Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2018, 17:46 uur
starbright boy schreef:
Uit de categorie "heb ik iets gemist?"
-Waar komt de stijging van Take Me Home Country Roads van John Denver ineens vandaan? Hoogste plek sinds 2001 en omhoog van 500 naar 192...
Uit de categorie "heb ik iets gemist?"
-Waar komt de stijging van Take Me Home Country Roads van John Denver ineens vandaan? Hoogste plek sinds 2001 en omhoog van 500 naar 192...
Werd in 2017/2018 intensief gebruik in reclames van google en de nieuwe Fallout game.
En daarnaast komt het liedje in recente films voor zoals alien covenant en deze beauty:
Dus een nieuwe generatie maakt weer kennis met John Denver en een oude herleefd hem weer
0
geplaatst: 21 december 2018, 17:50 uur
En verschillende keren in Logan Lucky (ook al weer een jaar oud:
0
geplaatst: 21 december 2018, 18:10 uur
En het is het lijflied van mijn favoriete YouTubers van Lekker Spelen. ?
En verder, ik zeg het maar weer eens, internetcultuur: https://knowyourmeme.com/memes/take-me-home-country-roads
Het is bijvoorbeeld dus nogal een ding onder het Twitch-publiek van Lekker Spelen, verder niet de grootste Twitchers ofzo, maar dat hangt samen met die internetcultuur. Is relevanter dan die paar series. Fallout is natuurlijk ook erg groot/relevant.
Edit: het lijkt me ook niet zonder reden dat Fallout dat nummer gebruikt. Sluit aan op hun publiek.
En verder, ik zeg het maar weer eens, internetcultuur: https://knowyourmeme.com/memes/take-me-home-country-roads
Het is bijvoorbeeld dus nogal een ding onder het Twitch-publiek van Lekker Spelen, verder niet de grootste Twitchers ofzo, maar dat hangt samen met die internetcultuur. Is relevanter dan die paar series. Fallout is natuurlijk ook erg groot/relevant.
Edit: het lijkt me ook niet zonder reden dat Fallout dat nummer gebruikt. Sluit aan op hun publiek.
0
geplaatst: 21 december 2018, 18:17 uur
Om dezelfde reden (memes enzo) stijgt All Star aardig door, komt Sandstorm binnen en zo zijn er nog een paar voorbeelden.
3
Onweerwolf
geplaatst: 21 december 2018, 18:19 uur
Nou Gretz dan weet je wat je te doen staat! Maak een meme van Matt Berninger en oogst volgend jaar top 2000 succes. 
edit: iemand heeft al een voorzetje gegeven:
https://vgy.me/MfnRjN.png

https://vgy.me/MfnRjN.png
0
geplaatst: 21 december 2018, 19:00 uur
Arrie schreef:
Om dezelfde reden (memes enzo) stijgt All Star aardig door, komt Sandstorm binnen en zo zijn er nog een paar voorbeelden.
En laten we Africa van Toto niet vergeten. Volgend jaar Rick Astley de top 10 in dan? Gotta Catch 'm all kruipt ook al naar plek 115
3
geplaatst: 21 december 2018, 19:04 uur
aerobag schreef:
En laten we Africa van Toto niet vergeten. Volgend jaar Rick Astley de top 10 in dan? Gotta Catch 'm all kruipt ook al naar plek 115
(quote)
Rick Astley stijgt niet eens zo snel maar die meme is dan ook al oldschool. Van de zomer moest ik een collega van een jaar of 20 nog uitleggen wat rickrollen precies is. Oud dat ik me voelde.
0
geplaatst: 21 december 2018, 23:04 uur
Arrie schreef:
Rick Astley stijgt niet eens zo snel maar die meme is dan ook al oldschool. Van de zomer moest ik een collega van een jaar of 20 nog uitleggen wat rickrollen precies is. Oud dat ik me voelde.
(quote)
Sjezus, ik was al oud toen Rickrolling een ding was. Wat maakt mij dat nu dan? ?
1
geplaatst: 22 december 2018, 15:59 uur
Onweerwolf schreef:
Nou Gretz dan weet je wat je te doen staat! Maak een meme van Matt Berninger en oogst volgend jaar top 2000 succes.
(afbeelding)

(afbeelding)

Die meme bestaat al, hij is alleen nog niet viral gegaan. Misschien kunnen jullie een handje helpen

