Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2017, 18:23 uur
Dat Phil nummer is toch ook een stuk minder bekend dan bijvoorbeeld In the air tonight? Zo raar vond ik t niet.
0
geplaatst: 29 december 2017, 18:25 uur
Ach, het wordt tenminste wel volledig gedraaid. In tegenstelling tot American Pie dat vakkundig halverwege het nummer weggedraaid wordt (ondanks dat dat hoegenaamd de singleversie is).
0
geplaatst: 29 december 2017, 18:31 uur
lennon schreef:
Dat Phil nummer is toch ook een stuk minder bekend dan bijvoorbeeld In the air tonight? Zo raar vond ik t niet.
Tja, en A Day in the Life is minder bekend dan Let It Be en Yesterday. Het is maar net waar je het mee vergelijkt. Het is in ieder geval bekend/populair genoeg om al jarenlang de op drie na (waaronder In the Air Tonight) hoogste notering van Phil te zijn, waarvan niet zelden in of tegen de top 500 aan.Dat Phil nummer is toch ook een stuk minder bekend dan bijvoorbeeld In the air tonight? Zo raar vond ik t niet.
Het was misschien niet zo'n grote hit, maar naar mijn gevoel wel één van zijn bekendste geworden. Kan ook aan mijn leeftijd liggen.
0
geplaatst: 29 december 2017, 18:33 uur
Onder een nieuwe generatie zeker zijn bekendste denk ik, wat ook de (veel te hoge) notering verklaart.
0
geplaatst: 29 december 2017, 18:38 uur
Zoals ieder jaar zijn er positieve en negatieve dingen te noemen over de Top 2000. Ik moet ook altijd weer glimlachen om het commentaar hier.
Zelf mis ik Rob Stenders in het DJ-team. Daarentegen vind ik Annemieke Schollaardt wel een aanwinst (zowel in beeld als geluid) en Evelien is ook cool. Ruud de Wild doet steeds beter zijn best, maar echt spontaan is het mijns inziens niet...
Wat de lijst betreft: zoals ieder jaar een mooie afwisseling tussen prachtmuziek en rommel. Ik denk dat ik alleen de eerste of de eerste twee edities gemist heb. Veel nieuwe dingen ontdek ik niet meer in de lijst, maar daar zit ik niet zo mee (dit komt uiteraard door MusicMeter en andere sites).
Ik durf mezelf best een overtuigd Europeaan en kosmopoliet te noemen, maar die typisch Nederlandse kneuterigheid die af en toe uit de lijst naar voren komt, heeft toch wel iets. Het is niet in alle gevallen de beste muziek ooit, maar een mooie optelsom van persoonlijke herinneringen. Zo werd ik gisteravond geraakt door "Foto van Vroeger" van Rob de Nijs en "Geen Kind Meer" van Karin Bloemen. Vandaag werd ik geraakt door "Take Me Out" van Franz Ferdinand. Jeugdsentiment en een mooie reactie in de studio.
Overigens kan ik liedjes die ik anders vreselijk vind in deze opzet soms wel aan.
Nu "Into My Arms" van Nick Cave & The Bad Seeds. Prachtig!
Zelf mis ik Rob Stenders in het DJ-team. Daarentegen vind ik Annemieke Schollaardt wel een aanwinst (zowel in beeld als geluid) en Evelien is ook cool. Ruud de Wild doet steeds beter zijn best, maar echt spontaan is het mijns inziens niet...
Wat de lijst betreft: zoals ieder jaar een mooie afwisseling tussen prachtmuziek en rommel. Ik denk dat ik alleen de eerste of de eerste twee edities gemist heb. Veel nieuwe dingen ontdek ik niet meer in de lijst, maar daar zit ik niet zo mee (dit komt uiteraard door MusicMeter en andere sites).
Ik durf mezelf best een overtuigd Europeaan en kosmopoliet te noemen, maar die typisch Nederlandse kneuterigheid die af en toe uit de lijst naar voren komt, heeft toch wel iets. Het is niet in alle gevallen de beste muziek ooit, maar een mooie optelsom van persoonlijke herinneringen. Zo werd ik gisteravond geraakt door "Foto van Vroeger" van Rob de Nijs en "Geen Kind Meer" van Karin Bloemen. Vandaag werd ik geraakt door "Take Me Out" van Franz Ferdinand. Jeugdsentiment en een mooie reactie in de studio.
Overigens kan ik liedjes die ik anders vreselijk vind in deze opzet soms wel aan.
Nu "Into My Arms" van Nick Cave & The Bad Seeds. Prachtig!

1
geplaatst: 29 december 2017, 18:39 uur
lennon schreef:
Onder een nieuwe generatie zeker zijn bekendste denk ik, wat ook de (veel te hoge) notering verklaart.
En zo kregen de millennials toch weer de schuld.

