MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Mijn stemlijst:
1. Arcade Fire - Reflektor
2. Isley Brothers - The Highways Of My Life
3. Ryan Adams - New York New York
4. Velvet Underground & Nico - Sunday Morning
5. White Stripes - Seven Nation Army
6. Tracy Chapman - Fast Car
7. Tom Odell - Magnetised
8. The Strokes - Someday
9. Stevie Wonder - As
10. Smiths - Bigmouth Strikes Again
11. Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
12. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
13. Rolling Stones - Memory Motel
14. Radiohead - No Surprises
15. Queen - Don't Stop Me Now
16. Prince & the Revolution - Purple Rain (Albumversie)
17. Pink Floyd - Wish You Were Here
18. Paul McCartney & Wings - Live And Let Die
19. Otis Redding - Try A Little Tenderness
20. Oasis - Don't Look Back In Anger
21. Neil Young - Like A Hurricane
22. The National - Fake Empire
23. Marvin Gaye - What's Going On
24. The Killers - Mr. Brightside
25. Jake Bugg - Lightning Bolt
26. Electric Light Orchestra - Livin' Thing
27. Eagles - The Last Resort
28. David Bowie - Life On Mars
29. Cure - A Forest
30. Bruce Springsteen - Jungleland
31. Bob Dylan - Like A Rollin' Stone
32. Billy Joel - Piano Man
33. The Band - The Weight
34. Beach Boys - God Only Knows
35. Aretha Franklin -Think (Blues Brothers Version)

Alleen The National stond niet in de keuzelijst wat betreft mijn keuzes.

Johnny Marrissey schreef:
Bij Tame Impala's Let It Happen hebben ze (tussen haakjes) vermeld dat de albumversie gedraaid gaat worden
Ik zit nu de lijst door te scrollen, en zo te zien hebben ze precies hetzelfde gedaan bij Free Bird van Lynyrd Skynyrd. Ben benieuwd of ze dat bij elk nummer van meer dan 7 minuten lang hebben gedaan.

Jammer dat Don't Bang The Drum en Time To Pretend weer uit de keuzelijst zijn verdwenen, ook al kun je er vanuit vrije keuze ook op stemmen

Edit: Living In Another World van Talk Talk en Rock 'n' Roll Suicide van Bowie zijn wel welkome toevoegingen aan de keuzelijst

Verdomme. Zit nu al aan de 35 nummers. Dat wordt schrappen...

Joren999 schreef:
te weinig hiphop

Maar wel Public Enemy! Verder A Tribe Called Quest, Urban Dance Squad, The Roots, Cypress Hill, Arrested Development, Anderson.Paak (als ft.), Beastie Boys, Gorillaz, House of Pain, Ye, LL Cool J maar liefst vier keer, Typhoon, Naughty By Nature, The Streets en vast nog wat Nederhop. Valt best mee eigenlijk.

En er staat ook een nummer van Kendrick in

Ligt t aan mij, of zitten er meer REM nummers in de keuzelijst van dit jaar dan in die van vorig jaar? Find The River en Leaving New York zijn in elk geval welkome nieuwe in de keuzelijst.

MRDammann schreef:
2. Isley Brothers - The Highways Of My Life
Je lijkt wel zo'n Radio 2 dj
Heb hun lijstjes eens door zitten nemen en in behoorlijk veel daarvan kwam dit nummer terug. Ook God Only Knows kwam regelmatig voorbij.

Tja ik zal ook maar weer eens gaan kijken. Wordt weer een crime. Meestal zit ik bij de D al vol en wordt het van daar af al weer schrappen.

Stem voor de Top 2000 - NPO Radio 2 - stem.nporadio2.nl

Uninvited en Astounded op de keuze lijst, ik weet niet of ze het daarmee gaan redden, maar het maakt de kans wel groter dat ze de lijst gaan halen.

2 vrije keuzes toegevoegd, het beste nummer van de laatste tijd (White Lies - Time to give) en een nummer wat helaas nog altijd ontbreekt in de keuzelijst (Arcade Fire - Rebellion Lies)

Elbow heeft ook zeven nummers in de keuzelijst. Buiten de vier in de lijst ook nog New York Morning(!), Open Arms en Golden Slumbers. Die laatste is dan weer jammer. Te meer omdat het origineel er niet eens tussen staat...

Vanaf dit jaar is het toegestaan dat je lijst geheel uit vrije keuzes bestaat. Maar of dat nou zo slim is...

Volledige vrije keuze ditmaal, waar ik 27 maal gebruik van heb gemaakt.
Is misschien niet slim, maar ga mijn favorieten niet verloochenen, nu ik daar toch de kans voor heb.
Waar heb ik dat woord verloochenen toch eerder gehoord?

