MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Tony schreef:
Tja, lekker gek doen over You Want It Darker, nog even vrolijk erbij vertellen dat het nummer een paar dagen voor zijn dood is opgenomen en hup, weer verder. Daar maak je geen vrienden mee. Dan voel je totaal niet aan wat zo'n nummer voor impact heeft en hoe je je daarbij zou moeten gedragen als dj.

Ik erger me er opzich niet zo gauw aan, maar dat gejengel door het einde You Want It Darker was toch wel vrij ernstig inderdaad.

Staverman die z'n bek weer niet kan houden tijdens het hemelse intro van Jungleland....ik ben er wel klaar mee geloof ik. Er staan zoveel schitterende nummers in de lijst maar die deejay's verneuken een hoop! Die lui denken volgens mij echt dat het om hen gaat i.p.v. de muziek

Mooi blokje komt er nu aan / is al bezig ❤️

Casartelli (moderator)
vielip schreef:
Staverman die z'n bek weer niet kan houden tijdens het hemelse intro van Jungleland....ik ben er wel klaar mee geloof ik. Er staan zoveel schitterende nummers in de lijst maar die deejay's verneuken een hoop! Die lui denken volgens mij echt dat het om hen gaat i.p.v. de muziek
Het aloude argument dat je door een intro heen moet praten om het ongeschikt te maken voor opname op een cassettebandje is anno 2017 nog bijzonder actueel uiteraard

Te veel Dire Straits vandaag tho.

Dat is niet erg

Komende uren komen er bij Annemieke de twee meest onderschatte nummers van de gehele lijst voorbij. De tweede wordt helaas ook nog in de verkeerde (video) versie gedraaid, voor het derde jaar op rij.

Titmeister schreef:
Mooi rijtje nu, met Video Games, Slippery People en You Want It Darker

En Staverman, het boeit ons geen ene fuck wat jij van Video Games vindt...

Wat zei ie dan over Video Games? Staverman is toch wel de grootste irritatiefactor met afstand.

Slowgaze schreef:
Te veel Dire Straits vandaag tho.

Wel goed om even een powernap te nemen. Uitstekende slaap muziek

Gretz schreef:
Komende uren komen er bij Annemieke de twee meest onderschatte nummers van de gehele lijst voorbij

De MuMe Top 2000 nummer 1 over een half uurtje

Gretz schreef:
(quote)

Wat zei ie dan over Video Games? Staverman is toch wel de grootste irritatiefactor met afstand.

Hij begon met een opmerking over dat Video Games zo hoog staat, omdat er kennelijk veel liefhebbers zijn van 'vage muziek', vervolgens las hij 2 berichten van luisteraars voor, om te eindigen met de mededeling dat hij het intro matig vond en Del Reys stem niet trok.

Gretz schreef:
Komende uren komen er bij Annemieke de twee meest onderschatte nummers van de gehele lijst voorbij. De tweede wordt helaas ook nog in de verkeerde (video) versie gedraaid, voor het derde jaar op rij.

Komen inderdaad best wat pareltjes langs komende 2u, eerst nog 2 draken van Rod Stewart en Live.

johan de witt schreef:
(quote)

De MuMe Top 2000 nummer 1 over een half uurtje

Ja, het blijft onbegrijpelijk dat Het Lichtje niet gewoon bleef doorstijgen maar nu weer langzaam wegzakt naar de krochten van de lijst. De gemiddelde Radio 2-luisteraar hoort toch ook wel hoe geniaal dit nummer is?

Titmeister schreef:
(quote)

Komen inderdaad best wat pareltjes langs komende 2u, eerst nog 2 draken van Rod Stewart en Live.

Ik heb de radio maar even uitgezet daarnet, ander zou ik spontaan weer in slaap gevallen zijn bij Sailing. Veel geestdodender ga je het niet krijgen.

Gretz schreef:
(quote)

Ik heb de radio maar even uitgezet daarnet, ander zou ik spontaan weer in slaap gevallen zijn bij Sailing. Veel geestdodender ga je het niet krijgen.

We weten al dat je niet van kwaliteits muziek houd

Ik vind het eigenlijk niet normaal dat je als radio-DJ gaat haten

jordidj1 schreef:
Ik vind het eigenlijk niet normaal dat je als radio-DJ gaat haten

Eens.. die hoort toch enigszins objectief te zijn.

Gretz schreef:

Ja, het blijft onbegrijpelijk dat Het Lichtje niet gewoon bleef doorstijgen maar nu weer langzaam wegzakt naar de krochten van de lijst. De gemiddelde Radio 2-luisteraar hoort toch ook wel hoe geniaal dit nummer is?

Hij stopte met doorstijgen toen het niet meer de enige Smiths in de lijst was.
Maar zie liever drie Smiths in de lijst dan EEN lichtje op 300 of zo

Het zal toch een van de hogere genoteerde nooit-een-hit-geweest-songs in de lijst zijn.

lennon schreef:
Wel goed om even een powernap te nemen. Uitstekende slaap muziek

Of anticonceptiemiddel.

Misterfool
lennon schreef:
(quote)
Eens.. die hoort toch enigszins objectief te zijn.
eh... een dj hoeft van mij niet zo nodig objectief(of beter gezegd neutraal) te zijn, zeker als het gaat om een lijst van nummers die door anderen is samengesteld. Wel verwacht ik dat een DJ enige kennis van zaken en een gevoel voor timing heeft.Daarnaast dient hij de gevoelswaarde van een nummer(bij gebrek aan een beter woord) in acht te houden. Ik doel dan met name op het irritante commentaar bij You Want it darker.

Misschien hoef je niet helemaal proberen objectief te zijn, maar toch wel vreemd om zo duidelijk je mening over een nummer te gaan geven. Waarom is dat relevant/interessant? Of je het nou goed nummer vind of niet er is blijkbaar op gestemd. Vind het toch wel een ernstige vorm van zelfoverschatting door te denken dat mensen geïnteresseerd zijn in wat jij van de stem van Lana del Rey vindt...

Objectief is misschien niet het juiste woord, want het is ook tof als een dj enorm enthousiast is over een plaat. Ekdom vind ik daarin altijd erg leuk.

Maar als je als DJ iets niets vindt, moet je je gewoon wat neutraler houden denk ik dan.

dix
Verschrikkelijk nummer van Green Day maar anno 2017 weer verrassend actueel

Haha inderdaad, gedrocht van een nummer met een prima boodschap

Objectief is misschien niet het goede woord nee, maar het is not done om een nummer af te kraken. Het is volgens hen toch ook “onze” lijst?

jordidj1 schreef:
Objectief is misschien niet het goede woord nee, maar het is not done om een nummer af te kraken. Het is volgens hen toch ook “onze” lijst?

Eens. Je hoeft van mij als dj echt niet objectief te zijn, maar zeker tijdens een dergelijke lijst vind ik het redelijk arrogant en respectloos naar degene die op het nummer hebben gestemd om een nummer te gaan zitten afkraken.

HET LICHTJE
(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Uit reflex begon ik weer 'Can I Kick It' te rappen.

Hier is dat fragment terug te beluisteren waar Staverman Video Games volledig afzeikt. Echt tenenkrommend. Hopelijk keert ie volgend jaar niet meer terug, is een dissident in een verder prima DJ-team.

Misterfool
Ik heb zelf ook weinig met Videogames(het nummer dan, hé ), maar dit commentaar is inderdaad tenenkrommend.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:45 uur

geplaatst: vandaag om 11:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.