Muziek / Toplijsten en favorieten / Wekelijks: de singles top 20 van 50 jaar terug
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2016, 19:29 uur
Week 13:
01 08 02 The Byrds - Eight Miles High #1
02 01 06 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore #2
03 03 05 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
04 02 05 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream?
05 06 05 The Beatles - Nowhere Man
06 04 07 Michel Polnareff - La Poupée Qui Fait Non
07 07 06 The Temptations - Get Ready
08 10 05 The Hollies - I Can't Let Go
09 05 08 The Isley Brothers - This Old Heart of Mine (Is Weak for You)
10 12 03 Brian Wilson - Caroline, No
11 14 03 The Association - Along Comes Mary
12 15 03 Serge Gainsbourg - Docteur Jekyll et monsieur Hyde
13 13 05 Donovan - Sunny Goodge Street
14 ---- 01 Dusty Springfield - You Don't Have to Say You Love Me
15 ---- 01 Charles Aznavour - La Bohème
16 17 03 The Vagrants - I Can't Make A Friend
17 09 08 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
18 ---- 01 Sam & Dave - Hold On! I'm a Comin'
19 11 10 Simon & Garfunkel - Homeward Bound #2
20 20 03 The Outsiders - Felt Like I Wanted to Cry
Verdwenen:
Bob Dylan - One Of Us Must Go (Sooner or Later) (3 wk)
The Seeds - Try to Understand (3 wk)
The Yardbirds - Shapes of Things (3 wk)
01 08 02 The Byrds - Eight Miles High #1
02 01 06 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore #2
03 03 05 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
04 02 05 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream?
05 06 05 The Beatles - Nowhere Man
06 04 07 Michel Polnareff - La Poupée Qui Fait Non
07 07 06 The Temptations - Get Ready
08 10 05 The Hollies - I Can't Let Go
09 05 08 The Isley Brothers - This Old Heart of Mine (Is Weak for You)
10 12 03 Brian Wilson - Caroline, No
11 14 03 The Association - Along Comes Mary
12 15 03 Serge Gainsbourg - Docteur Jekyll et monsieur Hyde
13 13 05 Donovan - Sunny Goodge Street
14 ---- 01 Dusty Springfield - You Don't Have to Say You Love Me
15 ---- 01 Charles Aznavour - La Bohème
16 17 03 The Vagrants - I Can't Make A Friend
17 09 08 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
18 ---- 01 Sam & Dave - Hold On! I'm a Comin'
19 11 10 Simon & Garfunkel - Homeward Bound #2
20 20 03 The Outsiders - Felt Like I Wanted to Cry
Verdwenen:
Bob Dylan - One Of Us Must Go (Sooner or Later) (3 wk)
The Seeds - Try to Understand (3 wk)
The Yardbirds - Shapes of Things (3 wk)
0
geplaatst: 25 maart 2016, 19:51 uur
26 maart 1966 week 13
01 (07) 02 The Byrds - Eight Miles High
02 (01) 05 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
03 (02) 05 The Yardbirds - Shapes of Things
04 (03) 05 The Beatles - Nowhere Man
05 (04) 04 The Who - Substitute
06 (05) 04 Donovan - Sunny Goodge Street
07 (---) 01 The Beach Boys - Sloop John B
08 (---) 01 The Beatles - Norwegian Wood
09 (---) 01 Alan Price Set - I Put a Spell on You
10 (10) 02 Ferré Grignard - Ring, Ring, I've Got to Sing
11 (06) 05 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
12 (11) 05 Bob Dylan - One of Us Must Know (Sooner or Later)
13 (18) 02 The Who - A Legal Matter
14 (19) 02 The Association Along Comes Mary
15 (09) 06 Q65 - You're the Victor
16 (14) 07 The Temptations - Get Ready
18 (20) 02 Spencer Davis Group - Somebody Help Me
19 (13) 06 The Answers - Fool Turn Around
20 (---) 01 Lyme & Cybelle - Follow Me
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/41/Norwegian_Wood_(This_Bird_Has_Flown)_-_The_Beatles.jpg/220px-Norwegian_Wood_(This_Bird_Has_Flown)_-_The_Beatles.jpg
Naast het uitkomen van één van de beste Beach Boys songs is ook de Australische single-release van 'Norwegian Wood/ Nowhere Man' van The Beatles een feit en de derde hoge binnenkomer 'I Put A Spell on You' van Alan Price Set is ook van grote klasse. Wat een week!
01 (07) 02 The Byrds - Eight Miles High
02 (01) 05 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
03 (02) 05 The Yardbirds - Shapes of Things
04 (03) 05 The Beatles - Nowhere Man
05 (04) 04 The Who - Substitute
06 (05) 04 Donovan - Sunny Goodge Street
07 (---) 01 The Beach Boys - Sloop John B
08 (---) 01 The Beatles - Norwegian Wood
09 (---) 01 Alan Price Set - I Put a Spell on You
10 (10) 02 Ferré Grignard - Ring, Ring, I've Got to Sing
11 (06) 05 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
13 (18) 02 The Who - A Legal Matter
14 (19) 02 The Association Along Comes Mary
15 (09) 06 Q65 - You're the Victor
16 (14) 07 The Temptations - Get Ready
18 (20) 02 Spencer Davis Group - Somebody Help Me
19 (13) 06 The Answers - Fool Turn Around
20 (---) 01 Lyme & Cybelle - Follow Me
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/41/Norwegian_Wood_(This_Bird_Has_Flown)_-_The_Beatles.jpg/220px-Norwegian_Wood_(This_Bird_Has_Flown)_-_The_Beatles.jpg
Naast het uitkomen van één van de beste Beach Boys songs is ook de Australische single-release van 'Norwegian Wood/ Nowhere Man' van The Beatles een feit en de derde hoge binnenkomer 'I Put A Spell on You' van Alan Price Set is ook van grote klasse. Wat een week!
0
geplaatst: 25 maart 2016, 20:17 uur
En ook de kwartaallijst van 1966:
1. Simon & Garfunkel - Homeward Bound 142
2. Phil Ochs - I Ain't Marching Anymore 132
3. The 13th Floor Elevators - You're Gonna Miss Me 132
4. David Bowie with the Lower Third - Can't Help Thinking About Me 129
5. Jacques Brel - Jacky 111
6. Jackson C. Frank - Blues Run The Game 103
7. The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown 98
8. Dusty Springfield - Little by Little 97
9. The Isley Brothers - This Old Heart of Mine (Is Weak for You) 94
10. The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine (Anymore) 89
11. The Seeds - You're Pushing Too Hard 87
12. Michel Polnareff - La Poupée Qui Fait Non 84
13. The Outsiders - Time Won't Let Me 83
14. The Beatles - We Can Work It Out 78
15. Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream? 76
16. Evie Sands - I Can't Let Go 74
17. The Kinks - Dedicated Follower of Fashion 69
18. The Temptations - Get Ready 65
19. The Byrds - Set You Free This Time 60
20. Syndicate of Sound - Little Girl 60
21. The Beatles - Nowhere Man 58
22. The Small Faces - Sha La La La Lee 51
23. The Green Beans - (Don't Give Me No) Friction 50
24. The Easybeats - Sad And Lonely And Blue 45
25. The Hollies - I Can't Let Go 44
1. Simon & Garfunkel - Homeward Bound 142
2. Phil Ochs - I Ain't Marching Anymore 132
3. The 13th Floor Elevators - You're Gonna Miss Me 132
4. David Bowie with the Lower Third - Can't Help Thinking About Me 129
5. Jacques Brel - Jacky 111
6. Jackson C. Frank - Blues Run The Game 103
7. The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown 98
8. Dusty Springfield - Little by Little 97
9. The Isley Brothers - This Old Heart of Mine (Is Weak for You) 94
10. The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine (Anymore) 89
11. The Seeds - You're Pushing Too Hard 87
12. Michel Polnareff - La Poupée Qui Fait Non 84
13. The Outsiders - Time Won't Let Me 83
14. The Beatles - We Can Work It Out 78
15. Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream? 76
16. Evie Sands - I Can't Let Go 74
17. The Kinks - Dedicated Follower of Fashion 69
18. The Temptations - Get Ready 65
19. The Byrds - Set You Free This Time 60
20. Syndicate of Sound - Little Girl 60
21. The Beatles - Nowhere Man 58
22. The Small Faces - Sha La La La Lee 51
23. The Green Beans - (Don't Give Me No) Friction 50
24. The Easybeats - Sad And Lonely And Blue 45
25. The Hollies - I Can't Let Go 44
0
geplaatst: 25 maart 2016, 20:40 uur
Interessante vondst heicro! Deze vroege Australische single van Norwegian Wood, die kende ik nog niet.
0
geplaatst: 25 maart 2016, 20:57 uur
Het beste nummer van het album 'Rubber Soul' kwam op 24 maart 1966 uit op single! Een zeer wijs besluit van die Australiërs.
Door die fantastische nieuwkomers is het overigens dringen geblazen in mijn top 10. Tim Hardin heeft na 5 weken al afscheid van de top 10 moeten nemen en Ferré Grignard, die vorige week veelbelovend op 10 binnenkwam moet een pas op de plaats maken.
