Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 7 december 2018, 15:35 uur
Ik heb een grote familie. We leveren er per familielid maar 1 in, dus gewoon volgens de regels

0
geplaatst: 7 december 2018, 16:04 uur
Vinniee schreef:
Als ik Jan Willem Roodbeen moet geloven hebben Munich van Editors en Amsterdam van Coldplay de lijst gehaald. Aldus Jan Willem, zojuist op Radio 2.
Dat zouden mooie aanvullingen zijn w.m.b. Bij Annemieke hoorde ik hetzelfde over Time to Give van White LiesAls ik Jan Willem Roodbeen moet geloven hebben Munich van Editors en Amsterdam van Coldplay de lijst gehaald. Aldus Jan Willem, zojuist op Radio 2.
0
geplaatst: 7 december 2018, 16:09 uur
Vinniee schreef:
Als ik Jan Willem Roodbeen moet geloven hebben Munich van Editors en Amsterdam van Coldplay de lijst gehaald. Aldus Jan Willem, zojuist op Radio 2.
Mja, maar hij zei ook dat Vienna er niet in staat, dus hoe betrouwbaar is het
0
geplaatst: 7 december 2018, 16:53 uur
vigil schreef:
Dat laatste is helemaal niet zo vreemd, dat is de theme song van het populairste en best bekeken programma van de Nederlandse tv in 2018
(quote)
Dat laatste is helemaal niet zo vreemd, dat is de theme song van het populairste en best bekeken programma van de Nederlandse tv in 2018
Todd Terje - Inspector Norse Hulde wordt door de NOS als jaren als tune gebruikt voor het weekendoverzicht in Studio ****bal. Onbegrijpelijk dat ie niet ook in de keuzelijst is opgenomen.
0
geplaatst: 7 december 2018, 19:14 uur
1. BoRhap
2. Hotel California
3. Piano Man
Geen verrassende top 3 wat mij betreft. Maar dat konden we sws niet verwachten.
Dit is de rest van de top 10:
4. Stairway To Heaven - Led Zeppelin (3)
5. Wish You Were Here - Pink Floyd (7)
6. Child In Time - Deep Purple (5)
7. Black - Pearl Jam (6)
8. Africa - Toto (25)
9. Fix You - Coldplay (8)
10. Avond - Boudewijn de Groot (9)
2. Hotel California
3. Piano Man
Geen verrassende top 3 wat mij betreft. Maar dat konden we sws niet verwachten.
Dit is de rest van de top 10:
4. Stairway To Heaven - Led Zeppelin (3)
5. Wish You Were Here - Pink Floyd (7)
6. Child In Time - Deep Purple (5)
7. Black - Pearl Jam (6)
8. Africa - Toto (25)
9. Fix You - Coldplay (8)
10. Avond - Boudewijn de Groot (9)
0
geplaatst: 7 december 2018, 19:16 uur
Bohemian Rhapsody onbetwist nummer 1 in Top 2000 - Nieuwsbericht - NPO Radio 2 - nporadio2.nl
nrs 4 tot en met 10 ook bekend.
Africa maakt een enorme sprong naar de top10.
nrs 4 tot en met 10 ook bekend.
Africa maakt een enorme sprong naar de top10.
0
geplaatst: 7 december 2018, 19:22 uur
Africa in de top 10 vind ik verrassend, maar tegelijkertijd ook weer niet. Bij de jongeren is dit nummer enorm populair. Ik verwachtte dus een stijging, maar niet van deze omvang.
Edit: BTW, de site staatieindetop2000.nl opent 12 december, toch?
Edit: BTW, de site staatieindetop2000.nl opent 12 december, toch?
0
geplaatst: 7 december 2018, 19:25 uur
1. Queen - Bohemian Rhapsody (1)
2. Eagles - Hotel California (2)
3. Billy Joel - Piano Man (4)
4. Led Zeppelin - Stairway To Heaven (3)
5. Pink Floyd - Wish You Were Here (7)
6. Deep Purple - Child In Time (5)
7. Pearl Jam - Black (6)
8. Toto - Africa (25)
9. Coldplay - Fix You (8)
10. Boudewijn de Groot - Avond (9)
Enige positieve aan deze top 10 vind ik dat Black 1 plaats is gezakt

