Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2017, 12:39 uur
Vind t ook wel een mooie song hoor, maar muzikaal zo vlak. (Solo is prachtig)
Ze hebben imo veel mooiere platen gemaakt en in de top 2000 staan.
Ze hebben imo veel mooiere platen gemaakt en in de top 2000 staan.
0
geplaatst: 30 december 2017, 12:45 uur
Nou ja, hierna Sia en Iron Maiden. 'Paradise' van Coldplay vind ik maar matig, maar wel één van de minst afschuwelijke liedjes van Coldplay uit dit decennium. Doe mij maar iets van 'Parachutes' of 'A Rush of Blood to the Head'.
1
geplaatst: 30 december 2017, 12:57 uur
0
geplaatst: 30 december 2017, 13:06 uur
Hoeft van mij niet zo. Neemt de plek in van een hoop andere platen die hier hadden kunnen staan
0
geplaatst: 30 december 2017, 13:12 uur
Scorpion_21 schreef:
Hoeft van mij niet zo. Neemt de plek in van een hoop andere platen die hier hadden kunnen staan
(quote)
Nog een van Blof of Raccoon of Borsato?
Echt niet... fijn dat dit genre ook een plek heeft. Terechte hoge notering wat mij betreft.
0
geplaatst: 30 december 2017, 13:23 uur
Gretz schreef:
Wel vervelend dat Kensington
net in dit blokje valt, moet ik de radio toch weer even uitzetten.
Wel vervelend dat Kensington
net in dit blokje valt, moet ik de radio toch weer even uitzetten. Donderdag in de sounds in Delft. Ik sta wat cd's uit te zoeken komt er een man binnen om een LP te retourneren. "Ik heb voor de kerst deze prachtige plaat gekregen maar ik had em al en wil em graag ruilen. Heb je ook een verzamelaar van Prince? "
Ik kijk om, komt ie de laatste worp van Kensington terugbrengen. Dat maakte mij wat meewarig, Kensington op vinyl; het had iets droevigs (al zag ik later de nieuwe Marco Borsato op vinyl staan op de toonbank van Velvet a 45 euro). Overigens wilde hij geen verzamelaar met 12" mixes want hij was geen fan van Prince of zo.
0
geplaatst: 30 december 2017, 13:38 uur
harm1985 schreef:
Ik kijk om, komt ie de laatste worp van Kensington terugbrengen. Dat maakte mij wat meewarig, Kensington op vinyl; het had iets droevigs .
Ik kijk om, komt ie de laatste worp van Kensington terugbrengen. Dat maakte mij wat meewarig, Kensington op vinyl; het had iets droevigs .
Ze worden ook nog verkocht en op 1.
Dutch Charts - dutchcharts.nl
0
geplaatst: 30 december 2017, 13:43 uur
Ik heb je lieeeefffff...... 
De bagger van de Nederlandse muziek in de bovenste regionen van de top 2000

De bagger van de Nederlandse muziek in de bovenste regionen van de top 2000
0
geplaatst: 30 december 2017, 14:19 uur
Porcupine Head schreef:
Het lijkt erop dat ze eindelijk eens Light My Fire de volle 6,5 minuten draaien. Hebben in vorige jaren altijd de single versie gedraaid. Mooi zo!
Het lijkt erop dat ze eindelijk eens Light My Fire de volle 6,5 minuten draaien. Hebben in vorige jaren altijd de single versie gedraaid. Mooi zo!
Blijft triest dat Let It Happen en Born Slippy worden afgekapt en dat nummer van andere artiesten wel gewoon volledig worden gedraaid. Meten met twee maten.
0
geplaatst: 30 december 2017, 14:20 uur
dix schreef:
Ben dat nummer van Sia meer en meer gaan waarderen ...
Ben dat nummer van Sia meer en meer gaan waarderen ...
Sia wordt onderschat, al jaren een van de beste hitzangeressen. Verdient op z'n mint evenveel noteringen als een Madonna of Beyoncé.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2017, 14:20 uur
'Light My Fire' is de halfgare frikandel onder de Doors nummers.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2017, 14:25 uur
Dat het een kutnummer is terwijl de band wel een heleboel toffe nummers heeft gemaakt.
0
geplaatst: 30 december 2017, 14:27 uur
Geweldig nummer juist, niet zo als The End maar wel steengoed
0
geplaatst: 30 december 2017, 14:43 uur
Ja ik snap ook wel dat een (halfgare) frikandel niet te vreten is. Maar een geweldig nummer juist! Mijn favoriet 

