Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2017, 16:58 uur
Slowgaze schreef:
Ik sluit niet uit dat How I Met Your Mother een positieve invloed heeft gehad:
(embed)
(embed)
(quote)
Ik sluit niet uit dat How I Met Your Mother een positieve invloed heeft gehad:
(embed)
(embed)
Dat weet ik wel zeker, denk dat veel mensen van onder de 35 het daarvan kennen...
0
geplaatst: 30 december 2017, 17:00 uur
Ik lees dat een Schotse darter het ook gebruikt. Ik volg dat niet, maar dat zou ook mee kunnen spelen.
1
geplaatst: 30 december 2017, 17:17 uur
Ook opvallend: Blof staat er heel erg vaak in (18x) , maar geen van de nummers haalt dit jaar de top 300.
0
geplaatst: 30 december 2017, 17:25 uur
Helaas betekent dat wel een overkill aan Blof in deze regionen.
@Staverman; volgens mij is het zijn sport om het intro (en outro) vol te praten. Ik snap dat het moet uit tijdsoverwegingen, maar hij doet het gewoon voor de lol.
kaj_666 schreef:
Overigens, de lol van intro's volkletsen kan ik wel begrijpen hoor, als je als DJ precies op het goede moment uitkomt geeft dat best een kick
Alleen het nummer moet het wel toelaten.. Zoals nu net weer, dat je dan een mailtje aan het voorlezen bent over de 'beste gitaarriff allertijden' bij Plug In Baby, TERWIJL die riff op dat moment bezig is... Tja, dan gaat er toch ergens iets mis.
Haha, ik dacht exact hetzelfde. Of na Like a Hurricane vragen of er iemand "zin had in lekkere gitaren" en net daarvoor dan Like a Hurricane wegdraaien.Overigens, de lol van intro's volkletsen kan ik wel begrijpen hoor, als je als DJ precies op het goede moment uitkomt geeft dat best een kick
Alleen het nummer moet het wel toelaten.. Zoals nu net weer, dat je dan een mailtje aan het voorlezen bent over de 'beste gitaarriff allertijden' bij Plug In Baby, TERWIJL die riff op dat moment bezig is... Tja, dan gaat er toch ergens iets mis. @Staverman; volgens mij is het zijn sport om het intro (en outro) vol te praten. Ik snap dat het moet uit tijdsoverwegingen, maar hij doet het gewoon voor de lol.
0
geplaatst: 30 december 2017, 17:30 uur
When doves cry.... veel te laag zeg....
En natuurlijk weer de korte single versie
Ruud de wild verneukt m ook aardig zowel intro als outro verknald.
0
geplaatst: 30 december 2017, 17:38 uur
starbright boy schreef:
Ook opvallend: Blof staat er heel erg vaak in (18x) , maar geen van de nummers haalt dit jaar de top 300.
De Dijk lukt dit bijna ook zie ik nu net tot mijn verbazing. 13 noteringen en de hoogste op #297.
0
geplaatst: 30 december 2017, 17:43 uur
lennon schreef:
Het intro vond ik wel lollig. Wel helaas inderdaad maar de korte versie en hij staat inderdaad veels te laag genoteerd
1
geplaatst: 30 december 2017, 17:55 uur
Terecht dat de klassieker van Arctic Monkeys al zo hoog staat in de lijst.

2
geplaatst: 30 december 2017, 18:10 uur
starbright boy schreef:
Ik heb Nederlands en literatuur gestudeerd, heb veel Lucebert moeten lezen, ben afgestudeerd op poëzie, maar ik snap de tekst van 'Omarm' nog steeds niet.
8
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2017, 18:12 uur
Vroeger dacht ik altijd dat 'doves' Engels was voor 'doven' en dus dat het nummer ging over mensen die vreselijke geluiden maakten omdat ik wel eens een doof persoon had horen praten en dat klinkt soms erg vreemd zoals iedereen wel zal weten. Ik dacht dus dat het geluid van huilende doven dan wel echt door merg en been moest gaan. Ik vond dat destijds best gemeen van Prince aangezien die mensen daar niets aan konden doen. 

3
geplaatst: 30 december 2017, 18:14 uur
Slowgaze schreef:
Ik heb Nederlands en literatuur gestudeerd, heb veel Lucebert moeten lezen, ben afgestudeerd op poëzie, maar ik snap de tekst van 'Omarm' nog steeds niet.
(quote)
Songteksten Bløf ontcijferd dankzij 'Steen van Renesse' - De Speld
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2017, 18:17 uur
Weinig mis met de tekst van 'Omarm' toch? Blof heeft heus wel wat rare frases hier en daar maar deze is toch gewoon prima naar eigen voorkeur te interpreteren?
5
geplaatst: 30 december 2017, 18:31 uur
Wat wordt er veel geklaagd in dit draadje! Vinden jullie het wel leuk om te luisteren?
0
geplaatst: 30 december 2017, 18:35 uur
Meest irritante dire straits nummer ooit...zo hoog 
Bebopaluba... pfff woehoe

Bebopaluba... pfff woehoe
0
geplaatst: 30 december 2017, 18:36 uur
Poek schreef:
Wat wordt er veel geklaagd in dit draadje! Vinden jullie het wel leuk om te luisteren?
Leuk?.wat is dat?
0
geplaatst: 30 december 2017, 18:36 uur
Mij hoor je niet klagen. Ik ben zelfs blij van een Bløf en De Dijk te horen op de radio. In België draaien ze die niet.
0
geplaatst: 30 december 2017, 18:37 uur
Ik heb vanmiddag baantjes getrokken op de top 2000. Niets te klagen. Toen Hazes werd ingestart ben ik snel van het blok gedoken.
0
Poek schreef:
Ja
1
Onweerwolf schreef:
Blof heeft heus wel wat rare frases hier en daar
Vlak voor het einde nog even het grootste understatement van het jaar te pakken Blof heeft heus wel wat rare frases hier en daar

0
Soledad
geplaatst: 30 december 2017, 18:46 uur
Poek schreef:
Dit inderdaad...
0
geplaatst: 30 december 2017, 18:53 uur
Zo één keer per jaar, tijdens de Top 2000, is Nothing Compares 2 U een schitterend nummer.
0
Misterfool
geplaatst: 30 december 2017, 18:53 uur
Poek schreef:
Steeds minder eigenlijk. Dat terwijl ik een aantal jaar terug nog aan de radio was gekluisterd.
Er staat best wat mooi spul in de lijst, don't get me wrong, maar dat kan ik eigenlijk wel zelf opzetten. I.I.G kan ik dan genieten van de intro's en extro's zonder dat een DJ er doorheen gaat lullen.

0
geplaatst: 30 december 2017, 18:55 uur
Kijk, Vienna... ook veel te laag...maar wat een genot om dit keihard te horen.
Blijft een weergaloos nummer, na al die jaren behoudt het nog steeds zijn magie.
Blijft een weergaloos nummer, na al die jaren behoudt het nog steeds zijn magie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.