5
geplaatst: 7 december 2018, 19:27 uur
Ik ben allang blij dat Claudia de Breij niet haar rentree in de top 10 heeft gemaakt, wat een draak van een nummer vind ik dat.
0
geplaatst: 7 december 2018, 19:28 uur
Hoeveel jaren moeten we nog wachten voordat de overheersing van de 70s in de top 10 eindelijk verleden tijd is? Nummers 1 t/m 6 allemaal uit dat decennium...
0
geplaatst: 7 december 2018, 19:29 uur
Africa in de top 10, ja het zat er wel eens aan te komen... ?
3
geplaatst: 7 december 2018, 19:32 uur
Mausie schreef:
Ik ben allang blij dat Claudia de Breij niet haar rentree in de top 10 heeft gemaakt, wat een draak van een nummer vind ik dat.
https://i.imgflip.com/2ofgnc.jpg
1
geplaatst: 7 december 2018, 19:32 uur
Gretz schreef:
Hoeveel jaren moeten we nog wachten voordat de overheersing van de 70s in de top 10 eindelijk verleden tijd is? Nummers 1 t/m 6 allemaal uit dat decennium...
Op zich vind ik het niet erg, ik zou alleen voor andere nummers uit die tijd kiezen
Maar je hebt gelijk, er mogen inmiddels best eens wat nummers uit latere decennia tussen komen te staan. Genoeg kwaliteit te vinden natuurlijk. Maar ik denk dat veel mensen toch altijd op een nummertje uit de top 10 van vorig jaar stemmen, zodat die wellicht wat stijgt of tenminste zijn positie behoudt.
2
geplaatst: 7 december 2018, 19:36 uur
Porcupine Head schreef:
8. Africa - Toto (25)
8. Africa - Toto (25)

Volgend jaar staat deze boven Child In Time. Let maar op!
3
geplaatst: 7 december 2018, 19:41 uur
Nee joh, gekkie! Had wel vijf (of zes) plekken mogen stijgen nog!