Door die fantastische nieuwkomers is het overigens dringen geblazen in mijn top 10. Tim Hardin heeft na 5 weken al afscheid van de top 10 moeten nemen en Ferré Grignard, die vorige week veelbelovend op 10 binnenkwam moet een pas op de plaats maken.
0
geplaatst: 25 maart 2016, 21:15 uur
Zojuist heb ik even beter geluisterd naar de nummer 1 uit Lucms flop 5. Het is eigenlijk al niet meer opvallend dat deze flop 5 weer voornamelijk uit Nederlandstalig werk bestaat. De nr. 1 is deze keer Ard en Keessie van Johnny Hoes en Het Heya Heya Koor.
Ik was benieuwd wat ik van dit nummer zou vinden zodat we wellicht aan het eind van het jaar het slechtste nummer van 1966 kunnen kiezen.
In de traditie van de jaren 40 en 50 horen we in deze nr. 1 van de floplijst weer een accordeon voorbijkomen. Bepaald niet origineel en hip voor 1966. Ik moet meteen denken aan Max van Praags "Daar zijn de appeltjes van oranje weer" (1950) of Johnny Jordaans "Geef mij maar Amsterdam" (1955). Het zal wel Hollandse folklore moeten voorstellen.
De melodie is ongelooflijk simpel, de harmonieën eveneens. Dit had veel beter gekund. Want hier moet sprake zijn van een mars in majeur. Vergeleken met andere sportmarsen uit de oude doos, neem bijvoorbeeld de mars "Koning voetbal" uit 1934 is dit wel heel erg mager. En daarbij klinkt het zogenaamde koor erg amateuristisch, zeker als ze lopen te schreeuwen.
En dan de tekst. Wat een broddelwerk. Laat ik er twee regels uitnemen:
Ons landje is bekend van boter, eieren en kaas
Maar op de gladde ijzers zijn we ook een hele baas
Is ons landje bekend van boter, eieren en kaas? Kaas misschien wel, maar boter en eieren? Niet specifiek dat ik weet. Wel tulpen, Amsterdam en kaas, of molens, gierigheid en kaas, of klompen, fietspaden en kaas. Of bedoelt Johnny Hoes het spelletje? Maar dat heet boter, kaas en eieren. En dat is ook niet typisch Nederlands.
En waarom begint de tweede regel met maar? Dat impliceert een tegenstelling. Het impliceert dat niemand weet dat we op gladde ijzers goed zijn. En dat klopt ook niet want we hebben de laatste jaren voor 1966 aardig wat prijzen op gladde ijzers (ook met b.v. kunstschaatsen) binnengehaald.
En dan volgt misschien nog wel het ergste: zijn we ook een hele baas. Waarom een onbepaald lidwoord? De uitdrukking is de baas en niet een baas. Daarmee zwakt hij alles nog verder af en zit hij ook taalkundig in 1966 fout.
Hij had er ook van kunnen maken:
Ons landje is bekend van tulpen, Amsterdam en kaas
En op de gladde ijzers zijn we iedereen de baas
En zo zakt de hele tekst verder ook door het ijs. Hij noemt Ivar Moe maar die heet eigenlijk Per Ivar Moe. De Noren en Russen krijgen de derde en vierde prijs cadeau. Ja, als er maar vier mee doen maar dat is bepaald niet zo. Want hij noemt verder ook nog een hele goede Zweed die meedoet.
LucM heeft wat mij betreft gelijk. Deze staat terecht bovenaan in zijn flop 5, ik geloof nu al meteen dat de rest beter is.
Ik was benieuwd wat ik van dit nummer zou vinden zodat we wellicht aan het eind van het jaar het slechtste nummer van 1966 kunnen kiezen.
In de traditie van de jaren 40 en 50 horen we in deze nr. 1 van de floplijst weer een accordeon voorbijkomen. Bepaald niet origineel en hip voor 1966. Ik moet meteen denken aan Max van Praags "Daar zijn de appeltjes van oranje weer" (1950) of Johnny Jordaans "Geef mij maar Amsterdam" (1955). Het zal wel Hollandse folklore moeten voorstellen.
De melodie is ongelooflijk simpel, de harmonieën eveneens. Dit had veel beter gekund. Want hier moet sprake zijn van een mars in majeur. Vergeleken met andere sportmarsen uit de oude doos, neem bijvoorbeeld de mars "Koning voetbal" uit 1934 is dit wel heel erg mager. En daarbij klinkt het zogenaamde koor erg amateuristisch, zeker als ze lopen te schreeuwen.
En dan de tekst. Wat een broddelwerk. Laat ik er twee regels uitnemen:
Ons landje is bekend van boter, eieren en kaas
Maar op de gladde ijzers zijn we ook een hele baas
Is ons landje bekend van boter, eieren en kaas? Kaas misschien wel, maar boter en eieren? Niet specifiek dat ik weet. Wel tulpen, Amsterdam en kaas, of molens, gierigheid en kaas, of klompen, fietspaden en kaas. Of bedoelt Johnny Hoes het spelletje? Maar dat heet boter, kaas en eieren. En dat is ook niet typisch Nederlands.
En waarom begint de tweede regel met maar? Dat impliceert een tegenstelling. Het impliceert dat niemand weet dat we op gladde ijzers goed zijn. En dat klopt ook niet want we hebben de laatste jaren voor 1966 aardig wat prijzen op gladde ijzers (ook met b.v. kunstschaatsen) binnengehaald.
En dan volgt misschien nog wel het ergste: zijn we ook een hele baas. Waarom een onbepaald lidwoord? De uitdrukking is de baas en niet een baas. Daarmee zwakt hij alles nog verder af en zit hij ook taalkundig in 1966 fout.
Hij had er ook van kunnen maken:
Ons landje is bekend van tulpen, Amsterdam en kaas
En op de gladde ijzers zijn we iedereen de baas
En zo zakt de hele tekst verder ook door het ijs. Hij noemt Ivar Moe maar die heet eigenlijk Per Ivar Moe. De Noren en Russen krijgen de derde en vierde prijs cadeau. Ja, als er maar vier mee doen maar dat is bepaald niet zo. Want hij noemt verder ook nog een hele goede Zweed die meedoet.
LucM heeft wat mij betreft gelijk. Deze staat terecht bovenaan in zijn flop 5, ik geloof nu al meteen dat de rest beter is.
0
geplaatst: 25 maart 2016, 21:46 uur
......en toch zongen we het liedje uit volle borst mee, want schaatsen en Ard en Keesie waren populair. Het gros van de mensen was niet zo kritisch. Veel liedjes die we op de radio hoorden waren overigens gemakkelijk in het gehoor liggend en de teksten waren eenvoudig. Rijmpjes eigenlijk.
Tegenwoordig zijn we allemaal 'muziekkenners' omdat we worden overspoeld door allerlei talentenjachten op tv. Al kijkend naar de 'Voice' met een zak chips op schoot beoordelen wij als professionals net als Marco Borsato de liedjes en de zangkunsten van amateurs .
Vijftig jaar geleden moesten we het doen met de alles bepalende publieke zenders van Hilversum en Bussum. Radio Veronica, de piraat die wel interessante muziek liet horen was nog lang niet overal bereikbaar. Het gevolg was dat we werden overspoeld met zelfs voor die tijd oubollige muziek en de meesten vonden het nog leuk ook. Conservatief als de meerderheid in Nederland was.
Tegenwoordig zijn we allemaal 'muziekkenners' omdat we worden overspoeld door allerlei talentenjachten op tv. Al kijkend naar de 'Voice' met een zak chips op schoot beoordelen wij als professionals net als Marco Borsato de liedjes en de zangkunsten van amateurs .
Vijftig jaar geleden moesten we het doen met de alles bepalende publieke zenders van Hilversum en Bussum. Radio Veronica, de piraat die wel interessante muziek liet horen was nog lang niet overal bereikbaar. Het gevolg was dat we werden overspoeld met zelfs voor die tijd oubollige muziek en de meesten vonden het nog leuk ook. Conservatief als de meerderheid in Nederland was.