0
geplaatst: 29 december 2017, 18:41 uur
Dat is toch jaren 90 werk geweest hoor....dus die waren al zeker 15 toen de millenials kwamen

0
geplaatst: 29 december 2017, 19:24 uur
GrafGantz schreef:
Ik vind ze allemaal kut.
Maar jij wordt dan ook zwaar beinvloedt door vrouwlief Ik vind ze allemaal kut.

0
Onweerwolf
geplaatst: 29 december 2017, 19:33 uur
chevy93 schreef:
Die Ruud de Wild blijft n' vreemde. Mumford & Sons kwalificeren als "(fijne) herrie" en over You'll Be In My Heart zeggen dat het "niet zo bekend is".
Die Ruud de Wild blijft n' vreemde. Mumford & Sons kwalificeren als "(fijne) herrie" en over You'll Be In My Heart zeggen dat het "niet zo bekend is".
Die laatste ken ik eigenlijk alleen maar van de Top 2000. Heb ik ook altijd een vreemde notering gevonden.
0
geplaatst: 29 december 2017, 19:54 uur
GrafGantz schreef:
Altijd grappig, met m'n Amerikaanse vrouw naar de Top 2000 luisteren en kijken. Ze heeft net vol afgrijzen Rood van Borsato aangehoord (en gekeken naar het bijbehorende feest in de studio met hossende en zingende mensen) en weet nu zeker dat we hier in Nederland echt alleen maar slechte muziek maken. Ze snapt niet wat zo'n vreselijk nummer überhaupt in de lijst doet, laat staan dat het ook nog eens zo hoog staat. Die blik toen ik vertelde dat dat een nummer 1 hit was hier
Altijd grappig, met m'n Amerikaanse vrouw naar de Top 2000 luisteren en kijken. Ze heeft net vol afgrijzen Rood van Borsato aangehoord (en gekeken naar het bijbehorende feest in de studio met hossende en zingende mensen) en weet nu zeker dat we hier in Nederland echt alleen maar slechte muziek maken. Ze snapt niet wat zo'n vreselijk nummer überhaupt in de lijst doet, laat staan dat het ook nog eens zo hoog staat. Die blik toen ik vertelde dat dat een nummer 1 hit was hier
Ik snap haar indruk wel... moet toch redelijk traumatisch zijn..al kunnen ze er in USA ook wat van met hun Country muziek.
Misschien toch eens Golden Earring laten horen om zo een beetje eer terug te redden?
2
geplaatst: 29 december 2017, 20:01 uur
Onweerwolf schreef:
Die laatste ken ik eigenlijk alleen maar van de Top 2000. Heb ik ook altijd een vreemde notering gevonden.
(quote)
Met dank aan Disney, heel veel van mijn generatiegenoten kennen het door Tarzan. Ik ben op mijn beurt nu juist verbaasd om te zien dat het maar een heel klein hitje waa.
0
geplaatst: 29 december 2017, 20:03 uur
lennon schreef:
Misschien toch eens Golden Earring laten horen om zo een beetje eer terug te redden?
Die kennen ze in de VS uiteraard ook, al komen ze daar niet verder dan Radar Love en twee 80s singles.
0
geplaatst: 29 december 2017, 20:11 uur
GrafGantz schreef:
Die kennen ze in de VS uiteraard ook, al komen ze daar niet verder dan Radar Love en twee 80s singles.
(quote)
Anders het tweede of derde album van Eefje de Visser eens opzetten thuis? Daar herkent je vrouw vast de kwaliteit wel van in.

4
geplaatst: 29 december 2017, 20:15 uur
Wellicht, maar dan ga ik haar wel eerst uitgebreid van jouw bubble vertellen.
1
Martial
geplaatst: 29 december 2017, 20:19 uur
Leo Blokhuis toch .... Holding Back The Years de 1e hit voor Simply Red??
Gauw de muzikale schoolbanken weer in