0
geplaatst: 7 december 2018, 19:44 uur
Dat is al erg genoeg, ware het niet dat dat ten faveure van Pink *gaap gaap* Floyd is gegaan. Nog erger.
En wat Fix You toch weer in die top 10 doet???
En wat Fix You toch weer in die top 10 doet???
2
geplaatst: 7 december 2018, 20:03 uur
Gretz schreef:
Ik heb een grote familie. We leveren er per familielid maar 1 in, dus gewoon volgens de regels
Valt me van je tegen dat je niet voor mij hebt gestemd.
0
geplaatst: 7 december 2018, 20:19 uur
Dit jaar vergeten een lijstje te maken (ik was het nog van plan maar zie ineens nu dat de uistlag er al is.. Tsja). Maar een weinig verrassende top 10, behalve Africa dan, waar ik wel een stijging had verwacht (da's al een paar jaar aan de gang), maar dit is wel een beetje veel. Het is zo'n nummer waarvoor ik de liefde echt totaal onbegrijpelijk vind. Maar goed, het gaat ten koste van November Rain, dus een achteruitgang van de top 10 is het ook niet te noemen. Een stuk onbegrijpelijker dan sommige anderen uit de top 10 is Africa voor mij wel. Ik blijf me ook wel verbazen over Fix You, zelfs binnen Coldplays oeuvre een vervelend nummer. En dat is dan het hoogste nummer van deze eeuw.....
Ik ben ook wel altijd benieuwd welke nummers eruit vallen die altijd in de lijst hebben gestaan. Dit jaar onder andere in gevaar: We Are The World van USA for Africa, Heartbreak Hotel van Elvis Presley, Emma van Hot Chocolate, Daydream Believer van The Monkees, Homeward Bound van Simon & Garfunkel, Woman van John Lennon en I Don't Like Mondays van Boomtown Rats. USA for Africa had al lang weg gemoeten maar tussen de anderen zitten wel een paar waarvan ik hoop dat ze blijven.
Verder voorspel ik dit jaar veel sixties (en ook early 70's) eruit. Inclusief Beatlenummers. Dat laatste is een paar jaar een aan de gang. Elk jaar weer een paar eruit. En er staan er zeker 10 dichtbij de uitgang. In broertje Evergreen top 1000 worden nu overigens de 50's en vroege '60 geloosd en vervangen door jaren 70 en 80.
Ik ben ook wel altijd benieuwd welke nummers eruit vallen die altijd in de lijst hebben gestaan. Dit jaar onder andere in gevaar: We Are The World van USA for Africa, Heartbreak Hotel van Elvis Presley, Emma van Hot Chocolate, Daydream Believer van The Monkees, Homeward Bound van Simon & Garfunkel, Woman van John Lennon en I Don't Like Mondays van Boomtown Rats. USA for Africa had al lang weg gemoeten maar tussen de anderen zitten wel een paar waarvan ik hoop dat ze blijven.
Verder voorspel ik dit jaar veel sixties (en ook early 70's) eruit. Inclusief Beatlenummers. Dat laatste is een paar jaar een aan de gang. Elk jaar weer een paar eruit. En er staan er zeker 10 dichtbij de uitgang. In broertje Evergreen top 1000 worden nu overigens de 50's en vroege '60 geloosd en vervangen door jaren 70 en 80.
0
geplaatst: 7 december 2018, 20:23 uur
Mooie top 10 vind ik! Toto erbij is zeer verrassend te noemen. Vind het wel mooi dat ze zo'n opvallende sprong hebben gemaakt. Erg goede muzikanten. Ik had het alleen liever met een ander nummer gezien dan Africa maar soit. Er zijn ergere dingen. Ook toch best verrassend vind ik Piano man. Prima nummer daar niet van. Maar ik vond de 4e plaats vorig jaar al opmerkelijk hoog. En nu dus nog weer 1 plaatsje hoger. Ik snap die hysterie niet helemaal.
2
geplaatst: 7 december 2018, 20:38 uur
Lekker verfrissend lijstje, een keer geen Radiohead, Smiths of Bowie bovenaan
.
Africa vind ik wel een prima nummer maar die andere negen...
.Africa vind ik wel een prima nummer maar die andere negen...
1
geplaatst: 7 december 2018, 20:41 uur
Ben ik trouwens de enige die vreselijke jeuk krijgt bij dit stukje tekst in Africa:
Die middelste zin is een van de lelijkste die ik in popteksten ken.
I know that I must do what's right
As sure as Kilimanjaro rises like Olympus above the Serengeti
I seek to cure what's deep inside, frightened of this thing that I've become
As sure as Kilimanjaro rises like Olympus above the Serengeti
I seek to cure what's deep inside, frightened of this thing that I've become
Die middelste zin is een van de lelijkste die ik in popteksten ken.
2
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2018, 20:47 uur
Ik vind het ook een kutzin maar ik jengel hem wel altijd lekker mee. 

0
geplaatst: 7 december 2018, 20:48 uur
0
geplaatst: 7 december 2018, 20:50 uur
Als we het toch over de tekst van Africa hebben, wil ik dit filmpje wel delen: https://m.youtube.com/watch?v=4b2aGe8_Ag0
0
geplaatst: 7 december 2018, 21:01 uur

De commentaren van gekwetste Toto-fans eronder zijn trouwens ook best wel hilarisch.
1
geplaatst: 7 december 2018, 21:07 uur
Zijn punt wordt wel een beetje naar beneden gehaald met zo'n catchy nummer op de achtergrond. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.