Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 30 december 2017, 10:29 uur
En dan heb ik een vrouw en dochter die respectievelijk zeggen "dat er niet zoveel gebeurt in dit nummer" en "ik vind het niet slecht, maar het is niet mijn smaak"

Ik ben dol op ze, alleen af en toe hebben we niet in hetzelfde muzikale bed gelegen. Dat gezegd hebbende vind ik het stoer dat mijn dochter van net 18 wel probleemloos Bowie (her) kent en dat ze daarnaast een grote, muzikale interesse heeft. Groter, veel groter, dan menig leeftijdsgenoot van haar.
1
geplaatst: 30 december 2017, 10:37 uur
cosmic kid schreef:
"dat er niet zoveel gebeurt in dit nummer"
"dat er niet zoveel gebeurt in dit nummer"
Goed punt, ik zat maar te wachten op de drop.
0
geplaatst: 30 december 2017, 10:50 uur
GrafGantz schreef:
en de rest is geschiedenis...
en de rest is geschiedenis...
Het is pas écht geschiedenis als een dergelijk gekapte mevrouw zonder aarzelen "Patti Smith" zegt.
0
geplaatst: 30 december 2017, 10:57 uur
lennon schreef:
Wild is the wind van Bowie...das toch gewoon top 10 werk?
Wild is the wind van Bowie...das toch gewoon top 10 werk?
Van Nina Simone, geweldig album ook.
0
geplaatst: 30 december 2017, 10:57 uur
cosmic kid schreef:
En dan heb ik een vrouw en dochter die respectievelijk zeggen "dat er niet zoveel gebeurt in dit nummer" en "ik vind het niet slecht, maar het is niet mijn smaak"

Wat vinden ze van Shut up and drive?
0
geplaatst: 30 december 2017, 11:09 uur
cosmic kid schreef:

(quote)

Een dergelijke reactie kreeg ik ook van een aantal vriendinnen van mij, toen ik dat nummer liet horen. Kennelijk is Blue Monday meer een mannending, want meeste van mijn vrienden vinden het fantastisch

3
geplaatst: 30 december 2017, 11:11 uur
Alert om 11:05, want op Wicked Game heb ik ook gestemd. 
Is trouwens pas de eerste stemplaat die ik meemaak.

0
geplaatst: 30 december 2017, 11:15 uur
Wel vervelend dat Kensington
net in dit blokje valt, moet ik de radio toch weer even uitzetten.
net in dit blokje valt, moet ik de radio toch weer even uitzetten.
2
geplaatst: 30 december 2017, 11:17 uur
Dat was even lekker wakker worden zeg met ‘Sometimes It Snows in April’. Kippenvel weer.
Net weer heerlijk lopen meebléren met ‘Dirty Diana’.
Net weer heerlijk lopen meebléren met ‘Dirty Diana’.
0
geplaatst: 30 december 2017, 11:21 uur
chevy93 schreef:
Dat is trouwens niet waar. Ik heb American Pie ook al gehoord en daar heb ik hier zelfs nog over geklaagd. Year of the Cat wordt ook altijd barbaars ingekort, maar die is dan nog wat subtieler. Alleen wel weer typisch dat ze het mooie, afkalvende outro weeral bruut afkappen. En waarvoor, dat is me een raadsel...Is trouwens pas de eerste stemplaat die ik meemaak.
0
geplaatst: 30 december 2017, 11:25 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Dat is trouwens niet waar. Ik heb American Pie ook al gehoord en daar heb ik hier zelfs nog over geklaagd. Year of the Cat wordt ook altijd barbaars ingekort, maar die is dan nog wat subtieler. Alleen wel weer typisch dat ze het mooie, afkalvende outro weeral bruut afkappen. En waarvoor, dat is me een raadsel... I see what you did there...

0
geplaatst: 30 december 2017, 11:29 uur
Wat een heerlijk blokje dit zeg. Born Slippy en nu weer Cowboys and Angels (hopelijk volgend jaar een notering in de MuMeLadder).
1
geplaatst: 30 december 2017, 11:31 uur
catdog schreef:
(hopelijk volgend jaar een notering in de MuMeLadder).
Eén van de beste nominaties. Toen ik het een paar jaar terug (her)nomineerde kwam het in de lijst, maar viel het jaar erna er schandelijk uit.(hopelijk volgend jaar een notering in de MuMeLadder).
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 30 december 2017, 11:34 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Eén van de beste nominaties. Toen ik het een paar jaar terug (her)nomineerde kwam het in de lijst, maar viel het jaar erna er schandelijk uit. Op mijn punten kan het in ieder geval rekenen
0
geplaatst: 30 december 2017, 11:54 uur
Even springen op 'Bliss' jongens.
Oh jee, wat daarna komt is weer wat minder...
Oh jee, wat daarna komt is weer wat minder...
0
geplaatst: 30 december 2017, 11:55 uur
Wel even een blokje omgereden om 'Born Slippy' van Underworld helemaal te kunnen horen trouwens.
0
geplaatst: 30 december 2017, 12:05 uur
Light My Fire terecht weer boven L.A. Woman, maar wel spijtig dat ze allebei tot buiten de top 400 gezakt zijn.
0
geplaatst: 30 december 2017, 12:10 uur
Het lijkt erop dat ze eindelijk eens Light My Fire de volle 6,5 minuten draaien. Hebben in vorige jaren altijd de single versie gedraaid. Mooi zo!
0
geplaatst: 30 december 2017, 12:12 uur
Porcupine Head schreef:
Het lijkt erop dat ze eindelijk eens Light My Fire de volle 6,5 minuten draaien. Hebben in vorige jaren altijd de single versie gedraaid. Mooi zo!
Dat viel me ook al op!
0
geplaatst: 30 december 2017, 12:14 uur
Inderdaad positief: een volledige Light my fire. Gelukkig ook de originele Blue Monday van New Order en niet die inferieure 88 remix.
0
geplaatst: 30 december 2017, 12:14 uur
Dat was inderdaad de volledige versie van Light My Fire en dat kan ik goed waarderen!!!
0
geplaatst: 30 december 2017, 12:17 uur
Dadelijk nog de volledige versie van Money en dit uur kan niet meer stuk! Al verwacht ik helaas een singleversie.
0
geplaatst: 30 december 2017, 12:32 uur
Ben groot Queen liefhebber. Maar dit nummer staat toch echt veel te hoog vind ik. (These are the days)
Sentimentele waarde denk ik, qua tekst. Niet eens door Freddie geschreven overigens.
Sentimentele waarde denk ik, qua tekst. Niet eens door Freddie geschreven overigens.
1
geplaatst: 30 december 2017, 12:35 uur
lennon schreef:
Ben groot Queen liefhebber. Maar dit nummer staat toch echt veel te hoog vind ik.
Ben groot Queen liefhebber. Maar dit nummer staat toch echt veel te hoog vind ik.
Ik vind dit juist een prachtnummer. Staat in mijn top 10 van Queen.

1
geplaatst: 30 december 2017, 12:35 uur
Dat is nou juist een Queen die bij mij jaar na jaar aan kracht wint, terwijl ik er eerst ook bar weinig aan vond... Misschien inderdaad wel de sentimentele waarde, hoewel Freddie ons al ontviel voordat ik kon lezen of schrijven, dus daar zou het bij mij niet aan moeten kunnen liggen..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.