0
geplaatst: 26 maart 2016, 09:19 uur
1966 - week 12
1. (01) (3w) Charles Aznavour - La Bohème #2
2. (02) (6w) Marvin Gaye - One More Heartache #3
3. (04) (2w) Lyme & Cybelle - Follow Me
4. (03) (4w) Tim Hardin - How Can We Hang On to a Dream
5. (05) (5w) Ike & Tina Turner - Two Is a Couple
6. (---) (1w) The Byrds - Eight Miles High
7. (06) (4w) James Brown - Ain't That a Groove
8. (07) (4w) The Beatles - Nowhere Man
9. (11) (5w) The Lovin' Spoonful - Daydream
10. (08) (8w) James Brown - Lost Someone (Live at the Apollo 1962) #1
11. (09) (5w) The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore
12. (17) (2w) Gene Chandler - (I'm Just a) Fool for You
13. (12) (7w) The Impressions - Since I Lost the One I Love
14. (14) (10w) Mary Wells - Can't You See (You're Losing Me)
15. (16) (3w) Cher - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
16. (15) (8w) The Isley Brothers - This Old Heart of Mine (Is Weak for You)
17. (10) (3w) The Temptations - Get Ready
18. (---) (1w) Spencer Davis Group - Somebody Help Me
19. (19) (6w)The Groupies - Primitive
20. (18) (12w) Solomon Burke - Baby, Come On Home #2
Door dit topic besef je pas hoe weinig tijd er zat tussen bijvoorbeeld nummers als Mr. Tambourine Man en Turn Turn Turn en het onnavolgbare, psychedelische, onconventionele Eight Miles High, geïnspireerd door de sitarmuziek van Ravi Shankar en de jazz van John Coltrane. Wat bijzonder om dergelijke invloeden in een pakkend popliedje van drie minuut nogwat te verwerken. En wat ontwikkelde die band zich snel! Moet heel bijzonder zijn geweest toen dat nmmer verscheen.
Het aardige van Somebody Help Me van Spencer Davis Group vind ik dat Steve Winwood met doorleefde stem zingt: 'when I was just a boy of seventeen, I had a girl'. Markant detail: hij was toen nog een zeventien. Wellicht had zijn meisje het wel een weekje eerder uitgemaakt. Het was net als Keep On Running dan ook geschreven door de tien jaar oudere Jamaicaan Jackie Edwards. Prima single verder.
1. (01) (3w) Charles Aznavour - La Bohème #2
2. (02) (6w) Marvin Gaye - One More Heartache #3
3. (04) (2w) Lyme & Cybelle - Follow Me
4. (03) (4w) Tim Hardin - How Can We Hang On to a Dream
5. (05) (5w) Ike & Tina Turner - Two Is a Couple
6. (---) (1w) The Byrds - Eight Miles High
7. (06) (4w) James Brown - Ain't That a Groove
8. (07) (4w) The Beatles - Nowhere Man
9. (11) (5w) The Lovin' Spoonful - Daydream
10. (08) (8w) James Brown - Lost Someone (Live at the Apollo 1962) #1
11. (09) (5w) The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore
12. (17) (2w) Gene Chandler - (I'm Just a) Fool for You
13. (12) (7w) The Impressions - Since I Lost the One I Love
14. (14) (10w) Mary Wells - Can't You See (You're Losing Me)
15. (16) (3w) Cher - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
16. (15) (8w) The Isley Brothers - This Old Heart of Mine (Is Weak for You)
17. (10) (3w) The Temptations - Get Ready
18. (---) (1w) Spencer Davis Group - Somebody Help Me
19. (19) (6w)The Groupies - Primitive
20. (18) (12w) Solomon Burke - Baby, Come On Home #2
Door dit topic besef je pas hoe weinig tijd er zat tussen bijvoorbeeld nummers als Mr. Tambourine Man en Turn Turn Turn en het onnavolgbare, psychedelische, onconventionele Eight Miles High, geïnspireerd door de sitarmuziek van Ravi Shankar en de jazz van John Coltrane. Wat bijzonder om dergelijke invloeden in een pakkend popliedje van drie minuut nogwat te verwerken. En wat ontwikkelde die band zich snel! Moet heel bijzonder zijn geweest toen dat nmmer verscheen.
Het aardige van Somebody Help Me van Spencer Davis Group vind ik dat Steve Winwood met doorleefde stem zingt: 'when I was just a boy of seventeen, I had a girl'. Markant detail: hij was toen nog een zeventien. Wellicht had zijn meisje het wel een weekje eerder uitgemaakt. Het was net als Keep On Running dan ook geschreven door de tien jaar oudere Jamaicaan Jackie Edwards. Prima single verder.
0
geplaatst: 26 maart 2016, 09:20 uur
Overigens zou er volgende week zomaar een nummer op 1 kunnen binnenkomen bij mij, ik heb hem al zien langskomen. Mensen die me een beetje kennen, zouden het kunnen voorspellen. 

0
geplaatst: 26 maart 2016, 11:48 uur
Ik werd er via PM op gewezen dat Dead End van The Kinks pas in oktober werd opgenomen. Het is me een raadsel hoe ik er dan op ben gekomen, maar ik heb hem vervangen. 

0
geplaatst: 26 maart 2016, 13:57 uur
Arrie schreef:
Overigens zou er volgende week zomaar een nummer op 1 kunnen binnenkomen bij mij, ik heb hem al zien langskomen. Mensen die me een beetje kennen, zouden het kunnen voorspellen.
Dusty?
0
geplaatst: 26 maart 2016, 14:34 uur
Arrie schreef:
The Kinks zijn het in ieder geval niet. Las ik nou eerder dat bij the Kinks instrumentatie en composities te eenvoudig zijn en dat de zang matig is?Overigens zou er volgende week zomaar een nummer op 1 kunnen binnenkomen bij mij, ik heb hem al zien langskomen. Mensen die me een beetje kennen, zouden het kunnen voorspellen.
0
geplaatst: 26 maart 2016, 14:59 uur
1966 - Week 13
13 12 AW
01 02 05 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore #1
02 04 05 The Kinks - Dedicated Follower Of Fashion
03 01 06 Michel Polnareff - La Poupée Qui Fait Non #2
04 03 05 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream?
05 09 02 The Byrds - Eight Miles High
06 06 06 The Shadows of Knight - Gloria
07 07 05 The Beatles - Nowhere Man
08 08 05 The Hollies - I Can't Let Go
09 10 05 Donovan - Sunny Goodge Street
10 11 05 The Spats - She Done Moved
11 12 05 The Palace Guard - Falling Sugar
12 13 04 The Vagrants - I Can't Make A Friend
13 14 04 Peter And Gordon - Woman
14 15 03 Serge Gainsbourg - Docteur Jekyll et Monsieur Hyde
15 16 03 Brian Wilson - Caroline, No
16 17 03 The Purple Hearts - Of Hopes and Dreams and Tombstones
17 05 06 Lovin' Spoonful - Daydream
18 ** 01 Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
19 ** 01 Donovan - Josie
20 ** 01 The Golliwogs - Fragile Child
Verdwenen
Syndicate Of Sound - Little Girl #1
The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
Jefferson Airplane - It's No Secret
13 12 AW
01 02 05 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore #1
02 04 05 The Kinks - Dedicated Follower Of Fashion
03 01 06 Michel Polnareff - La Poupée Qui Fait Non #2
04 03 05 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream?
