MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
Ik zou bijna zeggen dat het ook DJ-afhankelijk is. Wat is Annemieke een verademing na twee uur Gijs Staverman. Gewoon netjes een plaatje aan en afkondigen zonder schijtlollig door het intro of outto te lullen en af en toe wat info meedelen. Hoe moeilijk kan het zijn....

Annemieke is een topper . Ook Gerard en Stefan Stasse mag ik graag horen.

Eigenlijk vind ik zelfs Ruud de Wild naarmate de week vordert langzaam beter in zijn rol groeien, de enige echte dissonant in het DJ-team is voor mij Gijs Staverman.. Annemieke is idd een van de beste om zo'n lijst te presenteren!

Ahhhh Verdronken Vlinder

Ik had het hoe George Michael 'gave' zingt in 'Last Christmas'. Dat wilde ik even zeggen. Groetjes.

Annemieke fan hierzo

kaj_666 schreef:
(quote)

Ik denk niet dat er minder luisteraars zullen zijn idd.. Er zullen om middernacht ongetwijfeld minder luisteraars naar de start van de lijst bij nummer 2000 luisteren dan 's ochtends om 9 uur, maar vervolgens gaat de lijst toch eigenlijk gewoon zoals altijd?? Het aantal nummers waarbij het vervangen van de singleversie door de albumversie écht een lange zit oplevert is ook maar beperkt. Close To The Edge, Song Of The Marching Children, Get Ready van Rare Earth (staat die er nog in?), In-A-Gadda-Da-Vida, Tubular Bells, Autobahn, misschien nog een handjevol.. Maar verder blijft alles toch altijd nog wel binnen de 10 minuten? Dat moet de casual luisteraar toch nog wel aankunnen zou ik denken..

Bij een nummer als Close to the Edge kan ik mij die angst, om luisteraars kwijt te raken, ergens nog wel voorstellen. Het moet natuurlijk wel je ding zijn, en als dat niet het geval is worden het wel 18 lange minuten. Maar van nummers onder de 10 zou je inderdaad toch wel mogen verwachten dat de casual luisteraar aan moet kunnen inderdaad. Bij een nummer als Us and Them, waar gewoon de gehele saxofoon solo uit wordt gelaten, blijft er op deze manier echt heel weinig van het nummer over. het is voor veel mensen toch juist ook een middel om in aanraking te komen met nieuwe muziek.

cosmic kid schreef:
Ik zou bijna zeggen dat het ook DJ-afhankelijk is. Wat is Annemieke een verademing na twee uur Gijs Staverman. Gewoon netjes een plaatje aan en afkondigen zonder schijtlollig door het intro of outto te lullen en af en toe wat info meedelen. Hoe moeilijk kan het zijn....

kaj_666 schreef:
Eigenlijk vind ik zelfs Ruud de Wild naarmate de week vordert langzaam beter in zijn rol groeien, de enige echte dissonant in het DJ-team is voor mij Gijs Staverman.. Annemieke is idd een van de beste om zo'n lijst te presenteren!

Gijs Staverman is een grote verschrikking. Heb me vanmiddag ook weer kapot lopen ergeren toen hij weer door bijna alle intro's heen zat te praten.
(afbeelding)

Hij verneukt met z'n enorme ego het hele concept door zo'n beetje elke keer schaamteloos door de muziek heen te lullen. Hoe moeilijk is het om je oeverloze gelul gewoon buiten de plaatjes om te plannen? Vooral bij Breaking the Habbit vond ik het enorm storend.

Annemieke is veruit de beste ja. Knap in haar eerste jaar.

Green Day gevolgd door Muse. Dit belooft een zwaar uurtje te worden

cosmic kid schreef:

Helemaal eens: Annemieke doet het heel goed! Respect voor de lijst, in plaats van je eigen kunstje te willen doen. Irritant zijn die DJ's die elk intro vol willen praten, en als het even kan ook na de eerste woorden nog even wat willen zeggen. Staverman staat hoog op mijn lijstje van irriterende discjockeys.

Gretz schreef:
(quote)

Gijs Staverman is een grote verschrikking. Heb me vanmiddag ook weer kapot lopen ergeren toen hij weer door bijna alle intro's heen zat te praten.
(afbeelding)
Hij verneukt met z'n grote ego het hele concept door zo'n beetje elke keer schaamteloos door de muziek heen te lullen. Hoe moeilijk is het om je gelul gewoon buiten de plaatjes om te plannen? Vooral bij Breaking the Habbit vond ik het enorm storend.

Dat DJ's door veel intro's en outro's heen praten, dat is inherent aan radio.. Alleen heb ik er dan wel moeite mee als ze door een intro heen kletsen zónder dat ze werkelijk iets nuttigs vertellen (en dan noem ik zelfs de positie, het jaartal, het album, de artiest en de titel nog gewoon nuttig...). En dat laatste doet Gijs dus aan één stuk door. Bovendien moet je ook gewoon kunnen aanvoelen welke intro's en outro's zó cruciaal voor het nummer zijn dat je er van af moet blijven. Dat gaat bij de ene Top2000-DJ beter dan bij de andere, laten we maar zeggen...

Overigens, de lol van intro's volkletsen kan ik wel begrijpen hoor, als je als DJ precies op het goede moment uitkomt geeft dat best een kick Alleen het nummer moet het wel toelaten.. Zoals nu net weer, dat je dan een mailtje aan het voorlezen bent over de 'beste gitaarriff allertijden' bij Plug In Baby, TERWIJL die riff op dat moment bezig is... Tja, dan gaat er toch ergens iets mis.

cosmic kid (moderator)
Thunder road

Zowaar zonder dat er door het intro is heen gepraat, nu nog het outtro afwachten

Edit: ook het outtro viel mee. Had erger gekund

Voor mij hoeft dat gepraat niet zo. Daarom luister ik de rest van het jaar het liefst naar zenders zonder DJ's.