0
geplaatst: 29 december 2017, 20:32 uur
Martial schreef:
Sowieso veel fouten in dat programma. Laatst ook al dat chaka khan naast kevin costner in the bodyguard schitterde
Maar.... hij zei .. eerst zelfgeschreven hit...en dat klopt natuurlijk wel..
0
geplaatst: 29 december 2017, 21:35 uur
Prima uurtje met Oasis, The Blue Nile, John Mayer, U2, Red Hot Chili Peppers, Blur en Manic Street Preachers.
0
geplaatst: 29 december 2017, 22:07 uur
Het contrast tussen goeie tracks en bagger is altijd opmerkelijk bij de top2000.
Dan komt weer zo’n Borsato geval, en opgelucht ademhalen bij de eerste klanken van David Bowie.
Zouden er allemaal prachtige tracks achterelkaar komen, dan kan ik beter mijn eigen muziek collectie aanzetten. Mij gaat het erom dat de top muziekanten ook bij de lerende oren komen. Nu luisteren ze Lange Frans, straks gaan ze mischien wel prat op topwerk van Leonard Cohen. Wie weet?
Dan komt weer zo’n Borsato geval, en opgelucht ademhalen bij de eerste klanken van David Bowie.
Zouden er allemaal prachtige tracks achterelkaar komen, dan kan ik beter mijn eigen muziek collectie aanzetten. Mij gaat het erom dat de top muziekanten ook bij de lerende oren komen. Nu luisteren ze Lange Frans, straks gaan ze mischien wel prat op topwerk van Leonard Cohen. Wie weet?
0
geplaatst: 30 december 2017, 00:01 uur
Van iemand anders gepikt. 

1999 is de enige song van Prince in de lijst die níet vorig jaar de hoogste positie in de Top2000 bereikte, maar in... 1999.
Als op Oudjaarsdag Whole Lotta Rosie, Highway To Hell en Thunderstruck in de Top2000 worden gedraaid, is het in Australië, land van herkomst van AC/DC, al 2018.
Paul Desmond, de componist van Take Five, liet de royalties na z'n overlijden na aan het Rode Kruis. Die hebben er al miljoenen mee verdiend.
Jacques Brel ligt begraven op Hiva Oa, in de Marquesaseilanden. Het laatste nummer op Brels laatste lp heet Les Marquises en is een ode aan die eilanden.
Feeling Good staat in drie versies in de Top2000, van Muse en Nina Simone. De versie van Michael Bublé staat het hoogste.
Op nr. 1509 staat de enige voetbalclub in de Top2000.
The Byrds stonden ooit met zes liedjes in de Top2000. Daarvan is alleen nr. 1586, Mr. Tambourine Man, over. Geen Turn! Turn! Turn!, Mr. Spaceman, My Back Pages of Eight Miles High meer.
Alle platen van Marco Borsato in de Top2000 zijn dit jaar gezakt.
Als op Oudjaarsdag Whole Lotta Rosie, Highway To Hell en Thunderstruck in de Top2000 worden gedraaid, is het in Australië, land van herkomst van AC/DC, al 2018.
Paul Desmond, de componist van Take Five, liet de royalties na z'n overlijden na aan het Rode Kruis. Die hebben er al miljoenen mee verdiend.
Jacques Brel ligt begraven op Hiva Oa, in de Marquesaseilanden. Het laatste nummer op Brels laatste lp heet Les Marquises en is een ode aan die eilanden.
Feeling Good staat in drie versies in de Top2000, van Muse en Nina Simone. De versie van Michael Bublé staat het hoogste.
Op nr. 1509 staat de enige voetbalclub in de Top2000.
The Byrds stonden ooit met zes liedjes in de Top2000. Daarvan is alleen nr. 1586, Mr. Tambourine Man, over. Geen Turn! Turn! Turn!, Mr. Spaceman, My Back Pages of Eight Miles High meer.
Alle platen van Marco Borsato in de Top2000 zijn dit jaar gezakt.
0
geplaatst: 30 december 2017, 00:02 uur
Martial schreef:
Zo zei hij ook dat Isn't She Lovely van Stevie Wonder in Nederland gewoon op single was verschenen.
Leo als je een Nederlandse persing hebt op 7",ik zou hem graag van je overnemen

0
geplaatst: 30 december 2017, 00:04 uur
0
geplaatst: 30 december 2017, 00:10 uur
chevy93 schreef:
Zo jammer dat zo'n geweldige band nog maar één keer in de Top 2000 staat.

0
geplaatst: 30 december 2017, 00:25 uur
Inderdaad zonde, terwijl met name Turn! Turn! Turn! een heel fijn liedje is.
0
geplaatst: 30 december 2017, 09:49 uur
6
geplaatst: 30 december 2017, 10:05 uur
Kijk nu naar de herhaling van gisterenavond van het bijbehorende tv-programma. Matthijs stelt het publiek de vraag "wie is de beste zangeres ter wereld"? Ik zeg tegen mezelf "wedden dat er iemand Anouk noemt", en ik ga er eens goed voor zitten. Vervolgens komt er een vrouw met een kortpittigkapsel in beeld, en de rest is geschiedenis...
0
geplaatst: 30 december 2017, 10:12 uur
Mooi blokje nu. Van Love Will Tear Us Apart, een van de beste nummers van Johnny Cash, Psycho Killer naar Blue Monday.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.