05 09 02 The Byrds - Eight Miles High
06 06 06 The Shadows of Knight - Gloria
07 07 05 The Beatles - Nowhere Man
08 08 05 The Hollies - I Can't Let Go
09 10 05 Donovan - Sunny Goodge Street
10 11 05 The Spats - She Done Moved
11 12 05 The Palace Guard - Falling Sugar
12 13 04 The Vagrants - I Can't Make A Friend
13 14 04 Peter And Gordon - Woman
14 15 03 Serge Gainsbourg - Docteur Jekyll et Monsieur Hyde
15 16 03 Brian Wilson - Caroline, No
16 17 03 The Purple Hearts - Of Hopes and Dreams and Tombstones
17 05 06 Lovin' Spoonful - Daydream
18 ** 01 Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
19 ** 01 Donovan - Josie
20 ** 01 The Golliwogs - Fragile Child
Verdwenen
Syndicate Of Sound - Little Girl #1
The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
Jefferson Airplane - It's No Secret
0
geplaatst: 26 maart 2016, 15:06 uur
Week 13:
01 (01) 06 The Temptations - Get Ready
02 (03) 04 Tim Hardin - How Can We Hang on to a Dream
03 (05) 03 The Who - Substitute
04 (04) 05 Johnny Cash - The One On the Right Is On the Left
05 (02) 06 New Colony Six - I Confess
06 (07) 05 Norma Tanega - Walkin’ My Cat Named Dog
07 (09) 04 Cher - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
08 (08) 04 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
09 (13) 04 The Yardbirds - Shapes of Things
10 (16) 03 The Seeds - Try To Understand/The Other Place
11 (06) 07 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
13 (10) 04 The Beatles - Nowhere Man
14 (12) 04 Lou Christie - Outside The Gates Of Heaven
15 (20) 04 Het Cocktail Trio - Soep Met Speldjes
16 (21) 03 The Outsiders - Felt Like I Wanted to Cry/I Love Her Still, I Always Will
17 (25) 02 Brian Wilson - Caroline No
18 (23) 04 The Hollies - I Can't Let Go
19 (22) 04 The Young Rascals - Good lovin'
20 (26) 03 Tim Tam And The Turn-Ons - Wait A Minute
21 (17) 05 The Lovin' Spoonful - Daydream
22 (24) 03 The Harden Trio - Tippy Toeing
23 (15) 06 The Jay-Jays - Bald-Headed Woman
24 (**) 01 The Byrds - Eight Miles High
25 (14) 09 The Other Tikis - Bye Bye Bye
26 (18) 07 Neal Hefti - Batman Theme
27 (31) 02 The Monitors - Greetings (This is Uncle Sam)
28 (19) 10 The Beatles - Michelle / Girl
29 (28) 03 Cornelis Vreeswijk - De Nozem En de Non
30 (35) 02 Lyme And Cybelle - Follow Me
31 (**) 01 Sam and Dave - Hold On, I'm Comin'
32 (37) 02 Them - Call my name
33 (**) 01 Garnet Mimms - I'll Take Good Care Of You
34 (29) 05 Toon Hermans - Sien
35 (40) 02 The Selfkick - Gosh! I´m Your Woman Not Your Wife
36 (**) 01 The Answers - It's Just A Fear
37 (27) 06 The Groupies - Primitive
38 (**) 01 Ike & Tina Turner - Two Is A Couple
39 (32) 10 The 13th Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
40 (34) 05 Bobby Vinton - Tears
Exit:
Janie Jones - Witches Brew (8w)
Little Milton - We Got The Winning Hand (6w)
The Toys - Attack (8w)
Conny Vandenbos - Ik Ben Gelukkig Zonder Jou (6w)
Dusty Springfield - Little By Little (9w)
01 (01) 06 The Temptations - Get Ready
02 (03) 04 Tim Hardin - How Can We Hang on to a Dream
03 (05) 03 The Who - Substitute
04 (04) 05 Johnny Cash - The One On the Right Is On the Left
05 (02) 06 New Colony Six - I Confess
06 (07) 05 Norma Tanega - Walkin’ My Cat Named Dog
07 (09) 04 Cher - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
08 (08) 04 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
09 (13) 04 The Yardbirds - Shapes of Things
10 (16) 03 The Seeds - Try To Understand/The Other Place
11 (06) 07 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
13 (10) 04 The Beatles - Nowhere Man
14 (12) 04 Lou Christie - Outside The Gates Of Heaven
15 (20) 04 Het Cocktail Trio - Soep Met Speldjes
16 (21) 03 The Outsiders - Felt Like I Wanted to Cry/I Love Her Still, I Always Will
17 (25) 02 Brian Wilson - Caroline No
18 (23) 04 The Hollies - I Can't Let Go
19 (22) 04 The Young Rascals - Good lovin'
20 (26) 03 Tim Tam And The Turn-Ons - Wait A Minute
21 (17) 05 The Lovin' Spoonful - Daydream
22 (24) 03 The Harden Trio - Tippy Toeing
23 (15) 06 The Jay-Jays - Bald-Headed Woman
24 (**) 01 The Byrds - Eight Miles High
25 (14) 09 The Other Tikis - Bye Bye Bye
26 (18) 07 Neal Hefti - Batman Theme
27 (31) 02 The Monitors - Greetings (This is Uncle Sam)
28 (19) 10 The Beatles - Michelle / Girl
29 (28) 03 Cornelis Vreeswijk - De Nozem En de Non
30 (35) 02 Lyme And Cybelle - Follow Me
31 (**) 01 Sam and Dave - Hold On, I'm Comin'
32 (37) 02 Them - Call my name
33 (**) 01 Garnet Mimms - I'll Take Good Care Of You
34 (29) 05 Toon Hermans - Sien
35 (40) 02 The Selfkick - Gosh! I´m Your Woman Not Your Wife
36 (**) 01 The Answers - It's Just A Fear
37 (27) 06 The Groupies - Primitive
38 (**) 01 Ike & Tina Turner - Two Is A Couple
39 (32) 10 The 13th Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
40 (34) 05 Bobby Vinton - Tears
Exit:
Janie Jones - Witches Brew (8w)
Little Milton - We Got The Winning Hand (6w)
The Toys - Attack (8w)
Conny Vandenbos - Ik Ben Gelukkig Zonder Jou (6w)
Dusty Springfield - Little By Little (9w)
0
geplaatst: 26 maart 2016, 15:48 uur
Week 13:
01 (04) 02 The Byrds - Eight Miles High #1
02 (01) 06 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore #1
03 (02) 06 Michel Polnareff - La Poupée Quit Fait Non #1
04 (05) 05 The Temptations - Get Ready
05 (03) 04 Bob Dylan - One Of Us Must Go (Sooner or Later)
06 (**) 01 Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
07 (09) 05 Donovan - Sunny Goodge Street
08 (10) 03 Kim Weston - Helpless
09 (11) 03 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
10 (07) 06 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream?
11 (**) 01 Sam & Dave - Hold On! I'm A Comin'
12 (06) 15 The Miracles - Going To A Go-Go #7
13 (**) 01 Beach Boys - Sloop John B.
14 (12) 05 The Poets - Baby Don't You Do It
15 (13) 02 Charles Aznavour - La Bohème
16 (08) 10 The 13th Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
17 (**) 01 The Association - Along Comes Mary
18 (17) 03 Cher - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
19 (14) 08 The Isley Brothers - This Old Heart Of Mine (Is Weak For You)
20 (16) 08 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
exit:
Ike & Tina Turner - Two Is A Couple
Jackson C. Frank - Blues Run The Game
The Who - Substitute
Edwin Starr - Back Street
Goldie - Goin' Back/The Alan Price Set - I Put A Spell On You noem ik nog even als tips voor mezelf voor volgende week.
The Byrds' Eight Miles High is van uitzonderlijke klasse. Hun eerdere grote hits deden het bij mij al erg goed, maar dit is nog even wat anders. Baanbrekend nummer toch eigenlijk.
Sam & Dave komen met een heerlijke soulklassieker en dan is er nog fijne sunshine pop van The Beach Boys en The Association. Die laatste ga ik met de week leuker vinden: toen ik hem een maand geleden voor het eerst hoorde dacht ik niet dat 'ie kans maakte op mijn lijstje, maar het nummer zit toch wel erg leuk in elkaar. Sloop John B. is ook prachtig, in tegenstelling tot Caroline No wat ik eigenlijk maar een pathetisch nummer vind. Hoogste nieuwe binnenkomer is van Dusty Springfield, die na een reeks mindere singles met een van haar beste komt.
01 (04) 02 The Byrds - Eight Miles High #1
02 (01) 06 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore #1
03 (02) 06 Michel Polnareff - La Poupée Quit Fait Non #1
04 (05) 05 The Temptations - Get Ready
05 (03) 04 Bob Dylan - One Of Us Must Go (Sooner or Later)
06 (**) 01 Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
07 (09) 05 Donovan - Sunny Goodge Street
08 (10) 03 Kim Weston - Helpless
09 (11) 03 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
10 (07) 06 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream?
11 (**) 01 Sam & Dave - Hold On! I'm A Comin'
12 (06) 15 The Miracles - Going To A Go-Go #7
13 (**) 01 Beach Boys - Sloop John B.
14 (12) 05 The Poets - Baby Don't You Do It
15 (13) 02 Charles Aznavour - La Bohème
16 (08) 10 The 13th Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
17 (**) 01 The Association - Along Comes Mary
18 (17) 03 Cher - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
19 (14) 08 The Isley Brothers - This Old Heart Of Mine (Is Weak For You)
20 (16) 08 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
exit:
Ike & Tina Turner - Two Is A Couple
Jackson C. Frank - Blues Run The Game
The Who - Substitute
Edwin Starr - Back Street
Goldie - Goin' Back/The Alan Price Set - I Put A Spell On You noem ik nog even als tips voor mezelf voor volgende week.
The Byrds' Eight Miles High is van uitzonderlijke klasse. Hun eerdere grote hits deden het bij mij al erg goed, maar dit is nog even wat anders. Baanbrekend nummer toch eigenlijk.
Sam & Dave komen met een heerlijke soulklassieker en dan is er nog fijne sunshine pop van The Beach Boys en The Association. Die laatste ga ik met de week leuker vinden: toen ik hem een maand geleden voor het eerst hoorde dacht ik niet dat 'ie kans maakte op mijn lijstje, maar het nummer zit toch wel erg leuk in elkaar. Sloop John B. is ook prachtig, in tegenstelling tot Caroline No wat ik eigenlijk maar een pathetisch nummer vind. Hoogste nieuwe binnenkomer is van Dusty Springfield, die na een reeks mindere singles met een van haar beste komt.
0
geplaatst: 26 maart 2016, 18:00 uur
Kwartaallijstje op basis van gegeven punten:
01. The Beatles - Michelle / Girl
02. The 13th Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
03. The Magicians - An Invitation To Cry
04. Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking
05. The Mamas & The Papas - California Dreamin'
06. The Other Tikis - Bye Bye Bye
07. The Vogues - Five O'Clock World
08. Dusty Springfield - Little By Little
09. The Temptations - Get Ready
10. The Rolling Stones - As Tears Go By
11. Janie Jones - Witches Brew
12. The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
13. Neal Hefti - Batman Theme
14. Jacques Brel - Jacky
15. New Colony Six - I Confess
16. Joan Baez - Farewell, Angelina
17. The Uniques - Strange
18. The Sparkles - The Hip / Oh, Girls
19. The Mojo Men - She's My Baby
20. The Toys - Attack
01. The Beatles - Michelle / Girl
02. The 13th Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
03. The Magicians - An Invitation To Cry
04. Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking
05. The Mamas & The Papas - California Dreamin'
06. The Other Tikis - Bye Bye Bye
07. The Vogues - Five O'Clock World
08. Dusty Springfield - Little By Little
09. The Temptations - Get Ready
10. The Rolling Stones - As Tears Go By
11. Janie Jones - Witches Brew
12. The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
13. Neal Hefti - Batman Theme
14. Jacques Brel - Jacky
15. New Colony Six - I Confess
16. Joan Baez - Farewell, Angelina
17. The Uniques - Strange
18. The Sparkles - The Hip / Oh, Girls
19. The Mojo Men - She's My Baby
20. The Toys - Attack
0
geplaatst: 26 maart 2016, 18:34 uur
Marzipaintree schreef:
(quote)
The Kinks zijn het in ieder geval niet. Las ik nou eerder dat bij the Kinks instrumentatie en composities te eenvoudig zijn en dat de zang matig is? Dat klopt, naar mijn mening dan.