Tja, ik denk dat als je de Top2000 gewoon non-stop achter elkaar zou horen zonder DJ's tussendoor, dat het een erg sfeerloos geheel zou worden... Een goede presentator is wat mij betreft echt een toevoeging. De grens tussen iets toevoegen en er juist afbreuk aan doen is echter vrij dun, en bij een aantal DJ's schiet het te vaak door naar dat laatste..

cosmic kid (moderator)
kaj_666 schreef:
Tja, ik denk dat als je de Top2000 gewoon non-stop achter elkaar zou horen zonder DJ's tussendoor, dat het een erg sfeerloos geheel zou worden... Een goede presentator is wat mij betreft echt een toevoeging. De grens tussen iets toevoegen en er juist afbreuk aan doen is echter vrij dun, en bij een aantal DJ's schiet het te vaak door naar dat laatste..

Dat ben ik met je eens. Anders kan je net zo goed de Spotify lijst opzetten. Is toch een andere ervaring

kaj_666 schreef:

Ja, daarom gewoon wat extra tijd inruimen door de 24e al te starten. Hoeven de DJ's ook niet zo te haasten met hun praatjes. Ik snap niet dat ze dat bij Radio 2 nog niet inzien, er zullen wel vaker klachten binnenkomen over de babbelzieke DJ's.

kaj_666 schreef:
Zoals nu net weer, dat je dan een mailtje aan het voorlezen bent over de 'beste gitaarriff allertijden' bij Plug In Baby, TERWIJL die riff op dat moment bezig is... Tja, dan gaat er toch ergens iets mis.

Eerder deze week presteerde een dj het om 'Dit is een van de beste intro's ooit' te zeggen óver dat hele intro heen. Chapeau.

Ik hoor net die afschuwelijke 'Folsom Prison Blues'-ripoff die blijkbaar de grootste stijger is van dit jaar. Zijn er serieus mensen die dat een goed nummer vinden?

Ik ken ze niet. Al moet ik bekennen dat ik die prut zojuist voor de eerste keer gehoord heb.

GrafGantz schreef:
Ik ken ze niet. Al moet ik bekennen dat ik die prut zojuist voor de eerste keer gehoord heb.
Prut: daar noem je het juiste woord.

De Top 2000: elk onbewaakt moment Bløf

Volbeat doet het goed bij de jeugd. We komen ze (helaas) zelfs nog één keer tegen in de lijst.

Slowgaze schreef:
(quote)

Eerder deze week presteerde een dj het om 'Dit is een van de beste intro's ooit' te zeggen óver dat hele intro heen. Chapeau.

Gijs Staverman toevallig? Weet je nog welk nummer?

Toch wel grappig dat I'm Gonna Be van de Proclaimers op 350 terechtgekomen is. Nummer is volgens mij minstens 3 keer in Nederland op single uitgebracht, maar werd nooit een hit. Vond het 25 jaar geleden een leuk nummer, maar die tijd is wel voorbij.

Dit is trouwens echt de inferieure Laat Me. De gewone is oneindig veel beter. Is vaak zo met nummers die er vaker instaan. Zo vind ik de studioversie van Lola veel beter dat die lompe live-versie. Wat mij betreft kunnen dat soort dubbele dingen geschrapt worden, maar er staan er juist steeds meer in.

Eerst dat kabouterlied van die twee Schotse geepjes ("proclaimerts").

Daarna Laat me... Laat me... Laat me nou eindelijk eens met rust met die faux-bohémien BS.
En zéker deze versie, was dat Sjef van Oekel met Metallica (zo klonk het)?

Neil redt het uurtje.

starbright boy schreef:
Toch wel grappig dat I'm Gonna Be van de Proclaimers op 350 terechtgekomen is. Nummer is volgens mij minstens 3 keer in Nederland op single uitgebracht, maar werd nooit een hit. Vond het 25 jaar geleden een leuk nummer, maar die tijd is wel voorbij.

Ik sluit niet uit dat How I Met Your Mother een positieve invloed heeft gehad:

starbright boy schreef:

Dit is trouwens echt de inferieure Laat Me. De gewone is oneindig veel beter. Is vaak zo met nummers die er vaker instaan. Zo vind ik de studioversie van Lola veel beter dat die lompe live-versie. Wat mij betreft kunnen dat soort dubbele dingen geschrapt worden, maar er staan er juist steeds meer in.

Mee eens. Zo ook met Like the Way I Do van Melissa Etheridge. Al hebben ze Think van Aretha dit jaar vervangen door de Blues Brothers versie. Je kon op beide versies stemmen, maar het origineel is opeens verdwenen en de Blues Brothers versie komt erbij.

Ben straks mooi op tijd thuis voor Prince

Hé, twee keer Neil Young achter elkaar.

Vinniee schreef:
(quote)

Mee eens. Zo ook met Like the Way I Do van Melissa Etheridge. Al hebben ze Think van Aretha dit jaar vervangen door de Blues Brothers versie. Je kon op beide versies stemmen, maar het origineel is opeens verdwenen en de Blues Brothers versie komt erbij.

origineel van Think staat er ook nog in dacht ik.

Site zegt van wel, Excel bestand noemt het de Blues Brothers versie. Geloof dat ik die ook gehoord heb eergisteren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:44 uur

geplaatst: vandaag om 17:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.