MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
I would stay dat is pas nostalgie.

In de slechtste zijn des woords... Aaaaj woet steeej jes

En dan ook nog voor best wel jonge gasten. Voor mij voelt dat als redelijk recente zooi

Het is alweer 18 jaar geleden en ik was toen 14.

Er zijn dit jaar maar liefst 36 Nederlandstalige nummers die hoger staan dan Verdronken Vlinder Waaronder Claudia de Breij, Diggy Dix, Racoon, Borsato, 4x Hazes (+1x Hazes Jr.), 7x Bløf, 2x Normaal en 2x De Dijk

Normaal is geen Nederlands hoor.

chevy93 schreef:
Normaal is geen Nederlands hoor.

Ik reken de Nederlandse dialecten er ook gewoon bij. Vind ik gewoon allemaal tot hetzelfde taalgebied horen.

Er staan betere Nederlandstalige nummers niet eens in de lijst of nog lager dan Verdronken Vlinder.

Cerclezot schreef:
Het is alweer 18 jaar geleden en ik was toen 14.

Dat bedoel ik!

Vienna, Suzanne, Dirty Diana & Take it Easy
Sterk uurtje, alsook het stappenplan voor een goede tijd in Wenen.

Hoorde Gijs Staverman net zeggen dat er op de platen van dit uur meer vrouwen dan mannen hebben gestemd. Ik trek hier maar geen conclusie, maar wat een matig uur.. Abba is nog het hoogtepunt

389 Treur Niet Diggy Dex ft. JW Roy
388 Penny Lane Beatles
387 Stop Loving You Toto
386 Mother Earth Within Temptation
385 Eagle ABBA
384 Aan De Kust Bløf
383 Blauw Scene
382 Liefs Uit Londen Bløf
381 Heading Up High Armin van Buuren ft. Kensington
380 Paradise Coldplay
379 Learn to fly Foo Fighters
378 Happy Pharrell Williams

Samen met The Beatles

Johnny Marrissey schreef:
Hoorde Gijs Staverman net zeggen dat er op de platen van dit uur meer vrouwen dan mannen hebben gestemd. Ik trek hier maar geen conclusie, maar wat een matig uur.. Abba is nog het hoogtepunt

389 Treur Niet Diggy Dex ft. JW Roy
388 Penny Lane Beatles
387 Stop Loving You Toto
386 Mother Earth Within Temptation
385 Eagle ABBA
384 Aan De Kust Bløf
383 Blauw Scene
382 Liefs Uit Londen Bløf
381 Heading Up High Armin van Buuren ft. Kensington
380 Paradise Coldplay
379 Learn to fly Foo Fighters
378 Happy Pharrell Williams

Wat een trieste bedoening... Mother Earth, Penny Lane & Learn to Fly zijn de lichtpuntjes...

laxus11 schreef:
Samen met The Beatles

Als het de andere (dubbele A-)kant van de single geweest was

MDV
Gothic, dat woordje hadden ze niet af hoeven stoffen.
Was destijds wel een mooi nummerjte dat Mother Earth, prima dat het erin staat.

Tsja, zal ik het maar toegeven. Biechten zo u wilt. Ik vind Blof een toffe band.

Martial
Het magistrale Eagle van ABBA

MDV
Barney Rubble schreef:
Tsja, zal ik het maar toegeven. Biechten zo u wilt. Ik vind Blof een toffe band.

Mee eens, best aangenaam om naar te luisteren. Helemaal niet zo slecht als iedereen roept dat het is.

Bløf een band die pas dit jaar doorbrak in Vlaanderen dankzij Zoutelande, maar ik leerde de band al in 2000 kennen toen ik op vakantie was in Zeeland. Het was liefde op het eerste gehoor.

Onweerwolf
Dat gehaat op Bløf is dan ook wel een meelopersdingetje in Nederland van mensen die zichzelf graag als elitair zien. Hilarisch ironisch dat. Ik vind het ook een van de beste Nederlandstalige bands die we hebben.

It gets better

377 Baba O'Riley Who
376 Snow (Hey Oh) Red Hot Chili Peppers
375 You Shook Me All Night Long AC/DC
374 Op Fietse Skik
373 Can I Play With Madness Iron Maiden
372 Romeo And Juliet Dire Straits
371 My Way Frank Sinatra
370 Brown Eyed Girl Van Morrison
369 Rehab Amy Winehouse
368 Rockin' In The Free World Neil Young
367 War Kensington
366 Hey Joe Jimi Hendrix Experience

Onweerwolf schreef:
Dat gehaat op Bløf is dan ook wel een meelopersdingetje in Nederland van mensen die zichzelf graag als elitair zien. Hilarisch ironisch dat. Ik vind het ook een van de beste Nederlandstalige bands die we hebben.