0
geplaatst: 26 maart 2016, 22:37 uur
Marzipaintree schreef:
The Kinks zijn het in ieder geval niet. Las ik nou eerder dat bij the Kinks instrumentatie en composities te eenvoudig zijn en dat de zang matig is?
Ik moet bij deze mening van Arrie sterk denken aan schrijver Maarten 't Hart die in zijn boek "Mozart en de anderen" een hoofdstuk wijdt aan de gehele popmuziek onder de titel "de daverdreun". Daarin onderbouwt hij met diverse argumenten waarom de gehele popmuziek qua instrumentatie en composities veel te simpel is en dat de zang daarbij vrijwel altijd bijzonder matig is.The Kinks zijn het in ieder geval niet. Las ik nou eerder dat bij the Kinks instrumentatie en composities te eenvoudig zijn en dat de zang matig is?
Uiteraard moet je volgens hem voor de goede muziek bij de klassieke muziek zijn.
Wat the Kinks betreft. Wat mij betreft behoren ze na The Beatles en the Rolling Stones tot de nr. 3 qua popgroepen van de jaren 60. Maar dat vergt een erg uitgebreide onderbouwing want dan moeten we een groot gedeelte van het oeuvre van die tijd af en dat weer afzetten tegen de concurrentie.
Laat ik in dit geval een aantal tegenargumenten inzetten die de mening van Arrie lijken te weerspreken.
Wat ik qua instrumentatie o.a. erg goed vind is dat zij officieel de eerste waren die een sitar inzetten in het nummer See my friends. En daarmee niet alleen een lans braken voor die tijd onbekende Oosterse instrumentatie maar ook vooruitliepen op de rest.
Als we het over composities hebben dan hebben ze diverse gevarieerde composities met een inventieve opbouw en met zorg uitgewerkte wendingen zoals bijvoorbeeld op het album Arthur. Dit album wordt ook wel beschouwd als de eerste popopera. Ook in hun eerdere werk vallen ze op met hun veelal niet eenvoudig verwerkte bluesakkoorden.
Qua zang vind ik ze bepaald niet zwak op het album The Kinks Are the Village Green Preservation Society, vooral in de samenzang qua timing en harmonieën.
Maarten 't Hart komt uiteraard met sterke argumenten als je bovenstaande criteria (zang, composities, instrumentatie) hanteert als pleidooi voor de "veel betere" klassieke muziek. Maar voor mij is de popmuziek een andere wereld waarin ook andere criteria gelden. De kracht van de popmuziek ligt juist vaak in de eenvoud, zoals bij the Kinks die baanbrekend waren door met krachtige gitaarriffs zoals in "You really got me" inventief de grondtoon te benadrukken door de terts weg te laten.
0
geplaatst: 26 maart 2016, 23:27 uur
Week 13 1966: (26-3-1966)
01 (07) 02 The Byrds - Eight miles high
02 (01) 05 The Kinks - Dedicated follower of fashion / Sittin on my sofa
03 (04) 05 The Yardbirds - Shapes of things
04 (03) 05 The Young Rascals - Good lovin'
05 (02) 05 Tim Hardin - How can we hang on to a dream
06 (05) 04 The Who - Substitute
07 (11) 02 Sam and Dave - Hold on, I'm comin'
08 (12) 02 Alan Price set - I put a spell on you
09 (08) 03 The Association - Along comes Mary
10 (09) 03 The Ugly Ducklings - Nothin'
11 (---) 01 The Beach Boys - Sloop John B
12 (---) 01 The Beatles - Norwegian Wood
13 (06) 07 The Temptations - Get Ready
14 (10) 06 Bob Dylan - One of us must know (sooner or later) / Queen Jane approximately
15 (13) 06 The Walker brothers - The Sun ain't gonna shine anymore
16 (16) 04 Grains of sand - She needs me / That's when the happiness began
17 (---) 01 Dusty Springfield - You don't have to say you love me
18 (25) 03 Ferré Grignard - Ring, ring, I've got to sing
19 (23) 03 Brian Wilson - Caroline No
20 (21) 04 Zu zu blues band - Zu zu man
21 (14) 08 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
22 (15) 05 Lovin Spoonful - Daydream
23 (24) 04 The Troggs - Lost girl
24 (17) 06 The Motions - There's no place to hide / Everything that's mine
25 (---) 01 Les Fleurs de Lys - Circles
26 (18) 07 The Animals - Inside looking out
27 (32) 03 Them - Call my name
28 (---) 01 Thane Russal and three- Security
29 (---) 01 The Capitols - Cool jerk
30 (31) 02 Norma Tanega - Walkin' with my cat named Dog
31 (19) 04 The Morloch - Every night
32 (20) 04 The Seeds - Try to understand / The other place
33 (30) 03 Paul Revere & the Raiders - Kicks
34 (---) 01 The Who - La-La-La Lies
35 (---) 01 Neil Christian - That's nice
36 (---) 01 Chrispian St Peter - Pied piper
37 (37) 02 James Brown - Ain't that a groove part 1
38 (28) 08 Marvin Gaye - One more heartache
39 (29) 07 Q65 - You're the victor
40 (27) 04 Barbara Lewis - Don't forget about me
Ik heb even zitten dubben want ik wilde eerst niet dezelfde top 3 als heicro. Uiteindelijk is het toch dezelfde top 3 geworden want ik zou mijn smaak van deze week verloochenen als ik er een andere volgorde van gemaakt had.
Veel fantastische covers bij de nieuwe binnenkomers. Sloop John B (origineel Cleveland Simmons Group), You don't have to say you love me (origineel Pino Donaggio), Pied piper (origineel Changin' Times) en Norwegian Wood (origineel The Kinks, grapje
, hoewel...).
01 (07) 02 The Byrds - Eight miles high
02 (01) 05 The Kinks - Dedicated follower of fashion / Sittin on my sofa
03 (04) 05 The Yardbirds - Shapes of things
04 (03) 05 The Young Rascals - Good lovin'
05 (02) 05 Tim Hardin - How can we hang on to a dream
06 (05) 04 The Who - Substitute
07 (11) 02 Sam and Dave - Hold on, I'm comin'
08 (12) 02 Alan Price set - I put a spell on you
09 (08) 03 The Association - Along comes Mary
10 (09) 03 The Ugly Ducklings - Nothin'
11 (---) 01 The Beach Boys - Sloop John B
12 (---) 01 The Beatles - Norwegian Wood
13 (06) 07 The Temptations - Get Ready
14 (10) 06 Bob Dylan - One of us must know (sooner or later) / Queen Jane approximately
15 (13) 06 The Walker brothers - The Sun ain't gonna shine anymore
16 (16) 04 Grains of sand - She needs me / That's when the happiness began
17 (---) 01 Dusty Springfield - You don't have to say you love me
18 (25) 03 Ferré Grignard - Ring, ring, I've got to sing
19 (23) 03 Brian Wilson - Caroline No
20 (21) 04 Zu zu blues band - Zu zu man
21 (14) 08 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
22 (15) 05 Lovin Spoonful - Daydream
23 (24) 04 The Troggs - Lost girl
24 (17) 06 The Motions - There's no place to hide / Everything that's mine
25 (---) 01 Les Fleurs de Lys - Circles
26 (18) 07 The Animals - Inside looking out
27 (32) 03 Them - Call my name
28 (---) 01 Thane Russal and three- Security
29 (---) 01 The Capitols - Cool jerk
30 (31) 02 Norma Tanega - Walkin' with my cat named Dog
31 (19) 04 The Morloch - Every night
32 (20) 04 The Seeds - Try to understand / The other place
33 (30) 03 Paul Revere & the Raiders - Kicks
34 (---) 01 The Who - La-La-La Lies
35 (---) 01 Neil Christian - That's nice
36 (---) 01 Chrispian St Peter - Pied piper
37 (37) 02 James Brown - Ain't that a groove part 1
38 (28) 08 Marvin Gaye - One more heartache
39 (29) 07 Q65 - You're the victor
40 (27) 04 Barbara Lewis - Don't forget about me
Ik heb even zitten dubben want ik wilde eerst niet dezelfde top 3 als heicro. Uiteindelijk is het toch dezelfde top 3 geworden want ik zou mijn smaak van deze week verloochenen als ik er een andere volgorde van gemaakt had.
