Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2017, 18:25 uur
Gelukkig maar dat er geen Bohemian Rhapsody part 2, 3 en 4 is 

0
geplaatst: 28 december 2017, 18:26 uur
GrafGantz schreef:
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen met een betere muzieksmaak dan de mijne. Desondanks vermaak ik me best met die Top 2000.
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen met een betere muzieksmaak dan de mijne. Desondanks vermaak ik me best met die Top 2000.
+1 (al mag die van jou er ook best zijn
)
0
geplaatst: 28 december 2017, 19:41 uur
Oei oei oei, ze maken er dit jaar wel een héél erg potje van wat betreft lange(re) nummers afkappen. Nu weer She flies on strange wings van de Earring die in het prachtige middenstuk ineens weg wordt gedraaid. Wat een onkunde! 

1
geplaatst: 28 december 2017, 19:52 uur
Ja dat is inderdaad wel irritant. Eergisteren ook met Rapper's Delight, die werd halverwege de derde verse afgekapt. Ik snap dat ze niet de hele versie kunnen draaien, maar kies dan voor de singleversie, of kap het af na een verse, maar toch niet tijdens een verse; stelletje muziekbarbaren...
Overigens werd zelfs The Less I Know the Better afgekapt, dat nummer duurt net aan 3 minuten! Begin dan gewoon een dag eerder, als je het anders niet haalt...
Overigens werd zelfs The Less I Know the Better afgekapt, dat nummer duurt net aan 3 minuten! Begin dan gewoon een dag eerder, als je het anders niet haalt...
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 28 december 2017, 20:06 uur
Titmeister schreef:
Begin dan gewoon een dag eerder, als je het anders niet haalt...
Begin dan gewoon een dag eerder, als je het anders niet haalt...
Of laat Gijs Staverman zijn klep houden. Die hoort zichzelf wel erg graag praten en vindt zichzelf ook heel bijdehand.
1
geplaatst: 28 december 2017, 20:06 uur
Arme Dionne Stax, haar ouders waren fan van zowel Bryan Adams als Bon Jovi. Dan is je jeugd wel grondig verpest zeg.
Edit: leuk item over blur en oasis
0
geplaatst: 28 december 2017, 20:29 uur
zalwelnikszijn! schreef:
Waarom geen compromis, Nick en Simon & Garfunkel?
Waarom geen compromis, Nick en Simon & Garfunkel?
Sanne, Hans en Grietje.
0
geplaatst: 28 december 2017, 20:41 uur
harm1985 schreef:
Arme Dionne Stax, haar ouders waren fan van zowel Bryan Adams als Bon Jovi. Dan is je jeugd wel grondig verpest zeg.
Hoezo? Niks mis mee toch!? Tot een jaartje of '90 brachten beide bands prima platen uit. Daarna werd het hard minder...
harm1985 schreef:
Je ouders zullen je met deze bands maar hebben opgevoed

3
geplaatst: 28 december 2017, 21:05 uur
En dan nu weer De Kast met onbegrijpelijk koeterwaals over een gratuite pianoriedel en tandenloze gitaren, meegeblérd door het klapvee van dienst. Ík begrijp Lennon best.
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 28 december 2017, 21:44 uur
En toch is hurt van christina aguilera een schitterend nummer.
Ook het nummer wat daarna komt brengt warme gevoelens met zich mee: mijn eerste zelf gekochte singeltje. #tearsforfears #shout
Ook het nummer wat daarna komt brengt warme gevoelens met zich mee: mijn eerste zelf gekochte singeltje. #tearsforfears #shout
0
geplaatst: 28 december 2017, 21:57 uur
cosmic kid schreef:
Of laat Gijs Staverman zijn klep houden. Die hoort zichzelf wel erg graag praten en vindt zichzelf ook heel bijdehand.
(quote)
Als dat zou kunnen... Die petitie teken ik direct;
0
geplaatst: 28 december 2017, 22:06 uur
orbit schreef:
Voorts komen er weinig nieuwe gezichtspunten meer naar voren omdat iedereen zich alweer in zijn eigen loopgraf bevindt...
Voorts komen er weinig nieuwe gezichtspunten meer naar voren omdat iedereen zich alweer in zijn eigen loopgraf bevindt...
Deze hele discussie is inderdaad in een doodlopende straat beland.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 28 december 2017, 22:16 uur
Wat mij betreft is de kous met deze slechte woordspeling nu wel echt af. Dus als men die discussie voort wilt zetten, doe dat in het hieronder nogmaals gelinkte topic.
Muziek >> Algemeen >> Objectiviteit vs subjectiviteit
Dan kan men hier verder met het bespreken van de top 2000.
0
geplaatst: 28 december 2017, 22:44 uur
Slowgaze schreef:
Dionna Stax had zo te zien een #MeToo-momentje.
Dionna Stax had zo te zien een #MeToo-momentje.
Vertel, wat heb ik gemist?
2
geplaatst: 28 december 2017, 23:14 uur
Heb de radio de afgelopen dagen weer vaker laten draaien en ik heb veel moois voorbij horen komen. Heerlijk om de genre's soms zo lekker door elkaar te horen, zoals ik het zelf thuis nooit zo zal opzetten. Ook verassend veel leuke Rock voorbij horen komen, daar ik voornamelijk naar Urban en Moderne Popmuziek, luister. Zo'n lijst is, an sich, niet heel speciaal maar juist door het in de laatste week van het jaar te plaatsen en er een evenement aan vast te knopen voel ik me soms nog wat verbonden met de muziek én met andere liefhebbers van muziek. Dat het zo'n fenomeen is geworden, deze lijst, juich ik alleen maar toe.
Vind het overigens ook leuk dat ze bij een aantal platen in de aankondiging nog blijven vermelden of de plaat gezakt of gestegen is ten opzichte van het jaar ervoor. Zo blijf je ook nog een beetje het competitiegevoel ervaren van een wekelijkse hitlijst (ook al staat het meestal in de hoogste regionen redelijk vast).
Vind het overigens ook leuk dat ze bij een aantal platen in de aankondiging nog blijven vermelden of de plaat gezakt of gestegen is ten opzichte van het jaar ervoor. Zo blijf je ook nog een beetje het competitiegevoel ervaren van een wekelijkse hitlijst (ook al staat het meestal in de hoogste regionen redelijk vast).
0
geplaatst: 28 december 2017, 23:14 uur
vielip schreef:
Oei oei oei, ze maken er dit jaar wel een héél erg potje van wat betreft lange(re) nummers afkappen. Nu weer She flies on strange wings van de Earring die in het prachtige middenstuk ineens weg wordt gedraaid. Wat een onkunde!
Helaas doen ze dat altijd. De albumversie heb ik nog nooit gehoord in de Top 2000. Ik heb hem op vinyl single. In het middenstuk eindigt part 1, waarna je de single moet omdraaien voor part 2. Radio lijkt dit ook te doen, alleen dan zonder verder te gaan aan part 2.
Overigens wel respect voor Annemieke die Uncertain Smile tot aan de laatste seconde draaide vanmiddag!
0
geplaatst: 28 december 2017, 23:18 uur
cosmic kid schreef:
+1 voor Aguilera

