Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2018, 11:28 uur
perrospicados schreef:
Top 2000 a gogo....Vraagt die Matthijs aan een aantrekkelijke dame: 'Wie moet er op nummer 1 staan?'. Antwoord: 'Atmosphere van Joy Division'. You go girl!!!!!
Top 2000 a gogo....Vraagt die Matthijs aan een aantrekkelijke dame: 'Wie moet er op nummer 1 staan?'. Antwoord: 'Atmosphere van Joy Division'. You go girl!!!!!
En hadden Matthijs en Leo enig idee waar het over ging?
0
geplaatst: 1 januari 2018, 11:32 uur
Mathijs vraagt dat steeds aan zo'n stuk of 5 gasten in dat cafe en ongeacht het antwoord krijgen zij een
en gaat hij door naar de volgende.
0
geplaatst: 1 januari 2018, 11:46 uur
Waarschijnlijk had ie bij Vader Abraham nog geroepen dat het een prachtige plaat is 

0
geplaatst: 1 januari 2018, 12:21 uur
Leo lijkt me wel. Matthijs kende niet eens Don't Fear the Reaper. Schandalig voor iemand die pocht van goede muziek te houden. Ook nog eens uit zijn tijd.
2
geplaatst: 1 januari 2018, 12:51 uur
Poeha schreef:
Schandalig voor iemand die pocht van goede muziek te houden. Ook nog eens uit zijn tijd.
Schandalig voor iemand die pocht van goede muziek te houden. Ook nog eens uit zijn tijd.
Als Mathijs het over " goede muziek:" heeft bedoelt hij chansons.
0
geplaatst: 1 januari 2018, 13:36 uur
TEQUILA SUNRISE schreef:
Heb ik weer... Beetje druk geweest afgelopen dagen, blijkt er vandaag een Eagles, Beatles & Stones tribute band te hebben gespeeld bij mij om de hoek, balen, ben ik wel een beetje misselijk van! Alle MuMe collega's de allerbeste wensen voor 2018!!
Goh, jij ook uit Hilversum? Dan zou je toch moeten weten dat het de hele week Top 2000-tributebands was. Heb ik weer... Beetje druk geweest afgelopen dagen, blijkt er vandaag een Eagles, Beatles & Stones tribute band te hebben gespeeld bij mij om de hoek, balen, ben ik wel een beetje misselijk van! Alle MuMe collega's de allerbeste wensen voor 2018!!