Veel fantastische covers bij de nieuwe binnenkomers. Sloop John B (origineel Cleveland Simmons Group), You don't have to say you love me (origineel Pino Donaggio), Pied piper (origineel Changin' Times) en Norwegian Wood (origineel The Kinks, grapje
, hoewel...).
0
geplaatst: 28 maart 2016, 11:03 uur
50 Tracks Rearviewmirror Top 40 week 13 1966
01 - 01 - 05 The Young Rascals - Good Lovin'
02 - 02 - 05 The Beatles - Nowhere Man / What Goes On
03 - 08 - 03 Them - Call My Name
04 - 05 - 07 Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Hold Tight
05 - 06 - 05 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
06 - 16 - 02 The Byrds - Eight Miles High
07 - 04 - 07 The Temptations - Get Ready
08 - 03 - 08 The Isley Brothers - This Old Heart Of Mine (Is Weak For You)
09 - 10 - 05 The Yardbirds - Shapes Of Things
10 - 13 - 05 The Kinks - Dedicated Follower Of Fashion
11 - 14 - 04 The Who - Substitute
12 - 15 - 03 The Who - A Legal Matter
13 - 11 - 04 The Seeds - Try To Understand
14 - 17 - 02 The Spencer Davis Group - Somebody Help Me
15 - ---- - 01 The Beatles - Norwegian Wood
16 - 21 - 02 Sam & Dave - Hold On, I'm Comin'
17 - 24 - 03 The Association - Along Comes Mary
18 - 09 - 10 Simon & Garfunkel - Homeward Bound
19 - ---- - 01 The Beach Boys - Sloop John B.
20 - ---- - 01 Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
21 - 07 - 14 Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking
22 - 23 - 05 Cher - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
23 - 26 - 04 Paul Revere & the Raiders - Kicks
24 - 12 - 10 The Golden Earrings - That Day
25 - ---- - 01 Les Fleur De Lys - Circles
26 - 19 - 05 The Hollies - I Can't Let Go
27 - 27 - 07 The Coastliners - Alright / Wonderful You
28 - 28 - 11 The Mindbenders - A Groovy Kind Of Love
29 - ---- - 01 The Capitols - Cool Jerk
30 - ---- - 01 Chrispian St Peter - Pied Piper
31 - 20 - 04 Hu & The Hilltops - Cry Me A River
32 - 31 - 08 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
33 - 25 - 11 The Thirteenth Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
34 - 32 - 04 The Scarlets - Now I Know
35 - 35 - 02 Lyme And Cybelle - Follow Me
36 - 36 - 02 Gene Chandler - (I'm Just a) Fool For You
37 - ---- - 01 The Golliwogs(Pre Creedence) - Fragile Child
38 - 38 - 02 Sandy Coast - That Girl Was Mine
39 - ---- - 01 Garnet Mimms - I'll Take Good Care Of You
40 - ---- - 01 The Who - La-La-La Lies
01 - 01 - 05 The Young Rascals - Good Lovin'
02 - 02 - 05 The Beatles - Nowhere Man / What Goes On
03 - 08 - 03 Them - Call My Name
04 - 05 - 07 Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Hold Tight
05 - 06 - 05 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
06 - 16 - 02 The Byrds - Eight Miles High
07 - 04 - 07 The Temptations - Get Ready
08 - 03 - 08 The Isley Brothers - This Old Heart Of Mine (Is Weak For You)
09 - 10 - 05 The Yardbirds - Shapes Of Things
10 - 13 - 05 The Kinks - Dedicated Follower Of Fashion
11 - 14 - 04 The Who - Substitute
12 - 15 - 03 The Who - A Legal Matter
13 - 11 - 04 The Seeds - Try To Understand
14 - 17 - 02 The Spencer Davis Group - Somebody Help Me
15 - ---- - 01 The Beatles - Norwegian Wood
16 - 21 - 02 Sam & Dave - Hold On, I'm Comin'
17 - 24 - 03 The Association - Along Comes Mary
18 - 09 - 10 Simon & Garfunkel - Homeward Bound
19 - ---- - 01 The Beach Boys - Sloop John B.
20 - ---- - 01 Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
21 - 07 - 14 Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking
22 - 23 - 05 Cher - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
23 - 26 - 04 Paul Revere & the Raiders - Kicks
24 - 12 - 10 The Golden Earrings - That Day
25 - ---- - 01 Les Fleur De Lys - Circles
26 - 19 - 05 The Hollies - I Can't Let Go
27 - 27 - 07 The Coastliners - Alright / Wonderful You
28 - 28 - 11 The Mindbenders - A Groovy Kind Of Love
29 - ---- - 01 The Capitols - Cool Jerk
30 - ---- - 01 Chrispian St Peter - Pied Piper
31 - 20 - 04 Hu & The Hilltops - Cry Me A River
32 - 31 - 08 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
33 - 25 - 11 The Thirteenth Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
34 - 32 - 04 The Scarlets - Now I Know
35 - 35 - 02 Lyme And Cybelle - Follow Me
36 - 36 - 02 Gene Chandler - (I'm Just a) Fool For You
37 - ---- - 01 The Golliwogs(Pre Creedence) - Fragile Child
38 - 38 - 02 Sandy Coast - That Girl Was Mine
39 - ---- - 01 Garnet Mimms - I'll Take Good Care Of You
40 - ---- - 01 The Who - La-La-La Lies
0
geplaatst: 28 maart 2016, 22:47 uur
http://www.mtv.co.uk/sites/default/files/styles/carousel_wide/public/mtv_uk/playlists/2014/01/24/promo_thisweekstop20.jpg?itok=xrFLvVVE
Musicmeter Top 20 van 26 maart 1966 week 13
01 (06) The Byrds - Eight Miles High 140 (85)
02 (01) Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream 137 (152)
03 (02) The Kinks - Dedicated Follower of Fashion 125 (116)
04 (04) The Beatles - Nowhere Man 97 (103)
05 (03) The Temptations - Get Ready 87 (112)
06 (05) The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore 80 (95)
07 (08) The Yardbirds - Shapes of Things 68 (63)
08 (07) The Who - Substitute 65 (65)
09 (09) Michel Polnareff - La Poupee Qui Fait Non 57 (61)
10 (11) Donovan - Sunny Goodge Street 55 (53)
11 (14) The Young Rascals - Good Lovin' 43 (42)
12 (10) Bob Dylan - One of Us Must Know (Sooner or Later) 43 (58)
13 (---) The Association Along Comes Mary 39 (---)
14 (---) The Beach Boys - Sloop John B 36 (---)
15 (17) Charles Aznavour - La Bohème 34 (30)
16 (---) The Hollies - I Can't Let Go 33 (---)
17 (---) Sam & Dave - Hold On! I'm A Comin' 32 (---)
17 (---) Dusty Springfield - You Don't Have to Say You Love Me 32 (---)
19 (---) The Beatles - Norwegian Wood 31 (---)
20 (---) Alan Price Set - I Put a Spell on You 29 (---)
Zeven nieuwkomers deze week, waaronder een paar klassiekers die nog hoog gaan eindigen.
Maar de meest indrukwekkende prestatie is van The Byrds. Met hun 'Eight Miles High' staat de band binnen twee weken op de eerste plaats, dankzij vier nummer één noteringen en drie zeer hoge posities van de overige deelnemers.
Volgende week zou het oude record van 152 punten van Tim Hardin wel eens verbroken kunnen worden.
Musicmeter Top 20 van 26 maart 1966 week 13
01 (06) The Byrds - Eight Miles High 140 (85)
02 (01) Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream 137 (152)
03 (02) The Kinks - Dedicated Follower of Fashion 125 (116)
04 (04) The Beatles - Nowhere Man 97 (103)
05 (03) The Temptations - Get Ready 87 (112)
06 (05) The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore 80 (95)
07 (08) The Yardbirds - Shapes of Things 68 (63)
08 (07) The Who - Substitute 65 (65)
09 (09) Michel Polnareff - La Poupee Qui Fait Non 57 (61)
10 (11) Donovan - Sunny Goodge Street 55 (53)
11 (14) The Young Rascals - Good Lovin' 43 (42)
12 (10) Bob Dylan - One of Us Must Know (Sooner or Later) 43 (58)
13 (---) The Association Along Comes Mary 39 (---)
14 (---) The Beach Boys - Sloop John B 36 (---)
15 (17) Charles Aznavour - La Bohème 34 (30)
16 (---) The Hollies - I Can't Let Go 33 (---)
17 (---) Sam & Dave - Hold On! I'm A Comin' 32 (---)
17 (---) Dusty Springfield - You Don't Have to Say You Love Me 32 (---)
19 (---) The Beatles - Norwegian Wood 31 (---)
20 (---) Alan Price Set - I Put a Spell on You 29 (---)
Zeven nieuwkomers deze week, waaronder een paar klassiekers die nog hoog gaan eindigen.
Maar de meest indrukwekkende prestatie is van The Byrds. Met hun 'Eight Miles High' staat de band binnen twee weken op de eerste plaats, dankzij vier nummer één noteringen en drie zeer hoge posities van de overige deelnemers.