0
geplaatst: 28 december 2017, 23:19 uur
Kasparovski schreef:
Het programma voor de komende uren ziet er ook echt prima uit. Maar dat er voor Roundabout weer maar 3 minuten is uitgetrokken blijft voor mij wel echt een doorn in het oog...
Het programma voor de komende uren ziet er ook echt prima uit. Maar dat er voor Roundabout weer maar 3 minuten is uitgetrokken blijft voor mij wel echt een doorn in het oog...
Dat kan ik ook niet begrijpen. Yours Is No Disgrace draaien ze ieder jaar wel in de albumversie (bijna 10 minuten) terwijl daar ook een singleversie van is. Gelukkig heeft Radio 2 die nog niet ontdekt

3
geplaatst: 29 december 2017, 07:34 uur
Aan Onweerwolf wil ik met het klem het advies geven om NU in te schakelen op Radio 2, want ik geloof dat er nu een Oh Superman-achtig nummer voorbij komt.
0
geplaatst: 29 december 2017, 07:54 uur
Daar is ook een single versie van: Kraftwerk - Autobahn (Single version 1974) - YouTube
en anders de drastisch ingekorte versie van The Mix.
0
geplaatst: 29 december 2017, 07:55 uur
catdog schreef:
Heb de radio de afgelopen dagen weer vaker laten draaien en ik heb veel moois voorbij horen komen. Heerlijk om de genre's soms zo lekker door elkaar te horen, zoals ik het zelf thuis nooit zo zal opzetten. Ook verassend veel leuke Rock voorbij horen komen, daar ik voornamelijk naar Urban en Moderne Popmuziek, luister. Zo'n lijst is, an sich, niet heel speciaal maar juist door het in de laatste week van het jaar te plaatsen en er een evenement aan vast te knopen voel ik me soms nog wat verbonden met de muziek én met andere liefhebbers van muziek. Dat het zo'n fenomeen is geworden, deze lijst, juich ik alleen maar toe.
Hier kan ik me goed in vinden. De top 2000 is de laatste jaren een bont allegaartje aan muziek geworden, zeker in de lagere regionen. Leuk om te zien daf bijna elk genre nu wel is vertegenwoordigd. Wat ik ook tof vind is dat je juist in deze dagen nummers voorbij hoort komen die je anders het hele jaar niet hoort.
0
geplaatst: 29 december 2017, 08:20 uur
Prachtig drieluik net toch wel, Trouble van Coldplay, daarna het hemels mooie Bedshaped en School`s Out als toetje 

1
geplaatst: 29 december 2017, 09:13 uur
Musica e... hoe glad en zoet ook... wat vind ik dit mooi.....
Maar ook hier... de edited versie
...
Maar ook hier... de edited versie
...
0
geplaatst: 29 december 2017, 09:17 uur
Rudi S schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/top2000-cafe-is-voor-mij-een-onbegrijpelijk-fenomeen~ad61ebbc/
https://www.ad.nl/binnenland/top2000-cafe-is-voor-mij-een-onbegrijpelijk-fenomeen~ad61ebbc/
Leuke column. En ik begrijp ook niet waarom je zes uur wilt wachten voor een café. Om het even welk café. Maar de Nederlander is gelukkig!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.