1
geplaatst: 1 januari 2018, 14:12 uur
Rudi S schreef:
Mathijs vraagt dat steeds aan zo'n stuk of 5 gasten in dat cafe en ongeacht het antwoord krijgen zij een
en gaat hij door naar de volgende.
(quote)
en gaat hij door naar de volgende. Hij raakte een paar jaar terug wel wat van slag toen een jong meisje Kygo noemde.
0
geplaatst: 1 januari 2018, 17:02 uur
chevy93 schreef:
Uit Hilversum klopt, maar zoals ik reeds vermeldde bijzonder druk geweest de afgelopen periode, totaal gemist.(quote)
Goh, jij ook uit Hilversum? Dan zou je toch moeten weten dat het de hele week Top 2000-tributebands was.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 20:41 uur
cosmic kid schreef:
Door de jaren heen hebben we geconcludeerd dat de ladder het leukste is als iedereen zo veel mogelijk vrij is in zijn nominaties. Toch zijn er enkele regels verbonden aan het nomineren die we hier voor het gemak ook alvast even opnoemen.
Zoals eerder benoemd in het discussietopic doet niet meer automatisch de volledige top 2000 mee. Elke artiest is begrensd op 10 nummers. Bij artiesten met meer dan 10 nummers in de lijst zijn de tien hoogste genoteerde nummers opgenomen in de startlijst.
Uit het rijtje van artiesten met 10 nummers in de startlijst mag daarnaast maximaal twee nummers genomineerd worden. Voor de rest zijn er geen beperkingen.
Door de jaren heen hebben we geconcludeerd dat de ladder het leukste is als iedereen zo veel mogelijk vrij is in zijn nominaties. Toch zijn er enkele regels verbonden aan het nomineren die we hier voor het gemak ook alvast even opnoemen.
Zoals eerder benoemd in het discussietopic doet niet meer automatisch de volledige top 2000 mee. Elke artiest is begrensd op 10 nummers. Bij artiesten met meer dan 10 nummers in de lijst zijn de tien hoogste genoteerde nummers opgenomen in de startlijst.
Uit het rijtje van artiesten met 10 nummers in de startlijst mag daarnaast maximaal twee nummers genomineerd worden. Voor de rest zijn er geen beperkingen.
Het zou eigenlijk voor de diversiteit van de lijst wel een goed idee zijn als Radio 2 komend jaar onze nieuwe regel overneemt met de betrekking tot de samenstelling van de keuzelijst: enkel de 10 hoogst genoteerde nummers van een band of artiest worden vast opgenomen in de keuzelijst. Als luisteraars op andere nummers van een populaire artiest willen stemmen moeten ze maar gewoon een vrije keuze gebruiken. Ik ben ervan overtuigd dat redelijk wat platen van The Beatles, Rolling Stones, Queen e.a. enkel in de Top 2000 terecht komen omdat ze sinds jaar en dag in de keuzelijst staan. En ook een band als Bløf zal waarschijnlijk het onderspit delven als er niet 20-30 nummers zijn om uit te selecteren.
https://i.imgur.com/d1cPkZE.jpg
0
geplaatst: 2 januari 2018, 21:05 uur
Poek schreef:
Queen staat er overigens 27 keer in...
Queen staat er overigens 27 keer in...
Dan zullen hun samenwerkingen niet meegeteld zijn denk ik.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 21:35 uur
Tja, ik vind van alle bovenstaande niet een kolossale ramp dat ze er zo vaak in staan... Ik denk eerder dat ze er goed aan doen om nummers ouder dan 2 jaar, slechts 1 à 2 keer genomineerd mogen worden. Zo voorkom je dat de Sheerans en Despacito's niet direct de top 2000 binnenwalsen.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 21:50 uur
Ik zie het probleem totaal niet. The Beatles zijn toch ook de meest invloedrijke band allertijden met een lading aan iconische hits. Met tien stuks zou je ze ernstig tekort doen. Artiesten waren vroeger ook gewoon veel productiever. Vergelijk het aantal liedjes dat Abba of The Stones in hun hoogtijdagen uitbrachten maar eens met het aantal dat een Radiohead of Arcade Fire vandaag de dag uitbrengt.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 22:20 uur
Zolang ze een beetje netjes verdeeld zijn over de lijst vind ik het wel prima. Vooral Blof kwam erg vaak langs op de een na laatste dag.
2
geplaatst: 2 januari 2018, 22:38 uur
chevy93 schreef:
Zolang ze een beetje netjes verdeeld zijn over de lijst vind ik het wel prima.
Jij wilt al net zo gaan manipuleren (sturen) als het samenstelteam van de Top 2000 dat doet. Lekker dan.Zolang ze een beetje netjes verdeeld zijn over de lijst vind ik het wel prima.
1
Onweerwolf
geplaatst: 2 januari 2018, 22:41 uur
Gretz schreef:
Het zou eigenlijk voor de diversiteit van de lijst wel een goed idee zijn als Radio 2 komend jaar onze nieuwe regel overneemt met de betrekking tot de samenstelling van de keuzelijst: enkel de 10 hoogst genoteerde nummers van een band of artiest worden vast opgenomen in de keuzelijst. Als luisteraars op andere nummers van een populaire artiest willen stemmen moeten ze maar gewoon een vrije keuze gebruiken. Ik ben ervan overtuigd dat redelijk wat platen van The Beatles, Rolling Stones, Queen e.a. enkel in de Top 2000 terecht komen omdat ze sinds jaar en dag in de keuzelijst staan. En ook een band als Bløf zal waarschijnlijk het onderspit delven als er niet 20-30 nummers zijn om uit te selecteren.
(afbeelding)
(quote)
(afbeelding)
Ik vind het schandalig dat Blof niet eens dit lijstje heeft gehaald.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 22:41 uur
Poeha schreef:
Zolang de keuzelijst op Radio 2 nog altijd groter is dan de keuzelijst ieder jaar voor de Ladder hebben wij vooralsnog nergens over te klagen. (quote)
Jij wilt al net zo gaan manipuleren (sturen) als het samenstelteam van de Top 2000 dat doet. Lekker dan. 
0
geplaatst: 3 januari 2018, 11:11 uur
Zat op oudjaarsavond met vrienden snob-2000 te luisteren en toen kwam dit monument voorbij... Eén plaatje van Blof of Kensington eruit en deze erin, dat moet toch kunnen?
0
geplaatst: 3 november 2018, 13:57 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Top 2000 2018:
Ik vind het altijd weer sfeervol: de top 2000 tijdens de feestdagen.
Wat is jouw favoriete nummer uit de lijst van 2017? Welke mag er van jou gelijk uit? Welke zou je er graag in willen?
Ik vind het altijd weer sfeervol: de top 2000 tijdens de feestdagen.
Wat is jouw favoriete nummer uit de lijst van 2017? Welke mag er van jou gelijk uit? Welke zou je er graag in willen?
0
geplaatst: 1 december 2018, 11:36 uur
Vlak voor de opening van de stembus en nog geen enkel bericht hier dit jaar? 