Volgende week zou het oude record van 152 punten van Tim Hardin wel eens verbroken kunnen worden.
0
geplaatst: 31 maart 2016, 00:59 uur
Justus18 schreef:
Ik heb een zwak voor liedjes over katten.
Ook ik houd er bijzonder van als er in liedjes poesjes voorbij komen. Ik heb een zwak voor liedjes over katten.

Alleen niet in mijn tuin.
Vandaag zat ik in mijn tuin een kat achterna en toen besefte ik dat ik bij de februarireleases 1966 een relevant nummer vergeten was: Faster Pussycat! Kill! Kill! van the Bostweeds.
Dit nummer hoort bij een bekende B-film uit die periode en is in 1983 ook nog gecoverd door the Cramps (met Lux Interior en Poison Ivy) (Smell of female) en door the Neptunas in 1998 (Let them eat tuna).
Big Brother & The Holding Company met Janis Joplin heeft deze ook nog instrumentaal gespeeld in 1967 en is te vinden op Ball & Chain.
Er is zelfs een Amerikaanse band naar het nummer (of die film) vernoemd.
Alle redenen om deze alsnog toe te voegen bij de volgende nalevering.
Deze zal gepubliceerd worden op 6 april met de maartreleases van 1966.
0
geplaatst: 1 april 2016, 18:12 uur
Top 40: week 14 van 1966.
22. Simon & Garfunkel - Homeward Bound
Duurt amper 2,5 minuten maar toch gebeurt er heel wat. Melodie, (samen)zang en tekst zijn gewoon grandioos.
Cijfer: 9,5
33. Bert Kaempfert and His Orchestra - Moon Over Naples
Vorige week hadden wij de gezongen versie van Al Martino, dit is de instrumentale versie. Je kunt dit muzak noemen maar het is wel sfeervol en romantisch.
Cijfer: 6
37. De Maskers - Three's A Crowd (Pop-Art)
Geen clip gevonden.
39. Peter and Gordon - Woman
Orkestrale popsong dat door Paul McCarney zou geschreven zijn. Misschien dat het orkest wat te overheersend is maar het nummer blijft beslist hangen en de samenzang is ook hier OK.
Cijfer: 7,5
40. Bob Smit en Het Duke City Sextet o.l.v. Jan Bijlaart - Te Laat
Een nummer dat wellicht nog niemand kent. Het klinkt luchtig maar ook simpel en ietsje te kazig.
Cijfer: 5,5
22. Simon & Garfunkel - Homeward Bound
Duurt amper 2,5 minuten maar toch gebeurt er heel wat. Melodie, (samen)zang en tekst zijn gewoon grandioos.
Cijfer: 9,5
33. Bert Kaempfert and His Orchestra - Moon Over Naples
Vorige week hadden wij de gezongen versie van Al Martino, dit is de instrumentale versie. Je kunt dit muzak noemen maar het is wel sfeervol en romantisch.
Cijfer: 6
37. De Maskers - Three's A Crowd (Pop-Art)
Geen clip gevonden.
39. Peter and Gordon - Woman
Orkestrale popsong dat door Paul McCarney zou geschreven zijn. Misschien dat het orkest wat te overheersend is maar het nummer blijft beslist hangen en de samenzang is ook hier OK.
Cijfer: 7,5
40. Bob Smit en Het Duke City Sextet o.l.v. Jan Bijlaart - Te Laat
Een nummer dat wellicht nog niemand kent. Het klinkt luchtig maar ook simpel en ietsje te kazig.
Cijfer: 5,5
0
geplaatst: 1 april 2016, 19:55 uur
1966 - week 13
1. (---) (1w) Dusty Springfield - You Don't Have to Say You Love Me #1
2. (---) (1w) The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
3. (03) (3w) Lyme & Cybelle - Follow Me
4. (02) (7w) Marvin Gaye - One More Heartache #3
5. (01) (4w) Charles Aznavour - La Bohème #2
6. (04) (5w) Tim Hardin - How Can We Hang On to a Dream
7. (06) (2w) The Byrds - Eight Miles High
8. (---) (1w) Sarah Vaughan - A Lover's Concerto
9. (05) (6w) Ike & Tina Turner - Two Is a Couple
10. (---) (1w) The Association - Along Comes Mary
11. (07) (5w) James Brown - Ain't That a Groove
12. (12) (3w) Gene Chandler - (I'm Just a) Fool for You
13. (18) (2w) Spencer Davis Group - Somebody Help Me
14. (09) (6w) The Lovin' Spoonful - Daydream
15. (08) (5w) The Beatles - Nowhere Man
16. (10) (9w) James Brown - Lost Someone (Live at the Apollo 1962) #1
17. (13) (8w) The Impressions - Since I Lost the One I Love
18. (11) (6w) The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore
19. (14) (11w) Mary Wells - Can't You See (You're Losing Me)
20. (16) (9w) The Isley Brothers - This Old Heart of Mine (Is Weak for You)
Zoals voorspeld Dusty op één maar The Beatles vormden nog geduchte concurrentie, want Norwegian Wood is ook een prachtig liedje. In ieder geval komen er twee fantastische klassiekers binnen bovenaan de lijst. Dat kan natuurlijk omdat ik de liedjes al erg goed ken.
Dat geldt niet voor de andere twee liedjes.
A Lover's Concerto is een liedje van The Toys dat eerder in '66 (of al in '65?) een enorme hit werd in Amerika. Voor ik aan dit topic meedeed had ik echter zowel van het liedje als van de meidengroep nog nooit gehoord. De jazz-zangeres Sarah Vaughan wist in wat commercieel gezien al haar nadagen waren nog een laatste Billboard-hitje te scoren door dat nummer te coveren. Zij was toen al van een vorige generatie. Hoe dan ook heeft ze een prachtige stem en vind ik het een geslaagde cover.
Along Comes Mary van The Association kende ik wel al een beetje maar niet zo goed. Gewoon erg vermakelijke 60s pop, niet meer en niet minder. Lekker catchy en vrolijk.
1. (---) (1w) Dusty Springfield - You Don't Have to Say You Love Me #1
2. (---) (1w) The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
3. (03) (3w) Lyme & Cybelle - Follow Me
4. (02) (7w) Marvin Gaye - One More Heartache #3
5. (01) (4w) Charles Aznavour - La Bohème #2
6. (04) (5w) Tim Hardin - How Can We Hang On to a Dream
7. (06) (2w) The Byrds - Eight Miles High
8. (---) (1w) Sarah Vaughan - A Lover's Concerto
9. (05) (6w) Ike & Tina Turner - Two Is a Couple
10. (---) (1w) The Association - Along Comes Mary
11. (07) (5w) James Brown - Ain't That a Groove
12. (12) (3w) Gene Chandler - (I'm Just a) Fool for You
13. (18) (2w) Spencer Davis Group - Somebody Help Me
14. (09) (6w) The Lovin' Spoonful - Daydream
15. (08) (5w) The Beatles - Nowhere Man
16. (10) (9w) James Brown - Lost Someone (Live at the Apollo 1962) #1
17. (13) (8w) The Impressions - Since I Lost the One I Love
18. (11) (6w) The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Anymore
19. (14) (11w) Mary Wells - Can't You See (You're Losing Me)
20. (16) (9w) The Isley Brothers - This Old Heart of Mine (Is Weak for You)
Zoals voorspeld Dusty op één maar The Beatles vormden nog geduchte concurrentie, want Norwegian Wood is ook een prachtig liedje. In ieder geval komen er twee fantastische klassiekers binnen bovenaan de lijst. Dat kan natuurlijk omdat ik de liedjes al erg goed ken.
Dat geldt niet voor de andere twee liedjes.
A Lover's Concerto is een liedje van The Toys dat eerder in '66 (of al in '65?) een enorme hit werd in Amerika. Voor ik aan dit topic meedeed had ik echter zowel van het liedje als van de meidengroep nog nooit gehoord. De jazz-zangeres Sarah Vaughan wist in wat commercieel gezien al haar nadagen waren nog een laatste Billboard-hitje te scoren door dat nummer te coveren. Zij was toen al van een vorige generatie. Hoe dan ook heeft ze een prachtige stem en vind ik het een geslaagde cover.
Along Comes Mary van The Association kende ik wel al een beetje maar niet zo goed. Gewoon erg vermakelijke 60s pop, niet meer en niet minder. Lekker catchy en vrolijk.
0
geplaatst: 2 april 2016, 16:59 uur
02 april 1966 week 14
01 (01) 03 The Byrds - Eight Miles High
02 (08) 02 The Beatles - Norwegian Wood
03 (07) 02 The Beach Boys - Sloop John B. / You're So Good To Me
04 (09) 02 Alan Price Set - I Put a Spell on You
05 (02) 06 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
06 (03) 06 The Yardbirds - Shapes of Things
07 (04) 06 The Beatles - Nowhere Man
08 (10) 03 Ferré Grignard - Ring, Ring, I've Got to Sing
09 (05) 05 The Who - Substitute
10 (06) 05 Donovan - Sunny Goodge Street
11 (13) 02 The Who - A Legal Matter
12 (14) 02 The Association Along Comes Mary
13 (11) 06 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
14 (20) 02 Lyme & Cybelle - Follow Me
16 (12) 06 Bob Dylan - One of Us Must Know (Sooner or Later)
17 (---) 01 Boudewijn de Groot - Welterusten, Meneer de Pres...