Poek schreef:
(quote)

Maar wel Public Enemy! Verder A Tribe Called Quest, Urban Dance Squad, The Roots, Cypress Hill, Arrested Development, Anderson.Paak (als ft.), Beastie Boys, Gorillaz, House of Pain, Ye, LL Cool J maar liefst vier keer, Typhoon, Naughty By Nature, The Streets en vast nog wat Nederhop. Valt best mee eigenlijk.

En er staat ook een nummer van Kendrick in

Ah dat valt wel mee! Overigens was mijn bericht meer ironisch bedoeld, maar staat O-zone nog steeds in de voorkeuzelijst. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat zoiets nog meer dan 10 stemmen krijgt

Dat afspelen werkt ook nog niet soepel, daarnet begon na 5 minuten opeens iets af te spelen..

chevy93 schreef:
Bij de Top 2000 quiz draaiden ze bv. Sophie B. Hawkins - Damn I Wish I Was Your Lover
Dat was wel weer even een lekker momentje. Blijft een pareltje.

Is Sunday Morning van VU + Nico nieuw in de keuzelijst? In ieder geval meteen op het plusje gedrukt.

Weggevallen uit de keuzelijst is helaas Am I wrong van Anderson.Paak, vorig jaar nog op gestemd... blijkbaar was ik een van de weinigen.

Kirsty MacColl staat er zelfs in. Zonder Pogues

Vampire Weekend in de keuzelijst, kan me niet heugen dat dat vorig jaar ook al was.

Mijn stemmen:

Stem voor de Top 2000 - NPO Radio 2 - stem.nporadio2.nl

Ouwe lullen lijst maar jullie zijn niet anders gewend

Mijn lijst dit jaar:

1. 10cc - I'm Not in Love
2. BB King - The Thrill Is Gone
3. Bee Gees - To Love Somebody
4. Bill Withers - Use Me
5. Chris Isaak - Wicked Game
6. Cliff Richard - Miss You Nights
7. David Bowie - Space Oddity
8. Dean Martin - Return to Me
9. Deep Purple - Child in Time
10. Dire Straits - Private Investigations
11. Elvis Costello - I Want You
12. Elvis Presley - In the Ghetto
13. Elvis Presley - My Boy
14. Elvis Presley - Suspicious Minds
15. James Brown - It's a Man's Man's World
16. Janis Joplin - Me and Bobby McGee
17. Jim Croce - Time in a Bottle
18. Meat Loaf - Bat out of Hell
19. Neil Diamond - I Am ..... I Said
20. Neil Young - Old Man
21. Nina Simone - Sinnerman
22. Paul Weller - You Do Something to Me
23. Prince - Girls and Boys
24. Prince - Purple Rain
25. Prince - When Doves Cry
26. Radiohead - Creep
27. Raymond van het Groenewoud - Twee Meisjes
28. Roxy Music - In Every Dream Home a Heartache
29. Spandau Ballet - I'll Fly for You
30. Stray Cats - Rock This Town
31. Talking Heads - Psycho Killer
32. Ten Years After - I'm Going Gome
33. The Beatles - I Want You (She's So Heavy)
34. Thin Lizzy - Still in Love with You
35. Tom Jones - Green Green Grass of Home

1. Kirsty Maccoll - A New England
2. Japan - Nightporter
3. This Mortal Coil - Song To The Siren
4. Depeche Mode - Everything Counts
5. Simple Minds - New Gold Dream
6. Nick Drake - Day Is Done
7. The dB's - A Spy In The House Of Love
8. James- Sit Down
9. Sundays - Here's where the story ends
10. David Bowie - Starman
11. Spinvis - Bagagedrager
12. Spinvis - Kom Terug
13. Lou Reed - Satellite Of Love
14. Aztec Camera - Walk Out To Winter
15. Joy Division - Atmosphere
16. Prefab Sprout - When Love Breaks Down
17. Waterboys - A Girl Called Johnny
18. Stone Roses - Fools Gold
19. Velvet Underground & Nico - Sunday Morning
20. Pulp - Common People
21. New Order - Blue Monday
22. New Order - True Faith
23. Blue Nile - Tinseltown In The Rain
24. Belle & Sebastian - Funny Little Frog
25. Cure - In Between Days
26. Suede - Beautiful Ones
27. Pixies - Monkey Gone To Heaven
28. Echo & The Bunnymen - Killing Moon
29. The Church - Under The Milky Way
30. REM - Find The River
31. REM - Nightswimming
32. Smiths - How Soon Is Now
33. Smiths - Girlfriend In A Coma
34. Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
35. Lloyd Cole - Rattlesnakes

Allemaal in de keuzelijst

Be My Baby staat na jaren afwezigheid weer in de keuzelijst

Edit: Blank Space eindelijk ook

Niet op nummers van Sleep Well Beast of Melodrama kunnen stemmen, toch twee van de best ontvangen (alternatieve) albums van 2017. Terwijl de tegenvallende platen van Arcade Fire en The War on Drugs wel meerdere liedjes in de voorselectie hebben. Radio 2 heeft er wederom geen kaas van gegeten ?