0
geplaatst: 1 december 2018, 12:01 uur
Ja opvallend
Over een kwartier kunnen we weer met zijn allen gaan mopperen op de hiaten van dit jaar (gokje: geen The National, te weinig hiphop buiten Eminem en consorten en nog steeds O-zone in de keuzelijst).
Over een kwartier kunnen we weer met zijn allen gaan mopperen op de hiaten van dit jaar (gokje: geen The National, te weinig hiphop buiten Eminem en consorten en nog steeds O-zone in de keuzelijst).
0
geplaatst: 1 december 2018, 12:14 uur
't Zal mij benieuwen wat er allemaal in de keuzelijst bij gekomen is.
Bij de Top 2000 quiz draaiden ze bv. Sophie B. Hawkins - Damn I Wish I Was Your Lover
edit: en inderdaad, die staat ertussen: Stem voor de Top 2000 - NPO Radio 2 - stem.nporadio2.nl
En inderdaad geen The National.
Bij de Top 2000 quiz draaiden ze bv. Sophie B. Hawkins - Damn I Wish I Was Your Lover
edit: en inderdaad, die staat ertussen: Stem voor de Top 2000 - NPO Radio 2 - stem.nporadio2.nl
En inderdaad geen The National.

0
geplaatst: 1 december 2018, 12:24 uur
Pixies, Suede, Belle and Sebastian, The Sundays, James, The dB's, Prefab Sprout en Aztec Camera staan er wel in in elk geval 
Lloyd Cole zonder Commotions...

Lloyd Cole zonder Commotions...
0
geplaatst: 1 december 2018, 12:33 uur
Bij Tame Impala's Let It Happen hebben ze (tussen haakjes) vermeld dat de albumversie gedraaid gaat worden 

1
geplaatst: 1 december 2018, 12:35 uur
Mijn stemlijst voor dit jaar:
1 Abba - Eagle
2 Al Stewart - Year of the Cat
3 Alan Parsons Project - Eye in the Sky
4 Arcade Fire - Reflektor
5 Blue Nile - Tinseltown in the Rain
6 Coldplay - Clocks
7 David Bowie - Ashes to Ashes
8 Dire Straits - Telegraph Road
9 Doors - Riders on the Storm
10 Duran Duran - Save a Prayer
11 Eagles - Hotel California
12 Fischer Z - So Long
13 Genesis - Firth of fifth
14 Golden Earring - Twilight Zone
15 Jeff Wayne - The Eve of the War
16 Kayak - Ruthless Queen
17 Killing Joke - Love Like Blood
18 Led Zeppelin - Kashmir
19 Leonard Cohen - Hallelujah
20 Little River Band - It's a Long Way There
21 Moody Blues - Nights in White Satin
22 National, the - Bloodbuzz Ohio
23 New Order - Blue Monday
24 Paul McCartney & Wings - Band on the Run
25 Pet Shop Boys - West End Girls
26 Pink Floyd - Echoes
27 Police, the - Every Little Thing She Does Is Magic
28 Queen - Innuendo
29 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
30 Simon & Garfunkel - The Boxer
31 Simple Minds - Someone, Somewhere, in Summertime
32 Supertramp - Fool's Overture
33 U.K. - Rendezvous 6.02
34 U2 - The Unforgettable Fire
35 Ultravox - Vienna
1 Abba - Eagle
2 Al Stewart - Year of the Cat
3 Alan Parsons Project - Eye in the Sky
4 Arcade Fire - Reflektor
5 Blue Nile - Tinseltown in the Rain
6 Coldplay - Clocks
7 David Bowie - Ashes to Ashes
8 Dire Straits - Telegraph Road
9 Doors - Riders on the Storm
10 Duran Duran - Save a Prayer
11 Eagles - Hotel California
12 Fischer Z - So Long
13 Genesis - Firth of fifth
14 Golden Earring - Twilight Zone
15 Jeff Wayne - The Eve of the War
16 Kayak - Ruthless Queen
17 Killing Joke - Love Like Blood
18 Led Zeppelin - Kashmir
19 Leonard Cohen - Hallelujah
20 Little River Band - It's a Long Way There
21 Moody Blues - Nights in White Satin
22 National, the - Bloodbuzz Ohio
23 New Order - Blue Monday
24 Paul McCartney & Wings - Band on the Run
25 Pet Shop Boys - West End Girls
26 Pink Floyd - Echoes
27 Police, the - Every Little Thing She Does Is Magic
28 Queen - Innuendo
29 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
30 Simon & Garfunkel - The Boxer
31 Simple Minds - Someone, Somewhere, in Summertime
32 Supertramp - Fool's Overture
33 U.K. - Rendezvous 6.02
34 U2 - The Unforgettable Fire
35 Ultravox - Vienna
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.