18 (---) 01 The Mamas & the Papas - Monday Monday
19 (---) 01 Bob Dylan - A Rainy Day Women #12 & 35
20 (---) 01 Love - My Little Red Book
http://www.geschiedenisleraar.info/blog/wp-content/uploads/2011/09/boudewijn_de_groot_welterusten_meneer_de_president.jpg
Nieuw: Met ' Welterusten, Mijnheer de President' kwam onze eigen troubadour als protestzanger boven water. Vergelijkingen met Bob Dylan waren daarom niet vreemd.
Iets minder dan de voorganger, maar nog altijd top 20 waardig, The Mamas & the Papas met Monday Monday.
De grote Bob Dylan himself was zeer actief op muzikaal gebied. Lp's en singles werden aan de lopende band uitgegeven en waren ook nog van hoog niveau.
Love kwam met een cover. 'My Little Red Book', geschreven door Burt Bacherach, kwam eerder op single uit door Manfred Mann. Toch kan dit werkje van Love m.i. nog niet tippen aan hun latere werk.
01 (01) 03 The Byrds - Eight Miles High
02 (08) 02 The Beatles - Norwegian Wood
03 (07) 02 The Beach Boys - Sloop John B. / You're So Good To Me
04 (09) 02 Alan Price Set - I Put a Spell on You
05 (02) 06 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
06 (03) 06 The Yardbirds - Shapes of Things
07 (04) 06 The Beatles - Nowhere Man
08 (10) 03 Ferré Grignard - Ring, Ring, I've Got to Sing
09 (05) 05 The Who - Substitute
10 (06) 05 Donovan - Sunny Goodge Street
11 (13) 02 The Who - A Legal Matter
12 (14) 02 The Association Along Comes Mary
13 (11) 06 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
14 (20) 02 Lyme & Cybelle - Follow Me
16 (12) 06 Bob Dylan - One of Us Must Know (Sooner or Later)
17 (---) 01 Boudewijn de Groot - Welterusten, Meneer de Pres...
18 (---) 01 The Mamas & the Papas - Monday Monday
19 (---) 01 Bob Dylan - A Rainy Day Women #12 & 35
20 (---) 01 Love - My Little Red Book
http://www.geschiedenisleraar.info/blog/wp-content/uploads/2011/09/boudewijn_de_groot_welterusten_meneer_de_president.jpg
Nieuw: Met ' Welterusten, Mijnheer de President' kwam onze eigen troubadour als protestzanger boven water. Vergelijkingen met Bob Dylan waren daarom niet vreemd.
Iets minder dan de voorganger, maar nog altijd top 20 waardig, The Mamas & the Papas met Monday Monday.
De grote Bob Dylan himself was zeer actief op muzikaal gebied. Lp's en singles werden aan de lopende band uitgegeven en waren ook nog van hoog niveau.
Love kwam met een cover. 'My Little Red Book', geschreven door Burt Bacherach, kwam eerder op single uit door Manfred Mann. Toch kan dit werkje van Love m.i. nog niet tippen aan hun latere werk.
0
geplaatst: 2 april 2016, 19:19 uur
Week 14:
01 (02) 05 Tim Hardin - How Can We Hang on to a Dream
02 (03) 04 The Who - Substitute
03 (01) 07 The Temptations - Get Ready
04 (07) 05 Cher - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
05 (09) 05 The Yardbirds - Shapes of Things
06 (06) 06 Norma Tanega - Walkin’ My Cat Named Dog
07 (10) 04 The Seeds - Try To Understand/The Other Place
08 (08) 05 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
09 (05) 07 New Colony Six - I Confess
10 (04) 06 Johnny Cash - The One On the Right Is On the Left
11 (**) 01 The Beach Boys - Sloop John B
12 (24) 02 The Byrds - Eight Miles High
13 (17) 03 Brian Wilson - Caroline No
14 (**) 01 The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
15 (12) 06 Bob Dylan - One of Us Must Know (Sooner or Later)
16 (16) 04 The Outsiders - Felt Like I Wanted to Cry/I Love Her Still, I Always Will
17 (20) 04 Tim Tam And The Turn-Ons - Wait A Minute
18 (15) 05 Het Cocktail Trio - Soep Met Speldjes
19 (27) 03 The Monitors - Greetings (This is Uncle Sam)
20 (30) 03 Lyme And Cybelle - Follow Me
21 (18) 05 The Hollies - I Can't Let Go
22 (14) 05 Lou Christie - Outside The Gates Of Heaven
23 (31) 02 Sam and Dave - Hold On, I'm Comin'
24 (13) 05 The Beatles - Nowhere Man
25 (22) 04 The Harden Trio - Tippy Toeing
26 (33) 02 Garnet Mimms - I'll Take Good Care Of You
27 (**) 01 Dusty Springfield - You Don't Have to Say You Love Me
28 (32) 03 Them - Call my name
29 (19) 05 The Young Rascals - Good lovin'
30 (11) 08 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
31 (**) 01 Wim Sonneveld - Tearoom-Tango (Je hebt me belazerd)
32 (21) 06 The Lovin' Spoonful - Daydream
33 (**) 01 The Bosweeds - Faster Pussycat! Kill! Kill!
34 (26) 08 Neal Hefti - Batman Theme
35 (36) 02 The Answers - It's Just A Fear
36 (**) 01 Les Fleurs de Lys - Circles
37 (**) 01 Neil Christian - That's Nice
38 (38) 02 Ike & Tina Turner - Two Is A Couple
39 (**) 01 The Golliwogs - Fragile Child
40 (35) 03 The Selfkick - Gosh! I´m Your Woman Not Your Wife
Exit:
The Jay-Jays - Bald-Headed Woman
The Other Tikis - Bye Bye Bye
The Beatles - Michelle / Girl
Cornelis Vreeswijk - De Nozem En de Non
Toon Hermans - Sien
The Groupies - Primitive
The 13th Floor Elevators - You're Gonna Miss Me
Bobby Vinton - Tears
01 (02) 05 Tim Hardin - How Can We Hang on to a Dream
02 (03) 04 The Who - Substitute
03 (01) 07 The Temptations - Get Ready
04 (07) 05 Cher - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
05 (09) 05 The Yardbirds - Shapes of Things
06 (06) 06 Norma Tanega - Walkin’ My Cat Named Dog
07 (10) 04 The Seeds - Try To Understand/The Other Place
08 (08) 05 The Kinks - Dedicated Follower of Fashion
09 (05) 07 New Colony Six - I Confess
10 (04) 06 Johnny Cash - The One On the Right Is On the Left
11 (**) 01 The Beach Boys - Sloop John B
12 (24) 02 The Byrds - Eight Miles High
13 (17) 03 Brian Wilson - Caroline No
14 (**) 01 The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
15 (12) 06 Bob Dylan - One of Us Must Know (Sooner or Later)
16 (16) 04 The Outsiders - Felt Like I Wanted to Cry/I Love Her Still, I Always Will
17 (20) 04 Tim Tam And The Turn-Ons - Wait A Minute
18 (15) 05 Het Cocktail Trio - Soep Met Speldjes
19 (27) 03 The Monitors - Greetings (This is Uncle Sam)
20 (30) 03 Lyme And Cybelle - Follow Me
21 (18) 05 The Hollies - I Can't Let Go
22 (14) 05 Lou Christie - Outside The Gates Of Heaven
23 (31) 02 Sam and Dave - Hold On, I'm Comin'
24 (13) 05 The Beatles - Nowhere Man
25 (22) 04 The Harden Trio - Tippy Toeing
26 (33) 02 Garnet Mimms - I'll Take Good Care Of You
27 (**) 01 Dusty Springfield - You Don't Have to Say You Love Me
28 (32) 03 Them - Call my name
29 (19) 05 The Young Rascals - Good lovin'
30 (11) 08 The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
31 (**) 01 Wim Sonneveld - Tearoom-Tango (Je hebt me belazerd)
32 (21) 06 The Lovin' Spoonful - Daydream
33 (**) 01 The Bosweeds - Faster Pussycat! Kill! Kill!
34 (26) 08 Neal Hefti - Batman Theme
35 (36) 02 The Answers - It's Just A Fear
36 (**) 01 Les Fleurs de Lys - Circles
37 (**) 01 Neil Christian - That's Nice
38 (38) 02 Ike & Tina Turner - Two Is A Couple
39 (**) 01 The Golliwogs - Fragile Child
40 (35) 03 The Selfkick - Gosh! I´m Your Woman Not Your Wife
Exit:
The Jay-Jays - Bald-Headed Woman
The Other Tikis - Bye Bye Bye
The Beatles - Michelle / Girl
Cornelis Vreeswijk - De Nozem En de Non