(originele video)
En de hele BKS-show heeft nog wel meer meme-waardig materiaal opgeleverd. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het volgend jaar gaat lukken
0
geplaatst: 24 december 2018, 15:33 uur
Top 15 Nederlandstalige platen in de top 2000
1. Boudewijn De Groot-Avond
2. Racoon-Oceaan
3. Blöf-Zoutelande
4. Guus Meeuwis-Brabant
5. Klein Orkest-Over de Muur
6. Wim Sonneveld-Het Dorp
7. Stef Bos-Papa
8. Acda en De Munnik-Het Regent Zonnestralen
9. Marco Borsato-Dochters
10. Andre Hazes-Kleine Jongen
11. Van Dikhout-Stil in mij
12. De Jeugd Van Tegenwoordig-Sterrenstof
13. Andre Hazes jr-Leef
14. Ramses Shaffy-Laat Me
15. Andre Hazes-Bloed Zweet en Tranen
Edit: Claudia de Breij-Mag ik dan bij jou op 24
1. Boudewijn De Groot-Avond
2. Racoon-Oceaan
3. Blöf-Zoutelande
4. Guus Meeuwis-Brabant
5. Klein Orkest-Over de Muur
6. Wim Sonneveld-Het Dorp
7. Stef Bos-Papa
8. Acda en De Munnik-Het Regent Zonnestralen
9. Marco Borsato-Dochters
10. Andre Hazes-Kleine Jongen
11. Van Dikhout-Stil in mij
12. De Jeugd Van Tegenwoordig-Sterrenstof
13. Andre Hazes jr-Leef
14. Ramses Shaffy-Laat Me
15. Andre Hazes-Bloed Zweet en Tranen
Edit: Claudia de Breij-Mag ik dan bij jou op 24
0
geplaatst: 25 december 2018, 10:52 uur
Mooi stukje daarnet met The Cure, Tim Hardin en Tears for Fears. Jammer van dat braaknummer van James Arthur daarnet...
0
geplaatst: 25 december 2018, 11:48 uur
Ik ben voor het eerst aan het luisteren via de app, en die is wel leuk met de kleine weetjes en de singlehoezen. Zolang er niet teveel Nederlandstalige nummers voorbij komen, kan ik de top 2000 goed verdragen 

1
geplaatst: 25 december 2018, 12:13 uur
Nu The who - behind blue eyes, "Je kent het nog wel van limp bizkit" 

3
Onweerwolf
geplaatst: 25 december 2018, 12:37 uur
Beide versies zijn identiek verschrikkelijk dus zo erg is dat ook weer niet.
2
geplaatst: 25 december 2018, 13:18 uur
Nah, dat is toch echt Never Alone van 2 Brothers on the 4th Floor

0
geplaatst: 25 december 2018, 13:22 uur
Eens. Fijn dat dit nummer het eindelijk tot de lijst heeft geschopt na mijn 356147235873 vrijekeuzestemmen.
1
geplaatst: 25 december 2018, 13:23 uur
De eerste dag is altijd de mooiste dag
Heart of Glass ❤️
Find The River ❤️
Daniel ❤️
Heart of Glass ❤️
Find The River ❤️
Daniel ❤️
2
geplaatst: 25 december 2018, 14:03 uur
Die radioversie van Marching Children is elke keer al afgelopen voor het nummer begonnen is 

2
geplaatst: 25 december 2018, 14:24 uur
toch wel bizar dat pareltjes als heart of glass en don't look back zo veel plekken zijn gezakt...
0
geplaatst: 25 december 2018, 14:45 uur
Stond Eels vorig jaar ook al in de lijst? Doet mij in ieder geval deugd dat hij er tussenstaat ( Novocaine For The Soul ).
0
geplaatst: 25 december 2018, 14:56 uur
Ben benieuwd welke versie er van Yours is No Disgrace van Yes gedraaid wordt na het nieuws. Aan de hoeveelheid nummers van volgend uur denk ik dat ze de single versie gevonden hebben. Eerdere jaren altijd de albumversie gehoord van bijna 10 minuten. Ik ben benieuwd!
Edit: en gewoon de albumversie! Goed bezig Radio 2.
Edit: en gewoon de albumversie! Goed bezig Radio 2.
2
geplaatst: 25 december 2018, 14:58 uur
Out of Space.
Hoeveel babyboomers zouden daarnet daar een hartaanval aan overgehouden hebben?
2
geplaatst: 25 december 2018, 15:02 uur
Het is toch wel een mooie mix van toppers als Kraftwerk en The Prodigy en meuk als Marco Borsato en Chef'Special 

0
geplaatst: 25 december 2018, 15:48 uur
Slowgaze schreef:
Out of Space.
Out of Space.
Hoeveel babyboomers zouden daarnet daar een hartaanval aan overgehouden hebben? En eerder vandaag ook al Have You Ever Been Mellow.
0
geplaatst: 25 december 2018, 16:15 uur
Mis Bring On The Dancing Horses van The Bunnymen in de lijst☹️
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.