Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2017, 10:11 uur
Zag gisteren een tweet/sms/app voorbij komen die trots meldde dat hij die volgende dag van 04:45 tot 06:00 in het café te vinden zou zijn!
Nou, ik sta liever 6 uur in de rij dan zo vroeg op te moeten.
Nou, ik sta liever 6 uur in de rij dan zo vroeg op te moeten.

0
geplaatst: 29 december 2017, 10:19 uur
Verrassend dat First Aid Kit in de lijststaat, en dan ook nog eens zo hoog. Of zijn die ondertussen alweer superbekend en mainstream en zo? Ik hou dat soort dingen niet echt bij eigenlijk 

0
geplaatst: 29 december 2017, 10:36 uur
My Silver Lining van First Aid Kit zat of zit in een autoreclame, ik denk dat dat flink heeft bijgedragen aan de bekendheid van het nummer.
0
geplaatst: 29 december 2017, 10:39 uur
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 29 december 2017, 10:56 uur
Net no surprises. Keurig op 725, knappe prestatie voor een nummer wat noch een hit is geweest noch tot de dagelijkse playlist behoort. De top 2000 is veel minder mainstream en oubollig dan menigeen veronderstelt. Inderdaad mooi hoe hij alle kanten uitschiet. Alle kanten binnen het pop/rock genre weliswaar. De lijst is net zo blank als de gemiddelde bezoeker van het top 2000 cafe.
0
geplaatst: 29 december 2017, 11:02 uur
Slowgaze schreef:
Uitzending gemist. Item begint rond 32:43.
Uitzending gemist. Item begint rond 32:43.
Dank Slowgaze, ik zal dat eens bekijken.
0
geplaatst: 29 december 2017, 11:49 uur
cosmic kid schreef:
Net no surprises. Keurig op 725, knappe prestatie voor een nummer wat noch een hit is geweest noch tot de dagelijkse playlist behoort.
Net no surprises. Keurig op 725, knappe prestatie voor een nummer wat noch een hit is geweest noch tot de dagelijkse playlist behoort.
Typisch een nummer dat de lijst volgens mij vooral heeft bereikt dankzij een plek op de keuzelijst. Had je daar een andere nummer neergezet van OK Computer zoals Exit Music of Let Down dan had die in de plaats van No Surprises gestaan.
Beetje vergelijkbaar met de MuMeLadder waar ook een hoop Radiohead-nummers in de Top 1000 belandden omdat ze ooit genomineerd waren. Niet omdat de specifieke nummers nu zo extreem veel liefhebbers hebben.
0
geplaatst: 29 december 2017, 11:53 uur
No surprises komt best veel voorbij op radio 2, zo'n enorme verrassing vindt ik het niet dat ie erin staat. En ik vind m inmiddels redelijk mainstream...
0
geplaatst: 29 december 2017, 11:55 uur
Bij 'Dont let the sun go down on me' bekruipt me altijd hetzelfde gevoel als bij 'Somebody to Love'; dat George Michael in zijn muzikale carrière zijn fantastische stem toch niet optimaal benut heeft.
'You can call me Al' had ik dan weer een stuk hoger verwacht.
'You can call me Al' had ik dan weer een stuk hoger verwacht.
0
geplaatst: 29 december 2017, 12:03 uur
Ik denk inderdaad als er ook maar een nummer van bijvoorbeeld In Rainbows in de keuzelijst zou staan deze het ook wel goed zou doen. Toch wel veelzeggend dat alle nummers van Radiohead van twee albums afkomen, ook nog uit dezelfde periode...
0
geplaatst: 29 december 2017, 12:14 uur
Van drie albums: Creep, de hoogstgenoteerde Radiohead, staat immers op Pablo Honey.
0
geplaatst: 29 december 2017, 12:26 uur
"I Felt So Symbolic Yesterday ... Shalala Shalala ..."
Wat is dat voor een meuk
Wat is dat voor een meuk

1
geplaatst: 29 december 2017, 12:26 uur
Vinniee schreef:
Overigens wel respect voor Annemieke die Uncertain Smile tot aan de laatste seconde draaide vanmiddag!
Overigens wel respect voor Annemieke die Uncertain Smile tot aan de laatste seconde draaide vanmiddag!
De pianosolo van Jools Holland is veelgeprezen.
0
geplaatst: 29 december 2017, 12:48 uur
Oké als je alleen die zinssnede eruit haalt...
Lees toch ook nog eens de aangepaste volledige tekst die ze maakten nadat ze een paar jaar aan het sterrendom hadden mogen ruiken. Je kan dan toch niet beweren dat die hele tekst meuk is ( wat je ook niet beweerde
). Nog steeds opvallend als je het vergelijkt met de oorspronkelijke tekst.Over mooie teksten gesproken, daar hoort Real Men toch ook wel bij.
0
geplaatst: 29 december 2017, 12:56 uur
Zéker ... zeker ... Ik zat me alleen af te vragen of zo'n nummer in bijvoorbeeld het jaar 2021 niet gewoon verboden zal worden.
1
geplaatst: 29 december 2017, 13:11 uur
3
geplaatst: 29 december 2017, 13:17 uur
Mooi rijtje nu, met Video Games, Slippery People en You Want It Darker 
En Staverman, het boeit ons geen ene fuck wat jij van Video Games vindt...

En Staverman, het boeit ons geen ene fuck wat jij van Video Games vindt...
0
geplaatst: 29 december 2017, 13:23 uur
2
geplaatst: 29 december 2017, 13:26 uur
Tja, lekker gek doen over You Want It Darker, nog even vrolijk erbij vertellen dat het nummer een paar dagen voor zijn dood is opgenomen en hup, weer verder. Daar maak je geen vrienden mee. Dan voel je totaal niet aan wat zo'n nummer voor impact heeft en hoe je je daarbij zou moeten gedragen als dj.
0
geplaatst: 29 december 2017, 13:28 uur
0
geplaatst: 29 december 2017, 13:30 uur
Echt he? Die vent denkt volgens mij dat muziek bestaat om hem een adempauze te geven tijdens het lullen... Tijd dat Radio 2 hem eens met pensioen stuurt.
Ruud de Wild is overigens een goede tweede inderdaad!
0
geplaatst: 29 december 2017, 13:34 uur
Eens. Het "probleem" van de NPO over Annemieke en Stenders kan heel eenvoudig opgelost worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.