder ook nog een leuk nummer over muziek van The Beau Brummels. Elke keer als de zanger "Yes it's back on the radio" zingt heb ik het gevoel dat ik naar Jonathan Richman (The Modern Lovers) luister, maar het is toch echt iemand anders.

luigifort schreef:
1965 - Week 51

2. Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking

Nu al? Die is toch pas van februari?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:38 uur

geplaatst: vandaag om 01:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.