0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2017, 15:05 uur
'Riders on the Storm' is het onbetwiste meesterwerk wat mij betreft. Samen met 'Stairway to Heaven' & 'Child in Time' de drie enige grote klassiekers die me nooit zijn gaan vervelen.
1
geplaatst: 30 december 2017, 15:14 uur
Gretz schreef:
Blijft triest dat Let It Happen en Born Slippy worden afgekapt en dat nummer van andere artiesten wel gewoon volledig worden gedraaid. Meten met twee maten.
(quote)
Nou ja, volgens mij is Light My Fire echt één van de heel weinige uitzonderingen waarbij de lange versie boven de singleversie gekozen wordt... Volgens mij is het meer 'meten met voorhanden zijnde uitzendminuten' dan 'meten met twee maten'.. Ik weet ook wel dat ze gewoon de reclame kunnen inkorten en zo, maar ik denk dat de publieke omroep maar wát blij is om deze week flink wat advertentieinkomsten te kunnen cashen, want hun budget staat al enorm onder druk...
Wat mij betreft beginnen ze volgend jaar gewoon om middernacht, zoals vroeger. Maar dan een dag eerder

0
geplaatst: 30 december 2017, 15:20 uur
Ja precies, het probleem van te weinig zendtijd hebben om alles volledig uit te kunnen voeren is toch vrij eenvoudig op te lossen door gewoon één dag eerder te beginnen? Ik denk eerder dat ze bang zijn dat ze anders te veel luisteraars kwijtraken. Maar het komt wel vrij willekeurig over zo inderdaad; de logica waarom een nummer wel of niet in de volledige uitvoering wordt gedraaid ontgaat mij nog volledig.
0
geplaatst: 30 december 2017, 15:40 uur
Kasparovski schreef:
Ja precies, het probleem van te weinig zendtijd hebben om alles volledig uit te kunnen voeren is toch vrij eenvoudig op te lossen door gewoon één dag eerder te beginnen? Ik denk eerder dat ze bang zijn dat ze anders te veel luisteraars kwijtraken. Maar het komt wel vrij willekeurig over zo inderdaad; de logica waarom een nummer wel of niet in de volledige uitvoering wordt gedraaid ontgaat mij nog volledig.
Zou niet weten waarom ze nu zoveel luisteraars kwijt zouden raken als ze al op kerstavond beginnen. Voor de meeste mensen hoort de Top 2000 gewoon bij het Kerstfeest.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 december 2017, 15:41 uur
kaj_666 schreef:
maar ik denk dat de publieke omroep maar wát blij is om deze week flink wat advertentieinkomsten te kunnen cashen, want hun budget staat al enorm onder druk...
Als het zorgstelsel nog eens flink op de schop gaat en consumenten niet meer aan het eind van het jaar verleid hoeven te worden om van verzekeraar te wisselen, is dat ook meteen de nekslag voor de radioreclame rond de Top 2000.maar ik denk dat de publieke omroep maar wát blij is om deze week flink wat advertentieinkomsten te kunnen cashen, want hun budget staat al enorm onder druk...
0
geplaatst: 30 december 2017, 15:42 uur
Duidelijke een gevalletje hogere radio wiskunde waar geen touw aan valt vast te knoppen. Eerder beginnen en platen in zijn geheel draaien. Het is een muzieklijst die door de luisteraar is gekozen, die heeft recht op volledige versies van de nummers.
0
geplaatst: 30 december 2017, 15:42 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Als het zorgstelsel nog eens flink op de schop gaat en consumenten niet meer aan het eind van het jaar verleid hoeven te worden om van verzekeraar te wisselen, is dat ook meteen de nekslag voor de radioreclame rond de Top 2000. We hebben altijd nog vermogensbeheerders en de Kruidvat om de kas te spekken.. En niet te vergeten de Oudejaarstrekking van de loterijen....

0
geplaatst: 30 december 2017, 15:47 uur
Gretz schreef:
Zou niet weten waarom ze nu zoveel luisteraars kwijt zouden raken als ze al op kerstavond beginnen. Voor de meeste mensen hoort de Top 2000 gewoon bij het Kerstfeest.
(quote)
Ik denk niet dat er minder luisteraars zullen zijn idd.. Er zullen om middernacht ongetwijfeld minder luisteraars naar de start van de lijst bij nummer 2000 luisteren dan 's ochtends om 9 uur, maar vervolgens gaat de lijst toch eigenlijk gewoon zoals altijd?? Het aantal nummers waarbij het vervangen van de singleversie door de albumversie écht een lange zit oplevert is ook maar beperkt. Close To The Edge, Song Of The Marching Children, Get Ready van Rare Earth (staat die er nog in?), In-A-Gadda-Da-Vida, Tubular Bells, Autobahn, misschien nog een handjevol.. Maar verder blijft alles toch altijd nog wel binnen de 10 minuten? Dat moet de casual luisteraar toch nog wel aankunnen zou ik denken..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.