MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Blue Monday

cosmic kid (moderator)
Cerclezot schreef:
Blue Monday

En dan heb ik een vrouw en dochter die respectievelijk zeggen "dat er niet zoveel gebeurt in dit nummer" en "ik vind het niet slecht, maar het is niet mijn smaak"

Ik ben dol op ze, alleen af en toe hebben we niet in hetzelfde muzikale bed gelegen. Dat gezegd hebbende vind ik het stoer dat mijn dochter van net 18 wel probleemloos Bowie (her) kent en dat ze daarnaast een grote, muzikale interesse heeft. Groter, veel groter, dan menig leeftijdsgenoot van haar.

cosmic kid schreef:
"dat er niet zoveel gebeurt in dit nummer"

Goed punt, ik zat maar te wachten op de drop.

GrafGantz schreef:
en de rest is geschiedenis...

Het is pas écht geschiedenis als een dergelijk gekapte mevrouw zonder aarzelen "Patti Smith" zegt.

Sometimes It Snows In April

lennon schreef:
Wild is the wind van Bowie...das toch gewoon top 10 werk?

Van Nina Simone, geweldig album ook.

cosmic kid schreef:
En dan heb ik een vrouw en dochter die respectievelijk zeggen "dat er niet zoveel gebeurt in dit nummer" en "ik vind het niet slecht, maar het is niet mijn smaak"

Wat vinden ze van Shut up and drive?

cosmic kid schreef:
(quote)

Een dergelijke reactie kreeg ik ook van een aantal vriendinnen van mij, toen ik dat nummer liet horen. Kennelijk is Blue Monday meer een mannending, want meeste van mijn vrienden vinden het fantastisch

Alert voor chevy93 om 11:15

Edit: iets later dus

Denk iets later, al vind ie Dirty Diana vast ook goed

Alert om 11:05, want op Wicked Game heb ik ook gestemd.

Is trouwens pas de eerste stemplaat die ik meemaak.

Wel vervelend dat Kensington net in dit blokje valt, moet ik de radio toch weer even uitzetten.

Dat was even lekker wakker worden zeg met ‘Sometimes It Snows in April’. Kippenvel weer.

Net weer heerlijk lopen meebléren met ‘Dirty Diana’.

chevy93 schreef:
Is trouwens pas de eerste stemplaat die ik meemaak.
Dat is trouwens niet waar. Ik heb American Pie ook al gehoord en daar heb ik hier zelfs nog over geklaagd. Year of the Cat wordt ook altijd barbaars ingekort, maar die is dan nog wat subtieler. Alleen wel weer typisch dat ze het mooie, afkalvende outro weeral bruut afkappen. En waarvoor, dat is me een raadsel...

chevy93 schreef:
(quote)
Dat is trouwens niet waar. Ik heb American Pie ook al gehoord en daar heb ik hier zelfs nog over geklaagd. Year of the Cat wordt ook altijd barbaars ingekort, maar die is dan nog wat subtieler. Alleen wel weer typisch dat ze het mooie, afkalvende outro weeral bruut afkappen. En waarvoor, dat is me een raadsel...

I see what you did there...

Wat een heerlijk blokje dit zeg. Born Slippy en nu weer Cowboys and Angels (hopelijk volgend jaar een notering in de MuMeLadder).

catdog schreef:
(hopelijk volgend jaar een notering in de MuMeLadder).
Eén van de beste nominaties. Toen ik het een paar jaar terug (her)nomineerde kwam het in de lijst, maar viel het jaar erna er schandelijk uit.

cosmic kid (moderator)
chevy93 schreef:
(quote)
Eén van de beste nominaties. Toen ik het een paar jaar terug (her)nomineerde kwam het in de lijst, maar viel het jaar erna er schandelijk uit.

Op mijn punten kan het in ieder geval rekenen

The Great Gig in the Sky... wat blijft ie toch fantastisch

Even springen op 'Bliss' jongens. Oh jee, wat daarna komt is weer wat minder...

Wel even een blokje omgereden om 'Born Slippy' van Underworld helemaal te kunnen horen trouwens.

Light My Fire terecht weer boven L.A. Woman, maar wel spijtig dat ze allebei tot buiten de top 400 gezakt zijn.

Het lijkt erop dat ze eindelijk eens Light My Fire de volle 6,5 minuten draaien. Hebben in vorige jaren altijd de single versie gedraaid. Mooi zo!

Porcupine Head schreef:
Het lijkt erop dat ze eindelijk eens Light My Fire de volle 6,5 minuten draaien. Hebben in vorige jaren altijd de single versie gedraaid. Mooi zo!

Dat viel me ook al op!

Inderdaad positief: een volledige Light my fire. Gelukkig ook de originele Blue Monday van New Order en niet die inferieure 88 remix.

Dat was inderdaad de volledige versie van Light My Fire en dat kan ik goed waarderen!!!

Dadelijk nog de volledige versie van Money en dit uur kan niet meer stuk! Al verwacht ik helaas een singleversie.

Ben groot Queen liefhebber. Maar dit nummer staat toch echt veel te hoog vind ik. (These are the days)
Sentimentele waarde denk ik, qua tekst. Niet eens door Freddie geschreven overigens.

lennon schreef:
Ben groot Queen liefhebber. Maar dit nummer staat toch echt veel te hoog vind ik.
Sentimentele waarde denk ik, qua tekst. Niet eens door Freddie geschreven overigens.

Ik vind dit juist een prachtnummer. Staat in mijn top 10 van Queen.

Dat is nou juist een Queen die bij mij jaar na jaar aan kracht wint, terwijl ik er eerst ook bar weinig aan vond... Misschien inderdaad wel de sentimentele waarde, hoewel Freddie ons al ontviel voordat ik kon lezen of schrijven, dus daar zou het bij mij niet aan moeten kunnen liggen..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.