Mwah, de teksen van Bløf worden vooral wel eens als onsamenhangende wartaal neergezet, daar is toch ook wel iets voor te zeggen? Over de muziek gaat het volgens mij vaak niet eens. Of ze een van de beste Nederlandstalige bands zijn weet ik niet (vind ik zelf zeker niet) maar ze zijn volgens mij wel een van de populairste, dus met dat gehaat valt het toch ook wel mee?

Onweerwolf
Dat gehuil over de teksten van Bløf snap ik nooit zo. Is het te moeilijk voor mensen om een tekst te apprecieren die opzettelijk indirect is?

Kasparovski schreef:
(quote)

Mwah, de teksen van Bløf worden vooral wel eens als onsamenhangende wartaal neergezet, daar is toch ook wel iets voor te zeggen? Over de muziek gaat het volgens mij vaak niet eens. Of ze een van de beste Nederlandstalige bands zijn weet ik niet (vind ik zelf zeker niet) maar ze zijn volgens mij wel een van de populairste, dus met dat gehaat valt het toch ook wel mee?

Dit ja. Een tekstpassage als onderstaand vind ik gewoon vrij vaag.

Als een mooi en groot geloof
Aan de muur van mijn gedachten
hangt een wereldkaart te wachten
Tot ze terugkomt

Onweerwolf schreef:
Dat gehuil over de teksten van Bløf snap ik nooit zo. Is het te moeilijk voor mensen om een tekst te apprecieren die opzettelijk indirect is?

Jij reageert iets directer dan ik wil doen, maar je hebt wel gelijk. Onsamenhangend vind ik de teksten helemaal niet. In de teksten van Bløf is het soms niets wat het lijkt. Veel metaforen, maar wel vaak hele indringende, knappe en sterke teksten. Je moet wel goed luisteren, omdat ze vaak iets anders bedoelen dan het in eerste instantie lijkt. Vind ik persoonlijk juist mooi.

MDV
Dat van de soms nogal wazige teksten is wel terecht ja, maar ik kan me er ook niet echt aan storen. Liever een onbegrijpelijke of onverstaanbare tekst dan een ergelijke.

Onweerwolf schreef:

Tja, blijkbaar denken sommige mensen daar anders over, vinden ze het niet opzettelijk indirect, maar gewoon vaag en onsamenhangend. Beetje makkelijk om iets waar je het niet mee eens bent gelijk als een 'meeloopdingetje' en 'gejank' weg te zeggen.

Tot ze terugkomt

Wat is daar vaag aan?
Het beschrijft een dagelijks ritueel waar de verteller zich afvraagt uit welk land de volgende ansichtkaart komt. Op zich een mooie dubbelzinnigheid met het woord geloof wat zowel het ritueel beschrijft als het geloof in die betreffende liefde. De passage die daarna komt, vind ik wel wat nutteloos en ietwat vaag.

"Met haar reizen in mijn hoofd
Steek ik vlaggen in de aarde
Dezelfde kleur, dezelfde waarde"

En dan doel ik met name op de laatste zin.

(quote)

Tot ze terugkomt

Pure poëzie. Prachtig juist!!
Ik vind deze eigenlijk behoorlijk helder. Hij zingt over het grote verschil tussen hem en zijn vriendin. Hij kent enkel de wereld vanuit boeken en tv, niet in het echt. Zijn vriendin wel. Hij wacht op haar. Hij weer waar zij overal is geweest. De wereldkaart hangt daar te wachten tot ze terugkomt. Want dan vertelt ze de verhalen en is het meer dan enkel de pinnetjes in een denkbeeldige wereldkaart waar ze allemaal is geweest.

Zo zie ik het. Ik vind deze poëtische manier van schrijven juist erg mooi. Ik snap dat anderen daar minder van houden, maar ik kan het wel waarderen.

Ik hoor ook regelmatig van mensen dat het quasi intellectuele teksten zijn die alleen maar geschreven zijn om interessant te doen. Als mensen dat zeggen, dan begrijp ik de reactie van Onweerwolf maar al te goed. Als mensen gewoon niet houden van een dergelijke schrijfstijl en het soms vaag en onsamenhangend vinden, dan kan ik dat prima accepteren.

Onweerwolf
Kasparovski schreef:
(quote)

Tja, blijkbaar denken sommige mensen daar anders over, vinden ze het niet opzettelijk indirect, maar gewoon vaag en onsamenhangend. Beetje makkelijk om iets waar je het niet mee eens bent gelijk als een 'meeloopdingetje' en 'gejank' weg te zeggen.

Je bent zelf een beetje gemakkelijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:01 uur

geplaatst: vandaag om 01:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.