Het zal ongetwijfeld met de playlist gedurende de rest van het jaar te maken hebben, maar ik vind dat ze hier niet zo sterk om moeten sturen.

https://i.imgur.com/VlVQjOb.jpg
https://i.imgur.com/pDfiOE6.jpg
https://i.imgur.com/bt0mNnh.jpg

123poetertjes schreef:
Be My Baby staat na jaren afwezigheid weer in de keuzelijst

Edit: Blank Space eindelijk ook

Misschien stonden ze er al een in, maar mij viel zojuist op dat Inner City er met Good Life én Big Fun in staat

En ook fijn dat je onbeperkt vrije keuzes mag insturen. Al wordt het nu wel een hele klus om een selectie te maken.

Zelfs drie nummers van de nieuwste The War on Drugs in de keuzelijst. Ben benieuwd wat ze dan doen met Thinking of a Place. Of is daar een singleversie van?

Co Jackso schreef:
(quote)

Als het origineel van Bon Iver net zo gehyped zou worden, zou die zeker de lijst gehaald hebben.

11 jaar na uitgave kunnen we eindelijk op dat origineel stemmen.

https://i.imgur.com/QVOa6D4.jpg

Maar wat maakt een Bon Iver nu zo geschikter voor de keuzelijst dan The National (die elk jaar maar genoeg vrije keuzestemmen krijgen. Ik snap het echt niet...)

chevy93 schreef:
Zelfs drie nummers van de nieuwste The War on Drugs in de keuzelijst. Ben benieuwd wat ze dan doen met Thinking of a Place. Of is daar een singleversie van?
Er is geen singleversie van. Maar goed: radio 2 heeft soms de neiging om eigen edits te maken of vroegtijdig af te kappen. Gewoon lekker de volle 11 minuten versie draaien zou ik zeggen. Ben benieuwd of deze het haalt. Het scheelt wellicht dat hij in de keuzelijst staat. Bij mij net afgevallen voor mijn top 35. Time to give van White Lies zou ook wel eens in de lijst kunnen belanden.

Gretz schreef:
(quote)

11 jaar na uitgave kunnen we eindelijk op dat origineel stemmen.

(afbeelding)

Maar wat maakt een Bon Iver nu zo geschikter voor de keuzelijst dan The National (die elk jaar maar genoeg vrije keuzestemmen krijgen. Ik snap het echt niet...)

Skinny Love is wel een grotere hit dan alles van The National bij elkaar opgeteld.

EDIT: Ik wilde eraan toevoegen dat wat dat betreft bijv. The xx nog een veel gekker hiaat is als je het over indie uit deze eeuw hebt, maar ik zie dat ze erin staan met I Dare You

Teunnis schreef:

EDIT: Ik wilde eraan toevoegen dat wat dat betreft bijv. The xx nog een veel gekker hiaat is als je het over indie uit deze eeuw hebt, maar ik zie dat ze erin staan met I Dare You

Volgens mij denken ze over bepaalde keuzes gewoon totaal niet na, maar is het een kwestie van kopiëren van nummers die een minimaal zoveel keer in de playlist hebben gestaan

Het is toch logisch dat als I dare you vaak gedraaid wordt op Radio 2, en andere nummers van The XX helemaal niet (meer), dat I dare you in de keuzelijst komt te staan?

Sk8er Boi staat er dus als Skater Boy bij, jammer dit.

Ik ga er uiteraard wel op stemmen

Ik snap ook niet dat ze het wat berekender aanpakken en bijv. de nummers kiezen die vorig jaar xx stemmen - pun intended - uit de vrije keuzes kregen (en het vervolgens her en daar nog handmatig aan te passen om het wel Radio 2-vriendelijk te houden). Ik kan me echt niet voorstellen dat I Dare You meer stemmen in het verleden heeft gekregen dan o.a. On Hold, Crystalised, Intro en Angels.

Poek schreef:
Het is toch logisch dat als I dare you vaak gedraaid wordt op Radio 2, en andere nummers van The XX helemaal niet (meer), dat I dare you in de keuzelijst komt te staan?

Op zich een logische verklaring voor hun keuze, maar dat maakt de keuze zelf nog niet logisch. Het lijkt me toch dat je een groter publiek bereikt als je kiest voor de populairste nummers van een artiest i.p.v. een nummer wat toevallig ooit een paar keer gedraaid is op Radio 2 (geen idee v.w.b. I Dare You trouwens). Sowieso is het echt niet meer van deze tijd om je vast te klampen aan je eigen playlists / pluggers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:35 uur

geplaatst: vandaag om 07:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.